| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma   | 
	
	
	
		| Autor(ka) | 
		Zpráva | 
	
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 23. 11. 2014 21:57:31    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-Vltava_Neuhöferová,Lichtenbergová | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu: 
 
 
 - datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde 
 
 - cil setkani 
 
 - struktura setkani - planovana vcetne casove dotace 
 
 - struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace 
 
 - Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat. 
 
 
 Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil. 
 
 V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek. 
 
 
 Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti. 
 
 
 V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další. 
 
 
 PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 13. 12. 2014 15:57:37    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 11.12.2014.
 
DÉLKA:  60 minut
 
PRVNÍ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 35 dětí z první třídy
 
CÍL SETKÁNÍ: Seznámení se s dětmi. Seznámení dětí s filozofií pro děti.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ:
 
Plán:
 
představení se -2 minuty
 
děti napíší své jméno na lepící kartičky- 5minut
 
sednutí do kroužku a hraní hry (jaké chci být zvíře) 15minut
 
vymýšlení pravidel, jejich zapsání na tabuli a rozprava o nich – 20 minut
 
rozloučení – 2 minuty
 
 
Skutečnost:
 
představení se (+vysvětlení pojmu filozofe a hledajícího společenství) -5 minut
 
děti napíší své jméno na lepící kartičky a představí se- 8minut
 
sednutí do kroužku a hraní hry (jaké chci být zvíře) 20minut
 
vymýšlení pravidel, jejich zapsání na tabuli a rozprava o nich (důležitost pravidel...)– 25 minut
 
rozloučení – 2 minuty
 
 
DAŘILO SE:  Děti si na začátku skákaly do řeči, ke konci se již hlásily a nevykřikovaly.
 
NEDAŘILO SE: Dětí je příliš mnoho, lepší by bylo děti rozdělit do alespoň dvou skupin, ale na to je malý prostor… | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 20. 12. 2014 16:08:30    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 18.12.2014.
 
DÉLKA: 60 minut
 
DRUHÉ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 28 dětí z první třídy
 
CÍL SETKÁNÍ: Rozvoj dovednosti vyjádření myšlenky pomocí kresby. Vymezení pojmových kategorií „naše rodina“. Rozvinutí diskuse na téma rozdílnost.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ:
 
Plán:
 
Zadání úkolu – 2 minuty
 
Malování „Kdo patří do naší rodiny?“– 15 minut
 
Diskuse o namalovaném obrázku – 15 minut
 
Přesunutí do kroužku na zemi, donesení podobných věcí (papírová ozdoba, časopis, kniha, kapesníček….) – diskuse na téma rozdílnosti – 10 minut
 
 
Skutečnost:
 
Zadání úkolu – 2 minuty
 
Malování „Kdo patří do naší rodiny?“– 25 minut
 
Diskuse o namalovaném obrázku – 15 minut
 
Přesunutí do kroužku na zemi, donesení podobných věcí (papírová ozdoba, časopis, kniha, kapesníček….) – diskuse na téma rozdílnosti – 15 minut
 
 
DAŘILO SE: Do diskuse v kroužku o rozdílnosti nám vychovatelka nevstupovala, povedlo se s dětmi zdařile diskutovat o podobnosti a rozdílnosti daných předmětů.
 
NEDAŘILO SE: Diskuse na téma – „Kdo patří do naší rodiny?“ se příliš nepovedla, po malování obrázku byly děti rozjívené, každé chtělo něco říci, vychovatelka je příliš umravňovala a zasahovala nám do děje. Na takovouto diskusi bylo dětí příliš mnoho, rozdělily jsme je tedy do dvojic až čtveřic a povídaly si o obrázcích mezi sebou, my jednotlivé skupiny procházely a korigovaly. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 08. 01. 2015 15:45:49    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 8.1.2015
 
DÉLKA: 60 minut 
 
TŘETÍ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:35 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Podpora spolupráce mezi dětmi. Rozvinutí diskuse na téma hodnoty dárku.
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Pohádka o koze Líze- 5minut
 
Diskuse o pohádce - hodnota dárku - 10 minut
 
Hra fax (tichá pošta s obrázkem - překreslování na záda druhému) - 5 minut
 
Pauza na záchod a pití
 
Hra - podej mi ty obrázky (Každý má jinou barvu pastelky, na svůj výkres maluje jen chvilku a potom se prohazuje...- co tím ten druhý myslel? - kdo dotvářel a kdo kazil? -->následná diskuse o tom - 25minut
 
 
 
Skutečnost: 
 
Pohádka o koze Líze 8 minut
 
Diskuse o pohádce - hodnota dárku - (Může být i objetí dárek? Jeden chlapec řekl, že láska je také dárek.  - 5 minut
 
Hra fax (tichá pošta s obrázkem) - 7minut
 
Pauza na záchod a pití
 
Hra - podej mi ty obrázky   -25minut 
 
 
 
DAŘILO SE:  Aktivity se líbily, děti diskutovaly a zapojovaly se. Dokonce chtěly, abych pokračovala déle a nechtěly činnost ukončit.
 
NEDAŘILO SE: Hra fax se u chlapců příliš nedařila (rozdělení do skupin), přerozdělila jsem je tedy do více skupin, aby tak byla jednodušší... Nakonec obrázek všem skupinám vyšel.  U malování obrázků se prohazovalo i mimo skupiny, což se nemělo, ale děti si pamatovaly kdo co namaloval, takže to nakonec nevadilo. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 22. 01. 2015 16:06:09    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 15. 1. 2015
 
DÉLKA: 60 minut
 
ČTVRTÉ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 28 dětí z první třídy
 
CÍL SETKÁNÍ: Hledání logických souvislostí.
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ:
 
Plán:
 
Asociace (5 minut)
 
Pohádka o červené karkulce (10 minut)
 
Diskuse o pohádce (10 minut)
 
Pauza na toaletu a pití (7 minut)
 
Skládání pořadí obrázku: "jak šla karkulka" za sebou (8 minut)
 
Vybarvení obrázku (10 minut)
 
Tichá pošta 3D (10 minut)
 
 
 
Skutečnost:
 
Asociace (8 minut)
 
Pohádka o červené karkulce (10 minut)
 
Diskuse o pohádce (5 minut)
 
Pauza na toaletu a pití (10 minut)
 
Skládání pořadí obrázku: "jak šla karkulka" za sebou  (5 minut)
 
Vybarvení obrázku (12 minut)
 
Tichá pošta 3D (10 minut)
 
 
 
DAŘILO SE: Děti pochopily princip asociací.
 
NEDAŘILO SE: Diskuse se plně nerozvinula. Do diskuse se zapojilo asi pouze kolem deseti dětí, ostatní děti vyrušovali, proto jsem byla nucena diskusi předčasně ukončit. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 02. 02. 2015 18:18:26    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM:  20. 1. 2015
 
DÉLKA: 60 minut 
 
PÁTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  15 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Schopnost vyjádřit gesty své pocity a umět o nich promluvit. 
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace (10 minut) 
 
Opakování tlesknutí (5 minut) 
 
Saša a Markétka - přečtení (10)
 
Povídání o příběhu (10 minut) 
 
Pauza na toaletu a pití (5 minut)
 
Řeč těla – předvádění pomocí pantomimy (10 minut) 
 
Kdo je kdo (10 minut) 
 
Protažení (10 minut)
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace (15 minut) 
 
Opakování tlesknutí (5 minut) 
 
Saša a Markétka - přečtení (7 minut)
 
Povídání o příběhu (4 minut) 
 
Pauza na toaletu a pití (5 minut)
 
Řeč těla – předvádění pomocí pantomimy (10 minut) 
 
Kdo je kdo (10 minut) 
 
Protažení (5 minut) 
 
 
 
DAŘILO SE: Děti již lépe vytvářely asociace a také vymýšlely vlastní otázky k úkolu: Kdo je kdo.
 
NEDAŘILO SE: Během této hodiny děti odcházely na mnoho kroužků a také přicházeli rodiče pro děti, což vedlo k roztříštěnosti hodiny. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 02. 02. 2015 18:20:07    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM:  22. 1. 2015
 
DÉLKA: 60 minut 
 
ŠESTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  30 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Naučit se odůvodnit svoje názory. 
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace (15 minut) 
 
Pohádka o veliké řepě (5 minut) 
 
Diskuse o důležitosti spolupráce, a že i ti malí mohou mnoho zvládnout (10 minut)
 
Pauza na pití, toaletu a převlečení na sport (10 minut) 
 
Seřadit obrázky, jak šla pohádka za sebou a vybarvení (10 minut)
 
Jak pomoci (10 minut)
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace (19 minut) 
 
Pohádka o veliké řepě (6 minut) 
 
Diskuse o důležitosti spolupráce, a že i ti malí mohou mnoho zvládnout (5 minut)
 
Pauza na pití, toaletu a převlečení na sport (10 minut) 
 
Seřadit obrázky, jak šla pohádka za sebou a vybarvení (10 minut)
 
Jak pomoci (11 minut) 
 
 
DAŘILO SE: Do cvičení: Jak pomoci se děti zapojovali krásně a vymýšlely vlastní příklady.
 
NEDAŘILO SE: Opět bylo velké množství dětí, takže se do diskusí zapojovala jen část. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 02. 02. 2015 18:42:30    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM:  29. 1. 2015
 
DÉLKA: 60 minut 
 
SEDMÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  30 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Děti ví, že vztek je přirozená emoce.
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Zjištění co již vědí o ptácích + napodobení zvuku ptáků (10minut)
 
Pohádka o špačkovi  (5 minut)
 
Jak vyjádřit vztek? (5 minut)
 
Když se kohout zlobí (5 minut)
 
Přestávka (5 minut)
 
Malování - barva vzteku (10minut)
 
Diskuse o obrázku (10minut)
 
Napodobujeme let ptáčka (5 minut)
 
Asociace (5 minut)
 
 
 
 
Skutečnost: 
 
Zjištění co již vědí o ptácích + napodobení zvuku ptáků  (-pštros - zahrabe hlavu do písku - je hloupé se tak schovávat? Jak by se měl schovat lépe?....) (7minut)
 
Pohádka o špačkovi (děti pískají do pohádky jako špaček) (6minut)
 
Jak vyjádřit vztek? (3minuty)
 
Když se kohout zlobí (2minuty)
 
Přestávka (10minut)
 
Malování - barva vzteku  (společné roztřídění vzteklých X veselých pastelek a následná kresba) (12minut)
 
Diskuse o obrázku (15minut)
 
Napodobujeme let ptáčka (2minuty)
 
Asociace (3minuty)
 
 
DAŘILO SE:  Navázali jsme na týdenní aktivitu družiny - povídání o ptácích. Děti se zapojovaly do diskuse.
 
NEDAŘILO SE:  Děti byly trochu neposedné díky pololetnímu vysvědčení. Pár dětí nechtělo malovat zlostný obrázek ani po vysvětlení, dostaly tedy jinou práci. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 02. 2015 16:54:45    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM:  3. 2. 2015
 
DÉLKA: 60 minut 
 
OSMÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  14 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Objasnění pojmu autorita
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace (15 minut) 
 
Pohádka o neposlušných kůzlátkách (5minut) 
 
Diskuse o pohádce, vysvětlení pojmu autorita (5minut)
 
Scénická ztvárnění různých autorit (10 minut) 
 
Pauza (5 minut) 
 
Nakresli svoji autoritu (15 minut)
 
Povídání o obrázku (5 minut)
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace (13 minut) 
 
Pohádka o neposlušných kůzlátkách (4 minut) 
 
Diskuse o pohádce, vysvětlení pojmu autorita (7 minut)
 
Scénická ztvárnění různých autorit (10 minut) 
 
Pauza (3 minut) 
 
Nakresli svoji autoritu (15 minut)
 
Povídání o obrázku (5 minut)
 
 
 
DAŘILO SE: Děti pochopily význam autority.
 
NEDAŘILO SE: Opět bylo velké množství děti, takže se do diskusí zapojovala jen část. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 02. 2015 16:56:05    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM:  5. 2. 2015
 
DÉLKA: 50 minut 
 
DEVATÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  25 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Odůvodnění důležitosti štěstí
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace (15 minut) 
 
Pohádka o štěstí (10 minut) 
 
Diskuse o tom, co přinášelo baličce štěstí (10 minut)
 
Pauza (5 minut) 
 
Výběr šťastných pastelek a nakreslení šťastného obrázku (15 minut)
 
Povídání o obrázku (5 minut)
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace (15 minut) 
 
Pohádka o štěstí (10 minut) 
 
Diskuse o tom, co přinášelo baličce štěstí (6 minut)
 
Pauza (3 minut) 
 
Výběr šťastných pastelek a nakreslení šťastného obrázku (15 minut)
 
Povídání o obrázku (nezdařilo se)
 
 
 
DAŘILO SE: Pěkné povídání o babiččinu štěstí.
 
NEDAŘILO SE: Neustále se měnil počet dětí. Děti byly neposlušné a byla jsem nucena zkrátit naše setkání. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 02. 2015 17:24:07    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM:  12. 2. 2015
 
DÉLKA: 60 minut 
 
DESÁTE SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  26 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Logická argumentace
 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace (10 minut) 
 
Pohádka o malém zeleném mimozemšťánkovi (5 minut) 
 
Diskuse o pohádce (Je dobré měnit se podle situace?) (5 minut)
 
Je to člověk? (logická argumentace)  (10 minut) 
 
Pauza (5 minut) 
 
Obrázek: jak si představuji mimozemšťana  (10minut)
 
Povídání o svém mimozemšťanovi na obrázku a o jeho životě – rozvoj fantazie (15 minut)
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace (11 minut) 
 
Pohádka o malém zeleném mimozemšťánkovi (4 minut) 
 
Diskuse o pohádce (Je dobré měnit se podle situace?) (4 minut)
 
Je to člověk? (logická argumentace)  (11 minut) 
 
Pauza (4 minut) 
 
Obrázek: jak si představuji mimozemšťana  (6minut)
 
Povídání o svém mimozemšťanovi na obrázku a o jeho životě – rozvoj fantazie (15 minut)
 
 
 
DAŘILO SE: S p. vychovatelkou již máme dobré vztahy a zapojuje se do naší činnosti jakou pouhý účastník. (předchozí 3 schůzky byla paní vychovatelka nemocná, měli jsme náhradu)
 
NEDAŘILO SE: Na začátku schůzky děti vyrušovaly. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 03. 03. 2015 17:53:53    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 3.3.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
JEDENÁCTÉ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 16 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Představit si, co prožívá člověk, který musí z minuty na minutu opustit svůj domov. Rozlišit s dětmi možná pozitiva, či negativa útěku. 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace - 10minut
 
Pohádka o Koblížkovi - 5minut
 
Diskuse o pohádce+ útěk - 15 minut 
 
Pauza - 10minut
 
Hra -Vžij se do role uprchlíka 
 
	obrázek - 10minut
 
	diskuse - 10minut
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace - 12minut
 
Pohádka o Koblížkovi - 3minut
 
Diskuse o pohádce+ útěk - 11 minut 
 
Pauza - 6minut
 
Hra -Vžij se do role uprchlíka 
 
	obrázek (namaluj pět věcí, které by sis vzal s sebou do kufru, kdybys musel ihned opustit domov) - 12minut
 
	diskuse - 9minut 
 
 
DAŘILO SE: Děti již plně chápaly, jak probíhá asociace a navzájem si dokázaly poradit. Všechny se zapojovaly do diskuse a s chutí malovaly a následně diskutovaly nad svým obrázkem. U následné diskuse o obrázku nakonec některé děti přehodnotily své priority a místo neživých věcí (hraček) si chtěly s sebou vzít raději domácí mazlíčky.
 
NEDAŘILO SE: Paní vychovatelka občas rušila probíhající aktivitu vlastní intervencí nesouvisející s naším programem a nahlas se bavila s rodiči během čtení pohádky, což trochu rušilo. Byly s námi dvě cizí starší děti, které si hrály na koberci a tak, když jsme tam měly s našimi dětmi kroužek, trochu to odvracelo jejich pozornost od diskuse. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 10. 03. 2015 17:51:39    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 10.3.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
DVANÁCTÉ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: cca 15 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Uvědomit si důležitost naslouchání v životě člověka.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace - 10minut
 
Nacvičování naslouchání - 5minut
 
Pohádka (O zlobivém skřítkovi) - 10minut
 
Diskuse o pohádce - 5minut
 
Pauza - 5minut
 
Malba obrázku (děj pohádky)- 10minut
 
Diskuse o obrázku- 10minut
 
Tlesknutí na stejná slova při básničce - 5minut
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace - 15minut
 
Nacvičování naslouchání - děti byly rozjívené a tak jsme přešli rovnou k pohádce
 
Pohádka (O zlobivém skřítkovi) - 10minut
 
Diskuse o pohádce - 5minut
 
Pauza - 5minut
 
Malba obrázku (děj pohádky)- 10minut
 
Diskuse o obrázku- 10minut
 
Seřazení namalovaných obrázků podle posloupnosti příběhu - 5minut
 
 
DAŘILO SE: Rozbor obrázku a následná práce. Upoutat pozornost dětí.
 
NEDAŘILO SE: Od jedné aktivity jsme museli upustit, ale byla nahrazena jinou, spontánně vymyšlenou v reakci na podněty dětí. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 17. 03. 2015 17:09:56    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 17.3.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
TŘINÁCTÉ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 25 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Děti pochopí co znamená respektovat odlišnosti.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace - 15minut
 
Pohádka o ošklivém Káčátku - 5minut
 
Diskuse - 5 minut
 
Hra - podobnost - 10minut
 
Pauza -5 minut
 
Obrázky povolání   - co je to za povolání, jakou mají vlastnost lidé na obrázku, v čem jsou si podobní X rozdílní - 10minut
 
Básnička - tlesknutí na stejné slovo, poté podobné - 10minut
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace - 22minut
 
Pohádka o ošklivém Káčátku - 7minut
 
Diskuse - 4 minuty
 
Pauza -4 minuty
 
Hra - podobnost - 16minut
 
Obrázky povolání   - co je to za povolání, jakou mají vlastnost lidé na obrázku, v čem jsou si podobní X rozdílní - 6minut
 
Básnička - tlesknutí na stejné slovo -4minuty
 
 
 
DAŘILO SE:  U asociace děti dokázaly i vysvětlit podobnost s předchozím.
 
NEDAŘILO SE:  Děti byly dnešní den hyperaktivní, holčičku bolel zub, chlapečka břicho (jela pro něj maminka) a další děti si také stěžovaly na zdravotní stav. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 24. 03. 2015 21:48:59    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 24.3.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
ČTRNÁCTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 19 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Dítě si uvědomí hodnotu lidského pláče.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace - 10minut 
 
Pohádka o panence, která tence plakala -5minut
 
Diskuse -10minut
 
Pauza - 5minut
 
Malování obrázku - 15minut
 
Diskuse o obrázku -10minut
 
Scénka - pláč vzdoru, smutku, vzteku... - 5minut
 
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace - 15minut 
 
Pohádka o panence, která tence plakala -5minut
 
Diskuse -5minut
 
Pauza - 5minut
 
Malování obrázku (zvíře které pláče a příběh k tomu)  - 20minut
 
Diskuse o obrázku -10minut
 
 
 
 
DAŘILO SE: Děti aktivně spolupracovaly, náš program byl p. vychovatelkou pochválen. 
 
NEDAŘILO SE: Špatně jsme odhadli časový plán, na poslední aktivitu nedošlo. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 08. 04. 2015 16:18:18    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 31.3.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
PATNÁCTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  24
 
CÍL SETKÁNÍ:  Vysvětlení hodnot Velikonoc. Dítě je schopno vytvořit souvislosti mezi jednotlivými objekty.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace -10minut
 
Co si vybavíte, když se řeknou Velikonoce -následní namalování na kartičky -10minut
 
Propojit souvislosti mezi  těmito obrázky, vytvořit vztahovou síť pomocí provázků a kolíčků -10 minut
 
Pauza -5minut
 
Přidat další obrázky,  zda najdou další souvislosti, pokud nějaké jsou. -10 minut
 
Třídění: bez čeho z těchto obrázků, by se Velikonoce obešly a bez čeho ne- 15minut
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace -10minut
 
Co si vybavíte, když se řeknou Velikonoce -následní namalování na kartičky -10minut
 
Propojit souvislosti mezi  těmito obrázky, vytvořit myšlenkovou mapu pomocí provázků a kolíčků. -16minut
 
Pauza - 5minut
 
Nakreslení obrázku: Moje Velikonoce. -12minut
 
Na koberci rozloženy další velikonoční i nevelikonoční obrázky - vytřídit, co do velikonoc patří a co ne. -6minut
 
Zpětná vazba, co  tam skutečně patří. -5minut
 
Krátké převyprávění velikonočního příběhu od Květné neděle po Zmrtvýchvstání. -10minut
 
 
 
DAŘILO SE:  Převyprávění příběhu o smrti Ježíše Krista. 
 
NEDAŘILO SE:  Děti vyžadovaly malování. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 08. 04. 2015 17:10:30    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 7.4.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
ŠESTNÁCTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 14 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ: Dítě dokáže rozpoznat jednotlivé znaky neverbální komunikace a správně je zařadit. 
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Vysvětlení pojmu neverbální komunikace - 5minut
 
Obrázky s emocemi - co znamenají?; co si asi myslí?; příběh ... - 15 minut
 
Hra - můj pohyb/emoce - 5minut
 
Co podle vás znamená, když někdo...? - 5minut
 
Pauza -5minut
 
Malování obrázku - jak ses cítil ráno? jak teď?  a následná diskuse -25minut
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace -8minut
 
Vysvětlení pojmu neverbální komunikace - 4-minuty
 
Obrázky s emocemi - co znamenají?; co si asi myslí?; příběh ... - 14minut
 
Hra - můj pohyb/emoce -8 minut
 
Co podle vás znamená, když někdo...? -9 minut
 
Pauza -5minut
 
Malování obrázku - jak ses cítil ráno? jak teď?  a následná diskuse -12minut
 
 
 
DAŘILO SE: Děti chtěly sami od sebe hrát asociace na začátku setkání. Učitelka již vůbec nevstupovala do aktivit, dokonce nás nechala část hodiny samotné a odešla. Děti se na naše setkání velmi těší. Jelikož bylo dětí málo, lépe se s nimi diskutovalo.
 
NEDAŘILO SE:  - | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 14. 04. 2015 17:50:25    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 14.4.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
SEDMNÁCTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ:  18
 
CÍL SETKÁNÍ:  Vysvětlení hodnoty pomoci druhým.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace -15minut
 
Pohádka o zapomenuté vlaštovičce - 5minut
 
Diskuse o pohádce - 5 minut
 
Pauza - 5minut
 
Nakreslit kdy jsi pomohl druhému + diskuse - 15minut
 
Jak pomoci? Diskuse s knížky - 10minut
 
Hra - 5minut
 
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace -24minut
 
Pauza - 2minuty
 
Pohádka o zapomenuté vlaštovičce - 6minut
 
Diskuse o pohádce - 5 minut
 
Pauza - 5minut
 
Nakreslit kdy jsi pomohl druhému + diskuse - 13minut
 
 
 
 
DAŘILO SE:  Děti už bravurně zvládají asociace i vysvětlení jejich souvislostí a na naše setkání se vždy moc těší. 
 
NEDAŘILO SE:  Děti byly příliš rozjívené, protože chtěly jít ven, bylo krásné počasí, takže jsme nedodrželi náš plán a spíše se řídili danou situací. Ukončili jsme také o něco dříve. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 26. 04. 2015 20:43:33    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 21. 4. 2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
OSMNÁCTÉ SETKÁNÍ 
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 10 
 
CÍL SETKÁNÍ: Hledání logických souvislostí
 
STRUKTURA SETKÁNÍ:  
 
Plán: 
 
Asociace – 10 minut
 
Pohádka O perníkové chaloupce - 10 minut
 
Charakterizování jednotlivých postav -10 minut
 
Přestávka – 5 minut
 
Poskládání příběhu na kartičkách - 5 minut
 
Vybarvení kartiček 10 minut
 
Povídání o závisti 10minut
 
 
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace – 13 minut
 
Pohádka O perníkové chaloupce – 7 minut
 
Charakterizování jednotlivých postav – 8 minut
 
Přestávka – 5 minut
 
Poskládání příběhu na kartičkách – 4 minut
 
Vybarvení kartiček – 10 minut
 
Povídání o závisti – 13 minut
 
 
 
 
DAŘILO SE: Bravurně zvládnuté asociace.
 
NEDAŘILO SE: Byly nutné častější přestávky na pití, jelikož bylo velké horko. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 28. 04. 2015 17:50:13    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 28.4.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
DEVATENÁCTÉ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 16 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Děti pochopí význam slova kritérium a dokážou s ním pracovat.
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace - 15minut
 
Zvířata (sestav obrázky zvířat od nejvíce nebezpečných k těm nejméně) - 20minut
 
Přestávka  - 5minut
 
Nebezpečné situace - scénky - 20minut
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace - 8minut
 
Zvířata (sestav obrázky zvířat od nejvíce nebezpečných k těm nejméně) - 23minut
 
Přestávka  - 3 minuty
 
Nebezpečné situace - scénky - 18minut
 
 
 
DAŘILO SE:  Děti se na nás již těšily a celé setkání proběhlo v pohodovém duchu.
 
NEDAŘILO SE:  Paní vychovatelka potřebovala třídu na svůj kroužek a tak jsme museli ukončit naši činnost o chvíli dříve. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		Lenka Neuhöferová
 
 
  Založen(a): 9.12.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 05. 05. 2015 17:33:02    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				DATUM: 5.5.2015 
 
DÉLKA: 60 minut 
 
DVACÁTÉ SETKÁNÍ
 
POČET ÚČASTNÍKŮ: 14 dětí z první třídy 
 
CÍL SETKÁNÍ:  Společná reflexe našich setkání
 
STRUKTURA SETKÁNÍ: 
 
Plán: 
 
Asociace - 15minut
 
Pohádka - 5minut
 
Diskuse o pohádce - 5minut
 
Pauza - 5minut
 
Diskuse o tom co se jim líbilo X nelíbilo - 10minut
 
Hra - na prověření toho, co jsme se o sobě dozvěděli a zapamatovali si... - 10minut
 
Předání medailí a rozloučení - 10minut
 
 
Skutečnost: 
 
Asociace - 12minut
 
Pohádka - 7minut
 
Diskuse o pohádce - 4minut
 
Pauza - 3minuty
 
Diskuse o tom co se jim líbilo X nelíbilo - 12minut
 
Pauza - 3minuty
 
Hra - na prověření toho, co jsme se o sobě dozvěděli a zapamatovali si... - 7minut
 
Předání medailí a rozloučení - 12minut
 
 
 
DAŘILO SE:  Příjemně jsme se rozloučili s dětmi i paní vychovatelkou. 
 
NEDAŘILO SE:  Bylo nutné více pauz v průběhu, protože bylo velké horko a děti chtěly často pít. U pohádky jsme byli vyrušeni učitelkou a dalšími dětmi, nedařilo se tak plynulé přečtení. | 
			 
		  | 
	
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	
	
		  | 
	
	
		 |