Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-MŠ_Suchdol_n_L_Korandová_D

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 03. 2015 11:34:29    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-MŠ_Suchdol_n_L_Korandová_D Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 27. 04. 2015 16:18:06    Předmět: Filozofická praxe Citovat

1. setkání 5. 3. 2015 děti 5-6 let
Cíl: seznámení s filozofií, vytvoření pravidel
Plánovaná časová dotace:
Úvod - vytvoření pravidel, co je to filozofie? (5 minut)
Motivace - čtení z knihy Nemocnice pro panenky (5 minut)
Tvorba otázek (5 minut)
Diskuze (10 minut)
Závěr, zhodnocení (5 minut)
Skutečná časová dotace:
Úvod (5 minut)
Motivace (5 minut)
Tvorba otázek (2-3 minuty)
Diskuze (15 minut)
Závěr, zhodnocení (5 minut)

S dětmi jsme si povídaly proč si nosíme do školky svoje plyšáky nebo nějakou jinou hračku.
Závěrem bylo, že se děti shodly na tom, že hračku si berou protože je jejich oblíbená, berou si ji všude a doma by ji bylo samotný smutno a i dětem by se stýskalo po hračce.

Reflexe: Na začátku jsem si s dětmi ujasnila pravdila - nevyrušování, k odpovědi se hlásíme, nepokřikují na mě...Některé děti jsem vůbec neznala a i ony mě viděly poprvé. Byla jsem pro ně nová a trochu se styděly. Dětem se líbilo naslouchání příběhu. Ptala jsem se je na otázky k textu, abych věděla jestli opravdu poslouchaly. Tvorba otázek jim moc nešla. Nevím jestli se styděly mluvit nebo opravdu nevěděly na co se ptát. Pak jsme teda všichni společně začli diskutovat proč si vůbec nějakou hračku (panenku) do školy s sebou berou. Diskuze se trochu protáhla, děti měly hodně nápadů, často se opakovaly, ke konci mi přišlo, že něco říkají, jen aby něco říkaly. Takže po 15 minutách jsem diskuzi ukončila a shrnula nejčastější důvody. Co se týká pravidel, někteří jedinci pravdila moc nedodržovali. Všichni jsme na začátku seděli v kolečku, ale když se hlásily, chtěly být asi co nejvíce vidět a přibližovaly se postupně co nejvíce ke mně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 27. 04. 2015 18:48:28    Předmět: Citovat

2. setkání 6.3. 2015 děti 5-6 let
Cíl: dodržování pravidel, navazování jeden na druhého
Plánovaná časová dotace
Úvod: co budeme dnes dělat - téma pomoc a starost o druhé (5 minut)
Otázka: jak a čím můžeme druhým pomáhat?
Diskuze(10 minut)
Závěr (5 minut)
Aktivita:předvádění scénky, jak někomu pomáháme (10 minut)

Skutečná časová dotace:

Diskuze(15 minut)
Závěr (5 minut)
Aktivita (15 minut)

Toto setkání jsem zkusila přijít s tématem pomoc a starost o druhé už s připravenou otázkou. Závěrem bylo, že mužeme pomáhat lidem, že jim dáme 1. pomoc, pomáháme starým lide s prací, s chůzí... Staráme se o zvířata tím, že jim dáváme vše co potřebují k životu a umožňujeme čisté prostředí. Aktivita probíhala tak, že se děti rozdělily do trojice a každá skupinka měla za úkol předvést scénku, kterou jsme společně vybrali. Ostatní děti hádaly, co předvádíme.


Naposledy upravil Denisa Korandová dne 08. 05. 2015 08:25:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 08. 05. 2015 08:25:04    Předmět: 3. setkání 12.3. 2015 děti 5-6 let Citovat

3. setkání 12.3. 2015 děti 5-6 let
Cíl: dodržování pravidel, navazování jeden na druhého,vnímat pocity druhých

Planovaná časová dotace:

Úvod: Co budeme dnes dělat na téma - výrazy ve tvářích (5 minut)
Motivace: Pomocí obrázků a videí jsme si ukázali, jak se tváříme, když máme zlost, když máme radost a když máme strach. (5 minut)
Otázka: Co dělá náš obličej při těchto emocích? Vymysleme, kdy máme zlost, radost a kdy strach.
Diskuze (10 minut)
Aktivita: namalovat obrázek sebe s výrazem v obličeji (obrázek byl pak ještě upraven jako záložka do knihy) (10 minut)
Závěr: s dětmi si sedneme do kola a ukáží své obrázky a řeknou s jakou emocí se namalovaly. (5 minut)
Skutečná časová dotace:
Úvod (5minut)
Motivace (5minut)
Diskuze (15 minut)
Aktivita (15 minut)
Závěr (5 minut)

Z tohoto setkání jsem byla velmi nadšená. Nejprve jsme z obrázků a videí pozorovali, co dělá naše čelo, obočí, nos, oči, pusa... Pak jsme to popisovali a zároveň naše výrazy předváděli. Děti tato činnost moc bavila. Pak jsme vymýšleli příběhy, kdy tyto emoce použijeme. Např.: Děti mají radost, když dostanou něco nového (hračku, zvíře). Mají vztek, když si nemohou hrát nebo jim rodiče nedovolí jíst sladký. Mají strach, když je tma nebo na ně štěká pes za brankou. Obrázky se jim moc povedly. Myslím, že většina nakreslila správné rysy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 08. 05. 2015 09:50:12    Předmět: Citovat

4. setkání 13.3 2015 děti 5-6 let

Cíl: dodržování pravidel, vyjadřují samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity.


Plánovaná časová dotace:
Úvod: Co dnes budeme dělat na téme kniha. (5 minut)
Motivace: Děti si v týdnu měly přinést svou oblíbenou knihu a založit si do ní záložky, co si vyrobily z minulého týdne. Půjdeme do knihovny, kde si budeme povídat o knížkách.
Otázka: Co je to kniha?
Diskuze: Je vodník opravdicky? Nebo čert, princezna? Povídání o encyklopedii, o příběhu, o pohádkách. (15 minut)
Závěr: Jaké knihy se mi nejvíce líbili. (5 minut)


Skutečná dotace:

[color=blue]Úvod (5 minut)
Diskuze (20 minut)
Závěr (5 minut)

Děti byly v knihovně moc spokojený. Ukazovali jsme si knihy. Řešili jsme, jak se jmenuje ten kdo je píše, kde je můžeme koupit. Děti už pěkně uměly vysvětlit co je encyklopedie. Když jsem se ptala jestli je vodník opravdický, tak vysvětlovaly, že vodník je jen v pohádce a co je v pohádce není opravdický. Pohádka je vymyšlená a co je v pohádce není vžycky skutečné...V závěru se holkám více líbili pohádky, protože tam jsou princezny a klukům encyklopedie, protože jsou tam dinosauři, auta, motorky..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2015 09:57:09    Předmět: Citovat

5. setkání 19.3. 2015 děti 5-6 let

Cíl: Dodržování pravidel, respektování názorů druhých.


Plánovaná časová dotace:

Úvod: Co budeme dnes dělat na téma tajemství (5 minut)
Motivace: Čtění příběhu z knihy děti z Bullerbynu (děti ji mají rozečtenou) (10 minut)
Otázka: Co je to tajemství? Komu říkáme svá tajemství
Diskuze: 15 minut
Závěr: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Motivace: 5 minut
Diskuze: 15 minut
Závěr: 5 minut

Děti mají nejraději tuto knihu, tak jsem se domluvila s jejich učitelkou, že přečtu příběh, kde kluci z příběhu mají tajemství před holkama. V lese si postavili úkryt a nechtěli, aby to holky věděly. S dětmi jsme si pak povídaly, proč to kluci holkám tajili, proč měli tajemtví, co to vůbec to tajemtví je a komu říkáme svoje tajemství. Děti odpovídaly: kluci nechtěli, aby s nima holky kamarádily, kluci si chtěli hrát bez holek, kluci se před holkama chtěli schovat. Co bylo pro děti tajemtví? Něco, co řeknou jenom někomu, nejčastěji tomu, s kým se nejvíce kamarádí, rodičům sourozencům. Děti by dokonce i mně nebo paní učitelce řekly svá tajemství. Na závěr jsme si vysvětlili, že nesmíme nic říkat cizím lidem a kdyby nám někdo dělal něco, co se nám nelíbí a říkal, že je to tajemtví, že to nesmíme říkat, tak vždy aspoň někomu koho máme rádi bychom to říct měli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2015 10:11:43    Předmět: Citovat

6. setkání 20.3. 2015 děti 5-6 let

Cíl: respektování pravidel, uvědomování si tradic Velikonoc

Plánovaná časová dotace:
Úvod: Co budeme dnes dělat na téma Velikonoce. (5 minut)
Motivace: Přečtení pohádky o Duhové slepičce. (10 minut)
Aktivita: Pohádku jsme sehráli jako divadlo. (20 minut)
Závěr: Shrnutí tradic Velikonoc (5 minut)

Skutečná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Motivace: 5 minut
Aktivita: 30 minut
Závěr: 10 minut

Děti měly určené role, scénář (v průběhu divadelní hry jsem jim samozřejmně napovídala) a sehrály příběh o Duhové slepičce. Příběh jsme si uúpravila tak, aby tam bylo co nejvíce velikonočních tradic. Děti hrály, jak malují vajíčka, chodí koledovat, polívají se vodou, pečou beránka...Byla tam i zápletka s kunou, která přes noc ukradla slepičce vajíčka a někteří kohouti museli jít koledovat, aby slepičce vajíčka vrátili, protože ji mají rádi. Děti to moc bavilo. Hrály to několikrát, pokaždé měly jiné role. Na závěr si děti sedly do kruhu a povídaly jaké tradice na Velikonoce máme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2015 10:29:24    Předmět: Citovat

7. setkání 9.4. 2015 děti 5-6 let

Cíl: dodržování pravidel, smysluplné vyjadřování

Plánovaná časová dotace:

Úvod: Co budeme dnes dělat na téma domácí zvířátka (5 minut)
Motivace: Pouštění videí, a zvuků, ukazování obrázků (5 minut)
Aktivita: Děti měly před sebou obrázky různých domácích zvířat a měly vymodelovat zvíře, které se jim nejvíce líbí. (15 minut)
Závěr: každý řekl, co se mu na zvířeti líbí a co o něm ví, ostatní děti mohly doplňovat, případně s něčím nesouhlasit a vysvětlit jinak. (10 minut)

Skutečná časová dotace:

Úvod: 5 minut
Motivace: 10 minut
Aktivita: 25 minut
Závěr: 15 minut

Děti měly celý týden téma o domácích zvířatech. Přinesla jsem různé knihy, obrázky, nahraná videa a zvuky jaké vydávají a pouštěli jsme si to v kolečku. Zvuky jsem pouštěla a děti hádaly, co to je za zvíře. Pak dostaly modelínu a sedly si ke stolečku, kde byly obrázky zvířat a podle toho děti modelovaly. Některým jsem hodně musela pomáhat a některé děti vymodelovaly takové zvíře, že bych to snad ani já takhle nezvládla. Byla jsem opravdu překvapená. Když všechny děti domodelovaly, sedly si do kolečka a postupně každý řekl, co se mu na zvířeti líbí....jeho chlupy, rohy, jaký vydává zvuk... a měly o tom zvířeti něco říct. Opět někdo řekl, že kočka jí kosti, tak hned děti nesouhlasily a řekly, že kost se dává psům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2015 10:40:09    Předmět: Citovat

8. setkání 10. 4. 2015 děti 5-6 let

Cíl: dodržování pravidel, navazování jeden na druhého, vyjadřují samostatně a smysluplně myšlenky


Plánovaná časová doatce:
Úvod: Co budeme dnes dělat na téma voda (5minut)
Motivace: Mám před sebou džbán vody z kohoutku. (5 minut)
Otázka: K čemu je voda?
Diskuze: 15 minut
Závěr: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Motivace: 5 minut
Diskuze: 15 minut
Závěr: 5 minut

Děti seděly v kolečku a já přinesla džbán plné vody z kohoutku. Začali jsme si s dětmi povídat jakou má voda barvu, jestli voní nebo zapáchá, jaká voda může být (sladká, slaná) a k čemu vůbec voda je. Děti nejčastěji odpovídaly: voda je na pití, na pití pro zvířátka, do vany na mytí, na mytí oken, na mytí schodů, na vaření, na praní.. Říkali jsme si jaká voda se může a nemůže pít, co by se stalo, kdyby jsme se napili třeba vody z pískovny. (Bolelo by nás bříško) Na závěr jsme si vše shrnuli a šli se projít na pískovny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2015 10:57:16    Předmět: Citovat

9. setkání 17.4. 2015 děti 5-6 let

Cíl: dodržování pravidel, pochopit zodpovědnost sám za sebe i za druhé

Plánovaná časová dotace:

Úvod: Co dnes budeme dělat na téma silniční doprava (5 minut)
Motivace: obrázky dopravních prostředku, některých základních značek, semaforu (5 minut)
Otázka: kdo může jezdit po silnici a jaká pravidla musí dodržovat, aby to na silnici bylo nezpečné?
Diskuze:
20 minut
Závěr: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Motivace: 5 minut
Diskuze: 20 minut
Závěr: 5 minut

Do prostřed kruhu jsem dala obrázky dopravnícj prostředků, které jezdí po silnic, základní značky ( dej přednsot v jízdě, stop, hlavní silnice, přechod pro chodce, 50, 30...+obrázek semaforu) Děti měly říct jaký dopravní prostředek jezdí po silnici a ukázat ho na obrázku. Poté jsme se ptala jaká pravidla se musí dodržovat na silnic, když jedeme třeba na kole, nebo autem, autobusem... Děti odpovídaly: musíme jezdít pomalu (u toho jsme chvíli zůstali, protože jsme to chtěla více upřesnit. Pomocí značek 30, 50 jsme se k tomu dostali a vysvětlili jsme si, že v obci musíme jezdit 50 a tam kde konci cedule muzeme jet už 90), nesmíme do sebe bourat, musíme koukat na značky, nesmíme rychle předjíždět, musíme mít helmu.... Také jsme řešili semafor. Na jakou barvu můžu a nemůžu přecházet silnici. To věděly všechny děti.
Na závěr dostaly semafor, který si vybarvily, podle povelu co tam byl napsaný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 19. 05. 2015 11:11:43    Předmět: Citovat

10. setkání 23. 4. 2015 děti 5-6 let

Cíl: dodržování pravidel, zaměřují se na to, co je z poznávacího hlediska důležité, má povědomí o přírodním prostředí

Plánovaná časová dotace:
Úvod: Co budeme dne dělat na téma příroda. (5 minut)
Motivace: Půjdeme na procházku, během které budeme pozorovat co nepatří do přírody.
Aktivita: Děti budou v přírodě pozorovat, co do ní nepatří a řekneme si, co musíme dělat, aby jsme přírodu chránili. (30 minut)
Závěr: Shrnutí (5 minut)

Skutečná časová dotace:

Úvod: 5 minut
Aktivita: 40 minut
Závěr: 5 minut

Děti na procházce opravdu pozorovaly veškerý odpad v lese, co plave na řece, na pískovně v písku papírky, neuklizené popelnice, papírky vedle košů...Pak jsme si s dětmi na piskovně sedly a děti nám měly říct, co je třeba dělat, aby jsme chránili přírodu. Děti nejčasteji odpovídaly: nesmíme pohazovat papírky na chodník, do řeky, do pískovny, do písku, nesmíme do vody nic lít, měl by se třídit odpad.. Myslím, že si děti takových věcí dobře všímají a je třeba je učit od mala o ochraně prostředí. (Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš) Na Závěr děti vše zopakovaly a pokračovaly v procházce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 02. 12. 2015 18:37:41    Předmět: 1.setkání - 5. 10. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: vytvoření pravidel, chápat své vlastní já a odlišnost druhých

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 10 minut
Motivace: 10 mimut
Otázka: Můj kamarád má stejné jméno jako já - je tedy stejný jako já?
Diskuze: 10 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Na úvod jsem dětem vysvětlila, co s nima budu následující dny dělat a určili jsme si všichno společně pravidla. (Budeme se hlásit, každý bude sedět na své podložce, nebudeme se naštvávat, že někoho nevyvolám - musíme se střídat) 15 minut
Motivace: Přinesla jsem fotku své kamarádky a představila jsem ji jako svoji kamarádku Denisku. Ovšem jsem vymyslela různé rozdíly mezi náma. Jak vzhledové, tak i povahové. (Pečlivá - nepořádná, aktivní - líná....) Já mám ráda psy, ona kočky atd. ...Vše bylo samozřejmě vymyšlené, ale na ukázku, aby si děti představily ty rozdíly.
Diskuze: Máme ve tříde 3 děti s jménem Matyáš. Takže děti říkali vzhledové rozdíly. (Kdo je větší, kdo má jaké vlasy, kdo má co na sobě...) A pak Matyášové říkali co má každý rád a kdo co nemá rád. 20 minut
Reflexe: Nakonec jsme vše shrnuli a vysvětlili jsme si, že i když má někdo stejné jméno jako já, není stejný jako já. Každý jsme jiný a máme rádi něco jiného a není to nic špatného. 10 minut


Myslím, že se setkání povedlo na to, že bylo první. S dětmi se známz letní brigády, takže se nestyděly mluvit. Pravidla děti docela znají, jak se mají chovat, i když několikrát je porušily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 04. 12. 2015 15:24:15    Předmět: 2. setkání 6. 10. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržování pravidel, odpovídat smysluplně, dítě chápe, kam patří.

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Moivace: 10 minut
Otázka: Jak poznám, kde mám domov?
Diskuze: 10 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Zopakovali jsme si pravidla z minula, která musíme dodržovat. Poté jsem dětem řekla téma, o kterém si budeme dnes povídat. 5 minut
Motivace: Vymyslela jsem si pohádku o ztracené kočičce, která se mamince a tatínkovi zatoulala. Jeden večer se o ní postaral pejsek ve své budce, druhý večer se o ní postarala lištička ve své noře...atd. Jenže kočičce chyběl svůj domov. I když byla zvířátka moc hodná a pěkně se o ní postarala, necítila se tam jako doma. Až narazila na ptáčka, který vyletěl do výšky a ze shora našel maminku u tatínka a koťátko dovedl zpátky domu. 10 minut
Otázka: Jak poznám, kde mám domov?
Diskuze: Děti se začaly hned hlásit a odpovídaly nejčastěji - tam, kde je maminka a tatínek.. některé děti žijí jen s maminkou a k tatínkovi chodí jen občas. Tak jsme se dostali k otázce, jestli je možné, když má někdo dva domovy. děti se schodly, že ano, když je tam s nima jeden z rodičů a mají tam svůj pokoj. Ptala jsem se tedy, když jedou s rodičema nebo jen s maminkou nebo tatínkem na prázdniny a jsou ubytovaný v hotelu, v chatce nebo pod stanem, jestli je to taky jejich domov. Nejčastější odpovědi pak byly, že tam bydlí hodně lidí, ale jen na chvíli a po nich tam zase bydlí někdo jiný, takže to není domov. 15 minut
Reflexe: Takže jsme si shrnuli, že domov máme tam, kde je nám dobře, jsou tam s náma rodiče nebo jen maminka nebo jen tatínek, máme tam svůj pokoj a bydlíme tam nějakou dobu a nestřídáme se tam s jinýma lidma. 5 minut

Děti jsou velice bystré a mají hodně fantazie, takže někdy vymýšlely i něco co nedávalo smysl. Tak jsme si to vždy vysvětlili a nakonec to bylo docela dobré.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 04. 12. 2015 16:02:37    Předmět: 3. setkání 12. 10. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržování pravidel, smysluplné odpovědi, děti chápou, na co máme naše smysly.

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Jaké máme naše smysly a k čemu jsou?
Činnost + diskuze: 15 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Zopakovali jsme si pravidla a řekla jsem dětem, o čem si dnes budeme povídat. 5 minut
Činnost+diskuze: Dětem jsem ukázala oči a měli říct na co jsou a co s nima vidíme...to samé s ušima, rukama, nosem...Pak jsem se bavili co je pro nás dobré a co je pro nás špatné.
20 minut
[color=darkblue]Reflexe:
Reflexe probíhala během diskuze, prootže toho bylo docela dost.



Děti měly opět velkou fantazii a bylo strašně moc odpovědí, většina byla smysluplná. Překvapilo mě, že se děti navzájem hlídají, jestli porušují pravidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 04. 12. 2015 16:19:51    Předmět: 4. setkání 13. 10. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržování pravidel, smysluplné odpovědi, děti chápou, kdo je kamarád

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Kdo je můj kamarád?
Motivace: 5 minut
Diskuze: 10 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Zopakovali jsme si dodržování pravidel a představila jsem dětem, o čem si budeme povídat. 5 minut
Motivace: Vymyslela jsem si příběh o 5 dětech, který chodí do stejné MŠ a vyprávěla jsem jejich společný den ve školce od rána až do odpoledne. 10 minut
Dala jsem jasné znaky, kdo je s kým kamarád a kdo ne. Kdo se komu pošklebuje, kdo komu půjčí a nepůjčí hračky atd..
Diskuze: Děti mi začaly říkat, kdo s kým kamarádil a kdo ne. Pak jsme diskutovali, jak poznáme našeho kamaráda ve školce. Nejčastěji bylo, že si půjčují hračky, nenadávají si, chodí spolu na procházku, česají se, hrají si spolu....Na závěr jsem dětem vysvětlila, že ve školce by měli být všichni kamarádi a i když si s někým hrajeme více či méně, neměli bysme mu ubližovat nebo nadávat. 10 minut
Reflexe: 5 minut

Příběh byl velmi jednoduchý, aby to děti jasně pochopily. Hodně opakovaly, to co bylo v příběhu, ale myslím, že je to na jednu stranu správně, aspoň si to lépe zapamatují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 04. 12. 2015 16:31:35    Předmět: 5. setkání 19. 10. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: Dodržování pravidel, smysluplné odpovědi, děti chápou hodnotu svého zdraví

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Co by se semnou stalo kdyby...
Diskuze: 15 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Zopakovali jsme si pravidla a pověděla jsem dětem, co dnes budeme dělat. 5 minut
Otázka: Vždy jsem začala větou: Co by se semnou stalo kdyby a měla jsem vymyšlené nějaké případy. Např: Kdybych se na silnici nerozhlížela, kdyby mi někdo podrazil nohu, kdybych na procházce nekoukala pod nohy, kdybych nedodržovala venkovní pravidla, kdybych nedodržovala rybičkové pravidlo...atd 20 minut
Reflexe: Na konci jsem dětem vysvětlila, jak je pro nás zdraví důležité a že si ho musíme vážit, protože jsou lidi, kteří by chtěli být taky zdraví a nemůžou. 5minut

Toto setkání mě velice bavilo. Děti chápou rizika, i když je docela často porušují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 22. 12. 2015 09:16:50    Předmět: 6. setknání 23.10. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržování pravidel, má elementární poznatky o proměnách v přírodě

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka? Proč se mění barvy kolem nás?
Motivace: 5 minut
Diskuze: 10 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Vysvětlila jsem dětem o čem si dneska budeme povídat. 5 minut
Motivace: Příběh o Modřence (Krásný podzim) 5 minut
Diskuze: Děti začaly vyprávět o ročních období, že se mění a s každém období přichází něco jiného a proto teď se kolem nás mění barvy třeba listů na stromě, tráva není tak zelená... Ptala jsem se jaká barva tedy venku převažuje: červená, žlutá, hnědá. Dále jsem se ptala jak poznáme, že je venku podzim?: Sbiráme kaštany a žaludy, chodíme do lesa dávat potravu pro zvířátka, aby měli přes zimu co jíst, některá zvířátka chodí spát. Počasí je chladnější, už se nechodíme venku koupat, nesvítí tolik sluníčko, fouká vítr. 15 minut
Reflexe: Na závěr jsem zopakovala všechny otázky, které jsem položila a přečetla nejčastější odpovědi. 5 minut

Myslím, že děti dobře vnímájí proměny v přírodě a úmí je dobře popsat.


Naposledy upravil Denisa Korandová dne 22. 12. 2015 09:34:19, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 22. 12. 2015 09:33:39    Předmět: 7. setkání 5. listopadu (děi 5-6 let) Citovat

Cíl:dodržování pravidel, má podvědomí o významu aktivního pohybu a zdravé výživy.

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Jaký musí být sportovec a proč?
Motivace: 10 minut
Diskuze: 10 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: zopakujem pravidla, řeknu dnešní téma 5 minut
Motivace: naučíme se krátkou básničku: Sportovec 15 minut
Diskuze: Nejčastější odpovědi: Musí mít svaly, aby měl sílu. Síla musí být v rukách i v nohách. Proč? Aby mohl rychle běhat, aby mohl někoho odstrčit.Musí chodit na tréninky. Proč? Aby mu to pořád šlo a musí trénovat, aby byl lepší. Nesmí hodně jíst. Proč? Sportovec má být hubený, aby byl rychlý. Tady jsem dětem musela vysvětlit, že může jíst i hodně, ale zdravé věci. Takže jsme se zabývali, jaká zdravá jídla by měli sportovci jíst - ovoce, zeleninu, maso, špenát jako Pepek námořník.
Nejlepší odpověď: Tatínek říká, že musí mít svoji masérku, aby mu masirovala svaly. 20 minut
Refexe: Zopakovala jsem otázky a přečetla nejčastější odpovědi, případně děti ještě doplňovaly zdravou stravu 10 minut
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 22. 12. 2015 09:57:12    Předmět: 8. setkání 9. 11. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržovat pravidla, děti chápají role ve společnosti

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Jaká je moje rodina?
Motivace: 15 minut
Diskuze: 10 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Představím téme a řeknu pravidla hry. 5 minut
Motivace: Děti se rozdělí na několik skupinek - v každé bude táta, máma, a děti. Každý má určitou činnost, kterou bude dělat a ostátní hádají, jaká je jejich role, kdo je kdo. Maminka třeba myje nádobí, visí prádlo, zametá atd... Tatínek něco opravuje, seká trávu, štípe dříví, děti si hrají, píší úkoly, vypravaují se do školy....20 minut
Diskuze: Proč maminka, tatínek a děti dělají zrovna to, co dělají? Nejčastější odpovědi: Maminka se stará, aby bylo uklizeno, aby jsme měli co jíst..Tatínek opravuje věci, aby jsme je mohli zase používat, seká trávu, abychom si mohli na zahradě hrát, štípe dříví a topí, aby nám bylo teplo. Děti si musí hrát a koukat na televizi a chodit do školky nebo do školy. Musí také dělat domácí úkoly. Můžeme si navzájem pomáhat? Děti pomáhají s utíráním nádobí, pomáhají vařit, pomáhají tatínkovi topit nebo něco opravovat. 20 minut
Reflexe: Zopakovala jsem to nejdůležitější, co děti řekly. 5 minut
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 22. 12. 2015 10:07:51    Předmět: 9. setkání 26. 11. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržovat pravidla, chápe vývoj ve změnách počasí

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Jak se chráníš před zimou?
Motivace: 10 minut
Diskuze: 15 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: zopakování pravidel, přdstavení tématu 5 minut
Motivace: Na pracovním listu vybarvit, co se oblékáme v zimě. 15 minut
Diskuze: Ptala jsem se proč děti nevybarvily třeba plavky, nebo sukni... A děti začaly vysvětlovat rozdíly počasí v létě a v zimě. Pak jsem se ptala, co by se stalo, kdyby si nevzali v zimě něco, v čem je nám teplo. Byla by ná zima, mohly bychom nachladnout, byly bychom nemocní... 20 minut
Reflexe: Zopakovali jsme si jaké je počasí v zimě a jak se musíme oblékat. 5 minut
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Denisa Korandová



Založen(a): 13.3.2015
Příspěvky: 20
Město: České Velenice

PříspěvekZaslal(a): 22. 12. 2015 10:31:48    Předmět: 10. setkání 7. 12. 2015 (děti 5-6 let) Citovat

Cíl: dodržování pravidel, rozvíjet prosociální chování

Plánovaná časová dotace:
Úvod: 5 minut
Otázka: Proč se slaví Vánoce?
Motivace: 10 minut
Diskuze: 15 minut
Reflexe: 5 minut

Skutečná časová dotace:
Úvod: Pravidla, představení tématu 5 minut
Motivace: Příběh o Ježíšku, obrázky 15 minut
Diskuze: Děti z příběhi vypráví, co si zapamatovaly. Pozorovali jsme příběh z obrázků. Děti pak začaly říkat symboly Vánoc. jelikož to bylo naše poslední sezení, tak jsme v kolečku každému popřáli něco hezkého. 20 minut
Reflexe: Ještě jednou jsem přečetla příběh. 10 minut
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign