Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ZS_Svojsin_M._Minarikova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 05. 11. 2014 17:26:48    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ZS_Svojsin_M._Minarikova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:18:55    Předmět: 1. Setkání Citovat

1. Setkání

[u]Datum:
21. listopadu 2014
Cíl setkání: Představení ,,MYŠLENKY“ z Českých Budějovic. Seznámení a přiblížení dětem, o čem bude naše sezení. Přečíst článek Nemocnice pro panenky: Kapitola 1

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – přiblížit dětem, jak a o čem si budeme povídat 4 min
2. Představení panenky + povídání 5 min
3. Čtení článku 8 min
4. Vytváření otázek 10 min
5. Hlasování 2 min
6. Výběr otázky 4 min
7. Diskuze 15 min
8. Závěr 2 min
50 min

Struktura skutečná:
Po představení ,,MYŠLENKY“, letáků a našeho budoucího stráveného času, jsme přečetli kapitolu – vytvořili a rozebrali otázky – vybrali otázku, ke které jsme vedli diskuzi – uzavření diskuze – závěr. Po ukončení času věnovanému filozofii pro děti jsme s dětmi ,,MYŠLENKU“ kreslili.

Co se podařilo:
Zaujmout děti k zamyšlení, dobrat se společně k otázce, kterou jsme mohli dále rozebírat a diskutovat o ní.
Velmi podařené výkresy ,,MYŠLENKY“.

Nemocnice pro panenky: Kapitola 1
Po přečtení kapitoly okamžitě Danča vykřikla otázku
1) Sestra má pravdu, že panenka není opravdická? (Danča)
- ostatní se hned osočili, že mají sice né panenku, ale plyšáka (veverku Zrzečku, psa Michala, pejska Rexe,...), že si s nimi povídají, společně spolu spí, krmí je, takže Danče vyvrátili její tvrzení.
2) Je pro nás naše hračka opravdická? (Anežka)
- ano, stejně jako u první otázky
3) Můžou si hrát dospělí stejně jako děti? (Natálka)
- tahle otázka vyhrála hlasovací soutěž a rozpoutala velmi zajímavou diskuzi. Děti nejdříve prosazovali názor, že dospělí by si měli umět hrát s dětmi, následně i s dospělými
- vždyť to jsou, teda byli také děti, tak to by měli umět všichni (Anežka)


dospělí x děti = společně
bývalé děti → učit své děti si hrát

měli by to umět [/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:20:25    Předmět: 2. Setkání Citovat

2. Setkání

[u]Datum:
27. listopadu 2014
Cíl setkání: Přečíst článek Kio a Ali, povídat a diskutovat o možných otázkách

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – připomenutí si minulého sezení, vysvětlení a připomenutí
si podmínek, jak budeme postupovat při diskutování 10 min
2. Povídání o ,,MYŠLENCE“ a zaslíbení a budoucí přivezení
kamaráda ,,MYŠLENKY“ 2 min
3. Čtení článku: Kio a Ali: Kapitola 2 5 min
4. Vytváření otázek 8 min
5. Hlasování 5 min
6. Výběr otázky 3 min
7. Diskuze 15 min
8. Závěr 2 min
50 min

Struktura skutečná:
Zavzpomínání společně na ,,MYŠLENKU“ a motivovat děti na jejího kamaráda, který dorazí na další některé naše setkání, přečíst článek, vybrat otázku a diskutovat o ní společně s dětmi.

Co se podařilo:
Zaujmout děti maskotem ,,MYŠLENKA“, kterého si velmi oblíbily a ptaly se na něj i mimo sezení. Přečíst si společně článek, o kterém jsme pak diskutovali a sdíleli společně své názory a myšlenky.
[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:21:53    Předmět: 3. Setkání Citovat

3. Setkání

Datum: 5. prosince 2014
Cíl setkání: Přečíst článek Blanka a Jirka, diskutovat o otázkách

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – jak jsme se těšili na další setkání a plynulý přechod
k pokračování a k další diskuzi 4 min
2. Přečtení článku: Blanka a Jirka 10 min
3. Povídání o článku + tvoření otázek 8 min
4. Hlasování + výběr jedné otázky 4 min
5. Diskuze 20 min
6. Závěr + zamyšlení 4 min
50 min

Struktura skutečná:
Po přečtení článku se zamyslet a vymyslet společně otázky k diskuzi. Následuje výběr jedné otázky, o které bude probíhat diskuze.

Co se podařilo
:
Představa o tom, že mnohé děti mohou znát opravdu zvířata jen ze zoologické zahrady. Každý nemůže mít doma psa či jiné zvíře. Diskutovat společně o tom a brát to z různých pohledů.


1) Kde si vzpomenou na zvířata?
2) Jak moc Jirku fascinovali dinosauři?
3) Musíme vždy jen potkat klauna, abychom měli dobrou náladu?


Kde si vzpomeneme na zvířata?
jak se jmenují zvířata, která máme doma
- pes: Barča, Bronko, Ben, Rex, Maty, Pajda
- kočka: Bubák, Sněhurka, Mikeš, Líza, Čert, Amálka, Křupka
- křeček: Pepík, Bob, Bobek
my můžeme říci, že za své kamarády máme zvířata, které máme doma sami

z domova x z televize
menší město větší město – byt

děti, které bydlí na menších městech nebo na vesnici, mají určitě větší a hlavně osobní přístup ke zvířatům oproti dětem, které bydlí ve velkých městech a znají zvířata pouze ze zoologické zahrady a televize
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:23:35    Předmět: 4. Setkání Citovat

4. Setkání

[u]Datum:
11. prosince 2014
Cíl setkání: Přečíst článek Romana + představení kamarádky ,,MYŠLENKY“

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – představení nové myšlenky + vysvětlení, proč má
modré šaty, když ,,MYŠLENKA“ z Českých Budějovic měla
oblečení oranžové 10 min
2. Čtení článku: Romana 10 min
3. Společné tvoření a zapsaní otázek 5 min
4. Hlasování + výběr otázky 5 min
5. Dlouhá diskuze na vybranou otázku 12 min
6. Hlasování kdo je pro a kdo proti 2 min
7. Shrnutí 4 min
8. Závěr 2 min
50 min

Struktura skutečná:
Po představení náhradní ,,MYŠLENKY“ jsme si přečetli článek, který děti zaujal. Po vybrání otázky k diskuzi se diskutovalo velmi dlouho mnoho různých názorů, ale i když děti tvrdí, že je to jiné než reálný život. Tak si myslím, že si to stejně neumí představit a myslí si, že ve hře budou mít také více životů.

Co se podařilo:
Přijetí nové ,,MYŠLENKY“, která tu už s námi zůstane. Zapojení i nejmenších žáků plně do diskuze.


1) Jak se dostali do hry? (Jiřík) 3
2) Jaké by to bylo ve hře? (Danča) 6
3) Jak se dostala noha Amálky do hry? (Verča + Štěpánka) 2


Jaké by to bylo ve hře, kterou hrají?

v první řadě záleží na tom, v jaké hře bychom byli a pokud si můžeme vybrat


- +
akční psí
historické kočičí
vojenské sportovní
střílečky smajlík
auta

Auta: zde jsme opět řešili, že nemůžeme jen jezdit rychle, ale že se i můžeme vybourat a nový život ani auto nedostaneme.

děti nedokážou pochopit, že mají jen jeden život, myslí si jich ve hře dostanou také více

[/u][/u][/b][/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:25:46    Předmět: 5. Setkání Citovat

5. Setkání

[u]Datum:
5. leden 2015
Cíl setkání: Po vánočních prázdninách se opět přivítat s kamarádkou ,,MYŠLENKOU“

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – povánoční přivítání + usazení do kruhu 7 min
2. Přečtení článku: Blanka + Jirka 10 min
3. Přemýšlení na otázkami + zapisování otázek 8 min
4. Hlasování (3 hlasy) + výběr a dotvoření otázky 4 min
5. Diskuze + možnosti 15 min
6. Shrnutí 3 min
9. Závěr 3 min
50 min

Struktura skutečná:
Řekla bych, že toto sezení se povedlo na výbornou, děti byly velmi zaujaty, přemýšlely a neustále diskutovaly na dané téma a vyprávěly své příběhy.

Co se podařilo:
Opět mnohem lepší tvoření otázek, více nápadů. Děti se už okoukaly a vědí, co od nich očekávám – lepší spolupráce.



1) Proč Jiřík dostal dinosaura? (Terezka) 3
2) Proč dostala Blanka videohry? (Štěpka) 3
3) Proč dostali jen jeden dárek? (Jiřík) 4
- každý dostal jeden dárek + večeři (jídlo, pití, zákusek) a kino (popcorn)
4) Proč házel Jiřík mincí? (Simča) 7 (1)
5) Proč jeli autem a né pěšky? (Verča) 5
6) Proč jeli do kina? (Vašík) 1
7) Proč se mezi sebou hádají? (Míša) 7 (Cool

Proč se mezi sebou sourozenci hádají?
Hádky
o čokoládu
o různé věci
rozhazování věcí
provokace →co se škádlívá, to se rádo má
každý chce něco jiného
______________________________________________

∙ mince = spravedlivá výhra
∙ kámen – nůžky – papír
∙ dohoda – dnes tak – zítra jinak
______________________________________________
starší x mladší
dokázat přednost
ustoupit méně rozumu

[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:28:43    Předmět: 6. Setkání Citovat

6. Setkání

[u]Datum:
8. leden 2015
Cíl setkání: Společně přečíst článek Míša – kapitola 2. Na utvořené otázky → výběr jedné = společně diskutovat.

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – usazení dětí podle věku i ,,MYŠLENKY“ 5 min
2. Přečtení článku: Míša – kapitola 2 10 min
3. Tvoření otázek 8 min
4. Hlasování (libovolný počet hlasů) 5 min
5. Diskuze 15 min
6. Shrnutí 5 min
7. Závěr 2 min
50 min

Struktura skutečná:

Po usazení a následně po přečtení článku byl prostor pro tvoření otázek, některé psali žáci sami a jiné jsme společně skládali. Následoval výběr otázky – hlasování a diskuze.

Co se podařilo:
Velmi zajímavé bylo posadit děti podle věku od nejstaršího po nejmladší, zpestření zasedacího pořádku – kladné.


1) Proč se pán choval jako dítě? (Štěpka) 6
2) Proč se báli myší? (Verča) 3
3) Proč myš snědla boty panence? (Vašík) 4
4) Proč jí napadl nápad? (Jiřík) 3
5) Jak mohla myš jíst svačiny? (Erika) 5
6) Proč měla holčička na botě myš? (Natálka) 1
7) Proč holčička křičela? (Simča) 3
Cool Jak si mohla rozbít koleno? (Terezka + Štěpka) 4

Proč se pán choval jako dítě?
ano choval se jako dítě
1) brečel jako dítě
- smutno, vzpomínky
- úmrtí, nešťastný
2) radosti z výhry – radovat se jako dítě

!!! každý byl dítě!!!


[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:30:09    Předmět: 7. Setkání Citovat

7. Setkání

[u]Datum:
14. ledna 2015
Cíl setkání: Přečíst článek Pixie, vytvořit společně otázky ke článku. Odhlasovat jednu otázku, které se budeme více věnovat a diskutovat o ní.

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – Přivítání, usazení a shrnutí co nás dnes čeká 3 min
2. Čtení článku: Romana 10 min
3. Společné tvoření a zapsaní otázek 7 min
4. Hlasování + výběr otázky 3 min
5. Dlouhá diskuze na vybranou otázku 20 min
6. Hlasování kdo je pro a kdo proti 2 min
7. Shrnutí 3 min
8. Závěr 2 min
50 min

Struktura skutečná:
Článek přečetli nejprve žáci a pak ještě jednou já. Každý si sám připravil otázku a kdo mohl, šel ji zapsat na tabuli. Po hlasování se diskutovalo na vybranou otázku.




Co se podařilo:
Probrání rodinných vztahů, jak to kde v rodinách chodí, a jak se chovají sourozenci mezi sebou, kdo jich kolik má.





1) Jak mohla Pixií vymyslet příběh? (Štěpka + Erika) 3
2) Je správné si kousat nehty? (Verča) 3
3) Proč dřív mléko než cukr do vloček? (Kryštof) 4
4) Jak mohli zastavit vodu? (Vašík) 1
5) Proč se Renata chtěla zbavit sestry, když tam měla kamarádku? 8
(Kryštof)

Proč se Renata chtěla zbavit sestry, když tam měla kamarádku?

aby je nerušila
neprovokovali
mrzí mě to, jsem na setru/bratra naštvaný 6
je mi to jedno → jdu pryč 2

[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:31:42    Předmět: 8. Setkání Citovat

8. Setkání

[u]Datum:
20. ledna 2015
Cíl setkání: Filozofie s ,,MYŠLENKOU“ - Aktivita - Co je ODVAHA? - odvážný → méně odvážný

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – Seznámení se hrou, jak bude probíhat 5 min
2. Rozdělení kartiček se slovy 3 min
3. Libovolné rozmístění kartiček podle svého uvážení 6 min
4. Promýšlení – kdo jak souhlasí 5 min
5. Diskuze + přemístění kartiček 25 min
6. Shrnutí 3 min
7. Závěr 3 min
50 min

Struktura skutečná:
Představení a seznámení s pravidly hry → rozdělení kartiček, podle počtu žáků. Seřazení karet, následně různé názory skupin (podle věku/tříd), jak se shodli → někdy však převažoval kompromis nebo dohoda.

Co se podařilo:
Zamyšlení žáků mezi sebou, kdo co řadí podle jakých hodnot. Některé názory starších dětí, mladší považovali za špatné (př.: dát opsat test spolužákovi = to se přeci nesmí)




MÉNĚ ODVÁŽNÝ
vypít mléko
dát opsat spolužákovi test
sníst mlékovou polévku
udělat kotrmelec
jít ze školy sám domů
vylézt po žebříku
usínat potmě
fotbalista, který dá gól
sníst čočku
jít k zubaři
jet na kole bez helmy
potopit se v bazénu
vystoupit před třídou
hasič zachrání život člověku v hořícím domě
ODVÁŽNÝ

[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:33:13    Předmět: 9. Setkání Citovat

9. Setkání

[u]Datum:
27.ledna 2015
Cíl setkání: Pantomima – aktivita – Přísloví. Rozdělení do skupin + samostatné tvoření představení na zadané přísloví pro ostatní.

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – Seznámení se hrou, pravidly, jak to bude vše probíhat 4 min
2. Rozdělení skupin a přísloví 3 min
3. Příprava skupin na vystoupení 15 min
4. Hádání a předvádění jednotlivých přísloví 20 min
5. Shrnutí 5 min
6. Závěr 3 min
50 min

Struktura skutečná:
Přípravu na vystoupení zvládli všichni perfektně. Hlavní slova jsme vždy uhodli, ovšem s celým znění přísloví jsem hodně pomáhala, ale následně byly i odezvy, jé to už jsme slyšeli.


Co se podařilo:
Podařili se zajímavé divadelní inscenace ve skupinách. Pobavili jsme se při sezení i zapřemýšleli a přiučili jsme se nové přísloví, které děti neznaly nebo nechápaly přesný význam přísloví.

1) Lepší vrabec v hrsti nežli holub na střeše.
- vrabec, zrní, sedí – holub – střecha
(Simča, Anežka, Jiřík)
2) Bez práce nejsou koláče
- peče → koláč
- kope – bez jednoho není druhé
(Verča, Štěpka)
3) Darovanému koni na zuby nehleď
- kůň – podobné zubu
( Anežka, Jiřík)
4) Mluvit stříbro, mlčeti zlato
- poklad – zamčená pusa
- tam, kde bydlím já – povídání
(Kryštof, Filip, Andulka)
5) Není všechno zlato co se třpytí
- sebrat zlato – svítí – třpytí se
(Štěpka, Verča)
6) Na hrubý pytel hrubá záplata
- na půdě, ve sklepě, čerti
- pytel – hrubý
(Anežka, Simča)
7) Klidná voda břehy mele
- pereme prádlo – voda
(Filip, Andulka)
Cool Komu se nelení, tomu se zelení
- tráva – on, já
(Anežka, Jiřík)

Trošku složitější – malé děti neznají příliš přísloví (velká nápověda) – hlavní slova jsme poznali celkem rychle, pak až jsme dotvářeli přísloví. Pantomimu však předváděly pěkně všechny děti.

[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 18:35:05    Předmět: 10. Setkání Citovat

10. Setkání

[u]Datum:
2. února 2015
Cíl setkání: Aktivity – Co je krásno? Co je nekrásno?

Struktura:
Struktura plánovaná:

1. Úvod – Seznámení se hrou a jejími pravidly 5 min
2. Rozdělení kartiček žákům 3 min
3. Přemýšlení + rozdělení kartiček podle jednotlivců do kruhu 13 min
4. Diskuze – možné přesunutí kartiček 20 min
5. Shrnutí 6 min
6. Závěr 3 min
50 min

Struktura skutečná:

Seznámení se hrou, přemýšlení u rozdělování karet na svá místa. Diskuze a přemýšlení některých karet do jiných kolonek.

Co se podařilo:
Zamyšlení nad některými slovy a na jejich významu, spolupráce všech dohromady.




Co je krásno?

Rozkošný, báječný, okouzlující, bezvadný, úžasný, atraktivní, pohledný, líbezný, ohromující, příjemný, hodnotný, fajn, přesný




?
obstojný, decentní, ucházející, akorát, prapodivný, malebný, přívětivý, chvalitebný, osobitý, obyčejný, normální, zvláštní




Co je nekrásno?
Nechutný, neohrabaný, ošklivý, zarážející, děsivý, příšerný, nepřitažlivý[/u]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:35:36    Předmět: 1. setkání Citovat

Filozofie pro děti 1.

Datum: 16. 4. 2015

Cíl setkání:

Přivítat se s dětmi na dalším setkání Filosofie s „MYŠLENKOU“, povídání si o Myšlence z Českých Budějovic a o naší vlastní Myšlence.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 15 min
– přivítání s Myšlenkou, zavzpomínaní na Myšlenku z ČB
2. Čtení knížky – Slabikář slušného chování 8 min
3. Diskuze 17 min
4. Závěr 5 min

Skutečná:
U čtení z knížky se děti v četbě prostřídaly, do diskuze se zapojily všechny děti, diskutovaly mezi sebou a obhajovaly své názory.

Co se podařilo:

Navázali jsme na další hodiny s Myšlenkou, kdy nám hodiny doprovází stříbrská Myšlenka, která na hodinách nesmí chybět, a děti pozdravují Myšlenku z ČB.
Podařilo se, že se děti zamyslely samy nad sebou, jak se chovají ve škole, v jídelně, doma, k rodičům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:39:18    Předmět: 2. setkání Citovat

Filozofie pro děti 2.

Datum: 15. 4. 2015
Cíl setkání:
K čemu potřebujeme peníze.
Struktura
Plánovaná:

1. Úvod + přivítání 3 min
2. Čtení knížky, poznání knížky 10 min
3. Tvoření otázek 10 min
4. Diskuze 17 min
5. Závěr 5 min

Simča poznala, že je to úryvek z knížky Mach a Šebestová
 lidé si kupovali lístky na koncert
 pošťák přinesl telegram do agentury
 lístky na koncert klavíristy Jiříčka Straky
Proč přinesl pošťák telegram? 1 hlas
- Protože byl Jiřík Straka nemocný (spalničky).
Proč se neuskutečnil koncert Jiříka Straky? 3 hlasy
- byl nemocný a nemohl na koncert přijít
- agentura musela lidem, kteří si již lístek na koncert koupili vrátit peníze
- agentura chtěla na koncert někoho jiného proč? - pro PENÍZE

PENÍZE = DŮLEŽITÉ
 pro život
 jídlo, domov, oblečení,...
Jak je získá dospělý člověk?
- PRACÍ – pracuje
Jak získáváte peníze vy?
- od rodičů

Skutečná:
Plánovanou strukturu této hodiny jsme dodrželi.
Co se podařilo:
Zaujmout děti článkem – tvoření otázek i celková diskuze ohledně peněz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:41:04    Předmět: 3. setkání Citovat

Filozofie pro děti 3.

Datum: 21. 4. 2015

Cíl setkání:
Řeč těla, co to je? Kde se s ní můžeme setkat nebo ji použít?

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod 5 min
2. Diskuze 15 min
3. Aktivita: řeč rukou 20 min
4. Závěr 5 min


Skutečná:
Časový plán jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Dětem se tato hodina velmi líbila a nasmáli jsme se při aktivitách, kdy děti předváděly jednotlivé scénky (nakupování, cestování,...) po skupinách nebo samostatně a zároveň kdo předváděl scénku, tak držel bobříka mlčení – ocenění bodováním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:43:23    Předmět: 4. setkání Citovat

Filozofie pro děti 4.

Datum: 24. 4. 2015

Cíl setkání:
Základy slušného chování, jak se správně chováme.
Struktura
Plánovaná:
1. Úvod - přivítání 5 min
2. Četba knihy - Diskuze 35 min
3. Závěr 5 min
Skutečná:
Plánovou strukturu jsme časově dodrželi, ale diskutovat bychom mohli mnohem déle, musela jsem diskuzi časově hlídat.

Co se podařilo:
Děti se do diskuze zapojovaly a poslouchaly ostatní spolužáky, na plno věcích se shodly.

„Chovej se tak, jak chceš, aby se ostatní chovali k tobě“
Žalování – neželuj na ostatní, budou žalovat na tebe – nežaluje se
Pomlouvání ostatních – o nás bez nás, nikomu se nelíbí, když ho někdo pomlouvá
Naschvály – nedělej nikomu nic takového, co by se tobě samotnému nelíbilo

Nikdy si od nikoho cizího nic nebereme.
Pokud potřebujeme pomoci – křičíme HOŘÍ ne POMOC
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:46:33    Předmět: 5. setkání Citovat

Filozofie pro děti 5.

Datum: 28. 4. 2015
Cíl setkání:
Třídění odpadu

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod 2 min
2. Diskuze 10 min
3. Rozdělení kartiček + kreslení odpadu 10 min
4. Přiřazování kartiček 5 min
5. Zhodnocení 14 min
6. Závěr 2 min
Co je to odpad?
Kam vyhazujeme odpad?
 rozdělení odpadu podle sebe, na volné kartičky nakreslit nebo napsat nějaký odpad (lahev, ohryzek od jablka, sáček,...)
 vybrat kartičky a rozdat – přiřazení ke kontejnerům
popelnice – bota, jablko, plechovka, kruh, slupka od banánu, stará značka
zelený kontejner – sklo, láhev, zrcadlo
žlutý kontejner – pet lahev, igelitová taška
modrý kontejner – krabice, pytlík, sešit
- kontejner na oblečení, elektro spotřebiče

Skutečná:
Program jsme dodrželi a odpadky všechny roztřídili.

Co se podařilo:
Děti se zamyslely nad důležitostí třídění odpadu i přesto, že na začátku měly jiný názor. Mnoho z nich doma odpad netřídí, protože rodiče říkají, že se pak stejně všechno smíchá dohromady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:49:49    Předmět: 6. setkání Citovat

Filozofie pro děti 6.

Datum: 30. 4. 2015

Cíl setkání:
Dopravní pravidla – jak se jezdí na kole po silnici a mimo silnici, dopravní značky, co potřebujeme k jízdě na kole (helmu, lékárnička,..)

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod 3 min
2. Čtení článku 5 min
3. Tvoření a výběr otázky 10 min
4. Diskuze 15 min
5. Cvičení 7 min
6. Závěr 5 min

Skutečná:
Plán připravený na tuto hodinu jsme dodrželi, po přečtení článku, tvoření a výběr otázek. Diskuze k otázce a cvičení – jízda na kole.

Co se podařilo:
Probrat jízdu na kole z více hledisek – jak jezdíme po silnici (dodržování silničního provozu, znalost dopravních značek, …), vybavení kola, první pomoc při pádu, helma

Otázky
Kdy můžeme jezdit bez dospělého?
Proč musíme mít helmu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:54:15    Předmět: 7. setkání Citovat

Filozofie pro děti 7.

Datum: 5. 5. 2015
Cíl setkání:
Přiblížit empatii a společně uskutečnit aktivity.

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod - Co je to empatie? 12 min
3. Aktivita – A 10 min
4. Aktivita -B 10 min
5. Aktivita - C 10 min
6. Závěr 3 min


Aktivita – A
Zvířata
 děti si vytáhnou kartičku, kde je názvem zvířete (opice, žirafa, pes, kůň, kočka, slon, žížala, …). Pomocí pantomimy každý předvede své zvíře a ostatní se jej snaží uhodnout.

Aktivita – B
Vcítit se do situace
• Dívka, která se neustále stydí.
• Člověk, který musí být doma, protože je nemocný

Aktivita - C
Jaké by si chtěl být zvíře? A proč?


Skutečná:

Po úvodu a představení empatie, jsme se věnovali aktivitám téměř celou dobu, kdy se děti střídaly, ale všechny prostřídat se nestačilo.

Co se podařilo:
Dětem se aktivity líbily a i nadále hrajeme podobné hry ve školní družině.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:56:23    Předmět: 8. setkání Citovat

Filozofie pro děti 8.

Datum: 7. 5. 2015

Cíl setkání:
Co je strach?

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod 3 min
2. Diskuze 17 min
3. Cvičení 10 min
4. Aktivita 10 min
5. Závěr 5 min

Aktivita
- rozdělila jsem dětem kartičky, na které každý napsal, z čeho má strach a tyhle kartičky jsme společně řadili na pomyslnou osu. MÁM NEJVĚTŠÍ STRACH – JEN SE TROCHU BOJÍM

Skutečná:
Časový plán této hodiny jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Děti se rozpovídaly, čeho se bojí a kdy mají strach. Diskuzi jsme propojili rovnou s cvičením, kdy řekl každý jednu věc či situaci kdy se bojí nebo má strach.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 16:58:20    Předmět: 9. setkání Citovat

Filozofie pro děti 9.
Datum: 12. 5. 2015
Cíl setkání:
Přečíst článek, uskutečnit diskuzi a cvičení.

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod 3 min
2. Článek Zápas 10 min
3. Diskuze – FÉR, SPRÁVNÉ 17 min
4. Cvičení 10 min
5. Závěr 5 min

Skutečná:
Čtení článku se nám trochu protáhlo, děti se střídaly po větách. Dále vše probíhalo podle plánu.

Co se podařilo:
Děti měly téměř podobné názory a celkem se shodly na tom co je fér a spravedlivé v rovině mezi sebou.

Cvičení: Správné nebo spravedlivé?
- Musím chodit domu vždy po obědě.
- Musíme sedět, tak jak nám paní učitelka řekla, protože kluci zlobí.
- Kdo zlobí, nesmí na počítač.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Minaříková



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 15. 06. 2015 17:00:11    Předmět: 10. setkání Citovat

Filozofie pro děti 10.

Datum: 14. 5. 2015

Cíl setkání:
Nakreslit si Myšlenku na památku, rozloučení s Myšlenkou.

Struktura
Plánovaná:
1. Úvod 5 min
2. Kreslení Myšlenky 35 min
3. Rozloučení + závěr 5 min

Skutečná:
Myšlenky, děti nestihly nakreslit, tak je mohly dodělávat ještě ve školní družině po závěru hodiny.
Co se podařilo:
Myšlenky se dětem povedly, každý to pojal posvém, rozloučení s Myšlenkou se nám podařilo. Tím jsme ukončili naše společné sezení s názvem „Filozofie s Myšlenkou“. Dětem se povídání
a diskutování, na různá téma líbilo, i těm, kteří jsou ještě malý a občas mi dalo dost práce abych je udržela v klidu a byly celou dobu v obraze, o čem se bavíme s těmi staršími. Celkově si myslím, že se nám to dohromady podařilo a vše jsme zvládli, tak jak jsem si sama představovala. Pro mě to bylo přínosem a posunem v organizaci – dodržení a uhlídaní časového harmonogramu a schopnost udržení pozornosti děti. Společně všichni posíláme pozdrav MYŠLENCE do Českých Budějovic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign