Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 02. 11. 2015 17:16:45 Předmět: 2015/2016 -ZPRÁVY Z PRAXE-Maj_(Urban)Vratislavska_Safrankova |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Naposledy upravil Ríša Macků dne 01. 03. 2016 10:42:57, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalUrban
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 9 Město: České Budejovice
|
Zaslal(a): 23. 11. 2015 16:22:59 Předmět: 1. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2 |
|
|
1. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
- Datum setkání: 19. 10. 2015
- Počet dětí: 13
- Věkové rozmezí: 7-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Děti ví, jak se tvoří filozofické otázky¨
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
o Plánovaná hodina
Příprava textu a pomůcek: 3 minuty
Příchod dětí: 2 minuty
Představení se dětem: 3 minuty
Stručné představení co je to filosofie pro děti: 5 minut
Vysvětlování, tvoření filozofických otázek, děti si vyzkoušeli vytvořit filosofickou otázku: 15 minut
Vybrání jedné filozofické otázky pomocí hlasování: 5 minut
Krátká diskuze: 7 minut
Rozloučení: 5 minut
o Skutečná hodina
Příprava textu a pomůcek: 4 minuty
Příchod dětí: 5 minuty
Představení se dětem: 5 minuty
Stručné představení co je to filosofie pro děti: 10 minut
Vysvětlování, tvoření filozofických otázek, děti si vyzkoušeli vytvořit filosofickou otázku: 10 minut
Vybrání jedné filozofické otázky pomocí hlasování: 5 minut
Krátká diskuze: 6 minut
Rozloučení: 3 minuty
- Komentář¨
Jelikož to byla naše první hodina, tak jsme byly poněkud nervózní z toho, jak si s dětmi takzvaně padneme do noty. Naštěstí nás děti přijali jak za kamarády, tak s určitým respektem. Děti se zdají velice aktivní a energické. Jelikož pracujeme se skupinou dětí poměrně velkého věkového rozdílu, je poměrně težké najít nějaké téma, které by zaujalo všechny děti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalUrban
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 9 Město: České Budejovice
|
Zaslal(a): 23. 11. 2015 16:23:23 Předmět: 2. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2 |
|
|
2. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 26.10.2015
-počet dětí: 11
-věkové rozmezí: 7-11let
-časová dotace: 45minut
-cíl: stihneme vytvoření, výběr a diskusi k otázce + děti umějí zapojit do diskuse
-plánovaná sktruktura včetně časové dotace:
=příprava textů a pomůcek: 3minuty
=příchod dětí: 2minuty
=povídání si o tématech, které jsou pro děti samotné zajímavé: 10minut
=vytváření filosofických otázek na vybrané téma (rodina): 7minut
=napsání otázek na tabuli: 4minuty
=hlasování (výběr otázky): 5minut
=diskuse : 13minut
=rozloučení: 1minuta
-skutečná hodina:
=příprava textů a pomůcek: 2minuty
=příchod dětí: 1minuty
=povídání si o tématech, které jsou pro děti samotné zajímavé: 8minut
=vytváření filosofických otázek na vybrané téma (rodina): 9minut
=napsání otázek na tabuli: 7minut
=hlasování (výběr otázky): 4minuty
=diskuse : 10minut
=rozloučení: 3minuty
-komentář:
Dětem se nejvíce zalíbilo téma rodina. Diskutovalo se především o tom, co to znamená mít někoho rád. Děti nebyly, až na vyjímky, příliš rozjívené a tak bylo celé filosofování celkem zdařilé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 23. 11. 2015 16:28:35 Předmět: |
|
|
3. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
- Datum setkání: 2. 11.2015
- Počet dětí: 12
- Věkové rozmezí: 6-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Děti s námi diskutují o šikaně a násilí. Utvrdili jsme se v tom, že děti ví co je šikana a mají na ní stejný náhled
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
o Plánovaná hodina
Příprava textu a pomůcek (text: Saša a Markétka, kap. 7): 2 minuty
Příchod dětí: 3 minuty
Posazení se do kruhu: 1 minuta
Hromadné čtení texu: 8 min u
Vytváření filozofické otázky k textu (ten, kdo chtěl): 3 minuty
Napsání otázek na tabuli: 3 minuty
Výběr jedné otázky pomocí hlasování: 3 minuty
Diskuze k vybrané otázce: 10 minut
Aktivita-řeč těla: 5 minut
Aktivita-gesta: 5 minut
Rozloučení: 2 minuty
o Skutečná hodina
Příprava textu a pomůcek (text: Saša a Markétka, kap. 7): 2 minuty
Příchod dětí: 3 minuty
Posazení se do kruhu: 1 minuta
Hromadné čtení texu: 5 minut
Vytváření filozofické otázky k textu (ten, kdo chtěl): 3 minuty
Napsání otázek na tabuli: 4 minuty
Výběr jedné otázky pomocí hlasování: 4 minuty
Diskuze k vybrané otázce: 8 minut
Aktivita-řeč těla: 7 minut
Aktivita-gesta: 5 minut
Rozloučení: 3 minuty
- Komentář¨
Dětem se líbil náš návrh, že se posadíme na koberec do kroužku, kde probíhala naše diskuse. Děti, které již umějí číst, se střídali ve čtení textu Saša a Markétka (část kapitoly 7) po větách. Ostatní byli vcelku soustředění, a tak se poté zapojili do diskuse. Diskuse probíhala celkem bouřlivě, ale dobrali jsme se jednotného konce, a sice že šikana a násilí je špatné a kdyby se něco podobného dělo naším kamarádům a blízkým, určitě bychom to nenechali jen tak a začali to nějakým způsobem řešit. Když začali být děti rozjívené, přešli jsme k aktivitám, pomocí kterých se podařilo děti usměrnit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 23. 11. 2015 21:26:14 Předmět: |
|
|
4. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
- Datum setkání: 9. 11.2015
- Počet dětí: 12
- Věkové rozmezí: 6-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Děti ví, jaké jsou hodnoty. Jaký mají význam v životě člověka a jaký význam pro ně mají peníze.
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
o Plánovaná hodina
Příprava textu a pomůcek (text: Blanka a Jirka, kap. 2): 2 minuty
Příchod dětí: 3 minuty
Posazení se do kruhu: 1 minuta
Hromadné čtení texu: 5 minut
Ujasnění pojmu hodnota:5
Napsání otázek na tabuli: 3 minuty
Výběr jedné otázky pomocí hlasování: 3 minuty
Diskuze k vybrané otázce: 10 minut
Aktivita-Můžeš si koupit: 10 minut
Rozloučení: 2 minuty
o Skutečná hodina
Příprava textu a pomůcek (text: Blanka a Jirka, kap. 2): 2 minuty
Příchod dětí: 3 minuty
Posazení se do kruhu: 1 minuta
Hromadné čtení texu: 5 minut
Ujasnění pojmu hodnota: 7 minut
Napsání otázek na tabuli: 2 minuty
Výběr jedné otázky pomocí hlasování: 2 minuty
Diskuze k vybrané otázce: 10 minut
Aktivita-Můžeš si koupit: 10 minut
Rozloučení: 1 minut
Komentář
Diskuse o hodnotách proběhla dobře, děti určovaly, jaké hodnoty upřednostňují a jaké jsou pro ně zcela nejdůležitější. A na jakou příčku hodnot by daly peníze. Kdo nechtěl diskutovat, mohl jen poslouchat. Do aktivity se ale zapojili už všichni. |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 23. 11. 2015 21:58:43 Předmět: |
|
|
5. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
- Datum setkání: 23. 11.2015
- Počet dětí: 12
- Věkové rozmezí: 7-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Děti umí převyprávět obsah textu (Jirka a Blanka, kapitola 3), umí říct, co si představují pod pojmem strach, poznají filosofickou otázku a diskutují s námi na téma strach.
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
o Plánovaná hodina
Příprava textu a pomůcek (text: Jirka a Blanka, kapitola 3): 3 minuty
Příchod dětí: 1 minuta
Povídání si o tom, co děti dělaly o víkendu: 3 minuty
Povídání si na téma strach: 7 minut
Čtení textu : 4 minuty
Děti převyprávějí obsah textu: 2 minuty
Rozdělení do dvojic: 2 minuty
Tvoření otázek ve dvojici + psaní otázek na tabuli: 10 minut
Vybírání filosofické otázky: 3minuty
Hlasování (každý má max.2hlasy): 3 minuty
Diskuse k vybrané otázce: 7 minut
Rozloučení: 1 minuta
o Skutečná hodina
Příprava textu a pomůcek (text: Jirka a Blanka, kapitola 3): 5 minut
Příchod dětí: 2 minuty
Povídání si o tom, co děti dělaly o víkendu: 4 minuty
Povídání si na téma strach: 5 minut
Čtení textu : 3 minuty
Děti převyprávějí obsah textu: 4 minuty
Rozdělení do dvojic: 3 minuty
Tvoření otázek ve dvojici + psaní otázek na tabuli: 8 minut
Vybírání filosofické otázky: 5 minut
Hlasování (každý má max. 2hlasy): 4 minuty
Diskuse k vybrané otázce: 5 minut
Rozloučení: 1 minuta
Komentář
Dnešní praxi hodnotíme celkem zdárně. Děti, které zlobí obvykle nejvíce, byly dnes ukázněné a naopak děti, které nezlobí byly dnes poněkud rozjívené. Téma strach se dětem líbil a tak diskuse probíhala živě. Vybraná otázka, o které začala diskuse, byla vymyšlena dvojicí chlapců: Proč je strach?....Jelikož nám na diskusi zbylo málo času, budeme ve vybrané rozdiskutované otázce pokračovat ještě příští setkání. Děti si sami řekly, že chtějí v této diskusi příště pokračovat, což nás potěšilo. (Velice nás také potěšilo to, že při čtení textu bylo skoro absolutní ticho, což se ještě nikdy nestalo.) |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 01. 12. 2015 09:20:53 Předmět: |
|
|
6. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-Datum setkání: 30. 11.2015
- Počet dětí: 9
- Věkové rozmezí: 7-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Pokračovat v diskusi z minulého setkání-a sice diskutovat o otázce „Proč je strach?“. Děti umí říct, co je to strach a svými slovy strach definovat.
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 3minuty
-povídání si o Vánocích a o tom, co dělaly o víkendu: 5minut
-aktivita (dopředu udělají krok ti, co se bojí….): 10minut
-povídání si v kroužku (každý řekne, co je pro něho strach a co strach vlastně znamená): 6minut
-diskuse (Proč je strach?): 10minut
-aktivita (děti řeknou, čeho se bojí a zda to považují za pocit či stav, krok dopředu udělají všichni ti, kteří pokládají danou situaci za pocit/stav, stejně jako ten, kdo uvádí danou situaci): 10minut
-rozloučení: 1minuta
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 2minuty
-povídání si o Vánocích a o tom, co dělaly o víkendu: 8minut
-aktivita (dopředu udělají krok ti, co se bojí….): 9minut
-povídání si v kroužku (každý řekne, co je pro něho strach a co strach vlastně znamená): 4minutY
-diskuse (Proč je strach?): 15minut
-aktivita (děti řeknou, čeho se bojí a zda to považují za pocit či stav, krok dopředu udělají všichni ti, kteří pokládají danou situaci za pocit/stav, stejně jako ten, kdo uvádí danou situaci): 8minut
-rozloučení: 1minuta
KOMENTÁŘ:
Při čekání na zbylé děti jsme si povídali především o Vánocích, což byla dobrá volba, protože děti nám chtěli říci, co si přejí za dárky. Následná aktivita děti bavila. Děti se zapojovaly do debaty po celou dobu, protože si minule vyžádaly, abychom se bavily ještě jedno setkání na téma strach, konkrétně o otázce „Proč je strach?“. Myslím, že aktivity před a po diskusi byly dobře zvolené. Děti byly sice „živé“ jako obvykle, ale nadšeně s námi vedly debatu. Z této hodiny jsme si tak odnesli velmi dobrý pocit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalUrban
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 9 Město: České Budejovice
|
Zaslal(a): 10. 12. 2015 15:36:58 Předmět: |
|
|
Datum setkání: 7. 12. 2015
- Počet dětí: 10
- Věkové rozmezí: 7-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Umí utvořit otázku a dokáží diskutovat a navazovat na sebe. Umí spolupracovat (alespoň ve svém týmu-dvojici).
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
PLÁNOVANÁ HODINA:
- Příchod dětí = 2 minut
- čtení textu = 5 minuty
- výběr otázky = 8 minut
- Diskuze na téma co je smutek a co je vztek = 10 minut
- Aktivita (pantomima) 10 minut
- aktivita kolečko (co se jim líbí a nelíbí na filozofii pro děti) = 8 minut
- Rozloučení = 2 minuta
SKUTEČNÁ HODINA:
- Příchod dětí = 3 minut
- čtení textu = 4 minuty
- výběr otázky = 8 minut
- Diskuze na téma co je smutek a co je vztek = 9 minut
- Aktivita (pantomima) 10 minut
- aktivita kolečko (co se jim líbí a nelíbí na filozofii pro děti) = 7 minut
- Rozloučení = 1 minuta
KOMENTÁŘ:
Na dnešní hodinu jsme si připravili text Saša a Markétka. Tento text nabízel více témat, ale děti si odhlasovaly otázku, která se týkala smutku a vzteku. Myslím, že některé děti úplně neviděli rozdíl mezi těmito slovy, ale nedali to příliš najevo. Aktivita, která se týkala předvádění vzteku a smutku ve dvojicích, se vydařila. Děti výborně spolupracovaly. Pouze jeden chlapec, nechtěl nakonec pantomimu předvádět, a tak jsme to vyřešili tak, že jsem místo chlapce šla předvádět já(samozřejmě s druhým členem té dané dvojice). |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 30. 12. 2015 16:21:22 Předmět: |
|
|
8.schůzka – ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-Datum setkání: 14. 12. 2015
- Počet dětí: 11
- Věkové rozmezí: 7-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Děti ví, co jsou to vlastnosti a umějí jednotlivé vlastnosti vysvětlit. Umí posoudit, jaké vlastnosti jsou dobré a jaké špatné a zda nemůže být za určitých okolností některá vlastnost dobrá i špatná.
- Plánovaná struktura včetně časové dotace:
PLÁNOVANÁ HODINA:
- Příchod dětí = 2 minut
- Aktivita určování vlastností zvířat = 12 minuty
- Určování dobrých a špatných vlastností = 12 minut
- Diskuze na téma co je věrný a přátelský = 5 minut
- Rozdělení do skupin na aktivitu= 3 minuty
- Aktivita (hra s papírky) 10 minut
- Rozloučení = 2 minuta
SKUTEČNÁ HODINA:
- Příchod dětí = 3 minut
- Aktivita určování vlastností zvířat = 10 minuty
- Určování dobrých a špatných vlastností = 10 minut
- Diskuze na téma co je věrný a přátelský = 8 minut
- Rozdělení do skupin na aktivitu= 2 minuty
- Aktivita (hra s papírky) = 10 minut
- Rozloučení = 1 minuta
KOMENTÁŘ:
Dnešní hodina probíhala v klidu. Díky konzultaci, kterou jsme předtím prošli, jsme vylepšili pár věcí a podařilo se nám děti zaujmout. Pracovali v klidu, nezlobily, dá se říci, že to byla nejlepší hodina, kterou jsme s dětmi zatím absolvovali. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MichalUrban
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 9 Město: České Budejovice
|
Zaslal(a): 05. 01. 2016 11:20:57 Předmět: |
|
|
9. Schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
- Datum setkání: 4. 1. 2016
- Počet dětí: 12
- Věkové rozmezí: 7-11 let
- Časová dotace: 45 minut
- Cíl: Děti umí vyjmenovat a vysvětlit vánoční zvyky a uvědomují si důležitost lásky k lidem.
Plánovaná hodina
Příchod dětí: 1 minuta
Povídání si o tom, co děti dělaly o Vánocích: 5 minut
Povídání si na téma vánoční zvyky: 8 minut
Vyprávění příběhu o lásce k lidem (vánoční tématika) :5 minut
Diskuze k příběhu: 10 minut
Aktivita (hledání identity) : 8 minut
Reflexe: 10 minut
Skutečná hodina
Příchod dětí: 1 minuta
Povídání si o tom, co děti dělaly o Vánocích: 6 minut
Povídání si na téma vánoční zvyky: 7 minut
Vyprávění příběhu o lásce k lidem (vánoční tématika) :8 minut
Diskuze k příběhu: 9 minut
Aktivita (hledání identity) : 7 minut
Reflexe: 11 minut
Komentář:
Jelikož tato hodina byla hodinou po Vánocích, zabývali jsme se vánoční tématikou. Podařilo se nám navodit přátelskou a pohodovou atmosféru. Děti měli pocit, že se nezabýváme filosofií pro děti a proto s námi snáze spolupracovali. Bohužel se našel jeden jedinec, který stále vykřikoval, že ho to nebaví a nechce tu být. Nechtěli jsme ho nutit, a proto jsme to vyřešili tak, že jsme ho odvedli k vychovatelce ke starším dětem, kde dostal jinou práci. Celkově tuto hodinu hodnotíme velice pozitivně, už jen kvůli příjemné atmosféře, která ve třídě panovala. |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 08. 01. 2016 12:00:02 Předmět: |
|
|
10. SETKÁNÍ 6.1 2016
Počet dětí: 12
Věkové rozmezí: 7 – 11 let
Časová dotace: 45 minut
Cíl: Zpětná vazba pro nás.
PLÁNOVANÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 2 min.
3. Posezení na koberec 2 min.
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Výběr hry ve skupinkách a následná realizace 12 min.
7. Rozloučení 2 min.
8. Odchod dětí 1 min.
SKUTEČNÁ HODINA
1. Příchod dětí 1 min.
2. Přivítání 2 min.
3. Posezení na koberec 2 min.
4. Diskuze: co se dětem líbilo/ nelíbilo a proč 10 min.
5. Reflexe co si z hodin odnášejí 15 min.
6. Výběr hry ve skupinkách a následná realizace 12 min.
7. Rozloučení 2 min.
8. Odchod dětí 1 min.
Komentář
Jelikož se jednalo o poslední setkání, domluvily jsme se s Lenkou a Blankou (spolužačky, které plnily praxi se stejnou skupinou dětí jako my), že přijdeme všichni čtyři a uděláme společnou reflexi. Chtěli jsme získat nějakou zpětnou vazbu a názory dětí na naši práci. V kruhu jsme si tedy povídali o tom, co se dětem líbilo/nelíbilo a vize a rady do budoucna. Děti na nás měly pozitivní ohlasy, což nás samozřejmě velice potěšilo. Dětem se nelíbilo, že Filosofie pro děti zasahuje do celé ranní družiny. S tímto problémem jsme ale nemohli nic dělat, což jsme jim také vysvětlili. Jedna holčička, která se po celou dobu nikterak extra neprojevovala, nám přinesla malé dárečky, z čehož jsme byli také nadšení. Shodli jsme se, že se nám s dětmi pracovalo hezky a rádi bychom se s nimi ještě do budoucna setkali.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 01. 03. 2016 16:29:34 Předmět: Praxe: Filozofie pro děti LS |
|
|
LETNÍ SEMESTR (2016)
1. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 1.3.2016
-počet dětí: 11
-věkové rozmezí: 1–3 třída (6-9 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: Děti udrží pozornost při čtení textu a budou schopné diskutovat na téma lhaní a podvádění.
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 1 minuta
-aktivita (vzájemné představení se + každý sdělí co má rád nebo rád dělá): 5 minut
-stručné představení zakladatele filosofie pro děti (M. Lipmana): 3 minuty
-čtení textu (kratičká pohádka: Jak babička a dědeček k dětem přišli): 6 minut
-prostor k přemýšlení nad tématem a možnou otázkou: 5 minut
-napsání otázek na tabuli + výběr otázky hlasováním: 8 minut
-diskuse o vybrané otázce: 12 minut
-závěr diskuse (k čemu jsme došli): 5 minut
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-aktivita (vzájemné představení se + každý sdělí co má rád nebo rád dělá): 6 minut
-stručné představení zakladatele filosofie pro děti (M. Lipmana): 5 minut
-čtení textu (kratičká pohádka: Jak babička a dědeček k dětem přišli): 4 minuty
-prostor k přemýšlení nad tématem a možnou otázkou: 7 minut
-napsání otázek na tabuli + výběr otázky hlasováním: 6 minut
-diskuse o vybrané otázce: 13 minut
-představení obrázků (viz komentář): 3 minuty
-závěr diskuse (k čemu jsme došli): 2 minuty
Komentář:
Úvodní aktivita, kdy se každý představil a řekl co má rád či rád dělá, proběhla poklidně. Půjčily jsme si plyšovou hračku strašidla, kterému společně s dětmi říkáme Bubák. Mluví jedině ten, kdo má Bubáka. Děti se tímto pravidlem, až na malé, výjimky řídily. Pak jsme si kratičce vyprávěli o M. Lipmanovi, jakožto zakladateli Filosofie pro děti a chtěly jsme tím nastínit, že logického uvažování je schopen opravdu každý. Děti pozorně poslouchaly, což nás mile překvapilo. Stejně tak ukázněně přistoupili k předčítání textu (Jak dědeček a babička k dětem přišli) a pozorně ho poslouchaly. Myslíme si, že jsme udělaly dobře, když jsme dětem daly dostatečný prostor na přemýšlení nad otázkou. Příliš mnoho otázek sice nebylo, ale nakonec vznikla otázka, která byla klíčová pro náš text a získala i nejvíce hlasů. Domluvily jsme se, že každý může hlasovat maximálně pro dvě otázky. Vybraná otázka zněla takto: Proč lidé podvádějí? Daly jsme dětem možnost volby, buď vyjádřit svůj názor pomocí slov, nebo svůj názor sdělit formou nakreslení obrázku. Dvě děti se rozhodly svůj názor nakreslit a ostatní diskutovaly. Nakonec jsme se dostali k závěru, že lhát a podvádět se nemá a je to něco velice špatného a pravda se vždy dostane na povrch. Naše dnešní setkání hodnotíme naprosto bezproblémově a jsme z toho upřímně nadšené, že jsme dokázaly udržet pozornost dětí.
Otázky vymyšlené dětmi:
1. Proč se dědeček ptal sovy? (5 hlasů)
2. Proč lidé podvádějí? (9 hlasů)
3. Proč babička chtěla děti? (5 hlasů)
4. Proč medvěd snědl houbu? (4 hlasy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
natalie.safran
Založen(a): 1.3.2016 Příspěvky: 4 Město: č. Budějovice
|
Zaslal(a): 23. 03. 2016 15:48:10 Předmět: |
|
|
2. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 8.3.2016
-počet dětí: 10
-věkové rozmezí: 1–3 třída (6-9 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: Děti jsou schopné alespoň ve dvojici vymyslet svou otázku k tématu.
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 1 minuta
-aktivita (jak jste se měli o víkendu): 5 minut
-čtení vybraného textu (povídka o ptákovi, opici a hnízdě): 5 minut
-prostor k přemýšlení nad tématem a možnou otázkou: 5 minut
-napsání otázek na tabuli + výběr otázky hlasováním: 10 minut
-diskuse o vybrané otázce: 14 minut
-závěr diskuse (k čemu jsme došli): 5 minut
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 1 minuta
-aktivita (jak jste se měli o víkendu): 2 minuty
-čtení vybraného textu (povídka o ptákovi, opici a hnízdě): 3 minuty
-prostor k přemýšlení nad tématem a možnou otázkou: 8 minut
-napsání otázek na tabuli + výběr otázky hlasováním: 7 minut
-diskuse o vybrané otázce: 20 minut
-závěr diskuse (k čemu jsme došli): 4 minuty
Našli jsme v družině Myšlenku, ale vzhledem k oblíbenosti pokračujeme s vypůjčeným Bubákem. Děti se sešly do 1 minuty a na úvod jsme si řekli, co dělaly o víkendu. Poté jsme se hned vrhli na připravený příběh. Výběr otázky byl vcelku zdlouhavý, ale téměř každý vytvořil otázku týkající se tématu. Časový skluz má nejspíše na svědomí to, že si tentokrát každý napsal svou otázku na tabuli sám. Diskuze je velmi bavila a dodržují pravidlo, že mluví pouze ten, kdo má Bubáka.
Děti udávaly také své zkušenosti ohledně otázky a někteří nakreslily obrázek na dané téma. Bavili jsme se o tom, že pokud mi někdo radí, i když o to nestojím, nemůžu být zlý, protože to myslí dobře. Děti se shodly na také na tom, že by si radu měl alespoň zvážit a poté se podle sebe rozhodnout. Celková atmosféra byla skvělá a nebyl žádný problém s kázní.
Otázky:
Proč se opice na ptáčka naštvala?
Proč ptáček opici radil?
Proč opice zničila ptáčkovi hnízdo?
Proč ptáčka opice neposlechla?
Proč bylo protivné počasí?
Proč si postavil hnízdečko?
Proč se ptáček vymlouval?
Proč si nepostavila vlastní domeček ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 23. 03. 2016 18:12:29 Předmět: |
|
|
3. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 15.3.2016
-počet dětí: 11
-věkové rozmezí: 1–4 třída (6-10 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: Děti najdou ve výchozím textu klíčové téma, a sice téma: pomoc druhým.
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-přečtení textu (O červené slepičce): 3 minuty
-hledání cizích slov v textu a jejich vysvětlení: 5 minut
-převyprávění příběhu dětmi: 8 minut
-prostor k přemýšlení nad tématem a možnou otázkou: 5 minut
-napsání otázek na tabuli + výběr otázky hlasováním: 6 minut
-diskuse o vybrané otázce: 10 minut
-závěr diskuse (k čemu jsme došli): 5 minut
-rozloučení: 1 minuta
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 3 minuty
-přečtení textu (O červené slepičce): 4 minuty
-hledání cizích slov v textu a jejich vysvětlení: 4 minuty
-převyprávění příběhu dětmi: 6 minut
-prostor k přemýšlení nad tématem a možnou otázkou: 4 minuty
-napsání otázek na tabuli + výběr otázky hlasováním: 8 minut
-diskuse o vybrané otázce: 14 minut
-závěr diskuse (k čemu jsme došli): 3 minuty
-rozloučení: 1 minuta
Komentář:
Při výběru textu (povídka O červené slepičce) jsme nejprve měli strach, aby byl tento text pro děti srozumitelný a pochopili podstatu. Naštěstí byly naše obavy zcela zbytečné, protože děti povídku a její záměr bez problému zachytily. Při čtení děti dávali pozor a byli schopné příběh vlastními slovy převyprávět. Narazily jsme na několik slov, které dětem nebyly známy, a tak jsme si je vysvětlily. Řešily jsme konkrétně tyto slova: diskriminace, nenasytnost, nezaměstnanost a transparent. Některé děti byly schopné vysvětlit slovo nenasytnost a slovo transparent, což bylo potěšující. Při přemýšlení nad otázkami začaly některé děti zlobit a hrát si s domečkem. Nakonec jsme situaci musely vyřešit tak, že jsme domeček přenesly na jiné místo, aby děti nelákal, což docela pomohlo. Dětem se podařilo dát dohromady jen dvě otázky, ale pro náš cíl byly zcela dostačující a tak jsme každému dítěti daly pouze jeden hlas a musely se pro jednu z otázek rozhodnout. Zvítězila otázka: „Platí, že bez práce nejsou koláče?“. Dostaly jsme se i k tématu odměn a došly jsme k závěru, že největší odměnou je když nám dá někdo najevo, že nás má rád nebo nás třeba odmění polibkem či pohlazením. Diskuse měla dostatečnou hloubku a myslím, že byla přínosná jak pro děti, tak i pro nás.
Otázky vymyšlené dětmi:
1. Platí, že bez práce nejsou koláče? (6 hlasů)
2. Proč kamarádi začali slepičce nadávat? (4 hlasy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 06. 04. 2016 09:56:00 Předmět: |
|
|
4. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 29.3.2016
-počet dětí: 10
-věkové rozmezí: 1–4 třída (6-10 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: Děti znají význam Velikonočních svátků.
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-povídání si o Velikonocích: 5 minuty
-čtení krátkého příběhu (Velikonoční zvyky): 3 minuty
-tvoření filosofických otázek: 7 minut
-výběr otázky: 4 minuty
-diskuse o vybrané otázce: 15 minut
-aktivita: 5 minut
-rozloučení: 3 minuty
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 4 minuty
-povídání si o Velikonocích: 8 minut
-čtení krátkého příběhu (Velikonoční zvyky): 4 minuty
-tvoření filosofických otázek: 5 minut
-výběr otázky: 3 minuty
-diskuse o vybrané otázce: 12 minut
-aktivita: 7 minut
-rozloučení: 2 minuty
Komentář:
Dnešní setkání bylo poněkud volnější. Děti přicházely postupně a tak jsme neustále opakovaly pointu příběhu. Setkání probíhalo klidně a děti se rozpovídaly o tom, jak prožily Velikonoce. Děti zvolily otázku: Proč dodržujeme tradice. Debata ale spíše směřovala k prožití Velikonočních svátků. Ačkoliv se úplně nepodařilo splnit výše uvedený cíl, setkání bylo příjemné a klidné.
Otázky vymyšlené dětmi:
1. Proč dodržujeme tradice? (5 hlasů)
2. Proč se plete pomlázka z proutí? (2 hlasy)
3. Je správné dělat, že nejsem doma, jen aby mě koledníci nepřišli vyšlehat? (3 hlasy) |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 20. 04. 2016 09:31:53 Předmět: |
|
|
5. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 5.4.2016
-počet dětí: 10
-věkové rozmezí: 1 – 3 třída (6 – 8 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: děti umí vysvětlit, co ve výchozím textu představuje „zlá a hodná myška“
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 3 minuty
-čtení textu (povídka O myšákovi Eduardovi): 5 minut
-děti převyprávějí příběh svými slovy: 5 minut
-děti si zvolí jedno ze dvou témat (svědomí / lakota): 2 minuty
-zapamatování- děti uvedou příklady svědomí / lakoty : 8 minut
-porozumění- děti definují daný pojem svými slovy: 7 minut
-hodnocení- děti posuzují důvody a dávají protipříklady: 12 minuty
-rozloučení: 3 minuty
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí:3 minuty
-čtení textu (povídka O myšákovi Eduardovi): 6 minut
-děti převyprávějí příběh svými slovy: 7 minut
-děti si zvolí jedno ze dvou témat (zvolené téma: svědomí): 3 minuty
-zapamatování- děti uvedou příklady svědomí: 9 minut
-porozumění- děti definují pojem svědomí svými slovy: 7 minut
-hodnocení- děti posuzují důvody (kdy nás „užírá“ svědomí a kdy ne): 10 minut
-rozloučení: 1 minuta
Komentář:
Povídku jsme zvolily na základě hezkého zpracování „dobrého a špatného“ svědomí (hodná a zlá myška). Objevily jsme tři vhodná témata (svědomí, lakota, obezita). Nakonec jsme dětem navrhly, aby si vybraly rovnou téma k diskusi, načež jsme jim daly vybrat ze dvou (svědomí a lakota), aniž by tvořily filosofické otázky. Děti se nakonec shodly na tématu svědomí. Děti při převyprávění příběhu neměly s obsahem nejmenší problém, rozuměly všemu, co bylo v textu řečeno. S definováním svědomí už to tak bezproblémové nebylo, děti měly tendence definovat dané slovo na základě příkladu, ale i to bylo dostačující. Děti uváděly příklady vycházející z textu, týkající se „zlé a hodné myšky“, což bylo ideální pro splnění našeho cíle. |
|
Návrat nahoru |
|
|
natalie.safran
Založen(a): 1.3.2016 Příspěvky: 4 Město: č. Budějovice
|
Zaslal(a): 28. 04. 2016 20:11:54 Předmět: |
|
|
6. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 12.4. 2016
-počet dětí: 8
-věkové rozmezí: 1-3 třída (6-8 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: diskuze na téma sourozenci, děti dokáží uvést příklady z jejich života ( sourozence mají ve skupině všichni) a argumentovat
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-úvodní povídání o sourozencích, kdo má jak staré sourozence: 5 minut
-příklady, kdy jsou sourozenci třeba a v jakých situacích nás štvou: 10 minut
-vybrání otázky, z těch které padly v příkladech, která je zajímá nejvíce: 3 minuty
-řešení otázky + argumentování příklady: 15 minut
-krátká hra-ukázky soubojů a hezkého chování mezi sourozenci: 5 minut
-rekapitulace + rozloučení: 5minut
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-úvodní povídání o sourozencích: 7 minut
-příklady: 9 minut
-vybrání otázky: 4 minuty
-řešení otázky + argumentování příklady: 13 minut
-krátká hra-ukázky soubojů a hezkého chování mezi sourozenci: 7 minut
-rekapitulace + rozloučení: 3 minut
Komentář:
Tuto hodinu jsme pojaly trochu jinak, nečetly jsme žádný příběh, ale vycházely jsme z reálného života kolem nás. Každý z této skupiny má sourozence, zajímavé bylo, že někteří mají sourozence již dospělé a nežijí spolu. Ti kteří mají sourozence mladší, nebo podobného věku, často tvrdil, že je v určitých situacích nemají rádi. Z těchto příkladů vyvstala otázka : „Proč nás sourozenci štvou?“Většinu napadali věci, které se týkají hádek o hračky a pozornost rodičů. Ti kteří mají sourozence starší do diskuze vnesli myšlenku, že sourozenci jsou ti, co tu pro nás zůstanou, až odejdou naši rodiče, což bylo moc hezké. Všichni se na věc poté dívali trošku jinak. Vzhledem k tomu, že jeden klučina neustále mluvil o tom jak ho štve jeho sestra, když ho nenechá si hrát a následně se s ní pere, ukázali jsme si formou malého divadla, jak se sourozenci perou. Nálada byla o to veselejší. Celkově vidíme velké pokroky po jednotlivých návštěvách. |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 02. 05. 2016 19:17:26 Předmět: |
|
|
7. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 19. 4. 2016
-počet dětí: 11 dětí
-věkové rozmezí: 1 – 4 třída (6 – 9 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: děti rozumí (umí vysvětlit vlastními slovy) slovu „řeč těla“
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-aktivita (Řeč těla 1) : 5 minut
-přečtení příběhu (Saša a Markétka, kapitola 7): 5 minut
-přemýšlení nad textem + tvoření otázek: 8 minut
-přečtení otázek + výběr otázky: 7 minut
-diskuse: 10 minut
-aktivita (Řeč těla 2): 5 minut
-rozloučení: 3 minuty
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 3 minuty
-aktivita (Řeč těla 1) : 6 minut
-přečtení příběhu (Saša a Markétka, kapitola 7): 7 minut
-přemýšlení nad textem + tvoření otázek: 5 minut
-přečtení otázek + výběr otázky: 5 minut
-diskuse: 12 minut
-aktivita (Řeč těla 2): 7 minut
-rozloučení: 2 minuty
Komentář:
Záměrně jsme začaly aktivitou Řeč těla 1, aby měly děti hned od začátku povědomí, o čem si budeme povídat. Tato aktivita spočívala v tom, že jsme se dětí ptaly na otázky typu: „Poznáte, co znamená, když někdo pokrčí rameny?“ nebo „Poznáte, co znamená, když někdo přikývne?“ apod. Z textu jsme přečetly jen úryvek (zhruba polovinu), který jsme pokládaly za důležitý a klíčový pro splnění našeho cíle. Dětem se dařilo vymýšlet otázky a zdá se, že textu zcela porozuměli a zaujal je. Diskuse byla živá a panovala při ní příjemná atmosféra. Z šesti napsaných otázek se děti nakonec rozhodly diskutovat o otázce: „Je dotýkání jedním ze způsobů dorozumívání?“. Dále jsme pak ještě zvolily aktivitu Řeč těla 2, kdy děti měly za úkol znázornit různé situace (např.: žadonění, posmívání se, loučení, „počkejte“, „pojďte za mnou“, „běž pryč“ apod.) pomocí pantomimi.
Otázky vymyšlené dětmi:
1. Jak se projevuje to, když je na nás někdo zlý? (4 hlasy)
2. Jaký je rozdíl mezi chováním zlým a chováním ošklivým? (2 hlasy)
3. Jak se chová člověk, který je v rozpacích? (6 hlasů)
4. Mohou na sebe kamarádi křičet? A proč? (3 hlasy)
5. Co si představíte pod pojmem „jedno souvisí s druhým“? (4 hlasy)
6. Je dotýkání jedním ze způsobů dorozumívání? (8 hlasů) |
|
Návrat nahoru |
|
|
natalie.safran
Založen(a): 1.3.2016 Příspěvky: 4 Město: č. Budějovice
|
Zaslal(a): 10. 05. 2016 17:08:51 Předmět: |
|
|
8. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 26. 4. 2016
-počet dětí: 10 dětí
-věkové rozmezí: 1 – 3 třída (6 – 9 let)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: děti poznají rozdíl mezi „fér“ a „nefér“ chováním
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 1 minuty
-přečtení příběhu (volejbal): 5 minut
-přemýšlení nad textem + tvoření otázek: 8 minut
-přečtení otázek + výběr otázky: 8 minut
-diskuse: 10 minut
-příklady ze školy:10 minut
-rozloučení: 3 minuty
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 2 minuty
-přečtení příběhu (volejbal): 5 minut
-přemýšlení nad textem + tvoření otázek: 8 minut
-přečtení otázek + výběr otázky: 8 minut
-diskuse: 10 minut
-příklady ze školy:10 minut
-rozloučení: 3 minuty
Komentář:
Četly jsme dětem úryvek z pracovního sešitu- Zápas, většina věděla co znamená slov „fér“. Diskutovali jsme v čem toto chování nebylo fér, děvčata reagovala jinak než chlapci, těm se zdá v pořádku, že děvčata by neměla podávat. Jejich přesvědčení se nám pravděpodobně změnit nepodařilo, ale myslíme, že se nad tím alespoň zamyslí. Děti jsou už samy schopné tvořit otázky, vcelku dodržují časový harmonogram hodiny. |
|
Návrat nahoru |
|
|
aneta.vratislavska
Založen(a): 16.11.2015 Příspěvky: 12 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 11. 05. 2016 14:30:31 Předmět: |
|
|
9. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 3. 5. 2016
-počet dětí: 7
-věkové rozmezí: 8 – 10 let (2-4třída)
-časová dotace: 45 minut
-cíl: umět naslouchat a vzájemně si porozumět
PLÁNOVANÁ HODINA:
-příchod dětí: 3 minuty
-povídání si o Filosofii pro děti (na jaká řešená témata si vzpomínají, jaká je zaujala/nezaujala a proč): 10 minut
-kreslení na jakékoliv řešené téma: 10 minut
-okomentování obrázku (co je na obrázku za téma a proč ho nakreslil): 8 minut
-aktivita (najdi svůj protiklad): 10 minut
-rozloučení: 3 minuty
SKUTEČNÁ HODINA:
-příchod dětí: 3 minuty
-povídání si o Filosofii pro děti (na jaká řešená témata si vzpomínají, jaká je zaujala/nezaujala a proč): 13 minut
-kreslení na jakékoliv řešené téma: 11 minut
-okomentování obrázku (co je na obrázku za téma a proč ho nakreslil): 5 minut
-aktivita (najdi svůj protiklad): 13 minut
-rozloučení: 2 minuty
Komentář:
Mile nás překvapilo, že si děti vzpomněly téměř na všechny příběhy, které jsme četly. Probraly jsme tedy jednotlivé příběhy a snažily si vzpomenout, o co se v nich jednalo. Děti byly schopné říci i určité detaily. Děti pak říkaly, co se jim na daném tématu líbilo či nelíbilo a proč. Byly jsme potěšeny, protože děti spíše odpovídaly, že se jim daná témata líbila než nelíbila. Při kr eslení obrázků jsme si také povídaly. Většina z výtvorů směřovala k příběhu O myšákovi Eduardovi, kde děti většinou kreslily dobré a zlé svědomí. Bylo to spíše odpočinkové setkání, ale i tak se domníváme, že bylo přínosné nejen pro děti, ale i pro nás, protože jsme se učily jeden druhému naslouchat a vzájemně si porozumět. |
|
Návrat nahoru |
|
|
natalie.safran
Založen(a): 1.3.2016 Příspěvky: 4 Město: č. Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 05. 2016 11:33:37 Předmět: |
|
|
10. schůzka: ŠKOLNÍ DRUŽINA MÁJ 2
-datum setkání: 10.5. 2016
-počet dětí: 9
-věkové rozmezí: 8-10 let
-časová dotace: 45 minut
-cíl: cílem poslední hodiny bylo hlavně se pobavit, užít si společně příjemně strávený čas
- tuto hodinu jsme nijak zvlášť neplánovaly, protože se jednalo o závěrečnou hodinu, spíše jsme ji pojali jako rozloučení
-během těchto 45 minut jsme s dětmi dělali různé aktivity, zkoušeli jsme aktivity, které jsme letos vymýšleli na Metodice FP
-hráli jsme různé hry na procvičení paměti, samostatného vyjadřování
- některé děti nám chtěly ještě něco nakreslit
Komentář:
Celý čas naší praxe probíhal pěkně, zvládaly jsme vcelku dodržet časový harmonogram. Viděly jsme velké pokroky po každém setkání.
Tato hodina byla velmi uvolněná, ale i přes to děti byly hodné a spolupracovaly. Až na pár obvyklých výjimek v této skupině nebylo potřeba nikoho nějak zvlášť napomínat.
Vzhledem k tomu, že jsme tuto hodinu věnovaly spíše hraní, než samostatnému myšlení dětem se hodina velice líbila a většině bylo líto, že již nebudou každý týden ráno filozofovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|