Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_Prakticka_a_Specialni_Sejrkova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 27. 04. 2016 22:27:31    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-ZS_Prakticka_a_Specialni_Sejrkova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 28. 04. 2016 06:17:40    Předmět: Praxe filozofie pro deti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 1.
Téma: Co pro nás znamenají zvířátka?
Cíl: Uvědomit si, jak se sami chováme ke zvířátkům, jak s nimi zachazime, jak se o ne starame
Skupina: deti ve veku 6-12 let
Časová dotace: 45 min
Plánována struktura: 15 min - společně povídání o zvířatech, proč chováme domácí zvířata, co od nich získáváme, jak se k nim chováme my, jak se o své domácí mazlíčky starame
15 min - namalujeme si obrázek svého oblíbeného zvířátka.
10 min - společná hra na zvířátka. Předvádění zvířete a ostatní hádají, co je to za zvíře.
5 min - společně zhodnocení hodiny, důležitost zvířat pro nás život.
Uskutečněna struktura : 15 min - společně povídání
15 min - malování obrazku
10 min - hra
5 min - shrnutí hodiny
Podařilo se : všichni žáci se zapojili, nejvíce je bavilo předvádění zvířat
Nepodařilo se : občas se žáci prekrikovali, všichni chtěli povídat najednou
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 28. 04. 2016 21:37:10    Předmět: Praxe Filozofie pro deti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 2.
Cíl: s dětmi jsme probírala účel našeho dalšího setkání. Zaměřily jsme se na pravidla filozofovani
Skupina : deti ve veku 6 - 12 let
Časová dotace : 45 min
Plánována struktura :
Úvod - 5 min - zopakování pravidel filozofovani
Motivace - 10 min - čtení z knihy Nemocnice pro panenky
Vymýšlení otázek - 10 min
Diskuze - 10 min
Závěr, zhodnocení - 10 min

Na zacatku jsme si společně zopakovali pravidla pro filozofovani. Abychom na sebe lépe viděly, prosadily jsme se do kroužku. Připomněli jsme si, ze se nebudeme prekrikovali, kdo bude chtít povídat, tak zvedne ruku a nikomu nebude skákat do řeči a posmívat se.
Příběh z knihy Nemocnice pro panenky se jim moc líbil. Největší problém jim ale dělalo tvoření otázek. Nakonec se ale někteří rozpovidaly o svých plyšových mazlicciich. Našli se i tací, kteří se priznaly, ze doma žádného svého plysoveho miláčka nemají. Jsou ale moc rádi a vděčni za to, ze ho mají alespoň ve školní družině.
Rozhovor jsme ukončily tím, ze pro ty, kteří svého plyšáka mají, tak ze je pro ne moc důležitý a ti, co ho doma nemají, tak si ho budou prát k narozeninám nebo k svátku.
Během rozhovoru jsem musela deti občas usmernovat, aby se ne prekrikovali, ale aby se hlasily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 01. 05. 2016 11:45:09    Předmět: Praxe Filozofie pro deti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Prakticka a Speciální Strakonice
Setkání : 3.
Téma : Co nám říkají a co pro nás znamenají Velikonoce?
Cíl : Připomenout dětem zvyky a tradice Velikonoc
Skupina : deti ve veku 6- 12 let, 8 deti
Časová dotace: 45 min
Plánována struktura:
20 min - Společně povidání o Velikonocích. Jak je vlastně prožíváme? Co nám připomínají jednotlivé dny - Skareda středa, zeleny čtvrtek, velký pátek, bila sobota
15 min- Čtení tradic a zvyků - pletení Polášek, barvení a zdobení vajíček různými technikami, Velikonoční beránek, velikonoční Zajíček, velikonoční oheň, kočičky....
10 min - Omalovánky Velikonoce

Uskutečněna struktura:
20 min - Na úvod jsem se ptala, proč vlastně slavime Velikonoce? Věděly, ze jsou křesťanským svátkem, svátkem jara. Odpovídaly, ze příroda se po zimě probouzí, zvířátkům se rodí nova mláďata. Dále jsme si připomněly, co nám připomínají jednotlivé dny - Skareda středa, zeleny čtvrtek, velký pátek, bila sobota
10 min - tradice a zvyky
15 min - malování obrazku s Velikonoční tematikou

Podařilo se : Všichni se aktivně zapojovali, každy vyprávěl o tom, jak doma tráví Velikonoce, jaké dělají zvyky, jak barvi vajíčka, pletou pomlázku...
Nepodařilo se: zmírnit jejich nadšeni, vykrikovali jeden přes druhého. Rozbití 2 vajíček.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 01. 05. 2016 21:39:33    Předmět: Praxe Filozofie pro deti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání : 4.
Téma : Proč je pravda důležitá?
Cíl : Čtení třetího příběhu z knihy Nemocnice pro panenky
Skupina : deti ve věku 6-12 let
Časová dotace : 45 min

Plánována struktura :
5 min - úvod, zahájení
10 min - diskuze
10 min - četba z knihy Nemocnice pro panenky - motivace
10 min - diskuze
10 min - závěr, zhodnocení

Uskutečněna struktura :
Při dnešním setkání jsem dětem přečetla třetí příběh z knihy Nemocnice pro panenky. Dnes se zájmem poslouchali a ani ne vykrikovali.Mensi problém jim dělala jen tvoření otázek. Musela jsem je vest, tak ze se nakonec podařilo vymyslet otázku: Co to vlastně ta pravda vubec je? Proč někteří lidé, deti lžou?Co je k tomu vede? Proč se musí mluvit pravda?
Pod pojmem pravda si někteří představuji, kdyz si s kamarády vyprávějí něco hezkého co opravdu zažili, a někteří se i přiznali, ze opravdu už alespoň jedenkrát zalhali. Před ostatními se styděli a slíbili, ze už lhát nebudou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 02. 05. 2016 21:29:44    Předmět: Praxe Filozofie pro deti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Stakonice
Setkání: 5.
Téma : Co to jsou vlastně narozeniny a svátek?
Cíl: Seznámeni s pojmem narozeniny, svátek
Skupina : deti ve veku 6-12 let
Časová dotace: 45 min

Plánovaná struktura:
5 min - povídání co to jsou narozeniny, svátek
10 min - Diskuse - kdo ma kdy narozeniny, svátek? Jak je doma oslavujeme? Co je pro nás důležité - oslava, setkání s příbuznými, kamarády, kteří přijdou poprat, dárecky? Je tento den jiný, než ostatní dny? Mam raději oslavu svých narozenin, svátku, nebo oslavu svých přátel, blízkých, kamarádů?
20 min - Oslava ve škole. Přejeme oslavencům.
10 min - Diskuse - shrnutí oslavy. Jak se oslavnci cítili? Jak se cítili ostatní? Co lepší- dostávat dárky nebo chvíle strávené s ostatními, kamarády, příbuznými?
Uskutečněna struktura:
10 min - společně povÍdání na dané téma
10 min - Diskuse
20 min - oslava narozenin, svátku
5 min - Diskuse - zhodnocení oslavy

Podařilo se : všichni si připomněli, proč jsou narozeninám a svátek důležité.
Nepodařilo se : všichni byli nadšeni a rozpovidaly se o svých narozeninách, svátku, prekrikovali se, každy chtěl mluvit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 20:59:42    Předmět: Filozofie pro deti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 6.
Téma: Ovoce a zelenina
Cíl: Rozpoznávat ovoce a zeleninu
Skupina: děti ve věku 6-12 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
5 min - Úvod - Při dnešním setkání se posadime do kroužku a všechny seznámím, o čem si dnes budeme povídat. Oznámím jim, že je bude čekat malé překvapeni.
10 min - Začali jsme si povídat o tom, proč je vlastně zdravé jíst ovoce a zeleninu. Zeptala jsem se dětí, zda- li vědí, co to je vlastně potravinová pyramida a k čemu je důležitá. Odpovídaly, že zeleninu jíme proto, že obsahuje mnoho vitamínů, které zabraňují mnoha různým nemocem. Společně jsme si rozebrali obrázek potravinové pyramidy a prohlédli si obrázky ovoce a zeleniny. Došlo i na obrázky cizokrajneho ovoce, což ale někteří neznali.
20 min - Přinesla jsem některé druhy ovoce a zeleniny, nakrájela je na kostičky a děti postupně se za vázanýma očima hádali, o co se jedná. Nejdříve ochutnali ovoce ( např. Jablko, hrušku, banán, kiwi, hroznové víno, mandarinku), a potom zeleninu ( rajčata, papriku, okurku, řapíkatá celer, čínské zelí).
10 min - Diskuse - na závěr jsme se zamysleli nad tím, kolik vlastně opravdu denně sníme ovoce a zeleniny. Rozhodli jsme se a dali jsme si předsevzetí, že do svého jídelníćku opravdu ovoce a zeleninu zařadíme.

Podařilo se: všichni se aktivně zapojovali, každý měl možnost ochutnání a všichni byli nadšeni.
Nepodařilo se: všichni chtěli ochutnavat najednou, umírnit jejich natěseni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 22. 05. 2016 18:24:57    Předmět: Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 8.
Téma: Co je to vlastně Slunce? Proč potřebujeme Slunce? Co nám Slunce dává?
Cíl: Žáci se učí vnímat Slunce jako součást životního prostředí.
Skupina: děti ve veku 6-12 let
Časová dotace: 45 min.

Plánována struktura: 5 min. - úvod - dnes jsme se seznámili s tématem, o kterém si budeme povídat.
25 min - diskuze - začali jsme si povídat o tom, co to vlastně vůbec Slunce je, proč je pro nás a pro náš život důležité.Posadili jsme se do kroužku a postupně jsme vymysleli otázky a říkali jsme, co pro nás Slunce znamená. Rozdělili jsme se do dvou skupin a na velkou čtvrtka na malovali kruh, který první skupina vybavila žlutou temperovou barvou. Druha skupina na střihla proužky bílého papíru jako paprsky, na který všichni napsali, co nám Slunce dává. Někdo napsal - teplo, další světlo, energii, vitamin D......
Potom postupně své paprsky s vymyšlený slovem nálepkování na " žlutou kouli".
10 min - společně fotografování u hotového Slunce, které si potom společně vystavěli ve své třídě.
5 min - závěr, společně zhodnocení hodiny, zopakovali si důležitost Slunce pro život.

Uskutečněna struktura: 5 min - úvod
25 min- diskuze, výroba Slunce, paprsků
10 min - hra, fotografování
5 min - shrnutí hodiny

Podařilo se: všichni žáci se zapojili, bavila je práce ve skupinách, ne hádali se a měli radost ze svého sluníčka, ze s nimi muže byt ve třídě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 22. 05. 2016 19:33:19    Předmět: Filozofie pro děti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
25.4.2016
Setkání: 7.
Téma: Co to jsou vlastně pravidla a k čemu jsou dobra?
Cíl: Uvědomění si důležitosti pravidel v našem životě
Skupina: děti ve veku 6-12 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
10 min - úvod, zahájení - Co to jsou pravidla?
20 min - diskuze - Co nám všechno určují pravidla a kde se s nimi setkáváme? Co pro nás znamenají?Proc je důležité, nutné je dodržovat? Co by se stalo, kdybychom je porušili?
5 min - Setkáváme se, máme ve třídě, ve škole, ve ŠD nějaká pravidla? Každy napíše jaká.
10 min - závěr, zhodnocení - společně přečtení pravidel, odpovědi a vybráni těch nejdůležitějších

Uskutečněna struktura:
10 min - úvod, zahájení
20 min- diskuze
5 min- individuální činnost
10 min- zhodnocení, závěr, přečtení pravidel, jednotlivych odpovědi

Podařilo se: dodržení stanoveného času, zaujmuti dětí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 23. 05. 2016 19:49:56    Předmět: Filozofie pro děti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 9.
4.5.2016
Téma: Co je vlastně život?
Cíl: Umět si vážit svého vlastního života
Skupina: děti ve veku 6-12 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
5 min - zahájení, úvod - děti se postupně představí, řeknou, kdy a kde se narodili a kde bydlí
20 min - společně zhlednuti filmu - Byl jednou jeden život
15 min - diskuze - děti povídáji o životě, co by chtěli v životě dosáhnout, co by chtěli dělat, co nebo kdo je v životě nejvíce motivuje, ovlivňuje. Jaký mají dosud největší zážitek ze svého života.
5 min - závěr, zhodnocení - vyhodnocení, uvědomění si toho, ze vlastně žijeme.

Uskutečněna struktura:
5 min- zahájení, úvod
20 min - sledování filmu
10 min - diskuze
10 min - závěr, zhodnocení

Podařilo se: všichni děti se aktivně zapojovali do diskuze, vyprávěli o své rodině, sourozencich, rodičích, prarodicich, kamarádech.
Nepodařilo se: všichni chtěli mluvit najednou, vykrikovali jeden přes druhého. Bylo málo času, rozpovidali se a diskuze trvala déle, než bylo naplánováno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sejrková liliana



Založen(a): 10.3.2015
Příspěvky: 11
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 23. 05. 2016 20:13:31    Předmět: Filozofie pro děti v teorii a praxi Citovat

ZŠ Praktická a Speciální Strakonice
Setkání: 10.
10.5.2016
Téma: Jak se nám filozofovalo?
Cíl: Uvědomit si filozofie v našem životě
Skupina: 8 děti ve veku 6-12 let
Časová dotace: 45 min

Plánována struktura:
5 min- úvod - každý z děti postupně sdělí, jaká hodina, jaké setkání se mu líbilo nejvíce a zdůvodnil proč.
10 min - kniha Saša a Markéta - přečtení kapitoly 9.
15 min- shrnutí všech našich setkání, co bylo hezké, co je zaujmulo, naopak nelíbilo, nezaujalo, co bylo obtížné, pričemž museli nejvíce přemýšlet.
10 min - závěrečné shrnutí filozofie
5 min - závěr, zhodnocení- co nám filozofie vlastně dala? Jak se teď cítíme?

Uskutečněna struktura:
5 min- úvod, zahájení
10 min - kniha Saša a Markéta - čtení 9.kapitoly
15 min - diskuze
10 min - shrnutí filozofování
5 min - závěr, hodnocení filozofie

Podařilo se: Všem dětem se společně aktivity líbily, přestaly se mezi sebou stydět, odvazaly se, začaly spolu více komunikovat a už se neposmivaly jeden druhému, když se náhodou někomu něco nepovedlo.
Nepodařilo se: Někdy bylo málo času na vysvětlení, někdy byly už unavení a některé aktivity byly pro ne náročné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign