Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 30. 09. 2010 20:40:08 Předmět: 2018/2019 praxe - VŠEOBECNÁ DISKUSE |
|
|
Zde prosím vkládejte otázky k diskusi - cokoliv Vás zajímá, s čím se chcete podělit, potřebujete poradit - v souvislosti s Vaší filozofickou praxí.
Toto vlákno sledují pravidelně všichni praktikanti a zainteresovaní vyučující - je tedy velká praděpodobnost, že se dočkáte nějaké (rozumné)odezvy či rady.
Naposledy upravil Ríša Macků dne 05. 09. 2018 20:04:17, celkově upraveno 8 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiřina Ohrazdová
Založen(a): 10.11.2010 Příspěvky: 26 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 16. 11. 2010 10:13:05 Předmět: |
|
|
Zajímalo by nás, jestli je vhodné si s dětmi tykat při filosofických setkáních. Jiřka a Jenda |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 18. 11. 2010 22:43:19 Předmět: tykani |
|
|
Tak jsme prave spolecne s Petrem a Rudi Kotnikem (ze Slovinska) probrali otazku tykani/vykani. Neexistuje jednoznacna odpoved. Nejlepe by asi bylo zustat u systemu zavedeneho v danem zarizeni. Pokud si s ostatnimi pedagogy tykaji, tak si taky tykejte. Jinak by mozna bylo lepsi, aby Vam vykaly. Problem je v tom, ze tykani je pro deti trochu nezvykla situace a nevedi, co si s ni maji pocit... mohl by tedy vzniknout "chaos"... Napr. se jim v hlave muze honit: "Znamena to, ze muzeme zlobit, kdyz si tykame? Jsme kamaradi, nebo je to ucitel?..."
Urcite, ale muzete na jedne z prvnich diskusi zavest tema tykani/vykani a co z toho vyplyva a na zaklade toho se rozhodnout... Taky to klidne muzete zmenit po pul roce... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Křenková
Založen(a): 31.10.2009 Příspěvky: 24 Město: Praha/České Budějovice
|
Zaslal(a): 23. 11. 2010 09:50:48 Předmět: tykání |
|
|
Ahoj,
přesně tuhle věc jsme loni s Tomem řešili taky. Chodili jsme k prvňáčkům do hodiny etiky, čímž možná bylo trochu předurčené, že si máme vykat, přecijen jsme byli ve výukovém procesu a ne ve volnočasovém prostoru. Nicméně mě osobně bylo dost nepříjemné, že mi děti vykají, přecijen nejsem ani paní ani učitelka a k tomu jsem měla pocit, že je tam hodně citelná ta hranice odstupu mezi námi a jimi a v takové atmosféře se přeci nedá vést diskuze "na rovinu". No a tak jsme si začli tykat. Přesě jak píše Ríša, děti nevěděly, co si s tím mají počít. Některé děti nám vykaly, jiné tykaly, bylo to na pytel. Mluvili jsme pak o tom s Ludmilou a ta říkala, že by do tykání nešla a já po loňské zkušenosti už letos taky ne. Nicméně si dělejte co chcete, zajímá mě Váš další vývoj |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 23. 11. 2010 16:21:36 Předmět: |
|
|
V té souvislosti mě napadá také problematika nejen ty/vykání, ale také toho jak oslovat... Vy paní vychovatelko, vy paní učitelko, vy Maruško..?
Možná by bylo dobré zavést na zacatek roku diskusi o tom, jake dusledky muze mit jednotlive oslovovani a spolecne dospet i s detmi k nejakemu reseni.. Pripadne to vyzkouset v najeke aktivite.. (vedouci si maji sanci take vyzkouset jak by na jednotliva osloveni reagovali..). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 23. 11. 2010 20:58:00 Předmět: |
|
|
Myslím, že v problematice tykání a vykání je třeba použít trochu situačního citu.
Z praxe:
- Loni jsme byly s Terkou v ŠD Rožnov - druháci. Zavedly jsme tykání a oslovování jménem. Po několika setkáních nebyl žádný problém. Odbouraly jsme "autoritativní blokádu" a navodily pohodovou, přátelskou atmošku.
...později se sice naše filozofická setkání poněkud zvrhla, ale tykání bych to určitě nepřičítala.
- Letos s Jájou učíme na ZŠ Máj II - páťáci. Akceptujeme zde zavedený systém. Děti nám vykají, my jim tykáme; ony nás oslovují "paní učitelko", my je jménem. _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiřina Ohrazdová
Založen(a): 10.11.2010 Příspěvky: 26 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 24. 11. 2010 22:19:47 Předmět: |
|
|
Děkuji všem za odpověď. My jsme se ptali paní vychovatelky na její názor. Je u nich zvykem, že děti praktikantům vykají, ale nevadí jí, když si budeme s dětma tykat. Jelikož nám některé děti na první schůzce již tykaly, tak jsme se rozhodli, že jim tykání nabídneme. A tak jsme učinili na druhé schůzce. Vysvětlili jsme jim, že ostatním dospělým musí vykat, ale s náma si můžou tykat. Myslím, že to bude pro všechny jednodušší, už i proto, že máme v pravidlech, že se budeme oslovovat jmény na cedulkách a oslovení "Jiřko vy" mi přijde velmi kostrbaté a pro děti obtížné.
Doufám, že čas ukáže, že to bylo dobré rozhodnutí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Bauman
Založen(a): 29.1.2007 Příspěvky: 288 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 01. 12. 2010 17:02:24 Předmět: |
|
|
o.k., určitě ale dejte vědět, jak se to bude vyvíjet, je to dobrá zkušenost. A co si myslíte o tom nápadu "diskutovat s dětmi o možných dopadech toho, jak se navzájem oslovujeme"? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Bauman
Založen(a): 29.1.2007 Příspěvky: 288 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 01. 12. 2010 17:05:17 Předmět: |
|
|
Mimochodem, přijde mi, že tykání ještě automaticky nemusí znamenat neautoritativní přístup. Napadá mě například srovnání: jednostranně dětem řeknu, ať mi tykají, že mi to bude víc vyhovovat - nebo se společně s dětmi domluvíme (poté, co společně chvíli hledáme pro a proti obojího), že nám budou vykat... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 01. 12. 2010 17:07:10 Předmět: |
|
|
Myslím, že to vůbec není špatný nápad. _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Křenková
Založen(a): 31.10.2009 Příspěvky: 24 Město: Praha/České Budějovice
|
Zaslal(a): 02. 01. 2011 13:52:11 Předmět: |
|
|
Ahoj!
- Myslíte, že je dobrý nápad dát každému dítěti svůj papírek na psaní otázky, aby se tak děti navzájem neovlivňovaly, nebo je naopak dobré, když otázka jednoho dítěte inspiruje jiné dítě k jeho otázce?
- Děti vytvořily 3 otázky, probrali jsme ale jen tu první a na konci hodiny jsme se domluvili, ze příště budeme pokračovat v těch zbývajících dvou. Ale kvůli vánočním prázdninám je tam 3 týdny pauza. Je dobré v otázkách pokračovat po třech týdnech? Nebo máme pokračovat dál v příběhu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiřina Ohrazdová
Založen(a): 10.11.2010 Příspěvky: 26 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 02. 01. 2011 16:25:27 Předmět: |
|
|
Ahoj,
papírek pro každé dítě bych zvolila asi až později, více se mi líbí, když jedna otázka inspiruje pro druhou. My jsme například minule tvořili otázky všichni dohromady.
Co se týká těch dvou otázek, které jste vytvořili před 3 týdny, zeptala bych se dětí, jestli je ty otázky ještě zajímají, nebo jestli si chtějí vytvořit jiné. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lenka Fílová
Založen(a): 10.11.2009 Příspěvky: 29 Město: Velké Popovice
|
Zaslal(a): 02. 01. 2011 18:22:03 Předmět: |
|
|
Ahoj,
my vlastně píšeme otázky každý zvlᚍ na papírek furt (máme primánky a druháka). Hlavním důvodem je jednoduší a rychlejší způsob vytváření otázek. Nemáme tabuli, takže papírky rovnou po přečtení lepíme na takovou desku. Často, když nás honí čas, děti při odchodu dělají čárky k vybrané otázce. Otázky vlastně vždy probíráme až za týden. Funguje to dobře, zatím nám nevyplynula žádná nevýhoda. (Tedy až na to, že musíme otázky limitovat, máme jich až moc.) Lenka |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 06. 01. 2011 12:50:51 Předmět: |
|
|
Ahoj,
na otázku zda je vhodné či nikoliv psát otázky na papírky samostatně bych volila střední cestu. Psaní otázek je velice tvůrčí proces, kde je prostor pro spolupráci v hledajícím společenství i na vlastní zamyšlení se a zklidnění. Optimální mi tedy přijde vhodně kombinovat různé metody s ohledem na cíl, který očekávám u zvolení jednotlivých postupů. Je dobré u volby zpracovávání otázek myslet na to, že ani tyto dva způsoby nejsou jediné možné a je i spousta jiných variant. cim |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 21. 01. 2011 11:50:45 Předmět: |
|
|
Souhlasim s Janou.. Byl bych v tom tvorivy.. Jednou tak, podruhe jinak. Alespon vyzkousite, co lepe funguje..
Evi, jak to ale nakonec dopadlo? Kterou variantu jste zvolili? Na foru to zatim neni.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eva Křenková
Založen(a): 31.10.2009 Příspěvky: 24 Město: Praha/České Budějovice
|
Zaslal(a): 24. 01. 2011 21:45:27 Předmět: |
|
|
Ahoj,
- vzhledem k věku dětí jsme se rozhodly otázky plodit všichni společně
- po Vánocích Mirka připravila nový program (už je v zápisech), tak jsme se k předvánočním otázkám nevraceli. Na další hodině však nastal podobný problém, tak jsme na té následující na začátku dali možnost výběru - vrátit se k minulým otázkám, nebo pokračovat. Jedné holčičce to bylo jedno, jeden chlapeček se chtěl vrátit ke své otázce z minula, zbytek chtěl pokračovat dál. Tak jsme řekly, že se vrátíme k minulé hodině, probereme tu jednu otázku a pak budeme pokračovat dál. Všichni souhlasili, tak snad dobré. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 03. 02. 2011 20:04:26 Předmět: |
|
|
Jo.. myslim, ze to je dobre reseni. Ve chvili, kdy se vyskytne minimalne 1, kteremu zalezi na tom, co vytvoril minule, je treba mu dat prednost... A kdyby ostatni protestovali, muzeme nejprve chvili venovat rozhodovani o tom, co by se stalo, kdybychom "Pepikovu" otazku vynechali atd. Pripadne s Pepikem udelat nejakou dohodu - aktivita priste, muze vymyslet sam aktivitu atd... Ale to uz jsou spis alternativy, kdyby se ta situace opakovala.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 12. 03. 2011 16:32:50 Předmět: |
|
|
Těším se na setkani se vsemi na prvnim kolokviu v letnim semestru, ktere se uskutecni v pondeli 14. 3. od 17:00 na 114. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 14. 03. 2011 20:50:29 Předmět: racionalita x iracionalita filosofického myšlení |
|
|
Ahoj při čtení Lenčina "večerníčku" mě napadla otázka, se kterou bych se s vámi ráda podělila - takže přeposílám i sem.
Lenka Macků napsal: | Ale naším cílem je, aby svou víru kriticky promýšlely a tím jí prohlubovaly. Ne aby ji zrelativizovaly, ale aby byly schopné mluvit i o svých pochybnostech a logicky zdůvodňovat. |
Hmm, takže to skoro vypadá, že FPD je čistě racionální záležitost - je FPD racionální záležitost? nebo obsahuje i pocitouvou a intuitivní složku, aniž by tyto musely mít racionální opodstatnění? Vlastně když se zamyslím, snad všechny diskuse zatím byly spíše racionálního charakteru. Pokusy o pocitové zdůvodnění byly vzhledem k výsledku společného hledání irelevantní. Nebo se mýlím? ...Jak by asi vypadala filosofická diskuse, jež by byla vedena na rovině iracionality? Jde to vůbec?
Lenka Macků napsal: | Ne všechno ve víře jde logicky zdůvodnit... |
Zrovna tady by možná mohla být aplikovatelná iracionální dimenze myšlení. _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 25. 04. 2011 17:28:52 Předmět: Filosofická otázka |
|
|
Filosofická otázka aneb o filosofičnosti věcí
Dnes jsem si ve vlaku četla knihu, a když jsem pak v Praze přestoupila na další vlak a zalovila v batohu, abych mohla pokračovat ve čtení, napadla mě v tej souvislosti docela zajímavá přemýšlenka.
Co dělá filosofický příběh filosofickým příběhem? Co je v příběhu to filosofické? Petr se jednou zmínil, že příběhy se stávají filosofické díky jejich filosofickému obsahu a postavám, které filosofují a jsou tak pro nás jakousi inspirací jak na to. Jenže mě v tu chvíli napadlo, že je to jinak, že to, že se v příběhu objevují filosofující postavy, či že se sám příběh tváří strašně filosoficky ještě nestačí k tomu, aby byl skutečně filosofický. Nemohla by filosofičnost příběhů, a vlastně i jiných skutečností, jako např. věcí, rostlin, lidí, myšlenek, obrázků, snů a ..., spočívat ve způsobu, jakým o nich přemýšlíme? Chci říct, že všecko co existuje, ať už to vnímáme či nikoli, nese svůj filosofický potenciál, který prostřednictvím myšlení jsme schopni zachytit a posunout pak danou věc někam dál, za hranice našich dosavadních představ. To je možná rozdíl mezi myšlením a filosofickým myšlením - nebo ne? Je vůbec mezi myšlením a filosofickým myšlením nějaký rozdíl? Kde se pak případně nachází ta pomyslná hranice? _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 28. 04. 2011 17:43:32 Předmět: obsahové a procesuální rozdělení příběhu |
|
|
Ahoj Terez,
možná, že se odpověď nachází už v samotné otázce. Pokud bychom filosofičnost příběhu hodnotili po obsahové stránce, tak by to záleželo na tom, zda obsahuje nějaké filosofické myšlenky. Pokud bychom ho však hodnotili po stránce procesuální, mohli bychom říci, že žádný příběh filosofický není. _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Langerová
Založen(a): 12.11.2010 Příspěvky: 21 Město: Jindřichův Hradec
|
Zaslal(a): 09. 05. 2011 09:10:22 Předmět: Re: racionalita x iracionalita filosofického myšlení |
|
|
Tereza Brožová napsal: | Ahoj při čtení Lenčina "večerníčku" mě napadla otázka, se kterou bych se s vámi ráda podělila - takže přeposílám i sem.
Lenka Macků napsal: | Ale naším cílem je, aby svou víru kriticky promýšlely a tím jí prohlubovaly. Ne aby ji zrelativizovaly, ale aby byly schopné mluvit i o svých pochybnostech a logicky zdůvodňovat. |
Hmm, takže to skoro vypadá, že FPD je čistě racionální záležitost - je FPD racionální záležitost? nebo obsahuje i pocitouvou a intuitivní složku, aniž by tyto musely mít racionální opodstatnění? Vlastně když se zamyslím, snad všechny diskuse zatím byly spíše racionálního charakteru. Pokusy o pocitové zdůvodnění byly vzhledem k výsledku společného hledání irelevantní. Nebo se mýlím? ...Jak by asi vypadala filosofická diskuse, jež by byla vedena na rovině iracionality? Jde to vůbec?
Lenka Macků napsal: | Ne všechno ve víře jde logicky zdůvodnit... |
Zrovna tady by možná mohla být aplikovatelná iracionální dimenze myšlení. |
Odpověď, na kterou jsme přišli společně v hodině nácviku metodiky.
Lze vůbec filozofovat iracionálně? – Ne
Co je to filozofovat?
– otevřenost
- přemýšlení
- nesnažit se prosadit pouze svůj názor, bez argumentů, jen kvůli sobě
- hledání společného řešení - cíl
- uvědomělé
Lze filozofovat v hodinách náboženství? – Jde to, protože náboženství obsahuje racionální složku.
Je náboženství iracionální? – Náboženství není iracionální.
Co to je filozofie pro děti?
- přemýšlení o přemýšlení (metodika jak se učit přemýšlet)
- filozofie je chápána, jako přemýšlení
Jiřka, Terka L., |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lenka Fílová
Založen(a): 10.11.2009 Příspěvky: 29 Město: Velké Popovice
|
Zaslal(a): 01. 06. 2011 10:00:30 Předmět: Dotazník |
|
|
Vkládám výsledky dotazníku, který se týká naší praxe (viz Lenka a Markéta). Jen pár obec. informací:
-máme skupinku primánek křesť. gymnázia (chodí 6-9)
- chodí ve svém volném čase (ale během 3hod pauzy ve vyučování)
- organizováno ŠK
- dotazník jsme vyplňovaly společně během Myšmaše
- cílem bylo zjistit jak dalece je Myšmaš baví, co konkrétně, a jak ho chápou.
Dotazník vyhodnocení odpovídalo 7 studentek
1. Délka Myšmaše (1 hod) mi vyhovuje:
určitě ano 2 spíše ano 3 spíše ne 2 určitě ne
někdy ano, někdy ne
musím chodit za babičkou
2.Pokud ne, jak dlouho by měl trvat? 45 min
40-45 min
3. Myslím si, že hodiny Myšmaše mají strukturu?
určitě ano 4 spíše ano 3 spíše ne určitě ne jinak....................
4.Chodila bych na Myšmaš i kdyby byl v odpoledních hodinách?
určitě ano 1 spíše ano 4 spíše ne 1 určitě ne
jinak.... jestli bych měla čas, ve volném čase, jen po a pá, podle času, pokud bych to stíhala................
5. Myslím si, že by měl být Myšmaš – filosofie pro děti součástí školní výuky?
určitě ano 3 spíše ano 3 spíše ne určitě ne 1 (v6. ot- děti by se nudili)
6.Proč?....-zábavný, -zábavný a nutí k zamyšlení, -asi ne takový jako teĎ, ale něco málo z filosofie ano – aby o tom všichni něco málo věděli, -je to stejně těžké a zábavné.........................................................................
7. Při Myšmaši mě nejvíce baví:
.hry 4x, - hry a úkoly, -všechno, -je to těžký, všechno............................
8. Myslím, že vedoucí jsou na setkání přichystané?
určitě ano 7 spíše ano spíše ne určitě ne jinak.................................
9. Vedení setkání považuji za (možno zaškrtnout více možností)
příliš autoritativní autoritativní 3 partnerské 6 volné 3 nedostačující
10. Co by mohly změnit k lepšímu?....-vše je dobré, - nevím, - víc her, míň přemýšlení, míň čtení, -nic, -vše je dobré..................................................
11. Myslím si, že činnosti při Myšmaši na sebe navazují.
určitě ano 2 spíše ano 5 spíše ne určitě ne jinak....................
12. Myslím si, že hry během setkání souvisejí s programem hodiny Myšmaše?
vždycky 1 většinou 6 málokdy 1 nikdy
jinak....................
13. Myslím si, že se při Myšmaši něco učím.
určitě ano 5 spíše ano 2 spíše ne určitě ne
jinak...ale nerada se učím
14. A co?
-přemýšlet, říci svůj názor, -učím se pořádně myslet, -vnímat věci přemýšlet o určitých věcech, -myšlení, -myslet, -myslet...................................................
15. Oboduj činnosti z Myšmaše, podle toho jak tě baví. (nejzajímavější činnost – nejvíce bodů = 9)
hry pohybové 59 9 7 7 9 9 9 9 9
diskuse řízená 19 1 1 1 3 4 5 4
povídání volné 44 2 8 6 6 6 8 8
čtení 35 3 5 3 4 7 6 7
výtvarné- tvořivé činnosti 44 8 6 8 8 5 4 5
psací aktivity 27 7 4 4 5 3 3 1
tvoření otázek 16 4 2 2 2 2 1 3
hledání odpovědí 19 5 3 5 1 1 2 2
relaxační aktivity 52 6 9 9 7 8 7 6
pozn. nechtělo se jim hodnotit od 1 do 9 , říkaly, že je baví všechno
16. Myslím, že při Myšmaši chybí....-více polštářů, plavání, hudba jídlo, fondue, - výtah, gauč , jídlo, - vymýšlení blbostí , - polštářky, jinak baví vše, -jídlo, psi-zvířata, více polštářů, plavání, -jídlo, - piškot, jídlo, aquapalace...............................................................................
17. Myslím si, že mohu ovlivňovat průběh setkání?
určitě ano2 spíše ano 4 spíše ne určitě ne1
18. Pokud ano, využívám toho? A jak?.....-mluvení, - zatím moc ne, - říkám něco vtipného, - já nevím, - mluvením, - hihi........................................................
19. Mám při Myšmaši dostatek prostoru k vyjádření?
určitě ano 3 spíše ano 4 spíše ne určitě ne
20. Myslím si, že můj názor ostatní zajímá?
určitě ano 1 spíše ano 2 spíše ne 3 určitě ne
nevím
21. Mohu říct svůj názor bez obav (z posměchu, neuznání, ....) ?
určitě ano 6 spíše ano 1 spíše ne určitě ne
22. Využila jsem dovednosti a znalosti , které rozvíjíme při Myšmaši?
určitě ano spíše ano 5 spíše ne 2 určitě ne
23. Které a kdy? -přemýšlení, -dnes jsem mimo, nevím, - pro vysvětlování, -co to znamená filosofie, -žádné neměla jsem příležitost, - hihi
24. Co bych při Myšmaši změnila?
-nic, - každou schůzku fondue, - říkat vtipy, pouštět film, víc jídla, - výtah, jezdící schody, Terka mi krade hlášky, - hihi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 11. 06. 2011 13:15:14 Předmět: Dotazník |
|
|
Čau holky, to je supr nápad s tym dotazníkem. Jen to plavání a fodue úplně nechápu, ale možná, že jsem jen byla trochu nepozorná při čtení vašich zápisů. _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lenka Fílová
Založen(a): 10.11.2009 Příspěvky: 29 Město: Velké Popovice
|
Zaslal(a): 11. 06. 2011 21:32:19 Předmět: |
|
|
Díky .
Jednou jsme měly čokoládové fondue, když se Maki vrátila z Belgie a plavání? Nevím, ale třeba holky touží po filosofické diskusi v řeckých či římských lázních. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 06. 11. 2011 15:38:43 Předmět: |
|
|
Hanka Schönbeková napsal: | Co s tím?
Potřebujeme poradit, co dělat s T., který je očividně "vůdcem" třídy a cokoliv řekne nebo udělá, ostatní ho následují. Také bychom chtěli radu ohledně následující hodiny. Na konci této si totiž paní vychovatelka docela ostře vzala pár dětí stranou a dost rázně jim začala vysvětlovat, že takhle se už příště chovat prostě nebudou. Tím je podle nás úplně demotivovala k příštímu našemu setkání. Proto potřebujeme na začátek příští hodiny vymyslet něco, co děti stoprocentně zaujme a zpátky je motivuje. |
_________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lenka Fílová
Založen(a): 10.11.2009 Příspěvky: 29 Město: Velké Popovice
|
Zaslal(a): 06. 01. 2012 10:35:28 Předmět: Hra černé historky |
|
|
Ahoj.
Jen takový týpek na hru, která procvičuje kladení otázek. Jmenuje se Černé historky (je jich více dílů a už existují i Bílé, Růžové a Zelené). V krabičce jsou karty, na které je z jedné strany napsán krátký příběh - většinou dost nestandardní a z druhé kratičké shrnutí příběhu. Např. "Kdyby si Jáchym vybral místo koláče čokoládovou zmrzlinu, mohl být jeho bratr ještě naživu."
Jeden hráč si bere kartu, přečte si příběh pro sebe a ostatním přečte jen shrnutí. Cílem je zjistit, co se vlastně stalo, tedy rekonstruovat příběh. Hráči, jeden po druhém, kladou otázky spoluhráči, který příběh zná a ten odpovídá pouze ano - ne.
Je to zábavné a ne úplně snadné, pobavili jsme se tím doma s dětmi 10 a výše. Myslím, že se dá využít i v P4C při práci s otázkami.
Jinak přeji vše dobré v novém roce |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 06. 01. 2012 15:37:59 Předmět: |
|
|
Diky za tip! Dostal jsem k Vanocum a rovnez vrele doporucuji, urcite rozviji kreativni mysleni. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 14. 11. 2013 20:46:19 Předmět: MYŠLENKA |
|
|
Podelte se... jak pracujete s mysLenkou? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 26. 11. 2014 12:25:27 Předmět: |
|
|
I když poslední otázka je rok stará, mě zrovna zajímá. Mým dětem se Myš_Lenka moc líbí a mě je zas lito, že ji nemohu dat každému. Napadlo mě ale, co kdyby se vytvořil odznak s Myš_Lenkou a dostane ji ten něj aktivnější, nebo všichni na konci kurzu? Dá se třeba použit jako menší motivace? Snažím se přijít na to jak takový odznak zhotovit a jak s nim naložit. Má-li někdo nápad tak prosím o pomoc. Zkoušela jsem si stáhnout obrázek Myší z mucamaca ale nepovedlo se mi to. Nešlo by poslat ten obrázek v jinem formátu?
P.S nevím jestli předešla otázka se tykala této Myš_Lenky, ale mě se libí pracovat i s ni. Začátkem sezení ji vždy pozvu k nám a nebo sedí s námi v kole na židli, nebo na nějakém viditelnem místě. Lena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 28. 12. 2014 22:41:14 Předmět: |
|
|
Obrazek MyšLenky určitě máme v lepším formátu. Využití nejrůznějších pokusů s myšLenkou samozřejmě jen vítáme... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 12. 01. 2015 15:40:12 Předmět: |
|
|
Svatky jsou za námi a tak se konečně mohu pustit do výroby placek s Myš_Lenkou. Děkují za adresu na výrobu. Potřebuji ještě obrázek v kulaté bublině, který by se dál k tomu použít.
Skvěle se uplatnil nápad s půjčováním Myš_Lenky domu. Děti se moc těší. Je to nejdůležitější akce cele hodiny. Zatím to tak nechám, pří LS už jim začnu dávat najevo, že větší "hrdina" není ten kdo si odnese Myš_Lenku plyšovou, ale ten kdo odnese opravdickou v hlavě. Jsou malé a tak ještě moc nevím jak na to. Vysvědčila se mi výtvarná vychová pří filozofování a tak se pokusím vymyslet nějaký příběh o Myš_Lence aby z toho znělo, že Myš_Lenku můžeme namalovat, nebo napsat a následně nechám je to udělat. Budu moc vděčná za každou rádu.
Lena |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|