Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 17. 10. 2014 22:01:44 Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE - Bonerix-V. Špoková, A. Motysová |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 01. 11. 2014 22:15:10 Předmět: Filozofie pro děti |
|
|
První setkání- Nemocnice pro panenky
Datum: 20. 10. 2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů, flipchart, tužky
Cíl setkání: seznámit se s filozofií pro děti a prakticky nahlédnout do tématu
Struktura setkání (plánovaná):
1) Vzájemné představení, výroba jmenovek- 5 minut
2) Představení filozofie pro děti- 5 minut
3) Přečtení příběhu Nemocnice pro panenky- 10 minut
4) Zapsání otázek na flipchar, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
5) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
6) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Vzájemné představení, výroba jmenovek- 5 minut
2) Představení filozofie pro děti- 5 minut
3) Přečtení příběhu Nemocnice pro panenky- 10 minut
4) Zapsání otázek na flipchar, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
5) Diskuze nad vybranou otázkou- 15 minut
6) Navázání novou otázkou „Jak by vypadal svět dětskýma očima?“- 10 minut
7) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Otázky:
1) „Jak poznáme, že je něco opravdické?“
2) „Proč je důležité, mít svoji panenku?“
3) „Jak vybereme správné jméno pro svoji panenku?“
4) „Vidí děti věci, které dospělí nevidí?“
5) „Může být panenka alergická?“ (v návaznosti na text)
Vybrána byla otázka: „Vidí děti věci, které dospělí nevidí?“
Co se povedlo:
- zapojit všechny do diskuze
- shodnout se na odpovědi
- navázat výběrem nové otázky
Co se nepovedlo:
- v úvodu mělo nejprve dojít ke správné formulaci otázky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 22. 11. 2014 20:11:13 Předmět: Druhé setkání- Ve škole se koná soutěž krásy |
|
|
Druhé setkání- Ve škole se koná soutěž krásy
Datum: 27. 10. 2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů, kartičky
Struktura setkání (plánovaná):
1) Hra- seřazení méně důležité/ více důležité na téma „Co nás motivuje
v práci.“ 10 minut
2) Přečtení úryvku- Ve škole se koná soutěž krásy- 10 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Hra- seřazení méně důležité/ více důležité na téma „Co nás motivuje
v práci.“ 10 minut
2) Přečtení úryvku- Ve škole se koná soutěž krásy- 9 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Společné seřazení kartiček:
Méně důležité- nemám co dělat, budování kariéry, získání samostatnosti, poznání nových přátel, pomoci rodičům, pořídit se vlastní byt, získání úspor, získání zkušeností- Nejvíce důležité
Otázky:
1) „ Je to pro děti v tomto věku opravdu tak důležité?“
2) „ Je pro lidi důležitější vnitřní, nebo vnější krása?“
3) „ Podle sebe soudím Tebe?“ (Kde se berou kritéria, podle kterých
člověk hodnotí.)
4) „ Jak moc jsou lidé rozdílný?“
Vybrána byla otázka: „ Je pro lidi důležitější vnitřní, nebo vnější krása?“
Asociace- vzhled, porucha příjmu potravy, první dojem, povaha člověka, chování, kariéra, žebříček hodnot, nedokonalost / dokonalost, láska, úspěch
Co se povedlo:
- navodit klidnou a příjemnou atmosféru
- navazovat na jednotlivé odpovědi
- bylo znát větší zamýšlení před zapojením do diskuze
Co se nepovedlo:
- do diskuze se plně nezapojili všichni |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 12. 2014 13:36:54 Předmět: Třetí setkání- Zázrak |
|
|
Třetí setkání- Zázrak
Datum: 31.10.2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Otázky:
1) „ Je všechno špatné k něčemu dobré?“
2) „ Měla by rodina následovat otce?“- „Má živitel právo rozhodovat o celé rodině?“
3) „ Jakou má člověk hodnotu?“
4) „ Co může být důvodem, nepřivést na svět zdravé dítě?“
5) „ Proč neriskovat blaho své rodiny?“
Vybrána byla otázka: „ Je všechno špatné k něčemu dobré?“
Co se povedlo:
- zapojení všech
Co se nepovedlo:
- diskuze nebyla příliš koordinována, hodně si účastníci skákali do řeči a tím se přešlo bez reakce přes některé myšlenky a reakce |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 12. 2014 13:39:31 Předmět: Čtvrté setkání- Sen |
|
|
Čtvrté setkání- Sen
Datum: 3. 11. 2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů, kartičky s obrázky- „střípky“
Struktura setkání (plánovaná):
1) Hra- střípky snů (každý si vylosuje jeden střípek- „Jaké pocity máte z obrázků na střípcích.“- zařadit je do kladného/ negativního pole 10 minut
2) Přečtení úryvku- Sen- 10 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Hra- střípky snů- 10 minut
2) Přečtení úryvku- Sen 10 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Otázky:
1) „Co je duše?“
2) „Pomáhá nám pozitivní myšlení nebo potlačujeme věci, které je zapotřebí vyřešit?“
3) „Je dobré věřit snům?“
Vybrána byla otázka: „Je dobré věřit snům?“
Co se povedlo:
- Vyjasnit si pojem sen
- Pozitiva a negativa snů
- Zapojení vlastních zkušeností a propojení s důvěrou ve sny, které v nás vyvolala úvodní hra
- Zapojení všech účastníků diskuze
Co se nepovedlo:
- Časová dotace, ačkoliv téma bylo natolik zajímavé, nebyl důvod diskuzi přerušovat |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 12. 2014 13:42:23 Předmět: Páté setkání- úryvek videa Goals - 4 Disciplines of Executio |
|
|
Páté setkání- úryvek videa Goals - 4 Disciplines of Execution
Datum: 7.11.2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: materiály, video (zdroj https://www.youtube.com/watch?v=vQnOMY98fGg)
Struktura setkání (plánovaná):
1) Hra- procvičení důvěry (v kruhu, jeden účastník uprostřed se zavázanýma očima, padá, ostatní ho chytají)- následné sdělení pocitů 10 minut
2) Zhlédnutí videa- 8 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Hra- procvičení důvěry - 10 minut
2) Zhlédnutí videa- 8 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „ Je jednodušší práce v kolektivu, nebo individuální?“
2) „ Chtějí lidé v dnešní době spolupracovat?“
3) „ Bojíme se pomoci druhých? Proč?“
4) „ Umíme si říci o pomoc?“
Vybraná otázka k diskuzi: „Je jednodušší práce v kolektivu, nebo individuální?“
Co se povedlo:
- Změna metodiky povzbudila účastníky k aktivnější spolupráci a také k pobavení |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 12. 2014 13:44:25 Předmět: Šesté setkání- Objev Harryho Stottlemeiera- kapitola 1 |
|
|
Šesté setkání- Objev Harryho Stottlemeiera- kapitola 1
Datum: 10.11.2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „ Co způsobuje, že jsme z věcí nadšeni a druzí ne?“
2) „Zkoumají lidé otázky do hloubky, nebo zůstávají na povrchu?“
3) „Ptají se lidé, co dělají nebo jen poslouchají příkazy?“
4) „Co vede k vytváření pomluv?“
5) „Co vede ke škodolibosti?“
Vybraná otázka k diskuzi: „Co vede ke škodolibosti?“
Co se povedlo/ povedlo:
- Z počátku článek účastníky příliš nezaujal, otázky se dopisovaly postupně, ale nakonec vznikla velmi zajímavá a pestrá diskuze |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 12. 2014 13:50:39 Předmět: Sedmé setkání- Saša a Markétka- kapitola 8. |
|
|
Sedmé setkání- Saša a Markétka- kapitola 8.
Datum: 17.11.2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „Proč věříme cizím názorům?“
2) „Poznáme, že dítě lže?“
3) „Do jaké míry nás ovlivňují špatné zážitky z dětství v dospělosti?“
Vybrána byla otázka: „ Do jaké míry nás ovlivňují špatné zážitky z dětství v dospělosti?“
Co se povedlo:
- Důvěra mezi účastníky, která se projevila otevřeností (vyprávění vlastních špatných zážitků z dětství)
- Dnešní diskuze byla velmi přínosná, jelikož si účastníci ukázali navzájem část svého soukromí a mohli se tím poznat z jiného úhlu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 17. 12. 2014 14:36:04 Předmět: Osmé setkání- Blanka a Jirka kapitola 2 |
|
|
Osmé setkání- Blanka a Jirka kapitola 2
Datum: 24. 11. 2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů, papírové peníze
Struktura setkání (plánovaná):
1) Aktivita na úvod- rozdají se peníze z Dostih a sázek a to tak, že někteří dostanou více než jiní. Každý zkusí vymyslet důvody, kterými by ospravedlnili, proč dostali více nebo méně než ostatní- diskuze 15 minut
2) Přečtení úryvku- Blanka a Jirka kapitola- 10 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Aktivita na úvod- 15 minut
2) Přečtení úryvku- Blanka a Jirka 10 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 25 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Otázky:
1) „Kdy je člověk šťastný?“
2) „Bylo by dobré, aby všichni měli vše a je to vůbec možné?“
3) „Co vše jsme ochotni obětovat pro peníze?“
4) „Jsou opravdu peníze na první místě?“
5) „Jsme v zaměstnání jen kvůli penězům?“
Vybrána byla otázka: „Bylo by dobré, aby všichni měli vše a je to vůbec možné?“
Co se povedlo:
- Úvodní aktivita- motivace k diskuzi
- Zapojení všech
- Propojení i jiných otázek z tabule |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 30. 12. 2014 14:15:04 Předmět: Deváté setkání- Hana: kapitola 2 |
|
|
Deváté setkání- Hana: kapitola 2
Datum: 1. 12. 2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Přečtení úryvku- Hana kapitola 2- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Přečtení úryvku Hana kapitola 2- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „ Co znamená být člověkem?“
2) „ Co je to sexismus?“
3) „ Jaká je hodnota ženy nebo muže?“
4) „ Je v této době skutečná rovnost pohlaví?“
Vybrána byla otázka: „„Jaká je hodnota ženy nebo muže?“
Co se povedlo:
- zapojení všech do diskuze
- udržet skupinu aby se nepřekřikovala, je znáš zkušenost v probíhajících diskuzí, účastníci na sebe navazují, rozvíjí myšlenky ostatních |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 30. 12. 2014 14:18:25 Předmět: Desáté setkání- Smrt |
|
|
Desáté setkání- Smrt
Datum: 8.12.2014
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: materiály, občerstvení
Struktura setkání (plánovaná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
4) Shrnutí + závěrečná zpětná vazba 20 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
4) Shrnutí, závěrečná zpětná vazba- 20 minut
Otázky:
1) „ Kdo, nebo co rozhoduje o životě a smrti?“
2) „Je eutanázie správná?“
3) „Co přijde po smrti?“
4) „Je smrt dobrá nebo špatná?“
5) „Co je pravda a co je lež?“
Vybraná otázka k diskuzi: „ Kdo, nebo co rozhoduje o životě a smrti?“
Co se povedlo:
- Účastníci si téma na závěr vybrali sami, proto se všichni aktivně zapojili
- Během diskuze se prolínalo i více otázek
- Opět se projevila velká důvěra mezi účastníky
- Diskuze byla velmi zajímavá, účastníci již umí diskuzi vést sami, navazují na sebe
Na závěr jsme si udělali zpětnou vazbu na společná setkání:
„ Moc mě to bavilo, přineslo mi to zajímavý pohled na život.“
„ Ráda bych se účastnila i dalších kurzů.“
„ Pomohlo mi to více se začlenit mezi ostatní, více je poznat.“
„ O mnohých tématech jsem změnila názor.“
„ Po těchto schůzkách, jsem začala více přemýšlet o tom, co dělám a co je smyslem mého života.“ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 15:20:23 Předmět: První setkání- Nemocnice pro panenky |
|
|
První setkání- Nemocnice pro panenky
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů, flipchart, tužky
Cíl setkání: seznámit se s filozofií pro děti a prakticky nahlédnout do tématu
Struktura setkání (plánovaná):
1) Vzájemné představení, výroba jmenovek- 10 minut
2) Představení filozofie pro děti- 10 minut
3) Přečtení příběhu Nemocnice pro panenky- 10 minut
4) Zapsání otázek na flipchar, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
5) Diskuze nad vybranou otázkou – 20 minut
6) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Vzájemné představení, výroba jmenovek- 5 minut
2) Představení filozofie pro děti- 10 minut
3) Přečtení příběhu Nemocnice pro panenky- 10 minut
4) Zapsání otázek na flipchar, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
5) Diskuze nad vybranou otázkou- 20 minut
6) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Otázky:
1) K čemu jsou důležitá pravidla?
2) Jak se dá rozlišit dobrý a špatný důvod?
3) Opravdu má každý svoji panenku?
4) Co nás vede ke lžím?
Vybrána byla otázka: K čemu jsou důležitá pravidla?
Co se povedlo:
- ačkoliv se zdálo, že z počátku všichni vědí, že odpověď je
jednoznačná, vznikla na téma velmi zajímavá diskuze
- zapojit všechny do diskuze
- rychlé pochopení, jak je možné uvažovat o běžných věcech, či
tématech „jinak“
Co se nepovedlo:
- jelikož se jednalo o seznamovací hodinu, docházelo k tomu, že si
jednotlivci občas skákali do řeči |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 15:35:32 Předmět: Druhé setkání- Jména |
|
|
Druhé setkání- Jména
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: flipchart, tužky
Struktura setkání (plánovaná):
1) Hra- v kruhu. Postupně každý řekne své jméno a příjmení. V druhém kole řekne své jméno a příjmení souseda. 10 minut
2) Diskuze: Cítíme, že by nás jiné jméno změnilo? Určují jména naši identitu? 30 minut
3) Cvičení na tabuli- jména známých osobností a změnit jim příjmení. Potvrdí změna jména naše myšlenky z diskuze? 10 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Hra- v kruhu. Postupně každý řekne své jméno a příjmení. V druhém kole řekne své jméno a příjmení souseda. 10 minut
2) Diskuze: Cítíme, že by nás jiné jméno změnilo? Určují jména naši identitu? 30 minut
3) Cvičení na tabuli- jména známých osobností a změnit jim příjmení. Potvrdí změna jména naše myšlenky z diskuze? 10 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Co se povedlo:
- hodina byla velmi zábavná
- každý vnesl originální myšlenky
- celkově se hodina povedla |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 15:51:28 Předmět: Třetí setkání- Kio a Ali kapitola 3. |
|
|
Třetí setkání- Kio a Ali
Velikost skupiny: 6 (nemoc)
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Přečtení úryvku- 10 minut
2) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „Je správné rozhodovat za druhé?“
2) „Proč lidem skrýváme svá přání?“
3) „Máme hledat své velryby?“
4) „V čem je výjimečná dětská fantazie?“
Vybrána byla otázka: „ Proč lidem skrýváme svá přání?“
Navázáno otázkou: „Jak by vypadal svět, kdybych svá přání neskrýval/a.“
Co se povedlo:
- zapojení všech
- otevřenost (vlastní zkušenosti)
Co se nepovedlo:
- přílišná organizovanost (možnost dát více prostoru) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 16:30:21 Předmět: Čtvrté setkání- Saša a Markétka |
|
|
Čtvrté setkání- Saša a Markétka
Velikost skupiny: 6 (nemoc)
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Hra: zrcadla- ve dvojicích, co vidím, když pohlédnu druhému do očí? 10 minut
2) Přečtení úryvku- 5 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Hra: zrcadla- ve dvojicích, co vidím, když pohlédnu druhému do očí? 15 minut
2) Přečtení úryvku- 5 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „Co způsobuje to, že se vidíme jinak, než na nás nahlíží naše okolí?“
2) „Umíme hodnotit kladně i negativně?“
3) „Prozradí nám pohled do očí vše, co o druhém chceme vědět?“
4) „Hledáme chyby v jiných, nebo jen u sebe?“
5) „Co o nás řeknou naše postoje, pohyby apod.?“
Vybrána byla otázka: „ Prozradí nám pohled do očí vše, co o druhém chceme vědět?“
Navázání na otázku: „Co způsobuje to, že se vidíme jinak, než na nás nahlíží naše okolí?“
Co se povedlo:
- Motivace hrou, byla natolik zajímavá, že se od ní odvíjela celá diskuze
- Propojení i s další navrhovanou otázkou
- Organizace hodiny, návaznost myšlenek, neskákání do řeči
- Nedošli jsme k jednoznačné odpovědi, možná se může zdát jako to, co se nepovedlo, ale i přesto nehodnotíme zcela negativně, každý měl svůj jedinečný náhled |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 16:53:25 Předmět: Páté setkání- Úhly pohledu |
|
|
Páté setkání- Úhly pohledu
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Cvičení: jednotlivci- 10 minut
„Co vidíš právě teď“
„Co slyšíš právě teď?
„Jakou vůni cítíš právě teď?“
„Na co myslíš právě teď?“
„Co slyšíš právě teď?“
„Jaké slovo Tě napadá právě teď?
„Čeho se právě teď dotýkáš?“
„Co vnímáš právě teď?
2) Přečtení úryvku- 5 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Cvičení: jednotlivci- 10 minut
2) Přečtení úryvku- 5 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „Proč učit starého psa novým kouskům? Je to dobře?“
2) „Co pro nás znamená čas? Je důležitý?“
3) „Dokážeme vnímat to, co nás obklopuje?“
4) „Převládá stále názor, že se žena stará o rodinný krb“?
Vybrána byla otázka: „Co pro nás znamená čas? Je důležitý?“
Co se povedlo:
- úvodní cvičení (každý si uvědomil, že běžné věci nevnímá)
- diskuze proběhla uvolněně, v klidném tempu
Úkol pro příště: Zkuste před spaním přemýšlet o králíkovi, bude se Vám o něm zdát? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 17:02:45 Předmět: Šesté setkání- Sny |
|
|
Šesté setkání- Sny
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Cvičení: Co se Vám zdálo od minulého setkání? Zdálo se Vám o králíkovi? 10 minut
- sepsání na tabuli a hledání souvislostí s králíky (úkol z minulé hodiny)
2) Diskuze: „Můžeme sny ovlivnit a mohou být skutečné?“ 30 minut
3) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Cvičení: Co se Vám zdálo od minulého setkání? Zdálo se Vám o králíkovi? 15 minut
- sepsání na tabuli a hledání souvislostí s králíky (úkol z minulé hodiny)
2) Diskuze: Můžeme sny ovlivnit a mohou být skutečné? 30 minut
3) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Vybrána byla otázka: „Můžeme sny ovlivnit a mohou být skutečné?“
- navázání na otázky, co sny znamenají a zda mohou ovlivnit náš život
Co se povedlo:
- nadšení pro téma
- zapojení všech do diskuze
Co se nepovedlo:
- skákání do řeči během diskuze
- drobné rozpory v názorech |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 17:12:35 Předmět: Sedmé setkání- Jaké by to bylo, kdyby všechno bylo stejné? |
|
|
Sedmé setkání- Jaké by to bylo, kdyby všechno bylo stejné?
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Cvičení: Každý se pokusí najít něco, co má stejného jako někdo v místnosti. 10 minut
2) Přečtení úryvku- 10 minut
3) Na tabuli vypsané otázky- výběr jedné k diskuzi 5 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Cvičení: Každý se pokusí najít něco, co má stejného jako někdo v místnosti. 10 minut
2) Přečtení úryvku- 10 minut
3) Na tabuli vypsané otázky- výběr jedné k diskuzi 5 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
„Jak by vypadal svět, kdyby všechno bylo kulaté?“
„Jak by vypadal svět, kdyby bylo všechno červené?“
„Jak by vypadal svět, kdyby všechno bylo živé?“
Vybrána byla otázka: „Jak by vypadal svět, kdyby všechno bylo živé?“
Co se povedlo:
- diskuze proběhla velmi vesele a uvolněně
- při diskuzi byl využit myšlenkový experiment |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 15. 06. 2015 17:25:56 Předmět: Osmé setkání- Duha |
|
|
Osmé setkání- Duha
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů, bublifuky, deky
Struktura setkání (plánovaná):
1) Cvičení venku - 15 minut
- každý dostane 1 bublifuk
- každý udělá několik bublin
- lehne si na deku a zavře oči
„Zavřete oči a představte si, že se pomaloučku proměňujete v duhu. Cítíte světlo a jas, vidíte barvy. Přemýšlejte, jaké to je být duhou. Co vidíte? Jak se cítíte?“
2) Diskuze nad pocity, jaké to je být duhou? 30 minut
3) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Cvičení venku - 20 minut
2) Diskuze nad pocity, jaké to je být duhou? 30 minut
3) Shrnutí, rozloučení- 5 minut
Co se povedlo:
- změna prostředí a stylu hodiny |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 26. 06. 2015 08:15:45 Předmět: Deváté setkání- Saša a Marétka- „prevence násilí“ |
|
|
Deváté setkání- Saša a Marétka- „prevence násilí“
Velikost skupiny: 7 (1 nemoc)
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: kopie materiálů
Struktura setkání (plánovaná):
1) Cvičení- fotografie násilníků i obyčejných lidí (poznáme z fotografie, jaký člověk je?)
10 minut
2) Přečtení úryvku- 5 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Cvičení- fotografie násilníků i obyčejných lidí (poznáme z fotografie, jaký člověk je?)
15 minut
2) Přečtení úryvku- 5 minut
3) Zapsání otázek na tabuli, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
4) Diskuze nad vybranou otázkou – 40 minut
5) Shrnutí, rozloučení- 10 minut
Otázky:
1) „Dokážeme poznat oběť násilí ve svém okolí?“
2) „Může vše přátelství prozradit?“
3) „Co v člověku způsobuje nenávist?“
4) „Jsme ve skrytu duše opravdu hodní a nesobečtí?“
Vybrána byla otázka: „Co v člověku způsobuje nenávist?“
Co se povedlo:
- spojení s příběhy ze života (Natascha Kampuschová, příběhy z dětství, apod.)
- otevřenost
- zapojení, aktivita (proto nebyl dodržen časový limit) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adéla Motysová
Založen(a): 31.10.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 26. 06. 2015 12:53:23 Předmět: Desáté setkání- všímejme si svého okolí |
|
|
Desáté setkání- všímejme si svého okolí
Velikost skupiny: 8
Věk: 21- 26 let
Pomůcky: deky, papíry, tužky
Struktura setkání (plánovaná):
1) Procházka v okolí- dívejme se na svět „jinak“ – každý si zapíše veškeré asociace, které ho cestou napadnou 15 minut
2) Venku v parku- zapsání otázek na papír, výběr jedné otázky k diskuzi- 10 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 30 minut
4) Shrnutí, rozloučení, odměna- 10 minut
Struktura setkání (skutečná):
1) Procházka v okolí- dívejme se na svět „jinak“ – každý si zapíše veškeré asociace, které ho cestou napadnou 15 minut
2) Venku v parku- zapsání otázek na papír, výběr jedné otázky k diskuzi- 5 minut
3) Diskuze nad vybranou otázkou – 40 minut
4) Shrnutí, rozloučení, odměna- 10 minut
Otázky:
1) „Jak by vypadal svět, kdyby všichni chodili stejně oblečeni?“
2) „Jak by vypadal svět, kdyby neexistovala silnice?“
3) „Když by neexistovaly peníze, existovala by závist?“
4) „Jak bychom vypadali, když by byl stále pravěk?“
5) „Jak by vypadal svět, kdyby bylo vše živé?“
6) „Umíme se dívat kolem sebe?“
Vybrána byla otázka: „Jak by vypadal svět, kdyby bylo vše živé?“
Co se povedlo:
- změna prostředí a úvodní motivace
- vybrat otázku, zapojit všechny, pobavit se a úžasně zakončit všechny společné hodiny |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|