Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2011/2012 - ZPRÁVY Z PRAXE - Lucka, Janča - ZŠ Suché Vrbné

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 28. 02. 2012 14:59:24    Předmět: 2011/2012 - ZPRÁVY Z PRAXE - Lucka, Janča - ZŠ Suché Vrbné Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:23:18    Předmět: Citovat

20.3. 1.setkání

praxe probíhala v ZŠ Suché Vrbné v třídě 1.A.. Pracovali jsme se skupinou ve věku 6-7 let, v počtu 22 dětí ( poměr chlapců a děvčat byl vyrovnaný)

Cíl: seznámení dětí s průběhem filosofické praxe

Průběh praxe: V úvodu hodiny si děti vyrobily jmenovky, poté jsme společně vytvářely pravidla našeho společného setkávání.
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:25:15    Předmět: Citovat

27.3.

Cíl: seznámení se s dětmi a jejich zájmy

Průběh praxe: Na úvod hodiny jsme si zopakovaly pravidla a každé z dětí se představilo a řeklo co má rádo a co ho baví a proč (zdůvodňování).Jelikož jsme se chtěly seznámit s dětmi a chtěly jsme zjistit ,, stav kolektivu,, , zařadily jsme do hodiny aktivitu ,, tužka,, - která spočívá v předávání si tužky. Děti předávájí tužku vždy někomu v kruhu se zdůvodněním proč jí dávájí zrovna onomu dítěti. Cílem je zjistit, které dítě je ve skupině nejméně oblíbené.


3.4.

Cíl: seznámení s filosofickým příběhem Nemocnice pro panenky

Průběh praxe: Dětem jsme představily knihu a přečetly jim první stranu příběhu. V dětech úryvek vyvolal 6 otázek, z nichž si vybraly otázku: ,,Pokud byste měli 20 panenek, jaká by měla jména?", tím pádem následujících 10 minut děti vykřikovaly jména, které by jim daly a s diskuzí to nemělo nic moc společného.

Postřeh z hodiny: Rozhodly jsme se v příští hodině zařadit cvičení na tvorbu otázek.
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Marková



Založen(a): 29.11.2012
Příspěvky: 12
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2013 13:25:56    Předmět: Citovat

17.4.

Cíl: Uvést děti do problematiky sociálně patologických jevů.

Průběh praxe: Dětem byla přečtena případová studie o šikanované holčičce a měly reagovat na příběh a vyhodnotit nejvhodnější pomoc. Následovala obsáhlá diskuze, kde sdělovali své osobní zkušenosti.
_________________
JančaSmile M.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign