Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Máj 2 - Hanka, Jirka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 16. 11. 2012 20:55:45    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - ZŠ Máj 2 - Hanka, Jirka Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:15:18    Předmět: Citovat

Datum: 13. 11. 2012 - 1. setkání (13 dětí – 5 chlapců/8 děvčat – 1.-5. třída)

Cíl setkání: Seznámení se, výroba jmenovek, představení podstaty našich setkávání, společné stanovení pravidel.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Seznámení účastníků – 10 minut
• Výroba jmenovek – 5 minut
• Seznámení se s P4C – 15 minut
• Pravidla – 10 minut
• Rozloučení– 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• výroba jmenovek – 10 minut
• seznámení účastníků – 20 minut
• seznámení se s P4C – 15 minut

Co se podařilo: Při přípravě stolů na malování jmenovek, se kluci ihned nabídli a pomohli se stěhováním. Během seznamování děti dávaly dobrý pozor na to, kdo, co říká (jméno; jedna věc, co se mi líbí/mám rád; jedna, co se mi nelíbí/nemám rád), nechaly ho domluvit a pak si i pamatovaly záliby druhých. Děti byly velmi nadšené do diskuse a nadhazovali spoustu zajímavých myšlenek, což nás hodně povzbuzovalo a uvolňovalo zároveň, takže hodina uplynula jako pár minut. Za zmínku stojí řízení organizování jedním třeťákem, takže my jsme v podstatě vůbec nemuseli zasahovat do dění během přesouvání na koberec nebo zjednávání ticha.

Co se nám nepodařilo a chci před tím varovat: Především se nám nedařilo hlídat si čas a to dokonce tak, že jsme se vlastně ani pořádně nerozloučili, protože si už pro děti přišla paní učitelka. Dále se nám vůbec nepodařilo věnovat se vytvoření pravidel, protože už na to nezbyl čas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:15:57    Předmět: Citovat

Datum: 20. 11. 2012 – 2. setkání (10 dětí – 8 chlapců/2 děvčata – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Dokončení pravidel, Zopakování jmen, Proč se jmenujeme a jsme spokojeni se svým jménem, Co naše jméno znamená?

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Pozdrav+ rychlá ranní rozcvička-10 min
• Dokončení pravidel- 10 min
• Kolečko jména+ otázky+ výklad jmen 20 min
• Rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Pozdrav+ rychlá ranní rozcvička – 15 minut
• Dokončení pravidel- 30 min
• Rozloučení

Co se podařilo: Dnes bylo na programu dokončení pravidel, potom jsme chtěli uvolnit atmosféru a lépe se poznat tím, že každý řekne znovu své jméno, pokud ví, řekne proč se jmenuje jak se jmenuje+ jsme měli připravené výklady jmen. Začali jsme rozcvičkou, protože po ránu byly děti rozespalé, rozcvička je probrala. Co se dnes konečně podařilo bylo dokončení pravidel.

Co se nám nepodařilo a chci před tím varovat: Opět se nepodařilo hlídat si čas, proto na aktivitu, kterou jsme měli připravenou ani nedošlo. Dnes jsme se ale stihli rozloučit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:18:48    Předmět: Citovat

Datum: 27. 11. 2012 – 3. setkání (8 dětí - 6 chlapců/2 děvčata – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Naučit se dodržovat pravidla.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Rozcvička – 10 minut
• Připomenutí pravidel- 5 min.
• Kolečko jména+ otázky+ výklad jmen 25 min
• Rozloučení- 5 min.

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Rozcvička – 15 minut
• Připomenutí pravidel – 5 minut
• Kolečko jména+ otázky+ výklad jmen 25 min


Co se podařilo: Rozcvička je rozhodně dobrý nápad pro ranní schůzky, děti jsou z nich nadšené a hned po příchodu na rozcvičku nastoupené. Pravidla nám všem zopakoval největší „hříšník“. Dnes se podařilo zrealizovat kolečko se jmény a jejich výkladem. Povídání o jménech a výklad jmen byl až nad očekávání úspěšný, děti dávaly prostor, co jejich jméno znamená, nepřekřikovaly se, po ukončení celé schůzky chtěly výklad číst znovu.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Stále se nám příliš nedaří dodržet předsevzatou časovou dotaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:19:30    Předmět: Citovat

Datum: 4. 12. 2012 – 4. setkání (6 dětí – 4 chlapci/2 děvčata – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Naučit se dodržovat pravidla, první čtení příběhu

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Rozcvička – 10 minut
• Čtení ½ kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky- 10 minut
• Diskuse na téma Co je to vlastně panenka? – 20 minut
• Úkol do příště + rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Rozcvička – 15 minut
• Připomínka pravidel - 3 minuty
• Čtení ½ kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky- 10 minut
• Diskuse na téma Co je to vlastně panenka? –20 minut
• Úkol do příště + rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Na rozdíl od minulé diskuse, se nám velmi dařilo udržet pozornost. Děti se celkem dobře nadchly hlavně rozcvičkou, takže potom šly poslušně ke stolku a poslouchaly příběh a pak dost obstojně diskutovaly. Velký pokrok vidím v důslednějším dodržování pravidel, tedy že si děti samy dávaly pozor na sebe a na ostatní, aby je neporušovaly.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Stále se nám příliš nedaří dodržet předsevzatou časovou dotaci. Chvílemi se nedařilo dodržovat pravidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:19:57    Předmět: Citovat

Datum: 11. 12. 2012 – 5.. setkání (5 dětí – 4 chlapci/1 děvče – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Zopakování příběhu, Jaká je má „panenka“?

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Rozcvička – 10 minut
• Společné zopakování příběhu- 5 minut
• Jaká je má panenka+ diskuse – 25 minut
• Rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Rozcvička – 10 minut
• Společné zopakování příběhu - 15 minut
• Jaká je má panenka, diskuse- 20 minut

Co se podařilo: Dnes byly děti ve špatné náladě, ani rozcvička je neprobrala. Podařilo se ale i tak docela slušně diskutovat už při opakování příběhu.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Dnes byla celková atmosféra schůzky špatná, nepodařilo se ji ničím vylepšit. Kluci i přes tresty, které máme stanoveny v pravidlech, pravidla vědomě porušovali. Rozcvičku bychom měli nějak inovovat. Musíme více dbát na kázeň a celkovou atmosféru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:20:26    Předmět: Citovat

Datum: 18. 12. 2012 – 6. setkání (4 děti– 2chlapci/ 2 děvčata – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Jazykolamy, povídání o Vánocích

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Jazykolamy místo rozcvičky – 10 minut
• Povídání o Vánocích- 5 minut
• Proč slavíme Vánoce a jak se kde slaví?– 25 minut
• Rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Jazykolamy- 15 minut
• Povídání o Vánocích- 5 minut
• Proč slavíme Vánoce a jak se kde slaví?- 25 minut

Co se podařilo: Dnes zabrala změna začátku, místo rozcvičky jazykolamy, děti se hned chytly, každý řekl ten svůj, díky tomu, že nás bylo dnes málo měl každý dostatek prostoru. Dnešní setkání s Vánoční tématikou jsme si s dětmi domluvily už na minulé schůzce, dnes se na to vyloženě těšily. Pro příště by snad bylo dobré naznačit, co budeme dělat příště.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Stále nás trochu trápí dodržování časové dotace, ale s menším počtem dětí se lepšíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:20:57    Předmět: Citovat

Datum: 8. 1. 2013 – 7. setkání (6-7 dětí, po půlhodině přišel ještě jeden kluk – 4-5 chlapců/2 děvčata – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Rozvoj spolupráce.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• úvodní hra – rozmotávání rukou – 10 minut
• Rozdělení do dvojic, trojic – 2 minuty
• Práce ve skupinkách (každá skupina vymyslí 2 věty, jejíž slova začínají na písmeno L, M, K, P, T, D) – 15 minut
• Představení vět ostatním – 5 minut
• Reflexe, rozloučení – 10 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Úvodní hra – rozmotávání rukou – 5 minut
• Rozdělení do dvojic, trojic – 2 minuty
• Práce ve skupinkách (každá skupina vymyslí 4 věty alespoň po pěti slovech, 1. skupina má písmena L, M, K, 2. skupina P, T, D)– 25 minut
• Představení vět ostatním – 5 minut
• Reflexe, rozloučení – 2 minuty

Co se podařilo: Podařilo se skončit včas. Jedna skupina vymyslela 2 věty dle zadání.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Rozmotávání rukou děti moc nechytilo, zahráli jsme si ho dvakrát a víc už nechtěli, takže jsme přistoupili k práci ve skupinkách. Ta byla dost katastrofální, protože jedna skupina nepochopila, co má dělat a druhá zase nebyla schopná spolupracovat, takže jsme většinu času strávili povzbuzováním této skupinky. Problém byl podle mne ve špatném rozhození do skupinek – jedna skupina se skládala ze tří kluků, druhá byly zbylé dvě holky a kluk. I když jsme to oběma skupinám ulehčili zvýšením počtu písmen, tak to víceméně nebylo nic moc platné. Kluci vymýšleli věty obsahující slova začínající na L, M, K a druhá skupina vymýšlela slova začínající na P, T, D. Kluci se u toho sice docela bavili, ale úkol nesplnili, naproti tomu holky to nebavilo vůbec, ale úkol díky pozdě příchozímu páťákovi splnily. Jedna holčina se celou dobu zasněně koukala po klucích, druhá si psala něco ,,důležitého“ s maminou a třetí člen skupiny se nezúčastňoval, protože to je prý moc těžké. Nakonec holky vymyslely dvě věty, kluci vymysleli čtyři, ale špatně, protože pouze první slovo začínalo na zadaná písmena. Věty jsme si přečetli a když jsem se chtěl zeptat na některé věci, tak to moc nešlo, poněvadž pozdě příchozí klučina tam zrovna mordoval panenku a všichni se tomu náramně řehtali. Konečná reflexe tak v podstatě neproběhla, jelikož už nám vypršel čas, takže jsme se rozloučili a ukončili setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:21:30    Předmět: Citovat

Datum: 15. 1. 2013 8. setkání (4-5 dětí, po čtvrt hodině dorazil ještě jeden klučina – 3-4 chlapci/1 dívka – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Umět vyjádřit názor a obhájit si ho.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Přivítání – 5 minut
• Vyjádření názoru pomocí provazu - škála +/- - 10 minut
• Přetahování – 5 minut
• Povídání o snech – 15 minut
• Reflexe, rozloučení – 10 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Přivítání – 5 minut
• Povídání o škole, hrách, nejlepších zážitcích – 25 minut
• Rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Když jsem se na úvod dětí ptal, aby vyjádřily jak se mají a jak se vyspaly pomocí obličeje, začaly se na nás šklebit 4 ospalé, podrážděné obličeje. Zkusili jsem to tedy úplně jinak. Nechali jsme děti sedět tam kde se posadily, v podstatě byly v kruhu a začali jsme si jen tak povídat – o škole, písemkách, snech, hrách. Místy se překřikovali, ale víceméně si pravidelně předávali slovo a každý se nějak více či méně zapojoval do hovoru. Nakonec jsme se dostali k problému hra vs. realita - co je lepší? Po několika dohadech se většina shodla na tom, že realita je přeci jenom lepší, aniž bych se k tomu museli vyjadřovat my, což mě velmi potěšilo. Snažili jsme se dávat pozor jaké klademe otázky, aby byly otevřené a nestačila odpověď pouze ano/ne. Sice se to ne vždy dařilo, ale jsme s dnešní hodinou velice spokojeni, od té minulé se odlišovala naprosto diametrálně.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Nepodařilo se dodržet program, ale myslím, že to nebylo na škodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:21:58    Předmět: Citovat

Datum: 22. 1. 2013 9. setkání (7 dětí, – 5 chlapců/2 dívky – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Co je dobré a co špatné? Kdo to určuje?

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Rozcvička– 5 minut
• Hra - 15 minut
• Diskuse – 15 minut
• Reflexe, rozloučení – 10 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Hádanky – 15 minut
• Hra co je dobře a co špatně? – 10 minut
• Diskuse- 15 minut
• Rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Hned na začátku, kdy jsme všichni seděli na koberci, ještě před tím, než jsme se stihli protáhnout nám jeden z chlapců chtěl říct hádanku. To se zvrhlo v situaci, kdy hádanku řekl každý, bylo to nenucené a uvolněné. Pak jsme nadhodily téma, které bylo tématem dnešní hodiny, tedy co je dobré( dobře) a co špatné (špatně). Zkusili jsme takovou hru nebo spíš scénku, kdy 2 z chlapců šli dobrovolně za dveře a zbytek si pro ně měl připravit( každý z nás) nějakou situaci, dobrou nebo špatnou. Potom jsme o scénkách hovořili, řešili jsme i to, co si myslíme o tom, kdo a kdy určil různé věci za dobré či špatné. Viděli jsme velký pokrok v zapojování všech účastníků do diskuse. I jedna z dívek, která se jindy nevyjadřuje, ne že by neměla prostor, ale spíše poslouchá. Také se hned na začátku podařilo navodit milou a příjemnou atmosféru.
Co se nepodařilo a chci před tím varovat:
Při hře šli za dveře 2 z chlapců, kteří tam vyváděli neplechy, takže možná příště lepší výběr, tito dva chlapci ale asi dnes neměli svůj den, ze začátku trochu kazili diskusi nemístnými poznámkami a pošťuchováním jeden druhého.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 02. 2013 09:22:24    Předmět: Citovat

Datum: 29. 1. 2013 10. setkání ( 3 děti, 2 chlapci/1 dívka – 3.-5. třída)

Cíl setkání: Škola a známkování

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• Rozcvička – 5 minut
• Jak je ve škole, jaké bude vysvědčení, proč se známkuje? – 30
• Reflexe, rozloučení – 10 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• Rozcvička– 5 minut
• Povídání o škole – 15 minut
• Diskuse – 20 minut
• Rozloučení- 5 minit

Co se podařilo: Dnes byly 1 den před vysvědčením, bylo nás dnes málo, ale i tak byla atmosféra příjemná. Začali jsme tradičně rozcvičkou, poté jsme se pohodlně usadili na koberci a začali jsme si povídat o škole, jaká je paní učitelka, co je oblíbený nebo neoblíbený předmět, jaké bude vysvědčení, zda za vysvědčení bude nějaká odměna, jestli je za vysvědčení odměna či trest nutná. Tím jsme plynule přešli do diskuse, kdy se i děti ptali nás, jaká je naše škola a zda i tam se známkuje. Pak jsme se bavili o smyslu známek a vysvědčení, jestli je to nutné, jestli by to nešlo jinak, případně jak a co je lepší? A jestli se za všechno dá známkovat? Podařilo se nám dodržet program, docela i časovou dotaci. Nejlepší ale bylo, že se všichni zapojili a zapáleně jsme diskutovali.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Dnes byla škoda, že nás bylo tak málo, protože toto téma bylo pro děti zajímavé, myslím, že ve větším počtu by diskuse byla ještě zajímavější, ale zase by každý neměl tolik prostoru co dnes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:04:06    Předmět: Citovat

Datum: 2. 4. 2013 (3 děti) , 11. setkání

Cíl setkání: Improvizace na téma rodina

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• rozcvička – 5 minut
• povídání si o rodině– 10 minut
• psaní otázek – 5 minut
• zhodnocení – 15 minut
• rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• rozcvička – 10 minut
• povídání o rodině – 20 minut
• psaní otázek– 10 minut
• rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: I v tak malém počtu dětí jsme si hodinu užili, hodina byla hodně uvolněná.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Nepodařilo se dodržet strukturu setkání. Protože nás bylo málo, děti se rozpovídali nejen o rodině jako pojmu, jak bylo téma původně myšlené, ale spíš začaly vyprávět o své rodině a zážitcích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:04:46    Předmět: Citovat

Datum: 9. 4. 2013 (8 dětí – 6 kluků/2 dívky ), 12. setkání

Cíl setkání: Dokončit téma „Rodina“ a rozvinout diskusi

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• vyjádření své nálady podle barvy – 5 minuty
• diskuse – 10 minut
• psaní otázek – 5 minut
• výběr otázky a diskuse – 15 minut
• rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• vyjádření své nálady barvou – 5 minut
• psaní otázek – 10 minut
• výběr otázky na diskusi a diskuse- 18
• rozloučení – 2 minuty

Co se podařilo: Téma z minulé hodiny jsme museli znovu představit a probrat i dětmi, které minule chyběly, takže jsme celé téma začali znovu. Konečně se podařilo hezky formulovat otázky a u tohoto tématu se zapojily všechny děti. Diskuse se nám také povedla, zapojily se opět všichni.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Tři děti , které byly na hodině i minule už nebyly tolik aktivní jako minule.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:05:22    Předmět: Citovat

Datum: 16. 4. 2013 (11 dětí – 7 kluků/4 dívky – 3.-5.třída), 13. setkání

Cíl setkání: Zjistit úroveň prezentačních schopností dětí a schopnost propojit představivost s výtvarným vyjádřením.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• imaginace – 3 minuty
• skupinová práce – 12 minut
• představování svých výtvorů – 15 minut
• zhodnocení – 10 minut
• rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• imaginace (dinosaurus – domácí mazlíček) – 3 minuty
• skupinová práce (namalovat nejvtipnějšího dinosaura, buď samostatně nebo jednoho velkého ve skupině) – 20 minut
• představování dinosaura ostatním – 17 minut
• rozloučení – 2 minuty

Co se podařilo: Podařilo se namotivovat děti k výtvarné činnosti. První reakce na to, že se bude malovat byla totiž naprosto odmítavá. Přesto se během činnosti a i při představování svých ,,mazlíčků“ děti bavily. Byl jsem celkem příjemně překvapen, protože nikdo ze zúčastněných neměl závažný problém s prezentací svého díla, naopak byli všichni hrdí, že mohou ukázat, co vytvořili a to dokonce i děti, které se normálně příliš nahlas nevyjadřují.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Nepodařil se dodržet harmonogram hodiny, konkrétně jsme nestihli vyjádřit jakékoli zhodnocení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:05:49    Předmět: Citovat

Datum: 23. 4. 2013 ( 8 dětí – 7 kluků/ 1 dívka ), 14. setkání

Cíl setkání: Pomocí aktivity Dokaž to si obhájit svůj názor či tvrzení

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• usazení a navození příjemné atmosféry – 5 minuty
• vysvětlení pravidel – 5 minut
• aktivita Dokaž to – 20 minut
• zhodnocení – 5 minut
• rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• usazení a navození příjemné atmosféry – 5 minuty
• vysvětlení pravidel – 5 minut
• aktivita Dokaž to – 20 minut
• zhodnocení – 5 minut
• rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Podařilo se dodržet harmonogram hodiny, kluci byli jako vždy zprvu k aktivitě skeptičtí ( to je skoro vždy u každé z aktivit), ale později se velice rychle zapojili a nadšeně se předháněli kdo co dřív řekne. Děti si velice hezky dokázaly obhájit své názory či postoje, i když leckdy dost krkolomně.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: I když byl dnes počet dětí docela nízký, i přesto docházelo k častému překřikování a nekázni. Příště musíme dbát na důslednější dodržování pravidel která máme stanovená.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:06:10    Předmět: Citovat

Datum: 30. 4. 2013 (13 dětí – 10 kluků/ 3 dívky), 15. setkání

Cíl setkání: Popsat pojem svoboda.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• samostatná práce – 15 minut
• společná prezentace – 15 minut
• reflexe – 10 minut
• rozloučení

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 10 minut
• povídání o bájích – 25 minut
• rozloučení – 10 minut

Co se podařilo: Děti se vzájemně poslouchaly a skoro pokaždé počkaly až domluví jeden a pak teprve začal hovořit další.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Byl jsem hodně unavený a taky se to odrazilo na průběhu hodiny. Zase se úplně změnil program, protože původní nějak nešlo realizovat a já jsem neměl sílu lpět na původním obsahu hodiny za každou cenu. Nakonec ale z hodiny taky něco vzešlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:06:33    Předmět: Citovat

Datum: 7. 5. 2013 (9 dětí – 6 kluků/ 3 dívky), 16. setkání

Cíl setkání: Četba z knihy Nemocnice pro panenky

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• četba – 15 minut
• tvoření otázek – 10 minut
• reflexe – 10 minut
• rozloučení- 5minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání a seznámení dětí s programem– 10 minut
• změna programu- aktivita Dokaž to – 30 minut
• rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Dnes po přivítání a seznámení dětí s programem jsme se setkali s tím, že si děti samy vyžádaly aktivitu Dokaž to. Některé z dětí byly na této aktivitě i minule, jiné o ní jen slyšely a chtěly ji také vyzkoušet. Tato hodina byla snad nejlepší ze všech, protože si děti vybraly samy co budeme dělat a nikdo na hodině nebyl z donucení. Všichni si opět velice pěkně svůj názor uhájili.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Nepodařilo se dodržet dnešní plán hodiny, ale myslím, že tentokrát to vůbec nebylo na škodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:06:52    Předmět: Citovat

Datum: 14. 5. 2013 ( 15 dětí – 8 kluků/ 7 dívek), 17. setkání

Cíl setkání: Četba z knihy Nemocnice pro panenky

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• četba – 15 minut
• tvoření otázek – 10 minut
• reflexe – 10 minut
• rozloučení- 5minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání a seznámení dětí s programem– 10 minut
• četba z knihy – 30 minut
• rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Dnes se podařilo akorát přečíst příběh, ale ve velkém počtu dětí to trvalo déle než obvykle, takže jsme se dnes bohužel nedostali dál.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Nepodařilo se naplnit cíl hodiny, tedy tvorbu otázek a diskusi. K té dnes bohužel vůbec nedošlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:07:17    Předmět: Citovat

Datum: 21. 5. 2013 ( 7 dětí – 5 kluků/ 2 dívky), 18. setkání

Cíl setkání: Četba z knihy Nemocnice pro panenky

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• četba – 15 minut
• tvoření otázek – 10 minut
• reflexe – 10 minut
• rozloučení- 5minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• četba – 15 minut
• tvoření otázek – 10 minut
• reflexe – 10 minut
• rozloučení- 5minut

Co se podařilo: Dnes jsme navázali naminulou hodinu, kde se nám bohužel podařilo jen přečíst text. Dnes ale ve skupině byly opět trochu jiné děti než minulou hodinu, proto jsme svižněji text přečetli znovu a vrhli jsme se dál na tvorbu otázek a následnou diskusi.

Co se nepodařilo a chci před tím varovat: Dnes si myslím, že bylo vše jak má být
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:07:35    Předmět: Citovat

Datum: 28. 5. 2013 (8 dětí – 5 chlapců/3 dívky), 19. setkání

Cíl setkání: Uvědomit si rozdíl mezi virtuální realitou a skutečností.

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• uvítací aktivity – 5 minut
• diskuze v návaznosti na uvítací aktivitky – 15 minut
• reflexe – 15 minut
• rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• uvítací aktivity – 5 minut
• hra (její vysvětlování) – 10 minut
• diskuze – 20 minut
• rozloučení - 5 minut

Co se podařilo: Podařilo se zaujmout kluky diskuzí.

Co se nepodařilo a chci pře tím varovat: Holky a jeden klučina se separovali a začali si hrát sami. Měli jsme se tedy nějak rozdělit a každý si vést svoji skupinku (příští setkání by to tak mohlo fungovat a bylo by to zase nové zpestření). Dále se nám nedostal čas na reflexi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
hana.filipkova



Založen(a): 13.2.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 09. 2013 13:07:53    Předmět: Citovat

Datum: 4. 6. 2013 (12 dětí – 8 chlapců/4 dívky), 20. setkání

Cíl setkání: Závěrečná hodina, hlavním cílem ohlédnutí se za celým rokem a celková reflexe

Struktura setkání – plánovaná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• diskuse – 15 minut
• reflexe – 20 minut
• rozloučení – 5 minut

Struktura setkání – skutečná časová dotace:
• přivítání – 5 minut
• diskuse – 15 minut
• reflexe – 20 minut
• rozloučení – 5 minut

Co se podařilo: Podařilo se velice hezky zakončit naše celoroční setkávání. Na začátku jsme vedli diskusi nad tím, co jsme celý rok dělali, co bylo nejlepší, co bylo horší. Poté diskuse přešla spíš v reflexi, kdy každý řekl co mu toto setkávání dalo nebo zda mu také něco vzalo, co nového se naučil a jestli už něco z našich setkání použil i ve škole případně doma či s kamarády.

Co se nepodařilo a chci pře tím varovat:
Dnes možná také proto, že to bylo naposledy, to byla velice hezká hodina na které nevidím nic, co by se nepodařilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign