| 
 
	
		| Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |  
		| Autor(ka) | Zpráva |  
		| Ríša Macků 
 
  
 Založen(a): 3.2.2007
 Příspěvky: 401
 Město: Č. Budějovice CZ
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 11. 03. 2014 21:58:13    Předmět: 2013-14 Zprávy z praxe - ZŠ a MŠ Postupice - Hana K. |   |  
				| 
 |  
				| at se dari s novou skupinou  |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 03. 2014 15:42:17    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 6.3. 2014  –  1. setkání Mateřská škola    5 dětí    6 let
 
 Cíl setkání
 Hovořit na téma Moje panenka, nakreslit svou panenku
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Kreslení panenky.................10 min.
 Povídání o panenkách dětí...10 min.
 
 Struktura setkání skutečná  30 min
 Povídání o panenkách.....5 min.
 Kreslení panenky...........10 min
 Povídání o panenkách....15 min.
 
 Obsah diskuze
 Děti hovořily o vlastní oblíbené panence nebo plyšové hračce, někdy o více hračkách, protože v množství hraček, které děti mají je více oblíbených. Zkusily vyjádřit, pro je zrovna konkrétní hračka oblíbená, čím se liší od jiných hraček.
 
 Co se podařilo
 Děti si s chutí povídaly, dokázaly se dobře vyjádřit a diskuze je bavila, proto byla plánovaná doba prodloužena.
 
 Co se nepodařilo
 -
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 03. 2014 16:00:40    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 7.3. 2014    –   2 . setkání Mateřská škola   6 dětí    6 let
 
 Cíl setkání
 Diskuze na téma Co je panenka
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
 Diskuze................................................15 min.
 
 Struktura setkání skutečná  25 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
 Diskuze................................................15 min.
 
 Obsah diskuze
 Děti se snažily vysvětlit, co je vlastně panenka, odkud jsou panenky, zda jsou živé, co mají stejné jako lidi, čím se liší, zda mají opravdové slzy apod.
 
 Co se podařilo
 Děti se skutečně snaží přemýšlet a vyjádřit se, někdy se bojí, že řeknou něco „špatně“, ale jsou povzbuzovány, aby řekly všechno, co chtějí, tak to říkají.
 
 Co se nepodařilo
 Nejsem si jistá, do jaké míry ovlivňuji děti. Některé mé poznámky jsou pro ně zavádějící a pak změní názor, např. na to, zda jsou panenky živé. Nejprve říkaly, že nejsou, pak zase že živé jsou.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 03. 2014 16:08:18    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 10.3. 2014  –     3. setkání Mateřská škola    6 dětí    6 let
 
 Cíl setkání
 Zdůvodňování Proč je daný předmět vhodný  x  nevhodný do postýlky
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Diskuze nad obrázkovými kartičkami...20min.
 
 Struktura setkání skutečná  20 min
 Diskuze nad obrázkovými kartičkami...20min
 
 Obsah diskuze
 Děti postupně obracely kartičky s obrázky (zvířátka, předměty) a vyjadřovaly se, zda jsou či nejsou vhodné do postýlky a zdůvodňovaly proč.
 
 Co se podařilo
 Děti činnost bavila, snažily se hledat zdůvodnění a dobře se bavily.
 
 Co se nepodařilo
 -
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 03. 2014 16:17:52    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 11.3. 2014    –    4 . setkání Mateřská škola    7 dětí    6 let
 
 Cíl setkání
 Zdůvodňování  Proč „něco“ nejsem, jaký je rozdíl mezi mnou a tím
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Hra s obrázkovými kartičkami.....5-10min
 Zdůvodňování, diskuze..............10-15min.
 
 Struktura setkání skutečná  25 min
 Hra s obrázkovými kartičkami.....5min
 Zdůvodňování, diskuze..............15min.
 .
 Obsah diskuze
 Děti postupně z hromádky karet s obrázky odebíraly po jedné a vždy řekly „Já jsem ….(dle obrázku např. bačkora, medvěd…)“ , takto proběhla si tři kola, pak si každé dítě vybralo jeden ze svých obrázků a zdůvodnilo, proč „není medvěd, bačkora…“.
 
 Co se podařilo
 Dětem se velmi líbila hra, bavily se a smály a snažily se zdůvodňovat, proč tou určitou věcí nejsou.
 
 Co se nepodařilo
 -
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 03. 2014 16:25:57    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 12.3. 2014   –   5. setkání Mateřská škola    6 dětí    6 let
 
 Cíl setkání
 Diskuze k tématu Co je to opravdické
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5min.
 Diskuze................................................15min.
 .
 Struktura setkání skutečná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5min.
 Diskuze.................................................15min.
 
 Obsah diskuze
 Po přečtení z knihy děti diskutovaly nad tím, co to znamená opravdický.  Je panenka opravdická? Je stůl, u kterého sedíme opravdický? Je opravdický plyšový pejsek a živý pejsek doma. Plyšový pejsek a hadrová panenka vidí? Slyší? Bolí je něco? Opravdický znamená živý? Děti v průběhu diskuze měnily názory na stejné věci.
 
 Co se podařilo
 Děti se již předem domáhaly společného sezení a „povídání“. Diskutovaly, vyjadřovaly své názory.
 
 Co se nepodařilo
 -
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 16. 03. 2014 17:52:45    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 13.3. 2014    —    6. setkání Mateřská škola    7 dětí    5-6 let
 
 Cíl setkání
 Diskuze k tématu Co to je člověk?
 
 Struktura setkání plánovaná 20 min
 Diskuze k tématu.....20min
 
 Struktura setkání skutečná  25 min
 Diskuze k tématu.....25min
 
 Obsah diskuze
 Děti diskutovaly na téma Co je to člověk? Čím se liší od panenky? Děti říkaly, že panenka neumí např. sázet a zalévat květiny, diskutovaly, zda panenky samy chodí. Děti se měly vyjadřovat k osobám a předmětům, zda to je či není člověk a proč, např. Medvídek Pú, Pošťák Pat, Ferda mravenec, kamínek, kočka, Taťka Šmoula – zde se nemohly dohodnout.
 
 Co se podařilo
 Děti se dobře zapojovaly do diskuze. Také je příjemné, že se děti samy předem ptají, jestli si zase budeme povídat a povídat si chtějí.
 
 Co se nepodařilo
 –
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 19. 03. 2014 16:36:30    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 18.3. 2014      –  7. setkání Mateřská škola   6 dětí    5-6 let
 
 Cíl setkání
 Diskuze na téma Co je to důležité
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
 Hra........................................................5 min
 Diskuze.................................................10 min.
 
 Struktura setkání skutečná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...3 min.
 Diskuze.................................................8 min
 Hra........................................................5min.
 Diskuze............................................... 4 min.
 .
 Obsah diskuze
 Děti se pokusily ujasnit si, co je to Důležité a najít vysvětlení pojmu na základě vlastních zkušeností.
 
 Co se podařilo
 Při hře děti viděly, že pro každého z nich není důležitá stejná věc a vysvětlení pojmu se jim také dařilo, zdálo se, že chápou jeho význam.
 
 Co se nepodařilo
 -
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 19. 03. 2014 16:42:43    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 19. 3. 2014    –   8. setkání Mateřská škola    5 dětí    5 - 6 let
 
 Cíl setkání
 Diskuze na téma Co je to zlý, Co je to hodný.
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...5 min.
 Diskuze................................................10 min.
 Kreslení................................................5-10 min.
 
 Struktura setkání skutečná  22 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky...2 min.
 Diskuze min..........................................12 min.
 Kreslení ................................................8 min.
 
 Obsah diskuze
 Děti se pokusily vysvětlit, co to znamená, když je někdo zlý a co to znamená, když je někdo hodný, opět na základě vlastních zkušeností. Děti dokázaly lépe vyjádřit, co znamená zlý – krade, bouchá někoho, apod., hodný většinou jen nedělal ty špatné věci, co zlý (nebouchá, nebere hračky…). Také děti říkaly, že kdo se směje, je hodný, kdo se mračí, je zlý. Poté měly děti za úkol nakreslit někoho, kdo je zlý.
 
 Co se podařilo
 Setkání bylo příjemné.
 
 Co se nepodařilo
 Jeden chlapec, ačkoliv se chtěl setkání zúčastnit, se vůbec do diskuze nezapojil.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 20. 03. 2014 14:16:12    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 20. 3. 2014   –   9 . setkání Mateřská škola    6 dětí    5-6 let
 
 Cíl setkání
 Umět zdůvodnit, proč si o někom myslíme, že je zlý nebo hodný.
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Čtení z knihy Nemocnice pro panenky................................5min.
 Rozdělení kartiček s postavami lidí na hodné, zlé a nevíme...5min.
 Diskuze.........................................................................10min.
 
 Struktura setkání skutečná  18 min
 Rozdělení kartiček s postavami lidí na hodné, zlé a nevíme...5min.
 Diskuze.........................................................................13min.
 
 Obsah diskuze
 Děti rozdělily kartičky s postavami lidí. Pak začala diskuze nejprve nad zlými lidmi – proč si děti myslí, že jsou zlí, podle čeho to poznají, co když je to jinak…
 
 Co se podařilo
 Děti rozdělily kartičky za občasného nesouhlasu ostatních. Nejprve jich bylo nejvíc ve zlých, postupně jich přibylo na nevíme uprostřed.
 
 Co se nepodařilo
 Děti byly velmi hlučné, setkání bylo oproti předchozím chaotické, děti se překřikovaly, zejména dvě mladší, které zatím byly každé jednou a ne současně. Setkání bylo zkráceno.
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		| Hana Kladivová 
 
 
 Založen(a): 6.2.2014
 Příspěvky: 21
 Město: Postupice
 
 | 
			
				|  Zaslal(a): 02. 04. 2014 13:19:14    Předmět: |   |  
				| 
 |  
				| 24.3. 2014   —   10. setkání Mateřská škola   5 dětí    6 let
 
 Cíl setkání
 Diskuze na téma Co je to pravidlo?
 
 Struktura setkání plánovaná  20 min
 Čtení - Nemocnice pro panenky 3. kap., 1.část.  ..2min.
 Diskuze..............................................................18min.
 
 Struktura setkání skutečná  25 min
 Čtení..........2min.
 Diskuze....23min.
 
 Obsah diskuze
 Co to znamená pravidlo? Že se něco nesmí porušit. Pravidlo je že se nesmí vzít věci, když to někdo nedovolí. Kdo pravidla určuje? Přece pani učitelka nebo rodiče. Můžete si sami určit pravidla? Nemůžeme. Můžeme. Jak poznáš, že jsi pravidlo porušil? Protože tě někdo uvidí a řekne ti to. Poznáš sám, když porušíš pravidlo? Hrozně. Já taky hrozně, já někdy i brečím…Co se stane, když porušíš pravidlo? Že nás někdo vyloučí. Nebo když někdo něco udělá tak ho pak vyhodí z práce.  Máme pravidla, při všem, co děláme? Ano. Třeba při sportu, při volejbale nebo při fotbale. Máte pravidla třeba při jídle ve školce? Jist potichu, mluvit potichu. Proč máme pravidla? K čemu? Abychom třeba něco neudělali nesprávně. Nebo něco nerozbili.  Pamatujete se, kdy jste v poslední době porušili pravidla? Já jsem porušil doma a dostal jsem na zadek. Jaké pravidlo jsi porušil? Mamka říkala, že nemám v pokojíku dělat nepořádek  a já jsem tam rozkousal papírky. Co Áďa, vzpomene si na nějaké pravidlo, které v poslední době porušila? Já jsem žádné pravidlo neporušila. My doma nemáme žádná pravidla… A co Naty, vzpomene si, kdy porušila nějaké pravidlo? Ne. Vojta hodil pani učitelce na pusu kamen a trefil ji do zubu, a od té doby nesmíme sahat na žádné kameny a házet je. Takové teď máme pravidlo. Kdo určuje pravidla u vás ve třídě? Pani učitelka. A kdo určuje pravidla doma? Já… A my tam žádný nemáme…
 
 Co se podařilo
 Děti chápou, co jsou pravidla i jejich dodržování, dobře se vyjadřovaly k tématu.
 
 Co se nepodařilo
 -
 |  |  
		| Návrat nahoru |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
 Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
 
 |  |