Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_T_Sviny_Petrova_Smrckova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 19. 11. 2015 00:05:06    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE-SD_T_Sviny_Petrova_Smrckova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 10. 01. 2016 15:04:27    Předmět: Citovat

1.Setkání: 19.10. 2015
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí:7 - 11
Časová dotace:45 min
Cíl: Děti ví, jak tvořit filozofické otázky

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Seznámení + vysvětlení, co je to filozofie pro děti: 5 min.
3. Čtení příběhu Nemocnice pro panenky: Kapitola 1: 8 min
4. Cvičení: Jsou panenky opravdové?: 5 min
5. Vysvětlení + tvoření filozofických otázek: 10 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Seznámení + vysvětlení, co je to filozofie pro děti: 10 min.
3. Čtení příběhu Nemocnice pro panenky: Kapitola 1: 6 min.
4. Cvičení: Jsou panenky opravdové?: 10 min
5. Vysvětlení + tvoření filozofických otázek: 15 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 3 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 4 min.

Shrnutí:
Naše první hodina probíhala zcela hladce, až jsme to nečekali. Na to, že děti o nějaké filozofii pro děti nikdy neslyšely, tak se snažily a působily dojmem, že se i baví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 10. 01. 2016 15:23:10    Předmět: Citovat

2.Setkání: 26.10.2015
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, že existuje neverbální komunikace: řeč těla

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Saša a Markétka: Kapitola 7: 8 min
4. Aktivita: Gesta: 5 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Aktivita: Řeč rukou: 5 min.
9. Rozloučení: 3 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Saša a Markétka: Kapitola 7: 5 min
4. Aktivita: Gesta: 10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 3 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Aktivita: Řeč rukou: 10 min.
9. Rozloučení: 3 min.

Shrnutí:
Děti se celkem snaží diskutovat, ale nejvíce je baví aktivity spojené s příběhem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 10. 01. 2016 15:44:18    Předmět: Citovat

3.Setkání: 6.11.2015
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, jaký význam mají v životě peníze

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Blanka a Jirka: Kapitola 2: 8 min
4. Cvičení: Kdybych měl tolik peněz, kolik chci?: 5 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 15 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Blanka a Jirka: Kapitola 2: 8 min
4. Cvičení: Kdybych měl tolik peněz, kolik chci?: 10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 3 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 20 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Shrnutí:
Na toto téma se děti rozpovídaly, zapomínají pouze odůvodňovat své názory, ale po několikátém upozornění se zlepšily. Všechny děti přispěly do diskuze tím, jaký význam mají peníze pro ně samotné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 10. 01. 2016 15:58:08    Předmět: Citovat

4.Setkání: 16.11.2015
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, co je to strach a jaký má význam

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Blanka a Jirka: Kapitola 3: 8 min
4. Cvičení: Strach je jako...: 10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 15 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Blanka a Jirka: Kapitola 3: 6 min
4. Cvičení: Strach je jako...: 10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 3 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Shrnutí:
Děti působily unaveně a proto se zdálo, že je téma příliš nebaví. Do diskuze se snažily zapojit všechny děti, ale přesto byla diskuze krátká a spíše obecná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 10. 01. 2016 16:16:36    Předmět: Citovat

5.Setkání: 24.11.2015
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, co je to pravda (opravdová, milosrdná,...)

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Kio a Ali: Kapitola 2: 8 min
4. Cvičení: Dobro: 10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 15 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Přivítání: 5 min.
3. Čtení příběhu Kio a Ali: Kapitola 2: 8 min
4. Cvičení: Dobro: 15 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Vybrání otázky (hlasování): 2 min.
7. Diskuze: 15 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Shrnutí:
Při této hodině trvalo dětem daleko déle sestavit otázky, než v předešlých hodinách. Dnes poprvé jsme děti nechaly diskutovat v podstatě samotné, jen občas jsme pomohli. K diskuzi hodně přispělo to, že jsme třídu trochu upravili, tak aby se dalo sedět v kroužku, což se předtím nedalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 31. 01. 2016 22:01:08    Předmět: Citovat

6. Setkání : 26.11. 2015
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí: 7-11 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti umí přemýšlet nad sporem a dokáží vidět věci z více úhlů.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Míša, kap.2 : 8 min.
4. Aktivita: Otázka, zda už děti byly v nějakém konfliktu: 7 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 2 min.
7. Diskuze: 15 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 4 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Míša, kap.2 : 10 min.
4. Aktivita: Otázka, zda už děti byly v nějakém konfliktu: 8 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 3 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Shrnutí: Děti byly tuto hodinu velice aktivní, takže bylo nutné zkrátit diskuzi, aby byla splněna časová dotace a děti mohly odejít včas.
_________________
Petrová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 31. 01. 2016 22:02:15    Předmět: Citovat

7. Setkání : 7.12. 2015
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí: 7-11 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti umí srovnávat věci a dokáží i zdůvodňovat.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Pixie, kap.2 : 10 min.
4. Cvičení: To, co mám rád a to, co nemám. : 10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 2min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Přivítání: 2 min.
3. Čtení příběhu Pixie, kap.2 : 11 min.
4. Cvičení: To, co mám rád a to, co nemám.: 8 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 2min.
7. Diskuze: 13 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Shrnutí: K tomuto příběhu vymyslely děti velké množství otázek, protože v příběhu bylo velké množství zajímavých podnětů k přemýšlení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 31. 01. 2016 22:03:32    Předmět: Citovat

8. Setkání : 14.12. 2015
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí: 7-11 let
Časová dotace: 45 min.
Cíl: Děti znají vliv virtuálního „světa“ a znají pojem empatie.

Plánovaná hodina:

1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Romana, kap.3 : 10 min.
4. Cvičení: Vcítit se do situace někoho jiného… :10 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 2min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:

1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 2 min.
3. Čtení příběhu Romana, kap.3 : 12 min.
4. Cvičení: Vcítit se do situace někoho jiného…: 8 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 3 min.
6. Výběr otázky: 2min.
7. Diskuze: 13 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Shrnutí: Nad tímto příběhem se děti asi nejvíce zamyslely, protože ony samy dobře ví, že na počítači tráví svůj volný čas a byla pro ně tato hodina asi nejzajímavější. Nebo tímto dojmem alespoň působily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 22:41:58    Předmět: Citovat

9. Setkání : 12.1. 2016
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí: 7-11 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti dokáží rozlišit, co je správné, spravedlivé a nesprávné.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Lisa, kap.1 : 10 min.
4. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
5. Výběr otázky: 2min.
6. Diskuze: 15 min.
7. Cvičení: Co je správné a co nesprávné: 5 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 2 min.
3. Čtení příběhu Lisa, kap.1 : 8 min.
4. Sestavení a zapsání otázek: 6 min.
5. Výběr otázky: 2min.
6. Diskuze: 21 min.
7. Cvičení : Co je správné a co nesprávné: 10 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Shrnutí: Tato hodina byla poznamenaná tím, že děti měly filozofii poprvé v ranní družině. Byla tu díky tomu také možnost hodinu lehce protáhnout, protože děti nebyly vázané na odchod domů. Kvůli délce příběhu byla zvolena varianta, že děti se tentokrát čtení nezúčastní a budou jen posluchači.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2016 22:43:04    Předmět: Citovat

10. Setkání : 19.1. 2016
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí: 7-11 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Děti ví, co je sexismus a dokáží o něm samy přemýšlet
Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Hana, kap.2 : 10 min.
4. Cvičení:Co to je sexismus?: 5 min
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 2 min.
7. Diskuze: 15 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 4 min.
2. Přivítání: 3 min.
3. Čtení příběhu Hana, kap.2 : 8 min.
4. Cvičení:Co to je sexismus?: 6 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 5 min.
6. Výběr otázky: 3 min.
7. Diskuze: 14 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Shrnutí: Tentokrát se děti opravdu snažily, ačkoliv bylo vidět, že téma je pro ně docela obtížné. Ze začátku se zdálo, že téma příběhu ani moc nechápají, ale po krátkém vysvětlení se rychle zorientovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 12. 07. 2016 13:16:08    Předmět: Citovat

1.Setkání: 1. 4. 2016
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí:7 - 11
Časová dotace:45 min
Cíl: Dětí dokáží o pravdě přemýšlet a ví, že neexistuje jen jedno tvrzení o pravdě.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Čtení příběhu Objev Harryho Sttotlemeiera : Kapitola 1: 10 min
3. Cvičení: O pravdě: 7 min.
4. Doplňovačka: Za jakých okolností by mohly být věci pravdivé… : 7 min.
5. Sestavení a zapsání otázek: 2 min.
6. Výběr otázky:2 min.
7. Diskuze: 10 min.
8. Rozloučení: 3 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 5 min.
2. Čtení příběhu Objev Harryho Sttotlemeiera: Kapitola 1: 9 min.
3. Cvičení: O pravdě : 7 min.
4.Doplňovačka: Za jakých okolností by mohly být věci pravdivé..: 8 min.
5. Sestavení a zapsání otázek : 4min.
6. Výběr otázky : 1 min.
7. Diskuze: 9 min.
8. Rozloučení: 2 min.

Shrnutí:
Děti měly nějakou chvíli pauzu, tak jsme se snažily opět najet do toho samého režimu jako dříve, aby si děti zvykly a byly připraveny na další hodiny s námi. Jen se mi zdálo, že by toto téma šlo ještě více rozvést, protože mi přijde velice zajímavé. Každopádně i přes prvotní zdržování dětí, kterým se do filosofie zřejmě ten den nechtělo, hodina proběhla nakonec v pořádku.
_________________
Petrová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 12. 07. 2016 13:17:07    Předmět: Citovat

2.Setkání: 8. 4.2016
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí:7 - 11
Časová dotace:45 min
Cíl: Děti se naučí přemýšlet o věcech v různém kontextu

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2min.
3. Rozebírání pojmu „dobrý a zlý“ : 10 min.
4. Cvičení: Co je dobré a co zlé? : 10 min.
5. Tvoření příběhu ve skupinách s pojmy dobrý a zlý : 15 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení : 2 min.


Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2min.
3. Rozebírání pojmu „dobrý a zlý“ : 8min.
4. Cvičení: Co je dobré a co zlé? : 15min.
5. Tvoření příběhu ve skupinách s pojmy dobrý a zlý : 15 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení : 2 min.

Shrnutí: Děti byly nejdříve překvapeny, že se nečte žádný příběh, ale zdálo se, že to pro ně bylo i milé překvapení a hlavně se všechny aktivně zapojily. Se spolužačkou jsme byly také rády, že jsme se vyhnuly čtení příběhu, protože to občas bývá zbytečně zdlouhavé (zvláště pro děti) a takto jsme alespoň mohly přejít hned k řešení otázek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 12. 07. 2016 13:17:54    Předmět: Citovat

3.Setkání: 15. 4.2016
Počet dětí: 8
Věkové rozmezí:7 - 11
Časová dotace:45 min
Cíl: Děti toto téma dokáží zhodnotit už z jiných perspektiv, než v dřívější hodině a dokáží se v tomto tématu dostat do hloubky.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2min.
3. Rozebírání pojmu Strach : 5 min.
4. Cvičení: Strach je to, když…: 10 min.
5. Jakou by mohl mít strach podobu? : 20 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení : 2 min.


Skutečná hodina:

1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 1min.
3. Rozebírání pojmu Strach : 7 min.
4. Cvičení: Strach je to, když…: 7 min.
5. Jakou by mohl mít strach podobu? : 23 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení : 1 min.

Shrnutí: Toto téma jsme si vybraly, protože už minulý semestr jsme ho braly. Zajímalo nás, zda děti ušly nějaký krok a zda po odpoutání příběhu, který se četl minulý semestr, dokáží strach vidět jinak. Bylo zajímavé pozorovat, jak každé dítě chápe strach odpoutaný od příběhu rozdílněji než dříve. Společný strach, že se bojí maminky, když něco provedou ,jsme očekávaly hned na začátku, ale jinak se děti dokázaly o tématu rozhovořit.
_________________
Petrová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 12. 07. 2016 13:18:59    Předmět: Citovat

4.Setkání: 22. 4. 2016
Počet dětí: 7
Věkové rozmezí:7 - 11
Časová dotace:45 min
Cíl: Děti dokáží přemýšlet o věcech do hloubky.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2min.
3. Rozebírání pojmu Člověk : 10 min.
4. Cvičení: Jsem člověkem, když…: 10 min.
5. Diskuze o člověku: 15 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení : 2 min.


Skutečná hodina:

1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 1min.
3. Rozebírání pojmu Člověk : 12 min.
4. Cvičení: Jsem člověkem, když…:8 min.
5.Diskuze o člověku: 17 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení : 1 min.

Shrnutí: Přišlo mi, že děti nejdříve ani nevěděly, co se po nich chce. Pokud se řekne člověk, berou to jako přirozené slovo, o kterém nikdy více nepřemýšlely, proto mi přišlo, že to pro ně byl největší „oříšek“. Bylo vidět, že se nad tím opravdu musely zamyslet, a poté už začaly člověka rozebírat z různých úhlů. Tato hodina mi přišla- snad nejen mně- zlomová v jejich přemýšlení o věcech a pojmech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petrova



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 12. 07. 2016 13:19:42    Předmět: Citovat

5.Setkání: 29. 4. 2016
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí:7 - 11
Časová dotace:45 min
Cíl: Děti si osvojí znalosti k samostatnému vedení diskuze.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2min.
3. Rozebírání pojmu Svoboda : 5 min.
4. Cvičení: Jak se správně dotazovat na věc, o které hovoříme.:10 min.
5. Děti si zkusí samostatné vedení diskuze:10
6. Diskuze o člověku: 10 min.
7. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
8. Rozloučení : 2 min.


Skutečná hodina:

1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 2min.
2. Přivítání se s dětmi : 1min.
3. Rozebírání pojmu Svoboda : 5 min.
4. Cvičení: Jak se správně dotazovat na věc, o které hovoříme.:13 min.
5. Děti si zkusí samostatné vedení diskuze: 12 min.
6. Diskuze o člověku: 8 min.
7. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
8. Rozloučení : 1 min.

Shrnutí: Děti se minulou hodinu naučily přemýšlet o pojmech ve větším rozsahu, tak bylo potřeba je zapojit i do vedení diskuze, které by už mohly zvládnout samy. Proto hodina začala stejně jako běžně a poté bylo cvičení, které je mělo dovést k přemýšlení, jak vést diskuzi. Děti si většinou vše pamatovaly z hodin, takže opakovaly, co viděly u nás. Proto bylo nutné je ještě zasvětit do jakési teorie vedení diskuze, co má obsahovat atd. Poté si děti vyzkoušely vedení samy a zdálo se, že jakmile se zapojily tak, že byly ony ti vedoucí, tak pro ně byla hodina zábavnější a cítily se důležitějšími. To mě utvrdilo v tom, že je někdy dětem dát prostor pro to, aby ony samy byly někdy ve vedoucí pozici a cítily se tak lépe. Také poté lépe vstřebávají věci, které se jim říkají, protože si to zkouší na vlastní kůži.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2016 21:36:55    Předmět: Citovat

6.Setkání: 6.5.2015
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, co je to řeč těla.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu řeč a tělo : 5 min.
4. Cvičení: Ukažme si něco řečí těla: 10 min.
5. Diskuze co to vlastně je řeč těla?: 10 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení: 1 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu řeč a tělo : 5 min.
4. Cvičení: Ukažme si něco řečí těla: 15 min.
5. Diskuze co to vlastně je řeč těla?: 10 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení: 1 min.

Shrnutí:
Na začátku hodiny se dětem moc nechtělo nic dělat, byly trochu rozjívené, ale nakonec děti hodina celkem bavila, zvláště když měli předvádět řečí těla např. smutek nebo vztek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2016 21:51:05    Předmět: Citovat

7.Setkání: 13.5.2015
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, co znamená pojem přátelství.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu přítel : 5 min.
4. Cvičení Je přítel ten, kdo...? : : 10 min.
5. Diskuze Kdo je nejlepší přítel? : 10 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu přítel : 5 min.
4. Cvičení: Je přítel ten, kdo...? : 15 min.
5. Diskuze Kdo je nejlepší přítel? : 15 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení: 1 min.

Shrnutí:
Na této hodině děti působily sebevědomě, myslely si, že toto téma zvládnou lehce. Myslím si, že cvičením jsme jim to ale se spolužačkou lehce zkomplikovali a teprv poté, se děti začaly tématem zabývat do hloubky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2016 22:07:24    Předmět: Citovat

8.Setkání: 3.6.2015
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, co znamená pojem láska a nenávist.

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu láska a nenávist : 5 min.
4. Cvičení Co ve svém životě miluji a co nenávidím? : : 10 min.
5. Diskuze Je mezi láskou a nenávistí nějaký rozdíl? : 10 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu láska : 5 min.
4. Cvičení: Co ve svém životě miluji a co nenávidím? : 5 min.
5. Diskuze Je mezi láskou a nenávistí nějaký rozdíl? : 15 min.
6. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
7. Rozloučení: 1 min.

Shrnutí:
Tato hodina mě osobně velice bavila, rozebírat s dětmi z prvního stupně co je to láska, bylo nejen docela zajímavé, ale zároveň i zábavné, protože se děti samozřejmě neustále smály, pokaždé když někdo zmínil, že to znamená když se holka s klukem zamilují, další úsměvná věc byly rozhodně odpovědi kluků na otázku co ve svém životě miluji? (telefon, tablet).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2016 22:19:45    Předmět: Citovat

9.Setkání: 10.6.2015
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti ví, co znamená pojem mateřská láska

Plánovaná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu mateřská láska : 5 min.
4. Diskuze Co znamená, že mě maminka má ráda? : 10 min.
5. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
6. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příprava textu a pomůcek + příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu láska : 5 min.
4. Diskuze Co znamená, že mě maminka má ráda? : 15 min.
5. Konečná reflexe hodiny : 3 min.
6. Rozloučení: 1 min.

Shrnutí:
Téma mateřské lásky jsme dětem slíbili, protože jsme na něj narazili v minulé hodině, z toho důvodu jsme neměli připravené cvičení, snažili jsme se navázat na diskuzi z minulé hodiny. Děti se snažily samostatně diskutovat, ale zároveň jsme je v této hodině museli hodně napomínat, protože dost zlobily. Tuto hodinu jsme také použili pro pořízení nahrávky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Barbara Smrčková



Založen(a): 7.1.2016
Příspěvky: 10
Město: Trhové Sviny

PříspěvekZaslal(a): 08. 09. 2016 23:37:53    Předmět: Citovat

10.Setkání: 17.6.2015
Počet dětí: 6
Věkové rozmezí: 7 - 11
Časová dotace: 45 min
Cíl: Děti zhodnotí naše hodiny filosofie.

Plánovaná hodina:
1. Příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu reflexe : 5 min.
4. Diskuze Co se vám líbilo nebo nelíbilo na našich hodinách? : 10 min.
5. Rozloučení: 2 min.

Skutečná hodina:
1. Příchod dětí: 3 min.
2. Přivítání se s dětmi : 2 min.
3. Rozebírání pojmu reflexe : 5 min.
4. Diskuze Co se vám líbilo nebo nelíbilo? : 15 min.
5. Rozloučení: 1 min.

Shrnutí:
Naše poslední hodina proběhla bez problémů, bylo to spíše takové celkové ohlédnutí za všemi našimi hodinami, které proběhly. Diskutovali jsme o tom co se dětem nelíbilo, co naopak ano a co si z našich hodin odnášejí. Od dětí jsme dostali celkem pozitivní zpětnou vazbu, za což jsme byli se spolužačkou rády, děti uznaly, že občas je dané téma úplně nebavilo, ale i tak se snažily něco říci a naše hodiny je bavily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zuzana Konzalová



Založen(a): 23.11.2016
Příspěvky: 8
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 16. 03. 2017 11:11:15    Předmět: Citovat

Datum: 27.2.2017 
Setkání: 9. 
Cíl setkání: - Účastníci porozumí pojmu ticho. ‎
Struktura setkání: 
1. Přivítání - 3 minuty 
2. Hra šibenice – ve 2 skupinách, slovní spojení tichá hudba a tichý večer 10 minut 
3. Dramatické ztvárnění těchto pojmů a pojmů tichá domácnost, samotné ticho – 20 minut 
4. Hromadné vyzkoušení si samotného ticha a reflexe co to samotné ticho znamená - 10 minut ‎
5. Rozloučení - 2 minuty ‎
- celková časová dotace 45 minut 
(časy jsou uvedeny orientačně)

Co je meditace? "Ondra: Mám pocit, že mám hlavu v srdci." ‎
_________________
S přáním krásného dne Smile
Z.Konzalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign