Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2011/2012 - ZPRÁVY Z PRAXE - Roman, Martina - ZŠ Dubné

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 04. 10. 2011 16:27:01    Předmět: 2011/2012 - ZPRÁVY Z PRAXE - Roman, Martina - ZŠ Dubné Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Vaňková



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 01. 12. 2011 20:55:16    Předmět: První setkání Citovat

Cílem úvodní hodiny bylo seznámení se z dětmi a seznámení dětí s filozofií pro děti.

Děti jsou žáci první třídy a jejich počet je cca 15. S dětmi jezdíme filozofovat každé pondělí.

A) 2min představení mě a Romana (pí vychovatelkou)

B) 5min seznamovací rozcvička z met. přírůčky - dětem se velmi líbila a nám pomohla v zapamatování jmen

C) 5min úvodní písnička o Sašovi a Markétce:

1. sloka Dobrý den milé děti budeme si vyprávěti
o Sašovi a Markétce
a Kulíškovi panence.
2. sloka Markétka se Sašou kamarádi už od školky jsou
a Kulíšek je Sašova panenka s novou hlavičkou.
Písnička měla navodit tu správnou atmosféru a uklidnit děti před čtením příběhu, což se také povedlo.

D) 5min čtení příběhu po větách (čteme na střídačku s Romanem, děti se čtení teprve učí) Ihned po dočtení příběhu děti začaly pokládat otázky (celkem 11).
1. Proč už si s ním nehrál?
2. Proč se mu rozbila hlava?
3. Proč ho nesundal?
4. Jak se mu to mohlo stát?
5. Proč už si s ním nehrál, když měl jinou hlavu?
6. Proč do nemocnice pro panenky?
7. Jak mu uřízli hlavu?
8. Jak mu jí připevnili?
9. Jak vypadal s tou novou hlavou?
10. Proč si zranil hlavu?
11. Měli speciální pilu?

Hlasováním vyhrála otázka: "Jak se mu to mohlo stát?"

E) 15min diskuze: výsledek - mohl spadnout s kola
- při řezání pilou Smile
- při běhání
Protože jsme otázku rychle vyčerpali, dále jsme si povídali o úrazech obecně, co se komu stalo, jaké to mělo následky a jak se při tom děti cítily (bolest, omezení aktivity). Narazili jsme na případ, že chlapeček strčil bratra (nechtěně) a ten vypadl z okna (zmínila jsem důležitost omluvy)

F) 10min cvičení na definování z met. přírůčky.
Příklady : pes - zvíře, které vrtí ocasem a štěká
Ježíšek - miminko, které nosí na vánoce dárky a létá
rodič - muž nebo žena, kteří mají díti
Cvičení sklouzlo k tomu, že všechny děti popisovaly kočičky podle vzoru první holčičky, ale myslím, že částečně pochopily význam slova definice (pro děti - popis)

G) 5min závěrem pochválení dětí za jejich myšlenky a názory, úkol na příště (donést svou oblíbenou skladbu na CD, nebo promyslet a zazpívat).

Časová dotace je plánovaná, skutečnou dotaci přesně určit nedokážu, protože se nestíhám dívat na hodinky. Smile Ale celý program trval hodinu a půl, takže jsme jednotlivé dotace přetahovali.
_________________
Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Vaňková



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 12. 2011 00:12:17    Předmět: Druhé setkání Citovat

A) 2min přivítání + nachystání židlí do kroužku

B) 2min písnička o Sašovi a Markétce, rozdání cedulek se jmény (dětí je 15+, takže si něktéré nepamatujeme)

C) 5min příběh (čteme zase na střídačku s Romanem)

D) 5min otázky a hlasování
otázek bylo celkem 6:
1. Proč měla tetování? (Nikolka)
2. Proč měl dlouhé ruce a nohy, které dokáže stočit do neuvěřitelných poloh (Honza, Alenka, Verunka)
3. Proč je pružný jako gumička? (Eliška)
4. Jaký je rozdíl mezi učitelkou a učitelem? (Timotea)
5. Proč měla tetování a učitel ne? (Eliška a Barča)
6. Jak se dělá tetování? (Kryštof)
Vyhrála otázka č. 1 Proč měla tetování?

E) 10min diskuze na téma tetování (proč je máme, jaké jsou druhy, od kdy - kolika let se můžeme nechat tetovat, dětem je nejbližší tetování obrázkové - žvýkačky)

F) 10min aktivitka z met. přírůčky - vymýšlení příběhu o dívce, která měla tetování. Děti pracovali v námi určených dvojcích, snažili jsme se je přeházet, aby nebyli kamarádi spolu a ještě jsme kombinovali různé povahy: mluvku s introvertem,...Jeden vždy popsal místo a to jak tetování vypadalo a druhý popisoval pocity jaké nastaly při ztrátě tetování. Příběhy se lišili růzností tetování, většina dětí měla stejné pocity lítosti ze ztráty. Cílem byl rozvoj spolupráce mezi dětmi a cvičení v navazování na kamaráda, který mluví předemnou.

G) 2min hejbačka - hra na koňské závody (děti začaly projevovat přebytek energie a tak jsme zapojili na chvíli svaly)

H) 5min cvičení z met. přírůčky - dobrý učitel
jedno dítě jedna otázka ze cvičení - poté, co se vyjádřilo spontálně reagovali na jeho tvrzení ostatní. Děti došly k závěru, že nezáleží na pohlaví učitele, ale na tom, jak se chová k dětem.

CH) 5min cvičení z met. přírůčky - kritéria
cvičení bylo částečně úspěšné, děti uznaly, že je dobré svá tvrzení zdůvodňovat (je to pak pro ostatní lépe k pochopení - dedukce dětí)

I) 10min disco přinesené nejoblíbenější skladby - každé dítě písničku představí a zdůvodní, proč je jeho nejoblíbenější, jedna holčička zahraje krásně na flétnu

K) malování skvělého člověka - k obrázku si mají děti rozmyslet dvě otázky: Kdo je osoba, kterou malují?
A proč, čím je tato osoba skvělá?
Na začátku příštího setkání s dětmi jejich obrázky projdeme a každé představí svůj.

L) Rozloučení
_________________
Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Vaňková



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 12. 2011 22:11:29    Předmět: Třetí setkání Citovat

A) 2min - přivítání, olepení dětí lístečky se jmény, některé děti si stále pleteme (hlavně holčičky 3 Elišky)

B) 10min - práce z obrázky z minula, téma: "skvělý člověk". Cílem cvičení je procvičování zdůvodňování ( je to pro mě skvělý člověk, protože....)

C) 2min - písnička o Sašovi a Markétce

D) 3min - čtení příběhu

E) 10min - Otázky + hlasování
1. Proč se zpotil ve výtahu?
2. Proč měla pocit, že v ní bydlí skřítek?
3. Jaké máme pocity v žaludku a proč?
4. Proč tam jezdil?
5. Proč je malý výtah?
6. Proč se necítí dobře, když je někdo blízko?
7. Proč se smáli?
8. Proč seděli na koberci v kruhu?
9. Proč si povídali o pocitech?
Vyhrála otázka č. 1. Proč se zpotil ve výtahu?

F) 15 min Následuje diskuze, ne moc úspěšná, děti se nesoustředí, baví se a proto měníme téma diskuze: na pravidla z metodické přírůčky - Otázky o pravidlech, máme připravené obrázky, kde Roman jednotlivá pravidla znázornil. Obrázky věšíme na tabuli.

G) 10min - zařazení aktivity z met. přírůčky - obrácené magnety, poté se snažíme zavést diskuzi na téma tělesných hranic, dotazujeme se dětí na jejich pocity při aktivitě. Tímto cvičením navazujeme na ot. č. 6 Proč se necítí dobře, když je někdo blízko? Už minule jsme se s Romanem domluvili, že pokud vyhraje při hlasování otázka a rychle se vyčerpá, pokusíme se aktivitou navázat na další otázku.

H) 5min rozloučení děti nás objímají, Romana dokonce jedna holčička nechce pustit Smile

PS: S kázní to bylo dnes nejhorší, pí vychovatelka říkala, že je to tím, že děti měly 4dny prázdniny, ale my si myslíme, že děti pochopily, že jsme "měkouši" a zkouší hranice. Příště se budeme ostražití a pravidla dělání pití si ujasníme hned na začátku.
_________________
Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Vaňková



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 12. 2011 16:42:15    Předmět: Sedmé setkání Citovat

Jelikož jsme se termínově potkali s Mikulášem, chtěla jsem, aby se i naše filozofování neslo v tomto duchu. Pro děti jsme připravili putování za Mikulášským pokladem.

A) 2min - přivítání

B) 1hodina - putování za Mikulášským pokladem. Děti jsme rozdělili do čtyř skupin (tři po čtyřech, jedna po třech). Každá skupina musela na své cestě splnit dva úkoly, ty byly zaměřeny na rozvoj spolupráce ve skupině, cvičení pozornosti a vnímání druhého a také vnímání řeči těla. Jednalo se o vybrané aktivity z metodické přírůčky. Konkrétně aktivity: gesta a řeč rukou.

C) 15min čtení příběhu,hlasování sedmá kapitola je obsahově výrazně delší než předchozí, i přesto děti napjatě poslouchaly až do konce. Otázky k diskuzi:
1. Proč se bál říct M., že by takhle neměla mluvit? (Vojta)
2. Proč bila Kulíška do hlavy? (Eliška)
3. Proč se M. chovala divně (škaredě)? (Timka a Nikolka)
4. Proč M. křičela, když na ní S. šáhnul? (Barbora)
5. Proč M. tvrdí, že K. je obyčejná panenka? (Vojta)
6. Proč S. brečel? (Vojta)

I přes velký zájem dětí o diskuzi jsme po napsání otázek museli naše setkání ukončit, neboť jsem potřebovala stihnout Mikulášskou svých dětí.

Chtěla bych jen upozornit na komplikace, které nastaly při aktivitě: gesta. I když jsou děti, se kterými pracujeme vůbec nejstarší, pro které je met. přírůčka připravená, aktivita kolabovala na tom, že děti vůbec nevěděly, co je přísloví a o tom, že by nějáké znaly nemůže být ani řeč. Značně to komplikovalo celou aktivitu.
_________________
Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Vaňková



Založen(a): 23.11.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2011 23:06:07    Předmět: Osmé setkání 12. 12. 2011 Citovat

A) 5 min - přivítání

B) 2 min - písnička o Sašovi a Markétce

C) 5min - čtení příběhu, četli jsme opět kapitolu sedm, neboť minule jsme nestihli diskuzi a přišlo nám vhodné si kapitolu připomenou, neboť témata byla dosti závažná. Dětem jsme příběh nejen četli, ale také hráli. (Roman byl Saša a četl i příběh a já jsem se snažila, co nejvěrněji ztvárnit chování Markétky - naše divadlo mělo u dětí velký úspěch)

D) 10min - sepsání nových otázek, ty minulé děti moc nezajímaly, a tak vytvořily aktuální.
1. Proč měl tak velké ruce? (Kubík)
2. Proč nechtěla říct, že kluci někoho bijou? (Timka)
3. Proč se Jirka svěřil Markétce (Nikolka)
4. Proč Markétka věděla, že existují i nepříjemné doteky?(Timka)
S velkým náskokem vyhrála ot. č. 3 (13 hlasů)

E) 30 min diskuze protkaná místy cvičením z met. přírůčky tajemsví a také něco málo z plánu diskuze o důvěře.
Diskuze o ot. začala zkoumáním toho, proč se Jirka svěřil zrovna Markétce. Dětem asi přišlo divné, že se kluk svěřuje holce. Na tabuli jsme začli psát názory dětí, komu by svěřily tajemství a komu ne. Po vyčerpání tématu jsme přešli na téma tajemsví, že někdy prozrazením tajemsví můžeme někomu nebo i sobě pomoct a jindy je zas dobré si nechat tajemství pro sebe. Na cvičení se děti pokoušely rozhodnout a odůvodnit, proč a zdali se svěřit (většinou rodičům, nejl. kamarádce), či nikoli. Pak jsme ještě přešli na důvěru. U dětí byl opět problém, že strašně chtějí reagovat a nejlépe hned a nechtějí čekat, až druhý domluví. K vylepšení situace nám velmi pomohl králík Fiala z Letné, kterému tímto velmi děkujeme. Smile

F) 10min - tichá pošta, Fiala se snažil dětem vysvětlit, jak je důležité se navzájem poslouchat a pak jsme se opravdu uklidnili a snažili. Kryštůfek byl opravdu vtipný, a schválně vymýšlel a posílal jiné zprávy. Paní vychovatelka ho chtěla vyloučit ze hry, ale nás napadla varianta udělat z kozla zahradníka, a tak v dalším kole Kryštůfek začínal. Byl to velký úspěch vtipně vymyslel fouknutí do ucha, které se úspěšně předalo dokola. Smile

G) 5min závěr - holčičky pro nás měli připravené ZUMBA vystoupení, bylo příjemné a příště bychom je chtěli upozornit na podobnost nutnosti vnímání a naslouchání, jak v diskuzi, tak při tanci ve skupině.

PS: Vřele doporučujeme použití maňáska u malých dětí, prostřednictvím kterého, smí mluvit vždy jen jeden. Na rozdíl od míčku ho děti nehází a odpadá tak jeho lovení po třídě.
_________________
Marťa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 01. 2012 20:53:52    Předmět: Citovat

Diky za postupne doplnovani zaznamu.. Tesim se na zbyvajici Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Roman Kašťák



Založen(a): 6.12.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2012 18:40:03    Předmět: Čtvrté setkání Citovat

A) 5 min - přivítání, lístečky se jmény

B) 5 min - nová sloka písničky: Markétka má kůžičku jak mléčnou čokoládičku a očička jak kuličky, v kterých s třpytí jiskřičky.

C) 5 min - čtení kapitoly 4

D) 10min - Otázky + hlasování
1. Proč měla prsty jako zmrzlinu?
2. Proč měla štíhlé prsty?
3. Proč měla kulatý obličej?
4. Proč měla kulaté oči?
5. Proč měla barevné oči?
6. Proč měla čokoládovou kůži?
7. Proč měla kudrnaté vlasy?
8. Proč chodila jako princezna?
9. Proč měla hebké ruce?
10. Proč sedí vedle sebe?
11. Proč měla v očích jiskřičky?

E) 10 min - Diskuse nad otázkou číslo 6. - Proč měla čokoládovou kůži. Vysvětlení, že tmavá barva pleti je způsobena pigmentem a je to ze sluníčka. Lidé v jižních zemích mají sluníčka více než my, proto mají tmavší pleť. Otázka, zda mají ve svém okolí někoho s tmavou pletí. Prý dokonce spolužačku z vyššího ročníku. Vycházejí spolu dobře.

F) 10 min - Aktivita - Role - děti po dvojicích za dveře a zbytek se domluví na roli, nebo pocitu, který budou hrát. Byly to postupně - ustaraný, nedůvěřivý, smutný, vyděšený, rozpačitý. Děti to většinou poznaly, jednou někdo poradil.

G) 10 min - Aktivita - Obrys ruky. Děti si ve dvojicích navzájem obkreslily a vybarvily ruku na papíře. Měly tam také domalovat nějakou vlastnost, kterou si na tom druhém cení. Při této aktivitě krásně spolupracovaly.

H) 5 min - Shrnutí a rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Roman Kašťák



Založen(a): 6.12.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2012 18:57:49    Předmět: Páté setkání Citovat

A) 5 min - přivítání

B) 10 min - hra na schovávanou

C) 10 min - povídání o rukou z minula

D) 5 min - písnička

E) 5 min - čtení příběhu - kapitola 5

F) 10 min - otázky a hlasování
1. Proč si už nehrál s panenkami?
2. Proč nezabil můru?
3. Proč měli sušenky a mléko k večeři?
4. Proč měl jednu panenku?
5. Proč neměl panenku?
6. Kam jela maminka?
7. Proč šli domů?
8. Proč se jmenuje Kulíšek?
9. Proč nebyl zloděj?
10. Proč má pocity ledové tříště?

G) 10 min - Diskuse nad otázkou č. 1. Proč už si nehrál s panenkami? Děti přišly na to, že si jí nejdříve přestal brát do školy, aby se mu ostatní nesmáli a pak si ní přestal hrát úlpně.

H) 10 min - diskuse - Být opatrný - z metodické příručky - každý v kroužku se měl zamyslet nad jednou otázkou a vysvětlit, proč si myslí zrovna to.

I) 5 min - rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Roman Kašťák



Založen(a): 6.12.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2012 19:10:45    Předmět: Šesté setkání Citovat

A) 5 min - přivítání

B) 20 min - Hra venku - Děti byly rozdělené na dvě velké skupiny a my jsme venku poschovávali papíry s dvěma zašifrovanými písničkami. Byly rozfázované na deset částí. Byla to Pec nám spadla a Zajíček v své jamce sedí sám. Děti měly za úkol všechny části najít, poskládat popořadě a písničku ve skupince zazpívat.

C) 5 min - písnička

D) 10 min - čtení kapitoly 6, otázky, hlasování:
1. Jak si může povídat s panenkou?
2. Proč měl Saša divný pocit v žaludku?
3. Jak může panenka odpovídat?
4. Proč Markétce nic neřekl?
5. Proč se Markétka nezeptala, jestli si může půjčit Kulíška?

E) 10 min - diskuse nad otázkou č. 3 - Jak může panenka odpovídat?
Dětem jsme nepodsouvali žádné názory ohledně toho, že panenka nemůže mluvit. Spíše jsme se implicitně a jinotajně snažili vyzdvihnout autoterapeutickou funkci panenky.

F) 10 min - Diskuse - Může člověk přestat mít rád?
1. Dřív jsem měla ráda kolotoče, ale dnes je nesnáším.
2. Mívala jsem strejdu moc ráda, ale teď se ho bojím.
3. Když jsem byl malý, měl jsem rád svou panenku, ale teď mám rád kolo.
4. Miloval jsem pistáciovou zmrzlinu, ale teď už ji nechci ani vidět.
5. Mívala jsem ráda Davida, ale teď už na něj nemám vůbec čas.
6. Měl jsem rád našeho kocoura, ale teď už mě to s ním nebaví.

G) 5 min - rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Roman Kašťák



Založen(a): 6.12.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2012 19:32:10    Předmět: Deváté setkání Citovat

A) 5 min - přivítání, písnička - nová sloka - Markétka si přijde hrát a budeme se schovávat a když sluníčko půjde spát my půjdeme si dovnitř hrát.

B) 10 min - čtení kapitoly 8, hlasování:
1. Proč jí strýc lhal?
2. Proč si vymyslel ducha?
3. Proč jí vyhrožoval?
4. Proč jí duch neostříhal vlasy?
5. Proč maminka plakala?
6. Proč na ní byl strýc ošklivý?
7. Proč jí maminka nevyhnala?
8. Proč se k ní maminka přitulila a řekla, že ji má ráda?
9. Proč se Markétce nelíbilo, když ji strýc lechtal?

C) 10 min - diskuse na otázkou 3. - Proč jí vyhrožoval?

Postřehy dětí:
- Chtěl jí vystrašit, aby byla jinačí, zlobivá
- aby se na ní maminka zlobila
- Bylo jí hrozně, smutně
- Chtěl jí ublížit
- Měla strach

D) 10 min - scénky - Přestaň! - Děti byly rozdělené do trojic a měly zahrt scénku, kdy někomu nějaký dotyk není příjemný a má se bránit slovy: Přestaň! Cílem bylo s dětmi nacvičit obranné strategie.

Scénky:
1. Když vás váš kamarád lechtá a vám se to nelíbí, měli byste říct: „Přestaň!“?
2. Když stojíte ve frontě na lístky, zezadu se na vás neustále lepí cizí člověk
a strká do vás. Měli byste mu říct: „Přestaňte!“?
3. Dva starší kluci vám ve škole zastoupí cestu. Měli byste říct: „Nechte
toho!“?
4. V kině sedíte vedle neznámého člověka, který vám položí ruku na stehno.
Měli byste říct: „Dejte tu ruku pryč!“?
5. Vaše tetička vás chce poplácat po zadku. Měli byste jí říct: „Nech toho!“?

U scénky v kině se nám stalo, že jedna holčička - Alenka se najednou rozbrečela. Nevěděli jsme proč. Martinka si s ní o tom chtěla povídat, ale nic jí neřekla. Nakonec pomocí plyšáka prozradila, že jí od rána bolí hlava. Oznámili jsme to paní vychovatelce.

E) 10 min - Hra - Chodí pešek okolo - navrhl spontánně Vojta. Děti si hráli a tak jsme měli čas se věnovat Alence. Martinka jí vysvětlila, že se může svěřit paní vychovatelce, mamince nebo babičce.

F) 5 min - rozloučení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Roman Kašťák



Založen(a): 6.12.2011
Příspěvky: 5
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2012 19:38:42    Předmět: Desáté setkání Citovat

A) 5 min - přivítání

B) 5 min - písnička

C) 5 min - čtení kapitoly 9

D) 10 min - otázky, hlasování:
1. Proč mu dala pusu?
2. Proč zpíval Kulíškovi písničku?
3. Proč se cítila špatně, když se na ní dívali?

E) 10 min - diskuse nad otázkou 1. Proč mu dala pusu?

postřehy dětí:

- měla ho ráda
- měla radost
- opravdový kamarád
- omluvila se mu tím

F) 15 min - hra na zvířátka - 1 hádá, ostatní předvádí nějaké zvíře

G) 10 min - koledy na rozloučenou
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign