Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 21. 11. 2014 21:28:55 Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-Sbor ev. kř. baptistů _ Frenis_O |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Naposledy upravil Ríša Macků dne 28. 12. 2014 22:39:37, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 21. 11. 2014 21:31:43 Předmět: |
|
|
OLENA FRENIS NAPSALA:
Na začátku chci, říct, že se mi nepodařilo (zatím) domluvit vedení celé hodiny. Přípravy na Vánoce jsou v plném proudu a tak se trénuje a trénuje.
Mojí setkaní vzhledem k tomu budou probíhat jen 20min. ale ve dvou různých sborech ( 20min. v každém z nich). První skupina český sbor v 10:00 ráno a druha skupina ukrajinský sbor v 14:00.
Datum setkáni: 16.11.2014
Provedla: Olena Frenis
Skupina: 12-dětí věk: 8-12 let
čas setkání: 20 minut
místo setkání: Sbor Církve Bratrské Praha - Soukenická - CZ
Cíl: Seznámit se a seznámit dětí s Myš_Lenkou
Plánována struktura:
5-8 minut Seznamování (kolování Myš_Lenky)
10 minut Prezentace toho, co budeme dělat. Je to nový způsob práce. Myš_Lenka každého je důležitá. Čtení textu z "Kurzu rozvoje myšlení" str. 62-66 s tím, že trochu předělám základní myšlenku. Bude znít: Prochodíme do Nedělní besídky (shromáždění)?
5-2 minuty Poděkování dětem za spolupráci a vybízeni o přemyšlení na neděle. Prostor pro hodnocení dětmi toho, co děláme.
Uskutečněna struktura: CZ
5 min seznamování. Nechala jsem kolovat Myš_Lenku, aby se s ní seznámili, měla úspěch, já se však bála ať ji neutrhnou ruce.
10 min. Jsem se snažila vysvětlit dětem o co nám s Myš_Lenkou jde. Položila jsem jim otázku znají-li a mají-li sami nějaké myšlenky. Starší kluci hned odpověděli, že NE. Provedla jsem s nimi hned cvičení. Zavřeli jsme oči a pokoušeli se chvilku poslouchat, co se to tam v té hlavě děje. Během následného krátkého diskurzu děti přišli na to, že myšlenek mají hodně a že je dobře, že je mají. Nikdo nechtěl mít prázdnou hlavu.
Co se povedlo: Navázat první kontakt (jelikož děti mě viděli poprvé). Zaujmout myšlenkou a dokonce aby děti sami přišli na to, že myslet je fajn. Taky jsem se domluvila, že mohu na příští neděli jít podívat se na hodinu náboženství s deváťáký v 9:00 ráno český sbor.
Co se nepovedlo: 10 min je opravdu málo času na čtení textu a dialog, musím to vymyslet nějak jinak. A zas mám problém s dodržením struktury, nebo nevím jak to vhodněji říct, jsem nejista a nervózní a tak často ztrácím přehled o celostností hodiny.
Uskutečněná struktura UA. 14 dětí 3-6 let.
5 min seznámení, tady většina dětí mě zná, seznámení tedy proběhlo víc s Myš_Lenkou, naštěstí ji nikdo ruce netrhal.
10 min.- odstoupila jsem úplně od planu a provedla diskurz podobně jako v předchozí skupině/hodině. Mluvili jsme o tom odkaď máme myšlenky, jaký mohou byt, je dobře myslet a k čemu to je. Hlavní otázka byla: K čemu je dobré myslet? Odpovědi děti: Abychom byli poslušní rodičům(5let), Abychom mohli chodit do školy, Abychom mohli vymýšlet příběhy. Abychom mohli poslouchat příběhy o Ježíši (před tím, než jsem začala vychovatelka četla dětem o Narození Ježíše)
Co se povedlo: Seznámit děti s Myš_Lenkou a doufám, že i zaujmout, ptala jsem se jestli chtějí přemýšlet i na příští neděli, řekli, že ano a že rádi.
Co se nepovedlo: Vychovatelky chtějí aby na konci řekla jsem dětem: " ale správné je tak a tak...." Snažím se jim vysvětlit, že není čeho se bát a že děti jsou schopné sami najít správné řešení.
Odpuste mi prosím chyby. Budu se snažit. A nevím jestli to ukládám správně. Tak prosím dejte vědět kdyby něco. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 24. 11. 2014 20:34:26 Předmět: !!! |
|
|
Téma:CZ Lidské vlastností ( královské vlastností)
UA Řeč těla
Datum: 23.11 2014
Olena Frenis
Cíl: Zkusit podívat se na sebe a zamyslet se jaký jsme a jaký bychom chtěli být.
Plánovaná struktura: CZ
1. 3 min. Nadpis a nalepování jmenovek. (na lepicí papír)
2. 10 minut čtení textu z dětské Bible, Izrael chce krále, prohlášení Saula za krále.
3. Hra-cvičení: Každý dostane papír, kde napíše své jméno. Papíry s jménem nechají kolovat mezi sebou a každý k tomu, koho má na papíře, napíše jednu vlastnost (pokud možno dobrou).
4. Reflexe:
Co jsme napsali proč? Čeho si na lidech všímáme? Za co si ostatní vážíme? Jsou všichni vlastností viditelné?
Jaké jsou vlastností králů?
Realizována struktura:
CZ Vše proběhlo podle plánu, děti spolupracovali. Měla jsem ale velký problém s kázní s jedním chlapcem. Nestihli jsme vše probrat a děti nechtěli odcházet. U listečku s mím jménem napsali jako vlastnost, že mám hezkou Myš.
Plánovaná struktura: UA
1. 5 min. nápis jmenovek.
2. 10 min. opakování z minula - příběh o narození Ježíše.
První 5min. jedno dítě vyzvu zopakovat příběh o Elizabet a Zachariu.
3. 5 min. Cvičení. Nabídnu dětem aby zkusili říct ostatním něco beze slov.
4. Druhy 5 min. opakování druhé dítě řekne příběh o Ježíši.
5. 5 min. Posadíme se na polštářky do kola a pozveme Myš_Lenku. Každý kdo má jí v ruce řekne, co ho zaujalo/libí se, nejvíc na příběhu o Narození Ježíš
Realizována struktura UA:
Taký proběhla podle planu, i přes to, že o Elizabet a Zachariu si nikdo nepamatoval, pamatovali ale, že ztratil hlas. když jsme si předávali Myš_Lenku děti byli dost aktivní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 01. 12. 2014 19:32:37 Předmět: FPD |
|
|
Datum: 30.11.2014
CZ
Téma: Lidské vlastností (vlastností králů) - 2
Cíl: Naučit dětí rozeznávat dobré a špatné vlastností, poznat sebe.
Skupina: 14-18 dětí věk 8-12
Plánována struktura:
3 min. Posadíme se na svá místa.
10 min. Čtení textu o zvolení Davida králem.
5 min porovnání vlastností Saula a Davida
10 min porovnaní vlastností dvou králů s vlastností, co jsme napsali o sobě na předešlém sezení.
5 min. Závěrečná reflexe.
Uskutečněná struktura:
CZ - Nekonalo se
UA
Téma: Dar
Cíl: Nechat dětí přemýšlet o Božím daru.
Skupina: 10-18 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Posadíme se na místa.
10 min. Opakování příběhu o narození Ježíše Krista až do příchodu tří mudrců.
10 min. Pokusím se zapojit děti do diskuze o darech.
5-10 min. Pokračovaní příběhu o Ježíši ( Herodes )
3 min. Odpovědi na otázky o Herodovi.
Uskutečněná struktura:
Proběhla podle planu, děti baví přemýšlet, už i mimo besídku mi říkají Myš_Lenka, skoro všichni se zapojují. Tuto hodinu jsem nahrála.
co se povedlo: docela se povedlo dodržet naplánovanou strukturu a určitě se povedlo zaujmout Myškou v taje doufám, že i myšlenkou.
co se nepovedlo: není problém s dětmi ale se mnou, jsem nervózní, moc chci aby se vše povedlo a tak skoro nikdo kromě mě se nedostane k slovu. Musím s tím něco udělat.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 07. 12. 2014 20:40:04 Předmět: Ukrajinský sbor |
|
|
Datum: 6.12.2014
Setkaní: 4
Téma: Dobro a zlo
Cíl: První pokus roztřídit myšlenky. Myšlenky dobré a zlé.
Skupina: 10-18 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Posadíme se na místa. Přivítáme se.
5 min. Opakování příběhu o Herodovi.
10 min. Zamyšlení nad otázkami: 0dkaď se berou myšlenky? Jsou všechny myšlenky dobré? Byla Herodova myšlenka dobrá? Jaké dobré myšlenky znáte? Uveďte příklad dobré a zlé myšlenky.
10 min. Nácvik Vánočních básniček a písně.
10-15 min. Hra. Minule jsme zkoušeli domluvit se beze slov, tento krát si vyzkoušíme jaké to je zůstat bez zraku? Použiji hru z knihy Prosociální činnosti, která se jmenuje: "Maminka a mláďátko". Dětí s zavázanými očima mají najít svoji maminku. Použiji k tomu zvuk vylosovaného zvířátka.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněná struktura: 14 děti
Povedlo se dodržet naplánovanou strukturu, ale hru jsme museli ukončit v tom nejlepším.
Co se povedlo: Mně se povedlo dát víc prostoru k vyjadřování dětem. Děti rádi se zapojili do vymyšleni dobrých a zlých myšlenek. Během hry se povedlo usmířit jednu holku s klukem které se předtím pohádali, holčička jako kočí maminka slíbila, že bude na kluka dohlížet aby ne zlobil.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 20. 12. 2014 11:29:17 Předmět: |
|
|
Datum: 14.12.2014
Setkaní: 5
Téma: Poslušnost.
Cíl: Přiblížit dětem smysl poslušností. Otevřít dialog o poslušností.
Skupina: 10-18 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Posadíme se na místa. Přivítáme se.
5 min. Nový příběh. 12 lety Ježíš v chrámě.
10 min. Dialog na otázky: Co znamená být poslušný? Komu bychom měli být poslušní? Jsme malé a tak máme být poslušné? A co dospělí mají být také poslušní ? Komu by měli být poslušní dospěli? Je dobré byt poslušní?
10 min. Nácvik Vánočních básniček a písně.
10-15 min. Hra. Minule jsme zkoušeli domluvit se beze slov, najit se bez zraku, a co tak zkusit být chvíli bez řeči, zraku a bez sluchu?
5 min Domácí úkol: Dnes Myš_Lenka půjde k někomu na návštěvu. Ale Myš_Lenka nechodí naprázdno. Ten ke komu půjde se má během týden zamyslet: Proč vlastně chodí do sboru?
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněná struktura: (10 děti ) Proběhla podle zamyšleného planu.
Co se povedlo: Děti se radí účastní dialogu. Nemohu se zbavit pocitu, že zrovna to jím chybí. Ne jen předávaní znalostí, ale osobní zkušenost s těmi to znalosti. Komunikace mezi sebou a učiteli, hledání. Děti jsou zvědaví a chtějí všemu "přijít na kloub". Chtějí být braní vážně. Baví je zkoušet to čemu se učí. Dnešní doba je velice uspěchaná, a tak předat něco ještě stiháme, ale poslechnu si děti jak tomu porozuměli, co pochopili, co ne, jak to pochopili a proč? Na to už nemáme čas. A na to abychom je učili myslit už vůbec. Povedlo se tedy mě osobně trochu přiblížit si svět děti a zamyslet se nad tím, co vlastně děti potřebují?
Co se nepovedlo: Nevede se naučit jednoho staršího kluka, aby nevykřikoval, a když už se nějak snaží dočkat, až ho vyzvu tak jeho odpovědi většinou nesouvisí s probíranou otázkou. Je to přímá kluk, veselý a živý, má zájem o komunikací, rad se zapojuje a to za jakoukoliv cenu (připomíná mi trochu mně. Není důležité se trefit, ale zúčastnit se). Zdá se mi, že projevuje svoji city aktivitou. Nevím, jak s tím mu pomoct. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 21. 12. 2014 21:22:04 Předmět: |
|
|
Datum: 21.12.2014
Setkaní: 6
Téma: Boží hlas k nám
Cíl: Děti se zamysli jak muže Bůh s námi mluvit. Prostředkem vlastní tvorby, výroba betlému, ukázat dětem, že Bůh mluví i skrz dílo svých rukou. Vždyť i oni budou přes své dílo mluvit k rodičům a nejen k nim.
1 Pod cíl: Přes tvorbu betlému děti si znovu prožijí Vánoční zvěst, přivlastní si ji.
2 Pod cíl: Rozvít v dětech prosociální cítění, skrz výrobu betlému na výstavu, pro ostatní lide, kteří o Božím daru třeba nevědí.
Skupina: 10-18 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Připravíme si místa.
10 min. Domácí úkol z minulé hodiny. Dialog proč chodíme do sboru.
20-25 min. Výroba betlému
15 min. Nácvik Vánočních básniček a písně.
10 min. Nový domácí úkol s Myš_Lenkou na návštěvě: Jak Bůh k nám mluví.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněná struktura: (14 děti ) Proběhla skoro podle zamyšleného planu. Až na to, že na konci výroby betlému přišla za námi paní učitelka (do té doby jsem byla s dětmi sama) a jelikož jsme byli v jídelně, kde se právě začalo připravovat na kafé a čaj, asi znervóznila, že nestihneme (opravdu jsme měli dnes toho hodně) a sebrala děti na opakovaní příběhu z minulé hodiny. Tak jsme betlém dodělali v rychlostí, nestihly se přidat ozdoby na obal. Dál zase vše šlo podle plánu.
Co se povedlo: Děti se radí účastní dialogu. jsou otevřené a rádi sdílejí svojí myšlenky. Povedlo se udělat betlémy pro rodiče a pro výstavu do univerzity v ČB. Děti se rádi přihlásili na výrobu pro jiné, aby se s nimi podělili o Vánoční radost. A nelitovali toho, že mamince a tatínkoví bude dělat betlém bracha.
Co se nepovedlo: Museli jsme byt v jídelně, v předvánočním období skoro všechny místnosti byli plné. A tak když začaly přípravy na odpolední kafé a čaj byli jsme vyrušení. Tento fakt, že jsme byli v jídelně taky zavinil, že jsme neměli pastelky ani lepidlo Ještě, že jsem před sborem byla v papírnictví a raději koupila dva balení pastelek, abychom měli na víc, jedno lepidlo jsem měla s sebou s domu a nůžky taky. Bylo to o fous 14 děti s 10 pastelkami a jedním lepidlem. Byla jsem překvapená jak se navzájem tolerovali a podělili
Naposledy upravil Olena Frenis dne 18. 07. 2015 18:27:42, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 12. 01. 2015 13:59:42 Předmět: |
|
|
Datum: 25.12.2014
Setkaní: 7
Téma: Jan Křtitel
Cíl: Ukázat dětem, že dobré a zlé skutky mají následek. Definitivního dopadu zla můžeme se ale uchránit, přijmeme-li Boží milost.
Skupina: 10-20 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Sklidíme se a posadíme.
10 min. Domácí úkol z minulé hodiny nebude ten zůstává na neděli. Zopakujeme příběh o narození Jana a Ježíše, 12 lety Ježíš v chrámě.
5 min. Hra dobré a zlé myšlenky. Postavíme se do kolečka, ruce natáhneme před sebou. Někdo vysloví myšlenku: - Poslouchat rodiče. Ti co si mysli, že myšlenka je dobrá udělají rukama pohyb k sobě, že ji berou, ti co ji považují za zlou udělají pohyb odstrkáváni, že ji odmítají. Další myšlenka.
15 min. Nový příběh. Jan Křtitel křti Izrael.
10 min. Dialog na téma křtu. Co znamená vodní křest? Jak ho správně přijmout? Co k tomu je zapotřebí?
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněná struktura: (18 děti ) Proběhla podle planu.
Co se povedlo: Povedlo se, snad poprvé, dodržet úplnou plánovanou strukturu. Zapojit děti, i když jich bylo víc, do závěrečného dialogu. Zaujmout hrou na myšlenky. Proložit myšlenkoví aktivity hrou. Ukázat na důležitost osobního rozhodnutí o křtu, jako o dobrovolné založení smlouvy: Naše svobodné a vědomé rozhodnutí x Milost Božího odpuštění
Co se nepovedlo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 12. 01. 2015 14:44:02 Předmět: |
|
|
Datum: 28.12.2014
Setkaní: 8
Téma: Poslušnost.
Cíl: Předvést dětem poslušnost Ježíše jako největší hodnotu. Zároveň nechat je přemýšlet nad tím komu byl Ježíš poslušný, všem nebo jen někomu.
Skupina: 10-20 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Připravíme si místa.
10 min. Domácí úkol z minulé neděle. Jak Bůh k nám mluví? Následný dialog na toto téma.
10 min. Hra: Ve dvojicích předvést skrz které smysly se můžeme dorozumívat. Například, přes chuť - darují tomu koho mám ráda čokoládu.
15 min. Opakování příběhu o Janu Křtiteli a pokračování nového o tom jak Jan Křtil Ježíše. Jan nechtěl ho křtít, ale Ježíš na tom trval s poslušnosti Slovu Božímu. Hodně krát říkal: "Jest o mě psáno"
5 min. Otázky k tomuto příběhu.
5 min. Nový domácí úkol s Myš_Lenkou na návštěvě: Zeptám se u děti, co bylo vždy za potřebí abychom mohli vest dialog? No jasně, je potřeba otázky. Nový domácí úkol s Myš_Lenkou na návštěvě: Zamyslet se nad tím jaká otázka je pro tebe aktuální a přinést ji na další dialog. (Oliver)
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněná struktura: (16 děti )
Proběhla podle plánu.
Domácí úkol: Jak k nám mluví Bůh?
1) Odpověď Dana, kterému byl zadan. Bůh nám pošle myšlenku. To mě zarazilo, jelikož tuto odpověď jsem tajně očekávala, tak se mi to zdálo trochu uměle, ale vážně s tím přišel.
2) V modlitbě.
3) V Bible.
4) Skrz kazatele, nebo rodiče.
5) Ve sboru
Co se povedlo:
Co se nepovedlo:
Naposledy upravil Olena Frenis dne 12. 01. 2015 15:22:25, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 12. 01. 2015 15:07:05 Předmět: |
|
|
Datum: 04.01.2015
Setkaní: 9
Téma: Naslouchaní.
Cíl: Děti si uvědomí kdo všichni k nám mluví? Koho máme naslouchat? Ukázat dětem rozdíl mezi slyšením a nasloucháním.
Skupina: 10-20 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Uklidníme se a posadíme.
10 min. Opakování příběhu z minula.
10 min. Hra: Co se kde nachází? Rozdělím místnost na dvě půlky, jedna je Starý Zákon, druhá Nový. Budu uvádět různé pojmy (např. církev), jmena a příběhy. Děti mají za úkol přejit do té častí místnosti do které časti v Bibli to podle nich patří. Pří této hře jsme slyšeli, nebo naslouchali?
15 min. Nový příběh - Ježíš v pouští je sváděn ďáblem. Koho Ježíš slyšel a komu naslouchal?
10 min. Domácí úkol se nekoná Oliver jel na Ukrajinu k babičce. Uděláme volny rozhovor kdo se jak měl ve svátcích. Na konci zkusím jim vysvětlit rozdíl mezi dialogem a rozhovorem/povídáním se.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněná struktura: (11 děti )
Proběhla podle plánu.
Naposledy upravil Olena Frenis dne 22. 01. 2015 19:44:42, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 12. 01. 2015 19:36:24 Předmět: |
|
|
Naposledy upravil Olena Frenis dne 22. 01. 2015 19:46:31, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 22. 01. 2015 19:41:02 Předmět: |
|
|
Datum: 11.01.2015
Setkaní: 10
Téma: Sdílení
Cíl: Přiblížit dětem různé způsoby komunikace.
Skupina: 10-20 dětí od 3 do 6 let.
Plánovaná struktura:
3 min. Uklidníme se a posadíme.
10 min. Opakování příběhu z minula.
10 min. Hra: Dobré a špatné myšlenky.
10 min. Výroba koláže na sborovou nástěnku. Pro výrobu použiji: foto děti s jejích výrobky pro výstavu v JČU a fotky z univerzitní výstavy s jejich výrobky. Tím jim chci poskytnout zpětnou vazbu a ukázat, jak je jejich sdílení, tentokrát skrz tvorbu, důležité a prospěšné.
10 min. Dialog na domácí úkol. Oliver má přijít s novou otázkou. Zadaní nového úkolu. - Jak můžeme říct ostatním, že je milujeme.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura: 12 dětí.
Proběhla podle planu až na male zádrhely
Oliver přišel s otázkou: "Proč se narodil Ježíš Kristus?"
Odpovědi: 1)Aby nás zbavil hříchu. 2)Aby jsme poslouchali Boha, tátu i maminku. 3)Aby jsme slyšeli slovo Boží. 4) Aby jsme se mohli za někoho modlit.
Kristinka 4 roky dostala Myš-Lenku i s domácím úkolem. Úkol zněl: "Jak můžeme říct ostatním, že je milujeme?". Když jsem se ji později v kavárně zeptala, jestli nezapomněla na úkol, a jestli ne ať ho řekne, uslyšela jsem následné: "Jak říct ostatním, že je milujeme beze slov?" Zarazila jsem se a už chtěla říct, to ne, neříkala jsem beze slov, ale jak. Ještě, že jsem to neudělala . 0na pochopila vlastně ten celek o který jsem usilovala jen to vyslovila po svém. Komunikovat jde nejen slovy. Nejsou ti děti skvělé? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 10:13:21 Předmět: |
|
|
LS - Sborová dovolena
Celkoví cíl: 1. Přiblížit dětem jedinečnost a důležitost každého jedince.
2. Ukázat na teorii i praxi důležitost spolupráce.
Datum: 18.06.2015, ráno
Setkaní: 1 hodina
Téma: Myšlenka
Cíl: Připomenou dětem Myš_Lenku.
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
5 min. Připomenutí základních terminu: myšlenka, otázka, dialog, atd.
10 min. Hra. Odhalování myšlenek. Např., řeknu: "Malé, bílé, měkoučké", Koho, co napadlo? Potřeboval k tomu myšlenky? A jaké by to bylo, kdyby žádná myšlenka se neobjevila?
10 min. Dialog. Jaký by byl svět bez myšlenek?
Dospěli jsme společně k tomu, že bez myšlenek by k nám nemohl Bůh mluvit. A to by byla velká škoda.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
5 min. Opakování
15 min. Hra
10 min. Dialog
3 min. Modlitba
Naposledy upravil Olena Frenis dne 18. 07. 2015 10:47:46, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 10:33:13 Předmět: |
|
|
Datum: 18.06.2015, odpoledne
Setkaní: 2 hodina
Téma: Radujte se.
Cíl: Vyznám spolupráce
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
3 min. vysvětlení pravidel hry
10 min. Hra smutek a radost. Do království, kde všichni žili vesele přišel zlý Smutek, koho se dotkl toho zesmutnil. Kamarádi mu musí pomoct. Podoba baby.
10 min. Dialog. Proč bychom se měli radovat? Je dobré se vždy radovat? Jak můžeme porazit smutek?
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
5 min. vysvětlení pravidel a příprava prostoru (jídelna)
15 min. Hra
10 min. Dialog. Vybraná otázka: Jak můžeme porazit smutek? - dětí přišli na to, že jsme smutek porazili, neboť nás bylo víc těch, kdo se radoval.
3 min. Modlitba
co se podařilo: zaujmout děti a ukázat na přikladu hry důležitost spolupráce.
Naposledy upravil Olena Frenis dne 18. 07. 2015 10:47:01, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 10:45:57 Předmět: |
|
|
Datum: 19.06.2015, ráno
Setkaní: 3 hodina
Téma: Ztracená ovečka
Cíl: Donést dětem důležitost a jedinečnost každého z nás.
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
10 min. čtení příběhu o ztracené ovečce
10 min. Hra. Ztracená ovečka. Velké prostěradlo děti dokola chytí za okraje, dovnitř se položí klubíčka nití, žádné nesmí vypadnout.
10 min. Dialog. Už jste se někdy ztratili? Jak jste se cítili? Bali jste se? Co můžeme udělat když se ztratíme?
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
10 min. příběh
15 min. hra
10 min. dialog.
3min. Modlitba |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 11:39:30 Předmět: |
|
|
Datum: 19.06.2015, odpoledne
Setkaní: 4 hodina
Téma: Naše dovolena
Cíl: Rozvoj spolupráce.
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
5 min. Volný rozhovor o tom jak se nám tu libí, jestli jsme tu rádi a co tak podělit se radosti s ostatními, kdo nemohl přijet
10 min. Dialog. Jsme v společenství s těma kdo je tu nebo i s těma kdo zůstal doma? Bylo by hezké se s nimi podělit zážitkem? A jak?
10 min. Malování společného obrazu.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
5 min. rozhovor
10 min. dialog. Jak se můžeme podělit zážitkem? - Vyprávět o tom. Poslat foto.
15 min. Malování společného obrazu na téma dovolena
3 min. Zklidněni a modlitba.
Co se podařilo: Děti rádi malovali společně, já jsem se toho trochu bála jestli se domluví. Každý něco přidal. Ti nejmenší tiskli razítkové kytky.
Co se nepodařilo: Nechali jsme obrázek v klubovně a během noci nám zmizel. To jsem nemohla rozdýchat kvůli dětem a děti kvůli obrázku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 11:54:58 Předmět: |
|
|
Datum: 20.06.201 ráno
Setkaní: 5 hodina
Téma: Ztracená mince
Cíl: Ukázat důležitost a jedinečnost každého z nás.
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
10 min. Příběh o ztrácené mince.
10 min. Dialog. už jste někdy něco ztratili? Jak dlouho jste to hledali? Měli jste radost když jste našli ztracenou věc? Zaměnilo by tu věc něco jiného? Jsou věci zaměnitelné? Jsou věci, osoby, skutky nezaměnitelné?
10 min. Malovaní obličejů na kamínky.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
10 min. Příběh
10 min. Dialog.
15 min. Malování. Porovnávali jsme podobnosti a různost obličejů.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Co se podařilo:
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 17:53:54 Předmět: |
|
|
Datum: 20.06.2015 odpoledne
Setkaní: 6 hodina
Téma: Otázka????????????('')
Cíl: Naučit děti pokládat otázky a co to vůbec otázka je.
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
5 min. Povídání o tom co je a co není otázka. Namaluji na tabuli otázku přísnou?, zvědavou?, rozpačitou?. Co mají společného? - no přece otazník! A také slovíčka Co? Kde? Kdy? Jak?
10 min. Cvičení. přečtu větu tázací, sdělovací, popisné - děti mají za úkol odhalit otázky.
5 min. Dialog. Potřebujeme k životu otázky? Jaké by to bylo bez otázek?
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
Proběhla podle planu. U cvičení jsme se vystřídali, chvíli jsem vymýšlela otázky a věty já, chvíli děti.
Děti rozumí, co je to otázka když ji položím já. Když po nich chci aby vymysleli otázku, tak ne vždy je to otázka, někdy jen věta.
Co se podařilo: Naučit děti jaká věta je otázka. Snad to zapamatuji javascript:('')
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 18:09:25 Předmět: |
|
|
Datum: 21.06.2015 ráno
Setkaní: 7 hodina
Téma: Daniel muž víry
Cíl: Ukázat důležitost samostatného rozhodnuti
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
10 min. Příběh o Danielovi.
5 min. Výběr otázky
5 min. Diskuse
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
Podle planu. Otázka zněla - Jak to, že Daniel ani jeho přátelé v ohni neshořeli? - Nedošli jsme k jednoznačné odpovědi.
Co se podařilo: Připravit děti na odpolední hru
Co se nepodařilo:
Naposledy upravil Olena Frenis dne 18. 07. 2015 18:26:41, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 18. 07. 2015 18:25:31 Předmět: |
|
|
Datum: 21.06.2015 odpoledne
Setkaní: 8 hodina
Téma: Kouzelná cesta z Bible
Cíl: Spolupráce.
Skupina: 14 děti od 3 do 6
Plánovaná struktura:
5 min. vysvětlení pravidel
30 min. Hra. Cesta na okraji lesa s táborky a stanoviskem s úkoly. (Obdoba Bojarů.) 1. Stání, hladový prosí o jídlo. (Děti mají s sebou bonbony. Jak se rozhodnou?) 2. Stání, král Nebúkadnesar přikáže uklonit se .... atd., Všeho 10. stáni. Děti jsou ve dvojicích. Každý má kartičku na kterou za správný skutek dostane srdíčko, za nesprávný křížek. Na konci čeká odměna.
10 min. Diskuse
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
10 min. vysvětlování pravidel. Přidali se k nám i starší děti. Trochu se to tím zkomplikovalo, museli jsme narychlo dodělávat kartičky, ale měli jsme radost, že hra zaujmula a byl zájem.
45 min. Hra
20 min. Diskuse. Byla už spojena s grilováním. Jak se stalo, že někdo se poklonil Nebúkadnesarovi? - Odpověděli sami - Nedávali pozor pří čtení příběhu.
Co se podařilo:
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 31. 07. 2015 12:09:04 Předmět: |
|
|
Datum: 26.7.2015
Setkaní: 9 hodina
Téma: Boži chrám 1
Cíl: Děti pochopí jaký chrám si postavil Bůh
Skupina: 9 děti od 5 do 12
Plánovaná struktura:
10 min. Příběh o Šalamounu a jeho chrámu.
10 min. rozmalování chrámu podle předlohy.
10 min. Diskuse
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
10 min. Příběh
15 min. Malování
10 min. Diskuse. Žije Bůh v chrámě? - Ne, Bůh je všude.
3 min. Zklidněni a modlitba.
Co se podařilo:
Co se nepodařilo: Dodržet kázeň. Děti byli z různých věkových skupin, jelikož většina jsou na dovoleně. Starší kluci to moc nebavilo a nevěděla jsem co s tým. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Olena Frenis
Založen(a): 13.11.2014 Příspěvky: 23 Město: Praha
|
Zaslal(a): 02. 08. 2015 18:42:25 Předmět: |
|
|
Datum: 2.8.2015
Setkaní: 10 hodina
Téma: Boži chrám 2
Cíl: Děti pochopí jaký chrám si postavil Bůh
Skupina: 8 děti od 5 do 10
Plánovaná struktura:
10 min. Chrám Nového Zákona - Církev. 2Kor. 6.16,
10 min. Hra. Jsme jedno tělo.
10 min. Diskuse
3 min. Zklidněni a modlitba.
Uskutečněna struktura:
10 min. Chrám Nového Zákona - Církev. 2Kor. 6.16,
15 min. Hra. veselý obrázek s žabákem jsem rozstřihla na 8 dílů, jednomu hráči se zavážou oči, ostatní mu mají radit, a to tak, aby dal obrázek do původního stavu. Mohou mu pomáhat jen slovně.
10 min. Diskuse. Jaký chrám postavili lide Bohu?
Jaký chrám si postavil Bůh?
Jak se staneme kamenem živým v chrámě který postavil Bůh?
3 min. Zklidněni a modlitba.
Co se podařilo: Děti na příkladech pochopili co je chrám z kamene a co je to chrám Ducha Svatého - Církev. Děti si zapamatovali: Bůh žije v pokorném a poslušném srdci.
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|