Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Budíškovice - Šárka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 06. 11. 2012 21:26:59    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - Budíškovice - Šárka Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Koprivova



Založen(a): 10.12.2012
Příspěvky: 4
Město: Budíškovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 12. 2012 16:00:49    Předmět: Citovat

1. schůzka 19.10.2012
Počet dětí: 6
Téma: Nemocnice pro panenky – první kapitola
Cíl: seznámení dětí s filosofií, vysvětlení pravidel, seznámení s knihou, zkusit si vytvořit otázky a povídat si o nich
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – seznámení dětí s filosofií – co vlastně budeme až do Vánoc dělat
- 5 min – čtení příběhu
- 20 min – otázky
- 20 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2.5 hodiny
15 min – seznámení dětí s filosofií, jejich otázky
10 min – čtení příběhu
30 min – otázky, povídání si o nich
90 min – diskuze
5 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- seznámení dětí s filosofií
- vytvoření otázek pro diskuzi
- udržení pozornosti všech
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- problém čtení textu – děti se mezi sebou stydí číst
Otázky které zazněli:
Co je vlastně panenka?
Proč berem panenky jako lidi?
Proč se Kulíšek jmenuje Kulíšek?
Proč mají dospělci panenky?
Proč máme panenky?
Kde se berou panenky?
Závěrem:
Velice jsem se bála toho, že nikdo na první hodinu nepřijde. V knihovně je vše založeno na dobrovolnosti. První hodina se velice povedla, dětem se líbila a těší se na příští týden.

2. schůzka 26.10.2012
Počet dětí: 8
Téma: Nemocnice pro panenky – první kapitola druhá část
Cíl: pokračování příběhu, vymýšlení otázek na podobné téma, trénování diskuze
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra - dostihy
- 5 min – čtení příběhu
- 20 min – otázky
- 20 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2 hodiny
10 min – hra - dostihy
15 min – čtení příběhu
30 min – otázky, povídání si o nich
60 min – diskuze
5 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- plynule navázat na předchozí hodinu
- děti si byly jistější v tom, že znaly začátek příběhu
-bylo pro ně jednoduší vymýšlet otázky.
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- často mluvilo více dětí najednou
Otázky které zazněli:
Proč dospělí nerozumí dětem?
Co bylo dřív, slepice nebo vejce?
Proč časem panenku odložíme?
Proč si s panenkou povídáme, když není živá?
Proč je tolik alergií?
Je panenka opravdová?
Proč dáváme panenkám jména?
Závěrem:
Dnešní hodina byla již zajímavější, děti věděly co od toho čekat, více se zapojovaly do diskuzí, mnohdy jich mluvilo i více najednou – bylo třeba do diskuze více zasahovat a postupně vyvolávat. Velice je zaujala úvodní hra.

3. schůzka 2.11.2012
Počet dětí: 7
Téma: Nemocnice pro panenky – třetí kapitola první část
Cíl: pochopení slov pravidla, pravda
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra - aktivity
- 5 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2,5 hodiny
15 min – hra – aktivity – pantomima, kreslení, mluvené vysvětlování
10 min – čtení příběhu
20 min – otázky, povídání si o nich
90 min – diskuze
15 min – zhodnocení, motivace na příští týden, uklidňující cvičení
Co se povedlo:
- vytvoření otázek – dosažení cíle
- udržet pozornost všech
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- problém přestat diskutovat – přestali vnímat okolí, museli jsme dělat uklidňující cvičení
Otázky které zazněli:
Jsou pravidla důležitá?
Je správné mluvit vždy pravdu?
Proč jsou učitelé přísní?
Co je to pravda?
Proč se všichni lidé k sobě nechovají hezky?
Proč jsou války?
Proč si musíme tolik věcí pamatovat?
Závěrem:
V dnešní hodině došlo k tomu, že jsem byla z diskuze absolutně vyřazena, děti začali tak diskutovat, že mě nepustili ke slovu, diskuze se trochu přiblížila k hádce a k přesvědčování ostatních že tato myšlenka je nejlepší. Musela jsem zhasnout světlo, aby se uklidnili, než odešli domů, udělali jsme si uklidňující cvičení.

4. schůzka 9.11.2012
Počet dětí: 5
Téma: pád letadla
Cíl: jak se zachovat správně v dané situaci, proč jsme se tak zachovali
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
-20 min – hra – pád letadla, doplavání na ostrov
- 10 min – otázky které nás napadli
- 25 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2hodiny
20 min – hra – pád letadla
15 min – otázky
70 min – diskuze
15 min – zhodnocení
Co se povedlo:
- hra- cestování letadlem, jeho pád, zachránění se, jak se zachovat na pustém ostrově
- diskuze – jak se správně zachovat
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- problém prostoru – na tuto aktivitu jsme měli málo místa
Otázky které zazněli:
Kdo má přednost při záchraně života?
Jakou roli má muž na pustém ostrově?
Proč padají letadla?
Může se někdo při pádu letadla zachránit?
Proč lidé umírají?
Závěrem:
Pro děti bylo novinkou povídat si o zahraném příběhu, velice se do příběhu vžili a bavilo je to více než číst z knížky.

5. schůzka 16.11.2012
Počet dětí: 7
Téma: Nemocnice pro panenky – pátá kapitola
Cíl: narozeniny a oslavy
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra – nemocné koťátko
- 5 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2,5 hodiny
10 min – hra – nemocné koťátko
15 min – čtení příběhu
20 min – otázky, povídání si o nich
90 min – diskuze
15 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
- udržet pozornost všech
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- pořád trvá problém čtení textu
Otázky které zazněli:
Kdo je rodina - příbuzní?
Existuje nemocnice pro panenky?
Proč někdo neslaví narozeniny?
Přetvařují se lidé, když přijde návštěva?
Chodí lidé do nemocnice umřít?
Závěrem:
Při dnešní hře jsem se přesvědčila v tom, že děti v pubertě mají velký problém udržet své emoce – nesmát se. Jinak diskuze probíhala velice dobře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Koprivova



Založen(a): 10.12.2012
Příspěvky: 4
Město: Budíškovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 12. 2012 00:49:48    Předmět: Citovat

6. schůzka 23.11.2012
Počet dětí: 6
Téma: Saša a Markétka kapitola druhá
Cíl: seznámení se s novou knihou, pokračování nemocnice pro panenky, snažit se dodržet časovou dotaci. Přiblížení školnímu prostředí
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – úvodní hra – myslím si nějaké zvíře
- 5 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 105 min.
20 min – úvodní hra
5 min – čtení příběhu
10 min – otázky, povídání si o nich
65 min – diskuze
5 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- úvodní hra
- vytvoření otázek pro diskuzi
- udržení pozornosti většiny
- lepší se čtení příběhu
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
Otázky které zazněli:
Je dobré učitelům tykat?
Kdo je kamarád?
Máme raději učitele než učitelky?
Kdo je skvělý učitel?
Je vzhled důležitý?
Závěrem:
V dnešní hodině jsem se snažila diskuzi zkrátit, jelikož už je venku brzy tma a naše večerní sezení v knihovně by se rodičům dětí nemuselo líbit.

7. schůzka 30.11.2012
Počet dětí: 5
Téma: ekologie a modrá planeta
Cíl: vymýšlení otázek bez předchozího přečtení článku nebo hry, uvědomění si znečišťování planety
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra – třídění odpadu
- 5 min – zhodnocení hry
- 10 min – otázky které vás napadají k ekologii
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 1,5 hodiny
10 min – hra - třídění odpadu
15 min – otázky které vás napadají k ekologii
10 min – otázky, povídání si o nich
60 min – diskuze
5 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- vytvoření otázek bez čteného textu
- zajímavé téma
-zkrácení debaty
- všichni udrželi pozornost, diskutovali
Co se nepovedlo:
- často mluvilo více dětí najednou
Otázky které zazněli:
Proč vyhazujeme odpadky do přírody, když máme popelnice?
Co je ekologie?
Proč se všechno balí do sáčků a obalů?
Co se děje s odpadem na skládce?
Proč musím třídit odpad když to hodně lidí nedělá?
Závěrem:
Dnešní hodina byla velice zajímavá, sešli se zde stejně staré děti, kteří jsou také spolužáci, proto často povídali co se ve škole o ekologii dozvěděli.

8. schůzka 7.12.2012
Počet dětí: 7
Téma: Saša a Markétka – kapitola 3
Cíl: uvědomění si každého slova – co znamená
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra – tichá pošta
- 5 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace:85 min.
15 min – hra – tichá pošta
5 min – čtení příběhu
10 min – otázky, povídání si o nich
45 min – diskuze
10 min – zhodnocení, motivace na příští týden,
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
- udržet pozornosti většiny
- krátké přetažení časové dotace
Co se nepovedlo:
- nebylo vybráno moc dobré téma pro diskuzi
Otázky které zazněli:
Je dobré se ostatním svěřovat?
Má každý člověk nějakou fobii?
Je dobré dodržovat pravidla?
Jsou pravidla vždy důležitá?
Je dobré přemýšlet o významu nějakého slova?
Závěrem:
V dnešní hodině se diskuze pěkně rozjela, a také brzy skončila, většina sdílela společný názor a i přes mé snahy diskuzi znova rozproudit jsme skončili dříve než obvykle.

9. schůzka 14.12.2012
Počet dětí: 5
Téma: Saša a Markétka – pátá kapitola
Cíl: když se člověk cítí osamělý?, příprava na poslední diskuzi
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
-10 min – hra – mlsná kozo
- 10 min – otázky které nás napadli
- 25 min – diskuze na vybrané téma
- 10 min – závěrečné zhodnocení, motivace na další hodinu, domácí úkol
Skutečná časová dotace:85 min
10 min – hra
10 min – otázky
45 min – diskuze
20 min – zhodnocení, otázky k příští hodině, domácí úkol
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
- diskuze
Co se nepovedlo:
- problém prostoru – na tuto aktivitu jsme měli málo místa
Otázky které zazněli:
Proč se člověk cítí osamělý?
Co je to smutek?
Čeho se máme potmě bát?
Proč lidé zabíjí hmyz když jsou to živí tvorové jako my?
Závěrem:
V dnešní hodině jsem upozornila děti na zvláštnost předvánoční hodiny – nahrávání naší diskuze, také jsem jim nabídla, že si můžou vybrat téma, na které by chtěli diskutovat. Domluvili jsme se na nové písni od Xindl – X štědrej večer nastal, proto dostali domácí úkol tuto koledu si doma pustit a pořádně si jí poslechnout. Domluvili jsme se také na tom, že si uvaříme čaj, doneseme cukroví a zazpíváme koledy.

10. schůzka 21.12.2012
Počet účastníků: 13
Téma: Štědrej večer nastal – Xindl-X
Cíl: povídat si o této písničce- proč má takový obsah – téma Vánoce v dnešní době. Dodržení časové dotace
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – poslech písničky
- 5 min – otázky
- 5 min –hlasování
- 30 min – diskuze na vybrané téma
-10 min – zpívání koled
Skutečná časová dotace: 1 hodina
5 min – poslech písničky
10 min – otázky a hlasování
35 min - diskuze
10 min – zpěv koled
Co se povedlo:
- cíl – dodržení časové dotace
- příjemná vánoční atmosféra
- velký počet účastníků
Co se nepovedlo:
- děti věděli, že je budu nahrávat, proto se bály mluvit, nebo mluvily potichu, velice to ovlivnilo negativně diskuzi
- také já jsem dost často zasahovala a opakovala co řekli nahlas, jelikož by na vnahrávce nebylo skoro nic slyšet
Otázky které zazněli:
Co dělá Santa na pláži?
Ta písnička uráží vánoce! (proč?)
Proč v české písničce vystupuje Santa Claus?
Kde žije Santa?
Co ho vedlo k tomu, tohle nazpívat?
Hodí se to vůbec k Vánocům?
Proč zpívají o Santovi, když máme Ježíška?

Závěrem:
V dnešní hodině se nám povedlo dodržet časovou dotaci, bohužel většina dětí skoro nemluvila, nebo hodně potichu, pro příště musím vymyslet jiné nahrávání než přes počítač, aby o tom nevěděli. Také jsme měli velkou změnu v tom, že přišli nečekaně i noví lidé – jiné věkové kategorie. Často jsem také zasahovala a ptala se jak to myslí, aby to zopakovali nahlas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Koprivova



Založen(a): 10.12.2012
Příspěvky: 4
Město: Budíškovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 05. 2013 13:33:40    Předmět: Citovat

11. schůzka 28.12.2012
Počet dětí: 8
Téma: Nemocnice pro panenky - druhá kapitola
Cíl: uvědomění si co je pro člověka důležité, interkulturní problémy
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 5 min - uvítání
- 5 min – čtení příběhu
- 15 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2 hodiny
5 min – uvítání
10 min – čtení příběhu
30 min – otázky, povídání si o nich
70 min – diskuze
5 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- vytvoření otázek pro diskuzi
- udržení pozornosti všech
- cíl – diskutování o interkulturních problémech
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- neprobrali jsme, co je pro člověka důležité
Otázky které zazněli:
Jak se pozná, že je člověk hodný?
Jsou lidé z jiné země – státu divní?
Proč děláme rozdíly mezi lidmi z jiných zemí?
Proč je pro dítě panenka tolik důležitá?
Jsou lidé jiné národnosti horší než my?
Je správné smát se lidem, kteří se od nás něčím liší?
Proč byla maminka hodná?
Závěrem:
V této diskuzi jsme se dostali velice daleko, myslím si, že dobře zvolená otázka č. 2 je velice zajímavá pro diskutování a tato diskuze byla i trošku lehčí a mohli jsme více zapojit i menší děti. Proto dnešní hodinu hodnotím velice kladně.

12. schůzka 11.1.2013
Počet dětí:11
Téma: příběh o dárcovství orgánů
Cíl: uvědomění si, jak se člověk chová v určitých situacích
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 5 min - uvítání
- 10 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2,5 hodiny
5 min – uvítání
15 min – čtení příběhu
30 min – povídání si o příběhu – utřídění postav..
90 min – diskuze
10 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- vytvoření otázek pro diskuzi
- hloubkové probrání problému
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
- z počátku bylo těžké orientovat se v příběhu a postavách
Otázky, které zazněly:
Kdo se zachoval nejlépe?(z postav z příběhu)
Závěrem:
Tato diskuze byla jiná v tom, že děti nevymýšleli otázky, ale povídali si o situaci v daném příběhu a snažili se přijít na to, kdo z postav se zachoval nejlépe. Bylo to velice zajímavé, kam se děti dostaly v diskuzi.

13. schůzka 18.1.2013

Počet dětí: 7
Téma: Nemocnice pro panenky – 4 kapitola - část
Cíl: uvědomění si co je to krása člověka
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra – kufr
- 5 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace:90 min.
15 min – hra – kufr
5 min – čtení příběhu
10 min – otázky, povídání si o nich
50 min – diskuze
10 min – zhodnocení, motivace na příští týden,
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
- kratší přetažení časové dotace
Co se nepovedlo:
- menší proniknutí do diskutovaného problému
Otázky které zazněli:
Jak se pozná, že je někdo/něco hezké?
Proč se některé děti stydí za své panenky?
Co je to krása?
Potřebuje dítě panenku?
Je každá panenka hezká? I když už je opotřebovaná?
Závěrem:
Dnes mi přišlo, že se diskuze pěkně rozjela, děti se zapojovaly, ale bohužel se velice brzy domluvily na jedné alternativě, proto jsme skončili dříve.

14. schůzka 22.2.2013

Počet dětí: 5
Téma: Saša a Markétka – 4. kapitola
Cíl: Jak hodnotíme lidi ve svém okolí?
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 5 min – uvítání, organizace
-10 min – hra – přebíhaná
- 10 min – otázky které nás napadly po přečtení příběhu
- 25 min – diskuze na vybrané téma
- 10 min – závěrečné zhodnocení, motivace na další hodinu, domácí úkol
Skutečná časová dotace:90 min
5 min – příprava
10 min – hra
10 min – otázky
45 min – diskuze
20 min – zhodnocení, otázky k příští hodině, domácí úkol na příště
Co se povedlo:
- diskuze
Co se nepovedlo:
- problém vytvořit otázky- méně podnětů v příběhu
Otázky které zazněli:
Proč se nám někdo líbí a někdo ne?
Je pro nás divné, když má někdo jinou barvu pleti? (černoch) a proč?
Co je to mít rád?
Jak nás vidí ostatní?
Závěrem:
Dnes bylo velice obtížné vymyslet nějaké otázky, jelikož příběh byl spíše popis Markétky než nějaký příběh, ale nakonec jsme vymysleli jak otázky, tak se povedla i diskuze. Další hodinu se chtějí děti bavit o nadpřirozenu, proto jsem jim dala úkol, aby si přinesli nějaký článek nebo nahrávku.

15. schůzka 1.3.2013
Počet dětí: 9
Téma: Paranormální a nadpřirozené jevy
Cíl: Zaujmout děti něčím, co je baví
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – čtení příběhu - článku
- 10 min – otázky které nás napadli
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 10 min – závěrečné zhodnocení, motivace na další hodinu, domácí úkol
Skutečná časová dotace:90 min
10 min – čtení příběhu
20 min – sledování dokumentu
10 min – otázky
30 min – diskuze
20 min – zhodnocení,
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
Co se nepovedlo:
diskuze, špatně vybraný článek
Otázky které zazněli:
Existuje nadpřirozeno?
Jsou mezi námi duchové?
Jsme na této planetě sami?
Co se stane s duší po smrti?
Proč se dějou některé nevysvětlitelné věci?
Závěrem:
Děti přišly nadšené už jen tím, že si zvolili svoje téma. Často se ve svých diskuzích dostali k nadpřirozenu nebo paranormálním jevům. Jedna dívka donesla článek, který byl spíše strašidelná historka, než článek o paranormálních jevech. Proto dnešní diskuze trošku odbočila k strašidelným historkám. Proto jsme se podívali na jeden díl dokumentu Pološero, kde se právě řešily nadpřirozené jevy a promlouval tam také prof. Nakonečný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sarka Koprivova



Založen(a): 10.12.2012
Příspěvky: 4
Město: Budíškovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 05. 2013 17:06:12    Předmět: Citovat

16. schůzka 29.3.2012
Počet dětí: 9
Téma: Saša a Markétka – 6 kap.
Cíl: co je to mít rád?
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 5 min – uvítání
- 5 min – hra – slovní fotbal
- 5 min – čtení příběhu
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2 hodiny
5 min – uvítání
15 min – slovní fotbal - hra
10 min – čtení příběhu
20 min – otázky, povídání si o nich
75 min – diskuze
5 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- udržení pozornosti všech
Co se nepovedlo:
- jít v diskuzi do hloubky
Otázky které zazněli:
Proč si člověk přijde osamělý, i když má kolem sebe hodně lidí?
Dokáže člověk jen tak přestat úplně mít rád?
Proč děti napodobují dospělé?
Závěrem:
V této diskuzi se mi zdálo vše v pořádku, jen mi přijde, že jsme spíše klouzali po povrchu a nešli jsme tak do hloubky problému jako jindy.

17. schůzka 12.4.2013
Počet dětí:6
Téma: Saša a Markétka kap. 7. Druhá část
Cíl: probrat problém šikany
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 5 min – uvítání
- 10 min - hra
- 5 min – čtení příběhu
- 5 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace: 2,5 hodiny
5 min – uvítání
20 min – hra – myslím si…(povolání)
15 min – čtení příběhu
15 min – povídání si o příběhu + otázky
80 min – diskuze
15 min – zhodnocení, motivace na příští týden
Co se povedlo:
- vytvoření otázek pro diskuzi
- dobře vybrané téma pro diskuzi
Co se nepovedlo:
- dodržení časové dotace
Otázky, které zazněly:
Proč se snaží lidé udržet si odstup od ostatních?
Je správné ubližovat mladším a slabším?
To že mám sílu, znamená, že ji můžu použít k ubližování bezbranným?
Proč si lidé ubližují?
Proč je šikana?
Závěrem:
Tato diskuze se mi velice líbila, nepomohla jen k rozvoji myšlení, ale k tomu, že si děti uvědomili, jak ošklivé je se někomu posmívat nebo mu fyzicky ubližovat. Jelikož mám ve skupině kluka, který byl šikanovaný díky dobrým známkám, jeho spolužáci si uvědomili, že mu opravdu ubližovali… Takže tato diskuze byla velice přínosná.

18. schůzka 26.4.2013
Počet dětí: 9
Téma: Karel Kryl – nevidomá dívka
Cíl: uvědomění si jaké to je žít bez zraku
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – hra – poznávání se zavázanýma očima
- 5 min – poslech písně
- 10 min – otázky
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 5 min – závěrečné zhodnocení
Skutečná časová dotace:190 min.
10 min – hra – poznávání
5 min – poslech písně
10 min – otázky, povídání si o nich
45 min – diskuze
120 min – dělat běžné věci jako slepý
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
- jedna studentka nám vysvětlila, jak se chovat, když potkáte slepého a on potřebuje pomoci, také jsme si zkusili dělat věci po slepu, bylo to velice přínosné a děti si uvědomili spoustu podstatných věcí.
Co se nepovedlo:
- nevím, zda se v tomto případě jednalo o správnou diskuzi
Otázky, které zazněli:
Je lepší být slepý od narození, nebo přijít o zrak v průběhu života?
Může žít slepý člověk stejný život jako my?
Kdo má nechat tu dívku?
Proč nosí pásku přes oči, když nevidí?
Závěrem:
Dnešní diskuzi jsme se snažili ozvláštnit tím, že přišla studentka, která pracovala s nevidomými lidmi a naučila nás jak správně k takovým lidem přistupovat. Děti si zkoušely běžné úkony jako třeba dát si cukr do čaje, nebo se podepsat aniž by viděli. Také si každý zkusil chodit po chodníku a najít cestu domů poslepu. Myslím si že to bylo pro děti velice přínosné a začali si vážit toho, že vidí.

19. schůzka 3.5.2013
Počet dětí: 5
Téma: --- aděje na s --- – epizoda 256
Cíl: Vytvořit otázky na které se bude dobře diskutovat - procvičeni
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 5 min – uvítání, příprava
-10 min – hra – aktivity
-35 min - otázky
- 10 min – závěrečné zhodnocení, informace o filmu FPD
Skutečná časová dotace:90 min
5 min – příprava
10 min – hra
55 min – otázky
20 min – zhodnocení, otázky k příští hodině, informace o natáčení
Co se povedlo:
- vymyslet hodně dobrých otázek
Vymyslet takové otázky na které se dá opravdu dobře diskutovat
Co se nepovedlo:
- neproběhla řádná diskuze, jen způsoby jak by se dalo na otázky diskutovat
Některé otázky, které zazněli:
Co je to víra?
Proč se lidé obrací k Bohu, až když si nevědí rady?
Může se člověk zároveň bát a být šťastný?
Čeho se dívka v příběhu bojí?
Proč Eva (lidé) bere jméno Boží nadarmo, když je věřící? – proč hřeší?
Existuje duše? Co je to?
Co přináší lidem víra?
Závěrem:
Dnes jsme se nedostali k diskuzi, ale vymýšleli jsme otázky a způsob jak by se na ně dalo diskutovat a proč jsou ty otázky dobré.

20. schůzka 10. 5. 2013
Počet dětí: 10
Téma: Xindl – x Láska v housce
Cíl: diskutovat na téma komerční společnost
Začátek: 16:30
Plánovaná časová dotace: 1 hodina
- 10 min – poslech písně
- 10 min – otázky které nás napadli
- 30 min – diskuze na vybrané téma
- 10 min – závěrečné zhodnocení, motivace na další hodinu, domácí úkol
Skutečná časová dotace:80 min
5 min - představení
10 min – poslech písně
20 min – otázky
45 min – diskuze
Co se povedlo:
- vytvoření otázek
Co se nepovedlo:
diskuze, písnička byla dost těžká - pro menší děti
Některé otázky, které zazněli:
Proč si nakonec koupíme to, co nechceme?
Proč nabídka určuje poprávku?
Proč se nám obchodníci snaží vnutit to, co nechceme?
Proč vše funguje na principu trhu?
Proč je např. trh s bílým masem, když ho mnoho lidí odsuzuje?
Závěrem:
Dnešní filosofii jsme natáčeli pro režisérky, které by u nás chtěli natáčet film. Takže vznikl stejný problém, jako u vánoční nahrávky, že některé děti nechtěli vůbec mluvit. Také jsem vybrala docela těžké téma a přišly mi tam hodně malé děti, které se mi uprostřed diskuze ztratily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign