Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Radomyšl - Anděla, Jana

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 07. 11. 2012 22:08:27    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Radomyšl - Anděla, Jana Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 11. 11. 2012 15:10:33    Předmět: Zpráva z praxe - ZŠ Radomyšl - Anděla a Jana Citovat

1.setkání - 5.11.2012
11 dětí - 1. a 2. třída

Cíl - seznámení s Janou, představení filozofie pro děti

Začátek - 13.00 hod

Plánovaná časová dotace - 45 min.

Skutečná časová dotace:

- seznámení s Janou a představení dětí ( 5 min. )
- vysvětlení, co nás čeká ( 5 min. )
- hra "vymění se " ( 10 min. )
- přečtení 1. kapitoly knihy Nemocnice pro panenky ( do 5. min. )
- diskuze o 1. kapitole ( 15 min. )
- rozloučení ( do 5 min. )

Co se podařilo:

- seznámení
- "vtažení" dětí do diskuze
- schopnost dětí nestydět se a pokládat otázky
- úžasné a překvapující odpovědi dětí na otázky

Co se nepodařilo:

- neřekly jsme dětem dopředu, že nyní si budeme jen povídat a tudíž je třeba si odskočit na WC a napít se ještě před začátkem diskuze, následkem čehož nám děti odešly nejdříve po prvních 10 min. a posléze i v posledních minutách, ovšem to už se nevrátilo žádné z nich, jen na podlaze zůstala ležet jedna bačkorka:) Pro nás poučení pro příštěSmile

Otázky během diskuze ( jazykem dětí ):

1) Probudí se v noci plyšáci?
2) Co je Kulíšek?
3) Chodí v noci medvídek?
4) Oživují všechny hračky, i panenky?

Některé odpovědi na otázku, zda existují kouzla:

- Někdo hračky začaroval
- Kouzla na 100% existujou, protože moje máma je kouzelnice, umí léčit a ovládat počasí!
- V mojí kasičce se jednou z ničeho nic objevila čtyřiceti tisícová vietnamská bankovka!
- Moje maminka je kouzelnice, umí upéct všechno! I tuhle školu! Umí kouzlit s marcipánem.

Závěrem:

Na setkání jsem šla s velkými obavami, protože ve školství nepracuji. Ovšem děti mě velmi překvapily. Byly skvělé, bezprostřední, upovídané a také divokéSmile Domů jsem přijela nadšená a natěšená na další setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 11. 11. 2012 19:05:07    Předmět: Citovat

2.setkání - 9.11.2012
8 dětí - od 3 do 5 třídy

Cíl - plynulé navázání na předchozí setkání a pokračování v diskuzi

Začátek - 7.00 hod

Plánovaná časová dotace - 45 min.

Skutečná časová dotace:

Přečtení další kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky ( do 5 min. )
Následná diskuze ( 15 min. )
Rozloučení ( do 5 min. )

Co se nepodařilo:

Bohužel jsme si s kolegyní ani jedna neuvědomily, že v družině nebudou stejné děti, jako při předchozím setkání, takže jsem měla knihu Nemocnice pro panenky - nevhodnou pro věk starších dětí. Ta je nezaujala, styděly se pokládat otázky a následně diskutovat. Možná to bylo i tím, že bylo brzy ráno a děti musely vstát od rozkoukané pohádky v televizi a byly "neprobuzené". Pro nás poučení pro příště - setkání udělat opět v čase po obědě a s dětmi mladšího věku, které se ještě nestydí klást otázky a debatovat o nich.

Co se podařilo:

Zřejmě nic:) Zkrátka příště musíme lépe plánovat.

Závěrem:

Až se uvidíme na dalším setkání, jistě budeme úspěšnější, protože se náležitě připravíme. I když věřím, že i se staršími dětmi lze debatovat, pokud facilitátor umí s dětmi pracovat, ovšem nám asi tato zkušenost chyběla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 23:10:03    Předmět: Citovat

3.setkání - 14.11.2012
9 dětí - od 3. do 5.třídy

CÍl: zopakování co je filozofie a co naše sezení budou obnášet, zapojení dětí do diskuse

ZAČÁTEK: 7.00 hod

PLÁNOVANÍ DOTACE: 45 min

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- usazení dětí 2 min
- opakování toho, co je folozofie 5 min
- čtení 3.kapitoly knihy Nemocnice pro panenky 5 min
- krátké opakování příběhu 3 min
- kladení otázek 10 min
- výběr otázky 5 min
- diskuse 10 min

CO SE PODAŘILO:
- každé dítě alespoň trochu přispělo do diskuse, děti lépe pochopily co se od nich očekává

CO SE NEPODAŘILO:
- udržet pozornost dětí při čtení příběhu - nutnost kapitolu krátce zopakovat

OTÁZKY DĚTÍ:
1) Kde byla panenka?
2)Co bylo v příběhu o klukovi z Číny?
3)Mluví Kulíšek?
4) Hrají si panenky spolu?

ZÁVĚREM:
- toto setkání bylo o poznání lepší než minulé, dětem bylo lépe vysvětleno co se od nich očekává. Děti se více zapojují do samotné diskuse než do kladení otázek. Vyčkávají na co se zeptají ostatní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 23:42:14    Předmět: Citovat

4.setkání - 16.11.2012
11 dětí - od 3. do 5.třídy

CÍL: více děti zaujmout při čtení kapitoly - udžet jejich pozornost, přesvědčit je aby se více snažily přemýšlet nad otázkami k příběhu

ZAČÁTEK: 7.00 hod

PLÁNOVANÁ DOTACE: 45 min

SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE:
- usazení dětí 2 min
- četba 4.kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky 5 min
- kladení otázek 10 min
- výběr otázky 5 min
- diskuse 15 min

CO SE PODAŘILO:
- tentokrát jsem příběh nemusely opakovat, samotná diskuse probíhala dle představ

CO SE NEPODAŘILO:
- děti opět dlouho vyčkavaly s pokládáním otázek, vyčkávají na co se zeptají druzí

OTÁZKY DĚTÍ:
1) Jakto, že má kluk panenky?
2) Jak může být panenka kluk?
3) Jako má kdo doma panenku?

ZÁVĚREM:
Děti málo přemýšlejí nad příběhem. Otázky staví povrchově a odrážejí se pouze od hraček - panenky. Nezamyslí se třeba nad vztahy mezi dětmi... Pro příště by se děti mohly navést k hlubšímu zamyšlení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2012 22:10:00    Předmět: Zpráva z praxe - Radomyšl - Anděla, Jana Citovat

5. setkání - 19.11.2012
9 dětí - 1. a 2. třída

Cíl: pokusit se co nejvíce "rozproudit"debatu, probudit v dětech zájem, aby je diskuze bavila

Začátek: 13.00 hod

Plánovaná dotace: 45 min.

Skutečná časová dotace:

- usazení dětí a jejich přivítání - do 5 min.
- přečtení první poloviny páté kapitoly knihy Nemocnice pro panenky -
do 5. min.
- otázky dětí - 5 min.
- výběr otázky + diskuze 20 min.
- rozloučení do 5 min.

Co se podařilo:

- děti už věděly, o čem naše setkání jsou a tedy krásně spolupracovaly. Je na nich vidět, kdy je diskuze zajímá a pak pěkně sedí a poslouchají, naproti tomu když je pro ně nezajímavé téma, tak si začínají mezi sebou povídat, vrtí se atd.
děti mají velkou snahu vymýšlet otázky, všechny se hlásí a odpovídají, opravdu se diskuze, myslím, zdařila

Co se nepodařilo:

- někdy je problém udržet jedno téma, stává se nám, že než stihneme probrat jednu otázku, plynule sklouzneme do jiné, aniž bychom zodpověděli tu první

Otázky dětí:

- zajímalo by mě, jak ta nemocnice vypadá?
- jak ty panenky v nemocnici opravujou?
- proč se ta panenka jmenuje Kulíšek?
- jaký měl táta narozeniny?

Závěrem:

- povídali jsme si o narozeninách, což bylo pro děti oblíbené téma, rozmluvily se o tom, jaké dárky dostávají i dávají, byla zde příjemná atmosféra. Pro příště se pokusíme zůstat déle u jedné otázky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 03. 12. 2012 22:33:18    Předmět: Zpráva z praxe - ZŠ Radomyšl - Anděla a Jana Citovat

6. setkání - 29.11.2012
9 dětí - 1. a 2. třída

Cíl - plynulé navázání na předchozí diskuzi

Začátek - 13.00 hod

Plánovaná dotace - 45. min.

Skutečná časová dotace:

- usazení dětí a jejich přivítání - do 5 min.
- přečtení druhé poloviny páté kapitoly Nemocnice pro panenky - do 5. min.
- otázky dětí - 10. min.
- výběr otázky a diskuze na toto téma - 30. min.
- rozloučení - do 5. min.

Co se podařilo:

- děti byly skvělé! Už úplně ztratily ostych a diskuze je bavila, přestože se jim do ní na začátku příliš nechtělo:) Už věděly, jakým způsobem bude vše probíhat a kladly takřka jedno za druhým otázky, což se zatím nestalo, musely jsme je z nich doposud trošku "tahat". Pěkně jsme si popovídaly, děti téma zaujalo a dokonce se podařilo otázku i zodpovědět. Asi zatím nejpodařenější setkání!

Co se nepodařilo:

- trošku mě mrzí, že se dětem na setkání moc nechtělo a dá se říci, že to dostaly od paní vychovatelky příkazem, ovšem nakonec se je podařilo zaujmout a doufám, že je diskuze opravdu bavila.

Odpovědi dětí: ( Jak vypadá pan doktor pro panenky? )

- vypadá jinak
- vypadá jako ta panenka
- je menší, než normální doktor
- doktor se může stydět
- existuje nemocnice pro kameny?

Závěrem:

- tentokrát jsme s dětmi mluvili hlavně o nemocnici pro panenky a doktorech, děti téma bavilo a diskuze se povedla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 04. 12. 2012 19:06:38    Předmět: Citovat

diky za dosavadni zpravy... zda se, ze se Vam vcelku dari.. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 07. 12. 2012 23:10:16    Předmět: Citovat

Děkujeme Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 17. 12. 2012 17:49:37    Předmět: Citovat

7 setkání - 10.12.2012

10 dětí 1. a 2. třída

Cíl: Plynulé navázání nové knihy na diskusi

Začátek 13.00 hod

Planovaná dotace 45 min

Skutečná časová dotace
- usazení a přivítání dětí 5 min
- čtení 1. a 2. kapitoly z nové knihy Saša a Markétka 5 min
- otázky dětí 10 min
- výběr otázky a diskuse na vybranou otázku 25 min
- rozloučení 3 min

Otázky dětí
1) Jakou má Kulíšek hlavu?
2) Co když Kulíška celého vyměnili?
3) Alena není paní učitelka, když jí mají řikat Aleno.
4) Jaké má Alena tetování?
5) Kdo nosí tetování?

Co se podařilo
Děti již přesně vědí co se od nich očekává. Zdá se, že příběhu pečlivě naslouchají a přemýšlejí nad otázkami. Při kladení otázek se nemusejí pobízet.

Co se nepodařilo
Děti se při diskusi překřičují a a někdy neposlouchají názory druhých. Soustředí se na to aby mohly rychle říci svoji myšlenku.

Závěrem
Jsme rády, že děti opravdu přemýšlejí nad textem a nad tím co k němu řeknou...až na malé vyjímky. Very Happy Naše filozofání je už opravdu filozofováním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 18. 12. 2012 15:53:57    Předmět: Zpráva z praxe - ZŠ Radomyšl - Anděla a Jana Citovat

8. setkání - 18.11.2012
11. dětí - 1 až 4 třída

Cíl - plynulé navázání na předchozí čtení a diskuzi

Začátek - 13.00 hod

Plánovaná časová dotace - 40. min.

Skutečná časová dotace:

- přivítání - do 5 min.
- přečtení 3 a 4 kapitoly z knihy Saša a Markétka - do 10 min.
- diskuze - asi 20 min.
- rozloučení - do 5 min.

Co se podařilo:

děti už věděly, co je čeká, vypadaly natěšené a dokonce začaly diskutovat a klást otázky již po přečtení prvních dvou větSmile Dnešní setkání bylo hodně veselé, děti se neustále smály, kladly vtipné otázky a pěkně a vesele diskutovaly:) zřejmě s vidinou bohatého ježíška:)

Co se nepodařilo:

setkání se, podle mého názoru, velmi povedlo!

Otázky během diskuze ( tedy spíš konstatování dětí, jako reakce na článek ):

- výtah mi připadá, jako zábava
- skřítci v pohádce rozežírají dětem zuby
- já mám pocit, že je ve mně dinosaurus

Kamarádi mi pomáhají:

- s úkolama
- když máme krev, dají nám náplast
- pani učitelka je moje kamarádka
- něco mi půjčí
- když se poblinkám, tak to utřou
- půjčí mi spíš pytlík
- když jsem dělal sněhuláka, tak mi Terezka a babička pomohly s koulí
- když spadnu do sněhu, mamka nebo taťka mě vytáhnou

Závěrem:

Děti jsou kouzelné, co je napadne, to řeknou, i když to nemusí mít logiku a to je právě ta největší krása těchto diskuzí. Dokáží člověka nabít, i když bych tomu dříve nevěřila:) Jsem nadšená a šťastná, že jsem si takovéto diskuze s dětmi mohla vyzkoušet!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 24. 02. 2013 19:42:13    Předmět: Citovat

9. setkání - 9.1.2013
9 dětí - 1. a 2. třída

Cíl: plynule návázat na předchozí kapitoly po "prázdninové" pauze

Začátek: 13.00 hod
Plánovaná dotace: 45 min
Skutečná dotace: 35 min

-usazení a přivítání dětí 5 min
-čtení 5. a 6. kapitoly z knihy Saša a Markétka 5 min
- tvorba otázek + výběr otázky 10 min
- diskuse 15 min
-rozloučení

Co se podařilo: Děti krásně navázaly na naše "filozofování". Po přečtení kapitoly sami bez našeho vybízení navrhovaly otázky.

Co se nepodařilo: Děti byly aktivnější při navrhovaní témat k diskusi než v diskusi samotné. Ale i tak bylo setkání povedené.

Otázky dětí:
1) Jak se může něco vylít ze žaludku?
2) Co jsou futra?
3) Kamarádi jsou u nás doma také často....
4) Jak jiné je to ve tmě?
5) Přece nejde být na světě sám....
6) Je doktor pro můry?

Závěr: Děti jsou spontánní. Krásně diskutují - nebojí se říci svůj názor. Při diksusi na sebe krásně navazují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 24. 02. 2013 19:43:20    Předmět: Citovat

10.setkání – 15.1.2013
10 dětí – 1. a 2. třída

Cíl: navázaní na diskusi, více být zaměření na diskusi než tvoření otázek

Začátek: 13.00 hod
Plánovaná dotace: 45 min
Skutečná dotace: 40 min

- usazení a přivítání dětí 5 min
- čtení 7.kapitoly z knihy Saša a Markétka 5 min
- tvorba a výběr otázky 10 min
- diskuse 20 min
- rozloučení

Co se podařilo: Děti jsme krásné nasměrovaly aby samotná diskuse byla důležitější než výběr toho o čem diskuse bude. Naše 10. setkání bylo krásné a děti byly nadšenými „ diskutanty“.

Co se nepodařilo: V podstatě není co vytknout. Možná občasné překřičování, ale to asi k diskusi někdy patří! 

Otázky dětí:
1) Slovo bolet nemůže….
2) Hračky můžou být živý….
3) Když nás někdo mlátí – také brečíme….
4) Co je políček?
5) Když někoho pohladím – tak ho mám rád…
6) Pani učitelce říkáme když někdo někoho bije…

Závěr: Naše poslední setkání s dětmi bylo úžasné. Je fajn pozorovat jak se děti za těch 10 setkání naučily vyjadřovat svoje myšlenky a názory. Krásné bylo když se nás při loučení ptaly kdy si zase přijdeme „povídat“! Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2013 07:31:05    Předmět: Zpráva z praxe - ZŠ Radomyšl - Anděla a Jana Citovat

1. setkání LS - 22.4.2013
9 dětí - 1. až 3. třída

Cíl - přivítání na další sérii filozofování

Začátek - 14.00 hod

Plánovaná časová dotace - 45 min.

Skutečná časová dotace:

- přivítání dětí a shrnutí, o čem je filozofie pro děti ( 5 min. )
- přečtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O Adámkovi, který se často díval na televizi ( 10 min. )
- diskuze o pohádce ( 20 min. )
- rozloučení ( do 5. min )

Co se podařilo:

- děti byly natěšené, už věděly, co filozofování obnáší, krásně se zapojily a velmi je to bavilo. Nestyděly se a nadšeně diskutovaly, je zde vidět posun oproti minulému filozofování

Co se nepodařilo:

- myslím, že se setkání vydařilo, děti se zapojily a bavilo je to, což je podstatné

Otázky během diskuze:

Co se všechno může stát, když se budeme často dívat na televizi?

- televize může puknout a nebude fungovat
- natečou nám oči, budou velké a už je nezavřeme!
- budou nás pálit oči a budeme nosit brýle
- podle toho, kolik je nám let, takové nám dají brýle

Proč se Adam stále díval na televizi?

- byl hloupej
- vždycky, když má táta volno, začne hrát na počítači nebo si sedne k televizi
- tátové koukají každý večer na televizi
- asi se nudil a neměl kamarády
- já koukám jen když padají kroupy

Závěrem:

Naše dnešní filozofování se vydařilo, děti na sebe krásně navazovaly, dozvěděli jsme se, že na televizi se dívají jen tatínci, kteří mimo toho ještě sedí u počítače, zatímco maminky jen vaří a když dovaří, tak u televize usnou:) Děti jsou úžasné, vůbec se nestyděly mluvit, hlavně tedy ty mladší, byly bezprostřední a díky tomu se diskuze velmi zdařila!


Naposledy upravil Jana Marešová dne 11. 07. 2013 14:52:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 29. 05. 2013 20:35:35    Předmět: Citovat

2.setkání LS - 22.4.2013

11 dětí - 1. až 3. třída

Cíl: Navázání na předchozí podařenou diskusi.

Začátek: 13:00
Plánovaná časová dotace: 45 min
Skutečná časová dotace:
- přivítání a usazení dětí 5 min
- čtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposluchy: O Petříkovi, který pořád lhal 10 min
- diskuse o pohádce 20 min¨
-rozloučení 5 min

Co se podařilo:
Děti nás nadšeně vítaly a hned se ptaly o čem si budeme dnes povídat. Tvářily se velmi "zkušeně"! Smile

Co se nepodařilo:
Setknání s dětmi bylo opět báječné. Snad jen občasné skákání do řeči může být výtkou.

Otázky během diskuse:
1) Peklo přece neexistuje...
2) Maminka říká, že ten, kdo lže i krade.
3) Lhát se určitě nemá.
4) Petřík beztak neměl kamarády.
5) Kamarád ze třídy taky pořád žaluje.
6) Taky někdy mluvím ze spaní.

Závěrem:
Diskuse byla příjemná. S dětmi jsme rozebíraly, že každý někdy lhal, ale je to špatná věc. Ten kdo lže - nebývá oblíbený. Děti nám říkaly případy kdy jim kdo lhal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 29. 05. 2013 20:53:49    Předmět: Citovat

3. setkní LS - 29.4.2013

10 dětí - 1. až 3. třída

Cíl: Udržet v dětech jejich nadšení.

Začátek: 13:00
Plánovaná časová dotace: 45 min
Skutečná časová dotace:
- přivítání a usazení dětí 5 min
- čtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O nenasytném Honzíkovi 10 min
- diskuse o pohádce 20 min
- rozloučení 5 min

Co se podařilo:
Na dětech je vidět, že přesně vědí co se od nich očekává. Hned po dočtení příběhu se hlásí aby nám mohly říci své otázky nebo myšlenky.

Co se nepodařilo:
Jít s dětmi více do hloubky.


Otázky během diskuse:
1) O Africe se mu určitě jen zdálo.
2) Taky mě bolí bříško když se přejím.
3) Někdy byc se chtěl přejíst tak, aby ze mě byl taky létající balon.
4) Nejradši mám bonbony a polívku nejím.
5) Měli bychom jíst zeleninu, ale není dobrá.
6) Já musím jíst všechno.

Závěrem:
Dnešní diskuse byla hlavně o zdravé stravě. V jednu chvíli byla diskuse spíše o vyjmenovávání zdravých a nezdravých jídel než o zamýšlení na tématem příběhu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 01. 06. 2013 22:39:59    Předmět: 4.setkání LS 2.5. 2013 Anděla a Jana Citovat

4. setkání LS 2.5.2013

8 dětí - 1. až 3. třída

Cíl: pokusit se s dětmi v diskuzi jít více do hloubky tématu

Začátek: 13.00
Plánovaná časová dotace: 45 min.
Skutečná časová dotace:
- přivítání ( do 5. min. )
- přečtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O Františkovi posměváčkovi ( 10. min. )
- diskuze o pohádce ( 20 min. )
- rozloučení ( 5 min. )

Co se podařilo:

Zkusili jsme více udržet dané téma a tím se i dostat hlouběji tak, abychom mohli dojít k nějaké odpovědi na otázku

Co se nepodařilo:

Děti se stále překřikují a pokoušejí se mluvit o čem chtějí ony samy, tudíž se moc do hloubky nelze dostat:) Ale přesto je to velmi baví, jen my se příště musíme pokusit je více krotit:)

Otázky během diskuze, konstatování dětí jako reakce na článek:

- posmívání se není hezké, Jára se mi taky jednou smál, že mám brýle
- taky jsem byl u doktora, když mě bolelo v krku, ale mamka mě potom nekrmila
- to se nesmí smát se ostatním, když jim něco nejde
- je to divný, když nejde zandat jazyk do pusy!

Může se stát, že když se budeme někomu posmívat, tak se nám stane něco podobného, jako Františkovi?

- néééé, jazyk přece drží v puse sám, nemůže vypadnout!
- já jsem se jednou do jazyka kousla a tekla mi krev!
- s krví se chodí k doktorovi, ten to vyléčí
- ostatní děti se s námi nebudou kamarádit, když se jim budeme smát

Závěrem:

Diskuze se zdařila, i když se nám opět téma rozuteklo, ale přesto je na dětech vidět, jak moc je diskuze baví a jak se na naše setkání těší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 04. 06. 2013 07:47:52    Předmět: 5. setkání Jana a Anděla Citovat

5. setkání LS 7.5.2013

8 dětí - 1. až 3. třída

Cíl: pokusit se více udržet pozornost dětí na dané téma

Začátek: ve 13.00
Plánovaná časová dotace: 45 min.
Skutečná časová dotace:
- přivítání ( do 5. min. )
- přečtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O lakomém Kájovi
- diskuze ( cca 20 min. )
- rozloučení ( do 5. min. )

Co se podařilo:

Tentokrát jsme si dali opravdu záležet, abychom udrželi dané téma a nepřeskakovali z jednoho na druhé tak, jak by děti chtěly:)

Co se nepodařilo:

Setkání se, myslím, velmi zdařilo, děti stále baví a těší se na něj!

Otázky dětí a reakce na pohádku během diskuze:

- já jsem půjčila Kamče panenku a ona mi jí nevrátila!
- když budu lakomej, tak se se mnou nebude nikdo bavit
- skřítci se schovávají v lese a taky schovávají houby, když je s mamkou hledáme!
- nene, žádní skřítci nejsou!
- mně taky jednou zmokl batůžek a neměl jsem pláštěnku a paní učitelka mi jí půjčila

Proč se neviditelní lesní skřítci usmívali?

- protože se Kája napravil
- Kája bude už ostatním půjčovat všechno
- nejsou žádní skřítci!
- polepšil se a děti ho měly rády

Závěrem:

Diskuze se zdařila, pěkně jsme si povídali, bylo vidět, že už hlídáme, abychom neodbíhali z tématu, dětem se opět líbilo, ostatně jako vždy


Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 04. 06. 2013 13:04:12    Předmět: Citovat

6.setkání LS - 13.5.2013
12 dětí - 1. až 3. třída

Cíl: Rozebírat jedno vybrané téma více do hloubky

Začátek: 14.00 hod.

Plánovaná časová dotace: 45 min.

Skutečná časová dotace:
- přivítání a usazení dětí 5 min.
- čtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O Filípkovi, který ubližoval zvířátkům 10 min.
- diskuse o pohádce 20 min.
- rozloučení 5 min.

Co se podařilo:
Děti s námi hezky spolupracovaly. Nebyl nikdo, kdo by se do diskuse nezapojil. Děti necítí stud cokoliv říci.

Co se nepodařilo:
Setkání bylo příjemné, dnes myslím nebylo co vytknout.

Otázky během diskuse:
1) Zvířátkům se nesmí ubližovat, protože je to bolí stejně jako nás.
2) Mouchy a komáry zaplácnout ale můžem...
3) Některá zvířata jsou taky zlá - kousl mě u tety pes.
4) Když utrhneme kytku - taky jí to bolí???
5) Mám doma pejska Kačenu a jen se s ní mazlím.
6) Mám plyšového medvídka a taky by ho bolelo kdybych ho tahala za uši.

Závěrem:
Dnes se nám podařilo diskutovat o jedné vybrané otázce "Proč se nesmí ubližovat zvířátkům".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 29. 06. 2013 22:01:28    Předmět: Jana a Anděla Citovat

7. setkání LS - 17.5.2013
8 dětí - 1. až 3. třída

Cíl: navázání na předchozí podařenou diskuzi

Začátek: 13.00

Plánovaná časová dotace: 45 min.

Skutečná časová dotace:
- přivítání: do 5 min.
- čtení příběhu z knihy Pohádky pro malé neposedy: O Natálce špindíře : do 5 min.
- diskuze o pohádce: 20 min.
- rozloučení: do 5 min.

Co se podařilo:
Setkání bylo opět velmi hezké, děti už ví, jak budou diskuze probíhat, těší se na ně, tudíž jsou povídání velmi zdařilá

Co se nepodařilo:
Diskuze se povedla

Otázky během diskuze:
- Když si nebudu čistit zuby, tak mi můžou samy vyskákat z pusy?
- Když se miminko pokaká, tak je taky špinavé?
- Natálka se nechtěla mýt, ani si čistit zuby a česat se, měla vši a blechy? - Někdy je mamka pryč a já se nemusím koupat, protože tátovi to nevadí!
- Já se taky nekoupu, když je máma v práci ! Radši se dívám na filmy v televizi!

Závěrem:
Diskuze se povedla, Pohádky pro malé neposedy je kouzelná knížka, která se dětem moc líbí, je srozumitelná a názorná, aniž by příliš poučovala, takže s takto krásnou knihou jsou diskuze bez chyby!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marešová



Založen(a): 9.11.2012
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 10. 07. 2013 22:01:01    Předmět: Jana a Anděla Citovat

8. setkání LS - 22.5.2013
9. dětí - 1. až 3. třída

Cíl: pokračovat v diskuzích a pokusit se diskutovat déle, než jen 20. min.
Začátek - ve 13.00
Plánovaná časová dotace: 45. min.

Skutečná časová dotace:
- přivítání - do 5. min.
- přečtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O líné Terezce
- diskuze o pohádce - do 20 min.
- rozloučení - do 5 min.

Co se podařilo:
- setkání bylo příjemné, ostatně jako vždy, chtěli jsme zkusit, zda by děti diskutovaly déle, než obvyklých 20. min., ale to se nepodařilo. Respektive by to šlo, ale děti už by byly hlučnější a nepozornější. Myslím, že s touto věkovou hranicí dětí je 20. min. ideálních.

Co se nepodařilo:
- jak jsem již psala výše - diskuze se nepodařila prodloužit, nechtěli jsme ubírat na kvalitě...

Otázky a konstatování během diskuze:
- mně se moc líbilo, že Terezka nemusela do školky, když nechtěla, to by mi mamka nedovolila, když se mi nechce do školy!
- budu mít otlačeniny, když budu pořád ležet v posteli? Babička je taky měla! A nebyla ale líná!
- bubáci přece žádní nejsou?
- já jsem taky někdy línej a táta se potom zlobí, když nechci utřít nádobí!
- nebaví mě luxovat...

Závěrem:

Setkání se vydařilo, i když bylo kratší, než jsme si naplánovali, děti už jsou na nás zvyklé a je to vidět, prý se vždy velmi na "povídání" těší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 17. 08. 2013 16:07:45    Předmět: Citovat

9.setkání LS 27.5.2013

10 dětí 1.-3. třída

Cíl: příjemná plynulá diskuze

Začátek: 13.00

Plánovaná časová dotace: 45 min.

Skutečná časová dotace:
- přivítání a usazení dětí 5 min
- čtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O pyšné Natálce 20 min
- diskuze 30 min
- rozloučení 5 min

Co se podařilo:
Diskuze krásně plynula a o málo se nám protáhla. Děti byly skvěle nalazené.

Co se nepodařilo:
Setkání bylo milé, neměly jsme žádný špatný pocit - snad ani děti.

Otázky a "výroky" z diskuze:
1) Starší sestra taky pořád stojí před zrcadlem.
2) Maminka mi kupuje věci jen za odměnu.
3) Nebo k narozeninám nebo k svátku se dostávají věci.
4) Chtěl bych domu mluvící zrcadlo.
5) Fintí se jen holky - kluci ne!
6) Na tom co nosíme nemá záležet.
7) Maminka každé ráno stojí dlouho před zrcadlem.

Závěrem:
Diskuze byla jako vždy příjemná a moc si to všichni užíváme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Anděla Tomášková



Založen(a): 18.11.2012
Příspěvky: 10
Město: Radomyšl

PříspěvekZaslal(a): 17. 08. 2013 16:34:08    Předmět: Citovat

10. setknání LS 31.5.2013

12. dětí 1.-3. třída

Cíl: poslední diskuze, hra na rozloučenou

Záčátek: 13.30

Plánovaná časová dotace: 45 min

Skutečná plánovaná dotace:
- přivítání a usazení dětí 5 min
- čtení kapitoly z knihy Pohádky pro malé neposedy: O Adélce, která rozbíjela hračky 10 min
- diskuze 15 min
- hra Na mrkanou 15 min
- rozloučení 5 min

Co se podařilo:
Poslední setkání bylo opět fajn jako všechny předešlé. Děti spolupracovaly. Vedly si skvěle!

Co se nepodařilo:
Diskuze byla kratší než ty předešlé, protože jsme dětem hned v úvodu řekly, že pro ně máme na konec překvapení - hru. Takže se snažily diskuzi urychlit.

Otázky a "výroky" z diskuze:
1) Hračky uklízím, protože musím.
2) To je blbost, že hračky mluví.
3) Hračky možná nemluví, ale bolest cítit můžou.
4) Kdybych hračky neuklízela - nedostanu nové.
5) Rozbité hračky nevyhazuju - tatínek je umí opravit.

Závěrem:
Poslední setkání bylo pro nás smutné a přitom moc krásné když nás děti přesvědčovaly at určitě přijdem zase! Tak uvidíme v příštím školním roce! Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign