Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Malsice_M_Prchlikova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 25. 10. 2015 19:35:17    Předmět: 2015/2016 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Malsice_M_Prchlikova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2015/2016 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:08:43    Předmět: Citovat

ŠD Malšice
Počet účastníků: 7 (3. – 7. třída)
Čas konání: středa 12,45 – 14,00 hod

1. setkání - 4. 11. 2015
Cíl:
 Děti dostanou informaci o programu filozofie pro děti, o tom, jak budou setkání probíhat a pochopí, jaká aktivita se od nich očekává.
 Děti pochopí pomocí cvičení „Odvážní lidé“ str. 74, co znamená posuzovat věci z různých úhlů pohledů a podle různých kritérií.
 Děti přečtou text, vyzkouší si hledání otázek a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Seznámení s P4C. 10 min.
3. Cvičení „Odvážní lidé“ str. 74. 15 min.
4. Četba 1. kap. Míša. 10 min.
5. Hledání a výběr otázky. 15 min.
6. Diskuse nad otázkou. 15 min.
7. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Seznámení s P4C. 10 min.
3. Cvičení „Odvážní lidé“ str. 74. 15 min.
4. Četba 1. kap. Míša. 10 min.
5. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Může nadávka ublížit?
Další položené otázky:
Mohou být lidé starší, než opravdu jsou?
Jak mohu zkoumat draky?
Proč chodím do školy?
Kdo je kamarád?
Co je to hrát spolu?
6. Diskuse nad otázkou. 15 min.
7. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Cvičení děti velmi zaujalo, aktivně diskutovaly a pochopily co je úhel pohledu a kritérium.
Hledání otázek v textu bylo pro děti velmi náročné.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:09:21    Předmět: Citovat

2. setkání - 11. 11. 2015
Cíl:
 Děti si pomocí cvičení „Jaký mobil je nejlepší“ zopakují, jak se dají věci posuzovat z různých úhlů pohledů a podle různých kritérií a jaké hodnoty má člověk, který toto říká.
 Děti přečtou text, vyzkouší si hledání otázek a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Jaký mobil je nejlepší“. 15 min.
3. Četba ½ 2. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Jaký mobil je nejlepší“. 15 min.
3. Četba ½ 2. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Co je pravda?
Další položené otázky:
Co je lež?
Proč válčit?
Co je to kamarádství?
Proč se lidé nesnášejí?
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Cvičení děti opět zaujalo.
Hledání otázek v textu dětem činilo stále potíže.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:09:55    Předmět: Citovat

3. setkání - 18. 11. 2015
Cíl:
 Děti si pomocí cvičení „Reklamní výroky“ zopakují, jak se dají věci posuzovat z různých úhlů pohledů a podle různých kritérií a jaké hodnoty má člověk, který toto říká.
 Děti pochopí co je to empirická otázka a jak správně položit filozofickou otázku.
 Děti přečtou text, procvičí si hledání otázek a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Reklamní výroky“. 15 min.
3. Četba ½ 2. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Reklamní výroky“. 15 min.
3. Četba ½ 2. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Co je špatný den?
Další položené otázky:
Proč se děti perou?
Proč chodit do školy?
Proč se protestuje?
Proč se děti někdy chovají jako dospělí?
Proč se dospělí někdy chovají jako děti?
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Děti otevřeně a živě diskutovaly. Samy navrhovaly různé otázky k diskusi, ale hledání otázek v textu se jim opět moc nedařilo. Proto jsme se domluvily, že příště budeme diskutovat nad otázkou, kterou si děti samy vyberou, a čtení textu přerušíme.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:10:14    Předmět: Citovat

4. setkání - 25. 11. 2015
Cíl:
 Děti si pomocí cvičení „Kritéria“ str. 179 uvědomí, že věci lze hodnotit podle různých kritérií.
 Děti pochopí jak a proč definovat klíčové slovo v otázce.
 Diskuse nad společnou otázkou.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Kritéria“ str. 179. 15 min.
3. Definování. 15 min.
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Kritéria“ str. 179. 15 min.
3. Definování. 15 min.
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
Vybraná otázka: Je správné, když něco najdu, si to ponechat?
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Setkání probíhalo velmi živě, děti nebyly vyčerpány z hledání otázek a to přispělo ke kvalitnější diskusi.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:10:42    Předmět: Citovat

5. setkání - 9. 12. 2015
Cíl:
 Děti se naučí pomocí cvičení „Předvídat následky a důsledky“ str. 185 rozlišit co je to příčina a co důsledek, následek.
 Diskuse nad společnou otázkou.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Předvídat následky a důsledky“. 20 min.
3. Diskuse nad otázkou. 45 min.
4. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Předvídat následky a důsledky“. 20 min.
3. Diskuse nad otázkou. 45 min.
Vybraná otázka: Co může způsobit lež?
4. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Otázka děti velmi oslovila, hovořily z vlastní zkušenosti.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:11:01    Předmět: Citovat

6. setkání - 6. 1. 2016
Cíl:
 Děti se zdokonalí v hledání otázek z textu.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Tajemství“ str. 110. 20 min.
3. Četba pohádky o Josífkovi. 10 min.
4. Hledání otázek z textu. 25 min.
5. Výběr otázky pro diskusi na další setkání. 10 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Tajemství“ str. 110. 20 min.
3. Četba pohádky o Josífkovi. 10 min.
4. Hledání otázek z textu. 25 min.
5. Výběr otázky pro diskusi na další setkání. 10 min.
Vybraná otázka: Proč není dobře, když za nás plní povinnosti ostatní?
Další položené otázky:
Je lenost špatná?
Máme dělat věci, které nás nebaví,?
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Pomocí pohádky jsem se pokusila děti vrátit k vyhledávání otázek z textu. Pohádka byla pro děti srozumitelná a poučná, což jim pomohlo uvědomit si, jakým způsobem otázky vyhledávat.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:11:18    Předmět: Citovat

7. setkání - 20. 1. 2016
Cíl:
 Děti pochopí, co znamená, že otázka obsahuje skrytý předpoklad.
 Diskuse nad společnou otázkou.

Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Vysvětlení – skrytý předpoklad. 20 min.
3. Diskuse nad otázkou z min. setkání. 45 min.
Vybraná otázka: Proč není dobře, když za nás plní povinnosti ostatní?
4. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Vysvětlení – skrytý předpoklad. 20 min.
3. Diskuse nad otázkou z min. setkání. 45 min.
Vybraná otázka: Proč není dobře, když za nás plní povinnosti ostatní?
4. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Setkání mělo velmi příjemnou atmosféru. Děti začínají vnímat problémy, o kterých spolu hovoříme v konkrétních situacích v reálném životě.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:11:34    Předmět: Citovat

8. setkání - 27. 1. 2016
Cíl:
 Děti přečtou text, položí otázky a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 3. kap. Míša. 10 min.
3. Hledání a výběr otázky. 20 min.
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 3. kap. Míša. 10 min.
3. Hledání a výběr otázky. 20 min.
Vybraná otázka: Proč je každý člověk jiný, když jsme si tak podobní?
Další položené otázky:
V jakých situacích je dobré bránit druhé?
Proč si o sobě někteří lidé myslí, že jsou jiní?
Proč si lidé dělají naschvály?
Proč jsou někteří rodiče hodní a někteří zlí?
Proč se někdy lidé, když jsou smutní, tváří, že jsou šťastní?
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Vrátily jsme se k čtení textu knihy Míša, otázky již děti daleko snadněji formulovaly.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:11:55    Předmět: Citovat

9. setkání - 3. 2. 2016
Cíl:
 Děti přečtou text, položí otázky a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 4. kap. Míša. 10 min.
3. Hledání a výběr otázky. 20 min.
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 4. kap. Míša. 10 min.
3. Hledání a výběr otázky. 20 min.
Vybraná otázka: K čemu je dobré vzdělání?
Další položené otázky:
Co způsobují myšlenky?
Proč marníme čas tím, že se na ostatní zlobíme?
Proč dopředu přemýšlet a plánovat, když můžeme improvizovat?
Je růst namáhavý?
Proč si lidé závidějí?
Proč si nenasloucháme?
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Dětem se dařilo pokládat otázky.
Děti aktivně a věcně diskutovaly k vybrané otázce.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 03. 2016 23:12:12    Předmět: Citovat

10. setkání - 10. 2. 2016
Cíl:
 Děti přečtou text, položí otázky a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 5. kap. Míša. 10 min.
3. Hledání a výběr otázky. 20 min.
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 5. kap. Míša. 10 min.
3. Hledání a výběr otázky. 20 min.
Vybraná otázka: Co nám přináší psaní deníčku?
Další položené otázky:
Máme si ze snů brát ponaučení?
Proč svádíme věci na druhé?
Proč dospělí o všem rozhodují?
Proč za své činy musím nést zodpovědnost?
4. Diskuse nad otázkou. 35 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Celkově byla setkání s dětmi velmi příjemná. Hodně si oblíbily cvičení, nad kterými živě diskutovaly. Při diskusi nad otázkami byly velmi přemýšlivé, otevřené a upřímné.
V současné době děti chápou co je to filozofická otázka, co to jsou a jak určujeme kritéria, co znamená posuzovat věci z různých úhlů pohledů, co je skrytý předpoklad v otázce, proč a jak si definujeme pojem a co by mělo být výsledkem filozofické diskuse. Pochopily, jak důležitá je vzájemná tolerance.
Snad největším problémem, který nám ztěžoval práci, je špatná čtenářská dovednost některých účastníků.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:02:01    Předmět: Citovat

11. setkání - 24. 2. 2016
Cíl:
 Děti pochopí co je to analogie.
 Děti přečtou text, položí otázky a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Vysvětlení pojmu analogie. 20 min.
3. Četba 6. kap. Míša. 15 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
5. Diskuse nad otázkou. 15 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 6. kap. Míša. 15 min.
3. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Proč je slovo hrubější než pěst?
Další položené otázky:
Jaké jsou výhody a nevýhody společné činnosti?
Proč se musíme respektovat?
Proč si myslíme, že jsou holky větší strašpytlové?
4. Diskuse nad otázkou. 15 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Vhledem k organizačním změnám ve škole jsme se zdrželi s hledáním volné učebny, takže vysvětlení pojmu analogie jsem odložila na příští setkání.
Děti živě diskutovaly, velmi často při diskusi uváděly příklady chování spolužáků.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:02:53    Předmět: Citovat

12. setkání - 2. 3. 2016
Cíl:
 Děti se pomocí cvičení seznámí s pojmem analogie. Co to analogie znamená a pokusí se nějaké příklady vymyslet.
 Děti přečtou text, položí otázky a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Analogie: cvičení str. 129 a 173. 15 min.
3. Četba 7. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Analogie: cvičení str. 129 a 173. 15 min.
3. Četba 7. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Jak může člověk zmizet?
Další položené otázky:
Umí stěny naslouchat?
Co znamená, že stěny mluví?
Dá se harmonikou okouzlit?
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Pochopení pojmu analogie dětem činilo potíže.
Text kapitoly č. 7 byl pro děti zajímavý.
Nad vybranou otázkou živě diskutovaly, především je zaujalo definování pojmu „zmizet“.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:03:21    Předmět: Citovat

13. setkání - 9. 3. 2016
Cíl:
 Děti si pomocí cvičení „Kdo se chová hezky“ str. 90 zopakují, jak se dají věci posuzovat z různých úhlů pohledů a podle různých kritérií a jaké hodnoty má člověk, který toto říká.
 Děti přečtou text, položí otázky a vyberou jednu z nich, nad kterou budeme společně diskutovat.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Kdo se chová hezky“. 15 min.
3. Četba 8. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Kdo se chová hezky“. 15 min.
3. Četba 8. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Měli bychom se na svět dívat růžovými nebo černými brýlemi?
Další položené otázky:
Jak se může Pavel vznést?
Proč si máme pomáhat?
Jak důležité je naslouchat kamarádům?
Jaký rozdíl je mezi pozorováním a žitím života?
5. Diskuse nad otázkou. 25 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Děti si otázky samy formulovaly na papír a poté samy zapisovaly na tabuli.
Hledání otázek bylo pro mladší děti velmi obtížné.
Při diskusi se zaměřili na definování co to je vidět svět černě a růžově.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:03:36    Předmět: Citovat

14. setkání - 30. 3. 2016
Cíl:
 Seznámení s velikonočním příběhem a s velikonočními zvyky.
 Diskuse nad tématem.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Velikonoce 25 min.
3. Diskuse. 40 min.
4. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Velikonoce. 25 min.
Vybraná otázka: Co pro mne znamenají Velikonoce?
Další položené otázky:
Proč slavit svátky?
Co jsou to tradice?
3. Diskuse. 40 min.
4. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Na otázku, co pro děti znamenají Velikonoce, odpověděly, že svátky jara.
Setkání probíhalo velmi živě, vyprávěli jsme si velikonoční příběh, dotkli se otázky Boha a Ježíše. Při hledání velikonočních zvyků jsme si vysvětlovali různá česká přísloví.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:04:08    Předmět: Citovat

15. setkání - 6. 4. 2016
Cíl:
 Děti přečtou text.
 Děti se seznámí s příběhem M. L. Kinga.
 Děti pochopí pojmy: solidarita, bojkot, rasismus, nenávist, kauce.
 Cvičení – manuál: Příběh M. L. Kinga – otázky k textu
 Diskuse.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 9. kap. Míša. 10 min.
3. Seznámení s příběhem M. L. Kinga. 10 min.
4. Vysvětlení pojmů: solidarita, bojkot, rasismus,
nenávist, kauce. 15 min.
5. Cvičení – manuál: Příběh M. L. Kinga – otázky k textu 15 min.
6. Diskuse k textu. 15 min.
7. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 9. kap. Míša. 10 min.
3. Seznámení s příběhem M. L. Kinga. 10 min.
4. Vysvětlení pojmů: solidarita, bojkot, rasismus,
nenávist, kauce. 15 min.
5. Cvičení – manuál: Příběh M. L. Kinga – otázky k textu 15 min.
6. Diskuse k textu. 15 min.
7. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Příběh M. L. Kinga děti zaujal. Aktivně diskutovaly.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:04:44    Předmět: Citovat

16. setkání - 13. 4. 2016
Cíl:
 Děti se zdokonalí v hledání otázek z textu a v samostatnější práci. Otázky budou formulovat na papír, samy zapisovat na tabuli a jeden z nich povede výběr otázky.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Odvaha“. 10 min.
3. Četba 10. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
5. Diskuse nad otázkou. 30 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Cvičení „Odvaha“. 10 min.
3. Četba 10. kap. Míša. 10 min.
4. Hledání a výběr otázky. 15 min.
Vybraná otázka: Proč válčit?
Další položené otázky:
Jak by vypadal svět bez válek?
Proč jsme naštvaní?
Proč dělat blbé vtípky?
Proč je těžké ovládání hněvu?
Jaké důsledky může mít nedání najevo svých emocí?
5. Diskuse nad otázkou. 30 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Dětem samostatné tvoření otázek a možnost samostatnější práce vyhovovala. Při diskusi nad otázkou především definovaly co to je válčit a uváděly příklady, o co se válčí.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:07:13    Předmět: Citovat

17. setkání - 20. 4. 2016
Cíl:
 Děti přečtou text poslední kapitoly.
 Na příkladu, jak myšky hlodají do sýra, děti pochopí, co to je metaforické vyjádření.
 Závěrečné hodnocení knihy.
 Diskuse: začarovaný kruh.

Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 11. kap. Míša. 5 min.
3. Metaforické vyjádření. 15 min.
4. Závěrečné hodnocení knihy. 10 min.
5. Diskuse: začarovaný kruh. 35 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Četba 11. kap. Míša. 5 min.
3. Metaforické vyjádření. 15 min.
4. Závěrečné hodnocení knihy. 10 min.
5. Diskuse: začarovaný kruh. 35 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Zhodnotili jsme knihu, připomněli si hlavní myšlenky. Zajímavou diskusi jsme vedli na téma začarovaný kruh. Diskutovali jsme o tom, jak ze začarovaného kruhu vystoupit a co jsou to předsudky. Pro děti to bylo zajímavé téma.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:08:03    Předmět: Citovat

18. setkání - 4. 5. 2016
Cíl:
 Děti budou diskutovat nad filmem Pokojný bojovník, která shlédnou doma.
 Děti vyberou hlavní myšlenky filmu.
 Děti film zhodnotí.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Diskuse o filmu a jeho hlavních myšlenkách. 65 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Diskuse o filmu a jeho hlavních myšlenkách. 65 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Diskutovali jsme o filmu, o jeho hlavních myšlenkách a společně dospěli k otázce o síle myšlenky.
Děti film pochopily, jejich postřehy byly zajímavé.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:08:40    Předmět: Citovat

19. setkání - 18. 5. 2016
Cíl:
 Děti si vyzkoušejí, jaká úskalí jsou v tom, jak si správně porozumět. Budou kreslit obrázek podle pokynů druhého kamaráda.
 Diskuse o tom, jak reagovat na svoje chyby.
 Zadání úkolu na příští setkání – shlédnout film Sommerhill, napsat důvody proč bych chtěl a nechtěl být učitelem.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Malování obrázku podle pokynů kamaráda a porovnání s originálem.
Zhodnocení výsledku. 20 min.
3. Diskuse – jak reagovat na svoje chyby. 30 min.
4. Zadání úkolu na příští setkání. 10 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 10 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Malování obrázku podle pokynů kamaráda a porovnání s originálem.
Zhodnocení výsledku. 20 min.
3. Diskuse – jak reagovat na svoje chyby. 30 min.
4. Zadání úkolu na příští setkání. 10 min.
5. Závěrečné zhodnocení. 10 min.
Děti si při malování obrázku uvědomily, jak důležité je si při komunikaci rozumět, jak důležité je dávat srozumitelné a přesné povely. Při diskusi o reagování na vlastní chyby uváděly konkrétní příklady, byly otevřené a hovořily se zájmem.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Markéta Prchlíková



Založen(a): 3.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 07. 2016 13:09:25    Předmět: Citovat

20. setkání - 25. 5. 2016
Cíl:
 Děti budou diskutovat nad filmem Pokojný bojovník, která shlédnou doma.
 Děti vyberou hlavní myšlenky filmu.
 Děti film zhodnotí.
Plánovaná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Diskuse o filmu a jeho hlavních myšlenkách. 65 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Skutečná struktura setkání včetně časové dotace:
1. Sdílení zážitků, společné naladění. 5 min.
2. Diskuse o filmu a jeho hlavních myšlenkách. 65 min.
6. Závěrečné zhodnocení. 5 min.
Dětem se film velmi líbil. Shodly se na tom, že by přivítaly, kdyby jim byla daná větší samostatnost a odpovědnost. Kdyby byla možnost, do takovéto školy chodit, vybraly by si jí.

Celkově byla setkání s dětmi velmi příjemná. Líbily se jim cvičení a pozitivně přivítaly filmy. Při diskusích byly velmi otevřené a upřímné. Začaly o věcech více přemýšlet, hledat různé možnosti řešení a objektivněji hodnotit a sebehodnotit.
_________________
MP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign