Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Domazlice_Kustkova_J

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 01. 02. 2016 21:24:00    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Domazlice_Kustkova_J Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2016 21:24:52    Předmět: Citovat

28. 1. 2016 – 1. setkání

Cíl setkání:
Děti dokáží rozlišit pojmy bezpečný a nebezpečný na otázku: „Jaký zimní sport je nebezpečný?“

Struktura setkání plánovaná: 20 minut
Aktivita – Na kartičkách jsou napsány názvy zimních sportů, děti je objasňují a umisťují na ose „bezpečný až nebezpečný.“

Struktura setkání skutečná: 25 minut
Po krátké diskuzi, která následovala po vysvětlení rozdílnosti slov bezpečný a nebezpečný, část dětí odpověděla, že nebezpečným zimním sportem je sjezdové lyžování, zbytek dětí se přikláněl ke snowboardingu. Děti hledaly argumenty, proč je sjezdové lyžování nebezpečné více než snowboarding. Do diskuze zapojily i vlastní zážitky, se kterými se setkaly.

Co se podařilo:
Všichni se zapojili do diskuze, neboť měli na dané téma co říct. Nakonec jsme došli k závěru, že snowboarding je nebezpečný stejně jako sjezdové lyžování a při těchto zimních sportech bychom měli dodržovat určitá pravidla bezpečnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2016 21:27:04    Předmět: Citovat

3. 2. 2016 – 2. setkání

Cíl setkání:
Všichni jsme důležití a je jedno, zda jsem holka nebo kluk.

Struktura setkání plánovaná: 20 minut
Aktivita – Kreslení, kdy kamarád nakreslí kamarádku a naopak. Při této aktivitě hledáme otázky na téma: Holka nebo kluk.

Struktura setkání skutečná: 10 minut
Pátrání po odpovědi na otázku, proč existují holky a proč jsou důležité. Diskuze se horlivě rozvinula zejména ze strany chlapců, kteří stáli za otázkami. Argumenty jsme rozdělili do dvou sloupců: proč ano, kde se nacházelo více důvodů než proč ne.

Co se podařilo:
Díky rušivým elementům /odchody a příchody dětí do družiny/ nebylo možné dodržet 20 minut plánovaného setkání, ale přesto se chlapci utvrdili, že bez holek svět nemůže existovat. Bylo pěkné, kdy jeden z chlapců řekl, že by kluci nezvládli rodit děti
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2016 21:29:00    Předmět: Citovat

23. 2. 2016 – 3. setkání

Cíl setkání:
Děti rozpoznají, zda věci, které nás obklopují, jsou opravdické nebo ne.

Struktura setkání plánovaná: 20 minut
Aktivita – Hra, při které rozlišují, zda vyslovená slova jsou opravdická nebo ne. Hledání otázek a losování otázky, o které budeme diskutovat.

Struktura setkání skutečná: 20 minut
Po hře měly děti chvilku na rozmyšlení otázky, kterou přednesly a zapsaly. Hlasováním zvítězila otázka: „Žije Robinson Crusoe?“ S touto otázkou dívenka mínila, zda Robinson Crusoe opravdu byl opravdický. V diskusi zaznívaly názory, jak mohl probíhat jeho život, proč je opravdický.

Co se podařilo:
Do diskuze se zapojila pouze část dětí, která ochotně hledala argumenty pro existenci Robinsona Crusoa. Vyšly názory, že Robinson je člověk, proto musí být opravdický, protože my „lidé“ jsme opravdičtí. Nakonec jsme došli k závěru, že Robinson Crusoe musí mít nějaké potomky, a proto žije
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2016 21:32:16    Předmět: Citovat

24. 2. 2016 – 4. setkání

Cíl setkání:
Přísloví jsou aktuální v dnešní době a můžeme se z nich i poučit.

Struktura setkání plánovaná: 20 minut
Aktivita – Předříkávání neúplných přísloví, která děti doplňují chybějícími slovy. Vybrat přísloví a rozhodnout hlasováním jaké bude středem diskuze. Závěrečná reflexe dětí

Struktura setkání skutečná: 25 minut
Po úspěšném doplnění jsme si vybrali tři přísloví, ze kterých jsme vybrali vítězné. Děti hlasovaly mezi: „Lepší vrabec v hrsti, než-li holub na střeše“, „Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne“ a „Tichá voda břehy mele.“ S 18ti body zvítězilo přísloví „Lepší vrabec v hrsti, než-li holub na střeše.“ Možné odpovědi jsme zapisovali spolu proti argumentům.

Co se podařilo:
Na toto téma děti diskutovaly rády, ale „hlava nehlava“, neboť každý chtěl hned mluvit a říct svůj názor. Pak padaly názory jako, že „vrabec se chytil do pasti, vrabec spadl dolů ze střechy či vrabec je lepší, protože holub na střeše „posere“ fasádu“. Nakonec se děti jednohlasně shodly, že malý vrabec je lepší než velký holub na střeše, tedy, že maličkost je lepší než nic. Závěr povídání děti zakončily reflexí o svých pocitech z diskuze, které byly kladné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2016 21:34:51    Předmět: Citovat

26. 2. 2016 – 5. setkání

Cíl setkání:
Porovnání vztahů mezi dětmi a učiteli.

Struktura setkání plánovaná: 20 minut
Aktivita – Přečtení druhé kapitoly z knihy „Saša a Markétka“ od autorky Ann Margaret Sharp. Přemýšlení nad možnými otázkami z příběhu, následná diskuze, výklad a hlasování.

Struktura setkání skutečná: 20 minut
Po přečtení krátkého příběhu a rozmyšlení se o možných otázek, si děti vybíraly z následujících otázek: „Proč byl pan učitel z gumy?“, „Proč tykali paní učitelce?“, „Proč měla paní učitelka tetování?“, „Proč nebyla paní učitelka z gumy?“, „Proč byla paní učitelka hodnější, ale na konci byl skvělý také pan učitel?“
Hlasováním vyhrála otázka, „Proč tykaly paní učitelce?“ Vzešly tři možnosti, které se dále rozvinuly do dalších argumentů, a to (protože jim to dovolila = znala děti z tábora, znala je již dříve; protože byla hodná a milá = nezlobily – tykání, zlobily – vykání; protože je měla ráda = byly kamarády, zeptaly se na tykání).

Co se podařilo:
Toto téma se dětem velice líbilo, protože využily vlastní poznatky ze svého zájmového kroužku a školy, kde paní učitelce /vedoucí kroužku/ tykají. Je-li přirozená učitel autorita, znalý své profese, má rád děti, zapojuje se do společných aktivit, aby dítě vidělo, že činnost, kterou zadá, sám provozuje, dbá na zdravou kázeň, která je jednou z důležitých prevencí zdraví dětí, prohloubí učitel vztah tykáním, které vytváří přátelský vztah, ve kterém je větší šance, že se dítě učiteli svěří se svými úspěchy. Proto možná také v příběhu paní učitelka dovolila dětem oslovovat jí jménem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kamila Skubýová



Založen(a): 23.2.2015
Příspěvky: 12
Město: Hluboká nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 01. 03. 2016 15:05:39    Předmět: 2015/2016-ZPRÁVY Z PRAXE-ŠD_ J.K.TYLA_PÍSEK_SKUBÝOVÁ,HLADKÝ Citovat

26.2.2016, 1. setkání

Cíl setkání:
vzájemně se představit, vysvětlit dětem o čem Filosofování je, motivovat děti k přemýšlení a kladení otázek

Plánovaná struktura setkání:
15.00 - 15.10 vzájemné představení osob i čtyřnohého kamaráda
15.10 - 15.15 výroba jmenovek
15.15 - 15.25 vysvětlení "o čem filosofie pro děti je", zdůraznění potřeby klást otázky, nastavení pravidel filosofování
15.25 - 15.30 čtení internetové diskuze na téma "Týrání psů"
15.30 - 15.55 psaní souvisejících otázek na tabuli, hlasování o "vítězné otázce", hledaní odpovědi
15.55 -16.00 rekapitulace hodiny, motivace na příští setkání


Realita:
Děti, které se zúčastnily filosofování se setkaly v rámci fotografického kroužku, který probíhá každý pátek pod vedením spolužáka Jaromíra Hladkého. Děti se mezi sebou znají, což je přínosné. Věk účastníků je 11.-14.let, počet 10. Z toho 9 děvčat a jeden chlapec. Zpočátku byly děti lehce zdrženlivé, ale pes, kterého jsem přivezla pro navození atmosféry, působil jako uvolňující činitel. Přečtená internetová diskuze vyvolala čtyři otázky:
1.Proč týráme zvířata?
2.Jsou zvířata věci, a proto se k nim tak chováme?
3.Týráme psy proto, že se nemohou bránit?
4.Je důvodem týrání to, že nejsme všichni vegetariáni?

Zvítězila otázka č.3:"Týráme psy proto, že se nemohou bránit?"

Odpovědi: Pes je oddaný svému pánovi, kterému nechce ublížit, a proto snáší i týrání. Skrze týrání psů si řešíme své osobní slabosti.Psi týráme proto, že nemohou mluvit.

Reflexe:
Děti téma zaujalo, dodržovaly pravidla diskuze. Jejich vyjadřovací schopnosti nás mile překvapily.Jediný chlapec ve skupině se filosofování nechtěl zúčastnit, což jsme respektovali. Časová dotace byla překročena při samotném filosofování cca o 5 min.
_________________
Kamila S.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Kamila Skubýová



Založen(a): 23.2.2015
Příspěvky: 12
Město: Hluboká nad Vltavou

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2016 12:22:19    Předmět: Citovat

Dobrý den, omlouvám se. Omylem jsem k Vám zkopírovala zprávu z praxe a zatím se mi nedaří ji smazat...
_________________
Kamila S.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2016 19:03:08    Předmět: Citovat

10. 3. 2016 – 6. setkání

Cíl setkání:
Rozpoznání špatných a dobrých charakterových vlastností.

Struktura setkání plánovaná: 30 minut diskuze + 90 minut pohádka
Aktivita – Zhlédnutí filmové pohádky „Sněhová královna 2“ a rozpoznání charakterových vlastností hlavních postav. Zamyšlení se a zapsání otázek k příběhu, následné hlasování, závěrečná reflexe.

Struktura setkání skutečná: 25 minut + 90 minut pohádka
Po krátkém převyprávění příběhu a následném rozpoznání dobrých a špatných charakterových vlastností hlavních hrdinů, se zamyslely děti nad možnými otázkami. Děti si vybíraly z následujících otázek: „Proč Orfa lhal?“, „Proč nedostal princeznu?“, „Jak se jmenovala královna?“, Jak se jmenoval jeho stín?“, „Proč řekl babičce, že byli včera na koncertě?“, „Proč ho fretka kousala?“, „Proč říkal do jezera, že nebude lhát a lhal?“, „Proč byl tak nešikovný a chudý?“. Při hlasování mohl každý hlasovat pouze dvakrát. Nakonec vyhrála se 14 body otázka: „Proč Orfa lhal?“
Vzešly argumenty, že byl to jeho zlozvyk, protože lhal odmalička. Dále, aby mu všechno věřili a chtěl pro babičku všechno dobré, aby neměli problémy. Lhaním chtěl skrýt zlo. Vše se rozvinulo do dalšího hledání argumentů.

Co se podařilo:
Při této diskuzi se zapojila především děvčata, která hledala na dané téma argumenty. V některých částech diskuze měla problémy se skákáním do řeči druhým. Bylo dobré, že spojily vlastní zkušenosti se lhaním z domova a porovnávaly je s hlavním hrdinou, který také neustále všem lhal. Což vysvětlily děti tím, že lhaním chtějí lidé zakrýt pravdu, aby nebyli potrestáni. Nakonec jedna holčička vše shrnula větou, že „ Sami lidé nevědí proč, to dělají a dělají to.“ V závěrečné reflexi děti zjistily, že je důležité říkat pravdu, než lhát.
Plánovaný čas se bohužel nemohl dodržet díky rušivým elementům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2016 19:07:03    Předmět: Citovat

11. 3. 2016 – 7. setkání

Cíl setkání:
Všechno má nějaký řád a pravidla, která mohou být různě ovlivněna.

Struktura setkání plánovaná: 30 minut
Aktivita – Hra „Slovní fotbal“ a následné přečtení třetí kapitoly z knihy „Saša a Markétka“ od autorky Ann Margaret Sharp. Přemýšlení nad možnými otázkami z příběhu, následná diskuze, výklad a hlasování.

Struktura setkání skutečná: 30 minut
Na začátku našeho setkání byla zahrána hra se slovy, na kterou jsme navázali přečtením krátkého příběhu. Zjistili jsme společný znak aktivit, a to, že hra má určitá pravidla a v úryvku jsme četli také o pravidlech. Děti vybíraly mezi čtyřmi otázkami: „Proč měli všichni jiný pocit?“, „Je důležité se řídit v životě podle pravidel?“, „Proč měl Robert zvláštní pocit ve výtahu?“, „Odkud se berou pocity?“. Sice nezvítězila otázka o pravidlech, nýbrž si děti odhlasovaly otázku: „Proč měl Robert zvláštní pocit ve výtahu?“ Nejprve se hrnuly návrhy – pocit bojácnosti,- příčinou je stres, - strach z malého prostoru, - je mu špatně = sevření žaludku. Později jsme začali přemýšlet o slovech zvláštní – (děti vysvětlily jako divný, neobvyklý, hnusný, magický, kouzelný, něco jiného) a pocit – (něco co si myslíme nebo když něco uděláme = máme pocit).

Co se podařilo:
Nakonec se diskuze na toto téma pěkně rozvinula, děti hledaly argumenty pro a proti. Při tomto setkání se snažily dodržovat pravidlo neskákat druhým do řeči, což se podařilo. Závěrem diskuze se děti společně shodly, že vše je o emocích a našich pocitech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2016 07:42:20    Předmět: Citovat

15. 3. 2016 – 8. setkání

Cíl setkání:
Dětí dokáží dát pojem "změna" do spojitosti s naším životem.

Struktura setkání plánovaná: 30 minut
Aktivita – Hra „Co se změnilo v místnosti“, povídání co vše se může měnit. Hledání otázek a losování otázky, o které budeme diskutovat, následná reflexe.

Struktura setkání skutečná: 25 minut
Na začátku setkání si zahrály děti hru „Co se změnilo“. Po této aktivitě se děti zamýšlely nad otázkami, které souvisely s pojmem „změna“. Děti hlasovaly z následujících otázek: 1) Může se změnit strom?, 2) Proč se lidé mění?, 3) Může se měnit svět?, 4) Proč se mění rostliny?. Nakonec zvítězila otázka: „Může se měnit svět?“.
Nejprve jsme udělali dva sloupce, kde v prvním sloupci jsme argumentovali „ana“ - mění, a druhý sloupec nesl název „ne“- nemění. Děti nacházely důvody proč „ano“ než „ne“ jako např: - nejdříve tady byli dinosauři, - opice se měnili a měnili, - svět se vylepšoval a vylepšoval, - lidé se mění, protože chtějí být lepší. Pak jeden vyslovil domněnku, nad kterou jsme se také zamysleli, a to: „Co bylo ještě předtím?“. Zde byly odpovědi: - voda, močály, - trilobiti byli první, - život tady byl, protože svět se měnil. V závěru jsme zjistili, že sloupec NE zůstal zcela prázdný.

Co se podařilo
Pro nedostatek času, kdy rodiče si začali vyzvedávat své děti, jsme nemohli dodržet plánovaný 30 min. čas, kdy ani závěrečná diskuze se nemohla uskutečnit. Na konci jsme se shodli, že svět se mění i díky vynálezům. Konečný závěr ukončila holčička výrokem „Časy se mění.“
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2016 07:46:02    Předmět: Citovat

17. 3. 2016 – 9. setkání

Cíl setkání:
Děti dokáží rozlišit části obličeje a pocity druhých.

Struktura setkání plánovaná: 30 minut
Aktivita – Hra „Tichá pošta“ a následné přečtení čtvrté kapitoly z knihy „Saša a Markétka“ od autorky Ann Margaret Sharp. Přemýšlení nad možnými otázkami z příběhu, následná diskuze, výklad a hlasování.

Struktura setkání skutečná: 25 minut
Po hře „Tichá pošta“, kde si děti vymýšlely slova spojená s vizáží a následné přečtení čtvrté kapitoly z knihy „Saša a Markétka“, děti přemýšlely nad možnými otázkami. Nakonec jsme vybírali ze čtyř otázek spojené s příběhem: 1) „Můžou být oči jako skleněné kuličky?“, 2) „Proč se Saša rád dotýkal Markétky?“, 3) „Proč si sedal vždycky vedle Markétky?“, 4) „Jak se Markétka mohla vidět?“. Nakonec jsme se zamýšleli nad otázkou: „ Proč se Saša rád dotýkal Markétky?“
Děti hledaly odpovědi jako – cítil u ní bezpečí, - znali se od malička, - ve škole seděli v jedné lavici, - protože Markétka má příjemnou pokožku, - líbila se mu jako holka, byla pro něho hezká, - podobají se v názorech.

Co se podařilo
Děti sice se snažily hledat i proti argumenty nebo příklady, ale bohužel nedařilo se jim to. Nakonec jsme došli k závěru, že Saša se rád dotýkal Markétky, protože jí měl rád a cítil u ní bezpečí. Na závěr jsme se všichni chytli za ruce, abychom zažili stejný pocit jako Saša. Odchody dětí na kroužky narušily plánovaný čas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Kůstková



Založen(a): 7.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Domažlice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2016 07:49:20    Předmět: Citovat

21. 3. 2016 – 10. setkání

Cíl setkání:
Děti se dokáží více zamýšlet nad příběhy Saši a Markétky.

Struktura setkání plánovaná: 30 minut
Aktivita – Přečtení páté kapitoly z knihy „Saša a Markétka“ od autorky Ann Margaret Sharp. Zamyšlení se nad možnými otázkami z příběhu, následná diskuze, výklad a hlasování, reflexe.

Struktura setkání skutečná: 30 minut
Děti po přečtení kapitoly měly chvilku na rozmyšlení a zapsání možných otázek. Zajímalo je: „Proč nemůžeme můry chytat?“, Proč Markétka patřila skoro do rodiny?“, „Proč má panenka klučičí jméno?“ „Proč hráli na schovávanou?“. S osmi body vyhrála otázka: „Proč má panenka klučičí jméno?“
Děti vnášely možnosti proč má panenka klučičí jméno, a to – protože byl Saša kluk, proto panenka dostala klučičí jméno, - jméno se mu líbilo, - panenka měla jméno už, když jí dostal Saša, - panenka měla klučičí oblečení, - protože panenka byla tlustá,-nechtěl, aby kamarádi věděli, že si hraje s panenkou.

Co se podařilo
Do této diskuze se zapojila nejen děvčata, ale i chlapci. Podařilo se, že děti již nechávaly svého kamaráda domluvit a neskákat mu do řeči. Konec diskuze shrnul chlapec větou: „Panenka byla kluk, protože neměla prsa a proto dostala klučičí jméno.“ Při závěrečné reflexi děti samy postřehly, že už dokáží naslouchat a respektovat názor druhých.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign