Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015 - 2016 -Zprávy z praxe David Bílek - SVČ Sušice - Bílek

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Druhý stupeň ZŠ / Nižší ročníky gymnázií
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 19. 04. 2016 20:26:12    Předmět: 2015 - 2016 -Zprávy z praxe David Bílek - SVČ Sušice - Bílek Citovat

7. března 2016 – 1. hodina praxe - 1. Setkání skupiny
Děti se znají v rámci kroužku Dračí doupě

- Cíl setkání:
Ozřejmit, co je to filozofie. Jak nám může pomoci, když si o daném problému popovídáme

- Plánovaná struktura setkání:
1. Pravidla pro konverzaci (10 min)
2. Konverzace – Téma latinské citáty (př. Per aspera ad astra, Divide et impera, Bellum se ipsum alit, Cedo maiori, Ad usum proprium, Audiatur et altera pars (20 min)
3. Zhodnocení (10 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. Stanovení pravidel (10 min)
2. Debata (25 min) – otázky: Jaký citát se jednotlivým osobnostem hráčů podobá. Jaký citát nejvíce odpovídá aktivitám skupiny. Jaký citát by hráči chtěli, aby nejvíce odpovídal aktivitám skupiny.
3. Zhodnocení (5 min)

- Reflexe:
Tato skupina patří mezi ty nejstarší, které vedu, a tak většina kluků je již „zasažena“ pubertou. Bylo tedy náročné zaujmout je a inspirovat k nějakému sebevyjádření. Ale lze říct, že se nám to nakonec povedlo, a až na nějaké nepatřičné vtípky a legrácky bylo vidět, že je to téma zajímá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 19. 04. 2016 20:28:44    Předmět: Citovat

9. března 2016 – 2. hodina praxe – 1. setkání skupiny

Děti se opět znají z kroužku Dračí doupě

- Cíl setkání:
Ozřejmit, co je to filozofie. Jak nám může pomoci, když si o daném problému popovídáme

- Plánovaná struktura setkání:
1. Pravidla pro konverzaci (10 min)
2. Konverzace – Téma latinské citáty (př. Per aspera ad astra, Divide et impera, Bellum se ipsum alit, Cedo maiori, Ad usum proprium, Audiatur et altera pars (20 min)
3. Zhodnocení (10 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. Stanovení pravidel (10 min)
2. Debata (20 min) – otázky: Jaký citát se jednotlivým osobnostem hráčů podobá. Jaký citát nejvíce odpovídá aktivitám skupiny. Jaký citát by hráči chtěli, aby nejvíce odpovídal aktivitám skupiny.
3. Zhodnocení (10 min)

- Reflexe:
S touto skupinou mám kroužek od 16:00 a většina z nich na něj dochází přímo ze školy, kde mají odpolední vyučování. Někteří nesli tedy trochu nelibě, že se nebudeme věnovat hned programu kroužku a dávali to jasně najevo. Větší část skupiny byla ale k debatě svolná a o dané problematice ráda popřemýšlela.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 19. 04. 2016 20:29:28    Předmět: Citovat

10. března 2016 – 3. hodina praxe – 1. setkání skupiny

I v tomto případě se jednalo o návštěvníky kroužku Dračí doupě.

- Cíl setkání:
Ozřejmit, co je to filozofie. Jak nám může pomoci, když si o daném problému popovídáme.

- Plánovaná struktura setkání:
1. Pravidla pro konverzaci (10 min)
2. Konverzace – Téma latinské citáty (př. Per aspera ad astra, Divide et impera, Bellum se ipsum alit, Cedo maiori, Ad usum proprium, Audiatur et altera pars (20 min)
3. Zhodnocení (10 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. Stanovení pravidel (5 min)
2. Debata (30 min) – otázky: Jaký citát se jednotlivým osobnostem hráčů podobá. Jaký citát nejvíce odpovídá aktivitám skupiny. Jaký citát by hráči chtěli, aby nejvíce odpovídal aktivitám skupiny.
3. Zhodnocení (5 min)

- Reflexe:
V této skupině jsou dominantní kluci z gymnázia, a tak se s ní pracuje velice dobře. Jsou ochotni přemýšlet nad termíny, propojovat myšlenky a i téma samotné – latinské citáty, stažené k jejich skupině, jim připadalo jako velmi zajímavé. Tato skupina byla k sobě nejvíce sebekritická a přislíbila si, že ze závěrů, ke kterým došla, učiní rozhodnutí, jež by jim pomohla v další hře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 19. 04. 2016 20:30:12    Předmět: Citovat

14. března 2016 – 4. Hodina praxe – 2. Setkání skupiny

- Cíl setkání: Podívat se s odstupem na problémy, které děti často řeší.
- Plánovaná struktura setkání:
1. Četba připraveného rozhovoru - kamarádi Pepa a Tonda debatují nad problémem, že Pepa už zase použil mobilní telefon na zaplacení výhod v online hře, přestože to má zakázané. (5 min)
2. Individuální práce dětí – vytváření otázek na téma přečteného rozhovoru (5 min)
3. Výběr jedné z otázek dětí a hledání odpovědi (20 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. četba rozhovoru (4 min)
2. Individuální práce dětí - připravené otázky děti psaly na tabuli (4 min)
3. Vybraná otázka – Může být pro nás hra stejně důležitá jako reálný život? Debata. (33 min)
4. Zhodnocení (7 min).

- Reflexe:
Děti dobře vědí, co je od nich očekáváno, takže jsem měl dojem, že postoje zaujaly takové, jaké jsou od nich očekávány. Na druhou stranu měly možnost se podívat objektivněji na tuhle problematiku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 19. 04. 2016 20:37:01    Předmět: Citovat

16. března 2016 – 5. hodina praxe – 2. setkání skupiny

- Cíl setkání: Podívat se s odstupem na problémy, které děti často řeší.
- Plánovaná struktura setkání:
1. Četba připraveného rozhovoru - kamarádi Pepa a Tonda debatují nad problémem, že Pepa už zase použil mobilní telefon na zaplacení výhod v online hře, přestože to má zakázané. (5 min)
2. Individuální práce dětí – vytváření otázek na téma přečteného rozhovoru (5 min)
3. Výběr jedné z otázek dětí a hledání odpovědi (20 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. četba rozhovoru (5 min)
2. Individuální práce dětí - připravené otázky děti psaly na tabuli (4 min)
3. Vybraná otázka – Může být pro nás hra stejně důležitá jako reálný život? Debata. (35 min)
4. Zhodnocení (6 min).

- Reflexe:
Většina dětí se o dané problematice ráda začala bavit. Bylo vidět, že se jich to rozhodně týká, i když nebyly příliš ochotné přiznat, že i oni mají možná trochu problém a že to s počítačem a hraním her občas přehánějí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 20:14:29    Předmět: Citovat

17. března 2016 – 6. hodina praxe – 2. setkání skupiny

- Cíl setkání: Podívat se s odstupem na problémy, které děti často řeší.

- Plánovaná struktura setkání:
1. Četba připraveného rozhovoru - kamarádi Pepa a Tonda debatují nad problémem, že Pepa už zase použil mobilní telefon na zaplacení výhod v online hře, přestože to má zakázané. (5 min)
2. Individuální práce dětí – vytváření otázek na téma přečteného rozhovoru (5 min)
3. Výběr jedné z otázek dětí a hledání odpovědi (20 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. četba rozhovoru (4 min)
2. Individuální práce dětí - připravené otázky děti psaly na tabuli (6 min)
3. Vybraná otázka – Může být pro nás hra stejně důležitá jako reálný život? Debata. (25 min)
4. Zhodnocení (5 min).

- Reflexe:
Děti byly přesvědčeny, že se jich tento problém příliš netýká, ale potom co jsme si popovídali o časové dotaci, kterou věnují internetu a hrám, tak usoudily, že by se jich to přinejmenším do budoucna týkat mohlo. Starší kluci v této skupině již plně chápou strategii výrobců online her a tím mají šanci jednat racionálně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 20:15:47    Předmět: Citovat

21. března 2016 – 7. hodina praxe – 3. setkání skupiny

- Cíl setkání: Upřesnit si morální hodnoty hráčů her na hrdiny.

- Plánovaná struktura setkání:
1. Četba rozhovoru na téma, zda je dobré hrát v Dračím doupěti zlé postavy (5 min)
2. Samostatná práce dětí - tvorba otázek k rozhovoru - otázky budou psány na papírky
(3 min)
3. Debata nad zvolenou otázkou (25 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. Četba (4 min)
2. Samostatná práce dětí (6 min)
3. Debata – Bude zlá postava zpestřením hry? (23 min)
4. Zhodnocení (4 min)

- Reflexe:
Na tyto otázky mají děti průměrně vyhraněné názory, tudíž někteří nahlas propagovaly, že by si rády zahrály záporné postavy, ostatní byly zase jednoznačně proti. Argumenty byly smysluplné u obou stran, avšak dosáhli jsme souhlasného postoje, že je nezbytné, aby družina spolu spolupracovala. Tímto jsme záporné postavy seznali jako ne úplně vhodné pro tuto skupinu.


Naposledy upravil Bílek David dne 20. 04. 2016 20:48:55, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 20:22:27    Předmět: Citovat

23. března 2016 – 8. hodina praxe – 3. setkání skupiny

- Cíl setkání: Upřesnit si morální hodnoty hráčů her na hrdiny.

- Plánovaná struktura setkání:
1. Četba rozhovoru na téma, zda je dobré hrát v Dračím doupěti zlé postavy (5 min)
2. Samostatná práce dětí - tvorba otázek k rozhovoru - otázky budou psány na papírky
(3 min)
3. Debata nad zvolenou otázkou (25 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. Četba (5 min)
2. Samostatná práce dětí (5 min)
3. Debata – Bude zlá postava zpestřením hry? (20 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Reflexe:
I v této skupině se jednotlivé názory značně odlišovaly, a tak došlo k ostré debatě. Hráči se shodli alespoň na tom, že zlé postavy jsou buď nebezpečí, nebo i zkázou pro celou družinu a také že budou v ostrém rozporu se zákonně dobrými postavami, které tato skupina obsahuje. Debata umožnila probrat problém, který tuto skupinu hráčů již delší dobu trápil.


Naposledy upravil Bílek David dne 20. 04. 2016 20:48:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 20:26:56    Předmět: Citovat

31. března 2016 – 9. hodina praxe – 3. setkání skupiny

- Cíl setkání: Upřesnit si morální hodnoty hráčů her na hrdiny.

- Plánovaná struktura setkání:
1. Četba rozhovoru na téma, zda je dobré hrát v Dračím doupěti zlé postavy (5 min)
2. Samostatná práce dětí - tvorba otázek k rozhovoru - otázky budou psány na papírky
(3 min)
3. Debata nad zvolenou otázkou (25 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Skutečná struktura setkání:
1. Četba (4 min)
2. Samostatná práce dětí (5 min)
3. Debata – Bude zlá postava zpestřením hry? (27 min)
4. Zhodnocení (5 min)

- Reflexe:
V této skupině se hráči shodli na tom, že zlé postavy budou zakázány, ale dlouze jsme debatovali nad tím, kde je hranice zla, a jaké činy můžeme vyhodnotit jako zlé a jaké jsou ještě v určité normě chování dobrodruha. Každý měl hranice trochu někde jinde, a tak jsme k nim museli přidat konkrétní příklady ze hry.


Naposledy upravil Bílek David dne 20. 04. 2016 20:47:35, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Bílek David



Založen(a): 17.4.2016
Příspěvky: 10
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 20. 04. 2016 20:46:53    Předmět: Citovat

4. dubna 2016 – 10. hodina praxe – 4. setkání skupiny

- Cíl setkání: Propojení dobrodruhů s mytologií

- Plánovaná struktura setkání:
1. Několik základních pojmů o různých náboženstvích a představení několika různých otázek (5 min).
2. Debata na vybranou otázku (25 min).
3. Vyhodnocení a závěr (5 min).

- Skutečná struktura setkání:
1. Pojmy a otázky (8 min).
2. Debata - Má každý dobrodruh nějaké náboženství, nějakou víru? (28 min).
3. Vyhodnocení a závěr (3 min).

- Reflexe:
Pro většinu hráčů by byla víra (náboženství) zajímavým zpestřením, ale narazili jsme na to, že se v této problematice příliš neorientují, a tak bychom museli věnovat značný čas vysvětlování jednotlivých praktik v každé pro dobrodruhy aktuální víře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Druhý stupeň ZŠ / Nižší ročníky gymnázií Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign