Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Vltava - Martin, Iva

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:27:25    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Vltava - Martin, Iva Citovat

-datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:31:15    Předmět: 26. 03. 2013 – 1. schůzka Citovat

26. 03. 2013 – 1. schůzka
18 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Hasiči, Policie, Záchranka (H, P, Z)“
Cíl: - představení filozofie pro děti
- zapamatování si telefonních čísel – 150, 158, 155“

Plánovaná časová dotace:
• přiblížení dětem filozofii pro děti (5 min)
• seznámení se a říct o sobě záliby (5 min)
• 1. Hra - Slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra - Jak si zapamatovat telefonní čísla H, P, Z.
( 15+8 jako pouta, 15+0 jako rybník …). (5 min)
• filozofování (myšlenkový experiment) jak by vypadal svět bez H, P, Z. (15 min)
• zhodnocení a zopakování. (5 min)
• 3. Hra – Rychlík: řekneme nějaké začáteční slovo, kdo sedí vedle, musí rychle říct, co ho napadne bez přemýšlení, když ho slyší. (2,5 min)
• rozloučení a úklid třídy (2,5 min)

Skutečná časová dotace:
• představení dětem filozofii pro děti (5 min)
• vytvoření jmenovek a představení se a říct o sobě záliby (10 min)
• 1. Hra - Slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra - Jak si zapamatovat telefonní čísla H, P, Z.
( 15+8 jako pouta, 15+0 jako rybník …). (10 min)
• filozofování (myšlenkový experiment) jak by vypadal svět bez H, P, Z. (20 min)
• zhodnocení a zopakování. (5 min)
• 3. Hra – Rychlík: řekneme nějaké začáteční slovo, kdo sedí vedle, musí rychle říct, co ho napadne bez přemýšlení, když ho slyší. (5 min)
• rozloučení a úklid třídy (5 min)

Co se povedlo:
- naučit děti (zopakovat) telefonní čísla na Z, P, H
- zapojit všechny děti do her
- zaujmout děti

Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- zapojit všechny děti do diskuze
- filozofování (více povídání)

Závěrem:
První schůzka proběhla v pořádku. Děti byly klidné a pozorné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:32:59    Předmět: 02. 04. 2013 – 2. schůzka Citovat

02. 04. 2013 – 2. schůzka
15 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „První školní den“
Cíl: - Pracovat lépe se skupinou
- zapojit více dětí

Plánovaná časová dotace:
• 1. Hra Vysvětlit pojmy: škola-školka, učitel-trenér, úkol-zábava atd. (5 min)
• 2. Hra Slovní fotbal (5 min)
• Čtení příběhu a rekapitulace (5 min)
• Diskuze nad otázkou (15 min)
• 3. Hra rychlík (10 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• 1. Hra Vysvětlit pojmy: škola-školka, učitel-trenér, úkol-zábava atd. (5 min)
• 2. Hra Slovní fotbal (5 min)
• Čtení příběhu a rekapitulace (5min)
• Diskuze nad otázkou (15 min)
• 3. Hra rychlík (5 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)


Co se povedlo:
Děti na sebe navazovaly.
Co se nepovedlo:
Udržet si 100% pozornost.

Závěrem:
Vzhledem k probíranému tématu, jsme dokázali děti zapojit do diskuze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:34:42    Předmět: 09. 04. 2013 – 3. schůzka Citovat

09. 04. 2013 – 3. schůzka
12 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Škola“ Saša a Markétka – 1. Kapitola
Cíl: - Pracovat lépe se skupinou
- zapojit více dětí

Plánovaná časová dotace:
• 1. Hra Slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra Předvádění pomocí mimiky emoce (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (5 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 3. Hra Pantomima (10 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• 1. Hra Slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra Předvádění pomocí mimiky emoce (15 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (5 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 3. Hra Pantomima (10 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)


Otázky, které v diskuzi zazněly:
• Jak si mohla panenka urazit hlavu?
• Odkud se bere nemocnice pro panenky?
• Proč si s panenkou nehraje?
• Jak to, že měla jinou hlavu?
• Jak to, že to byla panenka, když to byl kluk?
• Proč si s ní nechtěl už hrát?

Co se povedlo:
Konečně jsme zvládli Aleše (nejzlobivější dítě). Dokonce řekl i něco smysluplného.

Co se nepovedlo:
Zapojit všechny děti.

Závěrem:
Dnešním filozofováním jsme byli spokojeni, protože se nám podařilo zvládnout zlobivé děti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:35:24    Předmět: 16. 04. 2013 – 4. schůzka Citovat

16. 04. 2013 – 4. schůzka
16 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Tetování“ Saša a Markétka – 2. Kapitola
Cíl: - rozhodovat se a vyhodnocovat
- zjistit, co si děti zapamatovaly, z minulé hodiny

Plánovaná časová dotace:
• Opakování z minulé hodiny (5 min)
• 1. Hra Slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra Pantomima – Děti jsou rozděleny do skupin, v každé skupince dostanou slovo a to musí bez zvuku předvést ostatním skupinám. (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (5 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 3. Hra za odměnu Pantomima (10 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• Opakování z minulé hodiny (5 min)
• 1. Hra Slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra Pantomima – Děti jsou rozděleny do skupin, v každé skupince dostanou slovo a to musí bez zvuku předvést ostatním skupinám. (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 3. Hra za odměnu Pantomima (10 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)


Otázky, které v diskuzi zazněly:
• Proč měla učitelka tetování?
• Proč měl učitel dlouhé ruce a nohy?
• Proč pan učitel umněl kroutit ruce? („psané otázky“)

Co se povedlo:
Děti motivovat hrou (za odměnu vždy na konci hodiny)

Co se nepovedlo:
Zapojit do diskuze všechny děti.
Zaujmout děti – větší nepozornost (bylo krásné počasí)

Závěrem:
Některé děti se na nás těší a některé prohazují: „Jééé už zase“. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:36:17    Předmět: 23. 04. 2013 – 5. schůzka Citovat

23. 04. 2013 – 5. schůzka
18 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Držení těla“ Saša a Markétka – 4. Kapitola
Cíl: Procvičovat vyjadřování

Plánovaná časová dotace:
• Opakování (5 min)
• 1. Hra Jak držíme své tělo (10 min)
• 2. Hra režisér - děti poslouchaly pokyny (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• Opakování (5 min)
• 1. Hra Jak držíme své tělo (15 min)
• 2. Hra režisér - děti poslouchaly pokyny (10 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (10 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)


Otázky, které v diskuzi zazněly:
• Proč chodila jako princezna?
• Proč měla tak dlouhé ruce?
• Proč spolu kamarádili?
• Proč je někdo smutný?
• Proč mu puklo srdce?
• Proč má v očích kuličky?

Co se povedlo:
Zvolit zábavné aktivity pro dané téma. Děti si aktivity užívaly.


Co se nepovedlo:
Ne všechny děti se dokázaly vyjádřit.

Závěrem:
S dnešní hodinou jsme byli spokojeni. I přes krátkou diskuzi děti dokázaly na sebe navazovat a i poslouchat se, což se nám ještě nepodařilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:36:50    Předmět: 30. 04. 2013 – 6. schůzka Citovat

30. 04. 2013 – 6. schůzka
17 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Pohádkové filozofování“
Cíl: - filozofovat na knihu: Červená Karkulka
- diskutovat o pohádce a pohádkových postav

Plánovaná časová dotace:
• Opakování minulé hodiny (5 min)
• Hra - Slovní fotbal (5 min)
• Čtení příběhu (5 min)
• Převyprávění příběhu (5 min)
• Diskuze a filozofování (25 min)

Skutečná časová dotace:
• Opakování minulé hodiny (5 min)
• Hra - Slovní fotbal (5 min)
• Čtení příběhu (5 min)
• Převyprávění příběhu (10 min)
• Diskuze a filozofování (30 min)

Otázky:
• Proč vlk snědl Karkulku a babičku?
• Proč se Karkulka s vlkem bavila?
• Proč jim myslivec pomohl?
• Co nesla Karkulka v košíčku?
• Proč dal myslivec vlkovi do břicha kamení?

Co se povedlo:
Děti téma bavilo, do diskuze a hry se s nadšením zapojily všechny děti.

Co se nepovedlo:
Dodržení časové dotace.

Závěrem:
Děti byly spokojený a nechtěly hodinu ukončit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:37:47    Předmět: 07. 05. 2013 – 7. schůzka Citovat

07. 05. 2013 – 7. schůzka
7 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Kapitola 5.
Cíl: pochopení pravidla a účel

Plánovaná časová dotace:
• Opakování pravidel (5 min)
• 1. Hra slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra následky, když nedodrží pravidlo (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• Opakování pravidel (5 min)
• 1. Hra slovní fotbal (5 min)
• 2. Hra následky, když nedodrží pravidlo (10 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)


Otázky, které v diskuzi zazněly:
• K čemu jsou dobré pravidla?
• Chceme pravidla?
• Co se stane, když je nedodržím?

Co se povedlo:
Pravidla připomenout a procvičit.

Co se nepovedlo:
Usměrnit Aleše.

Závěrem:
Dnešní hodina byla náročnější, protože některým jedincům dělalo problém některá pravidla dodržet.



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:38:23    Předmět: 21. 05. 2013 – 8. schůzka Citovat

21. 05. 2013 – 8. schůzka
14 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: věc a člověk a rodina 5. Kapitola Nemocnice pro panenky
Cíl: pracovat v týmu, děti se poslouchají navzájem

Plánovaná časová dotace:
• 1. Hra v týmu řazení příbuzných do struktury (dcera, vnuk, strýček, babička, atd.)
(10 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 2. Hra v týmu krátká scénka (děti zahrály scénku, kterou si vylosovaly, např. maminka si čte žákovskou knížku). (8 min)
• Rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• 1. Hra v týmu řazení příbuzných do struktury (dcera, vnuk, strýček, babička, atd.)
(10 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (10 min)
• 2. Hra v týmu krátká scénka (děti zahrály scénku, kterou si vylosovaly, např. maminka si čte žákovskou knížku). (20 min)
• Rozloučení a úklid třídy (2 min)

Otázky, které v diskuzi zazněly:
• Co je příbuzný?
• Jak Kulíšek snídá?
• Proč narazil?
• Proč nechtěl novou hlavu?
• Proč si s ní už nehrál?


Co se povedlo:
Děti překvapily a navazovaly na sebe i poslouchaly ostatní – to je velký úspěch.


Co se nepovedlo:
dodržet časovou dotaci, většinou kvůli hrám, které děti moc baví.

Závěrem:
Dnes jsme s dětmi četli příběh mnohem delší, než byly doposud zvyklé i přes to, však byly pozorné a zapojily se do většiny aktivit i filozofování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:39:20    Předmět: 28. 05. 2013 – 9. schůzka Citovat

28. 05. 2013 – 9. schůzka
17 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: chůze, běh a rychlost
Cíl: Obhájit své tvrzení a naslouchání tvrzení druhých

Plánovaná časová dotace:
• 1. Hra Had – Jsou rozdány kartičky a děti se řádí na hadovi podle nějakého kriteria (rychlost- žížala, slimák, člověk, gepard). (10 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 2. Hra (8 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)

Skutečná časová dotace:
• 1. Hra Had – Jsou rozdány kartičky a děti se řádí na hadovi podle nějakého kriteria (rychlost- žížala, slimák, člověk, gepard). (10 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 2. Hra (8 min)
• rozloučení a úklid třídy (2 min)


Otázky, které v diskuzi zazněly:
• Proč člověk běhá?
• Jak být rychlejší?
• Je rychlost lepší?


Co se povedlo:
Dodržet časovou dotaci
Zapojit všechny děti

Co se nepovedlo:
Úplně splnit stanovený cíl

Závěrem:
Vlivem neustálého odchodu dětí na různé kroužky jsme byli neustálé rušeni a děti byly jak z divokých vajec, přesto jsme je dokázali zapojit do diskuze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martin Holfaier



Založen(a): 13.6.2013
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 06. 2013 23:40:33    Předmět: 04. 06. 2013 – 10. schůzka Citovat

04. 06. 2013 – 10. schůzka
11 dětí 1. Třída, začátek v 13:00
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: „Sportovní den“
Cíl: -Filozofování na téma „sport a já“ (den byl připravený od školy a my jsme navázali)
-Zjistit hodnocení našich hodin – děti nás hodnotily.

Plánovaná časová dotace:
• Zopakování hodiny (5 min)
• Hra – rychlík na slovo míč (5 min)
• Děti si měly vybrat oblíbený sport (5 min)
• Diskutování a filozofování na téma – „sport a já“ (15 min)
• Hodnocení hodin (15 min)

Skutečná časová dotace:
• Zopakování hodiny (5 min)
• Hra – rychlík na slovo míč (5 min)
• Děti si měly vybrat oblíbený sport (5 min)
• Diskutování a filozofování na téma – „sport a já“ (20 min)
• Hodnocení hodin (10 min)

Otázky:
• Proč by se mělo sportovat?
• Může každý dosáhnout výsledku, kterého chce?
• Jaký sport je nejoblíbenější?
• Proč je důležité, být zdraví?

Co se povedlo:
Děti téma „sport a já“ bavilo, protože hned po hodině, měly sportovní den se školou, na který se celou dobu velice těšily. Poté nás děti hodnotily a to kladně. Smile

Co se nepovedlo:
Do tématu se zapojovali více chlapci než dívky, při hodnocení se děti hodně opakovaly a hodnotily spíše naše vystupování, než jejich postřehy uvnitř sebe.

Závěrem:
Tento den už téma měl, a na nás bylo, jestli se zapojíme nebo z něj vybočíme. Dětem se naše hodiny líbily i Alešovi, který byl největší zlobidlo ve třídě. Z této hodiny máme dobrý pocit, podle hodnocení ze strany dětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:03:25    Předmět: Citovat

Pokračování

21. 10. 2013 – 1. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: z/Země
Cíl: Připomenutí a přiblížení filozofii pro děti.

Plánovaná časová dotace:
Jak budou vypadat naše hodiny (10 min)
Povídání o sobě, záliby, oblíbené jídlo, barva (10 min)
vyprávění příběhu "Filozofická otázka" placatá x kulatá Země (15 min)
zhodnocení , zopakování, diskuze, otázky (10 min)

Skutečná časová dotace:
Odpovídá +/- několik minut

Co se povedlo:
• Věnovat se všem dětem.
• Namotivovat děti na další schůzku (domluvili jsme se jakou mají rádi hru, a ke konci si vždy zahrajeme).

Co se nepovedlo:
• Zapojit všechny děti, některé se nechtěly zapojit i přes naší snahu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:04:22    Předmět: Citovat

28. 10. 2013 – 2. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Animovaný film
Cíl: Použít film jako podnět k filozofování, naslouchání jeden druhému.

Plánovaná časová dotace:
• zopakování (5 min)
• 1. Hra Zahřívací krátká - rychlík (10 min)
• 2. Hra – Převyprávění filmu dětmi (každé dítě kousek) (10 min)
• filozofování o příběhu (15 min)
• zhodnocení (5 min)

• Motivace 3. Hra za odměnu, která děti bavila většinou pantomima atd.. (navíc)

Skutečná časová dotace: (+10 min)

Co se povedlo:
• Děti byly v týdnu na filmu Zataženo občas trakaře 2, tak ho využít a zapojit všechny děti do diskuze.

Co se nepovedlo:
• Děti na sebe nenavazovaly, některé dobré myšlenky a nápady se nám nepodařilo udržet.
• Dodržet časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:05:11    Předmět: Citovat

04. 11. 2013 – 3. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Saša a Markétka 3. kapitola, Nemocnice pro panenky
Cíl: Pochopení pravidel, připomenout pravidla, Naučit děti tvořit otázky k příběhu.

Plánovaná časová dotace:
• zopakování (5 min)
• 1. Hra Zahřívací krátká - slovní fotbal (10 min)
• Čtení a výběr otázky (15 min)
• filozofování o příběhu (10 min)
• zhodnocení (5 min)

• Motivace 3. Hra za odměnu, která děti bavila většinou pantomima atd.. (navíc)

Skutečná časová dotace: (+10 min)
otázky:
Jak mohla panenka dostat novou hlavu? (Kamča)
Proč táhla Kulíška do školky? (Sandra)
Proč už si s ním nehrála? (David) a proč ho dala na skříň? (Sam)
Proč Kulíška nevyhodila a nekoupili novou panenku? (Luci)
Kdo to byl Kulíšek? (Sandra)
Proč byl Kulíšek u doktora? (Anetka, Páťa)
jak mohl jít Kulíšek do nemocnice? (Luci)
Proč se jmenovala Kulíšek? Zvířecí jméno? (David)
Proč mu ublížila ? (Vašík)

Co se povedlo: Děti pokládaly plno otázek.
Co se nepovedlo: Dodržet časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:06:50    Předmět: Citovat

11. 11. 2013 – 4. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Nemocnice pro panenky 2. kapitola
Cíl: děti porozumí textu, tvoří otázky k příběhu, hledají odpovědi

Plánovaná časová dotace:
• Navození atmosféry, opakování (5 min)
• Hra slovní fotbal (5 min)
• Čtení příběhu (10 min)
• Převyprávění příběhu (5 min)
• Diskuze a filozofování, otázky (15 min)
• Zhodnocení (5 min)

• Motivace 3. Hra za odměnu, která děti bavila většinou pantomima atd.. (navíc)

Skutečná časová dotace: (+10 min)

zapojili jsme cvičení:
Co je pro Nás dobré? s. 38.
Co znamená slovo dobré? s. 43.
Kdo je to dobrý člověk? s. 43.
Co dělá člověka dobrým? s. 42.

Co se povedlo:
• Děti měly velkou snahu rozlišit důležité od nedůležitého a zapojila se většina.

Co se nepovedlo:
• Dodržení časové dotace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:07:16    Předmět: Citovat

18. 11. 2013 – 5. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Nemocnice pro panenky 4. kapitola
Cíl: děti porozumí textu, tvoří otázky k příběhu, hledají odpovědi

Plánovaná časová dotace:
• 1. Hra rychlík na slovo krása (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 2. Hra pantomima (10 min)
• Rozloučení a úklid třídy (5 min)
• Motivace 3. Hra za odměnu, která děti bavila většinou pantomima atd.. (navíc)

Skutečná časová dotace: (+3 min)

Co se povedlo:
Dodržení časové dotace.

Co se nepovedlo:
Zapojit všechny děti. Chlapci se do tohoto tématu moc nezapojovali.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:07:34    Předmět: Citovat

25. 11. 2013 – 6. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Nemocnice pro panenky pokračování 4. kapitoly
Cíl: děti porozumí textu, tvoří otázky k příběhu, hledají odpovědi

Plánovaná časová dotace:
• Navození atmosféry a zopakování minulé hodiny (5 min)
• 1. Hra mimika obličeje – výrazy (5 min)
• Čtení příběhu a tvoření otázek 10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• 2. Hra malování ve dvojicích bez mluvení (10 min)
• Rozloučení a úklid třídy (2 min)
• Motivace 3. Hra za odměnu, která děti bavila většinou pantomima atd.. (navíc)

Skutečná časová dotace: (+5min)

Co se povedlo:
Děti byly spokojeny při hraní her a zapojovaly se do nich s nadšením všechny s tím, že chtějí ještě hrát. Částečné dodržení časové dotace.

Co se nepovedlo:
Děti dnes byly hodně akční a udržet si kázeň bylo velmi náročné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:07:49    Předmět: Citovat

02. 12. 2013 – 7. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Zdravá životospráva, jídlo, pohyb.
Cíl: Děti se orientují ve zdravém jídelníčku, Objasní rozdíly zdravého a nezdravého způsobu života.

Plánovaná časová dotace:
• Navození atmosféry a opakování (5 min)
• 1. Hra výběr obrázků jídla a zařazení zdravé, nezdravé (10 min)
• Zadání otázek (10 min)
• Diskuze nad otázkami (15 min)
• Zhodnocení, rozloučení a úklid třídy (5 min)
• Motivace 2. Hra za odměnu, pantomima na téma sport (navíc)

Skutečná časová dotace: (+10 min)

Otázky:
• Jak se chovat k našemu tělu?
• Sportem ke zdraví, příležitostné x profesionální sportování?
• Léky nám jen pomáhají nebo mohou zdraví i škodit?
• Co znamená jsme to, co jíme?
• Pravidelný jídelníček ano nebo ne?
• Jak vypadá zdraví jídelníček?

Co se povedlo:
• Děti se do tématu zapojovaly.

Co se nepovedlo:
• Dodržení časové dotace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:08:40    Předmět: Citovat

13. 12. 2013 – 8. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Peníze, Svět bez peněz
Cíl: Rozvoj tvořivého myšlení.

Plánovaná časová dotace:
• zopakování (5 min)
• co bych udělal/a, kdybych měl/a 10, 100, 1000 a nekonečně peněz (10 min)
• filozofování a myšlenkový experiment (potřebujeme peníze?, svět bez peněz?) (15 min)
• 2. Hra – hra dolar a euro, dolar stoupá euro klesá, děti stojí nebo jsou na bobku (10 min)
• zhodnocení a zopakování. (5 min)

• Motivace 3. Hra za odměnu, která děti bavila většinou pantomima, atd.. (navíc)

Skutečná časová dotace: (-5 min)

Co se povedlo:
• Zapojit méně se zapojující děti i ve hře.

Co se nepovedlo:
• Děti opět na sebe moc nenavazovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:09:29    Předmět: Citovat

06. 1. 2013 – 9. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Internet, Bezpečnost na internetu
Cíl: Připravit děti na internet, Seznámit je s desaterem bezpečného chování na internetu

Plánovaná časová dotace:
• zopakování (5 min)
• 1. Hra Zahřívací krátká - slovní fotbal (10 min)
• filozofování - hrozby internetu, k čemu slouží internet, realita x internet - cizí člověk na ulici x cizí člověk na chatu (15 min)
• Desatero chování na internetu (10 min)
• zhodnocení a zopakování. (5 min)

• Motivace 3. Hra Virus Hill (navíc)

Skutečná časová dotace: (+7 min)

Co se povedlo:
• Přesto, že děti neumí ještě pořádně psát a číst (spousta z nich má tablety, chytré telefony a internet využívají hlavně hry), dokázaly vysvětlit k čemu slouží internet i přijít na různé hrozby.
• Potom došly k závěru že se na internetu mají chovat jako na ulici nebavit se s cizím člověkem. Zapamatovaly si některé body z desatera chování na internetu.

Co se nepovedlo:
• Jen 50% filozofování, ale smysl to mělo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MartinHolfaier



Založen(a): 2.2.2014
Příspěvky: 10
Město: ČESKÉ BUDĚJOVICE

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2014 22:10:23    Předmět: Citovat

23. 1. 2014 – 10. schůzka
Počet dětí je vždy různý, 1. a 2. Třída, začátek v 13:00.
(Bohužel mají různé kroužky, nepracujeme stále se stejnou skupinou.)

Téma: Mimozemšťané
Cíl: Rozvíjet představivost, fantazii , procvičovat odůvodňování

Plánovaná časová dotace:
Děti si namalují mimozemšťana (10min)
Děti si navzájem ukazují své obrázky a zdůvodňují, proč ho nakreslily právě tak (10min)
Samotné povídání "filozofování" (20min)
Zhodnocení (5min)

Skutečná časová dotace: (+7 min)
Otázky:
• Viděli jste už nějaký film o mimozemšťanech?
• Myslíte, že mimozemšťané opravdu existují?
• Byl by hodný nebo zlý a proč si to myslíte?
• Jak by asi vypadal jejich svět?
• .....
Co se povedlo:
• Snad jen dodržet strukturu.

Co se nepovedlo
• Udržet si pozornost, děti byly rozdováděné, Tentokrát tam byly děti z kroužků, které normálně nemíváme.
• Dodržet časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign