Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 23. 10. 2009 13:05:00 Předmět: Zprávy z průběhu praxe - ŠD Grünwaldova |
|
|
pište přípravy, průběh, otázky dětí - vše stačí sturčně ale prosím z každé hodiny |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 12. 11. 2009 14:06:11 Předmět: 1.praxe |
|
|
VERONIKA MOJCHEROVA NAPSALA:
Na první hodinu jsem šli obě dvě s velmi podobnými pocity co nas čeka a nemine? Jake budou děti? KOlik jich budeme vlastně mít? Jak bude probíhat diskuze mezi dětmi, které chodí teprve do druhé třídy to musi byt přeci uplně jiné než diskuze mezi dospělaky? Vyhoda, která byla byla v tom že jsem obě šli do prostředí,které velice dobře známe z předchodízích praxí a paní vychotevelky jsou zde velice příjemné a vždy nám rady se vším pomohli. Při příchodu do třídy nás jako první vyděsil veliky počet dětí bylo jich tam něco kolem 25 dětí, které neustale přichazeli nebo odcházely v tom jsem hned na začatku viděli veliky problém. Dalši z problému, který jsem zjistili hned v zápětí bylo, že ve skupine se nachazeli také 4starší kluci ze 4třídy, kteří byli pro ty mladší samozdřejme vzorem. Na první hodinu jsem si přivali příběh ,, Nemocnice pro panennky", který jsem se snažili s pomocí dětí přečíst. Po té co jsem příběh s velkou namahou všichni dohromady nak přečetli jsme nadhodili otázku jestli i děti mají nakou svou manenku,kterou mají nejraději, kterou sebou všude nosí a které taky třeba dali své jméno. Už tato otázky vyvolala hlavně u straších dětí vysměch tipu jak by oni mohli mít svou panenku... pak se nám podařilo jim vysvětlit že každy ma určitě svou oblíbenou hračku at už je to autičko nebo cokoli jineho..rozběhla e menší diskuze tedy o tom kdo ma jakou hračku a jake me například funkce atd...pak jsem se snažili v dětí vyvolat myšlenku o tom zda ji jejich rodiče mají hračku...v tomhle jsem měli veliky problém v tom, že řada děti si vůbec nedokazala představit že byc jejich rodiče měli vůbec kdy nakou hračku..v tomhle nam hodně pomohla paní vychovatelka, která jim sama řekla že ma doma medvídku, kterého ma od malea a že určitě i jejich rodiče mají doma nakou takovou podobnou hračku...myslím si že tato otazka děti i zaujala a začali o ní více přemyšlet a mnoho z nich se určitě doma rodiču ptalo zda opravdu takovou hračku mají protože se nám pak zdalo že děti jsou už nervozní z toho jak sedi nemohou nic dělat zvolili jsem na konec diskuze hru , kterou jsem hrali také na kurzu Filozofie pro děti. Z první praxe jsem šli s velmi hodně otazkama...se kterýma jsem se pak taky byli poradiš s ryšou a petrem , kteří nam mohli odpověd a dodat tak trošku odvahy do další praxe tak už se těšíma co nas dal čeka |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 12. 11. 2009 14:08:17 Předmět: |
|
|
LUCIE MALKUSOVA NAPSALA:
Hezky den vsem,
chtela bych se s Vami podelit o svou zkusenost z me druhé praxe filosofie pro deti. Navstevuji skolni druzinu Grunwaldova, kde se snazime vest spolu se spoluzackou Vercou filosofii pro deti. Na druhé praxi se nám pocasi postestilo a udelalo se hezky. To pro nas znamenalo, ze nektere deti mohou jit s pani vychovatelkou na hriste a dalsi skupinka deti s nami pujde do tridy. na rozdil od prvni praxe,kde nas ve tride bylo 28 a kazen pri filosofovani byla velmi spatna.Dostali jsem od pani vychovatelky 10 holcicek. Ve veku 2-4trida. Posadili jsme se jako obvykle do krouzku a navazali na predeslou prvni praxi, kdy jsme cetli a probirali clanek Nemocnice pro panenky. Dnesni praxi nás bylo jak jsem se jiz zminilo jen 10 a proto komunikace byla ve skupince velmi dobra. Deti davaly pozor, nebaly se hovorit,rict svuj nazor,zeptat se, ale take jim nedelalo takovy problem se prihlasit a pockat az druhy dohovori. Na zacatku dnesni praxe jsme si rekli sva jmena, protoze pani vychovatelka nam poradila,ze i kdyz jsou deti treba ve druhe ci treti tride nekteri si vubec nepamatuji jmena svych spoluzaku. Bavili jsme se o jmenem podobne jako tomu bylo prave v clanku nemocnice pro panenky. Deti rikali jak se jmenuji - proc se tak jmenuji,zda se jim to libi nebo by se chteli jmenovat jinak. Zda by se chteli jsmenovat treba nejakym klucicim jmenem a proc.Pak jsme dali detem otazku k zamysleni, zda si mysli ze se k nim prave to jejich jmeno hodi- a proc ano ci ne. Vzajemne si pak meli rikat navrhy jmen, ktere by mohli mit-ktera by jim take slusela a zaroven rict proc. Mluvili jsme take o tom zda se deti mezi sebou oslovuji vice jmeny nebo prezdivkami. Ptali jsme se deti zda si mysli, ze lide potrebuji znat jmena,jestli je to dulezite. dale jsme si na tabuli napsali jmena vsech deti a utvareli jsme z nich pribeh. To deti velmi pobavilo a uvolnilo. Dnesni praxe byla pro mne velmi zajimava a prinosna.dala mi mnoho novych otazek k zamysleni. musim podotknout, ze velmi prinosne pro nasi skupinu byl omezeny pocet, ale take priblizne stejny vekovy rozdil mezi cleny skupiny. Mensi skupina nam umoznila se vice poznat a odhodit stud. ukazalo nam to, ze filosofovani s detmi jde i mimo skolu, ze kazen se da udrzet avsak myslim si, ze jen v mensi skupine deti a urcity cas. uz se tesim na dalsi zkusenost a az se s vami o ni podelim Lucka PVC3 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 12. 11. 2009 14:20:20 Předmět: |
|
|
a teď už skutečně Ríša:
Ahoj,
je moc fajn, že z druheho setkani mate lepsi pocit. Bylo by super, kdyby se Vam podarilo domluvit, abyste mohli byt pokazde nejak v mensim mnozstvi, pripadne alespon bez tech ctvrtaku. Myslim, ze je super, ze jste se snazily vest deti ke zduvodnovani; myslim ze i hra se jmeny byla zarazena tak akorat. Napada me, ze by bylo zajimave napr. vyzkouset myslenkovy experiment - co by se stalo, kdyby najednou vsichni lide prisli o sva jmena... A hned by se z toho dalo vytvorit jednoduche cviceni zamerene na vyznam jmen..
Jeste k tomu co psala Verca pri prvni hodine:
"pak se nám podařilo jim vysvětlit že každy ma určitě svou oblíbenou hračku" - tady by bylo fajn, kdybyste nemuseli VY vysvetlovat.. Kdyby na to treba zkusili prijit deti skrze dialog nebo nejake cviceni atd.. Protoze jste si jisti, ze kazdy va urcite svou oblivenou hracku? - ale chapu, ze to byla napjata atmosfera co se tyka kazne.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 19. 11. 2009 19:00:45 Předmět: 3 hodina |
|
|
Tato hodina byla velice specifická tím, že venku bylo opravdu teplo tak jsem mohli s dětmi sedět venku a snažit se o diskuzi pravě tam. Začali jsem se s dětmi bavit co by tet pravě dělali kdyby jsem tet tady neseděli a nepopovidali jsem si Po to jsme se snažili, aby si děti zamysleli jak si mylsí že traví volny čas děti například v americe v africe..??jestli si hrají stejně? nebo jestli mají jiné hry?snažili jse se do diskuze moc nezasahovat a opravdu nechat děti samy přemyšlet a mluvit..jedine co jsem se snažili bylo spíše děti řidit a kooordinovat..měla jsem strach z toho že bude diskuze venku a že děti nemohou mít zájem se vubec o ničem bavit ale opak se stal pravdou |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 20. 11. 2009 22:05:04 Předmět: |
|
|
A jak jste prisly zrovna na toto tema? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 21. 11. 2009 20:15:13 Předmět: |
|
|
Teda holky, že jste dokázaly udržet diskuzi venku za to vám skládám velkou poklonu
Holky a jakým způsobem jste děti jak píšete řídili a koordinovali? Pokládaly otázky, které jste řešili i děti? Měli jste i nějakou aktivitku? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 26. 11. 2009 11:17:09 Předmět: |
|
|
Na praxi 19.11 jsme si s pani vychovatelkou domluvili opet mensi pocet deti ,ale trochu tam vznikl problem ze jsme meli deti jine, protoze vetsina deti,ktere s nami diskutovaly minulou praxi byly na krouzkach nebo byly nemocne. jelikoz to byly nove deti,ktere s nami jeste nediskutovali zacali jsme s nimi opet s clankem nemocnice pro panenky,zacali jsme resit jmeno kdo jak se jmenuje,proc,jak se jmenuji jejich rodice,zda se jim ta jmena libi,jak by se chteli jmenovat.pak jsme vyzkouseli na Risovo radu myslenkovy experiment - co by se stalo, kdyby najednou vsichni lide prisli o sva jmena.. Deti neprve mlceli a nevedeli co maji rikat,ale postupne se rozpovidali az z toho vznikla bourliva debata. Uz jsme se nemuseli ptat jen ja s Vercou,ale i deti se vzajemne ptaly jak to kdo myslel atd. nakonec jsme si s detmi zahraly hru slovni kopanou,kdy se vzdy musela rikat jmena misto beznych slov. deti to moc bavilo. kazen v teto praxi byla skvela. nevime jestli to vsak nebylo tim, ze jsme meli jen holky a tim ze to byly starsi deti. kazdopadne dnesni praxe byla oravdu prijemna. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 29. 11. 2009 21:50:55 Předmět: REAKCE NA PRAXI VENKU |
|
|
Rekace na praxi venku:bylo to dáno tím že děti šli do této diskuze dobrovolně!!nikdo nebyl k ničemu nucen!!i když bylo okolo nih mnoho rozptílení mohli pokud chtěli odejít!!tak se ale nestalo a okoli se stalo pak spíše vyhodou protože jsem pravě pro inspiraci koukali co děti dělaji a jak se to děla asi jinde |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 29. 11. 2009 23:51:30 Předmět: |
|
|
Ahoj holky,
jak jste začaly diskuzi? (Myslím tím přechod od čtení k povídání.) A jak děti zvládají, že jsou z různých tříd. Psaly jste, že jsou druhá a čtvrtá třída - nemají mezi sebou velké rozdíly, zvládají? A ještě jedna otázka - Jak se dětem líbí Nemocnice pro panenky? Že se vám venku líbilo a povedlo je fajn, alespoň máte volné místo v záloze, když by se v družině pracovat nedalo a nebo vás to tam nebavilo:wink:
:"protože jsem pravě pro inspiraci koukali co děti dělaji a jak se to děla asi jinde" - a na co jste přišly? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 30. 11. 2009 09:50:31 Předmět: |
|
|
odpoved- ahoj deti jsou sice z jinych trid,ale v nasi skolni druzine maji plny program zajmovych krozku primo po skole nebo behem druziny na ktere take chodi spolecne navic ve skolni druzine spolu travi hodne casu, protoze jsou zde vytvoreny programy na propojeni trid.Ruzne souteze,akce atd. takze se deti znaji a nebyly si uplne cizi jak by tomu mohlo byt v jinych druzinach.Myslim si,ze nikdo z deti nevnima jestli je ten z druhe nebo ten ze ctvrte tridy a bavi se spolu jako by byly jedna trida.. nemocnice pro panenky se jim dle meho nazoru libila,nebo jim alespon dala podnety k premysleni a k otazkam.Diskuzi jsme zacali tak,ze jsem nejprve precetli uryvek z clanku,pak jsme se deti zeptali jestli textu porozumeli a zpocatku jsme se museli ptat ja s vercou. Napr. Jestli maji doma take panenku atd. pak uz se diskuze rozvinula sama. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 01. 12. 2009 21:23:19 Předmět: |
|
|
Holky vim, ze se opakuji - ale nechcete nekdy zkusit deti opravdu zformulovat vlastni otazky - to co je v textu zaujalo, co jim prijde zvlastni... Nebo co je proste napadlo pri ceste do skoly a stale jim to vrta hlavou? Jen by me zajimalo, jak to budete hodnotit - jestli Vam prijde ta prace produktivnejsi bez tech otazek nebo s nimi.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 12. 2009 21:31:10 Předmět: Praxe 3.12.2009 |
|
|
Téma na tuto praxi bylo jednoznačné!tykalo se svatku ktery se slaví 5.12a to tedy čert a mikuláš. Začali jsem se děti ptat jak prožívají tito svatky..chtěli jsem po dětech aby nam sami řekli jak tito svatky prožívají a dali jsem jim možnost aby i oni se někoho ptali pokud mají nake otázky..pak jsem skusili tedy to aby děti položili nake otázky jestli mají ale mco se nam to nevedlo..děti se do toho moc nehnali...vznikli z toho asi 3otazky na které jsem se ani nedostali protože boužel vypršel čas ale kusime tuto metodu příště také a to hned na začatku diskuze... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 10. 12. 2009 16:43:23 Předmět: |
|
|
Na dnesni praxi jsme vyzkouseli jak jsi nám Ríšo poradil položit otázku jestli je treba ranoNEBO BEHEM DNE NAPADLA NEJAKA OTAZKA NAD KTEROU PORAD PREMYSLI...nikdo vsak nezaeagoval.zkouseli jsme se deti ptat jestli jim neco vrta hlavou atd...Mluvili ale vsak jen 3kluci..kteri si vice mene delali srandu a delali blbosti..ostatni jen koukali...a debata se strhla jen v to ze mluvili stale jen ti 3 kluci. kdyz jsme vyzvali ostatni nebo dali novou otazku k zamysleni,zeptali se jich co si o tom mysli jen zavrteli hlavou nebo rekli ze nevedi.. Deti byly vanocne naladeny,protoze nez jsme prisli delali s pani vychovatelkou vanocni zvonecek pro rodice a pak sami deti zavedli tema na vanoce na darky co si preji a u vetsin deti to byl psp,mobil a podobne veci az na jednoho kluka ktery si pral film harry poter. zacali jsme se tedy bavit o tom pribehu. Co je to harry poter, kde studuje, co studuje,jak to unich na skoel vypada. jesti by take chteli aby chodili do takove skoly. zda si mysli ze harryho kouzleni bavi?jesdtli by to bavilo i je a proc.nakonec jsme hrali tichou postu a slovni fotbal. kazen teto hodiny byla opravdu strasna porad mluvili jen ty same deti,vubec jsme je nedokazali korigovat utisit a to ani pres pomoc pani vychovatelky. Dalo by se rici ze se nam tuhle hodinu nepodarilo zapojit polovinu deti. myslim si ze otazky ktere pokladame deti berou jako ze na ne musi odpovedet a ne ze by se nad nimi meli zamyslet a proto je lepsi kdyz otazky vyplynou sami z deti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 10. 12. 2009 22:39:39 Předmět: |
|
|
Ahojky,
již v několika příspěvcích jsem nic nenašla o textech, které jste používaly na začátku. Pracujete ještě s Nemocnicí pro panenky? Jak se vám daří navazovat? Myslím si a z praxe se mi to i potvrzuje, že otázka položená formou napište co vás zajímá nebo co vám vrtá hlavou je příliš široká a děti neví co mají napsat nebo říci. Pokud mají otázkou reagovat na určitý text, situaci.., je pro ně snadnější ji zformulovat. Pro druháčky je možná lepší nechat jim jen říci věci, které je napadly - nemusí tvořit přímo otázku - trošku se v tom ještě plácají a tvorba otázky je poměrně složitá věc. Jaké děti jste teď měly a kolik jich bylo? Předtím jste psaly, že se vám počty mění a vlastně i děti - jak jste na tom teď? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 11. 12. 2009 11:59:04 Předmět: |
|
|
Na dvou poslednich praxich jsme clanek nemocnice pro panenky nepouzili. Na vcerejsi praxi jsme nejprve zkusili otazku zda detem neco vrta v hlave,zda je neco predesly vecer napdlo nebo pri ceste do ksoly behem skoly co je porad zajima co jim vrta hlavou....a pak jsme se bavili o zminenem harry poterovi,ktereho vsechny deti znali a vedeli o cem pribeh je.Nejprve jsme si pribeh ve zkracene podobe rekli - spolecne s detmi-kazdy rekl neco nebo se vzajemne doplnili a pak nastaly zminene otazky- jak vypada jejich skola, zda by chteli taky takovou skolu, proc,co se tam uci zajimaveho, cim je to zajimave.... Deti jsme meli z poloviny nove. takze jsme se njprve predstavili. Je to tim, ze ted jsou deti opravdu nemocne,nechodi do druzin pravidelne,chodi na krouzky,ktere jim obcas odpadnou a tak zustanou v druzine. tentokrat jse meli 15deti.prevazne chlapce. 2-4trida. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 20. 01. 2010 17:41:19 Předmět: 14.1. |
|
|
Boužel jsme se nemohli zůčastnit první hodiny v novém roce díky zkoušce, ktera nešla odložit. Šli jsem na hodinu s připraveným novým příběhem,který jsem chtěli použít ale děti měli uplně jiný zájám. Vzhledem k tomu, že mají v družině k dispozici kopec a ten byl pokryt sněhem vůbec se jim do dizkuze s nami nechtělo. Všichni kteří měli ji diskutovat se travili velice otraveně a po té co jsem se přesto pokusili navazat dizkusi jsem to po 10minách vzdali. Děti zavistivě koukali ven na ostatní děti a myslím si, že v tomto případě nemělu veliký význam děti přemlouvat. Boužel jsem si zažili i praxi, kde děti odmítli komunikovat uplně |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 18. 02. 2010 22:39:39 Předmět: |
|
|
Na dnesni praxi jsme se nechali inspirovat od Monci a Mirci,ktere maji praxi na Maji. Zkusili jsme s detmi pracovat take pomoci pribehu-pohadky. Myslim ze jelikoz pohadky jsou mnohem blizsi tema tak se dnesni praxe velmi vydarila a byla pro nas prinosna. Nejprve jsme s detmi precetli pohadku o chamtivem pyratovi, ktery kradl peníze a nakonec zkoncil sam opusteny na ostrove bez jidla piti pratel..jen se svymi ukradenymi poklady. Zeptali jsme se deti na otazky ktere je napadli. Deti se neustale hlasili a napadalo je mnoho otazek.nakonec jsme spolecne vybrali pomoci hlasovani otazku Zda muze byt bohaty clovek chudy?jelikoz se nam ze zacatku moc nedarilo udrzet mluvit jen jedno dite museli jsme pouzit formu tzv trestu kdy jsme detem davali do ruky plysaka,kdyz se neprihlasili nebo nekomu skocili do reci.kdo mel plysaka nesmel urcity cas mluvit.nakonec se nam to diky teto forme povedloa deti to dle meho nazoru i zaujalo.. resili jsme to zda je lepsi byt chudy a slusny nebo bohaty ale krast,zda muze být clovek cestny i necestny zaroven,jaky by byl svet kdyby vsichni kradli,jaky naopak kdyby se nekradlo...Zeptali jsme se deti zda vnimaji lidi ktery kradou jinak nez ty ktere jsou "hodne",zda si mysli ze je nekdo kdo ma pravo krast?jestli ano tak proc?proc nekdo ho ma a nekdo ne.... nakonec jsme celou diskuzi spolecne shrnuli tim o cem jsme si povidali,kdo zmenil nazor behem debaty,jestli se v debate obcas nekdo ztracel ci nevedel co se resi,zda tem kdo mel plysaka vadilo,ze nemohl mluvit. Detem se vubec nechtelo zkoncit...na dnensi praxi jsme meli cca 12deti-holky i kluky, 2-3trida. Nakonec jsme si jeste zahrali slovni hru kdybych zustal sam na ostrove vzal bychsi sebou prvni rekne treba psa, druhy musi zopakovat vetu rici co rekl ten pred nim a doplnit co by si vzal on...kdo se splete vypadava... hra deti take bavila. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 02. 03. 2010 10:26:09 Předmět: praxe zx grunwaldova |
|
|
na další praxi jsme se rozhodli použít opět pohádku ovšem tet jsem vyzkoušeli jinou fomu než formu čtení část pohádky jsme dětem pustili na cd...myslela jsem si že většina děti posluchat nebude a bude to hodně složite ale opak byl pravdou...pustili jsme dětem pohádku o chobotnici, která hledala kamarady....děti na základě předešle hodiny sami začali jeslti zase budeme vybírat otázku tak jsme tentokrat otázky nechali děti sami psát na tabuli sice to trvalo dele ale děti měli doby pocit, že mohli něco sami napsat. opět jsem museli používat hodně variantu s plšákem...děti pokladali otázky různého tipu někdo bral diskuzi važně a nědko ne neustale se tam provuje problém starších kluku, ale už to není takové jako na začatku. je vidět že i oni se v některých pasažích zapoujují a to radi a sami...boužel jsme němli čas nazakončení děti měli po té divadlo a byl tam velky schon tak chceme se k tomuto tématu ještě vratit |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 22. 03. 2010 10:39:26 Předmět: |
|
|
na dnešní praxi jsme zustali s detmi venku. jako téma jsme zvolili Zda je napada nejaka otazka kterou si casteji kladou a nevi si s ni rady?zda jim neco hlobe v pameti,zda nad necims tale premylsi a chteli by o tom fylosofovat. deti jsme nechali chvili premyslet. Sedeli jsme na lavickach, deti postupne chodili rikat sve otazky a mi je zapisovali na velky papir. Otazky na papirech jsme rozlozili pred deti a hlasovalo se. deti si jednoznacne vybrali otázku. co je to clovek?zda muze byt vecny? Diskutovali jsme o tom co to clovek je jaky ma smysl?pak jsme diskuzi mirne presunuly k tomu co je to smysl, zda ma smysl smysl pro vsechny stejny, podle ceho urcujeme ze vec ma smysl? Toto tema se nám zdálo být vice plodne nez o cloveku, kdy se deti moc nevyjadrovali, tudis jsme ho nechali detem resit. Bohuzel casu jsme meli malo a tak jsme ke konci museli deti usmernit a zrekapitulovat co jsme probrali od ceho kam jsme se dostali, zda bylo vsem vse jasne nebo se v povidani ztraceli, zda meli prostor pro vyjadreni. nase skupinka se skladala z6deti 4tridy,takze tato hodina byla opravdu zazivna. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 22. 03. 2010 10:47:01 Předmět: |
|
|
na dalsi praxi jsme dostali ty same cleny jako minule tedy 6 ctvrtaku. Deti uz kdyz nas videli se tesili a uz se ptali o cem budem dnes filosofovat, jeden chlapec ke me prisel a rikal jak se tesil, ze to vypravel kamaradovi ze tridy ze je to dobry protoze muze rict svuj nazor a co si mysli i kdyz je to treba hloupost. Tak jsme mu vysvetlili ze nic neni hloupost, ze i z hlouposti se muze stat dobra filosoficka debata. Dnesni praxi jsme opet nechali deti aby si rikali otazky ktere je zajimaji nebo tema ktere by chteli resit. Deti si opet formou hlasovani vybrali Sport. Bavili jsme se o tom co je to sport, zda je mozne zit sportem, co to obnasi.. Dnesni hodina se nam moc nedarila vest ve filosofickem duchu spise se nam mnohokrat stalo ze jsme sklouzli k diskuzi. provirali jsme zda fotbal je kolektivni hra?co je to kolektiv?zda muze byt kolektiv i kdyz bude mit jednoho clena, ktery bude vybocovat?zda clovek muze mitvice kolektivu? nakonec jsme opet meli s detmi reflexi a i pres to ze nam se dnesni hodina nezdala byt tak dobra jako ta minula deti z ni byly nadsene |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 02. 04. 2010 21:31:30 Předmět: |
|
|
Ahoj, popis schuzky, na ktere jste resili otazku "co je to clovek?" me uplne nadchnul.. Kdyz si clovek v rychlosti projde prispevky od zacatku roku, tak je to obrovsky posun. Uz jenom to, ze se Vam podari, aby deti napsaly otazky a vybraly si prave otazku takove zneni. Neni to uzasne?
Jenom bych se mozna primlouval, priste nechat onu rekapitulaci udelat deti.. A spis jim v tom jen pomoci, nez ze byste to rekapitulovaly samy..
Co se tyka sportu - skoro jsem si rikal, ze to asi tak dopadne, jeste nez jsem precetl prispevek do konce. Sport a pocitacove hry jsou osidna temata - deti si je spoji s prilis konkretnimi zazitky, od kterych se nechteji oprostit a snazi se je spis jen sdilet.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 04. 2010 11:37:57 Předmět: Praxe 25.3.2010 |
|
|
Tato praxe začala opět nadšením přivítaní tentokrat pouze 4 čtvrtaku , kteří se na nas už viditelně těšilil. Opět jsme zkusily variantu volné diskuze. Kluci se nám začali svěřovat s tím, která děvče se jim libi ve škole. Téhle problematiky jsem i hned využili .Dostali jsem se na téma jestli by mělo být děvča mladší než chlapeš a popřípadě proč? I když se filozofování spíše přibližovalo opět diskuzy i přesto jsem se dozvěděli dost zajmavých věcí, které nás samotné překvapili. Problém byl v tom, že dva kluci museli odjeít dřív proto jsm se ani nedostali k samotnému hodnocení tématu, Proto se pokusime mu věnovat v další hodině, ale pokud to bude vůbec možné jelikož děti měli před tím týden prazdnin. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 22. 04. 2010 08:51:31 Předmět: |
|
|
Tato praxe byla jeden velky chaos...kluci kteří k nam začali chodit pravidelně boužel ten den v družině nebyli tak jsem dostali asi tak 15děti jiných....byl to moc velky počet a tím pádem taky jeden velky chaos..ne všechny děti tam byli dobrovolně a podle toho to také probíhalo...pak se nam podařilo tam mít jen děti ,které si s nami povídat chtěli...skusili jsem opět navrhnout téma lidská bytost a jake jsou špatné vlastnosti a jake dobre...i když se nám to místo diskuze opět spíše schylovalo k povídaní tak si myslím že neco málo s filozofii se nám tam povedlo zahnout |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lucie Malkusová
Založen(a): 5.11.2009 Příspěvky: 9 Město: Ceske Budejovice
|
Zaslal(a): 02. 05. 2010 12:52:47 Předmět: |
|
|
Na praxi jsme tentokrat pracovali s textem týkajici se bezdomovcu. Deti vypisovali na velky spolecny papir otazky (detem jsme museli otazky trochu preformulovat,aby se nam podarilo vice filosofovat nez jen povidat jaiko v minule hodine) z otazek jsme pak vybrali hlasovanim tu o ktere se chteli bavit. vyhrala otazka Co to vlastne je bezdomovectvi? deti nejprve rikali sve nazory. Spolecne s Vercou jsme se snazili klast otazky k zamysleni. Bohuzel casto se nam stalo, ze deti spise zacali vypravet sve zkusenosti. Ale byly chvile kdy se filosofovani opravdu darilo. Narazili jsme opet na lidske hodnoty, na hodnotu zivota, lasku rodinu, penize. Tentokrat jsme meli mensi skupinku deti, i tak tam ale byly jedinci kteri neustale zlobili a debatu nam rusili. Zvolili jsme tedy opet tzv.tresty pro narusitele diskuze a to ze kdo byl 2x napomenuty za nesmyslne skakani druhym do reci nesmel 3min mluvit. To zlobivce trochu odradilo,ale naopak ke konci zase nepovidali vubec. Deti dosli k tomu, ze clovek je bohata osobnost, ze v lidskem zivote muzeme mit vse a druhy den se probudit a nemit nic. Snazili jsem aby se deti nad bezdomovectvim zamysleli a nebrali tuto skupinu obyvatel hned jako negativni cast populace. Rozdelili jsme bezdomovce kteri chteji byt bezdomovci a ti kteri nechteji ale do teto situce se nahle dostali a snazi se ji resit. na detech bylo videt ze opravdu premylsi a sami vzajemne seobcas ptali jak to kdo mysli. take jsme si vsimli ze se casto stavalo ze deti menili sve nazory behem povidani. nakonec jsme zhodnotili dnesni filosofii. Zhodnotili jsem kdo co rekl pro debatu prinosneho kdo naopak moc nepomohl a proc kdo se v diskuzi ztracel a proc, rekli jsme si zda se na nas dostala rada kdyz jsme chteli neco rict. v teto hodine jsem hodne pozorovala rozdilne nazory deti z mest a deti z vesnice.casto spolu nesouhlasili a meli opacny nazor |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 03. 05. 2010 21:53:34 Předmět: 29.4.2010 |
|
|
na této praxi jsme měli opět téměř ty samé děti co minule i proto se nám stalo to, že se děti chtěli vrátit k tématu, kterým jse se věnovali minule a to téma bezdomovci. Toto téma děti zaujalo natolik, že se jim nechtělo moc do tématu který jsme měli připravený na dnešek. Proto jsme se vratili spátky k tomuto tématu a to z hlediska toho zda je od posledné hodiny napadli naké otázky, kterým by se chtěli věnovat. Děti častěji než otázky napadli nové nápady jak by se mohlo těmto lidem pomoci a co by měli tyto lidé dělat aby se z této situace dostali. Mnozí děti se hodně lišili v názorech i proto jsme museli opět použít metodu mlčení. Tato praxe se nám velice líbila.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Veronika Mojcherova
Založen(a): 27.10.2009 Příspěvky: 9 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 03. 05. 2010 21:58:15 Předmět: POSLEDNI PRAXE |
|
|
Vzhledem k času a škole jsme museli poslední praxi uskutečnit hned následující den v patek. I proto se nám stalo to co jsme předpokládali nebyli tam všechny děti co obvykle a praxe probíhala spíše rozlučovací formou a to jak z paní vychovatelkam i z dětma..i přesto jsme si vzali děti, které s nami nejčastějši na diskuzi chodili a zeptali jsme se zda si mylsí, že bylo k něčemu povídaní mezi nami dobre nebo ne? Zvolili jsme postup, že každé dítě mohlo říct svůj názor. velice nás překvapila reakce některých dětí, které byli většinou pozitivní. Mysllím si že i přesto že ne vždy se nám podařilo s dětmi ,,filozofovat" praxe se nám povedli a dětem neco přinesli... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 05. 05. 2010 09:37:11 Předmět: |
|
|
Ahojky a co konkrétně jste se od dětí dozvěděly? A co přinesla praxe Vám? Je něco v čem byly Váš názor či představy původně jiné, ale teď jste to změnily? Co Vám dělalo největší problémy a naopak co Vám šlo nejlépe a eventuelně z čeho jste měly největší radost či z čeho jste byly zklamané? cim |
|
Návrat nahoru |
|
|
|