Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - SŠ, Čs. Legií - Petra

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 05. 11. 2012 20:22:37    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - SŠ, Čs. Legií - Petra Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 11. 2012 19:14:24    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 16. října 2012, první setkání

Organizace SŠ
Počet dívek - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, četba z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- seznámení s filozofií pro děti - 5 min.
- stanovení pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Saša a Markétka - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 15 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- seznámení s filozofií pro děti - 5 min.
- stanovení pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Saša a Markétka - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 25 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh :

- kapitolu jsme přečetli po odstavcích
- dívky vytvořily pět otázek
- vybraly hlasováním otázku: Proč jsou děti tak důvěřivé?
- zabývali jsme se tím, co je to důvěra?

Co se podařilo a co se nepodařilo?

- dívkám se diskuze líbila, zajímalo je i když se nezapojily všechny
- nepodařilo se nám skončit včas,diskuze se nám protáhla o 5 min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2012 19:16:04    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 23.října 2012
2.setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti,pokračování otázkami z prvního setkání

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Saša a Markétka - 10 min.
- připomenutí pravidel 3 min.
- četba otázek z předchozího setkání, výběr nové otázky - 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel 3 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Saša a Markétka - 10 min.
- četba otázek z předchozího setkání, výběr nové otázky- 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení a diskuze - 5 min.

Vybrali jsme otázku: Je špatné prozradit nějaké tajemství?

Co se podařilo a co se nepodařilo?

- podařilo se do diskuze zapojit všechny dívky a dvě dívky se střídaly v zapisování na tabuli
- hlásily se o slovo a neskákaly si do řeči
- shodli jsme se, že diskuze byla pomalejší
- dívky to bavilo
- povedlo se skončit včas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2012 19:28:19    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 30. října 2012
3. setkání

Organizace SŠ
Počet dívek - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, četba z knihy Saša a Markétka

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Saša a Markétka - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Saša a Markétka - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Napsali jsme devět otázek a vybrali: Co je to být osamělý?

Co se podařilo a co se nepodařilo?

- dívky víc přemýšlely
- diskuze byla rychlejší, měla spád
- byly mezi sebou otevřenější
- podařilo se nám skončit včas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2012 19:39:34    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 1. listopadu 2012
4.setkání

Organizace SŠ
Počet dívek - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : dívky měly za úkol si připravit vlastní otázky

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- stanovení pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- přečtení otázek a jejich napsání - 10 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- stanovení pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- přečtení vlastních otázek a jejich napsání - 10 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Připravily si osm otázek, vybraná otázka: Jsme ve vesmíru sami?

Co se podařilo a co se nepodařilo?

- obtížné téma
- málo podložené vědeckými důkazy
- některé téma moc nezajímalo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 11. 2012 16:43:50    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 13. listopadu 2012
5.setkání

Organizace SŠ
Počet dívek - 12
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : dívky si chtěly připravit vlastní otázky
Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- stanovení pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- přečtení otázek a jejich napsání - 10 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- stanovení pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- přečtení vlastních otázek a jejich napsání - 10 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Připravily si pět otázek, vybraná otázka: Co je krása a potřebuji ji k životu?

Co se podařilo a co se napodařilo?

- diskuze byla velmi pomalá, dívky se nesoustředily, hodně odbíhaly od tématu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 16. 11. 2012 18:58:20    Předmět: Citovat

K diskusi z 1. listopadu - Jsme ve vesmíru sami? - ideálně nepátrat o tom, jestli ano nebo ne, ale diskusi prevest na myslenkovy experiment - pokud ano, tak je to můze mit dusledky, jake to dava moznosti, jak jednat atd. atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 11. 2012 08:40:39    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 20.11.2012
6. setkání

Organizace SŠ
Počet dívek - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, četba z knihy Nemocnice pro panenky,kap. II.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Proč něčemu rozumím a něčemu nerozumím?

Co se podařilo a co se nepodařilo?
- zabývali jsme se rozumem, myšlením, tím co nás ovlivňuje
- došli jsme k závěru, když nemyslím, nemůžu ničemu rozumět, že je důležitý vlastní vývoj a práce na sobě
- diskuze se nám povedla
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 12. 2012 07:34:58    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 26.11.2012
7. setkání

Organizace SŠ
Počet dívek - 12
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, četba z knihy Nemocnice pro panenky,kap. III.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh:
Posadili jsme se a přečetli kapitolu po odstavcích. Využili čas k přemýšlení nad otázkami, které jsme napsali na tabuli.

Vybrali jsme otázku: Proč nás trápí svědomí po lži?

Co se podařilo a co nepodařilo?
- zabývali jsme se svědomím:vnitřní hlas,pocit, vnitřní strach, špatně spím, špatně se soustředím, nedokážu se radovat,
musím se vyrovnat se skutečností, než jí půjdu napravit
- téma nás nutilo hodně přemýšlet, diskuze se líbila
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 12. 2012 08:44:15    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 4.12. 2012
8.setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 12
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti,pokračování otázkami ze sedmého setkání, z knihy Nemocnice pro panenky

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky - 10 min.
- připomenutí pravidel 3 min.
- četba otázek z předchozího setkání, výběr nové otázky - 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel 3 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky - 10 min.
- četba otázek z předchozího setkání, výběr nové otázky- 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení a diskuze - 5 min.

Vybrali jsme otázku: Je dobré mluvit pravdu?

Průběh:
- zabývali jsme se tím, co je to pravda, jak se pravda pozná,
co pravda není
- udělali jsme si tabulku a rozdělili na to co pravda je a není a různé věty
zařazovali
- věty, které jsme řekli, jsme se snažili převrátit, abychom zjistili,zda
je výrok pravdivý či nepravdivý

Co se podařilo a co se nepodařilo?
- všichni se do diskuze zapojili a moc je to bavilo

- nepodařilo se úplně dodržet pravidlo, že si nebudeme skákat do řeči, ale že se přihlásíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 18:24:31    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 29.1.2013
9. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, četba z knihy Nemocnice pro panenky,kap. I.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Proč si dopěláci schovávají panenky?

- zabývali jsme se tím, co můžeme a nemůžeme sbírat a příklady jsme si zapisovali
- dál jsme se zabývali důvody, proč si panenky ponechat:
-mají k nim vztah
-vážou se k nim vzpomínky
-je jim líto je vyhodit

Co se podařilo a co nepodařilo?
Diskuze se povedla, studenti byli aktivní, povedlo se nám skončit včas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 18:42:12    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 5.2.2013
10. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, zopakovali jsme si o čem jsme v předchozí kapitole četli,kniha Nemocnice pro panenky,kap. I.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- opakování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Co je to stáří?

-zabývali jsme se tím, v kolika letech stáří začíná
-jak se stáři projevuje
-jestli je aktivní, sportuje, vdělává se nebo jen leží na posteli a nic ho nezajímá

Co se podařilo a co se nepodařilo?
Diskuze byla zajímavá, zapojili se všichni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 19:09:16    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 12.2.2013
11. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, zopakování kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky,kap. I.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- připomenutí z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Proč si myslí, že panenky jsou živé?

-zabývali jsme se tím, co je živé a co skutečné
-zapisovali jsme to do tabulky
-zjistili jsme, jaké jsou rozdíly mezi těmito slovy a
jak je důležité používat správné názvy

Co se podařilo a nepodařilo?
diskuze se podařila, měla spád a zapojili se všichni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 19:18:38    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 19.2.2013
12. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, četba z knihy Nemocnice pro panenky,kap. III.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Proč máme pravidla?

-začali jsme s tím, jaká pravidla známe:
silničního provozu, při hře...
-vytvářeli jsme věty, jaká pravidla pro nás platí a
jaká neplatí uváděli a uváděli jsme příklad
př.: platí pro nás pravidla, když jsme na návštěvě?
platí: zuji si boty, neotvírám skříně, neberu si sám jídlo z
chladničky
Co se podařilo a nepodařilo?
Diskuze všechny bavila, měla spád, byla zajímavá
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 19:26:04    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 26.2.2013
13. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, připomenutí kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky,kap. III.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- připomenutí kapitoly z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Kdo je dobrý člověk?

-začali jsme se zabývat slovem dobrý
-co to znamená a uváděli jsme příklady
-vytvářili jsme otázky, kdy je člověk dobrý a kdy není
př.: maminka vaří dobré jídlo
dneska jsem měl dobrý den
Jana je dobrá kamarádka

Co se podařilo a co nepodařilo?

Diskuze byla pomalejší, skákali si do řeči
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 19:33:36    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 5.3.2013
6. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 15
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, pokračování v otázkách z předchozího setkání, z knihy Nemocnice pro panenky,kap. III.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba otázek z předchozího setkání, z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba otázek z předchozího setkání, z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Kdo je kamarád?

-zabývali jsme se tím, co znamená slovo kamarád
-kdo je a kdo není kamarád
-jaké by měl mít vlastnosti
-přátelství ve škole a mimo školu
-jestli je přátelství důležité a proč
-proč může přátelství skončit

Co se podařilo a co nepodařilo?
Bylo to zajímavé téma a moc je to bavilo,zapojili se všichni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 03. 2013 19:43:24    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 12.3.2013
15. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 13
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, pokračování z kapitoly III.. z knihy Nemocnice pro panenky,kap. II.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z kap.III. z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z kap.III. z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Co to znamená porušování pravidel?

-zopakovali jsme si, co to jsou pravidla
pokračovali jsme tím, co se stane, když se pravidla poruší
-co by se stalo, kdyby jste vzali někomu peníze?
-co by se stalo, kdyby jste nedodržovali pravidla ve škkole?
-co se stane, když mě nikdo nevidí?

Co se podařilo a co nepodařilo?
Podařilo se nám včas skončit, diskuze bavila, nezapojili se všichni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2013 20:08:44    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 2.4.2013
16. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 13
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti, pokračování z kapitoly III.. z knihy Nemocnice pro panenky,kap. II.

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Co znamená být šťastný?

- hledali jsme důvody kdy jsme šťastný
- co nás dělá být šťastný
- jestli je to okamžité uspokojení
- co přinese dlouhodobé štěstí

Co se podařilo a co nepodařilo?
Diskuze byla zajímavá, tempo pomalejší, studenti hodně přemýšleli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2013 20:17:57    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 9.4.2013
17. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 10
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Jsem odpovědný za své činy?

- nejdříve jsme začali tím, co je to odpovědnost
- když udělám něco špatného, dokážu se přiznat?
- je těžké nést odpovědnost
- to co dělám, si volím sám

Odpovídali jsme na otázky a odůvodňovali je :
- Když uhodím kamarádku, je to špatné?
-Když žárlím na přítele?

Co se podařilo a co nepodařilo?
Toto téma bylo velmi zajímavé a všichni se zapojili a diskuze se moc líbila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2013 20:26:00    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 16.4.2013
18. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 10
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z knihy Nemocnice pro panenky - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Musí se sliby dodržovat?

Začali jsme tím co znamená slovo slib, komu ho můžu dát
- je to něco se musí dodržet?
- je to určitý závazek
- dávám ho druhému, můžu ho dát i sobě
Co se stane, když ho nedodržím?
- bude ten dotyčný zklamaný?
- může si myslet, že jsem lhář
- tratí ke mně důvěru

Co se podařilo a co nepodařilo
Všichni se zapojili a diskuze se moc líbila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2013 21:18:06    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 7.5.2013
19. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 10
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z Harryho Stottlemeiera - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- četba z Harryho Stottlemeiera - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázky: Co je to myšlení?

- začali jsme tím, jaký je rozdíl mezi myšlením a myšlenkou
- s myšlením souvisí paměť
- myslíme pořád? myslíme i když spíme?
- jaký mám myšlenky když jsem šťastný
- můžu myšlení najednou zastavit
- o čem rádi přemýšlíme

Co se podařilo a co nepodařilo
Diskuze se moc líbila a byla zajímavá
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
cherlotte petra



Založen(a): 1.11.2012
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 15. 05. 2013 21:25:59    Předmět: Citovat

Zpráva z praxe 14.5.2013
20. setkání

Organizace SŠ
Počet studentů - 10
Věk- 15-18 let
Časová dotace - 45.minut

Cíl : seznámení s Filozofií pro děti

Plánovaná časová dotace:

- přivítání a usazení dívek na místa 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z Harryho Stottlemeiera - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
- hodnocení diskuze - 5 min.

Skutečná časová dotace:

přivítání a usazení dívek na místa - 2 min.
- připomenutí pravidel a sdělení co nás čeká 5 min.
- pokračování z Harryho Stottlemeiera - 5 min.
- čas na rozmyšlenou - 3 min.
- napsání otázek a jejich přečtení 5 min.
- diskuze nad vybranou otázkou - 20 min.
-hodnocení a diskuze - 5 min.

Průběh.
- vybrali jsme otázku: Proč se na sebe lidé zlobí?

- protože se k nám někdo zachoval špatně
- protože chci na někkoho svalit vinu
- když mi někdo řekne, že nemám pravdu a já si myslím, že ji mám
- je správné se někdy zlobit?
- zlobí se jen dospělí lidé nebo i děti?

Co se podařilo a co nepodařilo
Diskuze probíhala rychle, měla spád a moc se líbila
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign