Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Rožnov - Šárka Z., Martina B

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 10. 2013 16:29:44    Předmět: 2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Rožnov - Šárka Z., Martina B Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2013/2014 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 11. 2013 19:21:13    Předmět: Citovat

4.11.2013 - 1. setkání
Školní družina Rožnov
3. a 4. třída (23 dětí)


Cíl setkání: seznámení se

Plánovaná časová dotace:
Představení se – 5 min
Jmenovky – 10 min
Seznamovací hra – 10 min
Malování filozofů – 10 min
Povídání si o filozofech – 10 min

Skutečná časová dotace:
Představení se – 5 min – Stručně jsme představily sebe a myšLenku.
Jmenovky – 10 min – Na papírky s myšLenkou si děti napsaly svá jména a my jsme jim jmenovky zalaminovaly.
Seznamovací hra – 10 min –Hráli jsme hru Andělská Anděla.
Malování filozofů - 15 min – Děti malovaly obrázky filozofů, ale nestihly namalovat vše, co chtěly v daném čase, a tak jsme jim čas prodloužily. My jsme také namalovaly svého filozofa a snažily jsme se na našem obrázku vysvětlit, kdo to vlastně je.
Povídání si o filozofech - 10 min – Děti představily své obrázky a říkaly, jak si představují filozofa.

Podařilo se a nepodařilo se:
Nepodařilo se nám dodržet časovou dotaci. Myslíme si, že se nám podařilo děti zaujmout a navnadit je na příští setkání. Podařilo se nám udržet děti v relativním klidu.

Z prvního setkání jsme odcházely s dobrým pocitem Smile

Marťa a Šárka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 07. 11. 2013 21:05:34    Předmět: Citovat

Pokud jste se ve skutecnem case sekly jen o 5 minut oproti planu, tak je to napoprve hodne dobre! Smile
Ohledne toho vysvetlovani, kdo je filozof - cim mene budeme na tech filozofickych setkanich vysvetlovat a cim vice se budeme ptat, aby deti mely sanci prichazet na nove veci samy, tim lepe Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 11. 2013 15:59:11    Předmět: Citovat

11.11.2013 - 2. setkání
Školní družina Rožnov
3. a 4. třída (21 dětí)


Cíl setkání: vytvoření pravidel

Plánovaná časová dotace:
Přivítání - 5 min
Rozcvička - 10 min
Povídání o pravidlech - 25 min
Rozloučení - 5 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání - 6 min + 5 min usazování - Připomněly jsme, co se dělo minulou hodinu.
Rozcvička - 10 min
Povídání o pravidlech - 25 min - Ve skupinkách vytvoření pravidel, která bychom chtěli, aby se dodržovala a zapsání pravidel na papír. Následovalo cvičení o tom co je správné a nesprávné.
Rozloučení - 5 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Nepodařilo se nám dodržet plánovanou časovou dotaci a dále také udržovat klid, ale i přes to, že děti dost zlobily si myslíme, že je ve výsledku hodina bavila. Také bylo vidět, že se někteří snažili reagovat na to, co řekl někdo jiný před nimi.

Na závěr jedna hláška: Very Happy
Na otázku proč se musí dodržovat pravidla nám jeden chlapec odpověděl, že kdybychom je nedodržovali, tak by zeměkoule bouchla a taky by bouchlo Slunce a zbyla by z něj černá díra.

Zdraví Šárka a Marťa Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 11. 2013 16:16:54    Předmět: Citovat


18.11.2013 – 3. setkání
3. a 4. třída (15 dětí)

Cíl setkání: vyzkoušení si filozofování s textem, tvorba otázek

Plánovaná časová dotace:
Přivítání - 5 min
Rozcvička – 5 min
Čtení textu – 10 min
Tvorba otázek a diskuze – 25 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 3 min
Rozcvička – 7 min – při rozcvičce děti dostaly několik hádanek a ve skupinkách hledaly řešení
Čtení textu – 8 min
Tvorba otázek a diskuze – 30 min – po přečtení děti ve dvojicích vytvořily otázky a poté jsme hlasovali a vybrali jednu o které jsme diskutovali

Podařilo se a nepodařilo se:
Jelikož bylo dnes poměrně málo dětí, tak se nám podařilo udržet klid. Myslíme, že děti hodně bavily hádanky. Nepodařilo se nám dodržet časovou dotaci.

Šárka a Marťa
Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 25. 11. 2013 17:42:18    Předmět: Citovat

25.11.2013 – 4. setkání
3. a 4. třída (20 dětí)


Cíl setkání: naučit se navazovat v diskuzi na druhé, mluvit k tématu

Plánovaná časová dotace:
Přivítání, rozcvička – 15 min
Čtení textu – 20 min
Tvorba otázek – 5 min
Diskuze – 10 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání, rozcvička – 20 min – pro rozcvičku jsme tentokrát zvolily hlavolam o koze, vlku a hlávce zelí, které musí převozník převézt na druhou stranu. Zároveň ale nesmí na jednom břehu zůstat sama koza s vlkem a koza s hlávkou zelí. Děti tento hlavolam zaujal a snažily se přijít na jeho řešení, proto nám tato část zabrala více času.
Čtení textu – 15 min – text jsme četli po větách, čímž se docílilo toho, že děti dávaly pozor a více se soustředily
Tvorba otázek – 5 min
Diskuze – 20 min – Pro diskuzi byla vybrána otázka „Když je něco v naší mysli, může to existovat?“. Otázka děti zaujala a tak se v diskuzi podařilo se jít více do hloubky. I tak jsme se nedobrali žádného konce a hodinu ukončili uprostřed diskuze, proto s touto otázkou budeme pokračovat i příště.

Podařilo se a nepodařilo se:
Stejně jako v minulých hodinách děti zaujala počáteční rozcvička. Také je vidět pokrok v diskuzi, kdy se alespoň někteří snaží navazovat na to, co řekli ostatní před nimi, dokáží se zamyslet a některými svými příspěvky posunout diskuzi dál. Nepodařilo se nám zapojit všechny a naopak některé příliš živé usměrnit.

Šárka a Marťa Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 12. 2013 21:36:29    Předmět: Citovat

2.12.2013 – 5.setkání
3. a 4. třída (16 dětí)


Cíl setkání: cílem bylo zaměřit se na to, abychom neodbíhali od tématu

Plánovaná časová dotace:
Přivítání - 5 min
Čtení textu – 10 min
Diskuze – 10 min
Malování panenek – 10 min
Povídání si o panenkách – 10 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání - 5 min
Čtení textu – 10 min – Znovu jsme si pro připomenutí přečetli Nemocnici pro panenky
Diskuze – 15 min – vrátili jsem se k diskuzi z minulého setkání
Malování panenek – 10 min – děti dostaly za úkol namalovat svou oblíbenou panenku (hračku)
Povídání si o panenkách – 8 min – děti ukazovaly své obrázky a říkaly, proč mají namalovanou panenku rády a od koho ji dostaly

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se nám zapojit téměř všechny děti do diskuze. Dále se nám podařilo zaujmout malováním a povídáním si o panenkách. Myslíme, že se nám podařilo dosáhnout našeho cíle.
Nepodařilo se nám udržet klid po celou dobu, protože přicházely děti z jiného oddělení, které nás ještě neznaly a nevěděly, co se děje.

Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 12. 2013 19:59:31    Předmět: Citovat

9.12.2013 – 6. setkání
3. a 4. třída (20-29 dětí)


Cíl setkání: hledání souvislostí mezi tématem diskuze a vlastními zkušenostmi

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min
Čtení textu – Právo a Povinnost – 10 min
Tvorba otázek – 10 min
Diskuze – 10 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 10 min
Rozcvička – 20 min – měly jsme připravené dvě krátké hádanky, řešení se protáhlo kvůli neustálému uklidňování dětí
Čtení textu – 15 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Opět se nám nedařilo udržet klid, což bylo zapříčiněno hlavně velkým množstvím dětí, protože zde byly i děti z jiných oddělení. U čtení textu se děti kvůli hluku ve třídě a povídání ostatních neustále ztrácely, takže pak ani nevěděly, o čem příběh byl. Čtení se protáhlo natolik, že jsme se rozhodly nechat tvorbu otázek a diskuzi až na některou z příštích hodin. Příští hodinu bychom totiž rády zaměřily na Vánoce. Nepodařilo se nám naplnit náš cíl, jelikož na diskuzi ani tvorbu otázek dnes vůbec nedošlo.

Šárka a Marťa Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 16. 12. 2013 17:04:17    Předmět: Citovat

16.12.2013 (7. setkání)
3. a 4. třída (20 dětí)


Cíl setkání: cílem bylo procvičit si argumentaci

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Vysvětlení a hraní hry – 20 min
Poslech písně – 5 min
Diskuze – 15 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Vysvětlení a hraní hry – 25 min – Hráli jsme hru na Optimisty a pesimisty. Nejprve jsme dětem musely vysvětlit, co to znamená, když je někdo optimista a někdo pesimista.
Poslech písně – 5 min – pustily jsme dětem Vánoční píseň LedaCo od T. Kluse
Diskuze – 25 – Diskutovali jsme o otázce, která zazněla v písni. Zdalipak věří kapři na život po Vánocích?

Povedlo a nepovedlo se:
Myslíme, že se nám povedlo udržet klid ve třídě a vybrat dobré téma, protože diskutovaly téměř všechny děti. Nepovedlo se nám dodržet časovou dotaci, protože se nám dobře rozjela diskuze, a tak nám bylo líto ji ukončit.

Na dnešním setkání jsme se mimo jiné dozvěděly, že mnoho žáků chybí, protože vypukla Zombie apokalypsa a to znamená, že chybějícím dětem zombíci vysáli mozky Wink

Marťa a Šárka (Boring team) Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 01. 2014 19:43:30    Předmět: Citovat

6.1.2014 – 8. setkání
3. a 4. třída (22 dětí)


Cíl setkání: uvědomění si důležitosti práv a povinností

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min
Vánoce – 10 min
Čtení textu – Právo a Povinnost – 10 min
Tvorba otázek – 10 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 3
Rozcvička – 7 min – hra Gordický uzel
Vánoce – 10 min
Čtení textu – 10 min
Tvorba otázek – 15 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Dnes jsme zařadily do programu takovou malou vzpomínku na Vánoce, kdy si každý měl připravit jedno slovo, kterým by charakterizoval svoje uplynulé Vánoce. Chtěly jsme tím děti po rozcvičce trochu zklidnit a zároveň dát všem prostor, aby se vyjádřili a pak vydrželi nemluvit. Zklidnit se nám je podařilo snad jen během čtení textu, kdy bylo třeba, aby se všichni soustředili. To vydrželo pouze do chvíle, kdy měli ve skupinkách vymýšlet otázky, pak už nebylo možné udržet klid.

Zdraví B-team - Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 01. 2014 20:18:47    Předmět: Citovat

13.1.2014 – 9. setkání
3. a 4. třída (20 dětí)


Cíl setkání: Hledání souvislostí mezi tématem diskuze a vlastními zkušenostmi

Plánovaná časová dotace:

Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min
Čtení textu a výběr otázky – 10 min
Diskuze-15 min
Závěr- 5 min

Skutečná časová dotace:

Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min – Dětem jsme ukázaly obrázek autobusu a ony musely určit, jakým směrem jede
Čtení textu a výběr otázky – 10 min – znovu jsme si přečetly text o právu a povinnosti a vybraly jsme otázky z minulého týdne.
Diskuze – 25 min – Diskutovali jsme o otázce, kterou si děti odhlasovaly. Jak se potká právo s povinností?
Závěr – 2 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se nám dosáhnout cíle. Děti dávaly příklady z jejich každodenního života.
Nepodařilo se nám udržet pozornost dětí po celou dobu.


Marťa a Šárka (B-team)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 01. 2014 15:43:35    Předmět: Citovat

20.1.2014 – 10. setkání
3. a 4. třída (21 dětí)


Cíl setkání: vyzkoušet si myšlenkový experiment

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min
Výběr tématu – 10 min
Diskuze – 15 min
Reflexe + závěr – 5 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 15 min – Slovní fotbal
Výběr tématu – 10 min – Pro poslední hodinu jsme nevybraly žádný text, ale nechaly jsme děti, aby si vybraly téma samy.
Diskuze – 20 min – Pro diskuzi byla zvolena otázka Jak by to vypadalo, kdyby neexistovala škola?
Reflexe + závěr – 5 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se nám získat pozornost většiny díky tomu, že otázka k diskuzi se dětí více týkala a samy měly možnost si ji vymyslet. Celkově lépe spolupracovaly, takže se nám podařilo splnit náš cíl a vyzkoušet si myšlenkový experiment. Z hodiny jsme odcházely s dobrým pocitem Smile

Zdraví B-team - Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 02. 2014 19:14:02    Předmět: Citovat

17.2.2014 – 11. setkání
3. a 4. třída (16 lidí)


Cíl setkání: zapojení všech žáků do diskuze

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 15 min
Čtení textu – 10 min
Tvorba otázek – 10 min
Závěr – 5 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 13 min – jako rozcvičku jsme hráli hru Šla babička do městečka
Čtení textu – 10 min – s dětmi jsme četli úryvek z páté kapitoly Objev Harryho Stottlemeiera
Tvorba otázek – 10 min
Závěr – 3 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se nám udržet pozornost dětí. Děti celkem dobře spolupracovaly ve skupině.

Zdraví B-team (Šárka a Marťa)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 02. 2014 18:43:59    Předmět: Citovat

24.2.2014 – 12. setkání
3. a 4. třída (16 dětí)


Cíl setkání: zapojení všech žáků do diskuze

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min
Čtení textu + doplnění otázek – 10 min
Diskuze – 15 min
Závěr – 5 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 15 min – „Hu“ – hra je zaměřena na postřeh a pozornost
Čtení textu + doplnění otázek – 15 min – po přečtení textu byl prostor pro doplnění otázek připravených z minula. Každá skupinka pak z vymyšlených otázek vybrala jednu, kterou považovala za nejlepší, z takto vybraných otázek jsme pak hlasováním vybrali otázku k diskuzi.
Diskuze – 15 min – Diskutovali jsme nad otázkou Proč je ve škole nuda?
Závěr – 5 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Diskuze děti bavila, protože jim téma bylo blízké. Díky tomu se nám podařilo děti zapojit. Kvůli pomalu přicházejícímu jaru se nám naopak nedařilo udržet klid. Smile

B-team - Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 03. 2014 21:04:10    Předmět: Citovat

3.3.2014 - 13. setkání
3. a 4. třída (14 dětí)


Cíl setkání: Žáci si uvědomí, že pokud je někdo mladší, automaticky to neznamená, že je i hloupější.

Plánovaná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 15 min
Čtení textu – 10 min
Tvorba otázek – 10 min
Závěr – 5 min

Skutečná časová dotace:
Přivítání – 5 min
Rozcvička – 10 min – hra, kterou si měla připravit jedna dívka
Čtení textu – 10 min - Blanka a Jirka
Tvorba otázek - 15 min
Závěr – 5 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se nám udržet klid ve třídě. Nepodařilo se nám dodržet časovou dotaci.

B-team (Šárka a Marťa)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2014 15:15:08    Předmět: Citovat

10.3.2014 – 13. setkání
3. a 4. třída (14 dětí)


Cíl setkání: Prohloubení diskuze

Plánovaná časová dotace:
Rozcvička – 10 min
Výběr otázky – 10 min
Diskuze – 20 min
Závěr – 5 min

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 20 min – Kreslicí tichá pošta
Výběr otázky – 10 min – Znovu jsme si přečetli otázky vytvořené minulou hodinu a hlasováním jednu vybrali.
Diskuze – 10 min – Byla vybrána otázka „Proč ti starší kluci byli takhle zlí?“ Během diskuze jsme se dostali k otázce šikany. Překvapil nás zpočátku názor většiny dětí, že vlastně je šikana v pořádku. Ke konci diskuze došlo k autokorekci, kdy většina dětí názor změnila.
Závěr – 5 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařila nám rozcvička, během které se povedlo udržet naprostý klid a děti se soustředily na aktivitu.

B-team - Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2014 10:47:15    Předmět: Citovat

17.3.2012 – 14. setkání
3. a 4. třída (15 dětí)

Cíl setkání: Zdůvodňování odpovědí

Plánovaná časová dotace:
Rozcvička – 10 min.
Hra – 20 min.
Cvičení – 10 min.
Závěr – 5 min.

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 15 min. – Losovala se slova a děti musely malovat to, co se vylosovalo
Hra na procvičení paměti – 15 min. – Kdybych byl milionářem, tak bych si koupil…
Cvičení – 10 min – Děti rozhodovaly, co si za peníze můžeme koupit, a co ne. Své odpovědi zdůvodňovaly.
Závěr – 5 min.

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se udržet klid ve třídě a nepodařilo se dodržet plánovanou časovou dotaci.

B-team – Marťa a Šárka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 03. 2014 16:21:07    Předmět: Citovat

24.3.2014 – 16. setkání
3. a 4. třída (17 dětí)


Cíl setkání: Účastníci si uvědomí, že je možné komunikovat i beze slov

Plánovaná časová dotace:
Rozcvička – 15 min
Aktivita Minuta řečníků – 20 min
Diskuze – 10 min

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 15 min – stavění písmen z vlastních těl (ve skupinkách)
Aktivita Minuta řečníků – 20 min – skupinka si vylosovala jedno slovo (nebo spojení), které měla za úkol během jedné minuty nějak vysvětlit, opsat. Podmínkou bylo, že se jednotliví členové museli střídat a slovo nebo spojení, které měli ostatní poznat, nesměli během vysvětlování říct.
Diskuze – 10 min – diskuze nad otázkami Je snazší komunikovat slovy, nebo beze slov? (sklouzlo k otázce Je snazší komunikovat tváří v tvář nebo třeba přes sms?) a Jaký by byl svět, kdyby nikdo nemluvil?

Podařilo se a nepodařilo se:
Podařilo se nám děti zaujmout během aktivity Minuta řečníků (věděli jste, že jaro se pozná podle oplodněných stromů? Very Happy ) a následné diskuze.

A na závěr soutěžní otázka – Co je to IGNORIE?? Question Very Happy

B-team - Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 04. 2014 20:51:55    Předmět: Citovat

31.3.2014 – 17. setkání
3. a 4. třída (14 dětí)

Cíl setkání: Žáci si uvědomí, že z chyb se mají poučit

Plánovaná časová dotace:
Rozcvička – 15 min
Aktivita – 10 min
Diskuze – 20 min

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 15 min. – Rozcvičku si připravovaly děti sami. Hrály šibenici.
Aktivita –8 min - dopustit se chyby (souhlasím nebo nesouhlasím s tvrzením a proč?)
Diskuse – 25 min. otázka: Pokud platí, že chybami se člověk učí, je vůbec možné naučit se něco, aniž bychom chybovali?


Podařilo se a nepodařilo se:
Nepodařilo se nám udržet klid ve třídě. Na děti přišlo asi jaro a nedaly se uklidnit. Děti poměrně dobře argumentovaly.

B-team – Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 04. 2014 20:57:44    Předmět: Citovat

7.4.2014 – 18. setkání
3. a 4. třída (15 dětí)


Cíl setkání:
Žáci si vyzkouší vedení části hodiny.
Žáci si uvědomí potřebnost naslouchání si.

Plánovaná časová dotace:
Rozcvička – 15 min
Aktivita – 15 min
Diskuze – 15 min

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 10 min – Pohádka po slovech
Aktivita – 10 min – Tichá pošta
Diskuze – 30 min – Podnětem pro diskuzi byla pohádka, na základě té děti ve skupinkách vymyslely otázku a hlasováním pak byla vybrána otázka pro diskuzi.
Reflexe – 5 min

Podařilo se a nepodařilo se:
Tuto hodinu jsme se pokusily aktivně zapojit děti a to tak, že minulou hodinu se rozdělily na tři skupinky a každá měla za úkol připravit nějakou část hodiny – jedna rozcvičku, další aktivitu, další diskuzi. Chtěly jsme tím dětem přiblížit naše podmínky a zároveň jim ukázat důležitost naslouchání si v kolektivu, což se podařilo. Celou hodinu jsme zhodnotily v krátké reflexi.

B-team - Šárka a Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 06. 2014 20:40:06    Předmět: Citovat

14.4.2014 – 19. setkání
3. a 4. třída (18 dětí)

Cíl setkání:
Žáci se naučí rozpoznávat otázky vhodné pro diskuzi.

Plánovaná časová dotace:

Rozcvička – 10 min.
Aktivita – 15 min.
Diskuse – 15 min.
Reflexe – 5 min.

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 10 min. - Zeptej se
Aktivita – 35 min. - třídění otázek do třech kategorii (nemá smysl hledat odpověď, odpověď najdeme v diskuzi, odpověď najdeme na internetu)
Reflexe – 5 min.

Podařilo se a nepodařilo se:
Nepodařilo se nám dodržet časová dotace. Neodhadly jsem délku aktivity a ta se protáhla. Děti dobře rozlišovaly otázky.

B-team – Marťa a Šárka
Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Zavadilova



Založen(a): 4.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 06. 2014 20:44:09    Předmět: Citovat

7.4.2014 – 20. setkání
3. a 4. třída (15 dětí)

Cíl setkání:
Účastníci budou diskutovat na jimi zvolené téma, na závěr zhodnotí naše setkání.

Plánovaná časová dotace:
Rozcvička – 15 min
Diskuze – 15 min
Reflexe – 15 min

Skutečná časová dotace:
Rozcvička – 15 min – Pohádka – měla se nějak vztahovat k našim setkáním, zároveň jsme tím chtěly získat zpětnou vazbu
Diskuze – 20 min – téma pro diskuzi jsme nechaly v režii dětí, tím jsme získali různorodé otázky, z nichž byla pro diskuzi vybrána otázka „proč existují ženy“. Jednou zajímavou reakcí byla věta – Kdyby nebyly ženy, nemuselo by se pracovat, chodit do školy – čímž autor narážel na zavedení povinné školní docházky Marií Terezií.
Reflexe – 15 min – zhodnocení toho, co se z pohledu dětí povedlo (co považovaly za dobré – např. otázky, hádanky, rozcvičky, diskuze) a toho, co se nepovedlo (narušování hodin ostatními žáky)

Podařilo se a nepodařilo se:
Poslední hodinu jsme chtěly pojmout trochu odlehčeně, ale zároveň získat alespoň nějakou zpětnou vazbu. Během diskuze bylo velmi náročné udržet pozornost dětí (asi proto, že to byla poslední hodina).

Se slzou v oku se loučí B-team - Šárka a Marťa Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign