| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma   | 
	 
	
	
		| Autor(ka) | 
		Zpráva | 
	 
	
		Sejrková liliana
 
 
  Založen(a): 10.3.2015 Příspěvky: 11 Město: Strakonice
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 25. 11. 2016 21:36:36    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_Prakticka_a_Specialni_Sejrkova | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
 
12. Setkání
 
Datum: 18.10.2016
 
Téma: Je pravda důležitá?
 
Cíl: Naučit deti říkat a nebát se vyslovit pravdu
 
Skupina: 6 deti, vek: 9 - 12 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánována struktura: 
 
5 min - Zahájení - Mluvíme vždy pravdu?
 
10 min - Diskuze - Co vlastně znamená slovo PRAVDA. Je důležité říkat pravdu? Mluvíme vždy pravdu a proč někteří někdy lžou?
 
10 min - četba textu z knihy - Nemocnice pro panenky - 3.kap.
 
10 min - Diskuze - Jak moc záleží na pravdě? Už jsme někdy lhali? Proč vlastně? Co nás k tomu vedlo?
 
5 min - sezení v kruhu - Převládá pravda nebo lež?
 
5 min - závěr - Vyhodnocení diskuze - Důležité nebát se vyslovit pravdu
 
 
Uskutečněna struktura:
 
5 - min - zahájení
 
10 min - diskuze
 
10 min - četba textu z knihy Nemocnice pro panenky
 
10 min - diskuze
 
5 min - povidani si v kruhu
 
5 min - závěr
 
Co se podařilo: Deti si uvědomily, ze říkat pravdu je velmi důležité, i kdyz pro některé to je někdy velmi težké
 
Nepodařilo se: | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 01. 2017 23:39:46    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				SEJRKOVA:
 
Setkání: 13
 
Datum: 29.11.2016
 
Téma: Co znamená slovo "Děkuji"?
 
Cíl: Uvědomit si toto slovo a nezapomínat na jeho význam
 
Skupina: 6 dětí, věk 8-11 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánovaná struktura:
 
5 min - Zahájení - Za co děkujeme nejčastěji. Známe vůbec toto slovo?
 
10 min - Rozebírání slova "děkuji". Co vlastně vyjadřuje a proč ho používáme?
 
15 min - Hra - sedneme si do kruhu na koberec a jeden druhému podává plyšového medvídka. Po každém předání - ŕekneme: Děkuji Ti Natálko, že jsi mi předala tohoto medvídka. Předávání trvá do té doby, než se všichni vystřídají.
 
5 min - Individuální činnost - každý si promyslíš, za co by chtěl druhému poděkovat.
 
10 min - Závěr - každý zdůvodnil, proč tak odpověděl.
 
 
Uskutečněná struktura:
 
10 min - Zahájení
 
10 min - Rozebírání slova " děkuji"
 
15 min - Hra v kruhu, na koberci
 
5 min - Individuální činnost
 
5 min - Závěr - Odpovídání na otázky
 
 
Podařilo se: Děti si vzájemně pomáhaly, zamýšlely se nad otázkami
 
Nepodařilo se: Někteří přemýšleli, za co vůbec mají poděkovat. Některé věci ( otázky), jim přišly samozřejmé. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 01. 2017 23:48:56    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				SEJRKOVA:
 
 
Setkání: 11.
 
Datum: 27.9. 2016
 
Téma: Jaký význam má hygiena?
 
Cíl: povidani o hygieně,k čemu hygiena slouží?
 
Skupina: deti ve veku 6-11 let
 
Časová dotace: 45 minut
 
 
Plánována časová dotace:
 
Úvod - 5 min
 
Motivace - 5 min
 
Diskuse - 20 min
 
Závěr - 5 min
 
 
Skutečná časová dotace:
 
Úvod - 5 min
 
Motivace - 7 min
 
Diskuse - 25 min
 
Závěr - 8 min
 
 
S dětmi jsme si zpočátku v úvodu povídali, co si vlastně pod pojmem hygiena představuji. Deti odpovídaly, ze to jsou nějaká pravidla, abychom se vy varovali nemocem. Zeptala jsem se jich, jestli nějaká pravidla znají a používají. Začaly vyjmenovavat, ze si musí před každým jídlem mýt ruce, kdyz jdou z WC, kdyz přijdou z venku. Do hygieny patři i nošení čistého oblečeni, spodního prádla, omyvani ovoce a zeleniny, koupání, sprchování, ale i ústní hygiena - čistění zubu, úklid svého pokojicku - Luxovani, utirani prachu, vytírání.
 
Vyprávěly, jak o svou hygienu pečují oni sami.
 
Vysvětlovali jsme si pojem duševní hygiena. Jak a proč to souvisí se zdravým životním stylem. Prohlédli jsme si i vyzivovou pyramidu, řekli jsme si o zdravém jídelníčku, nezdravých potravinách ( sladkosti, sladké pití, coca- vola, kofola), o nepřejídani se, o dostatku spánku, pohybu na čerstvém vzduchu, sportování, vyhýbání se stresu.
 
Dostaly jsme se i pojmu relaxovani. Ptala jsem se jich, jestli znají tento pojem. Odpovídaly, ze je to něco, kdy člověk odpočívá. Jmenovaly poslech příjemné hudby, čtení hezké knihy, sauna, masáže, perlička ve koupele...
 
V závěru jsem položila otázku, jestli ví, kam toto všechno směřuje? Začaly vykřikovat jeden přes druhého, ale nakonec se všichni shodli, ze člověku to ma pomoci udržet si dobře zdraví, kondici, aba se cítil krásně a co nejlépe. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 01. 2017 23:49:43    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Datum: 8.12.2016
 
ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
 
Setkání: 15.
 
Téma: Co pro nás znamenají Vánoce?
 
Cíl: Připomenout si zvyky a tradice Vánoc
 
Skupina: 8 dětí, věk 6-12 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
 
Plánována struktura:
 
20 min - Společné sezení v kroužku a povídání si o Vánocích. Jak je proožíváme? Připomenutí si adventu (jak se jmenuji jednotlivé neděle před Vánocemi), stromeček, jmelí, kapr, pouštění skořápky z ořechů, rozkazování jablka, pečení cukroví.... Každy vypraví, jaké zvyky dodržují doma.
 
15 min - Čtení z časopisu o zvycích, tradicích u nás i ve světě
 
10 min - Omalovánky - Vánoce - vánoční hvězda, stromeček, komety
 
 
Uskutečněný struktura:
 
25 min - společné povídání, vypracování
 
10 min - tradice, zvyky
 
10 min - vánoční obrázky, omalovánky
 
Podařilo se:
 
Všichni žáci se aktivně zapojovali, každy měl možnost vyprávěl o tom, jak u nich doma prožívají Vánoce, jaké dodržují zvyky. Došlo i na to, co by si letos prali najít pod stromečkem.
 
Nepodařilo se:
 
Jeden vykřikoval přes druhého, chtěli povídat všichni najednou. Byli už natěseni z blížících se vánočních svátku a z příchodu Ježíška. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 12. 01. 2017 23:50:22    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				SEJRKOVA:
 
Datum: 1. 12.2016
 
ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
 
Setkání: 14.
 
Téma: Jak prožíváme špatné emoce?
 
Cíl: Umět se ovládat v těžkých a náročných situacích.
 
Skupina: 6 dětí, věk 12- 16 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánována struktura:
 
10 min - Úvod - zahájení - každy z žáků vysvětlí, co ho kdy naštvalo a jaké byly jeho první reakce.
 
10 min - Čtení textu - kniha Saša a Markétka - 7. kapitola
 
10 min - Diskuze - Jak máme ze sebe dostat špatně ( negativní) emoce, co nám v tu chvíli pomáhá?
 
5 min - Sezení v kruhu - kdo se cítí negativně, vezme si dřevěná dřív ká a vybíjí svou špatnou energii.
 
5 min - Závěr - Jak se teď cítíme? Každy vyjádří vlastními slovy, své pocity a jak se cítí.
 
 
Uskutečněná struktura:
 
10 min - Zahájení
 
10 min - Čtení textu Saša a Markétka
 
10 min - Diskuze
 
5 min - Dřevěné tyčky, dřív ká
 
5 min - Závěr
 
 
Co se podařilo: Děti vyjádřily své emoce pomoci dřěných tyčí silným vyťukáváním a moc se jim to líbilo.
 
Co se nepodařilo: Čtení textu Saša a Markétka těžko chápaly, náročný na jejich chápání. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 21. 03. 2017 22:49:42    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Datum: 17.1.2017
 
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
 
Setkání: 17.
 
Téma: Mame každy svoji hračku, panenku?
 
Cíl: uvědomit si, co pro nás a pro nás v dětství znamenala oblíbena hračka, panenka a zda- li ještě svou panenku, hračku máme i dnes.
 
Skupina: 6 dětí, věk: 6-11 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánována struktura:
 
5 min - Zahájení - Kdo měl nebo ještě má a hraje si se svou panenku, hračkou? Jak vypadala?
 
10 min - Čtení textu - Nemocnice pro panenky - 1. kapitola- přečteni převyprávění.
 
15 min - Diskuze - Co pro nás panenka znamenala a máme ještě jinou hračku? Co nám ji nahradilo? Jak jsme se k ni chovali, co ji povídali a jak jsme s ni zacházeli?
 
10 min - Kruh - Spolecné sezení v kroužku a společný zpěv písně podle CD - "Spí děťátko, spí", " Vyletela holubicka ze skály."
 
5 min - Závěr - každy řekne, co se mu líbilo a co pro něho bylo příjemné. ( zpěv písni, kolebání panenky).
 
 
Uskutečněna struktura:
 
10 min. - Zahájení
 
5 min - Čtení textu
 
10 min - Diskuze
 
15 min - Poslech písni, společný zpěv
 
5 min - Závěr
 
 
Podařilo se : Každé dítě mělo v dětství nějakou tu svou " panenku".
 
Nepodařilo se : Děti se rozpovidaly a zbylo málo času. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 21. 03. 2017 22:50:38    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Datum: 7.3.2017
 
ZŠ Praktická a speciální
 
Setkání: 20.
 
Téma: Jak se nám filozofovani - závěrečné shrnutí celkového filozofováni
 
Cíl: Co pro me bylo přínosem, co mi filozofický setkání dala?
 
Skupina: 6 dětí, věk - 6-10 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánovaná dotace:
 
15 min - Diskuze - probírání jednotlivých předcházejících hodin
 
15 min - Závěrečné kolokvium - každý řekne svůj názor, co se mu líbilo, jaký to mělo pro něho přínos a co si odnese do dalšího života
 
15 min - Závěrečné shrnutí všech setkání. Čas pro dotazy, otázky k filozofickým setkáním.
 
- Společné hodnocení skupiny, mě
 
- Každý řekne, jak se cítili a co se jim na setkáních nejvíce líbilo - nelíbilo.
 
Uskutečněná dotace:
 
15 min - Duskuze
 
15 min - Závěrečné kolokvium
 
20 min - Závěrečné zhodnocení, shrnutí
 
Podařilo se: Každý z dětí dokázal vyjádřit svůj názor k jednotlivým setkáním. Nikdo se před ostatními nestyděl.
 
Nepodařilo se: Dodržet stanovený čas. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 21. 03. 2017 22:51:30    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Datum: 23.2.2017
 
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
 
Setkání: 19.
 
Téma: Roční období - Jaro
 
Cíl: Přpomenout krásu jara
 
Skupina: 6 děti, věk - 6 - 10let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánovaná struktura:
 
10 min - Úvod, zahájení - sezení v kruhu, vyjmenovat roční období, jarní měsíce. Jaké období mam nejraději?
 
5 min - Motivace
 
20min - Diskuze - Proč máme rádi jaro? Každý řekne, co mu na jaru líbí. Ukážeme si obrázky prvních jarních květin. Děti je poznávají a pojmenovávají.
 
Soutěž družstev, kdo uhodne nejvíce obrázků.
 
10 min - Závěr - Poslech CD - Z. Svěrák, J. Šíp - písničky o jaru, společný zpěv.
 
Dnešní sezení jsme ukonćili tím, že jsme si společně zazpívali a prǐvolavali tím jaro. (např. Píseň - Jaro dělá pokusy, vystrkuje krokusy).
 
Uskutečněná struktura:
 
5min - Úvod, zahájení
 
5min - Motivace
 
25 min - Diskuze
 
5min -Zavér
 
Podařilo se:
 
Každý poznal podle obrázku alespoň jednu jarní květinu.
 
Nepodařilo se: Děti vykřikovaly jeden přes druhého, všichni chtěli mluvit najednou. | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 21. 03. 2017 22:52:15    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Datum: 24.1.2017
 
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
 
Setkání: 18.
 
Téma: Jak se cítíme ve svém těle?
 
Cíl: povzbudit a mít se rád takový, jaký jsem
 
Skupina: 5 dětí, věk 6-10 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánovaná dotace:
 
5 min - Zahájení - sezení v kruhu a pohled do zrcadla - jak se cítím? Jak si připadám?
 
10 min - Diskuze - Jak se vlastně cítím ve svém těle? Jsem sám se sebou spokojený? Změnil/a bych na sobě něco, pokud by to šlo?
 
15 min - Kresba- malování sebe, jak mi zrovna je, jak se právě cítím? Jakou mám zrovna dnes náladu?
 
10 min - Zhodnocení - Co mi na sobě líbí- nelíbí, co bych chtěla/a zlepšit
 
5 min- Závěr - Přijmout sebe takového jaký/á je,ať se cítí lépe nebo hůře
 
Uskutečněná struktura:
 
5 min - Úvod , zahájení
 
15 min - Kresba sebe
 
5 min - Shrnutí
 
5 min - Závěr
 
Podařilo se - Každý si uvědomil, že je něčím výjimečný
 
Nepodařilo se | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		Ríša Macků
 
  
  Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
  | 
		
			
				 Zaslal(a): 21. 03. 2017 22:53:35    Předmět:  | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				Datum: 15.12.2016
 
ZŠ Praktická a speciální Strakonice
 
Setkání:16.
 
Téma: Co je vlastně štěstí?
 
Cíl: pochopeni, proč si vlastně přejeme všechno nej, hodně štěstí a šťastný nový rok?
 
Skupina: 6 děti, věk- 6-11 let
 
Časová dotace: 45 min
 
 
Plánována dotace:
 
10 min - Úvod, zahájení - Co si představím pod pojmem, slovem "štěstí"?
 
10 min - Poslech CD a společný zpěv písni o štěstí - " Štěstí, zdraví pokoj svatý...., Vánoce, Vánoce přicházejí....
 
10 min - Společná oslava spoluzakova 10. narozenin. Sednemesi do kruhu a jeden za druhým kamarádovi podáme ruku a po přejeme k narozeninám. Od všech dostane malý dárek, z kterého ma velikou radost, jelikož vubec nevedl, ze narozeniny má.
 
10 min - Diskuze - Proč si vlastně vubec přejeme?
 
5 min - Závěr - Každy se zamysli a uvědomí si, co povazuje za největší štěstím.
 
 
Uskutečněná struktura:
 
5 min - Zahájení
 
10 min - Poslech a zpěv písni
 
15 min - Blahopřání, oslava
 
10 min - Diskuze
 
5 min - Závěrečné zamyšlení
 
 
Podařilo se : Všichni se pěkně zapojili do diskuze a popřáli oslavenci, který si to moc užil, jelikož ani nevěděl, že má narozeniny.
 
Nepodařilo se: | 
			 
		  | 
	 
	
		| Návrat nahoru | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
  | 
   
 
		 |