Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Janderova_J_Hradec_Linhartova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 23. 02. 2016 23:29:46    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Janderova_J_Hradec_Linhartova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 04. 04. 2016 21:25:35    Předmět: Citovat

21. března, 1. setkání
1. třída, +- 15 dětí

Cíl setkání: vzájemné seznámení a vysvětlení účelu našeho setkávání, stanovení pravidel

Plánovaná struktura setkání:
1) Vzájemné seznámení - 10 minut
2) Otázka: Co si představím pod slovem filozofie? - 5 minut
3) Seznámení s Filozofií pro děti, vysvětlení, co budeme dělat a proč – 15 minut
4) Stanovení pravidel - 5 minut
5) Rozloučení – 2 minuty
Skutečná struktura setkání:
1) Vzájemné seznámení - 10 minut
2) Otázka: Co si představím pod slovem filozofie? - 5 minut
3) Seznámení s Filozofií pro děti, vysvětlení, co budeme dělat a proč – 10 minut
4) Stanovení pravidel - 10 minut
5) Rozloučení – 2 minuty

Co se ne/podařilo ...

Ze začátku byly děti pozorné, protože nevěděly co mají čekat, když zjistily, že naše setkávání bude hlavně o komunikaci, tak se více rozdováděly. Byl problém udržet jejich pozornost, také z důvodu většího počtu dětí.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 12. 05. 2016 14:56:31, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 14:02:08    Předmět: Citovat

4. dubna, 2. setkání
1. třída, +- 21 dětí

Cíl setkání: procvičení / rozvoj paměti

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Hraní her, které rozvíjí a procvičují paměť (živé pexeso, ...) 35 minut
3) Reflexe 5 minuty
4) Co některé čeká příště?, rozloučení 5 minut


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Hraní her, které rozvíjí a procvičují paměť (živé pexeso, ...) 45 minut
3) Reflexe 3 minuty
4) Co některé čeká příště?, rozloučení 5 minut


Co se ne/podařilo ...

Tento den bylo v družině více dětí než obvykle, a proto jsem s nimi hrála hry, které jim "něco" dají a baví je. Zařadila jsem do plánu reflexi, na kterou nejsou zvyklé. Myslím, že jsme se i více poznali a určitě to prospěje naší filozofické diskusi.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 18. 04. 2016 15:12:41, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 14:38:03    Předmět: Citovat

5.dubna, 3. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Uvědomit si, jaké vlastnosti u učitele jsou ne / žádoucí.

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Saša a Markétka 2. kapitola 2 minuty
3) Diskuse: Jak si představuji ideálního učitele? 15 minut
4) Shrnutí 5 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Saša a Markétka 2. kapitola 1 minuta
3) Diskuse: Jak si představuji ideálního učitele? Jaký je rodíl mězi děvčaty a chlapci? Co je to strach? ... 12 minut
4) Shrnutí 5 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 2 minuty

Co se ne/podařilo ...

Bylo to první naše skutečné "filozofování" nad nějakou problematikou. Měla jsem připrevené základní téma, ale během diskuse se objevila nová témata, kterým jsem se přizpůsobovala, takže jsem začala pokládat nové otázky (čerpala jsem hlavně z knihy Filozofický dialog jako prevence násilí). Tento způsob není asi moc vhodný, protože se děti často úplně vzdalovaly tématu a celkově to nebylo přehledné, o čem se zrovna bavíme. Dlouho to dětem stejně nevydrželo a začala jsem ztrácet jejich pozornost.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 19. 04. 2016 21:24:58, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 14:49:32    Předmět: Citovat

6.dubna, 4. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Uvědomit si, co je opravdické.

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky 1. kapitola 5 minut
3) Diskuse: Co je opravdické? 15 minut
4) Aktivita: Hra na skutečnost 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky 1. kapitola 5 minut
3) Diskuse: Co je opravdické? 8 minut
4) Aktivita: Hra na skutečnost 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Dnešek se docela povedl. Přiměla jsem děti, aby se zamyslely nad něčím, o čem zatím asi nepřemýšlely nebo to neměly možnost takhle probírat.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 12. 05. 2016 14:55:33, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 15:10:36    Předmět: Citovat

8.dubna, 5. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Uvědomit si, že existuje i jiný způsob komunikace než je ta verbální.

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Saša a Markétka 7. kapitola 10 minut
3) Diskuse: Řeč těla 10 minut
4) Aktivita: Řeč rukou a Gesta 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Saša a Markétka 7. kapitola 10 minut
3) Diskuse: Řeč těla 5 minut
4) Aktivita: Řeč rukou a Gesta 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Připravená aktivita děti baví vždy nejvíce, čtení příběhu už je tolik nebaví. Ale opět si myslím, že jsme se věnovali tématu, které pro ně není tolik obvyklé. Přesto mě docela zaskočilo, že u aktivity, ve které měly děti předvádět/vysvětlit přísloví např. Na hrubý pytel, hrubá záplata. nebo Darovanému koni na zuby nekoukej., vůbec netušily co to znamená, i když je text primárně určen předškolákům. Nevím, jestli to byla moje chyba, že jsem neodhadla znalost dětí, a nebo jestli je chyba někde jinde. Že je to zatím nikdo nenaučil...


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 19. 04. 2016 21:34:04, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 15:44:13    Předmět: Citovat

11.dubna, 6. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Uvědomit si, kdo jsme.

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Blanka a Jirka 3. kapitola 5 minut
3) Diskuse: Lidé 15 minut
4) Cvičení: Kdyby ... 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Blanka a Jirka 3. kapitola 10 minut
3) Diskuse: Lidé 10 minut
4) Cvičení: Kdyby ... 5 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Aktivita, která je popisovaná v ukázce, děti nadchla a chtěly dělat totéž, jenže já jsem se držela svého plánu, tak se jim do další diskuse nechtělo, ale potom je to začalo docela bavit. Přesto jsem je musela více napomínat než obvykle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 21:10:19    Předmět: Citovat

12.dubna, 7. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Přemýšlení o strachu

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Co se dělo včera, protože budeme navazovat na stejný příběh 5 minut
3) Seznámení se s textem Blanka a Jirka 3. kapitola II. 5 minut
4) Diskuse: Bát se 10 minut
5) Cvičení: Strach je jako ... 5 minut
6) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Co se dělo včera, protože budeme navazovat na stejný příběh 5 minut
3) Seznámení se s textem Blanka a Jirka 3. kapitola II. 5 minut
4) Diskuse: Bát se 15 minut
5) Cvičení: Strach je jako ... 8 minut
6) Rozloučení, Co nás čeká příště? 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Rozhodla jsem se nově zařadit rekapitulaci předchozího příběhu, který jsme četli minule. Chtěla jsem vědět, jestli děti dávaly pozor, a hlavně jsme pokračovali ve čtení druhé části kapitoly z knížky Blanka a Jirka. Bez velkých problémů mi děti popsaly, co se dělo na včerejším setkání.
Se cvičením měly děti trošku problém, musela jsem více vysvětlovat a pomáhat, ale nakonec jsme to dobře zvládli. Téma je také zaujalo, ale některým dětem se už něchtělo diskutovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 21:26:20    Předmět: Citovat

13.dubna, 8. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o pravdě a lhaní

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Kio a Ali 2. kapitola 5 minut
3) Diskuse: Co je opakem lži? Kdy je to lež? 5 minut
4) Cvičení: Co je opakem lži? Je někdy třeba lhát? 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Kio a Ali 2. kapitola 5 minut
3) Diskuse: Kdy je to lež? 2 minuty
4) Cvičení: Co je opakem lži? Je někdy třeba lhát? 5 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Co se ne/podařilo ...

Dnešek se moc nepovedl - děti byly nepozorné, otrávené. Chtěly jít raději ven a pobíhat. Bylo štěstí, že dnešní povídání nebylo moc dlouhé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 21:38:58    Předmět: Citovat

15.dubna, 9. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o pravidlech

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky 3. kapitola 2 minuty
3) Diskuse: Pravidla 10 minut
4) Cvičení: Dobrá a špatná pravidla, nerespektování pravidel 15 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky 3. kapitola 2 minuty
3) Diskuse: Pravidla 7 minut
4) Cvičení: Dobrá a špatná pravidla, nerespektování pravidel 10 minut
5) Rozloučení, Co nás čeká příště? 5 minut

Co se ne/podařilo ...

Setkání, které se uskutečnilo dnes, bylo o dost lepší než to minulé. Děti diskuse bavila. S chutí mi vyprávěly, jaká pravidla se dodržují u nich doma a jestli je dodržují rády. Bylo to zajímavé povídání pro všechny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2016 21:52:41    Předmět: Citovat

18.dubna, 10. setkání
1. třída, +- 10 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o trestech

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Navázání na diskusi, která poroběhla dříve 2 minuty
3) Diskuse: Trest 10 minut
4) Cvičení: Spravedlivý trest 10 minut
5) Rozloučení 5 minut

Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Navázání na diskusi, která poroběhla dříve 2 minuty
3) Diskuse: Trest 10 minut
4) Cvičení: Spravedlivý trest 3 minuty
5) Rozloučení 5 minut


Co se ne/podařilo ...

Napadlo mě, že se vrátíme k tématu, kterého jsme se dotkli a nedořešili, když mi děti vyprávěly o vlastnostech u učitele, které jim vadí. Často říkaly, že nechtějí, aby je učitel nespravedlivě trestal. Podklady pro filozofování na toto téma jsem našla v příručce Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí. Děti byly rády, že se nemusí soustředit na čtení textu. Diskuse je bavila. Vyprávěly mi co kdy provedly a jak byly potrestané.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 25. 04. 2016 14:16:15    Předmět: Citovat

21.dubna, 11. setkání
1. třída, +- 15 dětí

Cíl setkání: Diskutovat, o tom kdo jsme

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 5 minut
2) Cvičení: Pojmenování 5 minut
3) Diskuse: Jména a pojmenování 10 minut
4) Diskuse: Být tím, kým jsem 10 minut
5) Rozloučení 5 minut


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání, Co nás dnes čeká? 2 minuty
2) Cvičení: Pojmenování 8 minut
3) Diskuse: Jména a pojmenování 12 minut
4) Rozloučení 4 minuty


Co se ne/podařilo ...
Dneska byly děti dost neposlušné (hned jsem poznala, že nebudou chtít dlouho povídat), než si posedaly na koberec, musela jsem je napomínat. Při prvním cvičení jsme se ale docela pobavili a tak se nálada i aktivita dětí zlepšila. Diskuse se taky celkem vydařila, ale už jsem s nimi nestihla začít další diskusi, kterou jsem měla připravenou, protože bylo hezky a chtěly si hrát venku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 25. 04. 2016 14:25:06    Předmět: Citovat

22.dubna, 12. setkání
1. třída, +- 15 dětí

Cíl setkání: Diskutovat, o tom kdo jsme II.

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 5 minut
2) Co jsme dělali včera? 1 minuta
3) Diskuse: Být tím, kým jsem 10 minut
4) Rozloučení 5 minut


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 5 minut
2) Co jsme dělali včera? 1 minuta
3) Diskuse: Být tím, kým jsem 15 minut
4) Rozloučení 1 minuta


Co se ne/podařilo ...

Tento den jsem s dětmi více méně dodělávala to, co jsem s nimi den před tím nestihla. Délka diskuse, kterou jsem naplánovala, se hodila, protože děti měly naplánovaný film v kině, a více by se stejně nestíhalo. Děti se snažily povídat, ale už se těšily na Malého prince do kina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 20:36:56    Předmět: Citovat

27.dubna, 13. setkání
1. třída, +- 15 dětí

Cíl setkání: Diskutovat, o tom kdo je člověk

Plánovaná struktura setkání:

1) Přivítání 5 minut
2) Cvičení: Je to člověk? 5 minut
3) Cvičení: Kdyby... 5 minut
4) Diskuse: Lidé 10 minut
5) Rozloučení 5 minut


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Cvičení: Je to člověk? 5 minut
3) Cvičení: Kdyby... 3 minuty
4) Diskuse: Lidé 10 minut
5) Rozloučení 5 minut

Co se ne/podařilo ...
Opět jsem při aktivitách používala knížku: Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí. Diskuze děti bavila, protože se zamýšlely nad otázkami, o kterých před tím neuvažovaly. Takže dnešní den hodnotím pozitivně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 04. 05. 2016 20:54:55    Předmět: Citovat

29.dubna, 14. setkání
1. třída, 21 dětí

Cíl setkání: Navštívit hřiště, popovídat si o zvyku pálení čarodějnic + spálit vyrobenou "čarodějnici" na ohni a popovídat si o volném čase

Plánovaná struktura setkání:
1) Příprava + odchod na hřiště 30 minut
2) Zapálit oheň + povídání o pálení čarodějnic 10 minut
3) Diskuze: Co je VČ? Co dělám rád/a ve VČ? 10 minut
4) Volná zábava na hřišti 1 hodina
5) "upálení" čarodějnice a úklid 5 minut
6) Odchod zpět do družiny 30 minut
7) Rozloučení 2 minuty


Skutečná struktura setkání:

1) Příprava + odchod na hřiště 35 minut
2) Zapálit oheň + povídání o pálení čarodějnic 8 minut
3) Diskuze: Co je VČ? Co dělám rád/a ve VČ? 12 minut
4) Volná zábava na hřišti 1 hodina
5) "upálení čarodějnice" a úklid 5 minut
6) Odchod zpět do družiny 30 minut
7) Rozloučení 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Počasí se vydařilo, dětem se výlet líbil. S chutí mi vyprávěly o svých zájmech ve VČ. Dozvěděly se nové informace o zvyku, který znají, ale třeba vůbec neznaly jeho původ a důvod. Nejhorší pro ně byla cesta tam a zpět (nejsou zvyklé chodit Sad, bolely je nohy i když před tím seděly ve škole). Byla to hlavně zase nová zkušenost pro mne, protože jsem měla možnost si vyzkoušet hlídání dětí i mimo školní dvorek nebo třídu. Myslím, že jsem to zvládla - nikomu se nic nestalo:-).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 06. 05. 2016 20:27:00    Předmět: Citovat

2.května, 15. setkání
1. třída, +- 15 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o spolupráci

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 5 minut
2) Diskuse: V čem se liší, když nějaké věci děláte sami a když je děláte s ostatními? 5 minut
3) Diskuse: Spolupráce a dělit se 15 minut
4) Rozloučení 5 minut


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse: V čem se liší, když nějaké věci děláte sami a když je děláte s ostatními? 5 minut
3) Diskuse: Spolupráce a dělit se 12 minut
4) Rozloučení 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Dnešek probíhal podle plánů, děti diskutovaly - jako obvykle některé více, jiné méně, ale snažily se. Opět jsem využila knihy Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 12. 05. 2016 14:47:33, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 06. 05. 2016 20:44:00    Předmět: Citovat

4.května, 16. setkání
1. třída, +- 9 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o náladě

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse: Jakou mám dneska náladu a proč? 5 minut
3) Cvičení: Pantomimické předvedení nějaké nálady a ostatní hádaly, kterou náladu zrovna předvádí 5 minut
4) Diskuse: Dobrá a špatná nálada 10 minut
5) Rozloučení 2 minuty


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse: Jakou mám dneska náladu a proč? 2 minuty
3) Cvičení: Pantomimické předvedení nějaké nálady a ostatní hádaly, kterou náladu zrovna předvádí 8 minut
4) Diskuse: Dobrá a špatná nálada 10 minut
5) Rozloučení 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Z aktivit, které jsem si pro děti připravila, měla největší úspěch pantomima. Mne osobně nejvíce zaujaly odpovědi dětí, když jsem se jich ptala na jejich dnešní náladu. Většinou ji měly špatnou "jen" kvůli počasí (tento den bylo sychravo a pršelo), myslím, že s přibývajícím věkem jejich nálada začne být závyslá na jiných věcech než na počasí.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 12. 05. 2016 14:47:45, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 06. 05. 2016 21:08:05    Předmět: Citovat

4.května, 17. setkání
1. třída, + 21 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o náladě a kreslení podle hudby

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse: Jakou mám dneska náladu a proč? 10 minut
3) Cvičení: Pantomimické předvedení nějaké nálady a ostatní hádaly, kterou náladu zrovna předvádí 10 minut
4) Vysvětlení další aktivity + příprava pomůcek + přehrání písně od Camilla Saint-Saënse z CD, které se jmenuje Karneval zvířat, píseň, podle které měly děti něco vytvořit se jmenuje Akvárium 5 minut
5) Tvoření 15 minut
6) Závěr: Co jsem nakreslil/a? 2 minuty
7) Rozloučení 2 minuty


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse: Jakou mám dneska náladu a proč? 17 minut
3) Cvičení: Pantomimické předvedení nějaké nálady a ostatní hádaly, kterou náladu zrovna předvádí 10 minut
4) Vysvětlení další aktivity + příprava pomůcek + přehrání písně od Camilla Saint-Saënse z CD, které se jmenuje Karneval zvířat, píseň, podle které měly děti něco vytvořit se jmenuje Akvárium 10 minut
5) Tvoření 20 minut
6) Závěr: Co jsem nakreslil/a? 2 minuty
7) Rozloučení 2 minuty

Co se ne/podařilo ...
Dnes jsem měla možnost pracovat se dvěma skupinami dětí (dopoledne s malou skupinkou a odpoledne s velkou skupinou) důvodem bylo i špatné počasí. Diskusi o náladě jsem zachovala, ale druhé skupině jsem připravila aktivitu, kterou prý ještě nikdy nedělaly. Přehrála jsem jim krátkou skladbu, o které nic nevěděly, a pak měly za úkol nakreslit např. co jim to připomíná, jakou v nich vyvolává náladu, pocit, atd. Nejdříve některé děti nic nenapadalo, ale nakonec se všichny daly do práce. Kreslily pastelkami na papír formátu A5. Doufala jsem, že se alespoň někdo trefí a nakreslí třeba vodu nebo akvárko s rybičkami, ale nikdo to neuhádl (ale o to vlastně ani nešlo). Náměty obrázků byly opravu různorodé (princezny, zvířata, čarodějnice, hřbitov, vítr, ...) a děti ukázaly, bohatou fantazii. Trošku mě mrzelo, že některé děti se opičily po spolužákovi, který seděl vedle - týká se to holek, ale to k tomuhle věku asi patříSmile. Nakonec jsem se dětí ptala, jestli si to chtějí někdy zopakovat a od všech jsem slyšela, že ano. Takže jsem byla ráda, že je kreslení zaujalo.


Naposledy upravil Kristýna Linhartová dne 22. 07. 2016 12:51:47, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 09. 05. 2016 21:49:41    Předmět: Citovat

6.května, 18. setkání
1. třída, +-15 dětí

Cíl setkání: Poslechnout si skladby a zkusit uhádnout, co mají znamenat

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse na "zahřátí": Jak se těším na prázdniny a co budu dělat? 5 minut
3) Aktivita: Vyslechnout 4 různé skladby a zkusit uhádnout, co daná skladba má představovat. 10 minut
4) Rozloučení 2 minuty


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Diskuse na "zahřátí": Jak se těším na prázdniny a co budu dělat? 10 minut
3) Aktivita: Vyslechnout 4 různé skladby a zkusit uhádnout, co daná skladba má představovat. 15 minut
4) Aktivita: Kreslení podle hudby 15 minut
5) Co jsem nakreslil/a? 2 minuty
6) Rozloučení 1 minuta


Co se ne/podařilo ...
Chtěla jsem, aby byl dnešek trošku klidnější a tak jsem si pro děti připravila pouze poslouchání hudby od Camilla Saint-Saënse, protože je to minule velice bavilo. Skladby měly představovat Hluboký les, Klokana, Kohouta a Slona. Děti se snažily hádat, ale dobře odpověděla pouze jedna holčička - uhádla, že se jedná o slona. Tím můj dnešní připravený program měl končit, ale děti překvapily - chtěly si ještě kreslit jako minule. Takže kreslily a pak jsme si o tom opět povídaly co kdo vytvořil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 12. 05. 2016 15:09:37    Předmět: Citovat

9.května, 19. setkání
1. třída, +-15 dětí

Cíl setkání: Diskutovat o přátelství

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Aktivita: Rozdělit se do dvojic, podle toho, kdo s kým kamarádí/sedí v lavici ve třídě a zkusit o tom druhém říci nejvíce informací, které zná, potom se vyměnit. 15 minut
3) Cvičení: Přátelství 15 minut
4) Rozloučení 2 minuty


Skutečná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Aktivita: Rozdělit se do dvojic, podle toho, kdo s kým kamarádí/sedí v lavici ve třídě a zkusit o tom druhém říci co možná nejvíce informací, které zná, potom se vyměnit. 10 minut
3) Cvičení: Přátelství 15 minut
4) Rozloučení 2 minuty


Co se ne/podařilo ...
Dneska nebyly děti moc povídavé a neměly moc náladu na "filozofování". Zjistila jsem, že děti o sobě moc neví (nebo to bylo ovlivněno jejich náladou, těžko říci), většinou jsem se dozvěděla spíš informace, které o svém kamarádovi pochytí ve škole - známky, ... Opět jsem pracovala s knížkou Filozofický dialog jako cesta, ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kristýna Linhartová



Založen(a): 9.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stráž nad Nežárkou

PříspěvekZaslal(a): 12. 05. 2016 15:29:51    Předmět: Citovat

10.května, 20. setkání
1. třída, +-15 dětí

Cíl setkání: Navázat na včerejší diskusi, shrnout naše povídání a rozloučit se

Plánovaná struktura setkání:
1) Přivítání 2 minuty
2) Co jsme dělali včera? 1 minuta
3) Diskuze: Přátelství, pomoc a důvěra 10 minut
4) Bavilo nás společné filozofování? Co ano a co ne? Odnáším si z toho něco? ... 10 minut
5) Rozloučení 5 minut


Skutečná struktura setkání:

1) Přivítání 2 minuty
2) Co jsme dělali včera? 1 minuta
3) Diskuze: Přátelství, pomoc a důvěra + Co je to důvěra? 15 minut
4) Bavilo nás společné filozofování? Co ano a co ne? Odnáším si z toho něco? ... 10 minut
5) Rozloučení 5 minut


Co se ne/podařilo ...
Dnešek byl lepší než včera - možná to bylo proto, že děti věděly, že je to naše poslední setkáníSmile Od dětí jsem se dozvěděla, že je povídání bavilo, ale když jsem se zeptala, proč tedy občas nedávaly pozor, tak neuměly odpovědět. Když jsem jim napověděla, jestli se to týkalo třeba délky povídání, tak přitakaly. Ale určitě také mělo vliv jejich rozpoložení, úspěchy/neúspěchy ve škole, počasí, ... a také faktory na mojí straně - zvolená náplň setkání, podání inforamcí, atd. Můžu říci, že jsem se vždycky snažila děti zaujmout, působit na ně pozitivně (mají rády, když se na ně vyučujíí usmívá) a motivovat je. Někdy se mi to podařilo více, jindy méně. Největší radost mám z toho, že si mě některé děti oblíbily - mimo "povinné" filozofování mi vyprávějí zážitky, co se jim stalo, na co se těší a třeba mi dají i obrázek, který prý pro mně nakreslily. Celkově mě setkávání bavilo a získala jsem spoustu nových zkušeností nejen díky samotné práci s dětmi, ale i od zkušených vychovatelek, které jsem měla možnost poznat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign