Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 27. 11. 2012 16:07:23 Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Vltava - Lucka, Janča |
|
|
Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 13:33:22 Předmět: |
|
|
1. setkání
Cíl: seznámení dětí s průběhem filosofické praxe
Průběh praxe: V úvodu hodiny si děti vyrobily jmenovky, poté jsme společně vytvářely pravidla našeho společného setkávání. Na konci hodiny jsme si zkusili odůvodňování ,,mám rád....protože.."
Předpokládaná časová dotace: 40min
Reálná časová dotace: 50min _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 13:34:58 Předmět: |
|
|
2. setkání
Cíl: seznámení se s dětmi a jejich zájmy
Průběh praxe: Na úvod hodiny jsme si zopakovaly pravidla a každé z dětí se představilo a řeklo co má rádo a co ho baví a proč (zdůvodňování).Jelikož jsme se chtěly seznámit s dětmi a chtěly jsme zjistit ,, stav kolektivu,, , zařadily jsme do hodiny aktivitu ,, tužka,, - která spočívá v předávání si tužky. Děti předávájí tužku vždy někomu v kruhu se zdůvodněním proč jí dávájí zrovna onomu dítěti. Cílem je zjistit, které dítě je ve skupině nejméně oblíbené.
předpokládaná časová dotace: 45 min
reálná časová dotace: 45 min _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 13:41:18 Předmět: |
|
|
3. setkání
Cíl: seznámení dětí s filosofickým příběhem Nemocnice pro panenky
Průběh praxe: Na začátku hoiny jsme utvářely asociace poté jsme si přečetly příbeh a řešily jsme otázku Jaký je rozdíl mezi panenkou a člověkem? Použily jsme cvičení z metodické příručky.
Plánovaná časová dotace: 50min
Reálná časová dotace: 50min _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 13:47:12 Předmět: |
|
|
4.setkání
Cíl: utváření filosofických otázek
Průbeh praxe: Pokračovaly jsme dětmi ve čtení příběhu z knížky Nemocnice pro panenky, kdy děti vytvářely otázky: 1. Má i taťka hračku?
2. Jaké jsou panenky, které schovávají do skřínek? 3. Jsou plyšový medvídci taky panenky? 4. Mají dospěláci také panenku? 5. Proč jsou panenky plyšové? 6. Čím jsou hračky naplněné? 7. Může být miminko hračka? 8. Proč vznikly panenky?.... Děti si nakonec odhlasovaly otázku PROČ VZNIKAJÍ PANENKY? O této otázce jsme se bavily do konce hodiny.
Plánovaná časová dotace 40 min
Reálná časová dotace 55 min. _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 13:51:10 Předmět: |
|
|
5. setkání
Cíl: Rozvoj abstraktního myšlení
Průbeh praxe: Na začátku hodiny jsme s dětmi začaly pohádkou, kterou vytvářely po větách. Poté jsme přečetly pohádku kráska a zvíře a povídaly si s dětmi na téma krása.
Plánovaná časová dotace: 40 min
Reálná časová dotace : 40 min _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 13:55:21 Předmět: |
|
|
6. setkání
Cíl: tvorba otázek
Průbeh hodiny: Na začátku hodiny jsme si s dětmi udělaly rozvičku, poté jsme vytvořily osu kam děti umísťovaly papírky,podle důležitosti pro ně samotné. Ke konci jsme si přečetly další část příběhu. Tvorbu otázek jsme nestihly.
Plánovaná časová dotace: 45min
Reálná časová dotace: 55min _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 14:53:02 Předmět: |
|
|
7.setkani
Cíl: zdůvodňování
Průběh praxe: S dětmi jsme se na úvod hodiny rozcvičily a pristoupily k jednotlivym vyrokum,ktere jsme mely pripravene.Napr: Anicka zalhala Kacence, ze ma krasny svetr, pritom se ji vubec nelibil. Deti nam sdelovaly,jak by se zachovaly a zda postava ve vyroku jednala podle nich spravne.
Prepdokladana casova dotace 35 minut- dodrzena _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 14:56:11 Předmět: |
|
|
8.setkani
Cil: navozeni vanocni atmosfery
Prubeh praxe: Deti nam sdelovaly zazitky s certem a Mikulasem. Pro navozeni vanocni atmosfery jsme precetly pohadku o Vanocich a bavily se o dulezitosti tradic a zvyku na VAnoce. Na konec setkani jsme zaradily oddechovou hru Mumie,kdy se deti motaly do toaletniho papiru.
Predpokladana casova dotace: 40 minut
Realna casova dotace 50 minut _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Marková
Založen(a): 29.11.2012 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2013 14:58:48 Předmět: |
|
|
9. setkani
Cil: zakonceni filozoficke praxe a rozlouceni se
Prubeh praxe: Deti si vybraly hry,ktere s nami chteji hrat,probehla i mensi reflexe a zpetna vazba pro nas.
Pomer chlapu a divek byl v druzine na ZS Vltava vyrovnany,na starosti jsme mely 35 deti, ktere navstevovaly prvni tridu. Behem cele praxe se nevyskytly zadne vetsi kazenske potize. Deti byly velice kreativni,prekvapily nas. _________________ Janča M. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|