Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 10. 02. 2009 15:38:10 Předmět: Máj 2. rok |
|
|
Na kroužku Tajemné zrcadlo na Máji letos proběhlo již pět hodin. Čteme společně Pixie a zde jsou některé otázky, které děti zatím položily :
Ke kapitole o tajemství -
Ani nejlepší kamarádce ne?
Ani vám ne?
Jaké máš vymyšlené zvíře?
Proč měli mít nějaké tajemství?
Poslední hodina s textem, o ruce která usnula -
Co je "jedno a totéž"?
A jestli moje tělo a já není jedno a totéž, tak kdo jsem potom já?
Stalo se to někdy vám, že vám usnula ruka?
Proč ta ruka brněla?
Jasně řekla jsem, ale patřím svému tělu úplně stejně jako moje tělo mě?
Když vás někoho k otázkám něco napadne určitě to napiště. Každá rada či nápad je velice přínosný.
Momentálně se děti snažíme naučit tvořit otázky tak, aby byly nosné a zajímalo je si o nich potom povídat. Také řešíme problém jak to udělat, aby otázky, které jednu hodinu vytvoří byly i příště pro děti zajímavé. Někdy se potýkáme s problémem, že již další hodinu nejsou pro děti aktuální a pak je velice těžké je dále rozebírat. Napadá vás k tomu něco co by pomohlo tento poblém eliminovat? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 05. 03. 2009 11:17:14 Předmět: 7. hodina |
|
|
Nejsem příliš rychlá a v poznámkách z kroužku jsem ve skluzu takže dnes připojím něco ze sedmé hodiny.
Otázky dětí:
Proč jí ta ruka připadala jako z gumy?
Jak by mohla část mne patřit někomu jinému?
Proč ten Martin nemluvil?
Je to v pořádku, že Martin nemluví?
Momentálně zkoušíme v jedné hodině otázky číst i řešit a zatím to nese úspěch, tak uvidíme jak to bude pokračovat. Myslím, že dětem je pak příjemnější otázky prodiskutovávat a je to pravděpodobně i přirozenější. Každou hodinu se také snažíme rozvíjet u dětí některou z dovedností, které zlepšují diskuzi. Prozatím jsme procvičovali například zdůvodňování tvrzení a navazování v rozhovoru na ostatní. Další hodinu se chystáme na uvádění příkladů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 16. 03. 2009 22:01:34 Předmět: |
|
|
Otázky z osmé hodiny: Proč by Pixie měla někomu poroučet až jí bude jedenáct?
Odkud se berou sny?
Na téhle hodině jsme se soustředili na procvičení a prohloubení pozornosti dětí a jejich soustředění.
Tvorba i prodiskutovávání otázek v jedné a té samé hodině se osvědčilo a alespoň prozatím to nese dobré výsledky. Ovšem momentálně máme nedostatek dětí. Na kroužek nám přišli dvě děti, které sice zvládnou pracovat jen ve dvou, ale i tak si myslím, že to pro ně je daleko náročnější než, kdyby jich bylo více. Takže jestli máte někdo někde schované děti honem s nima k nám na kroužek
Mimochodem poslední hodinu jsme otevřeli velice zajímavé téma. Děti nám vyvětlovaly jak pracuje lidský mozek a byl to přesný odraz obrázků z dětských encyklopedií. Děti totiž popisovaly, jak mají v mozku takové malé človíčky, kteří mají počítače a pomocí nich nás řídí a ovládají. Tuto teorii měly rozvedenu do nejmenších detailů a žádná další otázka je proto nezaskočila. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 31. 03. 2009 20:42:22 Předmět: |
|
|
9. hodina - v této hodině jsme se zaměřili na posloupnost a porozumění v textu. Použili jsme k tomu jedno takové šikovné cvičení z metodiky, kde děti musely určit, zda daný text dává smysl či je nějak popletený nebo spolu jednotlivé části nesouvisí. Otázky z této hodiny: Jak poznám, že je něco správné? Proč si Pixie dává na vločky nejdřív cukr? Proč chlupatá víčka? Čím to, že se nám některé věci líbí a jiné ne? K otázkám jsme se však tentokrát nedostali, protože dětem se nechtělo je řešit. Tudíž jsme vyvodili závěr, že je dobré dělat text i otázku tu samou hodinu a děti to daleko více motivuje, avšak není dobré k diskuzi používat stejnou strukturu: tím myslím každou hodinu čtení - otázky- diskuze. Asi to pak strašně rychle zevšední ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jana Cimr
Založen(a): 15.11.2007 Příspěvky: 62 Město: Plzeň
|
Zaslal(a): 21. 04. 2009 14:28:50 Předmět: |
|
|
Tak to vypadá, že nám kroužek letos asi skončí trochu předčasně. Vzhledem k tomu, že dvě děti se úplně odhlásily z družiny ze které docházely na náš kroužek, potýkáme se s nedostatkem dětí. Tak mě tak nějak napadá otázka kolik dětí je dobré začlenit ve filosofii pro děti, aby tento počet byl optimální. S kolika dětmi to má ještě smysl a s jak velkým počtem to již nejde dělat, protože je jich mnoho? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|