Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 21. 05. 2013 16:45:41 Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - DM Hvizdal - Alena Č. |
|
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 22. 05. 2013 20:52:06 Předmět: |
|
|
1.schůzka; 20. 5. 2013; 14 studentek SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: P. Laurendeau, Lukáš a Lenka
CÍL: Vzájemné seznámení a představení Filozofie pro děti
ZAČÁTEK: v 19h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 45 min.
- přivítání a příprava klubovny - 3 min.
- seznámení se se studentkami a příprava jmenovek - 5 min.
- krátké představení filozofie pro děti a jejího významu - 2 min.
- čtení z knihy ( 1. kapitola)- 5 min.
- tvorba otázek a jejich psaní na tabuli - 10 min.
- výběr otázky, hlasování - 2 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 15 min.
- shrnutí a rozloučení s motivací na příští setkání - 3 min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 48 min.
- přivítání a příprava klubovny - 3 min.
- seznámení se se studentkami a příprava jmenovek - 5 min.
- krátké představení filozofie pro děti a jejího významu - 3 min.
- čtení z knihy - 4 min.
- tvorba otázek a jejich psaní na tabuli - 12 min.
- výběr otázky, hlasování - 3 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 15 min.
- shrnutí a rozloučení s motivací na příští setkání - 3 min.
CO SE POVEDLO:
- dodržet naplánovanou náplň schůzky
- vzbudit pozornost a docílit spolupráce se studentkami
CO SE NEPOVEDLO:
- lehce jsem překročila časový plán
Otázky:
1. Proč malé děti utěší, když najdou nebo dostanou odpověď na něco, z čeho mají strach?
2. Proč se děti bojí bouřky?
3. Jak starý je Jirka?
4. Proč děti fascinuje bouřka?
5. Jak se ubránit strachu z bouřky?
6. Co je na bouřce tak hrozivého?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 1.
ZÁVĚREM:
Na Domov mládeže jsem přicházela s očekáváním, že práce se staršími dětmi bude snažší, oproti minulému pololetí, kdy jsme filozofovali se třeťačky ve školní družině. Nemýlila jsem se. Jen jsem se trochu obávala přístupu děvčat, jaké budou. Děvčata mne mile přijala a překvapila svou ochotou spolupracovat. Reagovala na mé podněty a i přes drobné příhody k pousmání se dobře koncentrovala. Např. při čtení z knihy mne první dívka nepochopila, že budeme číst nahlas a v tichosti se zahleděla do řádků v knize. Po chvilce jsme se začali smát a já se omluvila a zdůraznila, že čteme nahlas . Chudák Magda celá zčervenala, ale vzala to sportovně a smála se s námi.
Děvčata vybrala otázku a velmi hezky spolupracovala při definování nejdůležitějších slov. Dopracovali jsme se i k odpovědi, shrnutí jsem na této první schůzce provedla já, ale příště ho nechám na děvčatech.
___________________________
Alena
Naposledy upravil Alena Čechová dne 25. 05. 2013 14:30:28, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 25. 05. 2013 14:29:46 Předmět: |
|
|
2.schůzka; 23. 5. 2013; 14 studentek SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: P. Laurendeau, Lukáš a Lenka
CÍL: Připomenutí struktury filozofování, rozvoj myšlení
ZAČÁTEK: v 17h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- přivítání a připomenutí minulé schůzky - 5min.
- hra "na představy": "jakým zvířetem bych chtěla být a proč?" - 15min.
- čtení z knihy (2. kapitola) - 5min
- otázky - tvorba a psaní na tabuli - 10min.
- výběr otázky - 5min.
- diskuze - 15min.
- shrnutí a rozloučení - 5min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 1,13h
- přivítání a připomenutí minulé schůzky - 5min.
- hra "na představy": "jakým zvířetem bych chtěla být a proč?" - 22min.
- čtení z knihy (2. kapitola) - 4min
- otázky - tvorba a psaní na tabuli - 8min.
- výběr otázky - 5min.
- diskuze - 26min.
- shrnutí a rozloučení - 3min.
CO SE POVEDLO:
- děvčata opět dobře spolupracovala při tvorbě otázek
- dodržela jsem plánované činnosti
- dobře funguje spolupráce děvčat ve skupinkách
CO SE NEPOVEDLO:
- poněkud jsem přetáhla plánovaný čas, ale nechtěla jsem předčasně ukončit diskuzi
- špatně jsem zaparkovala a paní vrátná měla tendenci mne na to upozornit, čímž lehce narušila schůzku , děvčata to vzala sportovně
OTÁZKY:
1. Jak limituje člověka tělesné postižení?
2. Proč často máme problém přijmout někoho odlišného?
3. Proč většinou ucítíme strach, když někdo křičí?
4. Co je a jak funguje nová rodina?
5. Proč už někdy spolu rodiče nechtějí žít?
6. Proč se všichni těší na prázdniny?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 3
ZÁVĚREM:
Děvčata dnes opět hezky spolupracovala, sešla se v plném počtu. Při hře "na představy" se vlastně vzájemně představila převtělením se do jim nejsympatičtějšího zvířátka. Hra je bavila a opět jsme se u ní zasmály.
Otázky jsem nechala děvčata tvořit po dvojicích. Odpovědi na vybranou otázku jsme se tak úplně nedobraly, protože jsme lehce odbočily , ale byla jsem ráda za jejich aktivitu, nápady a spolupráci.
________________________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 27. 05. 2013 23:01:57 Předmět: |
|
|
3.schůzka; 27. 5. 2013; 9 studentek SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: P. Laurendeau, Lukáš a Lenka
CÍL: Rozvoj spolupráce, tolerance a tvořivého myšlení
ZAČÁTEK: 19h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- uvítání, příprava klubovny - 3min.
- cvičení na téma: co je to vzpoura a jaké má podoby? - 10min.
- čtení z knihy, 3. kapitola - 5min.
- tvorba otázek - 10min.
- výběr otázky - 5min.
- diskuze - 20min.
- shrnutí a rozloučení - 7min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 55min.
- uvítání, příprava klubovny - 3min.
- cvičení na téma: co je to vzpoura a jaké má podoby? - 10min.
- čtení z knihy, 3. kapitola - 7min.
- tvorba otázek - 12min.
- výběr otázky - 4min.
- diskuze - 14min.
- shrnutí a rozloučení - 5min.
CO SE POVEDLO:
- dobraly jsme se inteligentní odpovědi
- některá děvčata velmi pěkně reagovala
- podařilo se vytvořit zajímavé otázky
CO SE NEPOVEDLO:
- o 5min. jsem ukončila dříve setkání
- menší aktivita dívek
OTÁZKY:
1. Proč se někdy chováme nepochopitelně a vedeme soukromé války?
2. Proč má Lenka z bouřky, kterou rozpoutala, radost?
3. Proč se cítíme lépe, více tomu rozumíme, když si o tom s někým promluvíme, zeptáme se?
4. Proč se stydíme mluvit o sexu?
5. Je dobré se svěřit s problémy ostatních rodičům, učitelovi?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 4.
ZÁVĚREM:
Na začátku dnešního setkání se mi přišly omluvit tři dívky, že už nechtějí dál chodit, protože je filozofování neoslovilo. Další dvě byly nemocné. Ale celkově jsem měla z dnešní schůzky pocit, že děvčata lehce stagnovala, byla pohodlná přemýšlet. Navíc jsem měla příběh, který se týkal sexu a cítila jsem z děvčat ostych a neochotu se vyjadřovat. I tvorba otázek se díky tomu prodloužila a byla jsem ráda, že si děvčata zvolila právě otázku č.4. Podařilo se mi, na první pohled jednoduchou otázku, s děvčaty pěkně rozebrat a některá děvčata velmi pěkně spolupracovala. Jelikož jsem však stále cítila ze strany dívek neochotu dál na toto téma diskutovat, nechtěla jsem je trápit a ukončila diskuzi o chvilku dříve oproti plánu. Z diskuze vyplynulo, že se jedná především o intimitu. Zdůrazněna byla také vyzrálost a zodpovědnost.
____________________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 02. 06. 2013 16:21:10 Předmět: |
|
|
4.schůzka; 30. 5. 2013; 11 studentek SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: P. Laurendeau, Lukáš a Lenka
CÍL: Rozvoj verbální spolupráce a schopností uvažování
ZAČÁTEK: v 17h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- uvítání, příprava klubovny - 3min.
- cvičení: "co je a není normální" - modelové hodnotící věty - 10min.
- čtení příběhu: kap. 4 Rozruch ve škole - 5min.
- tvorba otázek a výběr ot. k diskuzi - 15min.
- diskuze - 20min.
- shrnutí a rozloučení - 7min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 65min.
- uvítání, příprava klubovny - 3min.
- cvičení: "co je a není normální" - modelové hodnotící věty - 10min.
- čtení příběhu: kap. 4 Rozruch ve škole - 6min.
- tvorba otázek a výběr ot. k diskuzi - 12min.
- diskuze - 24min.
- shrnutí a rozloučení - 10min.
CO SE POVEDLO:
- kolektivní spolupráce na tvorbě otázek
- některá děvčata překvapují bystrostí a postřehy
- dodržet plán
CO SE NEPOVEDLO:
- stagnace dívek lehce přetrvává, připisuji to večerní hodině
OTÁZKY:
1. Co znamená "být/nebýt normální?
2. Proč je tak těžké pro Lenku přijmout nevlastního (nového) bratra?
3. Proč lidi ostatním rádi nahánějí strach?
4. Bojíme se rádi?
5. Má postižený člověk větší strach než nepostižený?
- k diskuzi vybrána otázka č. 2.
ZÁVĚREM:
V zimním semestru u dětí ve družině jsme si docela stěžovali na nesoustředěnost dětí, na úspěšné narušitele a tím pádem na těžko udržitelnou kázeň při diskuzích a celkové práci. Sem tam přišlo narušitelů méně, práce byla úspěšnější a my jsme z ní měli lepší pocity. Dnes pracuji se studentkami prvního ročníku střední školy a s kázní ani mít problémy nemohu. Děvčata jsou příjemná a spolupracují. Na začátku schůzky si mne zkoumavě měří: copak jsem si pro ně připravila dnes? Po minulé schůzce, kdy se děvčata docela ostýchala rozebírat otázku sexu (kterou si však sama vybrala ), nyní téma nebylo ožehavé. I tak mám z nich ale pocit lehké pohodlnosti přemýšlet, některá se téměř vůbec nezapojují, přesto však na schůzky chodí. Vesměs ale vládne příjemná atmosféra.
_______________________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 04. 06. 2013 20:50:14 Předmět: |
|
|
5.schůzka; 3. 6. 2013; 6 dívek, SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: Matthew Lipman - Lisa (14. kapitola - Zápas)
CÍL: Zamyšlení nad "fér/nefér", rozvoj tvořivosti
ZAČÁTEK: 19h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- příprava klubovny, uvítání - 3min.
- hra - scénky na téma: "co je fér" - 20min.
- čtení příběhu - 5min.
- tvorba a výběr otázky - 10min.
- diskuze - 20min.
- rozloučení - 2min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 70min.
- příprava klubovny, uvítání - 7min.
- hra - scénky na téma: "co je fér" - 10min.
- čtení příběhu - 10min.
- tvorba a výběr otázky - 14min.
- diskuze - 27min.
- rozloučení - 2min.
CO SE POVEDLO:
- dnes byla diskuze živá a uvolněnější, než předešlé
- scénky vznikly rychleji, děvčata byla aktivní
- lepší vzájemná spolupráce mezi děvčaty
CO SE NEPOVEDLO:
- přetáhla jsem plánovaný čas, ale nechtěla jsem dříve ukončit zajímavé téma diskuze
OTÁZKY:
1. Jaký je rozdíl mezi tím, co je fér a tím, co je správné?
2. Proč se lidé dohadují o tom, co je a co není fér?
3. Proč rodiče někdy rozhodnou mezi sourozenci tak, že to děti cítí nefér?
4. Co je to fair play?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 2.
ZÁVĚREM:
Dnešní schůzku poznamenaly záplavy. Některá děvčata vůbec nedorazila na internát. Také se projevuje blížící se konec školního roku, mají více učení a omlouvala se z důvodu přípravy na velké písemné práce. Přesto se dnešní večer sešlo, dle mého názoru, to nejzdravější jádro chytrých hlaviček a i přes nižší počet dívek (nebo možná právě proto )byla debata velmi hezká. Děvčata se propracovala k pojmům jako tolerance, snášenlivost, proměnlivost. Velmi hezky spolupracovala s tabulí.
___________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 09. 06. 2013 20:44:41 Předmět: |
|
|
6.schůzka; 6. 6. 2013; 8 dívek, SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: Matthew Lipman - Kio a Ali (úryvek z druhé kapitoly)
CÍL: Prohloubení myšlenkových pochodů, hledání alternativ
ZAČÁTEK: 17h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- uvítání, příprava klubovny - 3 min.
- cvičení - "jaké to je, když člověk nevidí?" - 10 min.
- čtení příběhu - 5 min.
- tvorba otázek a výběr - 10 min.
- diskuze - 20 min.
- shrnutí, rozloučení - 12 min.
[b]SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 56 min.
- uvítání, příprava klubovny - 5 min.
- cvičení - "jaké to je, když člověk nevidí?" - 13 min.
- čtení příběhu - 5 min.
- tvorba otázek a výběr - 14 min.
- diskuze - 14 min.
- shrnutí, rozloučení - 5 min.
CO SE POVEDLO:
- cvičení dívky bavilo, zapojily se všechny
- hledání alternativ jsme uplatnili jak ve cvičení, tak v diskuzi
CO SE NEPOVEDLO:
.......
OTÁZKY:
1. Proč rodiče často vidí své vlastní děti jako nejkrásnější?
2. Může člověk vidět, i když nevidí?
3. Vidí své děti tatínkové stejně jako maminky?
4. Proč člověk má potřebu někomu věřit?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 2
ZÁVĚREM:
Dnešní setkání proběhlo bezproblémově a zapojila se všechna děvčata, protože jsem do cvičení i diskuze postupně vyzvala i méně aktivní dívky. Bylo zajímavé, že jejich reakce byly velmi podnětné, avšak při diskuzi samotné se moc neprojevují. Snažila jsem se je tedy povzbuzovat a předávat jim štafetu slova, když zrovna nikdo jiný nemluvil. Také jsem se snažila o to, aby reagovala přesně na to, co bylo již vyřčeno, a tím zjistila, jak si navzájem nasloucháme. Děvčata byla při věci a při hledání alternativ k vybrané otázce byla kreativní.
_________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 10. 06. 2013 20:58:43 Předmět: |
|
|
7.schůzka; 10. 6. 2013; 4 dívky, SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: Ludmila Muchová - ---aděje na s---
CÍL: Snaha o přesné vyjádření a zdůvodnění názorů, uvádění protikladů
ZAČÁTEK: 19h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- uvítání, příprava klubovny - 5 min.
- cvičení: "víra", "láska" - 15min.
- čtení z knihy - kapitola 256: SEN - 5min.
- tvorba a výběr otázky - 10min.
- diskuze - 20min.
- rozloučení - 5min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- uvítání, příprava klubovny - 10 min.
- cvičení: "víra", "láska" - 10min.
- čtení z knihy - kapitola 256: SEN - 5min.
- tvorba a výběr otázky - 12min.
- diskuze - 20min.
- rozloučení - 3min.
CO SE POVEDLO:
- podařilo se splnit cíl, děvčata odůvodňovala svá vyjádření
- byly vytvořeny zajímavé otázky
CO SE NEPOVEDLO:
- mrzí mne nízká docházka
OTÁZKY:
1. Myslíte si, že víra v Boha dává lidem svobodu?
2. Když pomyslíme na někoho, a v tom okamžiku pocítíme energii a radost, je to láska?
3. Souvisí víra v Boha s klidem v duši?
4. Jaký je rozdíl mezi strachem a úzkostí?
5. Proč se bojíme někdy udělat něco, přestože víme, že to potřebujeme?
6. Věříme v něco proto, abychom se přiblížili nějakému našemu cíli?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 3
ZÁVĚREM:
Opět se přišlo na začátku schůzky omluvit několik děvčat z důvodu finiše ve škole, že mají hodně učení. Nijak to neřeším, nutit je nemohu. Děvčata, která se zúčastnila, velmi hezky spolupracovala. V souvislosti s vybranou otázkou se propracovala k objasnění pojmů a zdařile polemizovala nad definicemi "víry v Boha", "klidu" a "duší". Padly zde výrazy jako: důvěra, pomoc, síla, pohoda, přesah, charakter a další. Také se jim dařilo objasnění pojmů pomocí protikladů.
______________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 16. 06. 2013 21:28:54 Předmět: |
|
|
8.schůzka; 13. 6. 2013; 6 dívek, SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: Ludmila Muchová - ---aděje na s---
CÍL: Procvičení používání protipříkladů, vylepšení návaznosti
ZAČÁTEK: 17h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- uvítání, příprava klubovny - 5min.
- cvičení: Dobré důvody, proč s někým chodit nebo nechodit - 10min.
- čtení z knihy: kapitola 258: Rande - 10min.
- tvorba otázek a výběr k diskuzi - 10min.
- diskuze - 20min.
- rozloučení - 5min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 55min.
- uvítání, příprava klubovny - 3min.
- cvičení: Dobré důvody, proč s někým chodit nebo nechodit - 7min.
- čtení z knihy: kapitola 258: Rande - 10min.
- tvorba otázek a výběr k diskuzi - 6min.
- diskuze - 26min.
- rozloučení - 3min.
CO SE POVEDLO:
- podařilo se splnit plánovaný program
- uvádění protipříkladů v diskuzi fungovalo dobře a děvčata to bavilo
- počet dívek na schůzce se o dvě vylepšil
CO SE NEPOVEDLO:
.....
OTÁZKY:
1. Proč je často za manipulací s někým naše sobectví?
2. Myslíte si, že mateřská láska je VŽDY všeodpouštějící?
3. Proč lidé dávají najevo své city tím, že se na ulici drží za ruce?
4. Jak spojit víru v Boha a víru v duši s dnešní materialistickou dobou?
5. Proč se vlastně člověku ve spánku zdají sny?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 1
ZÁVĚREM:
V dnešní diskuzi se děvčatům při definování výrazů dařilo používat protipříklady a měla jsem pocit, že jsou aktivnější. Diskuze se točila kolem lidského "já", ziskuchtivosti, ohleduplnosti, hranic snesitelného a svědomí.
Děvčata už se neostýchají mluvit, tak jako na počátku našich schůzek. Pochopila, že nejsem učitelka, ale spíše jim jen pomáhám směrovat jejich myšlenky. Je hezké, že když odcházejí, vnímám, že pro některá děvčata naše diskuze nebyla jen odsezená hodinka, ale napadají je další otázky a souvislosti. Snad se na příští schůzce počet opět vylepší...
___________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 18. 06. 2013 21:54:01 Předmět: |
|
|
9.schůzka; 18. 6. 2013; 6 dívek, SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: Ludmila Muchová - ---aděje na s---
CÍL: Procvičení synonyma a opaku k pojmu, kolektivní spolupráce
ZAČÁTEK: 19h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- příprava klubovny, uvítání - 5min.
- cvičení: "šestý smysl" - 10min.
- čtení z knihy: kapitola 264: Prostor, čas, osud, bůh nebo Bůh? - 10min.
- tvorba a výběr otázky k diskuzi - 10min.
- diskuze - 20min.
- ukončení, rozloučení - 5min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 63min.
- příprava klubovny, uvítání - 5min.
- cvičení: "šestý smysl" - 15min.
- čtení z knihy: kapitola 264: Prostor, čas, osud, bůh nebo Bůh? - 8min.
- tvorba a výběr otázky k diskuzi - 13min.
- diskuze - 20min.
- ukončení, rozloučení - 2min.
CO SE POVEDLO:
- splnit plánovaný program
- rozproudit diskuzi nad otázkou
- vydržet velké horko
CO SE NEPOVEDLO:
........
OTÁZKY:
1. Proč se nám zdá vesmírný prostor nekonečný?
2. Proč jednu konkrétní věc dva lidé mohou vnímat jinak?
3. Má naše znamení zvěrokruhu opravdu vliv na naši povahu?
4. Myslíte si, že náš osud má něco společného s pánem Bohem?
5. Proč se člověku mohou zdát děsivé sny, přestože přes den se mu nic hrozného neděje?
6. Když se někdo něčeho bojí a nebo nemá na to vysvětlení, proč se radši opije?
-k diskuzi byla vybrána otázka č. 3
ZÁVĚREM:
Při dnešním setkání bylo na nás všech znát to děsné horko a dusno, které panovalo celý den. Děvčata byla unavená a já byla ráda, že opět přišla a nedala přednost odpočinku, či bazénu. Při debatě bylo poznat, že děvčata nejsou věřící. Diskuze se opírala o materialistické názory, přestože vybraná otázka se opět velmi blížila nematerialistickému tématu. Při cvičení jsem s děvčaty procvičila synonymum, opak i jiný vztah k "šestému smyslu". Diskuze nad otázkou se také lehce dotkla této souvislosti, ale jinak děvčata, v návaznosti na znamení horoskopu, vyvozovala závěry spíše díky porovnávání.
______________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alena Čechová
Založen(a): 11.10.2012 Příspěvky: 15 Město: České Budějovice
|
Zaslal(a): 01. 07. 2013 21:21:59 Předmět: |
|
|
10. schůzka; 24. 6. 2013; 5 dívek, SŠ - 1. ročník;
Použitá literatura: Ludmila Muchová - ---aděje na s---
CÍL: Procvičení rozlišování a hodnocení významu, rozloučení na závěrečné schůzce
Začátek: 19h
PLÁNOVANÁ ČASOVÁ DOTACE: 1h
- příprava klubovny, uvítání - 5min.
- cvičení: "Myšlení - pocity", "Příčiny - důsledky" - 15min.
- čtení kapitoly 22: Úhly pohledu - 5min.
- tvorba otázek a výběr k diskuzi - 10min.
- diskuze - 20min.
- rozloučení a poděkování za spolupráci a účast na schůzkách - 5min.
SKUTEČNÁ ČASOVÁ DOTACE: 55min.
- příprava klubovny, uvítání - 3min.
- cvičení: "Myšlení - pocity", "Příčiny - důsledky" - 10min.
- čtení kapitoly 22: Úhly pohledu - 3min.
- tvorba otázek a výběr k diskuzi - 12min.
- diskuze - 20min.
- rozloučení a poděkování za spolupráci a účast na schůzkách - 7min.
CO SE POVEDLO:
- cvičení se vydařilo a navodilo témata k otázkám
- spolupráce děvčat
- návaznost
CO SE NEPOVEDLO:
....
OTÁZKY:
1.Proč jsme ke svým rodičům v období puberty kritičtí více, než v pozdějším věku?
2. Co všechno můžeme druhému při rozhovoru vyčíst z tváře?
3. Proč je někdy potřeba se přetvařovat?
4. Proč jsme smutní, když něco končí, přestože to nebylo lehké?
5. Proč se často do myšlenek na budoucnost vkrádá strach?
- k diskuzi byla vybrána otázka č. 5
ZÁVĚREM:
Naše poslední setkání absolvovalo 5 dívek z původních 14ti. Byl poslední týden školního roku a většina děvčat už se viděla na prázdninách. O to více jsem si cenila dívek, které měli zájem na schůzku přijít a zapřemýšlet, zamyslet se nad otázkami a hledat odpovědi. Sešlo se tzv. zdravé jádro . Diskuze se točila kolem slov, které nemůžeme tak zcela určit a definovat, protože v sobě skrývají nezodpovězené "nemateriálno"....budoucnost, strach, život, smrt... Přesto děvčata měla zajímavé názory a debata nebyla chmurná. Na konci schůzky jsem děvčatům poděkovala za spolupráci a ochotu. Pokud se mi podaří svou souvislou praxi v příštím ročníku domluvit zde na DM, budeme se s děvčaty opět setkávat.
____________________
Alena |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|