| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma   | 
	 
	
	
		| Autor(ka) | 
		Zpráva | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 16. 02. 2015 22:22:23    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ŠD_Studená_Doleželová | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu: 
 
 
 - datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde 
 
 - cil setkani 
 
 - struktura setkani - planovana vcetne casove dotace 
 
 - struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace 
 
 - Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat. 
 
 
 Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil. 
 
 V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek. 
 
 
 Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti. 
 
 
 V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další. 
 
 
 PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Simona Doleželová
 
 
  Založen(a): 6.3.2015 Příspěvky: 2 Město: Studená
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 09. 03. 2015 19:54:50    Předmět: Praxe ZS | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				9.1. 2015, 1. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 5. – 6. třída, 18 dětí
 
Cíl setkání: Zamyšlení se nad činnostmi jiných, obhajovat si svůj názor
 
Hra: odvážný/bojácný
 
Plánovaná struktura – 15 min
 
•	rozdání jednotlivých kartiček
 
•	samotná hra
 
•	diskuse
 
Skutečná struktura – 15 min
 
•	rozdala jsem dětem kartičky
 
•	vysvětlila pravidla
 
•	každý vyjádřil svůj názor, proč se takto rozhodl, jiní občas něco namítali
 
•	diskuse o smyslu hry
 
Co se podařilo
 
-	do hry se nechaly vtáhnout všechny děti
 
Co se nepodařilo
 
-	děti bohužel neustále nerespektují, že když mluví jiný, je vhodné mlčet a nebavit se s kamarády, doufám, že těmito činnostmi tento zlozvyk umírníme
 
 
15.1. 2015, 2. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. třída, 12 dětí
 
Cíl setkání: Pochopení přečteného textu a tvorba otázek, které se vztahují k tématu
 
Příběh: Nemocnice pro panenky, kapitola 1
 
Plánovaná struktura – 30 min
 
•	čtení příběhu
 
•	tvorba otázek
 
•	výběr otázky
 
•	diskuse o otázce
 
Skutečná struktura – 30 min
 
•	přečetla jsem dětem příběh
 
•	každý si napsal na papírek otázku 
 
•	všechny otázky jsem přečetla, děti je případně vysvětlily
 
•	tajným hlasováním jsme vybraly otázku
 
•	diskutovaly jsme o otázce
 
Vybraná otázka: Podle čeho dáváme hračkám jméno?
 
Co se podařilo
 
-	děti neměly problém vymyslet otázku k textu
 
Co se nepodařilo
 
-	trochu nám vázla diskuse
 
 
22.1. 2015, 3. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. třída, 13 dětí
 
Cíl setkání: Diskuse o otázce z minulého setkání – Podle čeho dáváme hračkám jméno?
 
Příběh: Nemocnice pro panenky, kapitola 1
 
Plánovaná struktura – 20 min
 
•	připomnění příběhu
 
•	otázka
 
•	diskuse 
 
Skutečná struktura – 20 min
 
•	s dětmi jsme si připomněly příběh vypravováním
 
•	přečetla jsem dětem vybranou otázku
 
•	navázali jsme na minulou diskusi podle poznámek
 
•	otázku jsme částečně uzavřeli
 
Co se podařilo
 
-	děti byly tentokrát víc výřečné
 
Co se nepodařilo
 
-	u tohoto sezení bych řekla, že se nám vše podařilo
 
 
23.1. 2015, 4. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 5. – 6. třída, 16 dětí
 
Cíl setkání: Hodnota peněz
 
Příběh: Blanka a Jirka, kapitola 2
 
Plánovaná struktura – 30 min
 
•	čtení příběhu
 
•	rozdání papírových peněz dětem
 
•	diskuse
 
Skutečná struktura – 30 min
 
•	s dětmi jsme si příběh vyprávěli
 
•	nechala jsem jim čas na rozmyšlenou, proč jsem každému jinou částku peněz
 
•	děti se vyjadřovaly, proč si myslí, že mají každý jinou částku peněz
 
Co se podařilo
 
-	děti se opravdu zamyslely a jejich odpovědi byly nápadité
 
Co se nepodařilo
 
-	některé děti nebavilo poslouchat čtení příběhu 
 
 
29.1. 2015, 5. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 5. – 6. třída, 14 dětí
 
Cíl setkání: Hodnota peněz
 
Příběh: Blanka a Jirka, kapitola 2
 
Plánovaná struktura – 20 min
 
•	připomnění příběhu
 
•	plnění úkolů z pracovního sešitu
 
Skutečná struktura – 25 min
 
•	s dětmi jsme si připomněli příběh
 
•	dělali jsme cvičení: Kdybych měl tolik peněz, kolik chci
 
•	diskuse na téma chudoba, proč jsou peníze důležité, jsou lidé, kteří nemají peníze?
 
Co se podařilo
 
-	děti velmi bavilo cvičení: Kdybych měl tolik peněz, kolik chci
 
Co se nepodařilo
 
-	děti měli v hlavě  tolik informací, že si skákaly do řeči
 
 
6.2. 2015, 6. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 6. třída, 26 dětí
 
Cíl setkání: Řešení konfliktů
 
Příběh: Míša, kapitola 2
 
Plánovaná struktura – 30 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	volná diskuse mezi dětmi, jak řešit konflikt
 
Skutečná struktura – 40 min
 
•	s dětmi jsme si přečetli příběh
 
•	chtěla jsem, aby se začaly vyjadřovat a mezi sebou si ujasnili, zda řešit konflikt, kdyby byly paní ředitelkou
 
•	když řešit, tak jakým způsobem
 
Co se podařilo
 
-	můj cíl byl, aby se děti zamyslely, jak se cítíme my učitelé/vychovatelé, když je mezi nimi nějaký konflikt a my ho musíme vyřešit
 
-	některé děti si to uměly představit a chápaly, proč řešit, kdo si začal
 
Co se nepodařilo
 
-	některé děti se rozhodly, že by konflikt neřešily a dále už se nezapojily
 
 
10.2. 2015, 7. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. třída, 12 dětí
 
Cíl setkání:  Co dokáží počítačové hry
 
Příběh: Romana, kapitola 3
 
Plánovaná struktura – 40 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	diskuse o příběhu
 
•	hry na téma Empatie
 
Skutečná struktura – 30 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	rozebrání příběhu, co děti postřehly
 
•	kladení otázek o příběhu
 
•	cvičení: Vcítit se do situace někoho jiného… 
 
Co se podařilo
 
-	velmi se mi líbilo, jak se děti uměly vcítit do situací někoho jiného, velmi je zaujala role ryby
 
Co se nepodařilo
 
-	všechny děti se nezapojily
 
 
12.2. 2015, 8. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 5. třída, 23 dětí
 
Cíl setkání:  Co dokáží počítačové hry
 
Příběh: Romana, kapitola 3
 
Plánovaná struktura – 25 min
 
•	připomnění příběhu
 
•	cvičení: Vciťování se
 
Skutečná struktura – 25 min
 
•	děti z 5. třídy ho minule neslyšely, čtvrťáci jim ho převyprávěli
 
•	cvičení 2: Vcítit se do situace…
 
•	cvičení 3: Vcítit se do situace někoho jiného… 
 
Co se podařilo
 
-	děti se aktivně zapojovaly, jejich názory byly pestré
 
Co se nepodařilo
 
-	myslím, že se vše vydařilo
 
 
17.2. 2015, 9. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 6. třída, 27 dětí
 
Cíl setkání:  Pravda, důvěra
 
Příběh: Kio a Ali, kapitola 2
 
Plánovaná struktura – 20 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	diskuse o důvěře
 
Skutečná struktura – 25 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	diskuse o důvěře k rodičům
 
•	chtěla jsem, aby se děti vcítily do slepce a jiní se mu snažily vysvětlit, jak vypadá a jestli je hezký
 
Co se podařilo
 
-	představa, že nevidí velice bavila a do té role se uměly vžít dobře
 
Co se nepodařilo
 
-	dětí na tuto aktivitu bylo poměrně hodně a dalo mi velký problém je utišit, aby se navzájem poslouchaly
 
 
20.2. 2015, 10. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. třída, 14 dětí
 
Cíl setkání:  Tykání, autorita
 
Příběh: Saša a Markétka, kapitola 1
 
Plánovaná struktura – 20 min
 
•	čtení příběhu
 
•	diskuse na téma učitelé, autorita, tykání
 
Skutečná struktura – 20 min
 
•	přečetli jsme si společně příběh
 
•	diskutovali jsme na téma, že spoustu dětí mi tyká a ostatním učitelům a vychovatelkám vyká, v čem to je lepší/horší
 
•	diskutovali jsme také o autoritě, jak jí vnímají
 
Co se podařilo
 
-	děti byly velmi ukázněné, v tomto počtu to byla úleva oproti minulé diskusi
 
Co se nepodařilo
 
-	některé děti neměly zájem se do aktivity zapojit _________________ Simona Doleželová | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Simona Doleželová
 
 
  Založen(a): 6.3.2015 Příspěvky: 2 Město: Studená
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 16. 04. 2015 16:23:22    Předmět: Praxe LS | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				24.2. 2015, 1. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 5. – 6. třída, 21dětí
 
Cíl setkání: Zamyslet se nad tím, co pro nás znamená tajemství
 
Příběh: Pixie 2
 
Plánovaná struktura – 35 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	diskuse na téma mé tajemství
 
•	diskuse na téma společné tajemství
 
Skutečná struktura – 40 min
 
•	přečetli jsme si příběh
 
•	dětem jsem řekla, aby se zamyslely nad pojmem tajemství
 
•	děti téměř bez mého zásahu diskutovali, co pro ně znamená tajemství
 
Co se podařilo
 
-	toto téma bylo dětem blízké, proto se rozpovídaly
 
Co se nepodařilo
 
-	můj zásah do diskuse byl především kvůli utišení některých dětí
 
 
 
27.2. 2015, 2. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 5. – 6. třída, 19 dětí
 
Cíl setkání: Co je stejné a co je rozdílné?
 
Příběh: Pixie 2
 
Plánovaná struktura – 25 min
 
•	přečtení poslední části příběhu v pracovním sešitě
 
•	diskuse o tom co je stejné a co je rozdílné
 
Skutečná struktura – 25 min
 
•	přečetli jsme si příběh
 
•	dětem jsem kladla otázky z pracovního sešitu a ony na ně reagovaly svou diskusí
 
•	děti přidávaly samy otázky na stejné téma
 
Co se podařilo
 
-	děti se snažily vymyslet vlastní otázky pro ostatní
 
Co se nepodařilo
 
-	některé děti daly tentokrát přednost hraní si místo diskutování
 
 
 
 
9.3. 2015, 3. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. třída, 12dětí
 
Cíl setkání: Mám a nemám rád, sourozenecké vztahy
 
Příběh: Pixie 2
 
Plánovaná struktura – 40 min
 
•	přečtení druhé části příběhu z pracovního sešitu
 
•	diskuse o vztahu mezi sourozenci 
 
•	cvičení: To, co mám rád a to, co nemám
 
Skutečná struktura – 35 min
 
•	přečetli jsme si příběh
 
•	v příběhu se zmiňovala Pixii o chování její sestry k ní, proto jsme navodili informaci o sourozeneckých vztazích
 
•	poté jsme v rychlosti udělali cvičení z pracovního sešitu
 
Co se podařilo
 
-	o sourozencích se děti rozvyprávěly velmi horlivě
 
Co se nepodařilo
 
-	tentokrát se mi s dětmi spolupracovalo velmi dobře
 
 
 
12.3. 2015, 4. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 5. třída, 24dětí
 
Cíl setkání: Jaké dotyky od cizích jsou nám příjemné
 
Příběh: Saša a Markétka 7
 
Plánovaná struktura – 25 min
 
•	přečtení si příběhu
 
•	shrnutí příběhu
 
•	cvičení: Dotyky (Prevence násilí, str. 107)
 
Skutečná struktura – 25 min
 
•	přečetli jsme si příběh
 
•	děti společně vypíchly, co bylo v příběhu podstatné
 
•	udělali jsme společně cvičení dotyky
 
Co se podařilo
 
-	když jsme prováděli cvičení dotyky, tak u některých bodů jsem očekávala chichotání nebo naopak že se nebudou chtít děti vyjádřit, tento problém nenastal
 
Co se nepodařilo
 
-	očekávaný problém nenastal, takže jsem byla s dětmi spokojená
 
 
 
16.3. 2015, 5. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 6. třída, 26 dětí
 
Cíl setkání: Je vhodné tajit násilí?
 
Příběh: Saša a Markétka 7
 
Plánovaná struktura – 35 min
 
•	přečtení si příběhu
 
•	diskuse o tajení násilí mezi dětmi 
 
•	cvičení: Násilí (Prevence násilí, str. 106)
 
Skutečná struktura – 35 min
 
•	přečetli jsme si příběh, protože minule ho všechny děti neslyšely
 
•	ptala jsem se dětí, zda má pro ně takovou váhu tajemství kamaráda, že by neprozradily ani to, že ho někdo šikanuje – děti se k tomuto velice upřímně vyjadřovaly
 
•	četla jsem dětem z cvičení Násilí některé příklady „násilí“ a ony posuzovaly, zda se opravdu jedná o násilí nebo ne
 
Co se podařilo
 
-	k tématu násilí se vyjadřovaly upřímně i ty děti, u kterých bych to nečekala, jelikož téměř při každé společné práci vyrušují, ale toto téma je vtáhlo  
 
Co se nepodařilo
 
-	v tomto počtu byl největší problém při čtení příběhu, neustále jsem musela některé děti napomínat, aby mě nerušily při čtení
 
 
 
19.3. 2015, 6. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 6. třída, 23 dětí
 
Cíl setkání: Řeč těla a řeč rukou
 
Příběh: Saša a Markétka 7
 
Plánovaná struktura – 20 min
 
•	připomnění si příběhu
 
•	aktivita: Gesta (Pracovní sešit) 
 
•	diskuse: Řeč těla (Pracovní sešit)
 
•	aktivita: Řeč rukou (Pracovní sešit)
 
Skutečná struktura – 15 min
 
•	připomněli jsme si příběh o Sašovi a Markétce
 
•	s dětmi jsme postupně plnily aktivity z pracovního sešitu
 
Co se podařilo
 
-	nejvíce se děti zapojily při diskusi o řeči těla
 
Co se nepodařilo
 
-	když měly děti předvádět přísloví beze slov, některé se styděly
 
 
 
 
25.3. 2015, 7. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 6. třída, 26 dětí
 
Cíl setkání: Přátelství
 
Příběh: Eliška 6
 
Plánovaná struktura – 30 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	cvičení: Přátelství (Prevence násilí, str. 54)
 
•	vybrané náměty pro diskusi: Přátelství, pomoc a důvěra (Prevence násilí, str. 54)
 
Skutečná struktura – 30 min
 
•	přečetli jsme si příběh
 
•	s dětmi jsme diskutovali o různých lidech, zda jsou jejich kamarády – cvičení: Přátelství
 
•	poté jsem vybrala některá témata k diskusi, stihli jsme jich jen několik – náměty pro diskusi
 
Co se podařilo
 
-	děti mě překvapily, jak se zabraly do diskuse o přátelích
 
Co se nepodařilo
 
-	stihli jsme jen několik témat k diskusi, protože jsme se u některých zdrželi, ale asi bych to neviděla jako mínus
 
 
 
30.3. 2015, 8. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 5. třída, 18 dětí
 
Cíl setkání: Rozvoj představivosti
 
Příběh: Představivost (Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí)
 
Plánovaná struktura – 40 min
 
•	co je představivost
 
•	aktivita: Představy (Prevence násilí, str. 127)
 
•	cvičení: Následky a důsledky (Prevence násilí, str. 127)
 
Skutečná struktura – 35 min
 
•	s dětmi jsme si ujasnili pojem představivost
 
•	dělali jsme aktivitu: Představy, kde si měly děti představit, co některé věci dělají obvykle, co málokdy a co nedělají nikdy
 
•	druhou činnost jsme měli cvičení: Následky a důsledky různých jednání
 
Co se podařilo
 
-	dětem šla představivost opravdu na plné obrátky a zazněly zajímavé názory
 
Co se nepodařilo
 
-	tentokrát jsem byla s prací dětí opravdu spokojená
 
 
 
10.4. 2015, 9. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 4. – 6. třída, 29 dětí
 
Cíl setkání: Vciťování se, lítost
 
Příběh: Nemocnice pro panenky 3
 
Plánovaná struktura – 20 min
 
•	přečtení příběhu
 
•	diskuse o tom, jak se Saša cítil, za to co udělal
 
•	cvičení: Lítost (Prevence násilí, str. 137)
 
Skutečná struktura – 25 min
 
•	přečetli jsme si příběh
 
•	mezi dětmi jsem se snažila rozpoutat diskusi o tom, jak se Saša cítil, za to co provedl své kamarádce
 
•	v cvičení: Lítost, jsme si povídali o tom, zda děti souhlasí s tvrzením
 
Co se podařilo
 
-	na dětech bylo poznat, že se do role Saši opravdu dokážou vcítit 
 
Co se nepodařilo
 
-	toto téma asi moc děti nezaujalo, protože někteří neustále vyrušovali
 
 
 
 
16.4. 2015, 10. hodina, ŠD při ZŠ Studená, 5. – 6. třída, 19 dětí
 
Cíl setkání: Pravidla v MŠ – lhaní 
 
Příběh: Nemocnice pro panenky 3
 
Plánovaná struktura – 30 min
 
•	připomnění příběhu
 
•	diskuse o lhaní a porušování pravidel
 
•	cvičení: Kdy je to lež? (Prevence násilí, str. 152)
 
Skutečná struktura – 30 min
 
•	připomněli jsme si příběh
 
•	připomněli jsme si naše pravidla, která musí děti dodržovat v ŠD
 
•	na pravidla ŠD jsme navázali pravidly, který se objevily v příběhu, a diskutovali jsme o jejich porušování
 
•	na závěr jsme provedli cvičení: Kdy je to lež? a cvičení: Je někdy třeba lhát?
 
Co se podařilo
 
-	na dětech bylo poznat, že se do role Saši opravdu dokážou vcítit 
 
Co se nepodařilo
 
-	i přestože děti téma zajímalo, víc je zajímalo hezké počasí a těšily se ven _________________ Simona Doleželová | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
  | 
   
 
		 |