Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 02. 02. 2014 11:45:58 Předmět: 2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Grunnwaldova - Hanka Š. |
|
|
Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2013/2014 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 02. 2014 17:48:45 Předmět: Zprávy z praxe ZŠ Grünwaldova |
|
|
3.2.214 - 1. schůzka, 14 dětí, ŠD - III. třída, začátek ve 13.00 hod.
Časová dotace: 45 min.
Téma: Barvy
Cíl setkání: vzájemné seznámení a představení + každý respektuje názor druhého a nevnucuje mu svůj postoj
Plánovaná struktura:
- představení a seznámení se s dětmi ......10 min.
- čtení příběhu .....................................10 min.
- diskuse o pointě příběhu
+ filosofování na téma příběhu ................ 20 min.
rozloučení ............................................ 5 min.
Skutečná struktura:
představení a seznámení se s dětmi ...... 10 min.
- čtení příběhu ..................................... 7 min.
- diskuse o pointě příběhu
+ filosofování na téma příběhu ................ 25 min.
rozloučení ............................................ 5 min.
Reflexe:
Děti okamžitě odpovídají na příběh a vyvozují z něj vlastní úsudky a odpovědi na otázky: Proč nemáme vnucovat své názory druhým, koho má dívka z příběhu poslechnout, aniž se jich někdo zeptá. V druhé fázi je třeba pokládat otázky: Proč se ti líbí barva, která se ti líbí, jaké pocity barvy vyvolávají, co představuje černá barva. Otázky a témata se v průběhu diskuse mění, vznikají nová a zanikají
Co se podařilo:
podařilo se mi děti zaujmout a proniknout do příběhu, skrze něj pak vyvstávají otázky a děti se hlásí, aby mohly odpovědět. Je vidět, že jsou na filosofování zvyklé, nachází smysluplné odpovědi. Slůvko proč v nich vyvolává potřebu odpovědi, děti rády odpovídají a prezentují vlastní názory
Co se nepodařilo:
myslím, že se hodina zcela vydařila, občas je těžké koordinovat, aby děti odpovídaly popořadě a nechaly prostor ostatním.
- |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 06. 02. 2014 19:42:09 Předmět: ŠD Grünwaldova |
|
|
5.2.214 - 2. schůzka, 14 dětí, ŠD - III. třída, začátek ve 13.00 hod.
Časová dotace: 45 min.
Téma: Pohádky
Cíl setkání: Ukázat dětem v čem je kouzlo pohádek
[b]Plánovaná struktura:
- přivítání ...... 5 min.
- čtení příběhu .....................................10 min.
- diskuse o příběhu
+ filosofování ................ 20 min.
rozloučení ............................................10 min.
Skutečná struktura:
představení a seznámení se s dětmi ...... 5 min.
- čtení příběhu ..................................... 10 min.
- diskuse o příběhu
+ filosofování ................ 25 min.
rozloučení ............................................ 5 min.
Reflexe:
Děti mají rady pohádky, jsou ještě věkově malými dětmi. Pohádky jsou jim blízké, každý má nějakou oblíbenou. Jejich úsudky o dobrém a zlém jsou na dobré úrovni. Otázky: Jaká pohádka se vám nejvíce líbí? Proč máme rádi pohádky? Co je to dobro a co je zlo? Nacházíme dobro a zlo i ve skutečném životě? Byl už na vás někdo zlý? Je to správné?
Co se podařilo:
Tentokrát jsem se experimentálně pokusila udržet asociační řetězec jedním směrem, abych děti navedla k tomu, že je správně chovat se ke druhým dobře. Co se nepodařilo: Hodina zcela vyšla.
[/b]
Naposledy upravil Hana Svejkarova dne 18. 02. 2014 16:50:28, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 07. 02. 2014 09:59:47 Předmět: ZŠ Grünwaldova-školní družina |
|
|
6.2.214 - 3. schůzka, 15 dětí, ŠD - III. třída, začátek ve 13.00 hod.
Časová dotace: 55 min.
Téma: zvířata
Cíl setkání: Ukázat dětem příznivý vliv zvířat na člověka
Plánovaná struktura:
- přivítání ...... 5 min.
- hra, kdo nedříve pozná co je na puzzlích vyobrazeno..................................... 15 min.
- čtení příběhu Bílý tesák ............... 5 min.
- diskuse o příběhu
+ filosofování ................ 25 min.
rozloučení ............................................5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ...... 5 min.
- hra ...............................................10 min.
- čtení příběhu ..................................... 5 min.
- diskuse o příběhu
+ filosofování ................ 25 min.
rozloučení ............................................ 5 min.
Reflexe:
Děti se po přečtení příběhu opět hlásí, většina z nich má doma pejska. Otázky se linou tímto směrem: Berete vaše zvířátko jako kamaráda? Jak se chovají zvířátka když přijdete domů? Máte také radost? Jak cítíte radost? Platí tedy, že nás zvířátka ovlivňují,abychom měli radost?
Co se podařilo:
Toto téma je proděti velmi citové. Většina z nich bere zvířátko jako velkého přítele. Mají tedy dobře ukotven základ pro vztah ke zvířatům
Co se nepodařilo:
Těžko se ukončovaly vlastní dialogy jednotlivých dětí |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 09. 02. 2014 19:52:17 Předmět: ŠD Grünwaldova - 4. schůzka |
|
|
7.2.214 - 4. schůzka, 13 dětí, ŠD - III. třída, začátek ve 13.00 hod.
Časová dotace: 60 min.
Téma: Počasí
Cíl setkání: Seznámit děti s důležitostí střídání počasí
Plánovaná struktura:
- přivítání ...... 5 min.
- kreslení - nakreslit představu dobrého a špatného počasí..................................... 20 min.
- diskuse o kresbách+ filosofování ................ 25 min.
úklid a rozloučení ....................................... 10 min.
Skutečná struktura:
- přivítání ...... 5 min.
- kreslení - nakreslit představu dobrého a špatného počasí..................................... 20 min.
- diskuse o kresbách+ filosofování ................ 25 min.
úklid a rozloučení ..........................................10 min.
Reflexe:
Dětem je zadán úkol, aby namalovaly jak si představují hezké a špatné počasí. V rámci dialogu vyvstávaly tyto otázky: Proč sluníčko představuje hezké počasí? Proč je déšť špatný? Může být déšť hezký a proč? Potřebují déšť i lidé?
Co se podařilo:
Děti si uvědomují, že ví proč prší. Mají opět vyzrálé názory.
Co se nepodařilo:
Děti chtějí opět povídat a nenechávají domluvit druhého. Musím je více zklidňovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 18. 02. 2014 16:15:06 Předmět: 17.2.2014 - 5. schůzka |
|
|
17.2., 16 dětí, ŠD - III. třída, začátek ve 13.00 hod.
Časová dotace: 45 min.
Téma: Sny
Cíl setkání: ukázat dětem, že sny jsou odrazem našeho prožívání i světem jiných skutečností
Plánovaná struktura:
- přivítání ...... 5 min.
- čtení příběhu: Příběh o Tondových snech...... 10 min.
- shrnutí příběhu: ................ 5 min.
- diskuse ................ 20 min.
Rozloučení ....................................... 5 min.
Skutečná struktura:
- přivítání ...... 5 min.
- čtení příběhu: Příběh o Tondových snech...... 10 min.
- shrnutí příběhu: ................ 5 min.
- diskuse ................ 20 min.
Rozloučení ....................................... 5 min.
Reflexe:Děti už si na naše povídání zvykly a vypadá to, že se na něj i těší. Po prázdninách jsou však trochu více roztěkané . Diskuse: Zdají se vám sny? Komu se včera zdál sen ze kterého měl hezký pocit? Mohou nám sny měnit náladu? Co je to nálada? Poznáte jakou mají lidé kolem nás náladu? Když má někdo špatnou náladu, znamená to, že je zlý? atd.
Co se podařilo: Setkání bylo fajn. Podařilo se po prázdninách zase navázat na předešlá setkání
Co se nepodařilo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 18. 02. 2014 16:48:23 Předmět: 18.2.2014 - 6. schůzka |
|
|
18.2., 14 dětí, ŠD - III třída, začátek ve 13.00 hod.
Časová dotace: 45 min.
Téma: pravda a lež
Cíl setkání: ukázat negativní stránku lži
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
pouštění písničky od Jarka Nohavici Pravda a lež ...... 5 minut
Diskuse .............. 20 minut
společné zpívání písniček dle výběru dětí ....... 10 min.
Rozloučení ................... 5 min.
Skutečná struktura:
přivítání........ 5 minut
pouštění písničky od Jarka Nohavici Pravda a lež ...... 5 minut
Diskuse .............. 20 minut
společné zpívání písniček dle výběru dětí ....... 15 min.
Rozloučení ................... 5 min.
Reflexe:
Dětem se líbí písničky, rády zpívájí a téměř většina má dobrý hudební sluch. Určitě naplánuji další setkání s hudbou. Otázky: Co je to pravda a co je to lež? Může nás lež ovlivňovat? Co jsou to pomluvy? Jak se cítíte, když vás někdo pomluví?
Co se podařilo: Děti mne opět překvapily, mají správný smysl pro určení dobrého a špatného.
Co se nepodařilo: průběh |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 20. 02. 2014 12:59:22 Předmět: 19.2.2014 - 7. schůzka |
|
|
19.2., 15 dětí, ŠD - III třída, začátek ve 13.00 hod. -7. schůzka
Časová dotace: 45 min.
Téma: domov
Cíl setkání: ukázat jak je domov pro důležitý
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
čtení příběhu ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Hra ................. 5 minut
Rozloučení ................... 5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
čtení příběhu ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Hra ....... 8 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Reflexe: Četli jsme příběh o chlapci z dětského domova. Diskuse je velmi podnětná a téma se postupně rozšiřuje na další aspekty pocitu bezpečí. Otázky: Co je to domov? Co se vám doma nejvíc líbí? Co ještě patří k domovu? Cítíte se doma v bezpečí? Proč se bojíme, když nejsou rodiče doma? atd.
Co se podařilo: Děti mají soucit s dětmi bez domova a rodičů. Pěkně se jeden po druhém hlásí
Co se nepodařilo: vše OK |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 21. 02. 2014 19:41:46 Předmět: 20.2. - 8. schůzka |
|
|
20.2.2014. 12 dětí ŠD - III třída, začátek ve 13.00 hod. -8. schůzka
Časová dotace: 50 minut
Téma: Andělé
Cíl setkání: ukázat anděla jako pozitivní bytost
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
čtení příběhu ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Kreslení ................. 10 minut
Vyhodnocení a rozloučení ........10 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
čtení příběhu ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Kreslení anděla .......15 minut
Vyhodnocení a rozloučení ........15 minut
Reflexe: Většina dětí věří na anděly jako pozitivní ochránce lidí. Nejzajímavější tezi vyplodila Adélka, která uvedla, že nebe je" třídilna lidí". Otázky: Co je to anděl? Co znamená, když se řekne pomocník boží? Kde je nebe? Co je nebe? Kdy Co je pomoc v nouzi? Co je to symbol?
Co se povedlo: Děti namalovaly krásné anděly. Ve třídě jsme vytvořili malou výstavu , která tam zůstane do konce týdne
Co se nepovedlo: nic - bylo to hezké setkání |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 21. 02. 2014 19:55:36 Předmět: 21.2. - 9. schůzka |
|
|
21.2.2014. 12 dětí ŠD - III třída, začátek ve 13.00 hod. - 9. schůzka
Časová dotace: 50 minut
Téma: Léky
Cíl setkání: odhalit pozitivní i negativní účinky léků
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
čtení příběhu ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Hra slovní fotbal................. 10 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
čtení příběhu ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Hra slovní fotbal .......10 minut
Rozloučení ........5 minut
Reflexe: Děti téma opět rozvíjejí několika směry. Otázky - Jak nám léky pomáhají? Uzdraví nás vždycky? Máme se léků bát? Můžou léky ublížit? Jsou lepší tekuté nebo tablety? Je pravda, že peníze, které platíme za léky pomáhají druhým?
Co se povedlo: zaujmout děti i proto téma. je zajímavé, že všechna témata, týkající se jejich zdraví jsou velmi diskutovaná. Děti mi ukazují, jak se občas poraní
Co se nepovedlo: některé z dětí se zvedaly a chodily mi ukazovat, kde se poranily. ztrácely tak souvislost s diskuzí |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 26. 02. 2014 19:10:06 Předmět: 26.2.2014 - 10. schůzka ZŠ Grünwaldova |
|
|
26.2.2014. 15 dětí ŠD - III třída, začátek ve 13.00 hod. - 10. schůzka
Časová dotace: 50 minut
Téma: Hudba
Cíl setkání: ukázat pozitivní stránky hudby
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
hra - poznávání písniček ...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Společné zpívání ................. 10 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
hra - poznávání písniček...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Společné zpívání.......8 minut
Rozloučení ........2 minuty
Reflexe: Děti jsou hudebně na dobré úrovni, rozlišují druhy písniček téměř většina má doma hudební nástroje a mnoho dětí na ně hraje. Otázky: Co pro vás představuje hudba? Proč myslíte, že lidé mají rádi hudbu? Jaké by to bylo, kdyby hudba nebyla? Kde se setkáváme s hudbou? Co cítíte, když slyšíte hudbu? Musí umět člověk zpívat, aby ocenil krásu hudby? Může hudba spojovat lidi?
Co se povedlo: zapojit všechny děti do dialogu. Nejvíce je dostala skupina Kabát.
Co se nepovedlo: chtěla jsem zapojit děti do samostatného pokládání otázek, ale bohužel to nelze, jsou ještě malé. Vybírala jsem tedy otázky opět sama. V písničce, kterou děti vybraly ke společnému zpívání se moc nedaří udržet melodii (osobně ji neumím ). Ke konci se již nedařilo udržet klid. Děti zpěv rozjařuje. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 18:42:26 Předmět: 2.4.2014 18 dětí - III. třída, začátek ve 13.00 hod. - 1. sc |
|
|
Časová dotace: 45 minut
Téma: Hygiena
Cíl setkání: ukázat důležitost zachovávání pravidelné hygieny
Plánovaná struktura:
přivítání+ znovuseznámení ........ 10 minut
čtení příběhu...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 8 minut
čtení příběhu .... 10 minut (příběhy o dětech v Africe)
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Diskuse: Co je to hygiena? Stačí voda na správné umytí rukou? Co je to špína? Kdy je třeba se mýt? Co způsobuje špína? Jak se špína dostane do těla? Může se na špínu umřít?
Reflexe: Děti jsou celkem dobře obeznámeny s účinky špíny na jejich zdraví, přesto je třeba je často upozorňovat na dodržování hygieny.
Co se povedlo:znovu navázat na předešlé rozhovory. Děti mne již znají.
Co se nepovedlo: děti je třeba často napomínat, aby nechaly domluvit ostatní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 18:48:23 Předmět: ZŠ Grünwaldova, 2. schůzka 4.4.2014 |
|
|
Časová dotace: 40 minut
Téma: předtucha
Cíl setkání: ukázat dětem, že předtucha patří mezi lidské smysly
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
čtení příběhu...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
čtení příběhu .... 10 minut (pohádka O kůzlátkách)
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Diskuse: Jaké máme smysly? Jak je používáme? Co je to předtucha? Které kůzlátko mělo předtuchu? Co by se stalo, kdyby ho ostatní poslechli?Reflexe: Děti Děti vnímají co se má a co se nemá, nechávají se však strhnout zvědavostí.Co se povedlo:toto téma je dětem blízké, každý se k němu chtěl vyjádřitCo se nepovedlo: udržet čekající v klidu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 18:55:11 Předmět: ŠD Grünwaldova, III. třída, schůzka č. 3. 8.4.2014 |
|
|
Časová dotace: 45 minut
Téma: Nálada
Cíl setkání: ukázat dětem vliv nálady na chování člověka
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
příběh...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
povídání s příběhem .... 10 minut (povídání o Pyšné princezně)
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Diskuse: Jak se chová člověk, když má špatnou náladu? Řekněte příklady kdy jste se s takovým člověkem setkali? Znamená to, že vás někdo nemá rád, když má špatnou náladu? Můžeme to nějak změnit a jak?
Reflexe: Děti jsou velmi citlivé k náladám ostatních a velmi je to ovlivňuje, snadno jsou z toho rozhození.Co se povedlo:povídání bylo celkem pohodovéCo se nepovedlo: vše OK. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:01:57 Předmět: ŠD Grünwaldova - 4. schůzka, 15 dětí. 10.4.2014 |
|
|
Časová dotace: 40 minut
Téma: Strach
Cíl setkání: ukázat strach jako důležitý prvek motivace
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
čtení příběhu...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 8 minut
čtení příběhu .... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Diskuse: Co cítíme, když slyšíme slovo strach? Z čeho strach vzniká? Proč se bojíme lékaře? Je nutné mít strach z léků? Může nás strach ochránit před číhajícím nebezpečím? Reflexe: Děti pociťují strach intenzivněji než dospělí a spíše jako cosi hmotného. Strach samozřejmě ještě neumí překonávat.Co se povedlo: Děti jsou v pohodě.Co se nepovedlo: vše v normě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:10:34 Předmět: ŠD Grunwaldova |
|
|
11.4.2014 - 17 dětí
Časová dotace: 45 minut
Téma: Přátelství
Cíl setkání: ukázat důležitost kamarádství v rozvoji komunikačních dovedeností a socializaci
Plánovaná struktura:
přivítání..........5 minut
čtení příběhu...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
čtení příběhu .... 10 minut (pohádka O kohoutkovi a slepičce)
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Diskuse: Co je to přátelství? Kdo je opravdový přítel? Jaké má mít přítel vlastnosti? Je na vás vždycky hodný? Proč už s kamarádem nemluvíte, když s vámi nejde ven? Reflexe: Děti si přátelství idealizují, snadno uzavírají nová přátelství a snadno opouštějí stará. Co se povedlo: pro děti je to blízké téma, pro mne dobrý výběr tématuCo se nepovedlo: děti se opět překřikovaly.
Naposledy upravil Hana Svejkarova dne 04. 05. 2014 19:56:32, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:20:38 Předmět: ŠD Grünwaldova 18 dětí |
|
|
6. schůzka, 15.4.2014
Časová dotace: 40 minut
Téma: Krása
Cíl setkání: ukázat dětem, že existuje i vnitřní krása člověka
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
čtení příběhu...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání ........ 5 minut
čtení příběhu .... 10 minut (Příběhy z knihy Myslím, tedy jsem.)
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........ 5 minut
Diskuse: Jak vnímáme krásu? Přejete se někdy vypadat jako někdo jiný? Vidí naše oči i to co je uvnitř člověka? Může být ošklivý člověk nějak krásný? Jaké pocity tedy přicházejí, když je někdo velmi hodný a čestný? Je důležité být krásný navenek nebo uvnitř? Reflexe: Děti již mají jasno ve vnímání vnitřní krásy člověka. Je zde vidět výchovná práce pedagoga školní družinyCo se povedlo:Děti jsou v pohodě. [/u] vše OK. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:29:46 Předmět: ŠD Grünwaldova - 16 dětí |
|
|
22.4.2014, 7. schůzka
Časová dotace: 45 minut
Téma: Moc slova
Cíl setkání: ukázat dětem, že slovo je mocný prostředek komunikace, ale i zbraň
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
hra na hezká slova...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání........ 5 minut
hra na hezká slova...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Diskuse: Co vyjadřujeme slovy? Lze slovy vyjádřit hněv a lásku? Mohou slova ublížit a kdy? Proč ubližujeme slovy? Je správné používat zlá slova k převaze nad druhými?
Reflexe: Děti opět intenzivně vnímají slova a jejich moc, v reakcích se však projevují spontánně.Co se povedlo:vše v pohoděCo se nepovedlo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:35:09 Předmět: ŠD Grünwaldova, 18 dětí |
|
|
8. schůzka, 24.4.2014
Časová dotace: 45 minut
Téma: důležité věci pro přežití
Cíl setkání: ukázat dětem hodnotu věcí, které se zdají být nedůležité
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
hra trosečníci...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání........ 5 minut
hra trosečníci...... 10 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Diskuse: Jaké věci, které jsi napsal jsou důležité pro přežití na pustém ostrově? Myslíte si, že telefon je důležitá věc pro přežití? Proč přítel patří mezi hodnotné věci, které byste si sebou vzali? Je samota horší než hlad?
Reflexe: Děti si k přežití nejvíce vybíraly rodinu, protože v tomto věku je pro ně představuje bezpečí.Co se povedlo:vše v pohoděCo se nepovedlo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:44:13 Předmět: ŠD Grünwaldova, 16 dětí |
|
|
9. schůzka, 25.4.2014
Časová dotace: 45 minut
Téma: Kouření, drogy, alkohol
Cíl setkání: ukázat dětem negativní stránku závislostí
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
beseda na dané téma...... 15 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Skutečná struktura:
přivítání........ 5 minut
beseda na dané téma...... 15 minut
Diskuse .............. 20 minut
Rozloučení ........5 min.
Diskuse: Znáte někoho ve vašem okolí kdo má nějakou závislost? Jak reaguje tělo na kouření? Může se člověk osvobodit od závislosti?
Reflexe: Děti znají negativní stránky závislostí, otázkou je zda jim dokážou v budoucnu odolávat, což souvisí i s jejich vůlí.Co se nepovedlo: viděla jsem, že preventivní výchovou lze docílit úspěchu v předcházení závislostí |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hana Svejkarova
Založen(a): 3.2.2014 Příspěvky: 20 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 05. 2014 19:54:12 Předmět: ŠD Grünwaldova, 18 dětí. |
|
|
10. schůzka, 29.4.2014
Časová dotace: 45 minut
Téma: dar a vděčnost
Cíl setkání: ukázat dětem, že obdarování člověka může přinést potěšení o tomu, který obdarovává
Plánovaná struktura:
přivítání........ 5 minut
kreslení ...... 15 minut
Diskuse .............. 10 minut
Rozloučení ........10 min.
Skutečná struktura:
přivítání........ 5 minut
kreslení...... 15 minut (kreslení věci, kterou by sis přál dostat)
Diskuse .............. 10 minut
Rozloučení ........10 min. (předání vstupenek do Muzea koněspřežky jako dárek za spolupráci)
Diskuse: Co všechno může být dar? Jaké dárky mají největší hodnotu? Co cítíme když někomu dáváme dárek? Jak projevujeme radost z dárků? Můžeme si za dárek koupit kamaráda?
Reflexe: Děti mají rozličné názory a občas berou formu daru jako příslib přátelství.Co se povedlo:vykouzlit radost na tvářích dětí, když dostaly dárek Co se nepovedlo: |
|
Návrat nahoru |
|
|
|