Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 22:55:33    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2015 16:01:29    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

16/3 13:00-14:00 1.setkání, 15 dětí ve věku 6-7let
- cil setkání : Seznámit děti s filozofií, naučit je přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Na uvítanou seznamovací hra (cca 15min.)
2) Seznámení se se slovy filozofie, filozofování a filozofové (cca 10 min.)
3) Seznámení s tím, co nás čeká v budoucích hodinách (cca 5. min.)
4) Seznámení se s textem Nemocníce pro panenky – První kapitola (cca 25 min.)

- skutečná
1) Na uvítanou seznamovací hra (cca 10 min.)
2) Seznámení se se slovy filozofie, filozofování a filozofové (cca 10 min.)
3) Seznámení s tím, co nás čeká v budoucích hodinách (cca 5. min.)
4) Seznámení se s textem Nemocníce pro panenky – První kapitola (cca 20 min.)
5) Povídání si o panenkách a kreslení

1) Na začátku setkání jsem si s dětmi zahrála hru „Já jsem a vezmu si na pustý ostrov“. U této aktivity jsem nejen zjistila, jak se kdo jmenuje, ale zároveň se děti navzájem poznaly a procvičily si paměť.
Cíl: Děti se více seznámily s žáky, které moc neznají.
2) Když jsme se seznámili, zeptala jsem se dětí, zda vědí, co je to filozofie a co dělají páni filozofové. Děti napadalo mnoho odpovědí. Některé z nich byly např: Filozofie zkoumá kameny. Páni filozofové něco zkoumají. Páni filozofové nosí černý klobouk. Filozofové jsou trošku detektivové. atd. Nakonec jsme společně došli k tomu čím se filozofie. Páni filozofové zabývají.
Cíl: Děti se seznámily se slovem filozofie.
3) Jakmile jsme se s oborem filozofie seznámili, objasnila jsem dětem, co vše nás čeká. Oznámila jsem jim, že si budeme každý týden chvíli hrát na takové pány filozofy. Obsahem této činnosti bude to, že si pokaždé přečteme kus příběhu, kdy si na základě textu budeme povídat o otázkách, které je napadnou.
Cíl: Děti se dozvěděly, co bude obnášet každé z našich setkání.
4) Když děti byly se vším obeznámeny, přečetla jsem jim kousek příběhu. Děti zajímalo, jak je stará panenka z tohoto příběhu. Začali jsme nad tím bádat a postupně jsme přešli k otázce: Jak poznáme, kolik je panenkám let?
Děti napadalo mnoho odpovědí. Podle nich jsme dospěli k tomu, že můžeme určit věk/stáří, podle toho, jak je dlouho máme, jak vypadají a jak dlouho leží v obchodě.
Postupně děti začaly povídat o tom, jak jejich panenky jsou staré a došli jsme k tomu, že některým dětem se nezdálo, že by třeba plyšový medvídek mohl být panenkou. Jelikož jsme si ujasnili otázku - Jak poznáme, kolik je panenkám let? Začali jsme se zabývat tím, co vlastně podle nich panenka je. Došli jsme k závěru, že panenka je hračka, která je buď to holčička nebo kluk a, že se panenky podobají lidem. To že se panenky z části podobají lidem jsme si ověřili na základě cvičení. Pokládala jsem jim otázky, které buď utvrdily, že jsou podobní lidem nebo naopak vyvrátily.
Cíl: Děti musely cíleně přemýšlet.
5) Děti postupně začaly odcházet domů a proto jsem zvolnila konverzaci, kdy jsme si povídali o panenkách, které mají doma a nakonec jsme si je i namalovali.

Podařilo se, aby děti udržely pozornost a dokázaly se vždy vrátit k dané otázce, protože neustále měly tendenci utíkat od tématu a vyprávět si svůj vlastní zážitek

Nepodařilo se dodržet přesnou časovou strukturu. Některé části jsem musela zkrátit, aby děti udržely pozornost.


Naposledy upravil VlckovaPetra dne 21. 04. 2015 21:27:04, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 26. 03. 2015 08:24:24    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

20/3 13:00-14:00 2.setkání, 12 dětí ve věku 6-7 let
- cil setkání : Naučit děti přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Hra „Myslím si“(cca 15 min.)
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – První kapitola + rozebírání textu (cca 35 min.)
3) Soutěž (cca 10 min.)
- skutečná
1) Hra „Myslím si“(cca 15 min.)
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – První kapitola + rozebírání textu (cca 35 min.)
3) Soutěž (cca 10 min.)

1) Na začátku setkání jsem si s dětmi zahrála hru „Myslím si“. U této aktivity si jeden z nás myslel nějaké zvíře a ostatní hádali. Když myšlené zvíře někdo uhodl, byl na řadě a myslel si dalšího živočicha on.
Cíl: Děti se učily tvořit vhodné otázky. Učily se neskákat si do řeči a počkat, až na ně dojde řada.
2) V této části mé praxe jsme si s dětmi přečetli další kousek z první kapitoly, kdy jsme se zabývali – Proč se panenka jmenuje Kulíšek? (Proč dáváme panenkám jména, která jim dáváme?)
Také jsem do diskuze včlenila aktivitu, kdy jsme pojmenovali věci, které kolem sebe máme a na jejich základě děti vytvořily příběh. ( Tabule, nástěnka, židle, stůl.)
V průběhu diskuze jsme s dětmi přišli na to, že dívka i chlapec mohou mít stejná jména, proto jsme na závěr přemýšleli nad tím jaká jména to jsou. ( Petr / Petra, Daniel / Daniela, Karel / Karolína)
Cíl: Děti musely cíleně přemýšlet.
3) Nakonec jsme soutěžili o to, kdo vymyslí nejvtipnější a nejoriginálnější jméno. Při tom každý vysvětlil, jak přišel na jméno, které vymyslel.
Cíl: Děti si rozvíjely paměť a fantazii.
Podařilo se: Zapojit všechny děti do aktivity a udržet jejich pozornost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 04. 04. 2015 08:15:56    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

27/3 13:00-14:00 3.setkání, 14 dětí ve věku 6-7 let
- cíl setkání : Naučit děti přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Hra „Proč?“(cca 15 min.)
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Druhá kapitola + rozbor textu (cca 25 min.)
3) Kreslení (cca 20 min.)
- skutečná
1) Hra „Proč?“(cca 15 min.)
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Druhá kapitola + rozbor textu (cca 30 min.)
3) Kreslení (cca 15 min.)

1) Na začátku setkání jsem si zahrála hru „Proč?“. U této hry jsem zpočátku vymýšlela otázky, na které se děti snažily vymýšlet odpovědi. Po chvíli jsem vždy určila některé z dětí, které vymýšlelo nové otázky na které ostatní odpovídali. (Proč ptáci létají? Proč ryby plavou? Proč lidé chodí do školy? Proč květina uvadne, když ji nebudeme zalévat? Proč lidé chodí jen po nohou a ne i po rukou?)
2) V této části mé praxe jsme si s dětmi přečetli druhou kapitolu z knížky Nemocnice pro panenky, kdy jsme se zabývali – Co je to „dobrý důvod? “
Do diskuze jsem včlenila dvě cvičení, kdy jsme vymýšleli důvody k nedokončeným větám a dále jsme určovali, zda je důvod špatný nebo dobrý.
Cíl: Děti musely cíleně přemýšlet.
3) Nakonec jsem nechala děti kreslit, co je zrovna napadlo a po dokreslení, každý z nich řekl proč zrovna danou věc nakreslil.
Cíl: Děti si rozvíjely kreativitu a myšlení.
Nepodařilo se do diskuze zcela zapojit všechny děti, pouze do kreslení ano. Některé děti byly hodně nesoustředěné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 21. 04. 2015 21:47:01    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

10/4 14:00-15:00 4. setkání, 9 dětí ve věku 6-7 let
- cíl setkání: Naučit děti přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Rekapitulace minulé hodiny (cca 5 min.)
2) Hra „Co se změnilo ve třídě“ (cca 10 min.)
3) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Třetí kapitola + rozbor textu (cca 25 min.) + pauza (5 min.)
4) Zpáteční ohlédnutí za touto hodinou (cca 10 min.)
- skutečná
1) Rekapitulace minulé hodiny (cca 5 min.)
2) Hra „Co se změnilo ve třídě“ (cca 10 min.)
3) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Třetí kapitola + rozbor textu (cca 20 min.) + pauza (8 min.)
4) Zpáteční ohlédnutí za touto hodinou (cca 10 min.)

1) Na začátku jsem s dětmi vzpomínala na to o čem jsme si povídaly ten týden před Velikonocemi. Celkem mě překvapilo, že si děti dost pamatovaly. Vzpomněly si nejen na téma minulé hodiny, ale i na postřehy svých spolužáků.
2) Nejdříve než jsem dětem začala číst další část příběhu z knihy Nemocnice pro panenky, zahráli jsme si hru „Co se změnilo ve třídě“. Při této hře se děti zklidnily a zkoncentrovaly. Po chvíli jsme skončili a šli jsme se věnovat knížce.
Cíl: Děti se uklidnily a soustředily na hru.
3) V této části hodiny jsem si s dětmi přečetla další kapitolu z knížky Nemocnice pro panenky. Na základě této kapitoly jsme se zabývali otázkou „Jak poznáme, že je něco pravda (že někdo mluví pravdu)?“. Děti napadalo mnoho odpovědí: např. Když to, co někdo říká je někde napsané. Když něco řekne paní učitelka. Když to, co řekne můžeme někde vidět. Atd. Dále některé děti tvrdily, že někdy lze poznat, že lidi neříkají pravdu podle toho jak se chovají, jak se tváří.
Po pauze jsem dětem říkala různá tvrzení, kdy mi povídaly zda je to pravda nebo ne a proč je to pravda nebo lež. Díky tomu jsme se dozvěděli více způsobů, jak poznáme, že je něco pravda.
Cíl: Děti musely cíleně přemýšlet.
4) Na závěr jsem si s dětmi pověděla na co jsme přišly a co jsme se dozvěděly. Dále mi děti sdělily, jak je to dnes bavilo nebo nebavilo. Většinu dětí tato hodina bavila, akorát klukům se moc nelíbilo to, že si neustále čteme příběhy o panenkách. --> Proto jsem jim slíbila, že se pokusím na někdy připravit jiný příběh než o panenkách.
Cíl: Shrnutí dnešní hodiny. Zamyšlení se nad pozitivy i negativy hodiny.
Podařilo se všechny děti zapojit do práce, aby přemýšlely.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 21. 04. 2015 21:58:46    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

17/4 14:00-15:00 5. setkání, 10 dětí ve věku 6-7let
- cíl setkání : Naučit děti přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Rekapitulace minulé hodiny (cca 5 min.)
2) Hra „Šibenice“ (cca 10 min.)
3) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Čtvrtá kapitola + rozbor textu (cca 25 min.) + pauza (5 min.)
4) Zpáteční ohlédnutí za touto hodinou (cca 10 min.)
- skutečná
1) Rekapitulace minulé hodiny (cca 5 min.)
2) Hra „Šibenice“(cca 10 min.)
3) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Čtvrtá kapitola + rozbor textu (cca 30 min.) + pauza (5 min.)
4) Zpáteční ohlédnutí za touto hodinou (cca 10 min.)

1) Na začátku setkání jsme si připoměli o čem jsme si povídali minulý týden.
2) Před tím než jsem začala s dětmi diskutovat zahrála jsem si nimi hru „Šibenice“.
3) Po přečtení části článku děti zajímalo zda Štěpán snil (ot. Snil Štěpán?). Zabývali jsme se tedy ot.: Snil Štěpán? (Jak poznáme, že člověk sní? Co je to to snění?) Zabívali jsme se tím, jak vypadají oni, když sní. Co při snění dělají, jestli mají otevřené nebo zavřené oči, jestli zpívají, nebo třeba i chrápou aj. Během této diskuse došlo k několika rozporům (např. někdo tvrdil, že můžeme snít ve dne s otevřenýma očima a někdo, že ne aj.), ale společně jsme došli k tomu, že Štěpán mohl snít. Nakonec jsem nechala děti namalovat, jak vypadá jejich sen, který se jim naposledy zdál a oni si ho pamatují. Ještě před tím jsem dala malou pauzu.
Cíl: Děti se musely zamyslet, připomenout si vlastní zážitky a sny.
4) Když děti domalovaly své sny, navzájem jsme si je ukázali a shrnuli vše k čemu jsme dospěli v průběhu naší diskuse.
Cíl: Zopakování a připomenutí si téma celé hodiny.
Nepodařilo se: Tentokrát se vše podařilo jak mělo. Děti si moc rády povídaly o tom, co se jim kdy zdálo, jak často se jim zdají sny i to, že někdy si na sny nevzpomínají, i když ví, že sen se jim zdál.
Podařilo se: Zapojit všechny děti do diskuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 03. 05. 2015 17:35:50    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

24/4 14:00-15:00 6. setkání, 9 dětí ve věku 6-7let
- cíl setkání: Naučit děti přemýšlet, zamyslet se, hledat odpovědi.

- plánovaná
1) Hra „Malování obrázků“ (cca 10 min.)
2) Rekapitulace minulé hodiny (cca 5 min.)
3) Diskuze na ot. „Co se mnou bude potom až umřu? (Co bude až lidé nebudou?)“ (cca 20 min.) + pauza (10 min.)

- skutečná
1) Hra „Malování obrázků“ (cca 10 min.)
2) Rekapitulace minulé hodiny (cca 10 min.)
3) Diskuze na ot. „Co se mnou bude potom až umřu? (Co bude až lidé nebudou?) (cca 15 min.) + pauza (10 min.)


1) Na záčatku jsme s dětmi nejdříve hráli hru „Malování obrázků“, kdy každý z dětí namalovalo jednu věc na svůj papír, který pak poslal svému sousedovi a ten tam také něco namaloval. Papíry jsme posílali dokud nedosel nazpět ke svému majiteli. Na konci hodiny jsme si pak povídali co na jednotlivých obrázcích je.
2) Jakmile děti dokreslily obrázky vzpomínali jsme na to, o čem jsme si povídali minulí týden. Díky tomu jsme si připomněli otázku, kterou napadla jedno z děvčat ve chvíli, kdy jsme probírali sny.
Cíl: Zamyslet se nad předešlou hodinou a vzpomenout se, jak jsme se k nové otázce dostali.
3) Hned na to jsme začali diskutovat na zmíněnou otázku „Co se mnou bude potom až umřu?“, kdy jsme postupně přešli to: Co bude až lidé nebudou? V průběhu této aktivity jsem dětem dala přestávku. Většina dětí to brala spíše s humorem, ale některé trochu posmutněly.
Cíl: Děti musely cíleně přemýšlet a zamyslet se nad budoucností.

Podařilo se navázat na předešlou hodinu a povídat si celý stanovený čas.
Nepodařilo se, spíš bych řekla, že na některé děti téma této otázky nebylo moc vhodné. Ale naštěstí při zhodnocení výtvorů ze začátku hodiny se atmosféra vrátila do normálu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2015 13:07:00    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

15/5 14:00-15:00 7. setkání, 8 dětí ve věku 6-7let + 1 dítě z páté třídy
- cíl setkání: Naučit děti přemýšlet, zamyslet se, hledat odpovědi.

- plánovaná
1) Hra „Početní král“ (cca 10 min.)
2) Četba příběhu z knížky Špalíček a následná diskuze + 10 min. pauza (35 min.)
3) Zhodnocení dnešní hodiny (10min.)
- skutečná
1) Hra „Početní král“ (cca 15 min.)
2) Četba příběhu z knížky Špalíček a následná diskuze + pauza cca 5 min. (35 min.)
3) Zhodnocení dnešní hodiny (cca 3 min.)
4) Dočtení pohádky + píseň

1) Na začátku jsem s dětmi nejdříve hrála hru „Početní král“. U této hry děti seděly v kroužku. Jakmile se usadily a uklidnily, začala jsem postupně každému zadávat jednoduché příklady, které měl z paměti vypočítat. Když se někomu nepodařilo vypočítat příklad, který jsem mu zadala, vypadl ze hry. Dětem jsem dávala příklady dokud jsme neměli vítěze, neboli „početního krále“.
2) Poté, co jsme objevili početního krále, přečetla jsem dětem část pohádky z knížky Špalíček.
Děti na základě pohádky O krásce a netvorovi vytvořily několik otázek:

Za jak dlouho se kupec vrátil?
Proč o všechno přišel?
Umí mluvit zvířata?
Jsou důležité peníze?
Co si kupec vzal?
Musí pohádky končit dobře?
Proč se Fintilka a Pyšnilka nudily?
Byl netvor zlý?

Pro diskuzi jsme vybrali otázku: Jsou důležité peníze? (->Jsou peníze důležité k tomu, aby byli lidé šťastní?)
Cíl: Naučit děti zamyslet se nad danou otázkou.
3) Na závěr této hodiny jsme vše zhodnotili. A povídali si nad hodnotami peněz.

Jelikož děti zajímalo jak pohádka, kterou jsem rozečetla, dopadne. Rozhodla jsem se ji na závěr hodiny dočíst. Také jsem v rychlosti na internetu našla písničku: Není nutno, která velmi souvisela s daným tématem.


Podařilo se přimět děti najít celkem rozumné důvody týkající se kladné i záporné hodnoty peněz.
Nepodařilo se mi udržet děti v klidu po celý průběh povídání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2015 13:08:23    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

18/5 13:00-14:00 8.setkání, 9 - 10 dětí ve věku 6-7let
- cíl setkání : Naučit děti přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Hra „Myslím si?“(cca 20 min.)
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Čtvrtá kapitola + rozbor textu (cca 25 min. + 10 min. pauza)

- skutečná
1) Hra „Myslím si?“(cca 15 min.)
2) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Čtvrtá kapitola + rozbor textu (cca 30 min. + 10 min. pauza)
3) Závěrečné hraní hry

1) Na začátku setkání jsem si s dětmi zahrála hru „Myslím si“. U této aktivity si jeden z nás myslel nějaké povolání a ostatní hádali. Když ho někdo uhodl, mohl si myslet také nějaké jiné povolání.
Cíl: Zamyslet se, umět položit cílenou otázku.
2) V této části mé praxe jsme si s dětmi přečetli část čtvrté kapitoly z knížky Nemocnice pro panenky. Po dočtení příběhu mi děti pověděly své otázky, které je napadly.
Otázky:
Pomůže někdo Sašovi?
Proč měl barevné tričko nebo mikinu?
Proč se mu líbili jeho pihy?
Byl Andy hezký?
Proč se jmenuje Andy?
Proč jsou panenky různě barevné?
Byl Andy hezký nebo ošklivý?

Poté, co mi děti vyjmenovaly otázky které je napadly, začaly jsme se zabývat jednou z nich. Otázka, kterou jsme vybrali byla: Je Andy hezký? (Jak poznáme, že je někdo hezký?).
Cíl: Rozvoj cíleného přemýšlí.

3) Na závěr jsme si zahráli tichou poštu, kdy jsem místo jednotlivých slov vymyslela jednoduchý příběh.

Nepodařilo se: Pro děti si neplánovaně začali chodit rodiče, vždy nám odchod nějakého žáčka přerušil hodinu a špatně se navazovalo tam, kde jsme skončili, děti byly nesoustředěné.
Dětem se podařilo dostatečně přemýšlet a vymyslet dostatečné množství otázek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2015 13:10:22    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

22/5 12:00-13:00 9.setkání, 9-11 dětí ve věku 6-7let -> nahrávka
- cíl setkání : Naučit děti přemýšlet, bádat, zamyslet se, hledat otázky a odpovědi na ně.

- plánovaná
1) Hraní postřehové hry (cca 15 min.)
2) Pauza (5 min.)
3) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Pátá kapitola + rozebírání textu (cca 30 min.)
4) Výroba loutek k tématu Nemocnice pro panenky (15 min.)
- skutečná
1) Hraní postřehové hry (cca 10 min.)
2) Pauza (10 min.)
3) Seznámení se s textem Nemocnice pro panenky – Pátá kapitola + rozebírání textu (cca 25 min.)
4) Výroba loutek k tématu Nemocnice pro panenky (15 min.)

1) Na začátku jsem s dětmi hrála postřehovou hru, kdy seděly u stolu a ukazovaly na to, co jsem jim řekla (stůl, nos, uši). Jakmile se někdo spletl vypadl.
Cíl: Naučit děti postřehu a přesnosti i rychlosti reakce.

2) V této části mé praxe jsme si s dětmi přečetli další kousek příběhu, kde jsme se zabývali textem, kdy Kulíšek byl zraněný a musí do nemocnice pro panenky. Děti na toto téma vymyslely spoustu otázek.

Co se Kulíškovi stalo?
Co ho vyděsilo?
Jak ho opraví?
Jak vypadala nemocnice pro panenky?
Jak to bude pokračovat dál?
Skončí to dobře?
Jak vypadal ten Kulíšek?
Jak měl rozseklou hlavu?
Byl Kulíšek medvídek?
Proč měli přijet hosté?
Proč bydleli daleko?
Proč museli být zrovna narozeniny?
Jaký kytky natrhali?
Jak se jmenovali příbuzní?

Otázka, o které jsme diskutovali byla: Jak vypadá nemocnice pro panenky? ( ->Co se děje v nemocnici pro panenky?)
Cíl: Děti se zdokonalily v přemýšlení.
3) Na závěr jsem nechala děti vyrobit loutky z kartonu s kterýma si budeme hrát při poslední hodině.
Cíl: Rozvoj kreativity.
Podařilo se mi nalákat děti, které během pauzy přišly z kroužku, na diskuzi.
Dělalo mi problém zklidnit děti.


Naposledy upravil VlckovaPetra dne 16. 07. 2015 18:31:01, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
VlckovaPetra



Založen(a): 6.3.2015
Příspěvky: 10
Město: Strakonice

PříspěvekZaslal(a): 24. 06. 2015 13:11:56    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- SD_Dukelska_ST_P._Vlčková Citovat

25/5 14:00-15:00 10. setkání, 8 dětí ve věku 6-7let
- cíl setkání : Shrnout a zhodnotit v celkově všechna setkání.
- plánovaná
1) Hraní hry “slepí stavitel“ (15 min.)
2) Pauza (10 min.)
3) Hraní divadla s vyrobenými loutkami (25 min.)
4) Ohlédnutí (10 min.)
- skutečná
1) Hraní hry “Slepý stavitel“ (cca 15 min.)
2) Pauza (cca 8 min.)
3) Hraní divadla s vyrobenými loutkami (cca 35 min.)
4) Ohlédnutí ( cca 15 min.)

1) Na začátku této hodiny jsem si zahrála s dětmi hru „Slepý stavitel“, kdy si ve dvojicích zkusily poslepu postavit z kostek co největší mrakodrap.

2) Pauza na to, aby se děti napily a došly na WC.

3) Při poslední hodině jsem si s dětmi zahrála loutkové divadlo s vlastnoručně vyrobenými loutkami. Tyto loutkové postavičky si děti vyrobily v předchozí hodině, kdy jsme si povídaly o tom jak vypadá nemocnice pro panenky.
Při této aktivitě se děti rozdělily na dvě skupinky, vymyslely si krátký příběh, který se odehrával v nemocnici pro panenky.
Cíl: Rozvoj fantazie a kreativity.
4) Na závěr jsem si s dětmi povídala o tom, co je bavilo a nebavilo v průběhu našich setkání.

Děti se shodly na tom, že naše setkávání je bavila a těšily se na ně. V posledních hodinách se dětem povedlo vymyslet i několik otázek, na které jsme poté hledali odpovědi. Jediný zádrhel byl v tom, že ne vždy se mi povedlo udržet všechny děti soustředěné a potichoučku. Jinak si myslím, že se setkání podařila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign