Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Dukelská - Dan K., Šárka D.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 10. 2013 16:27:16    Předmět: 2013/2014 - ZPRÁVY Z PRAXE - ŠD Dukelská - Dan K., Šárka D. Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2013/2014 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 11. 2013 00:52:27    Předmět: Citovat

20.11.2013 - 1.setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (+- 20 dětí, různě přicházely a odcházely)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Seznámit se s kolektivem, vysvětlit o co jde v P4C

Plánovaná struktura setkání
Seznamovací hry, tvoření jmenovek/kreslení filosofa, povídání si o tom, co je filosofie
Časová dotace: 40 min

Skutečná struktura setkání
Seznamovací hry, povídání si o tom, co je filosofie
Časová dotace: 30 min

Podařilo se nám se seznámit s dětmi a ony s námi a to díky seznamovacím hrám.
Nevyšla nám druhá část struktury (na tvoření a kreslení nebyl čas vůbec a představování předmětu P4C se nám povedlo jen okrajově - zazvonilo nám do toho, děti se rozutekly - BACHA NA TO! Smile ) čas nám nevyšel kvůli úvodním instrukcím paní družinářky a díky tomu, že jsme si dostatečně neohlídali čas.

Na příště si lépe časově rozvrhneme jednotlivé aktivity, protože 40 minut je málo na to, věnovat se více aktivitám do hloubky.

Dojmy
Děti se smály, hry je bavily, některé však po chvíli odcházely. Bylo vidět, že nedokáží věnovat pozornost ostatním, když se jich to přímo netýká.

Dan & Šája


Naposledy upravil Saja Drevova dne 29. 11. 2013 01:02:53, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 11. 2013 01:02:16    Předmět: Citovat

27.11.2013 - 2. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (8 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání

Vymyslet pravidla, kterými se budeme řídit při našem filosofování; filosofovat o pravidlech

Plánovaná struktura setkání

Udělat cedulky se jmény (5 min), diskuse o pravidlech (5 min), aktivita z "Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí" str. 95 (15 min), tvorba pravidel (10 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Tvorba cedulek (5 min), diskuse o pravidlech (5 min), aktivita z "Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí" str. 95 (20 min), tvorba pravidel (10 min)

Podařil se filosofický dialog. Dále se podařilo přimět ke komunikaci i neprojevující se a tiché děti. Hlavně se nám podařilo splnit cíl setkání.

Nepodařilo se nám zreflektovat hodinu s dětmi.

Dojmy
Hodina se nám líbila. Děti někdy měli exotické názory (např. na čištění zubů). Konečně jsme filosofovali, avšak si nejsme jisti, zda to děti bavilo, kvůli nestihnuté reflexi. ČÍm dál více jsme nešťastní z toho, že našich 40 minut je málo Sad

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 12. 2013 09:26:01    Předmět: Citovat

4.12.2013 - 3. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (10 dětí)
Časová dotace 40 minut

Cíl setkání

Děti se pokusí vyřešit otázku, zda je každý člověk jedinečný

Plánovaná struktura setkání
Hra "elektrárna" (10 min), diskuse o jedinečnosti (15-20 min), hra "Jsem jedinečný v.." (10 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Na začátku byly jen 4 děti, tak jsme čekali na nějaké další příchozí a jedna holčička nás všechny "bavila" divadlem (5 min). Poté, co pár dětí přišlo, jsme začali dle plánu.
Hra "elektrárna" (10 min), diskuse o jedinečnosti (22 min), reflexe (3 min)

Podařilo se nám vyřešit otázku, zda je každý člověk jedinečný. Shodli jsme se, že ano. Děti pro to měly i své důvody - některé byly velmi zajímavé např. " Já jsem já".
Nepodařilo se nám zahrát si hru "Jsem jedinečný v..", nezbýval nám čas. Avšak při příštím setkání bychom na to rádi navázali a touto hrou začali. Také by bylo potřeba lépe si pohlídat čas na reflexi.

Dojmy
Máme pocit, že je to opravdu velmi krátké a chaotické. Jsme rozpolcení, protože na jednu stranu je vidět zájem dětí, na tu druhou však nevíme, zda to dětem dává maximum, co jim to může dát. 40 min je prostě málo.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 12. 2013 08:50:10    Předmět: Citovat

11.12.2013 - 4. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (6 dětí)
Časová dotace 40 minut

Cíl setkání
Zjistit, zda děti chápou pojem jedinečnost
Popovídat o názorech dětí na tykání a jeho pravidla

Plánovaná struktura setkání
Aktivita "Jsem jedinečný v..." (15 min), diskuze na téma "Co znamená tykat si?" (20 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Začali jsme o 5 min později. Aktivita "Jsem jedinečný v..." (10 min), diskuze na téma "Co znamená tykat si?" (22 min), reflexe (3 min)

Podařilo se nám stihnout všechno. Aktivita "Jsem jedinečný v.." byla zábavná, děti bavila. Děti pochopily, co je to jedinečnost. Při diskuzi jsme si všimli: Autokorekce, Navazujeme na sebe, Odůvodňování, Myšlenkový experiment, Shrnutí.
Nepodařilo se nám aktivizovat jednu holčičku ke komunikaci.

Dojmy
Konečně převažují pozitivní pocity. Zároveň ale necítíme pocit absolutního uspokojení z filosofické diskuze - stále jsou tam rezervy.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 12. 2013 09:05:57    Předmět: Citovat

18.12.2013 - 5. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (5 dětí)
Časová dotace 40 minut

Cíl setkání
Děti díky myšlenkovému experimentu prodiskutují význam peněz.

Plánovaná struktura setkání
Warm up - Čáp ztratil čepičku (10 min), Cvičení z "Kurzy rozvoje myšlení - pracovní sešit" str. 35 Kdybych měl tolik peněz, kolik chci (10 min), Diskuse z téže stránky - Plán diskuse: Peníze (15 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Warm up (10 min), Cvičení: Kdybych měl tolik peněz, kolik chci - zasekli jsme se hned u prvního bodu - "Kdybych měl peněz, kolik chci, koupil bych si největší počítač světa" začali jsme o tom hned diskutovat a rozebírat to; na ostatní otázky děti odpovídaly jen mohli/nemohli (+ drobné komentáře) (20 min), rychloDiskuse o dětmi vybrané otázce "Kdybych měl tolik peněz, kolik chci, koupil bych si celou restauraci McDonald´s" (6 min), reflexe (4 min)

Podařil se nám myšlenkový experiment. Dali jsme dětem podněty k přemýšlení. Dotkli jsme se i našeho stanoveného cíle, bohužel né příliš do hloubky.
Nepodařilo se nám dodržet plán.

Dojmy
Dan má radost. Šája není moc spokojená s nestihnutým plánem.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2014 08:55:40    Předmět: Citovat

8.1.2014 - 6. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Popovídat si o Vánocích

Plánovaná struktura setkání
Warm up - nejlepší dárek jaký jsme dostali (5 min), Diskuse na otázky- Proč jsou: svátky, Vánoce, prázdniny? Proč se to urdžuje? Proč děti nechodí do škol a dospěláci do práce v tyto dny? (30 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Warm up - byly jen dvě děti, ostatní přišly až ke konci WU - povídání o tom, co všechno dostaly (8 min), Diskuse nad otázkami - Proč jsou: svátky, Vánoce, prázdniny? Proč Ježíšek nosí dárky? (30 min), reflexe (2 min)

Podařilo se zapojit všechny děti, aby se podílely na diskusi. Všichni se aktivně zapojovaly.
Nepodařilo se nám udržet diskusi na filosofické úrovni.

Dojmy
Získáváme dojem, že skupina s kterou máme filosofii, se nehodí k diskusi, natož k filosofování. Děti nejsou schopny zformulovat větu, udržet myšlenku, držet se tématu, poslouchat ostatní a dávat pozor. Jsou zde vzácné vyjímky, konkrétně jsme za celou dobu zaznamenali 4 děti, z toho 2 děti přestaly docházet.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 01. 2014 08:33:17    Předmět: Citovat

15.1.2014 - 7. setkání
Školní družina Dukelská
3. třída (5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Popovídat si o vztahu mezi rodiči a dětmi
Naučit se navazovat na sebe

Plánovaná struktura setkání
Pohádka - budeme společně vymýšlet příběh, každý řekne jednu větu, která bude navazovat na tu předchozí (15 min), Diskuse nad otázkou - Je dobré, aby děti poslouchali rodiče? (20 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti než přijdou (7 min), Pohádka - vymýšlení příběhu, každý jednu větu, navazování na sebe (19 min), Diskuse nad otázkou - Je dobré, aby děti poslouchali rodiče? (13 min), rychlá reflexe líbilo/nelíbilo (1 min)

Podařilo se splnit cíle. Díky pohádce jsme si popovídali i o rozdílnostech mezi lidmi. Všichni se dnes skvěle zapojovali.
Nemáme pocit, že by se nám něco nepodařilo.

Dojmy
Dnes to bylo velmi příjemné. Oproti minule vidíme zlepšení o 300% díky novým dětem z třetích tříd.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 01. 2014 08:53:08    Předmět: Citovat

22.1.2014 - 8. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (7 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Popovídat si o spolupráci

Plánovaná struktura setkání
Warp up - hra s míčkem - podávání si míčku co nejrychleji a každý se ho musí dotknout - na čas -- vymýšlení strategie (10 min), diskuse na otázku: Je dobré spolupracovat?- A proč? (25 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti (6 min), Warm up - ne s míčkem ale s vlašským oříškem Smile (14 min), diskuse: Je dobré spolupracovat?- A proč?, Jsou situace, kdy není vhodné spolupracovat s ostatními? (19 min), reflexe (1 min)

Podařilo se nám naplnit cíl. Děti vymýšlely strategii na warm upovou aktivitu a rozehřály se.
Nepodařilo se nám udržet pozornost dětí. Pro prvňáčky bylo těžké udržet pozornost a nerušit ostatní.

Dojmy
Máme radost z podařeného warm upu. S diskusí, kvůli rušení neposedných, moc spokojeni nejsme.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 02. 2014 12:33:25    Předmět: Citovat

5.2.2014 - 9.setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (+- 10 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání

Přimět děti, aby samy zvolily filosofickou otázku a aby diskuze měla smysl.

Plánovaná struktura setkání
Warm up hry (10 min), diskuze (25 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání

Čekání na děti (10 min), warm up hry (10 min), diskuze o přecházení přes vozovku (20 min), reflexe (0 min)

Podařilo se nám zaktivizovat děti a splnit cíl setkání.
Nepodařilo se nám dodržet časové rozvržení.

Dojmy

Uvolněná atmosféra, děti se zapojovaly.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 25. 02. 2014 10:29:18    Předmět: Citovat

25.2.2014 - 10. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (+- 6 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Na základě příběhu děti vytvoří otázky k diskusi
Diskutovat nad vybranou otázkou

Plánovaná struktura setkání
Povídání o tom, co děti dělaly o jarních prázdninách (10 min), čtení příběhu Nemocnice pro panenky: Kapitola 1 1.-30. řádek (3 min), vymýšlení otázek+hlasování pro otázku (10 min), diskuse (15 min), reflexe (2 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti + povídání o tom, co děti dělaly o jarních prázdninách (12 min), čtení příběhu Nemocnice pro panenky: Kapitola 1 1.-30. řádek (3 min), vymýšlení otázek+hlasování pro otázku (10 min), diskuse (15 min), reflexe (0 min)

Dětem se podařilo vymyslet 2 otázky a další dvě jsme přidali my. Děti se se zájmem zapojovaly do diskuse.
Nepodařilo se nám stihnout reflexi. Také dvě děti odešly-asi je to nebavilo/nezajímalo.

Dojmy
Dnes se nám to líbilo a cítili jsme pohodu. Děti nás po delší době rády viděly a my je také.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 03. 2014 10:27:39    Předmět: Citovat

4.3.2014 - 11. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (6 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání na delší dobu
Děti na sebe dokáží navazovat
Děti dokáží slovy vyjádřit svůj myšlenkový experiment

Plánovaná struktura setkání
Warm up na zaktivizování obou mozkových hemisfér (5 min), Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 127 cvičení: Následky a důsledky a Námět pro diskusi: Představy a plány (30 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání

Warm up na zaktivizování obou mozkových hemisfér (7 min), Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 127 cvičení: Následky a důsledky - udělali jsme jen polovinu tohoto cvičení (15 min), Námět pro diskusi: Představy a plány - diskutovali jsme nad první otázkou - Jaký je rozdíl mezi tím, když se vám v noci něco zdá a když si ve dne něco představujete? (15 min), reflexe - vytvořit řečí těla a jeho vyzařováním postoj/pózu, která by vyjadřovala spokojenost/nespokojenost + pár slov k vysvětlení postoje (3 min)

Podařilo nám vybrat téma, které děti nadchlo, a tak v něm budeme příště pokračovat - děti s tím nadšeně souhlasily. Podařilo se nám přimět děti, aby se navzájem poslouchaly a navazovaly na sebe - neopakovaly to, co povídal někdo před ním a vymyslel novou věc.
Několikrát se nám nepodařilo udržet povídání dětí k tématu - museli jsme je po chvíli přerušit ve vyprávění příběhů, které neměli s tématem spojitost.

Dojmy
Po příchodu starších žáků naše sezení dostávalo smysl. Prvňáci se nedrželi tématu a druháci se trochu ostýchali. Teprve když ve skupině byly dvě třeťačky, tak to začlo proudit.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 03. 2014 08:59:15    Předmět: Citovat

11.3.2014 - 12. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání na delší dobu
Děti na sebe dokáží navazovat
Děti dokáží slovy vyjádřit svůj myšlenkový experiment

Plánovaná struktura setkání
Warm up (5 min), Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 127 cvičení: Následky a důsledky a Námět pro diskusi: Představy a plány (30 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti + warm up - proč máme místo Myšlenky pana Štětce (Myšlenka má neštovice, musela dnes zůstat doma) (9 min), Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 127 cvičení: Následky a důsledky - druhá povolina cvičení (15 min), Námět pro diskusi: Představy a plány - Představovali jste si někdy, že někomu ublížíte? Proč? (15 min), reflexe - líbilo/nelíbilo - palec nahoru/dolu (1 min)

Podařilo se nám zapojit všechny děti do diskuse. Všichni se zájmem povídali. Poslouchaly se navzájem a neopakovaly se.
Nepodařilo se nám jednu holčičku z 1. třídy udržet u tématu - neustále povídala o něčem jiném, kde nebyla souvislost s řešením dané otázky.

Dojmy
Dnes máme pocit, že tomu něco chybělo. Děti sice diskutovali, ale nemělo to "šťávu".

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2014 10:43:30    Předmět: Citovat

18.3.2014 - 13. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání na delší dobu
Děti na sebe dokáží navazovat
Děti dokáží slovy vyjádřit svůj myšlenkový experiment

Plánovaná struktura setkání
Dnešek - Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str.132- 61. Umění odmítnout, Warm up - Aktivita: Jak říci "ne"? (5 min), Cvičení: Odmítnout, nebo vyhovět? (15 min), Námět pro diskusi: Umění odmítnout (15 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti (4 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str.132- 61. Umění odmítnout, Warm up - Aktivita: Jak říci "ne"? (5 min), Cvičení: Odmítnout, nebo vyhovět? (15 min), Námět pro diskusi: Umění odmítnout - Je těžší říci "ne", nebo říci "ano"? (15 min), reflexe (1 min)

Podařilo se děti nadchnout na téma. Aktivně diskutovaly a dávaly i příklady ze svého života, či jiným dětem vysvětlovaly otázku.
Nepodařilo se? Nic nás nenapadá..

Dojmy
Z dnešku máme dobrý pocit.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2014 10:28:44    Předmět: Citovat

25.3.2014 - 14. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (7 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání na delší dobu
Děti na sebe dokáží navazovat
Děti dokáží slovy vyjádřit svůj myšlenkový experiment

Plánovaná struktura setkání
Warmp up - hra Pan čáp ztratil čepičku (5 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 54, téma 7. Přátelství, Cvičení: Je podle vás člověk vaším přítelem, pokud:...(15 min), Námět pro diskusi (tamtéž): Přátelství, pomoc a důvěra (15 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Warmp up - hra Městečko Palermo - děti nás přemluvily ať si zahrajeme tuto hru (7 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 54, téma 7. Přátelství, Cvičení: Je podle vás člověk vaším přítelem, pokud:...(30 min), Mestečko Palermo (3 min)

Podařilo se nám zaktivizovat všechny děti. Se zájmem se zapojovaly. Navazovaly na sebe.
Nepodařilo se nám splnit naplánovanou strukturu. Nestihli jsme reflexi.

Dojmy
Dnešní setkání vnímáme velmi kladně a máme z něj dobrý pocit. A to díky dětem - byly zde v převaze třeťačky, a tak mohly plynule diskutovat a navazovat na sebe, neboť se držely tématu a dokázaly se navzájem poslouchat a kriticky uvažovat.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 04. 2014 09:18:59    Předmět: Citovat

1.4.2014 - 15. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (+-5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání na delší dobu
Děti na sebe dokáží navazovat
Děti dokáží slovy vyjádřit svůj myšlenkový experiment

Plánovaná struktura setkání
Warm up - asociace slov + zpětné rozmotání: já řekla.., protože tys řekla.. (10 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 100 a 101, Cvičení: Hry a hračky, Námět pro diskusi: Zdání a skutečnost, Námět pro diskusi: Umíte si hrát na...(25 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti (10 min), Warm up - asociace slov + zpětné rozmotání: já řekla.., protože tys řekla.. (5 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 100 a 101, Cvičení: Hry a hračky, Námět pro diskusi: Zdání a skutečnost, Námět pro diskusi: Umíte si hrát na...(24 min), reflexe (1 min)

Dětem se podařilo porozumět problematice a dávat příklady ze svého života, či si je vymyslet. Děti dokázaly vyjádřit svůj myšlenkový experiment. Držely se tématu.
Dětem se nepodařilo na sebe navazovat. Nepodařilo se nám udělat dnešní sezení dostatečně zajímavé pro všechny - dvě děti po půlce sezení odešly - přišly za vidinou zahrát si hry, ne filosofovat.. Sad

Dojmy
Dnešní sezení, díky malé účasti a odchodu dvou dívek, vnímáme "smutně".

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2014 09:17:38    Předmět: Citovat

8.4.2014 - 16. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (+-4 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Děti dokáží argumentovat
Děti procvičí tvořivé myšlení
Děti z daného příkladu dokáží vyvodit důsledky

Plánovaná struktura setkání
Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 141 Aktivita: Hra na pomstu (15 min), Cvičení: Pomsta (20 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti (5 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 141 Aktivita: Hra na pomstu + vyvozování důsledků + reflexe aktivity (34 min), reflexe - líbilo/ nelíbilo a proč? (1 min)

Dětem se podařilo sehrát scénky na Hru na pomstu.
Dětem se nedařilo držet svou pozornost. Dvě děti bezprostředně po aktivitě odešly - neúčastnily se vyvozování důsledků a reflexe, což je velká škoda.

Dojmy
Dnes máme záporné pocity. Přišlo málo dětí, pak půlka odešla a zbytek (dvě děti) se nesoustředil, takže nešlo nic moc dělat. Museli jsme snížit požadavky a téměř se nedalo filosofovat.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 04. 2014 09:12:13    Předmět: Citovat

15.4.2014 - 17. setkání
Školní družina Dukelská
1.-2. třída (+-3 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Děti umějí použít myšlenkový experiment na dané téma

Plánovaná struktura setkání
Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 163 Cvičení: Fantazie (20 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 164 Námět pro diskusi: Vnímání (20 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti (15 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 163 Cvičení: Fantazie (25 min)

Dětem se podařilo perfektně uchopit myšlenkový experiment a živě diskutovat.
Dnes se nedařilo jedné holčičce vplout do tématu a tak po chvíli odešla. (Ta ale odchází vždy a spíše nás ruší, a tak jí tu samozřejmě nebudeme držet)

Dojmy
Dojmy máme dnes dobré. Děti téma zaujalo a nadšeně si s námi povídaly.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 04. 2014 09:44:15    Předmět: Citovat

22.4.2014 - 18. setkání
Školní družina Dukelská
1.-3. třída (5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Děti na daných příkladech rozumí významu sprostých a zlých slov.

Plánovaná struktura setkání
Warm up Signály (10 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 150 Cvičení a námět pro diskusi: Sprostá a zlá slova + Cvičení:Máme právo nadávat? (25 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Čekání na děti (5 min), Warm up Signály (8 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 150 Cvičení a námět pro diskusi: Sprostá a zlá slova + Cvičení:Máme právo nadávat? (25 min), reflexe (2 min)

Dětem se podařilo aktivně a se zájmem zapojit. Téma je nadchlo.
Nepodařilo se nám udělat/stihnout reflexi k probíranému tématu.

Dojmy
Z dneška máme radost, protože přišlo (na naše poměry) dost dětí a žádné neodešlo Smile

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 04. 2014 09:13:57    Předmět: Citovat

29.4.2014 - 19. setkání
Školní družina Dukelská
1.-2. třída (2 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Dítě dokáže pochopit daný příklad z více perspektiv a následně ho vysvětlit ostatním popřípadě uvést další upřesňující příklad

Plánovaná struktura setkání
Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 123 Zodpovědnost, Aktivita: Příliš malá/velká zodpovědnost (15 min), Cvičení: Být zodpovědný (20 min), reflexe (5 min)

Skutečná struktura setkání
Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 123 Zodpovědnost, Aktivita: Příliš malá/velká zodpovědnost - zasekli jsme se na vysvětlování pojmu zodpovědnost - děti nevěděli, co znamená a tak jsme se jim to na různých příkladech ze života snažili vysvětlit. Na základě toho nám děti povídali své zkušenosti se zodpovědností/nezodpovědností, pro lepší pochopení významu slova. Aktivitu jsme přeskočili s tím, že nejdřív uděláme cvičení, kde to děti lépe pochopí. Nakonec jsme se na ní nedostali (15 min), Cvičení: Být zodpovědný - prodiskutovali jsme prvních pět otázek ze všech možných perspektiv (20 min), Hra nakonec - Čáp ztratil čepičku - pro odlehčení (5 min)

Dětem se podařilo na základě našich příkladů pochopit, co je to zodpovědnost. Dokázaly dát své vlastní příklady. Při diskusi měly jasnou představu o čem mluví a dokázaly své příklady dovysvětlit.
Nepodařilo se nám asi jen v jednu chvíli na 100% udržet pozornost. Ale takové chvilky jsou nejspíš pro malé děti přirozené.

Dojmy
Dnešní sezení bylo příjemné, avšak děti při diskusi byly trochu nepozorné, ale při tak malé účasti se daly lehce usměrnit a zase se vrátily se zájmem k diskutování.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Saja Drevova



Založen(a): 28.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 05. 2014 07:14:14    Předmět: Citovat

13.5.2014 - 20. setkání
Školní družina Dukelská
1.-2. třída (+-5 dětí)
Časová dotace 40 minut


Cíl setkání
Dítě pochopí co se skrývá pod pojmem neverbální komunikace a dokáže samo vymyslet libovolný neverbální projev/gesto, dle svého výběru

Plánovaná struktura setkání
Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 155 Neverbální komunikace, Cvičení: Řeč těla (20 min), Aktivita/diskuse, jakou si zvolí děti (20 min)

Skutečná struktura setkání
Povídání o tom, co kdo dělal v předchozích týdnech ve volnu, a jak se děti mají (10 min), Filosofický dialog jako cesta k prevenci násilí str. 155 Neverbální komunikace, Cvičení: Řeč těla (20 min), Hra městečko Palermo + Hra poznej, co se změnilo (10 min)

Dětem se podařilo rychle pochopit, co znamená pojem neverbální komunikace. Dokázaly samy vymyslet jaký postoj/gesto připadá na dané situace - a naopak - poznaly, že každý neverbální projev/gesto může mít více významů.
Dětem se příliš nedařilo dodržet pravidlo - Mluví ten, kdo má Myšlenku. Jedna holčička (tatáž jako vždy), v půlce sezení odešla.

Dojmy
Dnes, jelikož to bylo naše poslední sezení, tak jsme ho udělali volnější, aby si ho děti užily a rády na něj vzpomínaly. Při Cvičení: Řeč těla, děti přišly na jednom příkladu k tomu, že jedno neverbální gesto může znamenat spoustu věcí. To nám přišlo hodně dobré.
Dnešní sezení se nám moc líbilo.

Dan & Šája
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign