Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ZS_Stribro_J+M_Minarikovy

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 05. 11. 2014 17:24:58    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ZS_Stribro_J+M_Minarikovy Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 11:54:30    Předmět: Filozofie pro děti 1. Citovat

Filozofie pro děti 1.

Datum: 6. 11. 2014
Cíl setkání:
Přiblížit dětem oč půjde. Seznámit je a představit jim MYŠLENKU, i MYŠLENKU z Českých Budějovic. Přečíst článek z Nemocnice pro panenky a vybrat otázku.
Struktura
Plánovaná:

1. Úvod – přiblížit dětem oč půjde 4 min
2. Představení Myšlenky, povídání o nich 5 min
3. Čtení článku 5 min
4. Vytváření otázek 12 min
5. Hlasování, výběr otázky 2 min
6. Diskuze 14 min
7. Závěr 3 min
Skutečná:
Plán jsme dodržely, jen závěr se nám protáhl, tak o 5 minutek. Děti nechtěly přestat, neboť jsme nedořešili otázku, s čím jsme počítaly.
Co se podařilo:
Zaujmout děti. Dětem se filozofování nakonec velmi líbilo, i když ze začátku jich mělo plno strach, neboť nevěděly, co je čeká.

4. Vytváření otázek :
1. Proč je panenka opravdická, když není opravdická?
2. Proč medvídkovi škodilo mléko?
3. Kde byl kulíšek dřív, než se zrodil v mysli tvůrce?
4. Odkud vzala MYŠ.LENKA tolik chytrosti?

H1:
Mluví, nebo mi mluví v mysli?
Když spím, tak ožívá....
_________________
Mo Minaříková


Naposledy upravil JM Minaříkovy dne 08. 03. 2015 12:00:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 11:56:07    Předmět: Filozofie pro děti 2. Citovat

Filozofie pro děti 2.

Datum: 13 . 11. 2014
Cíl setkání:
Představení MYŠLENKY z ČB. Dořešení otázky z 1. setkání: Proč je panenka opravdická, když není? Rozdání letáčků pro rodiče. Přečtení dalšího článku. Hra – PŘEDMĚT.
Struktura
Plánovaná:

1. Představení Myšlenky 2 min
2. Rozdávání letáčků 2 min
3. Shrnutí minulého týdne 5 min
4. Pokračování v otázce, její vyřešení 16 min
5. Čtení článku 10 min
6. Hra PŘEDMĚT 7 min
7. Shrnutí, reflexe, rozloučení 3 min
Skutečná:
Plán jsme celkem dodržely, jen o 2 až 3 min se nám protáhlo pokračování v otázce.
Co se podařilo:
Vyřešit otázku. Děti byly spokojené, že každý v odpovědi našel i tu svou. Hra se jim také líbila, ovšem na někoho byla těžší, zejména pro první třídy.

6. Hra PŘEDMĚT
pomůcky: fixa, nůžky, hvězdice, guma, ořech, kaštan, kostka, kohout (hračka), ořezávátko, zámek
průběh: Na zem se dá 10 předmětů, na které mohou děti jednu minutu koukat, pak musí napsat všechny předměty na papír. Vyhrává ten, kdo jich má nejvíc správně, nebo všechny správně a nejlepší čas.
_________________
Mo Minaříková


Naposledy upravil JM Minaříkovy dne 08. 03. 2015 11:59:23, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 11:58:15    Předmět: Filozofie pro děti 3. Citovat

Filozofie pro děti 3.

Datum: 20. 11. 2014

Cíl setkání:
Vytvořit otázky k článku z 2. kapitoly + vyřešit jednu. Rozloučit se s MYŠLENKOU z Českých Budějovic.
Struktura
Plánovaná:

1. Úvod – slušné chování, prezenční listina, rozloučení s Myšlenkou 6 min
2. Čtení článku 5 min
3. Vytvoření otázek 7 min
4. Hlasování 2 min
5. Diskuze 17 min
6. Závěr – motivace na další hodinu + rozloučení s Myšlenkou 8 min

Skutečná:
Plán jsme dodržely, pouze na závěr se některé děti ještě loučily s Myšlenkou.

Co se podařilo:
Opět zaujmout děti otázkou, která se jich všech týkala, a to: Proč se nesmí nosit hračky do školy, nebo smí?
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:02:15    Předmět: Filozofie pro děti 4. Citovat

Filozofie pro děti 4.

Datum: 27. 11. 2014

Cíl setkání:

Povídat si o odvaze, udělat aktivitu ODVÁŽNÝ. Přečíst si další kapitolu.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 3 min
2. Povídání, vysvětlení slova ODVAHA 8 min
3. Aktivita ODVÁŽNÝ + popis aktivity 26 min
4. Čtení kapitoly 5 min
5. Závěr – shrnutí 3 min

Skutečná:

Plánovanou strukturu jsme celkem dodržely, jen se nám začátek posunul tak o 5 min, tak jsme nic nedoháněly a skončily o 5 min déle.

Co se podařilo:
Děti se zapojily, diskutovaly o potřebné odvaze k různým věcem.

Aktivita ODVÁŽNÝ
Každé z dětí dostalo do ruky svou kartičku. Postupně jej pak musely přiložit na přímku, mezi slova odvážný a méně odvážný. Dále mohly ještě pohnout jen těmi kartičkami, které všichni nebo alespoň většina odsouhlasila a dotyčný zdůvodnil.
Takto to dopadlo:
Méně odvážný → sníst čočku → vypít mléko → usínat po tmě → udělat kotrmelec → vylézt po žebříku → vystoupit před třídou → fotbalista, který dal gool → jít ze školy sám domů → jít k zubaři → potopit se v bazénu → sníst mlékovou polévku → jet na kole bez helmy → dát opsat spolužákovi test → hasič zachrání život člověku v hořícím domě → odvážný.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:03:49    Předmět: Filozofie pro děti 5. Citovat

Filozofie pro děti 5.

Datum: 4. 12. 2014

Cíl setkání:
Přečíst si článek Romana 3. Utvořit otázky + odpověď. Nechat děti zamyslet nad tím, kolik času stráví u počítače a jestli je to správné.
Struktura
Plánovaná:

1. Úvod + prezenční listina 5 min
2. Čtení článku 8 min
3. Otázky + diskuze 28 min
4. Závěr 5 min

Skutečná:
Děti téma velmi zaujalo, mohly by klidně ještě hodinu diskutovat. Musely jsme je směřovat k závěru.

Co se podařilo:
Opět zaujmout děti.

[b]3.
Co je to realita?
Simča: ,,Svět, ve kterém žijeme.“
Áďa: ,,To jsou fakta, které se teď dějí.“
Naty: ,,Skutečnost.“
 Kde jsme, když hrajeme hru v počítači?
Kuba: ,,V internetu.“
Evelin: ,,Ve fantazii.“
Silva: ,,V kyberprostoru“
 Jaký máme pocit, když jsme ve hře?
Simča: ,,Vžijeme se do postavy.“
Silva: ,,Vcítíme se“ = EMPATIE
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:06:06    Předmět: Filozofie pro děti 6. Citovat

Filozofie pro děti 6.

Datum: 11. 12. 2014

Cíl setkání:

Přečíst článek. Vytvořit a zvolit otázku, vyřešit ji. Aktivita – Řeč těla.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod + přivítání s Myšlenkou 2 min
2. Shrnutí minulé hodiny 3 min
3. Článek Saša a Markéta 7 min
4. Otázky 5 min
5. Hlasování 2 min
6. Hlavní otázka + její řešení 16 min
7. Aktivita + popis 7 min
8. Závěr 3 min

Skutečná:
Časový plán jsme dodržely.

Co se podařilo:

Otázky + hlasování
Klára: ,,Proč lidé ubližují druhým?“ 1 hlas
Simča: ,,Proč se mu (Sašovi) zdálo, že mu těžkly ruce a byly delší a větší?“ 11 hlasů
Evelín: Proč Markéta mluvila ošklivě?“ 1 hlas

Dá se mluvit i jinak než slovy?
Silva: ,,Znakovou řečí.“
Simča: ,, Dopisem – napíši to.“
Anetka: ,,Internet.“
Nikča: ,,Pohyby – obličej“
Mimika, tělo, ruce, pantomima
Mimika + pantomima = řeč těla
Silva: ,,Třeba když se chceme domluvit v cizině.“

Aktivita:
Pohyby rameny – příklady věcí – jak se při nich tváříme. (to se mi nelíbí, to se mi líbí, to smrdí, to voní, ...)
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:07:42    Předmět: Filozofie pro děti 7. Citovat

Filozofie pro děti 7.

Datum: 18. 12. 2014

Cíl setkání:
Pracovat s příslovími, pantomimou je předvést ostatním + vysvětlit si jednotlivá přísloví.

Struktura
Plánovaná:

1. Přivítání, prezenční listina 5 min
2. Rozdělení do skupin 6 min
3. Losování přísloví (na lístečku) 2 min
4. Nacvičování 10 min
5. Pantomima + vysvětlení 20 min
6. Závěr 2 min

Skutečná:
Plán se dodržel, konec se nám o pár minut protáhl, říkali jsme se a vysvětlovali ještě další přísloví.

Co se podařilo:
Myslíme si, že tato hodina se velice vydařila. Dětem, jak jsme se na závěrečné reflexi dozvěděly, také velice líbila, užili jsme si to všichni. + video mobil

5.
1. Není všechno zlato, co se třpytí. (uhodla Silva)
2. Bez práce nejsou koláče. (uhodla Simča)
3. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. (nejblíže byla Evelín)
4. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. (uhodli všichni) + video

Vysvětlení:
1. Není všechno zlato, co se třpytí.
Anetka: ,,Protože by tě ten kůň mohl kousnout.“
Mája: ,,Máš být ráda, že něco dostaneš, vážit se toho.“
2. Bez práce nejsou koláče.
Simča: ,,Když se někdo chová ošklivě ke mně. Kdo jak mně, tak já mu taky.“

Domácí úkol:
Zjistit odpověď na domácí úkol – Co je krásno? Co je nekrásno?
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:09:54    Předmět: Filozofie pro děti 8. Citovat

Filozofie pro děti 8.

Datum: 8. 1. 2015

Cíl setkání:
Zjistit odpověď na domácí úkol – Co je krásno? Co je nekrásno?
Aktivita.

Struktura
Plánovaná:

1) Úvod + domácí úkol 15 min
2) Aktivita 25 min
3) Závěr 5 min

Skutečná:
1) Úvod + domácí úkol 17 min
2) Aktivita 28 min
3) Závěr 6 min

Co se podařilo:
Tato hodina se podařila, aktivita se dětem líbila. Mezi sebou dobře spolupracovaly, poradily si.

Co se nepodařilo:
Nepovedlo se nám dodržet časový plán. Již úvod se nám o 2 minuty protáhl, aktivita o 3 minuty a závěr o minutu. Celkově jsme tedy skončili asi o 6 minut déle.

Domácí úkol:
Co je krásno?
Co je nekrásno?
Co je kýč?
Evelín: ,,Není to hezké, umělecké.“
Anetka: ,,Brácha hledal a nenašel.“
= nehezké, ošklivé, nelíbivé
 komu se líbí = nemá vkus
 povídání o barvách, oblečení, vánočních stromečkách, uměleckých věcech, bydlení

Aktivita
Krásno - ? - Nekrásno
Dětem jsme rozdali lístečky (př. přitažlivý, osobitý,...)
Na zemi byly vytvořeny tři kruhy (jako terč). Veprostřed byla cedulka KRÁSNO, tam děti dávaly lístečky, které sem podle nich patřily, další byl ? a v posledním bylo NEKRÁSNO. Po umístění všech lístečků jsme diskutovali jestli s tím takto všichni souhlasí, popř. jsme lístečky pozměnili, po řádném zdůvodnění a souhlasem většiny.
Popř. foto

Závěr
 KRÁSNO
Evelín: ,, Krásno je to, co je hezké.“
Silva: ,,Krásno jsou věci, co se nám líbí, mají hezký tvar, barvy atd..“
 NEKRÁSNO
Anetka: ,,Nekrásno je to, co se nám nelíbí.“
Lukáš: ,,Nekrásno je opak krásna.“
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:24:33    Předmět: Filozofie pro děti 9. Citovat

Filozofie pro děti 9.

Datum: 15. 1. 2015

Cíl setkání:
Přečíst článek a vést k němu diskuzi, aktivita.

Struktura
Plánovaná:

1) Úvod 4 min
2) Čtení článku Blanka a Jirka: kapitola 2 10 min
3) Diskuze k článku 20 min
4) Aktivita Peníze – hlasování kdo ANO, kdo NE 8 min
5) Závěr 3 min

Skutečná:
Diskuze k článku se nám protáhla, děti se do toho hodně zapojily, celkové se tato část hodiny protáhla o čtyři minuty.

Co se podařilo:
Podařilo se, že děti se zapojily do hodiny, téma je zaujalo a měly k tomu, co říct.
Co se nepodařilo:
Děti si celkem skákaly do řeči, každý nám chtěl říct svůj zážitek a bylo pro ně těžké čekat, než se na ně dostane řada. Nakonec to, ale celkem zvládly.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 08. 03. 2015 12:26:56    Předmět: Filozofie pro děti 10. Citovat

Filozofie pro děti 10.

Datum: 22. 1. 2015

Cíl setkání:
Vést diskuzi na téma Peníze. Aktivita Peníze. Shrnutí celé Filozofie s Myšlenkou. Rozloučení.
Struktura
Plánovaná:

1) Úvod + shrnutí minulé hodiny 7 min
2) diskuze – téma Peníze 13 min
3) Aktivita Peníze 10 min
4) Závěr – shrnutí celé Filozofie s Myšlenkou,
rozloučení s Myšlenkou, focení 15 min

Skutečná:
Celkově se nám plánovaná struktura dnes vydařila.

Co se podařilo:
Podařilo se dětem dokázat, že i když se bavíme o penězích, tak říkaly, jak je skoro nikdo nepotřebuje, jak nejsou k životu důležité, že je důležité dobré srdce a rodina, … A jak se většina z nich chovala při aktivitě, kdy jsme jim rozdávaly peníze, ještě k tomu falešné, a jak dlouho vydržely, než natáhly ruce, klekly si, ba dokonce stouply, že chtějí ještě další. Doufáme, že většina dětí se nad sebou zamyslelo, a že uznaly, že tvrdí, že peníze pro ně nejsou důležité, ale ve skutečnosti to tak není.

Otázky diskuze:
1. Potřebujeme peníze k životu?
2. Jak k nim přijdeme?
3. Zvládli bychom žít bez peněz? Dá se bez nich žít?
4. Co by si dělal, kdybys měl hodně peněz?
5. Co je důležitější než peníze a co naopak?

Aktivita Peníze:
Dětem rozdáme peníze (jednotlivec, dvojice). Děti se snaží přijít na důvod, proč někdo dostal více peněz a někdo méně. Důvody si píšeme na tabuli. Pak pravé důvody vysvětlíme: kdo je hodný, kdo zlobivý, kdo chamtivý, kdo skromný, podle toho, jak se děti při rozdávání chovaly, … + malá reflexe


Co se podařilo na Filozofii s Myšlenkou?
Celkově po skončení 10. setkání s dětmi, můžeme říci, že dětem se filozofování velmi líbilo, a chtěly by v tom i nadále pokračovat. Nám se také líbilo, hlavně díky zájmům dětí.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:40:39    Předmět: Filozofie pro děti 1. Citovat

Filozofie pro děti 1.

Datum: 14. 4. 2015
Cíl setkání:
Přivítat děti na Filozofii s Myšlenkou. Připomenout dětem základy slušného chování.
Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 10 min
– seznámení, přivítání s Myšlenkou, vzpomenutí na Myšlenku z ČB
2. Čtení knížky – Slabikář slušného chování 8 min
3. Diskuze 22 min
4. Závěr 5 min

Skutečná:
Čtení knížky a diskuze se nám malinko propojovaly, s čímž jsem počítala, že děti budou chtít povídat hned. Jinak jsme časový plán dodrželi.
Co se podařilo:
Podařilo se navázat na Myšlenku 1, děti se těšily na hodiny s Myšlenkou. Jsou rády, že se za nimi vrátila alespoň stříbrská Myšlenka. A pozdravují Myšlenku z ČB.
Podařilo se, aby se děti zamyslely samy nad sebou, jak se chovají při obědě nebo jiném jídle. Aby se zamyslely, v čem chodí oblékané, jak si čistí zuby, kolikrát, jestli se dostatečně myjí – sprchují, koupají.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:42:39    Předmět: Filozofie pro děti 2. Citovat

Filozofie pro děti 2.

Datum: 16. 4. 2015
Cíl setkání:
Základy slušného chování.
Struktura
Plánovaná:

1. Úvod + přivítání 3 min
2. Čtení knížky + diskuze 37 min
3. Závěr 5 min

Skutečná:
Plánovanou strukturu jsme dodrželi.
Co se podařilo:
Zaujmout děti.

Pravidlo! „Chovej se tak, jak chceš, aby se ostatní chovali k tobě“

H1: Je žalování, když se po zvonění zapisují na tabuli jména zlobivých dětí?
Luky: „Není to žalování, v tu chvíli hlídám.“
Viky: „Kámošky se tam nepíšou, protože by se naštvaly.“
Áďa: „Nedělá to správně, není to spravedlivý. Já bych tam napsala kohokoli.“

Z knížky: „Vlk zval beránka na večeři, na beraní řízky.“
= nenechat se tahat za nos nenechat se nalákat, třeba na sladkosti, k někomu do auta.

NEKŘIČET POMOC, ALE HOŘÍ!!!!
(více lidí správně zareaguje, neleknou se tolik slova - HOŘÍ, jako slova POMOC)
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:44:10    Předmět: Filozofie pro děti 3. Citovat

Filozofie pro děti 3.

Datum: 21. 4. 2015

Cíl setkání:
Přiblížit dětem pravidla slušného chování, pravidla jízdy na kole.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 5 min
2. Čtení z knížky + diskuze 30 min
3. Aktivita 7 min
4. Závěr 3 min


Skutečná:
Plán jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Zaujmout děti. Zjistily, kdo co umí a neumí za základní fyzické pohyby.

Aktivita:
1) Jízda na kole – pohyb nohou (děti ležely na karimatce)
2) Svíčka
3) Most
4) Kotrmelec
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:46:00    Předmět: Filozofie pro děti 4. Citovat

Filozofie pro děti 4.

Datum: 23. 4. 2015

Cíl setkání:
Přiblížit dětem řeč těla, uskutečnit aktivity.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 5 min
2. Diskuze 13 min
3. Aktivita: Pohádky 20 min
4. Aktivita: Řeč rukou 5 min
5. Závěr 3 min
Skutečná:
Plán jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Dětem se dnešní Myšlenka velmi líbila a pohádky chtěly hrát pořád.

Diskuze:
Co je řeč těla, kde se s ní můžeme setkat, Používáš ji i ty sám?

Aktivita: Pohádky
• Děti ve skupinkách si vylosovaly na papírku pohádku (Červená Karkulka, 7 trpaslíků, Tři oříšky pro Popelku, Perníková chaloupka, Arabela – tu jsem předpokládala, že nebudou znát a přijdou vrátit papírek, nemýlila jsem se…)
• Nácvik
• Hra – předváděním ostatním, pomocí pantomimy → ostatní poznávají

Aktivita: Řeč rukou
• zkuste znázornit tyto situace: modlení, loučení, upozornění, posmívání se, prosení, to je v pohodě, za mnou, buď v klidu
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:48:02    Předmět: Filozofie pro děti 5. Citovat

Filozofie pro děti 5.

Datum: 28. 4. 2015

Cíl setkání:
Přečíst článek, vytvořit a odhlasovat otázku. Začít diskuzi.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 2 min
2. Čtení článku – Zastrašování ve škole 10 min
3. Vytváření otázek 10 min
4. Hlasování 2 min
5. Diskuze 19 min
6. Závěr 2 min

Skutečná:
Plán jsme celkově dodrželi, tak o 2 – 3 min se nám protáhla diskuze.

Co se podařilo:
Zaujmout děti a vtáhnout je do děje.

Otázky:
1) Evelin: „Proč je pes nebezpečný?“ 0 hlasů
2) Naty: „Proč na ně velcí kluci byli zlí?“ 7 hlasů
3) Silva: „Proč si ho představoval jako žížalu?“ 5 hlasů

_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:51:35    Předmět: Filozofie pro děti 6. Citovat

Filozofie pro děti 6.

Datum: 30. 4. 2015

Cíl setkání:

Řešit strach, uskutečnit aktivity a cvičení.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 2 min
2. Zopakování + připomenutí článku – Zastrašování ve škole 2 min
3. Diskuze 5 min
4. Cvičení: Kdy máte strach? 8 min
5. Aktivita 16 min
6. Cvičení 9 min
7. Závěr 3 min

Skutečná:
Plán jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Zaujmout děti.

4. Cvičení: Kdy máte strach?
Děti: každý řekne jednu větu.

5. Aktivita: Myslíte si, že:
napsat na papírky dětem – co může být strach (př. Přinést domů poznámku, čáp odlétá do teplých krajin, rozbít skleničku, jít k doktorovi, babička jde po zmrzlém chodníku, zapomenout domácí úlohu, sedět v čekárně u doktora, vylézt na komín, vyndat telefon při hodině, …), každý dostane jeden a podle svého uvážení přiřadí svůj papírek.

6. Cvičení: Strach je jako...
 Mít strach je jako noční můra.
 Mít strach je jako pták, který ztratil své hnízdo.
 Mít strach je jako běhat venku v zimě nahý.
 Mít strach je jako čarovný nápoj, po kterém zezelenáme.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:53:19    Předmět: Filozofie pro děti 7. Citovat

Filozofie pro děti 7.

Datum: 5. 5. 2015

Cíl setkání:
Chráníme životní prostředí – třídění odpadu.

Struktura
Plánovaná:

1. Úvod 2 min
2. Diskuze 15 min
3. Aktivita I. 10 min
4. Aktivita II. 12 min
5. Závěr 5 min
Skutečná:
Plán jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Zaujmout děti. Pomocí dětí snad i další rodiny začnou pečlivěji třídit odpad.

Aktivita I.
Kontejnery + odpadky
 přiřazovaní odpadků na správný kontejner (obrázky)

Aktivita II.

- každé dítě napíše název odpadku na papírek, přeloží jej a pošlou o dvě děti dále (sedí v kruhu), pak si každý svůj „nový“ papírek rozbalí, postupně jej přiřazují ke kontejnerům a popelnicím.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:54:51    Předmět: Filozofie pro děti 8. Citovat

Filozofie pro děti 8.

Datum: 7. 5. 2015

Cíl setkání:
Přečíst článek, uskutečnit diskuzi a cvičení.

Struktura
Plánovaná:

1) Úvod 3 min
2) Článek Zápas 8 min
3) Diskuze – FÉR, SPRÁVNÉ 20 min
4) Cvičení 10 min
5) Závěr 4 min

Skutečná:
Plán jsme dodrželi.

Co se podařilo:
Děti se zamyslely samy nad sebou, jestli jsou vždy fér nebo se správně chovají. Jen když si vzpomněly jak „fér“ se chovají třeba při tělocviku.

Cvičení: Správné nebo spravedlivé?
• Jen Silva si může vybrat, co bude jíst.
• Petr si může vzít na sebe, co chce.
• 4. A si může vybrat, který učitel je bude učit.
• Paní učitelka dovolila Anně, aby se koukala na písemku dřív než ostatní žáci.
• Od 4. třídy si každý může vybírat ze dvou obědů.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:56:30    Předmět: Filozofie pro děti 9. Citovat

Filozofie pro děti 9.

Datum: 12. 5. 2015

Cíl setkání:
Přiblížit dětem empatii, uskutečnit aktivity.

Struktura
Plánovaná:

1) Úvod 3 min
2) Co je to empatie? 7 min
3) Aktivita I.: Zvířata 10 min
4) Aktivita II.: Vcítit se do situace 10 min
5) Aktivita III.: Jaké by si chtěl být zvíře? A proč? 10 min
6) Závěr 5 min

Skutečná:
Plán jsme celkem dodrželi, protáhla se nám Aktivita I. o 2 – 3 minuty. Ztrátu jsme dohnali v závěru Myšlenky.

Co se podařilo:

Podařilo se zaujmout děti, dětem se aktivity velmi líbily.

Aktivita I.:

 každé dítě si vytáhne papírek s názvem zvířete (opice, kůň, žížala, žirafa, pes, kočka, slon, …). Pomocí pantomimy každý, jeden po druhém, předvádí své zvíře. Ostatní se snaží uhodnout, o jaké zvíře jde.

Aktivita II.: Dokážete se vcítit do situace někoho jiného? Ano, ne? Proč?
• Chlapec, kterého ve třídě neustále někdo popichuje.
• Kočka, které někdo šlápl na ocas.
• Člověk, který doma leží s chřipkou.

Aktivita III.:
Jaké by si chtěl být zvíře? A proč?
- děti mluví jeden po druhém
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
JM Minaříkovy



Založen(a): 8.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Stříbro

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2015 09:58:13    Předmět: Filozofie pro děti 10. Citovat

Filozofie pro děti 10.

Datum: 14. 5. 2015

Cíl setkání:
Nakreslit a napsat Myšlence přáníčko na památku, focení, rozloučení s Myšlenkou.

Struktura
Plánovaná:

1) Úvod 5 min
2) Výroba přáníčka 27 min
3) Focení 8 min
4) Rozloučení + závěr 5 min

Skutečná:
Všechny děti nestihly přáníčko v předpokládaném čase dokončit. Tak ho po skončení Myšlenky, ještě dodělávaly ve školní družině.

Co se podařilo:
Myslím si, že když shrneme všech 10 setkání Filozofií s Myšlenkou, tak se nám podařilo děti zaujmout. Děti reagovaly, spolupracovaly a doufám, že si i něco odnesly a je to trošku posunulo v logickém myšlení a v slovním projevu dopředu.
Při poslední hodině se nerady loučily s Myšlenkou a všechny pozdravují Myšlenku v Českých Budějovicích.
_________________
Mo Minaříková
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign