Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Roznov_Navojska_Fiserova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 13. 01. 2016 00:29:01    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_Roznov_Navojska_Fiserova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Katka Fišerová



Založen(a): 4.1.2016
Příspěvky: 2
Město: Prachatice

PříspěvekZaslal(a): 19. 01. 2016 11:51:00    Předmět: praxe Citovat

5.1 2016
1. hodina
cíl setkání: seznámení se s dětmi, představení dětem pojem filozofie pro děti.
struktura setkání-plánovaná:
Představení se dětem, kdo jsme, proč tu jsme, jak dlouho tu budeme, co s nimi budeme dělat- co to je filozofie pro děti, proč tu s námi je myš Lenka, určení si pravidla, že mluví jen ten, kdo budeme mít myš Lenku. (10 minut)
Vyzkoušení si pravidla, v kolečku si podáváme myš Lenku a každý z dětí se představí a řekne, jaké tradice dělali doma o Vánocích, co dostal pod stromeček apod. (15 minut)
Živé obrazy- chůze po prostoru a na tlesknutí se děti zastaví, řekne se nějaká Vánoční věc, jídlo apod. (napřiklad kapr, cukroví, stromeček..) a děti tu věc pantomimicky předvedou. (10 minut)
Seznamovací hra Bang
Vysvětlení pravidel, čas na hru (10 minut)
Reflexe a rozloučení se s dětmi (5 minut)
Struktura (skutečná)
Představení se, pravidla, pojem filozofie pro děti. (10 minut)
Kdo bude mít myš Lenku představil se (20 minut)
Živé obrazy ( 5 minut)
hra Bang - vysvětlení pravidel, hra (10 minut)
reflexe, rozloučení (5 minut)
Komentář: Jelikož máme dětí hodně, některé aktivity trvaly déle než jsme předpokladaly a pro příště budeme vědět, že aktivity zaberou více času kvůli počtu dětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Katka Fišerová



Založen(a): 4.1.2016
Příspěvky: 2
Město: Prachatice

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2016 10:28:21    Předmět: Citovat

26.1. 2016
3. hodina
cíl hodiny: poznání dobra a zla díky příběhu, poznávat vztahy ve skupině
Struktura setkání (plánovaná)
- připomenutí pravidel, opakování jmen (5 minut)
- aktivita "Kuba řekl" (10 minut)
- přečtení příběhu Saša a Markétka: Kapitola 7 (5 minut)
- předvedení pantomimicky jak by každý vyjádřil strach, zlost, když někdo o něco prosí apod. (5 minut)
- diskuze co je to zlo, co je dobro (5 minut)
- vymýšlení otázek a psaní otázek na tabuli (5 minut)
- hlasování a diskuze o vybrané otázce ( 15 minut)
- shrnutí a rozloučení se (5 minut)

Struktura setkání (skutečná)
- připomenutí pravidel, opakování jmen (5 minut)
- aktivita "Kuba řekl" (10 minut)
- přečtení příběhu Saša a Markétka: Kapitola 7 (5 minut)
- předvedení pantomimicky jak by každý vyjádřil strach, zlost, když někdo o něco prosí apod. (5 minut)
- diskuze co je to zlo, co je dobro (5 minut)
- vymýšlení otázek a psaní otázek na tabuli (5 minut)
- hlasování a diskuze o vybrané otázce ( 20 minut)
- shrnutí a rozloučení se (5 minut)
Poznámka: Toto téma děti velmi bavilo a některé odpovědi nás velice překvapily, protože v družině máme převážně děti z první třídy. Na otázku "Kdo je zlý člověk?" - odpovídaly například teroristi, lidé, kteří pijí alkohol, ten, kdo nikomu nepůjčí hračku apod. Na otázku kdo je dobrý člověk odpovídaly děti například - když někdo někomu půjčí peníze, když někdo nevyhazuje odpadky na zem apod. Myslím, že jsme dostaly velmi chytrou třídu a těším se na další zajímavé odpovědi. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Návojká



Založen(a): 4.1.2016
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 19:46:15    Předmět: Citovat

12.01.2016
2. setkání
Cíl hodiny: Děti se snaží diskutovat a poslouchat ostatní

Struktura setkání (plánovaná)
-představení se, připomenutí pravidel, opakování jmen (3 minuty)
-hra "živé pexeso" (15 minut)
-Čtení příběhu Nemocnice pro panenky: Kapitola 1 (5 minut)
-diskuze o hračkách zda jsou či nejsou opravdové (5 minut)
-vymýšlení a psaní otázek na tabuli (5 minut)
-diskuze na zvolené téma (10 minut)
-povídání si o hračkách (10 minut)
-shrnutí a rozloučení se (2 minut)

Struktura setkání (skutečná)
-představení se, připomenutí pravidel, opakování jmen (6 minut)
-vysvětlení pravidel hry (2 minuty)
-hra "živé pexeso" (18 minut)
-čtení příběhu Nemocnice pro panenky : Kapitola 1 (4 minuty)
-Diskuze o hračkách zda jsou či nejsou opravdové (5 minut)
-vymýšlení a psaní otázek na tabuli (5 minut)
-povídání si o hračkách (13 minut)
-shrnutí s rozloučení se (2 minuty)


*Komentář
Děti jsou velmi všímavé, mají velkou fantazii a zajímavé otázky. Jedinou nevýhodou je odcházení dětí do různých kroužků a spojování tříd, ale i přicházející děti s námi rády spolupracují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Návojká



Založen(a): 4.1.2016
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2016 20:48:35    Předmět: Citovat

2.2.2016
4. setkání
Cíl hodiny: Děti mají ponětí co jsou peníze a jak k ním přijít

Struktura setkání (plánovaná)
-představení se, opakování jmen (3 minuty)
-Čtení příběhu Blanka a Jirka:Kapitola 2(5 minut)
-diskuze o penězích (5 minut)
-vymýšlení a psaní otázek na tabuli (5 minut)
-diskuze na zvolené téma (10 minut)
-povídání si o krádežích a jejích následcích (8 minut)
-hra na čaroděje a policajty (12 minut)
-shrnutí a rozloučení se (2 minut)

Struktura setkání (skutečná)
-představení se, opakování jmen (3 minuty)
-Čtení příběhu Blanka a Jirka:Kapitola 2(5 minut)
-diskuze o penězích (5 minut)
-vymýšlení a psaní otázek na tabuli (5 minut)
-diskuze na zvolené téma (5 minut)
-povídání si o krádežích a jejích následcích (10 minut)
-hra na čaroděje a policajty (20 minut)
-shrnutí a rozloučení se (2 minut)

*Komentář
Téma "peníze" děti moc nezaujala, ale o krádežích už se rozpovídaly více, sem tam jsme jejich odpovědi nečekaly. Hra na čaroděje a policisty je velmi bavila, tudíž jsme ji i o trochu protáhly =)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Návojká



Založen(a): 4.1.2016
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 05. 2016 17:14:03    Předmět: Citovat

5. setkání
9.2.2016
Cíl hodiny: Děti si na základě příběhu a diskuze uvědomují co je strach a proč ho mají

Struktura setkání (plánovaná)
-zopakování pravidel, zopakování jmen (3 minuty)
-čtení příběhu Blanka a Jirka: Kapitola 3 (5 minut)
-diskuze o příběhu a vysvětlení aktivity (7 minut)
-malování obrázku na téma strach (10 minut)
-reflexe namalovaných obrázků (10 minut)
-povídání si o tom čeho se bojíme a proč (10 minut)
-Shrnutí odpovědí a rozloučení (5 minut)

Struktura setkání (skutečná)
-zopakování pravidel (3 minuty)
-čtení příběhu Blanka a Jirka: Kapitola 3 (5 minut)
-diskuze o příběhu a rozdání pokynů (4 minuty)
-malování obrázků na téma strach (15 minut)
-reflexe namalovaných obrázků a povídání i nich (15 minut)
-shrnutí a rozloučení se (5 minut)

*Komentář
Děti byly rády, že mohly jít něco malovat a že jen nesedí a neposlouchají, někteří si daly velmi záležet. Povídání o tom co namalovaly jsme musely prodloužit a celkově o tom mluvit více, protože každé z dětí k tomu chtělo něco říct a vyprávět o obrázku. Docela nás překvapily odpovědi dětí, protože ve velké většině se jednalo o téma muslimských imigrantů, světové války, ale i paranormální jevy jako třeba *krvavá Máří*. Myslím, že děti byly hodně spokojený, už jen protože, že měly prostor mluvit o svých obrázcích a ukázat je ostatním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Gabriela Návojká



Založen(a): 4.1.2016
Příspěvky: 15
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 05. 2016 17:53:49    Předmět: Citovat

2.3.2016
6. setkání
Cíl hodiny:Uvědomění si k čemu je dobrá pravda

Struktura hodiny (plánovaná)
-zopakování si pravidel (2 minuty)
-hra "chodí Pešek okolo" (10 minut)
-Čtení příběhu Kio a Ali: Kapitola 2 (5 minut)
-vymýšlení otázek a psaní na tabuli (10 minut)
-diskuze na téma pravda a lhaní (13 minut)
-shrnutí odpovědí (3 minuty)
-rozloučení se (2 minuty)

Struktura hodiny (skutečná)
-zopakování pravidel (3 minuty)
-hra "chodí Pešek okolo" (12 minut)
-Čtení příběhu Kio a Ali: Kapitola 2 (5 minut)
-vymýšlení otázek a psaní na tabuli (10 minut)
-diskuze na dané téma a cvičení kdy je dobré lhát (15 minut)
-shrnutí odpovědí (3 minuty)
-rozloučení se (2 minuty)

*Komentář
Děti napadaly velmi zajímavé odpovědi a především na to kdy je dobré člověku lhát s mnohými odpovědmi si myslím, že jsme se i s Káťou mohly ztotožnit a až nás překvapily např. když máme u sebe hodně peněz a někdo se nás na to zeptá, nebo v nevyhnutelných situacích jako je smrt. Ale jako většina děti byly odpovědi, že lžou rodičům když nemají udělaná co mají mít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign