Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 01. 11. 2011 11:41:11 Předmět: 2011/2012 ZPRÁVY Z PRAXE - Waldorfská ZŠ Máj - Dana, Šárka |
|
|
Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 11. 11. 2011 19:59:24 Předmět: |
|
|
10.11.2011. 1.setkání
Počet dětí: 14
Cíl:seznámení dětí se Šárkou a s tím co nás čeká
Plánovaná struktura setkání:
úklid a příprava třídy: 8 minut
Posazení se do kroužku: 4 minuty
Seznámemí se Šárkou: 2 minuty
Seznámení s programem: 5 minut
Výroba jmenovek: 10 minut
Vysvětlení hry Ano/Ne: 4 minuty
Hraní hry: 15 minut
Přečtení kousku 1. kapitaly z knihy Míša: 5 minut
Plán na příště: 3 minuty
Rozloučení: 3 minuty
Skutečná struktura setkání:
úklid a příprava třídy: 12 minut
Posazení se do kroužku: 3 minuty
Seznámemí se Šárkou: 2 minuty
Seznámení s programem: 3 minut
Výroba jmenovek: 15 minut
Vysvětlení hry Ano/Ne: 2 minuty
Hraní hry: 15 minut
Přečtení kousku 1. kapitaly z knihy Míša: 10 minut
Plán na příště: 3 minuty
Rozloučení: 2 minuty
Co se nám podařilo a co ne
Z počátku se nám podařilo s dětmi vzrobit jmenovky a i hraní pohybové hry na ANO/NE se jim líbilo. Měly jsme předem připravené otázky.
Co se nám noc nepovedlo bylo udržení pozornosti a kázně některých dětí, ale pevně věříme, že se to časem zlepší, až si děti navyknou na novou a pravidelnou činnost v ŠD.
Líbilo se nám, že jsme nazávěr s dět¨mi dokázali přečíst i část 1. kapitoly, a že se děti celkem ochotně v čtení prostřídaly. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 16. 11. 2011 18:40:04 Předmět: |
|
|
16. 11. 2011 2. setkání
Počet dětí: 10
Cíl: sestavení pravidel, přečtení části kapitoly z knihy Míša,
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
- úklid a příprava třídy: 5 minut
- posazení se do kroužku: 2 minuty
- přivítání: 2 minuty
- připomenutí minulého setkání: 2 minuty
- seznámení s programem: 2 minuty
- povídání o pravidlech: 10 minut
- hraní hry: "Co je správné, co je špatné": 10 minut
- čtení příběhu z knihy Míša: 10 minut
- otázky k příběhu: 4 minuty
- plán na příště: 2 minuty
- rozloučení: 1 minuta
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
- úklid a příprava třídy: 5 minut
- posazení se do kroužku: 2 minuty
- přivítání: 2 minuty
- připomenutí minulého setkání: 2 minuty
- seznámení s programem: 2 minuty
- povídání o pravidlech: 10 minut
- hraní hry: "Co je správné, co je špatné": 15 minut
- čtení příběhu z knihy Míša: 5 minut
- otázky k příběhu: 10 minuty
- plán na příště: 2 minuty
- rozloučení: 1 minuta
CO SE PODAŘILO:
Myslím, že došlo k velkému pokroku. Nejvíc nás překvapil chlapec, který na minulém setkání neustále vyrušoval a schválně odpovídal hlouposti. Tentokrát se ochotně zapojil, sám chtěl číst příběh a vymýšlel hodně zajímavé otázky. Hra "Co je správné, co je špatné" děti velmi zaujala, samy vymýšlely otázky.
CO SE NEPODAŘILO:
Nedodrželi jsme přesně časovou strukturu a nepodařilo se nám udržet pozornost všech děti do konce programu. Bylo to zřejmě způsobené tím, že některé děti v průběhu setkání odcházely domů. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Brožová
Založen(a): 17.10.2009 Příspěvky: 114 Město: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal(a): 19. 11. 2011 20:45:50 Předmět: |
|
|
Ahoj holky,
mohly byste příště napsat něco víc k té hře? - Jestli se jedná o nějakou vaši hru, nebo cvičení z metodické příručky - které, či ještě nějakou jinou aktivitu. Co je cílem hry, o co v ní jde, jaký je její charakter, jak ji vnímaly děti - zaujala je?, jak jste ji vnímaly vy a případné zajímavosti, či komplikace, na které jste během hry narazily, jestli ji doprovází také filosofická diskuse nebo vůbec řešení nějakého společného problému. Zajímalo by mě to ;)
...a pak: Vaše filosofování probíhá v družině, nebo během vyučování?
Jak máte staré děti? _________________ Terka :) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 19. 11. 2011 21:59:34 Předmět: |
|
|
Ahoj Terko,
filozofování probíhá ve družině s dětmi od první do čtvrté třídy.
Hra souvisela se čtením příběhu. Četli jsme další část z Míši.
Inspirací byla metodická příručka, ale otázky směřovaly k příběhu a k sestaveným pravidlům .
Například: "Je správné nebo špatné- pomáhat kamarádům, ubližovat kamarádům, učit se nové věci, lhát, dodržovat pravidla..."
Cílem bylo zaujmout děti a získat je pro hru. To se nám povedlo, protože reagovaly opravdu všechny děti+ jeden chlapec zapisoval na tabuli.
Myslím, že komplikace během hry vůbec nenastaly. Spíš bych řekla, že při čtení příběhu ty menší děti už neudržely pozornost. Ale byla to teprve druhá návštěva, tak bych jí nazvala docela úspěšnou. Navíc vznikly skvělé otázky po přečtení úryvku z Míši jako například: "Proč být kamarád?","Proč se dává tajemství?", "Proč jsme založili klub?", "Proč mít jména?",...
Tyto otázky jsme pak rozebírali.
Komplikací při našem filozofování je hlavně to, že děti postupně odcházejí domů. Ty, co se neúčastní a ke konci i děti, které se účastní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 20. 11. 2011 22:44:11 Předmět: |
|
|
Odchazeni je bohuzel jev, se kterym v druzine nic neudelame..
Jen bych jeste doplnil Terku - bylo by super, kdyby se Vam se podarilo vzdy prepsat vsechny otazky, ktere deti zformuluji.. diky a at se dari |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 26. 11. 2011 20:41:31 Předmět: |
|
|
23.11. 2011 3. setkání
Cíl: PŘEČTENÍ 1 KAPITOLY Z KNIHY MÍŠA, TVORBA OTÁZEK A HLEDÁNÍ ODPOVĚDÍ NA NĚ
Počet dětí: 7
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 3 minuty
Seznámení splánem hodiny: 2 minuty
Čtení z knihy: 15 minut
Tvorba otázek: 10 minut
Výběr otázky:5 minut
Hledání odpovědí: 15 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení:2 minuty
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 3 minuty
Seznámení splánem hodiny: 2 minuty
Čtení z knihy: 12 minut
Tvorba otázek: 13 minut
Výběr otázky:7 minut
Hledání odpovědí: 17 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení:2 minuty
Vytvořené otázky:
1. Kdo je to kamarád/ka?
2. Kdo si začal ( otázka k příběhu)
3. Co je to tajemství?
4. Jaké mají tajemství (děti z příběhu)
5. Stačí mít 1 kamaráda, hlavně,že si máš s kým hrát?
Děti téměř jednohlasně vybraly otázku č. 4. Přicházely na velice zajímavé odpovědi. Nejaktivnější byl vnímavý chlapec z 5. třídy.
Měly jsme ještě čas zabývat se otázkou č. 1.
CO SE NÁM PODAŘILO?
Myslíme, že se mám podařilo celkem dodržet naplánovanou strukruru a s dětmi, které se zúčastnily pěkně diskutivat.
CO SE NÁM NEPODAŘILO:
Stále jsme nedokázaly zapojit všechny děti, vymýšlíme proto jak děti více zaujmout, aby se jich zapojilo více. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 12. 2011 21:23:49 Předmět: |
|
|
8.12.2011 4.setkání
CÍL: Přečtení další části knihy Míša, utvoření otázek a hledání odpovědí na ně. Na cvičení se pokusit ukázat, jak se co dělá pomocí neverbálního projevu- pantomimicky, popsat nějakou věc pouze pomocí slov a následně obě činnosti porovnat.
Počet dětí: 9
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Hra: 15 minut
Čtení z knihy: 10 minut
Tvorba otázek: 5 minut
Výběr otázky: 5 minut
Hledání odpovědí: 15 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Hra: 25 minut
Čtení z knihy: 5 minut
Tvorba otázek: 5 minut
Výběr otázky: 5 minut
Hledání odpovědí: 15 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení:2 minuty
Hra: pantomima
První činnost jsem dětem předvedla, ony hádaly, co dělám. Postupně se všechny děti vystřídaly a předváděly činnosti, které samy vymyslely.
Činnosti: zavazování tkaniček, otevírání dveří, sekání dříví, řízení auta, stříhání vlasů, psaní, řízení formule, řezání motorovou pilou, předvádění lva, nudění se
Ve druhé činnosti popisovali pouze slovně: čokoláda, škola, míč, robot, chrániče, počítač, Avatar, sám sebe, zkažený ořech, Harry Potter.
Všechny děti se shodly na tom, že pantomimické, neverbální předvádění je mnohem jednodušší. Hádání se všem zdálo složitější, než předvádění nebo popisování činností.
Vytvořené otázky k přečtené části knihy Míša:
1. Co je to lamentovat?
2. Může dospělý muž plakat?
3. Proč po sobě děti házely jablka?
4. Co je to heslo?
5. Kdo se na to díval?
6. Kde se vzala ta jablka?
7. Proč někdo neřekl, že je to špatné?
Poslední otázka dostala nejvíc hlasů. Ale stačili jsme rozebrat pouze slovo špatné. Na otázku:" Co je to vlastně- špatné?" odpovídaly děti- rvát se, něco rozbít házet jablka nepomoct, lhát, rozbíjet hračky, někomu ublížit.
CO SE NÁM PODAŘILO?
Pantomima děti velice zaujala a chtěly ještě pokračovat. Během hry vznikla ještě otázka: "Co je to správný tým?" Přicházely bleskové odpovědi- v týmu se mají všichni rádi, dávají si dárky, hrají si, neperou se, nežalují na sebe, pomáhají si, nezlobí, neubližují si, nenadávají si a berou ohled na ostatní.
CO SE NÁM NEPODAŘILO?
Řekla bych, že udržet pozornost všech dětí až do konce našeho setkání. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 14. 12. 2011 18:09:43 Předmět: |
|
|
14.12. 5. setkání
Cíl: Lepší je si pomáhat
Počet dětí: 11
Plánovaná struktura:
Úklid třídy: 2 minuty
Přivítání: 2 minuty
Plán hodiny: 2 minuty
Rozdělení se do skupin: 6 minut
Vysvětlení pravidel hry: 5 minut
Hraní hry: 15 minut
Povídání si o pocitech: 15 minut
Tvoření otázek:5 min
Výběr otázky a hledání odpovědí na ní:8 min
Plán na příště: 3 minuty
Rozloučení se: 2 minuty
Skutečná struktura setkání
Úklid třídy: 2 minuty
Přivítání: 2 minuty
Plán hodiny: 2 minuty
Rozdělení se do skupin: 5 minut
Vysvětlení pravidel hry: 3 minut
Hraní hry: 20 minut
Povídání si o pocitech: 5 minut
Tvoření otázek: 5 minut
Výběr otázky a odpověti na ní:8 min
Čtení příběhu z knihy Kamarádi to nevzdávají: 10 min
Plán na příště: 2 minuty
Rozloučení se: 1 minuty
Hra: "Pec nám spadla"- rozdělili jsme se na dvě slkupiny. Jedna skupina si postavila svoje "pece" a druhá jim je zbourala, potom se skupiny vyměnily.Nakonec jsme buď společně nebo každý sám pece opět postavili. S dětmi jsme si povídali, jak se v které roli cítily. Bylo zajímavé, že děti, kterým byly pece sbourány jako první se při tomto cítili velice špatně, bylo jim to líto. Ne úplně dobře se cítili i děti, teré měly ničit. Když se role vyměnily, braly děti roli ničitele jako pomstu a dětem co stavěly to ani tolik navadilo, protože věděli už co je čeká. Závěrečné stavění bylo pro všechny moc příjemné.
Na základě této hry jsme s dětmi vytvořily tyto otázky:
1. Pomsta je dobrá?
2. Je kamarádství důležité?
3. Stavět společně je zábava?
4. Je zpívat hezké?
5. Když stavíme spolu, dělá z nás to větší kamarády?
6. Je lepší hrát si sám nebo dohromady s kamarády?
7 Proč máme poslouchat vychovatele?
8. Je dobré kamarádovi popřát, když má narozeniny ( jeden chlapec dnes ve škole slavil narozeniny)
9 Je správné ničit hračky?
Děti odpovídali průběžně na všechny otázky, ale jako hlavní jsme společně vybrali otázku č. 8.
Děti odpovídali, že je to hezké, že je to kamarád, přejeme i tatínkům a maminkám, na kamarády se můžema spolehnout. Pak jsme si povídali o tom jak se chovat ke spolužákovi, který se nechová tak jak má. Děti říkali, že je dobré být k němu hodní, pomáhgat mu, ukázat mu jak se má správně chovat.
Nato jsme se vrátili ještě k narozenimám, co to vlasně je za den a co to je dárek a proč se dává.
Co se nám povedlo: Děti zaujala hra, i povídání o jejich pocitech, velmi ochotně tvořili otázky a odpovídali na ně.
Co se nepovedlo: Chtěla jsem dětem v závěru přečíst příběh k našemu tématu, děti už nevydrželi poslouchat a šly si dělat něco jiného.
Toto jsem pak využila při plánu na příští hodinu a dala jsem dětem úkol, aby přemýšleli, jestli je správné to co udělali. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 22. 12. 2011 20:56:16 Předmět: |
|
|
22.12.2011 6.setkání
Cíl: čtení příběhu Půlnoční slunce, povídání o andělích
Počet dětí: 9
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Čtení příběhu: 10 minut
Tvorba otázek: 5 minut
Výběr otázky: 5 minut
Kreslení anděla: 15 minut
Povídání o andělích: 10 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
Skutečná struktura setkání
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Čtení příběhu: 7 minut
Tvorba otázek: 7 minut
Výběr otázky: 5 minut
Kreslení anděla: 15 minut
Povídání o Andělích: 10 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
Vytvořené otázky:
Jak vypadá půlnoční slunce?
Jak se pod talíř mohla vejít panenka?
Kolik bylo ořechů?
Radují se z dárků více chudé nebo bohaté děti?
Proč se radují více děti chudé?
Jak se mohl pod talíř vejít ještě vozík?
Jak vypadají postavy?
Můžeme vidět svého anděla?
Jak vypadá anděl?
Zvítězila poslední otázka. Děti si nakreslily svého anděla a pak o něm povídaly. Všechny děti nakreslily anděla, který měl křídla a hvězdičku na čele a shodně říkaly, že anděl je opatruje a ochraňuje před nebezpečím.
Co se nám podařilo?
Příběh děti zaujal, tvoření a výběr otázky je bavilo, kreslení přijaly s radostí.
Co se nám nepodařilo:
Děti, které se nezapojily do našeho kroužku, narušovaly naše filozofování. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2012 20:15:12 Předmět: |
|
|
5.1.2012 7. setkání
Cíl: namalovat společný obraz pro výzdobu družiny
Počet dětí: 9
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid třídy a příprava materiálu: 10 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Společná malba obrazu: 20 minut
Povídání o společném tvoření: 10 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid třídy a příprava materiálu: 15 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Společná malba obrazu: 25 minut
Povídání o společném tvoření: 5 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
Průběh: Děti utvořily kruh, okolo velkého archu papíru, pomocí voskovek postupně každé malovalo svůj obrázek nebo jen domalovalo obrázek kamaráda. Vznikl tak obraz různých nápadů. Od námětů přírody, přes zvláštní postavičky až po kosmos. Objevily se tam i aktuální postavičky Tří králů, také duha vystřelená z pistole, meč vystupující ze skal, rakety, skřítci či mimozemšťané.
Na otázku jak se jim spolupracovalo s ostatními dětmi, odpovídaly většinou, že ne úplně nejlépe. Raději tvoří samy. Dokonce některým dětem vadilo, že jim ostatní do obrázku zasahovaly. Pouze jeden chlapec řekl, že někdy tvoří raději sám a někdy s kamarádem, podle toho, co se právě maluje.
Co se nám podařilo?
Podařilo se nám zaujmout i děti, které se na minulých setkáních odmítly zapojit. Malování se dětem líbilo natolik, že zabralo velkou část setkání.
Co se nepovedlo:?
Zjistili jsme, že čtení příběhů je pro děti v těchto odpoledních hodinách náročné. Neudrží pozornost delší dobu. Mají raději filozofování s úvodem her místo čtení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 09. 01. 2012 19:11:24 Předmět: |
|
|
Diky..
Zkousely jste se nekdy vracet k nejake otazce z minula? Jak to dopadlo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 09. 01. 2012 19:30:45 Předmět: |
|
|
Zatím jsme vždycky vymýšleli činnosti nové, protože si to děti žádají. Ale pokusíme se vrátit k nějaké otázce při příštím setkání a napíšeme výsledek. Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 12. 01. 2012 21:25:33 Předmět: |
|
|
11.1.2012 8. setkání
Počet dětí:8
Cíl: umět sledovat změny ve hře
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ
přívítání:2 minuty
úklid třídy: 7 min
úvod- seznámení s plánem hodiny: 3 mim
seznámení s pravidly 1. hry: 3 min
hraní 1. hry: 10 min
Seznámení s pravidly 2 hry: 4 min
hraní 2. hry: 15 mim
diskuze nad pocity z her: 15 min
rozloučení: 2 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ
přívítání:2 minuty
úklid třídy: 5 min
úvod- seznámení s plánem hodiny: 3 mim
seznámení s pravidly 1. hry: 4 min
hraní 1. hry: 10 min
Seznámení s pravidly 2 hry: 4 min
hraní 2. hry: 15 mim
diskuze nad pocity z her: 8 min
rozloučení: 2 min
Toto setkání jsme věnovali 2 hrám. Při 1. hře "Dny v týdnu" šlo předevčím o postřech a rychlost. Seděli jsme v kroužku, dokola jsme se postupně na dny v týdnu plácali a na neděli se muselo před plácnutím uhnout, kdo to nestihl byl vyřazen nebo byl vyřazen ten, kdo neplácl. Druhá hra " Co se změnilo" byla také na postřech, nejprve děti po jednom hádali co se ve třídě změnilo, po vystřídíéní všech zkoušeli hádat po skupinkách. Potom jsme si chtěli povídat v návaznosti na minulé setkání, zda je lepší spolupráce nebo je lépe každému samotnému. CHtěli jsme, aby děti povídali jak se cítili hlavně při 2. hře, kdy si vyzkoušeli roli toho co mění i toho co hádá sám i s kamarády. Děti většinou opět říkali, že je víc bavíé, když jsoui sami za sebe. Bohužel se nám nepodařilo diskuzi více rozvinout, protože si začali pro děti chodit rodiče a skupinka se nám rozešla.
Co se nám podařilo?: Hry zaujaly všechny děti a hrálz je velice rády
Co se nám nepodařilo? Udržet pozornost v diskuzi alespoň těch pár dětí, co ještě neodešli domů.
Je pravdou, že byl tento den pro děti opět dnem, kdy změnily školu a určitě má tato skutečnost vliv na jejich soustředění. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 18. 01. 2012 23:39:16 Předmět: |
|
|
16.1.2012 9. setkání
Cíl: společně rozebrat a učinit závěr, zda je lepší společná hra nebo samostatná a jestli je lepší schovávat se nebo hledat, plus návrat k otázce:"Kdo je to kamarád?"
Počet dětí: 8
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Hra na schovávanou: 5 minut
Posílání kamínku: 5 minut
Rozebírání otázek: 15 minut
Hra na krokodýla + vysvětlení: 5 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ
Úklid třídy: 5 minut
Posazení se do kroužku a přivítání: 2 minuty
Připomenutí posledního setkání: 2 minuty
Seznámení s plánem hodiny: 2 minuty
Hra na schovávanou: 10 minut
Posílání kamínku: 5 minut
Rozebírání otázek: 10 minut
Hra na krokodýla + vysvětlení: 5 minut
Plán na příští hodinu: 2 minuty
Rozloučení: 2 minuty
Hra na schovávanou děti zaujala natolik, že ji nechtěly vůbec ukončit. Abychom si mohli povídat, zvolili jsme ještě jednu hru pro "zklidnění"- posílání kamínku. Děti seděly v kruhu, za zády si posílaly kamínek, jedno dítě uprostřed kruhu hádalo u koho se právě kamínek nachází.
Následovalo rozebírání otázek. Některé jsme už pokládali na minulých setkání.
Na otázku jestli je lepší společná hra nebo samostatná. Odpovědělo pouze jedno dítě, že si raději hraje samo, protože upřednostňuje hru na PC. Ostatní se shodli, že je lepší hra společná, protože si mohou hrát s kamarády. Dostali jsme se na otázku: "Kdo je kamarád?" Odpovědi byly podobné jako při předchozím probírání této otázky.
- kdo nezradí
- kdo mi pomůže, když potřebuji
- kdo mě má rád
- já ho mám rád
- společně si hrajeme
- můžu se na něho spolehnout
- neperu se s ním
Na otázku, jestli je lepší hledat nebo se schovávat, odpověděli všichni jednoznačně, že schovávat je rozhodně lepší.
Hra na krokodýla spočívala v tom, že polovina dětí si zakryla oči šátkem a druhá polovina dětí si lehla nebo sedla na zem (dělaly krokodýli). Ty děti, které měly zakryté oči se měly dostat z jedné strany místnosti na druhou přes krokodýlí území, aniž by se dotkly krokodýla. Kdo se dostal bez újmy tam i zpět, vyhrál.
CO SE NÁM PODAŘILO?
Díky hrám se podařilo zaujmout děti až do konce setkání.
CO SE NÁM NEPODAŘILO?
Děti, které se k nám nechtějí připojit, velmi narušují naše setkání. Nebo se zapojí do her, ale povídání je už nebaví. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 24. 01. 2012 09:35:03 Předmět: |
|
|
23.1.2012
10. setkání
Cíl: hry na postřech, co je krásné a co ne
Počet dětí: 6
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min
seznámení s plánem hodiny: 3 min
vysvětlení 1. hry: 3 min.
hraní 1. hry: 7 minut
vysvětení 2. hry: 3 min
hraní 2. hry: 7 mim
otázky a odpovědi: 8 min
výběr 1 otázky k rozebrání: 6 mim
rozebírání otázky: 10 min
vyvětlení pravidel 3. hry 3 mim
hraní 3. hry:7 min
rozloučení:2 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ
úklid a příprava třídy: 3 min
seznámení s plánem hodiny: 3 min
vysvětlení 1. hry: 3 min.
hraní 1. hry: 7 minut
vysvětení 2. hry: 3 min
hraní 2. hry: 7 mim
otázky a odpovědi: 7 min
výběr 1 otázky k rozebrání: 5 mim
rozebírání otázky: 13 min
vyvětlení pravidel 3. hry 3 mim
hraní 3. hry:7 min
rozloučení:2 min
Děti hry velice zaujali, hráli jsme hru s míče, kdy jsme se házeli a řílali si jména, kdo má míč chytit, další hra byla na jména, kdy se tleskaloi do rytmu a 2x se řeklo své jméno a pak 2x jméno někoho jiného a ten další to zase opakoval. U obou her, ten, kdo uděl chybu vypadl. Po těchto hrách jsme měly připraveny tyto otázky:
CO JE KRÁSNÉ?
1. Pomáhat si
2.Hrát si
3.Nadávat si
4.Číst si knížku
5. dívat se na film v TV
6.Říct někomu, že je "blbej"
7.Udělat někomu radost
8.Něco zajímavého nakreslit nebo vytvořit
9.Chodit do školy
10.Vymýšlet si různé příběhy
Děti odpovídaly ANO/NE. Na ANO si lehli a na NE stoupli, bylo vidět, že nad odpovědmi přemýšlí a neopičí se jen po sobě na vzájem, ani si nedělají legraci.
Pak jsme společně vybrali otázku 1.
JE KRÁSMÉ POMÁHAT SI?
Děti povídali, jak si můžeme pomáhat. Např. když se někomu něco stane ( zraní se), spolužákovi, když mu někdo ubližuje, s úkoly.
Největším překvapením pro nás bylo, když se 4 děti rozhodli, že si připraví scénku o pánovi, co se zranil a paní, která mu zavolala pomoc. Scénka se dětem velice povedla.
Na závěr jsme si ještě zahráli na živé pexeso. Dvě děti hádali a další děti se po dvou dohodli na nějakém zvuku a hádající děti hladali jako v pexexu, kdo k sobě patří.
Myslím si, že se nám tato hodina povedla, děti vydrželi udržet pozornost až do konce. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 16. 02. 2012 20:34:26 Předmět: |
|
|
8.2.2010 11.setkání
Cíl: zopakování pravidel her a správného chování
Počet dětí: 8
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
povídání o pravidlech: 15 min.
povídání o správném chování: 15 min.
hraní 3. hry: 10 min
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
povídání o pravidlech: 10 min.
povídání o správném chování: 10 min.
hraní 3. hry: 20 min
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
Průběh:
Při povídání o pravidlech her děti pohotově odpovídaly- většinou převládalo: nepodvádět, nehádat se, pomoct menšímu kamarádovi,...
Při povídání o pravidlech správného chování: pomáhat kamarádům, neubližovat kamarádům, učit se nové věci, nelhat, dodržovat pravidla spráného chování, chodit do školy,...
Následovala Carcassonne hra.
Co se nám podařilo:
Podařilo se nám zaujmout děti až do konce hodiny.
Co se nám nepodařilo:
Při setkání jsme si spíš povídali, než filozofovali. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 16. 02. 2012 21:07:15 Předmět: |
|
|
16.2. 2010 12. setkání
Cíl: výroba masek, rozvoj tvořivého myšlení
Počet dětí: 10
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
výroba masek: 20 min.
povídání o masopustu: 10 min.
tvoření otázek: 10 min
rezebírání otázek: 10 min.
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
výroba masek + povídání o masopustu: 40 min.
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
Průběh:
Děti vyráběly nejprve oční masky, postupně je předělávaly a přidělávaly, takže nakonec vznikly obličejové masky. převládali piráti, objevila se opice i s banánem nebo strom s třešněmi, které se daly trhat. Zajímavé bylo pozorovat nápaditost dětí. Někoho napadlo přidělat nos, někdo chtěl vystřihnout pusu, jeden chlapec měl vystřižené i zuby, další si udělal pirátské pomůcky- mačetu a bambitku. Pak děti vyprávěly jakou budou mít masku na maškarním bále va škole. Od školy mají zadaná různá témata podle tříd. 1. třída- pohádky (bude např. červená karkulka, rytíř), 2. třída- zvířátka (to se teprve dozvíme, je to tajemství), 3.třída- výrobní řemesla (např. klempíř), 4. třída- runy a 5. třída- řečtí bohové.
Při výrobě masek jsme si povídali o tom, co je masopust, proč se drží půst a co se jí.
Co se podařilo: Poslední setkání se nám daří zaujmout všechny děti, z toho máme radost. Moc pěkné bylo to, že si děti navzájem pomáhaly a spolupracovaly.
Co se nepodařilo: Dodržet časový plán, na otázky vůbec nedošlo, protože děti vymýšlely další a další verze masek. Příští setkání se k tomuto tématu ještě vrátíme. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 22. 02. 2012 18:28:23 Předmět: |
|
|
22.2. 2010 13. setkání
Cíl: zhodnocení masopustu
Počet dětí: 10
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
povídání o masopustu: 10 min.
tvoření otázek: 10 min
rezebírání otázek:10 min
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
povídání o masopustu : 30 min.
hraní společenských her: 15 min
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
Průběh setkání:
Z minulého setkání jsme měli v plánu rozebrat masopust, který měly děti ve škole včera. Děti nejprve s nadšením začaly vypravovat své zážitky. V ŠD byly děti od 1. do 4. třídy. Děti vždy řekly téma jaké měly ve své třídě a jaké měly oni a jejich spolužáci masky. Sami přišly na to, proč je v kterém ročníku, určité téma (je to téma, které je provází po celý školní rok), jsme si povídali o tom proč a jak dlouho masopust držíme.
Na závěr setkání deti sami přišli s návrhem zahrát si hry Mikádo a Uno.
Co se povedlo a nepovedlo?
Bohužel se nám nepovedlo, díky třem chlapcům,kteří se navzájerm překřikovali, udržet pozornost dětí při diskuzi, ale když jsme hráli hry a děti si navzájem fandily a říkaly si, kdo je na řadě hezky v klidu, tak jsme si o rozdílu v jejich chování při diskuzi a při hrách povídali a děti sami rozdíl nejem viděly, ale i popsaly. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 04. 03. 2012 13:08:59 Předmět: |
|
|
2.3.2012 14. setkání
Cíl setkání: hry venku a otázky z nich vyplívajíví
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
hraní her venku:30 min
tvoření otázek: 10 min
rezebírání otázek:10 min
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
hraní her venku: 40 min.
hraní společenských her: 15 min
plán na příště: 2 min.
rozloučení: 2 min
Průběh setkání:
Toto setkání jsme pojaali poněkud netradičně. Jelikož se blíží jarní prázdniny a po nich dlouho očekávané stěhování zpět do čisté školy, je na dětech vidět, že radši preferují aktivity při kterých se mohou uvolnit. Proto jsme zvolily hry venku. Při hrách se objevovaly různá témata k diskuzi
Byly to tyto hry:
-pohybové: fotbal - zde jsme si opět povídali o pravidlech, omluě a opuštění ( chlapci se strkali o míč, navzájem se strkali a jeden z nich upadl do bahna a umazal si svetr)
gymnastické prvky na trávě: z tohoto nám vylynula diskuze o pejcích a jejich exkrementech, povídali jsme si o tom, že je správné po pejscích uklízet, také o tom, co je více nebezpečné, zda dělat hvězdy na betonu nebo na trávě s bahnem apod. Děti jednohlasně došli k závěru, že pokud spadnou na trávě a umažou se, je to méně bolestivé a nebezpečné než na chodníku
hry na postřech: Šly 3 opice: děti stojí v kroužku a postupně při říkance se tleskají do dlaní (řetězová reakce - posílají tlesknutí sousedovi ) na závěr říkanky se počítá do tolika kolik řekne ten, co na něj padlo poslední " A TY" a na ten na koho vychází poslední číslo se nesmí nechat tlesknout jinak vypadává, když není tlesknut vypadává tleskající. Je to hra na stejném principu jako hry dny v týdnu ze setkání č. 8, akorát s tí, že s návrhem této hry přišly děti sami.
CO SE NÁM PODAŘILO?
Myslíme si, že se setkáni velmi podařilo a díky hrám a možnosti pohybu venkuse podařilo zaujmout děti až do konce setkání. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 07. 03. 2012 18:55:30 Předmět: |
|
|
7.3.2012 15. setkání
Cíl: rozvoj logického myšlení
Počet dětí: 10
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
hry na rozvoj logického myšlení: 15 min.
rozebírání otázek: 20 min.
Hry na postřeh: 15 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
úklid a příprava třídy: 4 min.
seznámení s plánem hodiny: 2 min.
hry na rozvoj logického myšlení: 20 min.
rozebírání otázek: 15 min.
Hry na postřeh: 20 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
Průběh setkání.
Setkání začalo hrou Super farmář. Protože se všechny děti zapojit do této hry nechtěly, odešly do vedlejší místnosti, kde hráli hru Uno. Obě hry podporují rozvoj logického myšlení.
Po skončení her jsme se posadili do kroužku a postupně každé dítě odpovídalo na připravené otázky. Slovo si děti předávaly pomocí míče, vždycky odpovídalo to dítě, které dostalo míč do ruky.
Rozebírali jsme otázky:
1. Kam bys jel, kdyby sis mohl vybrat cíl své cesty? Vyprávěj proč....
2. Kdybys směl chovat nějaké domácí zvíře, které by siis vybral? Jak by mělo vypadat? Jak by se jmenovalo? Co bys s ním dělal?
Odpovědi:
1.
Kuba: "Já bych jel moc rád do Aquaparku v Praze, protože jsem tam ještě nebyl a bych věděl, jak to tam vypadá."
Natálka: "Já bych jela do Francie, protože tam mám babičku a vždycky tam chytáme kraby."
Baruška: "Taky bych chtěla do Francie, je tam krásná pláž." Baruška je dvojče Natálky.
Lukáš: "Já bych jel do Řecka, protože je tam hezké počasí a hlavně moře."
Vojta: "Já bych jel na hory, protože už jsem tam dlouho nebyl a protože se mi líbí lyžování."
Martin: "Já bych chtěl do pražské ZOO, už jsem byl v Liberci, na Hluboké i v Jihlavě, ale tady ještě ne, tak bych chtěl objevit další ZOO a poznat nová zvířata. Ještě bych chtěl do Aquaparku a taky jet se podívat na Macochu." Hned poskytl legendu o Macoše. "A ještě bych rád poznal 3.stát v Anglii, už jsem poznal dva." Nejspíš myslel město.
Dana: " Já bych jela na ostrov Samos, protože je to tam krásné a nebo na Moravu, která mi připomíná dětství." Kuba vykřikl: "Tam to znám, byl jsem v Kateřinský jeskyni!" A hned dodal pověst, která se vztahuje k této jeskyni. Vybavila se i dalším dětem, které tam byly, pamatovaly si krápníkový útvar Ježibaba.
Honzík: "Já bych navštívil Řecko, protože tam má taťka přítele, Rakousko, protože jsou tam pěkný hory, Rusko, protože je veliký a Finsko, protože se mi líbí ten název a protože ten stát neznám."
Šárka: "Já bych jela do Itálie, kde je teplo, slunce, moře, krásné pláže a místa na inline bruslení, kde nikdo nejezdí."
2.
Honzík: "Chtěl bych pejska, maltézáčka, protože je bílý, jmenoval by se Nelinka a dělal bych s ním psinu."
Dana: "Já bych chtěla taky pejska jorkšíra, aby byl přítulný, protože bych se s ním mazlila a chodila s ním na procházky. Jméno bych mu dala až bych ho viděla."
Martin: "Já už mám morče, jmenuje se Morčík a je to můj nejlepší kamarád. Je černobílý, mazlím se s ním, hraju s ním hry na PC, chodím s ním na procházku- má své vodítko."
Vojta: "Já bych taky rád pejska, černobílého, abych se s ním mohl mazlit. Mohl by si hrád s pejskem babičky a tety. Jmenoval by se taky Nelinka."
Lukáš: "Já chci pejska jorkšíra. Říkal bych mu Hnědochloupek, hrál bych si s ním a taky bych se s ním honil."
Baruška: "Já bych taky chtěla pejska, ale byl by to trochu blázinec, protože už máme doma morče a křečky. Jmenoval by se Piškot, byl by hnědobílý a dělala bych s ním taky psinu. A taky bych se s ním mazlila."
Natálka: "My už máme křečky, jeden se jmenuje LiLy a druhý Piškot. Dělám mu ohrádku z Lega."
Kuba: "Já mám doma morče, jedno se jmenuje Běluška a druhé Veverka, jsou takové zrzavé, hraju si s nimi a taky se mazlím."
Hry venku byly zaměřeny na postřeh a rychlost. Hráli jsme hru Na schovávanou a hru Dny v týdnu.
CO SE NÁM PODAŘILO:
Poslední setkání se nám daří zaujmout všechny děti až do konce. Tentokrát vůbec nikdo nerušil, vždy děti nechaly domluvit druhého a nemohly se dočkat až dostanou slovo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 21. 03. 2012 22:56:27 Předmět: |
|
|
21.3.2012 16. setkání
Cíl: pokračování v otázkách, konstruktivní hry
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid a příprava třídy: 4 min.
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Zdobení létéčka + konstruktivní hry: 20 min.
Rozebírání otázek: 20 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid a příprava třídy: 4 min.
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Zdobení létéčka + konstruktivní hry: 25 min.
Rozebírání otázek: 15 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
Průběh setkání:
Naše setkání začalo zdobením létéčka. Protože tato činnost zaujala spíše děvčata, chlapci se věnovali konstruktivním hrám - Lego, Energie na každém kroku. Přitom děti vyprávěly zážitky z jarních prázdnin. Děti byly nesoustředěné po prázdninách a po stěhování z náhradních prostor zpět do opravené budovy, pokládali jsme otázky během her.
Otázky:
1. Jakým zvířetem bys chtěl být a proč?
2. Co bys udělal, kdyby jsi zbohatl? Co je to bohatství?
Odpovědi:
1.
Lukáš: " Křečkem, protože si může nacpat potravu do vaku a pak pomalu trávit."
Vojta: "Já bych chtěl psa, vzal bych si ženu, protože už doma máme dva psí kluky." - po zopakování otázky- " Chameleon, protože může měnit barvu a tím se schovávat a být neviditelný."
Matouš: "Had nabo spíš ještěrka, protože je hrozně mrštná a může se rychle a dobře skrýt."
Vojta2: "Gepart, protože je nejrychlejší."
Kuba: "Já bych chtěl být nesmrtelný. Nebo teda lev, protože je silný."
Natálka: "Pes, protože ho chci mít doma."
Anička: "Koťátko nebo pejsek, protože jsou to milá zvířátka."
2.
Lukáš: " Koupil bych si všechny Pokémony a zbytek bych dal na charitu."
Kuba: "Já nic nepotřebuju, koupil bych si věci, které bych chtěl a zbytek bych rozdělil mezi přátele."
Vojta: "Dal bych všechno chudým."
Vojta2: "Koupil bych si živé Pokémony."
Natálka: "Jela bych na výlet."
Dana: "Postavila bych si domeček a zbytek bych dala na charitu."
Šárka: " Podnikla bych cestu kolem světa a zbytek bych dala na léčbu dětí."
Anička: "Koupila bych si všechno, co by se mi líbilo a pak se rozdělila."
Matouš: " Koupil bych si dvě ovládací auta a velkou krabici s autama."
Co je to bohatství?
Kuba: "Mít hodně peněz, být hodně známý. A když seš známej, můžeš pomáhat druhým. Bohatým naní dobrý být, protože Ti pak berou peníze a Ty se bojíš. Bohatství je taky, když někomu zachráníš život."
Vojta2: "Máš hodně peněz, máš všeho hodně a všichni Tě prosí, aby ses rozdělil."
Lukáš: "Bohatství je mít hodně přátel."
Vojta: "Mít hodně peněz."
Anička: "Bohatství- být bohatý láskou lidí."
Když se něco nového naučíme, znamená to také být bohatý?
- všichni odpověděli jednoznačně ano.
Bohatsví je také, když si můžeme hrát?
- opět všichni odpověděli ano.
Anička: "Některé děti mají plno hraček, ale nemají si s kým hrát, protože neznají kamarády."
Co se nám podařilo x nepodařilo:
Přestože děti byly po prázdninách a stěhování hodně nesoustředěné, ochotně odpovídaly na naše otázky. Neseděli jsme v kroužku, otázky byly kladeny spíše individuálně nebo po skupinkách. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 01. 04. 2012 13:17:20 Předmět: |
|
|
29.3.2012. 17. setkání
Cíl: Jak slavíme Velikonoce
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid a příprava třídy: 4 min.
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Zdobení papírových vajíček a malování vajíčak barvami na sklo: 20 min.
Vyprávění si o Velikonocích: 20 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid a příprava třídy: 4 min.
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Zdobení papírpvých vajíček a malování vajíček barvani na sklo + Vyprávění si o Velikonocích: 35 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
PRŮBĚH SETKÁNÍ:
Vystřihala jsem ze čtvrtky vajíčka a nabídla jsem dětem, kdo chce, tak je může vybarvit, že si s nimi vyzdobíme družinu. Dále jsen si vzala barvy na sklo a folii, na kterou jsem začala malovat vajíčko, která si dáme na okno. Děti se ke brzy přidaly a my jsme se jich při tvoření ptaly jak slaví Velikonoce.
Děti činost bavila a velice ochaotně odpovídaly na otázky a vyprávěly jak Velikonoce slaví.
Otázky:
1. Jak slavíte velikonoce?
Děti odpovídali, jestli je slaví doma nebo někde jinde
2. Pletete doma pomlázku nebo jí kupujete?
Tady byly odpovědi asi tak na půl. Pletou si jí nebo jim pomlázku někdo uplete většinou kluci.
3. Barvíte dama vajíčka?
Tady kladně odpovídaly především děvčata, ale i někteří chlapci vajíčka zdobí.
4. Víte proč se Velikovoce slaví?
Většina dětí odpověděli, že to jspou svátky jara
5. Co se děja v přírodě na jaře?
Děti odpovídaly, že se příroda probouzí, vykvétají květiny, roste tráva, vrací se ptáci z teplých krajin
6. Co se ti na Velikonocích nejvíce líbí?
Chlapci většinou říkali, když jdou na koledu a mohou vyšlehat děvčata a dívky mají nejradši barvení vajíček.
Co se nám podařilo x nepodařilo
I když nešlo přímo o filozofování, děti velice ochotně odpovídaly na otázky a myslím si, že se nám tato hodina celkem vydařila. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sarka Muhlbockova
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 04. 2012 22:46:40 Předmět: |
|
|
4.4. 2012 18. setkání
Cíl: rozvoj abstraktního myšlení, hry
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid a příprava třídy: 4 min.
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Hry: 20 min.
Rozebírání otázek: 20 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Úklid a příprava třídy: 4 min.
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Hry + výtvarná činnost +rozebírání otázek: 30 min.
Hry: 15 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
Průběh setkání: Naše setkání začalo malováním obrázků s velikonoční tématikou- děvčata a konstruktivní hrou- chlapci.
Během těchto činností jsme začali rozebírat otázky:
1. Co by sis přál, kdyby se objevila víla a chtěla Ti splnit tři přání?
2. Co si představíš pod slovem krása?
Odpovědi k 1. otázce:
Šimon: 1. PC a mobil ve škole, 2.umět létat, 3.mít nekonečno peněz
Magda: 1. Živého draka- právě čte zajímavou knihu o drakách, 2. být Elfka z Pána prstenů, 3. mít knihu kouzel
Kuba: 1. umět se přemístit, 2. pracovat u zásahové jednotky Policie, 3. chodit s Magdou, po chvilce přehodnocuje první přání- chtěl bych, aby za námi táta víc jezdil
Valentýnka: 1. doopravdového pejska, 2. mít sourozence, 2.morče nebo křečka
Anička: měla jen jedno přání- mít morče nebo osmáka
Lukáš: 1. pejska, 2. křečka, 3. mít s mamkou, taťkou a sestrou domeček
Natálka. 1. pejska, 2. osmáka, protože nemusí chodit do školy, běhá si v kolečku a může vylézt, kdy chce, 3. domeček, kde bychom mohli mít toho pejska
Vojta: 1. fenu, abychom mohli mít štěňata, 2. práci pro mamku a tetu, 3. být zedníkem
Martin: 1. být legodesignerem, 2. a 3. nevím
Ríša: 1. traktor, kde se dá rozdělat oheň a pak ještě jeden, který by uměl udělat díru, plít zahradu a sekat trávu, 2. být malířem
Matouš: 1. autodráhu, 2. dvě krabice plné autíček, 3. být kuchařem
Odpovědi ke 2. otázce:
Na otázku o kráse odpovídaly děti různě, spíše nevěděly, co odpovědět. Krása je například velikonoční vajíčko, obří bunkr, nová "kolobrnda", být taxikářem a vydělat hodně peněz, ale také například to, když někdo udělá něco pěkného, co ten druhý nečeká. Krása je i to, když má někdo někoho moc rád. Krása je něco, co zaujme člověka.
V další části našeho setkání jsme na chvilku všichni zavřeli oči a poslouchali "ticho". Nakonec jsme došli k závěru, že nikdy není ticho, protože jsme i tak slyšeli různé zvuky: cinkání klíčů, vrčení, rachot od osmáků, chechtání Ríši, zpěv ptáků.
Poslední hra: Někdo z dětí schoval ve druhé místnosti budík, který potom ostatní děti hledaly.
Co se nám podařilo: Děti už se na otázky těší, předhánějí se, kdo bude odpovídat. Poslední hra je zaujala natolik, že nechtěly vůbec skončit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 15. 04. 2012 14:13:36 Předmět: |
|
|
11.4.2012 19. setkání
Cíl: rozvoj barevného cítění, hry v lese
PLÁNOVANÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Hry v lese: 20 min.
Návrat do družiny: 15
Rozebírání otázek: 20 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Seznámení s plánem hodiny: 2 min.
Hry v lese: 25
Návrat do družiny: 15 min.
Rozebírání otázek + hry v ŠD: 25 min.
Plán na příště: 2 min.
Rozloučení: 2 min.
Průběh setkání:
Dnešní setkání jsme zahájili venku v lese, kde si některé děti společně stavěly bunkr z větví, další hrály různé míčové hry. Následně jsme se odebrali zpět do družiny, kde jsme si s dětmi povídali o barvách. Nejprve děti říkaly, co v které barvě vidí. Říkaly vždy první co je napadlo ( i při dalších otázkách)
Např. modrá: nebe, voda, mikina, lentilka, polštář, balon
zelená: tráva, kytka, stonek, strom, lentilka, žába, víčko od lahve, ještěrka, chameleon, dinosaurus
žlutá/i]: slunce, vlasy, tulipán, klasyobilí, políčko, zlato
[i]oranžová: oheň, basketbalový míč, vlasy Lukáše, pomeranč, mandarinka, broskev, veverka, liška
fialová:fialka, kalhoty, triko, ostružina, borůvka
červená: jahoda, jazyk, slunce, tváře, rty, čepička ods skřítka, polštář
hnědá:zem, dřevo, kocour, pejsek, šiška
černá:mobil, černoch, ¨noc, svetr, havran, vrána, kos
Dále jsme se dětí ptali, když řekneme nějaké slovo nebo slovní spojení, jakou barvu si pod tím představí,
Kanaárek: žlutá, červená (zobáček), modrá (oči)
krev: čevvená, hnědá, modrá (královská)
moře: modrá, zelená, bílá
bláto: hnědá
mrkev: orenžová, červená, zelená
obloha: modrá, bílá, černá žlutá
královský plášť: řervená, bílá, černá
klid a pohoda: černá (můžu spát), žlutá, světle modrá (je na obloze)
zářivé barvy: zlatá, žlutá, oranžová
radost: žluto-oranžovo.červená, fialová, světle fialová
vztek: černá
ztráta naděje, naštvanost, beznaděj, smutek:černá, fialová, černomodrá
kamarádství, přátelství:růžová, červená, žlutá, oranžová, fialová
vypazený jazyk. černená, hnědá, růžová, růžovo-červená
pohlazení zajíčka po uších: růžová, mourovatá, černá, hnědá
když hoří: červeno.oranžovo-žlutá, šedá
když čtete knížku a je tam zlá bytost: černá, krvavá,
když si hrajete ne schovávanou: žlutá, růžovo- fialová, bílá
když rozbalujete dárky: červená, žlutá, oranžová, hnědá
když si koušete nehty: průhledná, červená, bílá. bílo-černá (když jsou nehty špinavé)
Co se nám povedlo a co ne:
Dnešní setkání se nám vydařilo, dětem se moc líbilo, že jsme část setkání zůstaly venku a mohly si dodělat své stavby a dohrát hry. Po návratu do družiny jsme nechaly děti, ať si zvolí svcojí zábavu( některé si šly kreslit, jiné si vzaly společenské hry a prvňáčci si došly do své třídy pro pletení a pokračovaly v pletení svých obalů na flétny). My jsme vždy požádaly menší skupinku dětí, aby nám odpověděly na některé z výše uvedených otázek. Děti vždy odpovídaly velice ochotně a setkání proběhlo ve velmi příjemné atmosféře. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dana Marková
Založen(a): 8.11.2011 Příspěvky: 10 Město: Česká republika
|
Zaslal(a): 20. 04. 2012 07:43:54 Předmět: |
|
|
18.4.2012 20. setkání
Cíl: společná malba obrazu barvami na taxtil na plátno
PLÁNOVANÁ STRUKTURA
Seznámení s plánem hodiny: 2 min
Příprava pracovního prostředí: 4 min.
Vysvětlení a motivace: 4 min.
Malování na plátno: 35 min
Celkové zhodnocení našich setkání: 10 min
SKUTEČNÁ STRUKTURA SETKÁNÍ:
Seznámení s plánem hodiny: 2 min
Příprava pracovního prostředí: 4 min.
Vysvětlení a motivace: 4 min.
Malování na plátno: 40 min
Celkové zhodnocení našich setkání: 10 min
CO SE NÁM PODAŘILO A CO NEPODAŘILO?
Na našem posledním setkání jsme se se Šárkou rozhodli, že společně s dětmi vytvoříme obraz na velkém plátně. Při tvoření jsme dali každému dítěti prostot k tomu, aby se vyjádřilo, jak se mu naše setkávání líbila. Děti obraz malovaly s velikým nadšením a vzniklo tak krásné dílo. Také na naší otázku odpovídali ochotně, neskákali si do řeči a většinou setkání hodnotily kladně a některým bylo i líto, že Šárka přišla naposledy.
A naše celkové zhodnocení: myslíme si, žwe se nám podařilo najít dobrý způsob jak děti zaujmout a naše setkání byly pestré a zajímavé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|