Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 05. 03. 2017 23:05:04 Předmět: 2016/2017 - ZPRÁVY Z PRAXE-CZŠ_Rudolfovska_Sadlikova |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2016/2017 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 27. 03. 2017 10:12:05 Předmět: Školní družina CZŠ Rudolfovská |
|
|
1. setkání: 16. 3. 2017 (ranní družina)
Počet dětí: 9
Věkové rozmezí: 7 - 8 let
Časová dotace: 40 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají. Popisují své chování k hračkám a uvažují o pocitech hraček.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Vzájemné seznámení se pomocí nejoblíbenější hračky: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Nemocnice pro panenky: str. 41: 1 min.
4. Cvičení s hračkou na porozumění textu: Kdo vyprávěl příběh? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Vzájemné seznámení se pomocí nejoblíbenější hračky: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Nemocnice pro panenky: str. 41: 1 min.
4. Cvičení s hračkou na porozumění textu: Kdo vyprávěl příběh atd.?: 2 min.
5. Diskuse nad otázkami: Jak se chováme k hračkám, se kterými si už nehrajeme? Vypadají hračky po celou dobu, co je máme stejně? Chováme se stejně ke starým hračkám, když dostaneme novou hračku? Bolí hračky, když se rozbijí? Co cítíme, když se nám hračka rozbije? Přemýšlejí hračky? Jak se staráme o své hračky?: 18 min.
6. Hra: 10 min.
6. Rozloučení: 2 min.
Shrnutí:
Děti si osvojily zvyk, že mluví ten, kdo drží plyšovou hračku, ostatní ho pozorně poslouchají. Téma hraček bylo dětem blízké. Velmi dobře reagovaly, když jsem jim položila konkrétní otázku.
Naposledy upravil Eliška Sádlíková dne 26. 04. 2017 11:39:54, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 27. 03. 2017 10:44:42 Předmět: Školní družina CZŠ Rudolfovská |
|
|
2. setkání: 16. 3. 2017 (odpolední družina- jiná skupina dětí)
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 7 - 9 let
Časová dotace: 40 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají. Popisují své chování k hračkám a uvažují o pocitech hraček.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Vzájemné seznámení se pomocí nejoblíbenější hračky: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Nemocnice pro panenky: str. 41: 1 min.
4. Cvičení s hračkou na porozumění textu: Kdo vyprávěl příběh? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Vzájemné seznámení se pomocí nejoblíbenější hračky: 4 min.
3. Čtení úryvku příběhu Nemocnice pro panenky: str. 41: 1 min.
4. Cvičení s hračkou na porozumění textu: Kdo vyprávěl příběh atd.?: 5 min.
5. Diskuse nad otázkami: Je rozdíl, když se stane něco naší hračce a pokud se stane něco našemu kamarádovi? Hrajeme si s rozbitými hračkami?: 14 min.
8. Rozloučení: 2 min.
Shrnutí:
Děti si osvojily zvyk, že mluví ten, kdo drží plyšovou hračku, ostatní ho pozorně poslouchají. Děti měly tendenci vidět hlavní rozdíl v tom, že člověk může zemřít, hračka ne.
Naposledy upravil Eliška Sádlíková dne 12. 04. 2017 07:45:26, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 10. 04. 2017 11:15:19 Předmět: CZŠ Rudolfovská |
|
|
3. setkání: 23. 3. 2017 (ranní družina)
Počet dětí: 20
Věkové rozmezí: 7 - 9 let
Časová dotace: 40 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají. Uvažují o tématu čas: co je to čas?/jak rychlý je čas?
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání + představení dnešní činnosti a statického písku, který budeme používat k našemu povídání: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 52 až 54: 3 min.
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze: 10 min.
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 7 min.
2.Rekapitulace minulého setkání + představení dnešní činnosti a statického písku, který budeme používat k našemu povídání: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 52 až 54: 3 min
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze nad otázkami: Co je to čas? Jak můžeme měřit čas? Jaký je rozdíl mezi větami- Je sedm hodin./Je čas jít spát. 10 min.
7. Společný úklid písku a rozloučení: 5 min.
Shrnutí:
Nedoporučuji účast příliš velké skupiny dětí bez výběru skupinky dětí, které by měly zájem o samotnou činnost- mnoho rušivých podnětů. K činnosti jsem využila statický písek a pracovala jsem se skupinkou 6 dětí. Ostatní děti dělaly libovolnou činnost ve stejné místnosti- kreslení, hraní her. Samotnou činnost to narušovalo, protože byl v místnosti hluk.
Naposledy upravil Eliška Sádlíková dne 12. 04. 2017 07:45:10, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 10. 04. 2017 11:31:17 Předmět: CZŠ Rudolfovská |
|
|
4. setkání: 23. 3. 2017 (odpolední družina- jiná skupina dětí)
Počet dětí: 10
Věkové rozmezí: 7 - 8 let
Časová dotace: 40 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají. Uvažují o tématu čas: co je to čas?/jak rychlý je čas?
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání + představení dnešní činnosti a kamínku, který budeme používat k našemu povídání: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 52 až 54: 3 min.
4. Cvičení na porozumění textu s kamínkem: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze: 10 min.
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2.Rekapitulace minulého setkání + představení dnešní činnosti a kamínku, který budeme používat k našemu povídání: 5 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 52 až 54: 3 min
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze nad otázkami: Co je to čas? Jak můžeme měřit čas? Pokud u sebe nemáte žádné hodinky, znamená to, že pro vás čas neexistuje? Může se čas zastavit a na jiném místě běžet dál?: 10 min.
7. Rozloučení: 5 min.
Shrnutí:
Děti nejvíce spojovaly čas s budíkem na číštění zubů a pohádkou Tři bratři, kde se v království zastavil čas.
Naposledy upravil Eliška Sádlíková dne 12. 04. 2017 07:44:49, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 12. 04. 2017 07:03:27 Předmět: CZŠ Rudolfovská |
|
|
5. setkání: 30. 3. 2017 (ranní družina)
Počet dětí: 13
Věkové rozmezí: 7 - 9 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají a uvažují o tom, co to pro nás znamená, že je něco opravdové.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání + představení imaginárních broskví (ve skutečnosti banán/mrkev/jablko + prohlédnutí všech předmětů v kroužku): 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 21 až 22: 3 min.
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? Vyráběly obě děti broskve stejným způsobem? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze: 10 min.
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání + představení imaginárních broskví (ve skutečnosti banán/mrkev/jablko + prohlédnutí všech předmětů v kroužku): 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 21 až 22: 3 min.
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? Vyráběly obě děti broskve stejným způsobem? atd.: 5 min.
5. Opětovné přečtení textu pro porozumění příběhu všemi účastníky.
6. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
7. Diskuze nad otázkami: Co to pro nás znamená, že je něco opravdové? Jak poznáme, že je věc opravdová? U jakého z předmětu se nám nejlépe představovalo, že je to broskev?: 10 min.
8. Rozloučení: 5 min.
Shrnutí:
Děti byly velmi pobavené tím, že jsme si hrály na to, že přinesené předměty jsou něčím jiným než ve skutečnosti. Často vyskytující se spojení, že opravdově věci jsou jen ty živé.
Naposledy upravil Eliška Sádlíková dne 12. 04. 2017 07:44:23, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 12. 04. 2017 07:43:04 Předmět: CZŠ Rudolfovská |
|
|
6. setkání: 30. 3. 2017 (odpolední družina- jiná skupina dětí)
Počet dětí: 11
Věkové rozmezí: 7 - 8 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají a uvažují o tom, co to pro nás znamená, že je něco opravdové.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání + představení imaginárních broskví (ve skutečnosti banán/mrkev/jablko + prohlédnutí všech předmětů v kroužku): 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 21 až 22: 3 min.
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? Vyráběly obě děti broskve stejným způsobem? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze: 10 min.
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání + představení imaginárních broskví (ve skutečnosti banán/mrkev/jablko + prohlédnutí všech předmětů v kroužku): 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Kio a Ali: str. 21 až 22: 4 min.
4. Cvičení na porozumění textu: O kom byl příběh? Co v příběhu děti dělaly? Vyráběly obě děti broskve stejným způsobem? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 9 min.
6. Diskuze nad otázkami: Je pro nás důležité, jak je věc vyrobena vevnitř, i když vnitřek potom už nevidíme? Znáte příklady opravdových věcí? Jaké věci nejsou opravdové?: 15 min.
7. Rozloučení: 3 min.
Shrnutí:
Děti byly velmi pobavené tím, že jsme si hrály na to, že přinesené předměty jsou něčím jiným než ve skutečnosti. Vyskytl se problém u rozlišení opravdových věci od živých (příklad: Dům je opravdový, tak je i živý.) Časté uvádění neopravdových věcí na příkladu hraček. Na otázku jak budou vypadat broskve obou dětí z vyprávěného příběhu se děti jednoznačně shodly, že broskev s vyrobenou peckou uvnitř bude větší než broskev, která byla celá vyrobená jen jako kulička. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 12. 04. 2017 08:06:46 Předmět: CZŠ Rudolfovská |
|
|
7. setkání: 6. 4. 2017 (ranní družina)
Počet dětí: 16
Věkové rozmezí: 7 - 10 let
Časová dotace: 35 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají a navazují na sebe vzájemně při vymýšlení příběhu.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání: 2 min.
3. Představení dnešní pomůcky (provázek) + nastínění situace- Jsme spisovatelé, kteří budou společně vymýšlet příběh u kterého se naši čtenáři nebudou nudit.: 3 min.
4. Ukázka toho, jak naše činnost bude probíhat: 3 min.
5. Společné vymýšlení příběhu: 10 min.
6. Pohybová aktivita- podlézání sítě z provázku, která vznikla mezi námi: 5 min.
6. Shrnutí: Jaký příběh jsme vymysleli?: 5 min. .
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Rekapitulace minulého setkání: 4 min.
3. Představení dnešní pomůcky (provázek) + nastínění situace- Jsme spisovatelé, kteří budou společně vymýšlet příběh u kterého se naši čtenáři nebudou nudit.: 2 min.
4. Ukázka toho, jak naše činnost bude probíhat: 2 min.
5. Společné vymýšlení příběhu: 11 min.
6. Pohybová aktivita- podlézání sítě z provázku, která vznikla mezi námi: 8 min.
6. Shrnutí: Jaký příběh jsme vymysleli?: 4 min. .
7. Rozloučení: 2 min.
Shrnutí:
Děti zaujalo použití provázku. Rády vybíraly dalšího, komu provázek podají a bude pokračovat ve vyprávění příběhu. Při vyprávění příběhu děti rády používaly postavičky z moderních pohádek (příklad Mimoňové). Některým dětem dělalo potíž se soustředit na to, co v daný okamžik vypráví někdo jiný a věnovaly se vymýšlení dalšího děje příběhu se svým sousedem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 12. 04. 2017 08:16:26 Předmět: CZŠ Rudolfovská |
|
|
8. setkání: 6. 4. 2017 (odpolední družina- jiná skupina dětí)
Počet dětí: 16
Věkové rozmezí: 7 - 8 let
Časová dotace: 35 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají a navazují na sebe vzájemně při vymýšlení příběhu.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace minulého setkání: 2 min.
3. Představení dnešní pomůcky (provázek) + nastínění situace- Jsme spisovatelé, kteří budou společně vymýšlet příběh u kterého se naši čtenáři nebudou nudit.: 3 min.
4. Ukázka toho, jak naše činnost bude probíhat: 3 min.
5. Společné vymýšlení příběhu: 10 min.
6. Pohybová aktivita- podlézání sítě z provázku, která vznikla mezi námi: 5 min.
6. Shrnutí: Jaký příběh jsme vymysleli?: 5 min. .
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Rekapitulace minulého setkání: 5 min.
3. Představení dnešní pomůcky (provázek) + nastínění situace- Jsme spisovatelé, kteří budou společně vymýšlet příběh u kterého se naši čtenáři nebudou nudit.: 3 min.
4. Ukázka toho, jak naše činnost bude probíhat: 1 min.
5. Společné vymýšlení příběhu: 13 min.
6. Pohybová aktivita- podlézání sítě z provázku, která vznikla mezi námi: 6 min.
6. Shrnutí: Jaký příběh jsme vymysleli?: 5 min. .
7. Rozloučení: 2 min.
Shrnutí:
Doporučuji si předem pečlivě připravit pomůcky. I po důsledném rozmotání provázku po ranní družině se nám po krátkém předávání provázek zacuchal a narušovalo to koncentraci dětí na činnost. Děti do vyprávění děje dosadily postavu oblíbeného krále, který je provází ve Slabikáři. Dětem se moc líbilo podlézání sítě, která vznikla z provázku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 26. 04. 2017 11:09:03 Předmět: Školní dužina CZŠ Rudolfovská |
|
|
9. setkání: 20. 4. 2017 (ranní družina)
Počet dětí: 16
Věkové rozmezí: 7 - 9 let
Časová dotace: 44 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají. Uvažují o tom, co je to trucování.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace všech našich předchozích setkání- Co si pamatujeme?: 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Romana: str. 33 až 34: 2 min.
4. Cvičení s kamínkem na porozumění textu: Co se odehrálo v příběhu? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze: 10 min.
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 6 min.
2. Rekapitulace všech našich předchozích setkání- Co si pamatujeme?: 8 min.
3. Čtení úryvku příběhu Romana: str. 33 až 34: 2 min.
4. Cvičení s kamínkem na porozumění textu: Co se odehrálo v příběhu? atd.: 5 min.
5. Opětovné přečtení textu: 3 min.
6. Tvoření otázek souvisejících s textem: 6 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Hra na mrtvého brouka: 8 min.
9. Rozloučení: 2 min.
Shrnutí:
Děti zaměňovaly pojmy trucovat a být naštvaný. Po uvedení příkladů jsme se všichni ve skupině shodly na tom, co jednotlivé pojmy znamenají. V textu se objevil motiv dělání mrtvého brouka, který byl využit pro závěrečnou hru. Dětem se to moc líbilo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Eliška Sádlíková
Založen(a): 20.3.2017 Příspěvky: 10 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 26. 04. 2017 11:17:17 Předmět: Školní dužina CZŠ Rudolfovská |
|
|
10. setkání: 20. 4. 2017 (odpolední družina- jiná skupina dětí)
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 - 9 let
Časová dotace: 44 min.
Cíl: Účastníci si pozorně naslouchají. Uvažují o tom, co je to trucování.
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Rekapitulace všech našich předchozích setkání- Co si pamatujeme?: 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Romana: str. 33 až 34: 2 min.
4. Cvičení s kamínkem na porozumění textu: Co se odehrálo v příběhu? atd.: 5 min.
5. Tvoření otázek souvisejících s textem: 10 min.
6. Diskuze: 10 min.
7. Rozloučení: 2 min.
Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 4 min.
2. Rekapitulace všech našich předchozích setkání- Co si pamatujeme?: 10 min.
3. Čtení úryvku příběhu Romana: str. 33 až 34: 2 min.
4. Cvičení s kamínkem na porozumění textu: Co se odehrálo v příběhu? atd.: 3 min.
5. Opětovné přečtení textu: 3 min.
6. Opětovné cvičení s kamínkem na porozumění textu: Co se odehrálo v příběhu? atd.: 5 min
7. Tvoření otázek souvisejících s textem: 7 min.
8. Diskuze: 9 min.
9. Rozloučení: 4 min.
Shrnutí:
Doporučuji dbát na pomalejší přečtení textu u této věkové skupiny dětí. Dětem bylo téma trucování blízké a uváděly i pěkné příklady toho, když trucuje někdo jiný a co můžeme v takové situaci dělat my. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|