Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Vltava - Lucka, Janča

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 27. 11. 2012 16:07:23    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Vltava - Lucka, Janča Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:33:22    Předmět: Citovat

1. setkání

Cíl: seznámení dětí s průběhem filosofické praxe

Průběh praxe: V úvodu hodiny si děti vyrobily jmenovky, poté jsme společně vytvářely pravidla našeho společného setkávání. Na konci hodiny jsme si zkusili odůvodňování ,,mám rád....protože.."

Předpokládaná časová dotace: 40min

Reálná časová dotace: 50min
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:34:58    Předmět: Citovat

2. setkání

Cíl: seznámení se s dětmi a jejich zájmy

Průběh praxe: Na úvod hodiny jsme si zopakovaly pravidla a každé z dětí se představilo a řeklo co má rádo a co ho baví a proč (zdůvodňování).Jelikož jsme se chtěly seznámit s dětmi a chtěly jsme zjistit ,, stav kolektivu,, , zařadily jsme do hodiny aktivitu ,, tužka,, - která spočívá v předávání si tužky. Děti předávájí tužku vždy někomu v kruhu se zdůvodněním proč jí dávájí zrovna onomu dítěti. Cílem je zjistit, které dítě je ve skupině nejméně oblíbené.

předpokládaná časová dotace: 45 min

reálná časová dotace: 45 min
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:41:18    Předmět: Citovat

3. setkání

Cíl: seznámení dětí s filosofickým příběhem Nemocnice pro panenky

Průběh praxe: Na začátku hoiny jsme utvářely asociace poté jsme si přečetly příbeh a řešily jsme otázku Jaký je rozdíl mezi panenkou a člověkem? Použily jsme cvičení z metodické příručky.

Plánovaná časová dotace: 50min

Reálná časová dotace: 50min
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:47:12    Předmět: Citovat

4.setkání

Cíl: utváření filosofických otázek

Průbeh praxe: Pokračovaly jsme dětmi ve čtení příběhu z knížky Nemocnice pro panenky, kdy děti vytvářely otázky: 1. Má i taťka hračku?
2. Jaké jsou panenky, které schovávají do skřínek? 3. Jsou plyšový medvídci taky panenky? 4. Mají dospěláci také panenku? 5. Proč jsou panenky plyšové? 6. Čím jsou hračky naplněné? 7. Může být miminko hračka? 8. Proč vznikly panenky?.... Děti si nakonec odhlasovaly otázku PROČ VZNIKAJÍ PANENKY? O této otázce jsme se bavily do konce hodiny.

Plánovaná časová dotace 40 min

Reálná časová dotace 55 min.
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:51:10    Předmět: Citovat

5. setkání

Cíl: Rozvoj abstraktního myšlení

Průbeh praxe: Na začátku hodiny jsme s dětmi začaly pohádkou, kterou vytvářely po větách. Poté jsme přečetly pohádku kráska a zvíře a povídaly si s dětmi na téma krása.

Plánovaná časová dotace: 40 min

Reálná časová dotace : 40 min
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:55:21    Předmět: Citovat

6. setkání

Cíl: tvorba otázek

Průbeh hodiny: Na začátku hodiny jsme si s dětmi udělaly rozvičku, poté jsme vytvořily osu kam děti umísťovaly papírky,podle důležitosti pro ně samotné. Ke konci jsme si přečetly další část příběhu. Tvorbu otázek jsme nestihly.

Plánovaná časová dotace: 45min

Reálná časová dotace: 55min
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 14:53:02    Předmět: Citovat

7.setkani

Cíl: zdůvodňování

Průběh praxe: S dětmi jsme se na úvod hodiny rozcvičily a pristoupily k jednotlivym vyrokum,ktere jsme mely pripravene.Napr: Anicka zalhala Kacence, ze ma krasny svetr, pritom se ji vubec nelibil. Deti nam sdelovaly,jak by se zachovaly a zda postava ve vyroku jednala podle nich spravne.

Prepdokladana casova dotace 35 minut- dodrzena
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 14:56:11    Předmět: Citovat

8.setkani

Cil: navozeni vanocni atmosfery

Prubeh praxe: Deti nam sdelovaly zazitky s certem a Mikulasem. Pro navozeni vanocni atmosfery jsme precetly pohadku o Vanocich a bavily se o dulezitosti tradic a zvyku na VAnoce. Na konec setkani jsme zaradily oddechovou hru Mumie,kdy se deti motaly do toaletniho papiru.

Predpokladana casova dotace: 40 minut

Realna casova dotace 50 minut
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 14:58:48    Předmět: Citovat

9. setkani

Cil: zakonceni filozoficke praxe a rozlouceni se

Prubeh praxe: Deti si vybraly hry,ktere s nami chteji hrat,probehla i mensi reflexe a zpetna vazba pro nas.

Pomer chlapu a divek byl v druzine na ZS Vltava vyrovnany,na starosti jsme mely 35 deti, ktere navstevovaly prvni tridu. Behem cele praxe se nevyskytly zadne vetsi kazenske potize. Deti byly velice kreativni,prekvapily nas.
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign