Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 02. 01. 2016 22:00:28 Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-MŠ_Besednice_Koclířová_K |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:12:01 Předmět: |
|
|
Datum: 12.11.2015 - 1. setkání
Cíl setkání: Seznámit děti s programem Filozofie pro děti, představení knihy, stanovení pravidel, společná diskuse, tvorba otázek
Plánovaná struktura:
Představení filozofie, myšlenky (5 min)
Seznámení s knihou Nemocnice pro panenky - četba 1. kapitoly (10 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Aktivita: Hra na skutečnost (5 min)
Shrnutí + rozloučení (2 min)
(celkem 37 min)
Skutečná struktura:
Co je filozofie? Co je myšlenka, kde se bere? (5 min)
Seznámení s knihou, čtení příběhu (10 min)
Kladení otázek + diskuse + určení pravidel diskuse (12 min)
Malování vlastní panenky (10 min)
Aktivita: Hra na skutečnost (8 min)
Shrnutí + rozloučení (2 min)
(celkem 47 min)
Shrnutí:
Při čtení příběhu děti reagovaly na to, o čem text je, ale následně nedokázaly otázky vymyslet. Snažila jsem se je navést na jejich vlastní panenku. Každý se chtěl pochlubit a tak jsem se setkala s nekázní, kdy se jeden přes druhého překřikovaly a musela jsem je opakovaně napomínat. Určily jsme pravidla diskuse. Následně jsme se dostaly k otázce, kde se panenky berou. Problém byl v tom, že děti čekaly jasnou odpověď ode mě, tak jsem se jim znova pokusila vysvětlit o čem filozofie je. Další problém nastal, když aktivnější děti nepustily ostatní ke slovu a měly tendenci přibližovat se ke mě a tím odstrkovaly z kroužku méně aktivní. Hra na skutečnost děti zaujala. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:13:50 Předmět: |
|
|
Datum: 19.11. 2015 - 2. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení všech dětí
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (hra na myšlení) (5 min)
Připomenutí pravidel, četba 2. kapitoly (5 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 27 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (hra na myšlení) (6 min)
Připomenutí pravidel, četba 2. kapitoly (4 min)
Kladení otázek + diskuse (20 min)
Aktivita: hra na myšlení (10 min)
(celkem 40 min)
Shrnutí:
Toto setkání jsem nahrávala, děti velice zaujal diktafon, díky kterému jsem se setkávala s opakovanou nekázní. Oproti prvnímu setkání jsem zaznamenala pokrok v pokládání otázek. Překročení plánovaného času vedlo k nepozornosti a nekázni některých dětí. Z minulého setkání jsem si dala za úkol zapojit všechny, i přes vynaloženou snahu, dva chlapci k tématu vůbec nepromluvili. Na závěr děti chtěly opakovat hru, kterou jsme hrály jako mozkovou rozcvičku. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:14:34 Předmět: |
|
|
Datum: 26.11. 2015 - 3. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (nadřazování) (5 min)
Připomenutí minulého setkání, četba 3. kapitoly (7 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 29 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (nadřazování) (6 min)
Připomenutí minulého setkání, četba 3. kapitoly (10 min)
Kladení otázek + diskuse (10 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 27 min)
Shrnutí:
Děti zaujalo slovo sobec, nad kterým jsme poměrně dlouhou dobu diskutovaly. Byla jsem příjemně překvapená, že se zapojily i děti, které se při minulých setkáních příliš neprojevily. Naopak chyba byla povolit dvěma chlapcům, které diskuze nebavila jít si hrát. Začaly se přidávat i další děti a nakonec nás zůstalo diskutovat šest, přičemž hrající si děti začaly být neukáznění a my byly donuceni diskuzi předčasně ukončit. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:15:31 Předmět: |
|
|
Datum: 3.12. 2015 - 4. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (odůvodňování názvů) (5 min)
Připomenutí minulého setkání, četba 4. kapitoly (10 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Aktivita: řazení obrázků (10 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 42 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (odůvodňování názvů) (5 min)
Připomenutí minulého setkání, četba 4. kapitoly (12 min)
Kladení otázek + diskuse (12 min)
Aktivita: řazení obrázků (10 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 41 min)
Shrnutí:
Po minulé zkušenosti s opakovanou nekázní a nezájmem, jsem se pokusila děti motivovat hrou. Diskutovalo se převážně o tom, co je hezké, co ošklivé (zaujalo je slovo hnusné, které neustále opakovaly) a jak se to pozná. Následně jsem se snažila děti navést k otázce, zda když je někdo hezký, znamená to také, že je hodný? Postupně jsme přešly k aktivitě, kdy dvojice dostala dva obrázky pohádkových postav a měla je zařadit od nejhezčích (nejhodnějších?) po nejošklivější (nejvíce zlé?) a odůvodnit svůj výběr. Při hře se rozpoutala vášnivá diskuze, kdy si děti navzájem snažily vyvrátit svá tvrzení a obhájit svůj názor. Míra nekázně byla o poznání nižší než při minulém setkání. Opět se výše zmiňovaní dva chlapci zapojili pouze při vyrušování. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:16:04 Předmět: |
|
|
Datum: 10.12.2015 - 5. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (hra na myšlení) (5 min)
Připomenutí minulého setkání, četba 5. kapitoly (10 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 32 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (hra na myšlení) (7 min)
Připomenutí minulého setkání, četba 5. kapitoly (10 min)
Kladení otázek + diskuse (17 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 36 min)
Shrnutí:
Závěr příběhu se dětem převážně nelíbil, diskutovaly na téma, že by nikdy neopustily své hračky. Pokládání otázek týkajících se příběhu při tomto setkání poměrně vázlo. Položila jsem tedy otázku jak by si představovaly konec příběhu oni a každý, kdo chtěl dostal prostor pro vlastní dokončení příběhu. Opět si děti skákaly do řeči a doplňovaly závěry jiných. Stále cítím potřebu získat větší autoritu. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:16:46 Předmět: |
|
|
Datum: 17.12.2015 - 6. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (nadřazování) (5 min)
Četba pohádky O Smolíčkovi (7 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Aktivita: pohybová hra (7 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 36 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (nadřazování) (5 min)
Četba pohádky O Smolíčkovi (7 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Aktivita: pohybová hra (7 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 36 min)
Shrnutí:
Děti byly překvapené, že jsem jim četla známou pohádku a nevěděly si rady s tvořením otázek. Navedla jsem je a bavily jsme se o poslušnosti a proč je dobré být poslušný a co vše by se mohlo stát, kdybychom neposlechly v určitých případech. Děti byly velice aktivní a dokonce se poprvé zapojil i jeden z nespolupracujících chlapců, z toho jsem měla radost. Velmi se dětem líbila hra (pozměněný mrazík), kdy jedno z dětí bylo jezinka, která měla za úkol ostatní děti pochytat, ten koho se dotkla nesměl pokračovat ve hře, dokud mu jelen (další určené dítě) nepodlezl mezi nohama. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:17:15 Předmět: |
|
|
Datum: 7.1.2016 - 7. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (slovní hrátky) (5 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Na cestě s obědem (7 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Aktivita: hra (7 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 36 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (slovní hrátky) (5 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Na cestě s obědem (7 min)
Kladení otázek + diskuse (12 min)
Aktivita: hra (10 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 36 min)
Shrnutí:
Diskuse probíhala na téma kdo je to kamarád. Děti se chtěly pochlubit, kdo je jejich nejlepším kamarádem a jaký je. Překřikovaly se, tak jsem dala prostor každému pro představení kamaráda. Následně jsme se dostaly k otázce, jak poznáme, že je někdo náš kamarád. Poté jsme hrály hru, že jsem uváděla různé příklady situací, ve kterých se k sobě chováme kamarádsky a nekamarádsky. Když se jednalo o situaci, ve které se k sobě chováme přátelsky, měly děti za úkol položit obě ruce na zem. Pokud se spletly, měly dělat dřepy. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:17:52 Předmět: |
|
|
Datum: 14.1.2016 - 8. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (hra na myšlení) (5 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Honzíkův sen (7 min)
Malování toho, z čeho mají děti strach (10 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 39 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (hra na myšlení) (7 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Honzíkův sen (6 min)
Malování toho, z čeho mají děti strach (10 min)
Diskuse (15 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 40 min)
Shrnutí:
Diskuse se odvíjela od namalovaných obrázků. Nejprve každé z dětí dostalo prostor ukázat nám svůj obrázek a popsat co na něm je a proč právě z toho mají strach. Byla jsem až překvapená, jak toto téma zaujalo a děti byly pozorné a aktivní. Dále jsme se bavily o tom, komu říkáme a co cítíme, když máme strach. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:18:25 Předmět: |
|
|
Datum: 21.1.2016 - 9. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (slovní hrátky) (5 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Babička dostává kuličku (6 min)
Malování toho, co mám nejvíc rád (10 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 38 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (slovní hrátky) (4 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Babička dostává kuličku (6 min)
Malování toho, co mám nejvíc rád (12 min)
Kladení otázek + diskuse (13 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 37 min)
Shrnutí:
Po přečtení příběhu, měly děti za úkol namalovat to, co mají nejvíce rády. Zajímavá byla různorodost obrázků, někdo maloval lidi, jiný zvíře, či hračku. Splnila se moje očekávání, že se děti nebudou moci rozhodnout, dotazovaly se, které ze svých "nej" mají namalovat. Nechala jsem to na nich. Některé děti měly na obrázku více "objektů." Následně jsme se bavily o tom, co namalovaly, jak poznají, že je mají rádi a jak jim to dávají najevo. Byla jsem spokojená s tím, že se při tomto setkání zapojily opravdu všechny děti. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kateřina Koclířová
Založen(a): 23.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Kaplice
|
Zaslal(a): 31. 03. 2016 01:19:17 Předmět: |
|
|
Datum: 28.1.2016 - 10. setkání
Cíl setkání: společná diskuse, tvorba otázek, zapojení a motivace všech dětí, udržení kázně
Plánovaná struktura:
Mozková rozcvička (nadřazování) (5 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Ve vlaku (7 min)
Kladení otázek + diskuse (12 min)
Aktivita: hra (7 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 33 min)
Skutečná struktura:
Mozková rozcvička (nadřazování) (5 min)
Četba pohádky Honzíkova cesta - Ve vlaku (7 min)
Kladení otázek + diskuse (15 min)
Aktivita: hra (7 min)
Shrnutí (2 min)
(celkem 36 min)
Shrnutí:
Po přečtení příběhu jsem děti nasměrovala k otázce, proč je důležité mít jméno. Líbilo se mi, jak horlivá debata se rozpoutala, opět byl menší problém s nekázní některých chlapců, které jsem musela opakovaně napomínat. Vyplynula otázka jaké by to bylo, kdybychom jména neměly a měly místo nich například čísla. Tento nápad se převážně nezamlouval a většinou si děti ani nedokázaly představit, že by se měly jmenovat jinak. Následně jsme si zahrály hru, každé dvojici bylo přiřazeno písmeno a měly vymyslet co nejvíce jmen, začínajících daným písmenem. _________________ Kateřina Koclířová |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|