Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_O_Nedbala_Martanova_Haderkova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 02. 10. 2015 21:20:39    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_O_Nedbala_Martanova_Haderkova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)


Naposledy upravil Ríša Macků dne 08. 11. 2015 23:44:54, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Haderková



Založen(a): 13.10.2015
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 10. 2015 17:09:26    Předmět: Citovat

6. 10. 2015
1. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 9

Cíl setkání:
- seznámit se s dětmi
- seznámit děti s programem filosofie pro děti

Plánovaná struktura setkání:
- představení se dětem, vysvětlení pojmu filosofie pro děti a nastínění toho, co mohou očekávat (5 minut)
- seznámení se – oblíbené jídlo, koníčky (10 minut)
- čtení příběhu Nemocnice pro panenky (5 minut)
- diskuze na téma oblíbená hračka, dospělí a hračky (10 minut)

Skutečná struktura setkání:
- představení se dětem, vysvětlen,
- í dětem pojmu filosofie pro děti a nastínění toho, co mohou očekávat (5 minut)
- seznámení se – oblíbené jídlo, koníčky, rodina, domácí mazlíčci (15 minut)
- hra „místo si vymění ten, kdo má rád…“ (10 minut)
- čtení příběhu Nemocnice pro panenky (5 minut)
- diskuze na téma oblíbená hračka, dospělí a hračky (10 minut)

Co se podařilo:
Máme možnost setkání na 45 minut namísto plánových 30, takže jsme tento čas využili k prodloužení diskuze a zahrání si hry. Děti činnost bavila, říkaly, že se těší na příště a rychle jim čas utekl, divily se, že už je konec.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Martanová



Založen(a): 2.3.2015
Příspěvky: 5
Město: Spůle

PříspěvekZaslal(a): 19. 10. 2015 15:17:34    Předmět: Citovat

13. 10. 2015
2. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 6

Cíl setkání:
- představení programu filosofie pro děti
- pojmenování a jména
- zjišťování rozdílů – kluci, holky

Plánovaná struktura setkání:
- představení programu filosofie pro děti (5 minut)
- pojmenování a jména (20 minut)
- zjišťování vlastní identity (20 minut)

Skutečná struktura setkání:
- představení programu filosofie pro děti proběhlo dle plánu (5 minut) – dětem jsme v kruhu znovu objasnili, co s nimi budeme dělat a co to filosofie pro děti je
- následovalo cvičení pojmenování a následně otázky k diskuzi na jména a pojmenování (20 minut)
- otázky na téma: být tím, kým jsem; holky a kluci; být sám sebou (10 minut)
- hra boty, slovní fotbal, hra asociace (10 minut)
Co se podařilo:
- cíle se nám podařilo naplnit
- děti se aktivně zapojovaly a podílely se na tom, aby vše probíhalo podle plánu
- děti zajímala cvičení, která jsme dělali
Co se nepodařilo:
- otázky na téma být tím, kým jsem; holky a kluci; být sám sebou jsme dělali kratší dobu, než bylo v plánu, proto jsme zařadili na závěr hry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Haderková



Založen(a): 13.10.2015
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 11. 2015 21:09:33    Předmět: Citovat

20. 10. 2015
3. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
- děti si ujasní, co znamená pojem přátelství a jak se přítel projevuje

Plánovaná struktura setkání:
- čtení příběhu Saša a Markétka (5 minut)
- malování na papírové sáčky (20 minut)
- cvičení: přátelství (5 minut)
- diskuze na téma přátelství (15 minut)

Skutečná struktura setkání:
- diskuze: řeč těla (5 minut)
- aktivita: řeč rukou (5 minut)
- vymýšlení vlastního pozdravu beze slov (10 minut)
- čtení příběhu Saša a Markétka (5 minut)
- cvičení: přátelství (5 minut)
- diskuze na téma přátelství (15 minut)

Co se podařilo a nepodařilo:
Na začátek hodiny přišlo málo dětí a museli jsme tedy čekat, než přijdou další. V malém počtu se nedal realizovat původně plánovaný program a tak jsme vymysleli náhradní řešení, což se myslím povedlo. V průběhu hry na vymýšlení pozdravu se k nám připojil zbytek skupiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Martanová



Založen(a): 2.3.2015
Příspěvky: 5
Město: Spůle

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2015 09:19:11    Předmět: Citovat

3. 11. 2015
4. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
- tvoření otázek, cvičení trpělivosti, uvědomit si, jaké nálady člověk má a jak působí jeho nálady na ostatní lidi.

Plánovaná struktura setkání:
- cvičení: nálada ( 15 minut )
- hra - Myslím si ( 15 minut )
- diskuze na téma nálada ( 15 minut )

Skutečná struktura setkání:
- cvičení nálada (20 minut ) – děti na příkladech vět, které jsme jim pokládaly, měly vysvětlit, jakou náladu mají lidé v daném příkladě
- hra - Myslím si ( 15 minut ) – dítě si vymyslelo zvíře a zbytek dětí pokládal otázky, aby zjistily o jaké zvíře se jedná. Učily se tím tvořit otázky a čekat až na ně přijde řada.
- diskuze na téma nálada ( 10 minut ) – proběhla podle plánované struktury, návrat k tématu nálada. Kdy si děti uvědomovaly, jakou náladu mohou lidé mít a jak jejich nálada může působit na ostatní lidi.

Co se podařilo:
- podařilo se splnit cíle setkání. Děti se aktivně zapojovaly.

Co se nepodařilo:
- dodržet plánovanou strukturu setkání- cvičení nálada jsme dělali 20 minut, tudíž jsme museli diskuzi zkrátit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Haderková



Založen(a): 13.10.2015
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2015 10:03:48    Předmět: Citovat

10. 11. 2015
5. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
vysvětlit dětem, co to jsou emoce, jak je rozpoznáme a jak je můžeme pojmenovat

Plánovaná struktura setkání:
diskuze na téma emoce (15 minut)
malování na papírové sáčky - obličeje vyjadřující emoce (20 minut)
hra - rozpoznávání emocí (10 minut)

Skutečná struktura setkání:
diskuze na téma co to jsou emoce, jak se jmenují, jak je poznáme a v jakých situacích je prožíváme (radost, smutek, strach, hněv…) (10 minut)
malování na papírové sáčky - veselý a smutný obličej (25 minut)
hra - rozpoznávání emocí: radost X smutek (10 minut)

Co se podařilo a nepodařilo:
Tuto hodinu přišlo více dětí z první třídy než obvykle a navíc jedna nová žačka, u které bylo velmi problematické udržet její pozornost, takže jsme museli diskuzi trochu zjednodušit a zkrátit. Abychom čas využili, prodloužili jsme čas na malování, které děti zaujalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Martanová



Založen(a): 2.3.2015
Příspěvky: 5
Město: Spůle

PříspěvekZaslal(a): 29. 11. 2015 20:23:55    Předmět: Citovat

24. 11. 2015
6. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 6

Cíl setkání
- ujasnění pojmů radost a štěstí, co tyto pojmy znamenají a zda se nějak liší

Plánovaná struktura setkání
- rekapitulace minulé hodiny ( 5 minut )
- čtení básničky a vysvětlování si významu slov ( 15 minut )
- hra: molekuly ( 10 minut)
- diskuze na téma radost a štěstí ( 15 minut)

Skutečná struktura setkání
- rekapitulace minulé hodiny ( 10 minut ) – s dětmi jsme si zopakovaly, co jsme dělaly minulou hodinu, že jsme probíraly téma emoce a malovaly obrázky
- čtení básničky – Dědův odkaz a vysvětlování si významu slov. – ( 15 minut) Báseň jsme četly postupně a hned jsme si vyjasňovaly významy slov, které děti neznaly či nechápaly.
- Hra: molekuly ( 8 minut) – Děti na základě našich pokynů tvořily dvojice, trojice, čtveřice či zůstaly samotné.
- Diskuze na téma radost a štěstí ( 12 minut) – je mezi těmito pojmy nějaký rozdíl?

Co se nepodařilo
- nepodařilo se nám naplnit plánovanou strukturu setkání a v diskuzi se nám nepodařilo dojít k závěru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Haderková



Založen(a): 13.10.2015
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 12. 2015 11:22:24    Předmět: Citovat

1.12. 2015
7. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 6

Cíl setkání:
- děti si ujasní, jak bychom se měli chovat k ostatním
- procvičení jemné motoriky (při hře)

Plánovaná struktura setkání:
- čtení pohádky Popelka (15 minut)
- hra - třídění korálků (10 minut)
- diskuze na téma laskavost (20 minut)

Skutečná struktura setkání:
- čtení pohádky Popelka (22 minut)
- hra - třídění korálků na čas (10 minut)
- diskuze na téma laskavost, jak by se lidé k sobě měli chovat, jak můžeme doma pomáhat rodičům apod. (13 minut)

Co se podařilo a nepodařilo:
Čtení pohádky trvalo trochu déle, protože jsme s dětmi diskutovali o některých tématech už během čtení a také jsme si vysvětlovali význam slov, kterým děti nerozuměly (např. lokaj). Závěrečnou diskuzi jsme proto zkrátili, abychom ve vešli do naší časové dotace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Martanová



Založen(a): 2.3.2015
Příspěvky: 5
Město: Spůle

PříspěvekZaslal(a): 12. 12. 2015 13:51:22    Předmět: Citovat

8. 12. 2015
8. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
- ujasnit si pravidla slušného chování
- rozvoj osobnosti - při hře

Plánovaná struktura setkání:
- přivítání ( 5 minut)
- čtení pohádky Mášenka a tři medvědi ( 15 minut)
- hry pro rozvoj osobnosti - Já jsem ty, ty jsi já; ano, nebo ne? (25 minut)

Skutečná struktura setkání:
- přivítání ( 1 minuta)
- čtení pohádky, povídání si o ní ( 14 minut)
- hry pro rozvoj osobnosti ( 15 minut)- Ano, nebo ne? Děti na základě různých situací, které jsme jim říkaly odpovídaly, zda je to správné či nikoliv a proč. Já jsem ty, ty jsi já. - Děti se vžily do role dospělých, když například jdou s rodiči nakupovat a dítě na celý obchod křičí, že chce lízátko či podobně....

Co se podařilo a nepodařilo:
Podařilo se nám naplnit cíle setkání. Děti spolupracovaly a bylo vidět, že je toto téma zajímá a není jim úplně cizí. Nepodařilo se nám naplnit strukturu setkání a časovou dotaci, jelikož děti dorazily o něco později než jsme čekaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbora Haderková



Založen(a): 13.10.2015
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 31. 12. 2015 00:05:00    Předmět: Citovat

9.12. 2015
9. setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 6

Cíl setkání:
vysvětlit dětem, jakou roli hrají sliby a proč je důležité je dodržovat

Plánovaná struktura setkání:
čtení pohádky Krysař hamelnský (15 minut)
cvičení: následky a důsledky (10 minut)
diskuze na téma sliby (20 minut)

Skutečná struktura setkání:
čtení pohádky Krysař hamelnský (12 minut)
cvičení: následky a důsledky - jaké mohou být následky našeho jednání - různé příklady (10 minut)
diskuze na téma sliby - co znamenají, proč a komu je dáváme, co se může stát, když slib nedodržíme, jaké se cítíme, když někdo nedodrží slib, který nám dal + různé příklady apod. (15 minut)
zpívání vánočních koled (8 minut)

Co se podařilo a nepodařilo:
Pohádka děti bavila a aktivně se účastnily následujícího cvičení a diskuze, ke konci jsme už ale vyčerpali otázky k diskuzi a protože zbyl čas i ze čtení pohádky, tak jsme si na závěr zazpívali koledy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lucie Martanová



Založen(a): 2.3.2015
Příspěvky: 5
Město: Spůle

PříspěvekZaslal(a): 31. 12. 2015 20:03:23    Předmět: Citovat

15.12.2015
10.setkání
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
vysvětlit dětem, jak je důležité pomáhat druhým lidem.

Plánovaná struktura:
Čtení pohádky O lvu a myšce ( 15 minut )
Hra – Vzpomeň si ( 10 minut )
Diskuze na téma pomoc druhým lidem ( 15 minut)
Rozloučení se ( 5 minut )

Skutečná struktura setkání:
Čtení pohádky O lvu a myšce ( 13 minut )
Hra – Vzpomeň si ( 12 minut ) – vyzvaly jsme děti k tomu, aby si vzpomněly na situaci, kdy někomu pomohly, na kterou rády vzpomínají.
Diskuze na téma pomoc druhým lidem ( 18 minut ) – Navázali jsme tím na hru vzpomeň si. Pomáháme druhým lidem? Jak často? Dělá nám to dobře?
Rozloučení se ( 2 minuty)

Co se podařilo, nepodařilo:
Děti se dnes dost rozpovídaly. Děti dokázaly naslouchat jeden druhému a neskákat nikomu do řeči. Myslím si, že dnešní hodina byla pro všechny přínosem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign