Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_BezdrevskaCB_Svec_Urban

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 03. 04. 2016 15:14:44    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_BezdrevskaCB_Svec_Urban Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 04. 2016 06:58:59    Předmět: Citovat

1. setkání – 5.4.2016

Cíl setkání: seznámení se se skupinou a prostředím, děti pochopí, proč tu jsme a co budeme dělat, děti pochopí, že naslouchání druhým lidem je pro naše setkání velice důležité

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Představení toho kdo jsme, proč tu jsme, budeme dělat a vzájemná pravidla
3. Šibenice – pojem Filosofie
4. Vymyšlení příběhu – bez obrázků a s obrázky
5. Hra – Jako jediný mám…
6. Puzzle
7. Rozloučení

Realizovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Představení toho kdo jsme, proč tu jsme, budeme dělat a vzájemná pravidla
3. Šibenice – pojem Filosofie
4. Vymyšlení příběhu – bez obrázků a s obrázky
5. Rozloučení

Při prvním setkání jsme si dali jako jeden z klíčových cílů „naklonění skupiny na svoji stranu“. Vnímáme to tak, že děti nikdy o filosofii neslyšeli a neví, o čem naše setkání budou. Snažili jsme se naplánovat program tak, aby děti bavil. Dětem jsme se snažili vysvětlit, že naslouchání jeden druhému je pro nás velice důležité a využili jsme k tomu aktivitu, při které děti tvořili příběh. Vysvětlili jsme jim, proč tu jsme a co budeme společně dělat – filosofie.

Z prvního setkání máme dobré pocity, uvidíme jak bude praxe pokračovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MichalUrban



Založen(a): 16.11.2015
Příspěvky: 9
Město: České Budejovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 04. 2016 11:14:33    Předmět: Citovat

2. setkání – 12. 4. 2016
Cíl setkání: Představení a porozumění pojmu strach.

Plánovaný struktura setkání:
1. Šibenice – STRACH
2. Diskuze – budeme dělat poznámky na tabuli
1. Co se vám vybaví, když se řekne strach?
2. Jak poznáte, že máte strach?
3. Jaká znáte další slova podobná slovu strach? (fobie, obava, hrůza, děs)
4. Jak by vypadal svět beze strachu?

3. Aktiva - Jak poznám čeho se mám bát a čeho ne?

4. Aktivita – Poznávaní předmětů

Realizovaná struktura setkání:
1. Přivítání
2. Skládaní puzzle – myšlenka
3. Diskuze:
a. Co se nám vybaví, když se řekne strach
b. Jak poznáte, že máte strach?
c. Jaká znáte další slova podobná slovu strach? (fobie, obava, hrůza, děs)
d. Jak by vypadal svět beze strachu?
4. Rozloučení


V dalším setkání jsme začali diskutovat nad pojmem strach. Diskuze se rozběhla v druhé polovině, kdy se nám podařilo pomocí otázek, toho aby děti začali diskutovat samy. Poté jsme se se věnovali myšlenkovému experimentu, který děti zaujal a vedl je k hlubšímu porozumění.
Práce opět proběhla bez problémů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 21:47:36    Předmět: Citovat

3. setkání - 19.4.2016

Cíl setkání: děti pochopí, co to jsou a k čemu slouží kritéria

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Obrázky - rozdělení a přiřazení – zvíře, hračka, jídlo
3. Rozhodnutí - tužka 6ti hraná, tužka 3 hraná a pastelka 6ti hraná – vyřadit jednu a proč – kritéria
4. Kritérium – diskuze
5. Kritérium a běžný život – nákup

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Obrázky - rozdělení a přiřazení – zvíře, hračka, jídlo
3. Rozhodnutí - tužka 6ti hraná, tužka 3 hraná a pastelka 6ti hraná – vyřadit jednu a proč – kritéria
4. Kritérium – diskuze
5. Kritérium a běžný život – nákup

Děti nejvíce bavila poslední aktivita, při které vymýšlely, na co musí myslet, když si jdou koupit něco do obchodu, například tričko. Hodina se poměrně vydařila a zatím jsme plní optimizmu.


Naposledy upravil MartinSvec dne 22. 06. 2016 21:49:09, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 21:48:34    Předmět: Citovat

4. setkání – 26.4.2016

Cíl setkání: děti pochopí co je to symbol

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Puzzle MyšLenka
3. Přiřazení názvů k obrázkům (symbolům)
4. Diskuze – symbol
5. Symbol a běžný život – symboly kolem nás
6. Rozloučení

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Puzzle MyšLenka
3. Přiřazení názvů k obrázkům (symbolům)
4. Diskuze – symbol
5. Symbol a běžný život – symboly kolem nás
6. Rozloučení

Hodina se poměrně vydařila, někteří chlapci mají problém s tím, aby se dokázali na aktivity soustředit. Jde vidět, že některé filosofování s námi baví jiné ne. Nicméně, nikdo se nestraní a všichni více či méně spolupracují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 21:50:30    Předmět: Citovat

5. setkání – 3.5.2016

Cíl setkání: Děti se seznámí s pojmem „mít rád“ a zamyslí se nad jeho možným použitím, záměnou a významem

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Šibenice – MÍT RÁD
3. Aktivita – mám tě rád jako sůl
4. Cvičení – mít rád
5. Diskuze
6. Rozloučení

Realizovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Šibenice – MÍT RÁD
3. Aktivita – mám tě rád jako sůl
4. Diskuze
5. Rozloučení

V dnešní hodině jsme narazili na poměrně vysokou nekázeň a obraz hodiny tím byl poznamenán. Nedá se říci, že by hodiny byla vyloženě špatná, ale určitě jsme si ji představovali malinko jinak. Máme radost z pár dětí, které opět filozofovaní zaujalo. Je hezké vidět, že některé děti jsou našim hodinám opravdu nakloněny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinSvec



Založen(a): 5.1.2016
Příspěvky: 14
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 06. 2016 21:51:22    Předmět: Citovat

6.Setkání - přátelství

Cíl setkání: vedení diskuze na téma přátelství/kamarádství

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Ukázka z filmu Hledá se Nemo – vystřižen kus o přátelství
3. Vedení diskuze – 2 skupiny (každý měl půlku)
4. Rozloučení

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Ukázka z filmu Hledá se Nemo – vystřižen kus o přátelství
3. Vedení diskuze – 2 skupiny (každý měl půlku)
4. Rozloučení

Na dnešní hodině jsme si chtěli s Michalem vyzkoušet, jaké to je, když každý z nás vede diskuzi sám. Vybrali jsme na to téma přátelství a děti si rozdělily na dvě skupiny. Využili jsme tak hodinu pro získání nahrávky na FPD: Nácvik metodiky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MichalUrban



Založen(a): 16.11.2015
Příspěvky: 9
Město: České Budejovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2016 11:56:27    Předmět: Citovat

7. hodina 17.5.2016

Cíl setkání: Děti si vyzkouší zdůvodňování a předvedou jeho pochopení na příkladech

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Aktivita Cesta za pokladem
3. Diskuze k tématu
4. Aktivita – říct příklad a zdůvodnit
5. Rozloučení

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Aktivita Cesta za pokladem
3. Diskuze k tématu
4. Aktivita – říct příklad a zdůvodnit
5. Rozloučení

Hodina byla vcelku úspěšná. Aktivita: Cesta za pokladem, děti velice zaujala, a tak se snažily, aby dopadla úspěšně. Potýkali jsme se s problémem, že když děti měly zdůvodnit svůj názor, překřikovaly se anebo nedokázaly přesně říct, jak co myslí. Vyřešili jsme to domluvou a pomáhali, když hledaly vhodná slova. Zbytek hodiny proběhl v pořádku a na konci děti dokázaly nebo se alespoň snažily zdůvodňovat. Z dnešní hodiny jsme udělali nahrávku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MichalUrban



Založen(a): 16.11.2015
Příspěvky: 9
Město: České Budejovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2016 11:57:01    Předmět: Citovat

8. setkání 24.5.2016

Cíl setkání: Děti ví, co jsou pocity

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Čtení textu – pocity a my
3. Obrázky- Rozeznání emocí x pocitů
4. Diskuze – Vlastní emoce
5. Rozloučení


Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Čtení textu – pocity a my
3. Obrázky- Rozeznání emocí x pocitů
4. Diskuze – Vlastní emoce
5. Rozloučení


Na dnešní hodině jsme opět vyzkoušely čtení z textu. Oproti minulým hodinám vidíme posun. Už děti dokáží poslouchat, ale i reprodukovat, o co v testu šlo. Nejvíce děti bavila aktivita obrázky, kdy děti rozeznávaly emoce. Poté zbytek hodiny proběhl v klidu až na občasné zlobení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MichalUrban



Založen(a): 16.11.2015
Příspěvky: 9
Město: České Budejovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2016 11:58:22    Předmět: Citovat

9. setkání 31. 5. 2016

Cíl setkání: děti ví, co je to odvaha a umí ji rozlišit

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Promítání – People are awesome a Real life heroes
3. Diskuze k tématu
4. Příklady vlastní odvahy

Uskutečněná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Promítání – People are awesome a Real life heroes
3. Diskuze k tématu
4. Příklady vlastní odvahy

Dnešní den děti byly poněkud neklidné, jelikož jim paní učitelka promítala pohádku, a tak se dětem nechtělo filozofovat, protože by raději dále koukaly. Ale povedlo se nám je dostat na naší stranu. Díky promítání si dokázaly představit, co odvaha znamená, a jaké jsou typy odvahy. Poté další diskuze byla velice dobrá. Dá se říct asi nejlepší za tu dobu, co jsme tam byly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MichalUrban



Založen(a): 16.11.2015
Příspěvky: 9
Město: České Budejovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2016 11:59:09    Předmět: Citovat

10. setkání 7. 6. 2016

Cíl setkání: Děti si uvědomují rozdíl mezi úsměvem, smíchem, výsměchem a dokáží ho rozlišit na příkladech.

Plánovaná struktura setkání:

1. Přivítání
2. Diskuze – Rozdíly mezi úsměvem, smíchem, výsměchem
3. Aktivita – Upravování situací
4. Závěrečné zhodnocení všech setkání
5. Rozloučení


Uskutečněná struktura setkání:


1. Přivítání
2. Diskuze – Rozdíly mezi úsměvem, smíchem, výsměchem
3. Aktivita – Upravování situací
4. Závěrečné zhodnocení všech setkání
5. Rozloučení s dětmi + motivace do budoucna.

Dnešní den byly děti velice hodné, bylo to hlavně tím, že tohle bylo poslední setkání. Díky závěrečné reflexi jsme se dozvěděli, co je bavilo a co naopak ne. Poskytlo nám to spoustu materiálu a víme, v čem se dále zlepšovat. Ohlasy byly kladné, dětem se to líbilo a vzbudili jsme u nich zájem o filozofii pro děti. Bylo nám líto, že jsme museli odejít, za tu dobu jsme si k nim vytvořili určitý vztah a je škoda že už praxe skončila. Praxi hodnotíme jako velice přínosnou pro nás oba a těšíme se na další možnost si „zafilozofovat“ .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign