Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 29. 10. 2013 15:27:50    Předmět: 2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2013/2014 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 12. 11. 2013 12:02:37    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

7. 11. 2013 Cool 1. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 11 děti z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Seznámit děti s pojmem filozofie/filozof.

Struktura:
- výroba jmenovek (10 minut)
- hra na seznámení Klubíčko (10 - 15 minut)
- kreslení filozofa (5 - 8 minut)
- debata o obrázcích (20 - 30 minut)

Skutečná struktura:
- výroba jmenovek (10 minut)
- Klubíčko (5 minut)
- kreslení filozofa (10 minut)
- debata o obrázcích (15 minut)
- vysvětlování pojmu filozofie/filozof (10 minut)
- debata "Proč je dobré přemýšlet?" (7 minut)
- vytvoření pravidel (5 minut)

Co se podařilo?
Povedlo se nám zaujmout většinu dětí.
Už po několika počátečních minutách se nás s nadšením ptaly, jestli přijdeme druhý den znovu.
Podařilo se nám rozpovídat každého do takové míry, že si sami sobě kladly otázky: "proč je dobré přemýšlet."

Co se nám nepodařilo?
Myslíme si, že se nám první hodina v celku vydařila, i když nebyly nadšeny všechny děti.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová


Naposledy upravil Petra Hořejší dne 05. 12. 2013 08:17:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 19. 11. 2013 13:20:03    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

14. 11. 2013 Cool 2. hodina 6:30 - 7.30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 10 z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti přemýšlí proč potřebují lidi nebo zvířata kolem sebe. Zda se dá žít bez přítomnosti někoho jiného.

Struktura:
- skladačka Tom a Jerry (5 - 10 minut)
- přečíst text (5 - 7 minut)
- cvičení (10 minut)
- udělat skupiny a vymyslet otázky (10 - 15 minut)
- řešení otázek (20 minut)

Skutečná struktura:
- čtení pravidel (5 minut)
- skládačka Tom a Jerry ( 10 minut)
- kreslení obrázků Já a můj kamarád (15 minut)
- řešení obrázků a diskuze na téma Proč potřebuji lidi kolem sebe?, Jestli můžu kamarádit s člověkem, který je jiný než já? (30 minut)

Co se podařilo?
Povedlo se nám rozvést pestrou diskuzi na výše zmíněné téma.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám získat potřebný respekt k tomu, abysme mohli hodinu vést tak kvalitně jak jsme měli v plánu.
Také se nám nepodařilo zaujmout všechny děti.

Varování:
Bylo pro nás varování, když kluci odcházeli z hodiny na toaletu a už se nevraceli zpět a nebo se vraceli s brambůrkama.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová


Naposledy upravil Petra Hořejší dne 05. 12. 2013 08:17:03, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2013 11:27:52    Předmět: Citovat

ok, diky za zaznam...
zkuste si vzdycky dopredu zvolit, kterou myslenkovou dovednost (z plachet) budete trenovat... a v tom pak budte dusledni...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 21. 11. 2013 08:32:49    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

21. 11. 2013 Cool 3. hodina 6:30 - 7.30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 10 z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti přemýšlí Proč je někdo potřebuje? Zda potřebují přátelé?
Ověření hypotézy, jak by vypadal život člověka, který nemá žádné přátele.

Struktura:
- rozdělení do skupin (5 minut)
- hra s šátkem (10 minut)
- vytvoření otázek (10 - 15 minut)
Myslíte si, že vás někdo potřebuje?
Myslíte si, že potřebujete přátele?
- výběr otázky (3 minuty)
- diskuze (20 - 25 minut)

Skutečná struktura:
- rozehřívací hra Ramsese (7 minut)
- hra s šátkem (7 minut)
- připomenutí minulé hodiny (5 minut)
- vytvoření otázek (8 - 10 minut)
- výběr otázky (3 minuty)
- diskuze na téma Může být člověk bez přátel?
Jak by vypadal život člověka, který nemá přátele?
(20 minut)
- závěrečná hra Ramsese (8 minut)

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám nadchnout děti, které s námi v předchozích hodinách nepracovali.
Také se nám povedlo je dobře nabudit počáteční hrou.

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se nám udržet pozornost všech dětí, hlavně kvůli rozdílnosti věku.
Také se nám nepodařilo dát dostatečný podnět k vytvoření otázek k diskuzi.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová


Naposledy upravil Petra Hořejší dne 05. 12. 2013 08:16:53, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 28. 11. 2013 08:40:56    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

28. 11. 2013 Cool 4. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 9 z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti přemýšlí nad významem hračky, jestli panenka může být nejlepší kamarád a jestli panenka může stárnout?

Struktura:
- rozehřívací hra Ramsese (5 minut)
- otázka pro děti: Máte nějakou oblíbenou hračku a proč? (8 - 10 minut)
- čtení textu Nemocnice pro panenku (5 minut)
- prostor pro otázky (30 minut)
- hádanky (10 minut)

Skutečná struktura:
- rozehřátí mozkových buněk aktivitou Hádanky (5 minut)
- náhodná debata o tom, jak se pozná, že je člověk dospělý? (10 minut)
- čtení textu Nemocnice pro panenky (5 minut)
- otázka pro děti: Jestli mají oblíbenou hračku a proč? (5 - 7 minut)
- diskuze na předčítaný text, která obsahovala otázky, jež děti zajímaly:
: Může být hračka nejlepší kamarád?
- Řešili jsme, zda může být nejlepší kamarád počítač a když si chatuju s kamarádem, povídám si s ním nebo s počítačem?

: Myslíte si, že panenka stárne?
: Může být člověk panenka, když se nehýbe?
: Kde se hračky vyrábí? (30 minut)
- hra Ramsese (3 minuty)
- divoký africký tanec Uhuru
Arrow na africkou hudbu děti předvádí různá africká zvířata a pohybují se do rytmu (3 minuty)

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám udělat hodinu zábavnou a zajímavou.
Všechny děti odcházeli se smíchem a ptali se nás, kdy zas přijdeme.
Byla to hodina, kde se vystřídalo spousty různých podnětů.

Celkově jsme měli z této hodiny velmi dobrý pocit a nemůžeme proto najít nic, co by se nám nepodařilo Smile
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová


Naposledy upravil Petra Hořejší dne 05. 12. 2013 08:16:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 05. 12. 2013 08:15:51    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

5. 12. 2013 Confused 5. hodina 6: 30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 6 z prvních až čtvrtých tříd.
Tři z toho byly naprosto nesoustředění a nechtěly spolupracovat.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, co je opravdové?

Struktura:
- hra Dřepovačky (10 minut)
- Řešení otázky z minulé hodiny: "Může být člověk panenka, když se nehýbe?" (5 minut)
- čtení textu Nemocnice pro panenky (5 minut)
- vytvoření skupin a vytvoření otázek (10 minut)
- hra Co je opravdové (10 - 20 minut)
- řešení otázek (10 minut)

Skutečná struktura
- hra Ramsese (5 minut)
Arrow tato hra děti baví a sami si o ní říkají
- hra s kuličkou (5 minut)
- hra Dřepovačky (5 minut)
Arrow děti měly veliký problém zapamatovat si jméno člověka po jejich levé straně, i když ho viděly po několikáté
- připomenutí si minulé hodiny (5 minut)
- snaha o řešení otázky: "Může být člověk panenka, když se nehýbe?" (5 minut)
- řešení otázek, jaké jsou neobvyklý domací mazlíčci (10 minut)
- řešení otázek jestli existují čerti, peklo a mimozemšťani (20 minut)

Co se nám nepodařilo?
Nepodařilo se zapojit všechny děti do diskuze, byla na nich vidět roztržitost.
Tato hodina pro nás nebyla podařená. Bylo těžké je motivovat k nějaké činnosti.

Varování:
Je dobré mít připravený záložní plán pro menší počet dětí.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renča



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 5
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 12. 12. 2013 08:54:07    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

12.12.2013 Cool 6. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 6 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, co je opravdové a musí zdůvodňovat svůj názor.

Struktura:
- hra Kdo je kapitán? (5 minut)
- hra Myslím si... (5 minut)
- čtení textu Nemocnice pro panenky druhá část(5 minut)
- vytvoření otázek (10 minut)
- hra Co je opravdové? (10-20 minut)
- řešení otázek (15 minut)
- hra Opice (5 minut)

Skutečná struktura
- hra Kdo je Kapitán (5 minut)
- hra Myslím si... (5 minut)
- čtení textu Nemocnice pro panenky druhá část (5 minut)
- prostor pro otázky k textu (5 minut)
- hra Co je opravdové, ve které se mimo jiné řešily otázky (20-30 minut)
Arrow Pokud se něčeho můžete bát, je to opravdové?
Arrow Když si hrajete na učitele, jste opravdový učitelé?
Arrow Jestliže my jsme studenti a v rámci praxe vás "učíme" jsme opravdový učitelé?
- hádanky (5 minut)

Co nám podařilo?
Podařilo se nám vytvořit příjemnou atmosféru pro tvoření myšlenek.
_________________
Renata Šmíkalová a Petra Hořejší
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renča



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 5
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 19. 12. 2013 08:54:21    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

19. 12. 2013 Cool 7. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 6 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání: Děti se zamyslí nad hodnotou peněz a nad tím, jestli mají peníze větší váhu než přátelství.


Struktura:
- četba textu Jak se Spongebob stal milionářem (5 minut)
- řešení otázek: "Jakou hodnotu mají peníze?"
"Můžeme si za ně koupit kamarády?"
"Co bys dělal, kdybys měl hodně peněz?" (30 minut)
- hra Sochy (15 minut)
- hra dle výběru (10 minut)

Skutečná struktura:
- hra Hádej kdo jsem? (35 minut)
- hra Sochy (15 minut)
- hra Uhuru (5 minut)

Co se nám podařilo?
Podařilo se nám vytvořit příjemnou předvánoční atmosféru.

Co se náma nepodařilo?
Nepodařilo se nám dodržet původní plán, protože jsme se nakonec rozhodly udělat volnější hrací hodinu.

Varování:
Hra Sochy je velice dobrá, protože baví i děti, které jinak neradi spolupracují. Tato hra je lepší hrát se staršími dětmi, protože mladší děti si nepomatují svoje pozice.
_________________
Renata Šmíkalová a Petra Hořejší
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renča



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 5
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 09. 01. 2014 10:49:19    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

8. 1. 2014 8. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skoupinou bylo 5 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání: Děti se zamýšlí nad tím, jestli se dá koupit vše, co chtějí.

Struktura:
- hra Myslím si ( 10 - 15 minut )
- Přečtění textu Spongebob ( 3 minuty )
- domýšlení konce textu ( 7 - 10 minut )
- tvoření otázek a debata ( 20 - 25 minut )
- hra Opice ( 5 minut )
- stanovení hypotézy : Jak by děti mohly trávit volný čas, kdyby na to neměly finanční prostředky.

Skutečná struktura:
- hra Myslím si (10 - 15 minut )
- Přečtění textu Spongebob ( 3 minuty )
- domýšlení konce textu (7 - 10 minut )
- civčení Kdbych měl tolik peněz, kolik chci (1 0 minut )
- debata na téma peníze ( 15 - 20 minut )
- hra Opice (5 minut)
_________________
Renata Šmíkalová a Petra Hořejší
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 16. 01. 2014 09:08:08    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

16. 1. 2014 Cool 9. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou byly 4 děti z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad pojmy dobro a zlo.

Struktura:
- hra Opice (5 minut)
- Představení hodný x zlý žák (20 minut)
- Debata o představení (15 - 20 minut)
- hra Kdo ví víc (10 - 15 minut)

Skutečná struktura:
- hra Opice (5 minut)
- Rodzdělení dětí na dvě skupiny. Jedna skupina hodní žáci, druhá skupina zlý žáci. (20 minut)
- Debata o představení (15 - 20 minut)
Arrow vyjasňování pojmů dobro a zlo
Arrow Děti se zamýšlely nad tím co dělá člověka hodného/zlého. Proč jsou lidé zlý. Jak vypadá člověk, který je zlý/hodný. K čemu je dobro.
- hra Opice a Ramsese (10 minut)
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 23. 01. 2014 08:59:11    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

23. 1. 2014 Cool 10. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 9 děti z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se naučí novým hrám, ke kterým nepotřebují tablet ani počítač.

Struktura:
- hra Opice (5 minut)
- hra Kdo je kapitán (10 - 15 minut)
- hra Sochy (15 - 20 minut)
- hra Čáp ztratil čepičku (10 - 15 minut)
- hra Ramsese (5 minut)

Skutečná struktura:
- hra Opice (5 minut)
- hra Kuba řekl (5 - 10 minut)
Arrow Děti projevily iniciativu a vymýšlely různé hry
- hra Kdo vydrží déle (5 - 10 minut)
- hra Pavouci (5 - 10 minut)
- hra Vodník a záchranář (5 - 10 minut)
- hra Opice (10 minut)
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 05. 03. 2014 08:19:19    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

5. 3. 2014 Smile 11. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 10 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti si rozšíří slovní zásobu a zamyslí se nad tím, proč potřebujeme rodiče?

Struktura:
- hra Bomba (10 minut)
- složení pohádky z vět (15 minut)
- debata o tom Proč potřebujeme rodiče? (20 - 25 minut)
- hra Opice (7 minut)

Skutečná struktura:
- hra Bomba (15 minut)
- složení pohádky z vět (15 minut)
- debata o tom Proč je dobré poslouchat rodiče? Když jsme rodiče neposlechli, co se stalo? Proč potřebujeme rodiče? (20 - 25 minut)
- hra Opice (5 minut)

Varování:
Vymýšlení pohádky je na některé děti složité, i když vymýšlíte pohádku po větách nebo slovech!
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 17. 03. 2014 20:17:52    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

12. 3. 2014 Smile 12. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 17 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad pojmem krása.

Struktura:
- hra Ošklivé káčátko (10 minut)
- vyprávění pohádky O ošklivém káčátku (5 minut)
- diskuze o kráse (20 minut)
- škálování obrázků (15 - 20 minut)

Skutečná sktruktura
- hra Ošklivé káčátko (5 minut)
- hra Tři opice (5 minut)
- pokus zda dáme společnými silami dohromady pohádku O ošklivém káčátku (5 minut)
- zamyšlení nad pohádkou a nad významem krásy v našem životě (10 minut)
- škálování obrázků > Jessica Alba, Matka Tereza, trabant, kopretina, kuře, slon, panelák, E.T., ... <
Arrow Posuzujeme krásu nebo i vnitřní krásu? Je krásné co je praktické? Může být člověk, krásný díky svým činům? (25 minut)

Co se nám povedlo?
Povedlo se nám nadchnout většinu dětí k činnosti.

Co se nám nepovedlo?
V takhle velkém počtu dětí, vypadala hodina spíš jako krocení divé zvěře.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2014 09:39:20    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

19. 3. 2014 Smile 13. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 10 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad pojem zítřek a budoucnost.

Struktura:
- hra Tleskačka (5 minut)
- čtení textu Eliška (5 minut)
- Vytvoření otázek + výběr (5 - 7 minut)
- debata o zítřku a budoucnosti (15 - 20 minut)
- závěrečná hra Malůvkování (5 - 10 minut)

Skutečná sktrukutra:
- hra Tleskačka (5 minut)
- hra Ramsese (5 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- rozebrání textu a vytvoření otázek (10 minut)
- výběr nejlepší otázky (3 minuty)
- řešení vybrané otázky
Arrow Proč chtěli být už zítra velký? Jak se pozná dospělý člověk? Může být člověk dospělý, když je hloupý? (20 - 25 minut)
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 20. 03. 2014 08:15:40    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

20. 3. 2014 Smile 14. hodina 6:30 - 7.30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 8 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím co je kolem nás.

Struktura:
- hra Malůvkování (5 - 10 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- vytvoření otázek (5 minut)
- debata o tom co je kolem nás (20 - 25 minut)
- závěrečná hra dle výběru dětí (5 - 7 minut)

Skutečná sktrukutura:
- hra Sochy (10 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- vysvětlení si textu (5 minut)
- vytvoření otázek (5 minut)
- debata o otázkách
Arrow Co je kolem nás? Co je za městem a vesnicí? Kde končí vesmír? Jsme sami v celém vesmíru? Existují mimozemšťané? (20 minut)
- závěrečná hra Opice (5 minut)

Co se nám povedlo?
Za osobní úspěch považuji to, že ačkoliv máme ve skupině klučinu, který s námi spolupracovat nechtěl, povedlo se nám ho motivovat k činnosti, tak aby se mu to líbilo. Což se projevilo i tím, že se k nám aktivně hlásil, když jsme se potkali mimo školu.

Varování:
Nejlepší hra, která se nám zatím ověřila jako ta nejlepší, je hra Opice. Tato hra je jednoduchá a zapojí se do ní každý.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renča



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 5
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 26. 03. 2014 08:34:20    Předmět: Citovat

26. 3. 2014 15. hodina 6:30 - 7.30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 8 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti přemýšlí nad tím jestli je důležité věci rozlišovat.


Struktura:
- hra Číslíčka (10-15 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- debata: Proč je důležité věci rozlišovat? (20 minut)
- závěrečná hra Opice (10 minut)


Skutečná struktura:
- hra Ošklivé káčátko (10 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- vytvoření otázek (5 minut)
- debata: Proč je důležité věci rozlišovat? (20 minut)
Arrow Je důležité rozlišovat den a noc ?
Arrow Je důležité rozlišovat vidličku od lžíce?
Arrow Je důležité rozlišovat horké a chladné?
Arrow K čemu jé důležitá elektřina a co bychom bez ní dělali?
- hra Fajnové ovocíčko (8 minut)
- hra Opice (8 minut)

Co se nám nepodařilo?
Děti byly neklidé, nepozorné, někteří i agresivní a nebyla s nima lehká spolupráce.
_________________
Renata Šmíkalová a Petra Hořejší
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 27. 03. 2014 09:46:22    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

27. 3. 2014 Smile 16. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 6 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad co je vyjímečnost.

Sktruktura:
- hra hádej kdo jsem? (10 - 15 minut)
- každý řekne co je pro něj vyjímečné a proč (10 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- ve dvojicích vymyšlení otázky z textu ( 5 minut)
- vybrat nejlepší otázku (3 minuty)
- diskuze na zvolenou otázku (15 minut)
- závěřečná hra dle výběru (5 minut)

Skutečná strukutura:
- - hra hádej kdo jsem? (10 - 15 minut)
- každý řekne co je pro něj vyjímečné a proč (10 minut)
- čtení textu Eliška (3 minuty)
- ve dvojicích vymyšlení otázky z textu ( 5 minut)
- vybrat nejlepší otázku (3 minuty)
- diskuze na zvolenou otázku (15 minut)
Arrow Proč hrála Eliška dveře?
Arrow Proč se dveře otevírali jenom hodným lidem?
Arrow Čím by mohli být dveře vyjímečné?
Arrow Mohli by se zlý lidé napravit?
- hra Opice (5 minut)

Co se nám nepovedlo?
Nepovelo se nám udržet pozornost některých dětí. Byli velmi nepozorní a vulgární.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová


Naposledy upravil Petra Hořejší dne 09. 04. 2014 07:57:19, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 02. 04. 2014 08:01:55    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

2. 4. 2014 Smile 17. hodina 6:30 - 7:30

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 10 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad hrami, které s nimi dělame a co tím cvičíme.

Struktura:
- hra Sluníčko (7 minut)
- hra Slovní házená (7 minut)
- hra Vyber odpověď (10 minut)
- hra Uplakaný klobouk (15 minut)
- debata o hrách, které jsme spolu hráli (15 minut)
Arrow přínos jednotlivých her pro nás osobně

Skutečná sktruktura
- hra Slovní házená (7 minut)
- hra Vyber si odpověď (10 minut)
- hra Uplakaný klobouk (20 minut)
- debata o hrách (15 minut)
Arrow Proč jsme dělali tyto hry?
Arrow Co jsme si tím procvičovali?

Co se nám nepovedlo?
S dětmi jsme dělali hry, které jsou určené pro předškolní děti a i tak s tím někteří měli problém. Shocked
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová


Naposledy upravil Petra Hořejší dne 09. 04. 2014 07:58:11, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renča



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 5
Město: Sušice

PříspěvekZaslal(a): 03. 04. 2014 10:20:32    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

3. 4. 2014 Very Happy 18. hodina 6:50 - 7:20

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 8 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad tím, co je to štěstí.

Struktura:
- zpívání písničky Byl jeden pán (5 minut)
- hra Blackjack (7 minut)
- debata o hře - Štěstí (25 minut)
- zpívání pisničky Byl jeden pán (5 minut)

Skutečná struktura:
- zpívání písničky Byl jeden pán (5 minut)
- hra Co si myslím za číslo? (10 minut)
- debata o hře, která vedla k debatě o štěstí (15 minut)
Arrow Co je to štěstí?
Arrow Má každý z nás štěstí?
Arrow Máme štěstí pořád nebo jenom někdy?
Arrow Kdy jsme naposled měli štěstí?
- hra Opice (3 minuty)
_________________
Renata Šmíkalová a Petra Hořejší


Naposledy upravil Renča dne 09. 04. 2014 09:57:24, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 09. 04. 2014 07:56:27    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

9. 4. 2014 Smile 19. hodina 6:45 - 7:25

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 7 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí nad pláčem. Proč pláčeme?

Strukutra:
- hra Smajlíci (5 minut)
- debata o plačícím smajlíkovi (20 minut)
- hra Vysoké napětí (15 minut)

Skutečná struktura:
- hra Smajlíci (8 minut)
- debata o plačícím smajlíkovi (20 minut)
Arrow Co je to pláč?
Arrow Proč pláčeme?
Arrow Kde se slzy berou?
Arrow Co by se stalo kdybychom neplakali?
Arrow Proč máme zrak? Co by se stalo kdybychom ho neměli?

Co se nám nepovedlo?
Nepovedlo se nám udělat ze hry Vysoké napětí bombastickou hru, která by bavila všechny. I když hra bylo poměrně snadná, děti si s ní nevěděli rady.
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petra Hořejší



Založen(a): 7.11.2013
Příspěvky: 15
Město: Český Krumlov

PříspěvekZaslal(a): 10. 04. 2014 07:12:55    Předmět: ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Máj - Renča, Peťulík Citovat

10. 4. 2014 Smile 20. hodina 6:45 - 7:20

Cílová skupina:
Cílovou skupinou bylo 7 dětí z prvních až čtvrtých tříd.

Cíl setkání:
Děti se zamyslí na pojmem samostatnost.

Struktura:
- hra Ovocíčko nebo Papírky (10 minut)
- debata o trosečníkovi a pustém ostrově (15 minut)
- zpětná vazba od dětí formou teploměru (3 minuty)
- konečná hra dle výběru (10 minut)

Skutečná struktura:
- hra Pavouci (7 minut)
- debata na téma Trosečník (13 minut)
Arrow Kdo je to trosečník?
Arrow Co bychom dělali na pustém ostrově sami?
Arrow Co bychom dělali, kdyby se s námi potopila loď?
- Teploměr (3 minuty)
- hra Vysoké napětí (7 minut)

Co se nám povedlo?
Protože tohle byla naše poslední společná hodina, dostali jsme pozitivní zpětnou vazbu od dětí. Přály si, abychom přišly příště, loučily se s námi a říkaly nám jak nás mají rádi. Wink

Varování
Loučení je vždycky emocionální, proto je lepší to říct až ke konci. Crying or Very sad
_________________
Petra Hořejší a Renata Šmíkalová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign