Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-J. Š. Baara_Tumova_Silhova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 13. 01. 2016 14:44:26    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-J. Š. Baara_Tumova_Silhova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:33:34    Předmět: 21.1. 2016 – první setkání Citovat

- cíl setkání: seznámení se s dětmi, představení filosofie pro děti
- struktura setkání – plán:
10 min. představení se dětem a děti se představí nám
25 min. hra: autoportrét – děti namalují svůj obličej na papír, na jedné polovině takový jací jsou na druhé polovině dokreslí co je baví, co nemají rádi, jejich náladu. Zaměření: zjistit něco více o dětech, jejich zájmy a to co mají rádi, abychom mohli hry a další aktivity tomu přizpůsobit a udělat více zábavné.
5 min. představení co je filosofie pro děti a co je čeká příště
2 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
5 min. představení
30 min. hra – dětem trvalo, než nakreslí vše, co je baví a mají rádi
5 min. představení co je filosofie pro děti a co je čeká příště
1 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:34:44    Předmět: 22. 1. 2016 – druhé setkání Citovat

- cíl setkání: děti se dokáží plně soustředit na čtený text
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a zopakování jmen
15 min. hra na rozhýbání: stroje - Děti sedí nebo stojí v kruhu a jedno z nich jde doprostřed a začne dělat nějaký rytmický opakující se pohyb /může být i doprovázený zvukem/. Další děti se postupně přidávají, až nám vznikne jeden stroj. Cíl hry: rozhýbat děti, protože po vyučování bývají unavené a přesezené.
10 min. čtení příběhu Nemocnice pro panenky: kapitola 1
15 min. zeptat se dětí jestli všemu rozumějí, téma diskuze jejich hračka - Otázka od nás: Myslíte si, že je vaše hračka opravdová?
10 min. reflexe – Všichni naráz dají palec nahoru nebo dolu, podle toho, jak se jim program líbil. Poté náhodně vybrané tři děti zdůvodní, proč tak učinily.
1 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
3 min. a zopakování jmen
20 min. hra – děti velice zaujala a chtěli by hrát nejlépe ještě dalších 20 minut
10 min. čtení příběhu Nemocnice pro panenky: kapitola 1
10 min. diskuze o hračce - děti se překřikovaly a snažily se co nejvíce popsat svoji hračku, museli jsme je usměrnit a určit pravidlo, že bude mluvit pouze ten, kdo drží míček
5 min. reflexe – z jejich hodnocení vyplynulo, že se jim naše setkání líbilo a že by si rádi zopakovaly hru
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:01:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:35:29    Předmět: 26. 1. 2016 – třetí setkání Citovat

- cíl setkání: děti udrží pozornost u daného tématu
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
15 min. hra na rozhýbání a soustředění - Anglická baba: každý kdo je chycen se musí po zbytek hry držet za tu část těla, kam babu dostal. Děti se rozhýbou, ale zároveň se budou muset soustředit na to, aby se držely za místo, kam babu dostanou.
5 min. čtení příběhu Nemocnice pro panenky: kapitola 1 – zopakování
10 min. otázka: co si děti představují pod pojmem „opravdový“
10 min. aktivita – hra na skutečnost – připravíme předměty, které najdeme ve třídě a budeme se postupně dětí ptát jestli jsou podle nich opravdové
5 min. reflexe – odpovídání ano/ne, jejich názory na hry
1 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
15 min. hra – hru jsme raději ukončili, protože děti začaly být moc rozjívené
5 min. čtení příběhu Nemocnice pro panenky: kapitola 1 – zopakování
5 min. otázka: co si děti představují pod pojmem „opravdový“
10 min. aktivita – hra na skutečnost – děti se dlouho dohadovaly jestli je pro ně věc opravdová nebo ne
5 min. reflexe – děti dostaly dva lístečky – červený jako ne, zelený jako ano a zvedaly je podle toho jak chtěly odpovědět. Největší úspěch měla opět hra
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:02:24, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:36:12    Předmět: 27. 1. 2016 – čtvrté setkání Citovat

- cíl setkání: děti rozumí pojmu řeči těla a umí je použít (předvést)
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10 min. hra na protáhnutí těla s zpěv - otec Abrahám měl 7 synů: Otec Abrahám měl 7 synů, 7 synů měl otec Abrahám, oni nejedli ani nepili jenom takhle dělali: teď přijde pravá ruka apod.
9 min. čtení příběhu Objev Saša a Markétka: kapitola 7
10 min. aktivita: Řeč rukou – znázorňování situací pouze pohybem rukou (žebrání, posmívání se, loučení se)
5 min. Otázka: Víte co znamená řeč těla? Názorné ukázky.
5 min. reflexe názory dětí
2 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
12 min. hra na protáhnutí těla s zpěv - otec Abrahám měl 7 synů10 min. čtení příběhu Objev Saša a Markétka: kapitola 7
8 min. aktivita: Řeč rukou – znázorňování situací pouze pohybem rukou (žebrání, posmívání se, loučení se)
10 min. Otázka: Víte co znamená řeč těla? Názorné ukázky. Děti se dost rozpovídaly, museli jsme je hodně hlídat, aby se držely daného tématu.
5 min. reflexe názory dětí – povídání si a také otázky jestli se něco nového naučily
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:03:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:36:53    Předmět: 28. 1. 2016 – páté setkání Citovat

- cíl: děti nacvičují správné kladení otázek
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
15 min. hra na rozhýbání a pozornost: Slepý u stolu - jeden hráč má zavázané oči a jeho úkolem je pochytat (dotknout se) všech ostatních hráčů (ti normálně vidí). Podmínkou je, že se všichni musí jakýmkoliv způsobem a jakoukoliv částí těla či oblečení neustále dotýkat stolu. Kdo se pustí nebo je chycen, vypadává.
5 min. čtení příběhu Saša a Markétka: Kapitola 7 – zopakování
10 min. diskuze – otázky, které napadají děti k textu nebo slova, kterým nerozumí. Případně otázky od nás: Poznáte, co znamená, když někdo pokrčí rameny? Poznáte, co znamená, když někdo přikývne? Poznáte, co znamená, když někdo ukloní?
5 min. reflexe – kladení otázek, děti odpovídají tím, že stojí v řadě, a když je jejich odpověď ANO, udělají krok vpřed, při odpovědi NE krok vzad
1 min. rozloučení
-struktura setkání – skutečnost:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
15 min. hra na rozhýbání a pozornost: Slepý u stolu. Děti se dost rozdováděly, bylo potřeba jim poté dát 2 minuty na to, aby ležely na zemi se zavřenými oči a uklidnily se.
5 min. čtení příběhu Saša a Markétka: Kapitola 7 – zopakování
15 min. diskuze – děti neměly žádné své dotazy, proto jsme se zaměřili na naše otázky: Poznáte, co znamená, když někdo pokrčí rameny? Poznáte, co znamená, když někdo přikývne? Poznáte, co znamená, když někdo ukloní?
5 min. reflexe – kladení otázek, děti odpovídají tím, že stojí v řadě, a když je jejich odpověď ANO, udělají krok vpřed, při odpovědi NE krok vzad
2 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:04:48, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:38:36    Předmět: 3. 2. 2016 – šesté setkání Citovat

- cíl: děti rozpoznají co si mohou koupit za peníze a co ne
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10 min. hra na rozhýbání a pozornost: Vedoucí říká říkanku: Čáp ztratil čepičku, měla barvu, barvičku – zelenou, modrou, červenou,… Vždy když vedoucí řekne nějakou barvu, musí se děti této barvy chytit. Ti kdo barvu zatím nemají, vypadává.
5 min. čtení příběhu Blanka a Jirka Kapitola 2
5 min. probrání čteného textu, zda ho děti správně pochopily a co si zapamatovaly, případné zodpovídání otázek.
10 min. cvičení + diskuze - Kdybych měl tolik peněz, kolik chci … ,Jak můžeme peníze získat?
5 min. reflexe – kladení otázek, děti odpovídají tím, že stojí v řadě, a když je jejich odpověď ANO, udělají krok vpřed, při odpovědi NE krok vzad
2 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
5 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
20 min. hra na rozhýbání a pozornost: Čáp ztratil čepičku
5 min. čtení příběhu Blanka a Jirka Kapitola 2
5 min. probrání čteného textu, zda ho děti správně pochopily a co si zapamatovaly, případné zodpovídání otázek.
kladení otázek, děti odpovídají tím, že stojí v řadě, a když je jejich odpověď ANO, udělají krok vpřed, při odpovědi NE krok vzad
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:05:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:40:33    Předmět: 5. 2. 2016 – sedmé setkání Citovat

- cíl: děti zvládají diskutovat o jedné otázce
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
15 min. hra na rozhýbání a pozornost: Tiché narozeniny- Děti musí vyjádřit bez mluvení den, měsíc a rok svého narození. Mohou používat gesta, číslice ukazovat na prstech apod. Procvičení gestikulace
5 min. čtení příběhu Blanka a Jirka Kapitola 2 - zopakování
10min.diskuze- Co bys dělal, kdybys měl hodně peněz?
5 min. reflexe – necháme děti program oznámkovat, jako kdyby byly ve škole
2 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
5 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10 min. hra na rozhýbání a pozornost: Tiché narozeniny- prvňáčkům bylo třeba pomoci s číslicemi
5 min. čtení příběhu Blanka a Jirka Kapitola 2
10min.diskuze Co bys dělal, kdybys měl hodně peněz? Dětem se diskuze líbila, proto jsme přidaly 5 min. navíc
10 min. reflexe – děti si sednou do kroužku a po jednom, řeknou, co se jim setkání přineslo
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:06:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:41:11    Předmět: 8. 2. 2016 – osmé setkání Citovat

- cíl: děti dokáží dávat pozor a soustředit se na zadaný úkol
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
7 min. čtení příběhu Saša a Markétka Kapitola 4- čtou starší žáci
25 min. cvičení a hra zároveň: Přátelství- nakreslete obrázek svého kamaráda a vedle něj nakreslete sami sebe, popište, v čem se obrázky podobají a v čem se liší a proč s ním kamarádíte
5 min. reflexe – necháme děti program oznámkovat, jako kdyby byly ve škole
2 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
5 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
7 min. čtení příběhu Saša a Markétka Kapitola 4- čtou starší žáci – stačilo 5 min.
25 min. cvičení a hra zároveň: Přátelství- popisování zabralo o 10 min. více
5 min. reflexe – necháme děti program oznámkovat, jako kdyby byly ve škole
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:07:09, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:41:53    Předmět: 10. 2. 2016 – deváté setkání Citovat

- cíl: děti rozumějí otázce a dokáží správně vyhodnotit odpověď
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10 min. hra na rozhýbání a pozornost: Pavouk a moucha: Určíme jednoho pavouka. Ten musí chytat mouchy přelétající přes jeho území. Zbylé děti předvádějí mouchy, přitom i bzučí. Musí vždy „proletět“ území pavouka, aniž by se jí dotkl. Pokud se pavouk dotkne mouchy, tak se moucha stává pavoukem. Poslední zbylá moucha vyhrává hru.
5 min. čtení příběhu Saša a Markétka Kapitola 4- zopakování
15 min. cvičení- Je podle váš člověk vaším přítelem, pokud: př.si s vámi hraje? zlobí vás?
5 min. reflexe – pantomimicky ukáží, jakou mají po programu náladu (úsměv, zamračení)
2 min. rozloučení
- struktura setkání – skutečnost:
5 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10min. hra na rozhýbání a pozornost: Pavouk a moucha. Po hře bylo nutné děti zklidnit přibližně 5 minut zpíváním pomalé písničky a sezením v klidu na koberci
5 min. čtení příběhu Saša a Markétka Kapitola 4- zopakování
15 min. cvičení- - Je podle váš člověk vaším přítelem, pokud…
5 min. reflexe – většinou to byl samý úsměv, našlo se i pár zamračených, kteří by raději dále hrály hru
1 min. rozloučení


Naposledy upravil Iveta Silhová dne 09. 03. 2016 13:08:17, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:44:36    Předmět: 11. 2. 2016 – desáté setkání Citovat

- cíl: děti dokáží udržet pozornost, soustředit se na čtení textu a reagovat na diskuzi
- struktura setkání – plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
15 min. hra na rozhýbání a pozornost: Okolí- Děti sedí v kroužku na zemi nebo na židlích a postupně vyjmenovávají věci, které vidí v prostoru kolem sebe, žádná věc se nesmí opakovat dvakrát a pokud někdo neví, může použít záchytné slovo, které jsme si zvolili na začátku /například místnost, herna apod./. Doplníme vše rytmem, tak, že všichni tleskáme. Ten kdo hru poplete, vypadává.
5 min. čtení příběhu Saša a Markétka Kapitola 3
15 min. cvičení- Dobrá a špatná pravidla - navázání na pravidla z textu
5 min. reflexe – děti rozdělíme do dvojic a mezi sebou si řeknou, zda se jim setkání líbilo nebo ne
2 min. rozloučení se, poděkování dětem
- struktura setkání – skutečnost:
5 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10min. hra na rozhýbání a pozornost: Okolí- bylo zapotřebí více času, než děti hru zcela pochopily
5 min. čtení příběhu Saša a Markétka Kapitola 3
10 min. cvičení- Dobrá a špatná pravidla - navázání na pravidla z textu
3 min. celková reflexe – povídání si jak se dětem líbilo
3 min. rozloučení – poděkování dětem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:47:40    Předmět: 11. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání se s dětmi, zopakování jmen
10min. hra- společně vyjmenovat, co nejvíce slov, které začínají na „spolu-“
10 min. čtení – Kraťoučká pohádka o panence Barborce, který se ráda parádila
15 min. diskuze na téma spolupráce (Jak se vlastně pozná, že lidé spolupracují? Je možné spolupracovat a přitom se hádat?)
5min. reflexe a rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání se s dětmi a zopakování jmen
15 min. hra - společně vyjmenovat, co nejvíce slov, které začínají na „spolu-“. Dětem jsme ze začátku musely pomáhat, chvilku trvalo, než pochopily, co po nich chceme.
6 min. čtení- Kraťoučká pohádka o panence Barborce, který se ráda parádila
20 min. diskuze na téma spolupráce- toto téma děti zaujalo, vymýšlely různé druhy spolupráce
3 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:48:09    Předmět: 12. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání se s dětmi, zopakování jmen
10min. hra- bláznivá slova- každý má tužku a papír, na který napíší přídavné jméno, papír přeloží a pošlou dát, další připíše podstatné jméno, poté sloveso…. Když poté děti přečtou celý papírek dohromady, vycházejí z toho zábavné a nesmyslné věty.
10 min. připomenutí si příběhu z minulé hodiny o panence Barborce a o hračkách, které ji pomáhaly s ušitím šatů.
15 min. cvičení na téma, jak můžeme pomoci ostatním? (když pláčou, když jsou zranění, když se ztratí..)
5min. reflexe- děti řeknou, co se jim z hodiny líbilo a co nelíbilo
2min. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání se s dětmi a zopakování jmen
15 min. hra- bláznivá slova. Hra děti bavila, smály se, tak jsme přidaly jedno kolo na víc
10 min. připomenutí si příběhu z minulé hodiny o panence Barborce a o hračkách, které ji pomáhaly s ušitím šatů.
15 min. cvičení na téma, jak můžeme pomoci ostatním? Děti byly nepozorné, hodně se překřikovaly.
5min. reflexe -děti řeknou, co se jim z hodiny líbilo a co nelíbilo. Nejvíce se líbila hra.
3 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:48:50    Předmět: 13. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání se s dětmi, zopakování jmen
10min. hra- předvést pantomimicky různé podoby hněvu (rozčilovat se, trucovat, vztekat se)
10 min. čtení- Kraťoučká pohádka o vzpouře hraček a tikajícím budíku
15 min. diskuze- hněvaly byste se, kdyby si s vámi kamarád nechtěl hrát? Kdyby se váš kamarád chtěl kamarádit s někým jiným?
5min. reflexe- komu se hodina líbila, tak se přihlásí
2min. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání se s dětmi a zopakování jmen
10 min. hra- - předvést pantomimicky různé podoby hněvu (rozčilovat se, trucovat, vztekat se)- téměř vše, co děti předvedly, vypadalo stejně.
10 min. čtení- Kraťoučká pohádka o vzpouře hraček a tikajícím budíku
15 min. diskuze- hněvaly byste se, kdyby si s vámi kamarád nechtěl hrát? Kdyby se váš kamarád chtěl kamarádit s někým jiným?
2min. reflexe – komu se hodina líbila, tak se přihlásí
3 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:49:23    Předmět: 14. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání se s dětmi, zopakování jmen
10min. hra- vymodelovat z modelíny odvážného hrdinu
10 min. čtení- Příběhy pejska Reka
15 min. diskuze- Jaké vlastnosti má odvážný člověk? Je odvážný hasič, který někoho zachrání před ohněm? Je odvážný chlapce, který pomůže otci umýt auto?
5min. reflexe- když se dětem hodina líbila, zvednou zelený kus modelíny, pokud ne zvednou červený kus
2min. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání se s dětmi a zopakování jmen
15 min. hra- vymodelovat z modelíny odvážného hrdinu. Dětem trvalo déle, než hrdiny vymodelovaly.
10 min. čtení- Kraťoučká pohádka o vzpouře hraček a tikajícím budíku
15 min. diskuze- Jaké vlastnosti má odvážný člověk? Je odvážný hasič, který někoho zachrání před ohněm? Je odvážný chlapce, který pomůže otci umýt auto?
2min. reflexe – když se dětem hodina líbila, zvednou zelený kus modelíny, pokud ne zvednou červený kus
3 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:49:47    Předmět: 15. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání se s dětmi, zopakování jmen
10min. hra- Myslím si zvíře. Děti hádají, na které zvíře myslíme.
10 min. čtení- Kouzelné botičky
15 min. cvičení- jaký je rozdíl mezi zvědavostí a špehováním, zkoušením, vyptáváním…?
5min. reflexe- děti hodinu oznámkují jako ve škole
2min. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání se s dětmi a zopakování jmen
10 min. hra- Myslím si zvíře. Děti hádají, na které zvíře myslíme. Uhodly všechna myšlená zvířata
10 min. čtení- Kouzelné botičky
15 min. cvičení- jaký je rozdíl mezi zvědavostí a špehováním, zkoušením, vyptáváním…?
2min. reflexe – děti hodinu oznámkují jako ve škole. Většinou dávaly 2
3 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:50:14    Předmět: 16. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání, zopakování jmen, přivítání nových dětí
15min. společné převyprávění pohádky Sůl nad zlato/Byl jednou jeden král s dětmi, kde se láska k otci přirovnává k nejvzácnějším věcem
10min. hra – děti se drží v kruhu za ruce a jeden začínající řekne přirovnání například „Mám ráda jaro jako sluneční svit“ a ostatní po kruhu pokračují a dávají přirovnání podle svého uvážení.
5 min. výběr otázky na příští setkání
2min. reflexe
2.min rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání, zopakování jmen, přivítání nových dětí
13min. společné převyprávění pohádky Sůl nad zlato/Byl jednou jeden král s dětmi, kde se láska k otci přirovnává k nejvzácnějším věcem
10min. hra – děti se drží v kruhu za ruce a jeden začínající řekne přirovnání například „Mám ráda jaro jako sluneční svit“ a ostatní po kruhu pokračují a dávají přirovnání podle svého uvážení.
8 min. výběr otázky na příští setkání, dotazy k pohádce
2min. reflexe
2.min rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:50:46    Předmět: 17. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5min. přivítání, zopakování jmen
15 min. hra na rozhýbání: stroje - Děti sedí nebo stojí v kruhu a jedno z nich jde doprostřed a začne dělat nějaký rytmický opakující se pohyb /může být i doprovázený zvukem/. Další děti se postupně přidávají, až nám vznikne jeden stroj.
10 min. stručné opakování pohádky Sůl nad Zlato/Byl jedou jeden král
10 min. otázka Jaké to je mít rád? Koho mám rád?
5 min. reflexe - všichni naráz dají palec nahoru nebo dolu, podle toho, jak se jim program líbil. Poté náhodně vybrané tři děti zdůvodní, proč tak učinily
2. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
5min. přivítání, zopakování jmen
15 min. hra na rozhýbání: stroje - Děti sedí nebo stojí v kruhu a jedno z nich jde doprostřed a začne dělat nějaký rytmický opakující se pohyb /může být i doprovázený zvukem/. Další děti se postupně přidávají, až nám vznikne jeden stroj.
7 min. stručné opakování pohádky Sůl nad Zlato/Byl jedou jeden král
7 min. otázka Jaké to je mít rád? Koho mám rád?
5 min. reflexe - všichni naráz dají palec nahoru nebo dolu, podle toho, jak se jim program líbil. Poté náhodně vybrané tři děti zdůvodní, proč tak učinily
2min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:51:19    Předmět: 19. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10 min. hra na rozhýbání a pozornost: Vedoucí říká říkanku: Čáp ztratil čepičku, měla barvu, barvičku – zelenou, modrou, červenou,… Vždy když vedoucí řekne nějakou barvu, musí se děti této barvy chytit. Ti kdo barvu zatím nemají, vypadává.
10 min. čtení příběhu Snílek
10 min. aktivita – Jaký je rozdíl mezi tím, když se nám v noci něco zdá a když si ve dne něco představujeme.
5 min. reflexe - pantomimicky ukáží, jakou mají po programu náladu (úsměv, zamračení)
2 min. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
10 min. hra na rozhýbání a pozornost: Vedoucí říká říkanku: Čáp ztratil čepičku, měla barvu, barvičku – zelenou, modrou, červenou,… Vždy když vedoucí řekne nějakou barvu, musí se děti této barvy chytit. Ti kdo barvu zatím nemají, vypadává.
6 min. čtení příběhu Snílek
10 min. aktivita – Jaký je rozdíl mezi tím, když se nám v noci něco zdá a když si ve dne něco představujeme.
2 min. reflexe - pantomimicky ukáží, jakou mají po programu náladu (úsměv, zamračení), převládaly úsměvy
2 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 16. 08. 2016 19:52:11    Předmět: 20. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
5 min. přivítání, povídání si, zopakování jmen
10 min. Tiché narozeniny- Děti musí vyjádřit bez mluvení den, měsíc a rok svého narození. Mohou používat gesta, číslice ukazovat na prstech apod.
10 min. otázka- Proč se nám zdají sny?
10 min. reflexe - děti si sednou do kroužku a po jednom, řeknou, co se jim setkání přineslo
5 min. konečné rozloučení s dětmi, poděkování a rozdání sladké odměny
Struktura setkání- skutečnost:
5 min. přivítání, povídání si, zopakování jmen
10 min. Tiché narozeniny- Děti musí vyjádřit bez mluvení den, měsíc a rok svého narození. Mohou používat gesta, číslice ukazovat na prstech apod.
7 min. otázka- Proč se nám zdají sny?
9 min. reflexe - děti si sednou do kroužku a po jednom, řeknou, co se jim setkání přineslo
4 min. konečné rozloučení s dětmi, poděkování a rozdání sladké odměny
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Iveta Silhová



Založen(a): 18.1.2016
Příspěvky: 20
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 24. 08. 2016 17:29:13    Předmět: 18. setkání Citovat

Struktura setkání- plán:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
5 min. čtení příběhu
10 min. aktivita – pantomimická hra, děti pantomimicky předvedou danou věc ve dvou situacích. V první situaci předvedou danou věc jako dobrou a v druhé situaci jí předvedou jako zlou. – zaměřeno na rozpoznání dobra a zla
15 min. diskuze: Kde se v člověku bere dobro a zlo? Může být něco pro jednoho dobré a zároveň pro někoho špatné?
5 min. zopakování a shrnutí, reflexe
2 min. rozloučení
Struktura setkání- skutečnost:
2 min. přivítání a seznámení se s aktivitami co nás čekají
5 min. čtení příběhu
8 min. aktivita – pantomimická hra, děti pantomimicky předvedou danou věc ve dvou situacích. V první situaci předvedou danou věc jako dobrou a v druhé situaci jí předvedou jako zlou. – zaměřeno na rozpoznání dobra a zla
12 min. diskuze: Kde se v člověku bere dobro a zlo? Může být něco pro jednoho dobré a zároveň pro někoho špatné.
4 min. zopakování a shrnutí, reflexe
1 min. rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign