Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2010/2011 Zprávy z praxe - ŠD Máj II - Lukáš, Iveta, Tereza

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2010 20:07:23    Předmět: 2010/2011 Zprávy z praxe - ŠD Máj II - Lukáš, Iveta, Tereza Citovat

- Základní informace: Filozofii pro děti se věnujeme s 13 dětmi (10děvčaty a 3 chlapci), žáky 2. – 3. třídy v rámci družiny na ZŠ Máj. Zabýváme se tedy příběhem Kio & Ali.


- Datum: 12. listopad 2010 – 1. setkání (úvodní hodina)

- Cíl setkání: Děti se seznámí s vedoucími diskusí a předmětem našeho setkávání, dále se budou děti podílet na tvorbě pravidel, které budeme při schůzkách dodržovat.

Časová dotace: celkem – 60 - 65 minut
- Struktura setkání a/ plánovaná >>
1. Výroba cedulky se jménem – 5 - 10 minut
2. Seznamování – 15 minut
3. Seznámení dětí s náplní našich společných setkání - 10 minut
4. Společné utváření pravidel našich setkání - 15 minut
5. Seznámení dětí s pojmem filozofie pomocí diskuse
na téma: Co je stůl? - 10 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


Skutečný časový rozsah: celkem - 70 minut
b/ Strukrtura setkání skutečná >>
1. Výroba cedulek – 10 minut
2. Seznamování *K tomuto účelu jsme využili plyšového pejska „Bobíka“, kterého jsme si s sebou přinesli a kterého jsme si navzájem předávali. Ten kdo měl „Bobíka“ v ruce se představil. Řekl své jméno a sdělil ostatním co dělá/má rád. Tuto aktivitu jsme zvolili zejména proto, abychom si my děti lépe zapamatovali a aby se děti, které se mezi sebou neznají, blížeji seznámili (ve skupince máme jednu novou holčičku).
- 20 minut
3. Seznámení dětí s náplní našich společných setkání – Nejprve jsme se dětí zeptali na to, za jakým účelem si myslí, že se budeme setkávat. A potom na to, čemu by se chtěli věnovat při našich setkáních. Závěrem jsme vše shrnuli a vysvětlili jsme dětem, co vše z toho co sami děti vymyslely, dělat budeme a co dělat nebudeme a proč. - 10 minut
4. Společné utváření pravidel našich setkání – Utváření pravidel jsme nechali z 95% na dětech, kterým jsme poslali 2 čtvrtky, na které každé dítě napsalo jedno pravidlo, které samo vymyslelo. Poté jsme pravidla přečetli a druhově je seřadili s tím, že opakující se pravila jsme nechali děti schválit a sepsali jsme je na čtvrtku, kterou budeme nosit s sebou na setkání, abychom v případě potřeby nějaká dopsali a abychom je dodržovali. - 15 minut
5. Seznámení dětí s pojmem filozofie - pomocí diskuse na téma: Co je to stůl?
- 10 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo V prvé řadě se nám podařilo děti zaujmout pro věc, což se zejména projevilo při diskusi (na téma: Co je to stůl?), kdy se děti naprosto spontánně zapojili do diskuse a přinášeli do diskuse spoustu zajímavých myšlenek. Zároveň se nám podařilo zapojit všechny děti a navíc jsme se výborně pobavili. Pokud mohu hovořit za všechny členy našeho týmu, tak si myslím, že naším hlavním úspěchem bylo prolomení počátečních obav z toho, že děti např. nezaujmeme, nebudou se chtít zapojovat do diskusí, popřípadě je nebudou naše setkání bavit, nebo že neudržíme pozornost a pořádek. Naštěstí se naše obavy nenaplnily, spíše se nám povedl naprostý opak. Děti nás svou nadšeností a bezprostředností silně motivovali a naprosto nás zbavili všech našich počátečních obav.

K dalším věcem, které se nám podařily, mohu řadit to, že jsme minimalizovali rušení setkávání odcházením dětí domů a na kroužky. Zpočátku se nám stávalo to, že ve chvíli, kdy někdo přišel pro nějaké dítě, tak se nám tři děti zvedli a utíkali pro dítě do vedlejší místnosti, při tom ostatní děti ztratily pozornost a začali se zabývat tím, kdo už jde domů a s kým. Vyřešili jsme to tak, že jsme vyhlásili konkurz na „velvyslance“, který má za úkol sedět nejblížeji vchodu do 2. místnosti a v momentě kdy někdo přijde, tak potichu doběhne pro odcházející dítě. Při výběru jsme vybrali aktivnějšího (mírně hyperaktivního) chlapce, kterému spíše pomůže to, že se čas od času proběhne a zároveň se mu tím zvýší sebevědomí, tím že cítí odpovědnosti za svou velmi důležitou roli a zároveň si vybije přebytečnou energii, a tudíž při hodině výrazně nevyrušuje. Tímto opatřením se nám povedlo dosáhnout toho, že ostatní děti ke konci hodiny už v podstatě nevnímali, kdy kdo a kam odchází.

- Co se naopak nepodařilo a chci před tím varovat.
Nemohu říci, že by se něco vyloženě nepodařilo, spíše je ještě pár věcí, na kterých by se dalo pracovat. Např. děti odcházející na spoje, se neustále ptají, kolik je hodin a za jak dlouho už budou dvě atd., čímž se narušuje jejich soustředění a i soustředění ostatních dětí. Proto jsme na konci hodiny zdůraznili, že příště nám děti před hodinou nahlásí v kolik, kdo musí odejít a my jim to budeme kontrolovat a včas je z hodiny uvolníme, tím se zmenší jejich úzkost z toho, že nestihnou včas odejít a zároveň se děti nebudou navzájem vyrušovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 11. 2010 22:55:04    Předmět: Citovat

ok, I Vam diky za podrobny report.. Reseni, ktere jste vymysleli s odchody na autobus atd. je myslim dobre... Tesim se na dalsi zpravy..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 22. 11. 2010 21:59:07    Předmět: Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 10 dětí.

- Datum: 19. listopad 2010 – 2. setkání

- Cíl setkání: Děti se seznámí s příběhem Kio & Ali – s jeho hlavními postavami, začnou se učit číst s porozuměním textu a následně diskutovat na témata, která je v textu zaujala. Upevňování stanovených pravidel chování při diskusi.


- Struktura setkání:
a/ plánovaná >>
Plánovaná časová dotace: celkem – 60 - 65 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Seznámení dětí s příběhem Kio & Ali a jeho hlavními postavami. – 5 minut
3. Společné zopakování pravidel. - 5 minut
4. Čtení textu (úvod). - 10 minut
5. Kontrola porozumění textu pomocí prověřovacích otázek /typu: Co dělal Kio o prázdninách?,../ - 5 minut
6. Diskuse na témata, která děti v souvislosti s přečteným textem napadají. - 25 - 30 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


b/ skutečná >>
Skutečný časový rozsah: celkem - 70 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace /2 nové děti/ - 10 minut
2. Seznámení dětí s příběhem Kio & Ali a jeho hlavními postavami. – 5 minut
3. Společné zopakování pravidel. - 5 minut
4. Čtení textu (úvod). - 10 minut
5. Kontrola porozumění textu pomocí prověřovacích otázek /typu: Co dělal Kio o prázdninách?,../ - 5 minut
6. Diskuse na témata, která děti v souvislosti s přečteným textem napadají - 30 minut
/ Jaké by to bylo být netopýr? Co je to strašidelný dům? Viděl Lukáš strašidlo? / 7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo:
Podařilo se nám z velké části dosáhnout cílů, které jsme si předem stanovily a zároveň děti zaujmout příběhem, navíc se nám podařilo zapojit do diskuse všechny děti.

- Co se naopak nepodařilo:
Mírné komplikace nám na začátku setkání způsobila změna dvou žáků, kteří v době kdy se v družině věnujeme P4C dochází na kroužek Aj, za jiné dva žáky, čímž se nám prodloužila skutečná časová dotace, ale jinak to větší komplikace nepřineslo. Od příště by se nám děti měnit neměli.
Jediné co se nám nepodařilo, bylo udržení 100% kázně – podle mě toto zmíněné porušování kázně/pravidel nebylo nijak zvlášť závažné, neboť pramenilo z toho, že se pro zajímavost téma chtěli diskuse účastnit všechny děti, takže než se na některé dostala řada, tak občas mluvili jeden přes druhého a rušili ostatní. Pro příště se pokusíme toto narušování pravidel zmírnit a to hlavně naší důslednou prací vedoucích diskuzí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 08. 12. 2010 11:37:46    Předmět: 3. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 6 dětí.

- Datum: 26. listopad 2010 – 3. setkání

- Cíl setkání: Děti se zaměří na čtení s porozuměním textu a seznámí se s tvorbou otázek, které je napadnou při čtení příběhu Kio & Ali. Upevňování stanovených pravidel chování při diskusi.

Časová dotace: celkem – 65 minut
- Struktura setkání:
a/ plánovaná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Čtení 1 kapitoly příběhu Kio & Ali. - 20 minut
3. Kontrola porozumění textu pomocí diskuse . - 5 minut
4. Výklad o tvorbě otázek, uvedení přikladu. - 10 minut
5. Tvorba otázek na základě přečteného textu. - 20 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


Skutečný časový rozsah: celkem - 75 minut
b/ skutečná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Čtení 1 kapitoly příběhu Kio & Ali. - 25 minut
3. Kontrola porozumění textu pomocí diskuse . - 5 minut
4. Výklad o tvorbě otázek, uvedení přikladu. - 10 minut
5. Tvorba otázek na základě přečteného textu. - 25 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


- Dětmi zformulované otázky:
- Proč děda vypráví příběh o lvech? (P.)
- Jak se jmenovaly postavy, které vystupovaly v příběhu? (H.)
- Proč si dal Kio Flipa do postele? (P.)
- Jak by se mohl jmenovat příběh? (H.)
- Proč se jmenoval Kůň Čajkovskej? (H2.)
- Co dělal Kio ve vaně? (H.)
- Proč se lvi váleli na pláži? (P.)
- Co dělali lvi na pláži? (H.)
- Jak by vypadal svět, kdyby všude byla voda? /Luky/
- Odkud jsme se vzali a kam půjdeme, až odejdeme? /Ivet/

- Co se podařilo: Podařilo se nám dosáhnout všech stanovených cílů, děti dodržovaly bezchybně stanovená pravidla při setkáních, k čemuž nám též napomohlo to, že se setkání zúčastnilo pouze 6 dětí ze 13. Děti se navíc aktivně účastnily na tvorbě otázek.

- Co se naopak nepodařilo:
Nepodařilo se nám dodržet časovou dotaci, což pro nás není až takový problém, neboť nám družina čas, po který se věnujeme dětem, nijak neomezuje. Pro příště však nebudeme číst celou kapitolu, neboť děti neudrží 100% pozornost po celou dobu čtení textu, a tudíž se potom daleko hůře v textu orientují.

Další věcí, která nám pro příště mírně zkomplikuje práci, bylo množství chybějících dětí, tudíž budeme příště muset dětem znovu zopakovat, jak tvořit otázky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 14. 01. 2011 10:13:08    Předmět: 4. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 7 dětí.

- Datum: 10. prosinec 2010 – 4. setkání

- Cíl setkání: Děti se seznámí s filozofováním nad konkrétní, jimi zvolenou otázkou.
(Upevňování pravidel při diskusi.)

- Struktura setkání:
časová dotace: celkem – 60 - 65 minut
a/ plánovaná >> 1. Přivítání + úvodní organizace. - 5 minu
2. Vybrání otázky - 10 minut
3. Diskuse - 35-40minut
4. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut



skutečný časový rozsah: celkem - 70 minut b/ skutečná >> 1. Přivítání + úvodní organizace. - 10 minut
2. Vybrání otázky-> Proč se jmenoval Kůň Čajkovskej? - 10 minut
3. Aktivita – Pojmenovávání plyšové opičky a zajíce. Každé dítě mělo za úkol vymyslet jméno pro hračky, které jsme měli s sebou. Poté jsme se dětí zeptali podle čeho je pojmenovali. + Podle čeho pojmenováváme, věci, zvířata, lidi,. - 10 minut
4. Diskuse - 25 minut + 10 minut zdržení
5. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut



- Co se podařilo:Částečně se nám podařilo dosáhnout cíle.


- Co se naopak nepodařilo:
Nepodařilo se nám udržet pozornost dětí, zvláště proto, že během diskuse vtrhla do třídy hysterická vychovatelka z druhé družiny a způsobila 10 minut chaosu, děti odeslala do šaten pro věci, a tudíž se nám těžko vracelo do diskuse. Děti byli neklidné a nesoustředěné a při diskusi na sebe nenavazovali, proto jsme také záměrně překročili časovou dotaci, abychom dosáhli zklidnění dětí a alespoň krátké společné diskuse.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 14. 01. 2011 21:52:44, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 14. 01. 2011 10:39:02    Předmět: Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 8 dětí.

- Datum: 17. prosinec 2010 – 5. setkání

- Cíl setkání: Děti se zaměří na tvorbu otázek a naučí se oddělovat od sebe ty otázky, o kterých se dá diskutovat od těch na které se dá jednoznačně odpovědět.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >> Plánovaná časová dotace: celkem – 60 - 65 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Čtení textu (úvod). – 10/15 minut
3. Kontrola porozumění textu – 5 minut
4. Tvorba a vypisování otázek na tabuli – 15 minut
5. Rozbor položených otázek /Co je jimi míněno./ - 5 minut
6. Vyčlenění otázek s jasnou odpovědí, o kterých se nedá diskutovat - 10 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


b/ skutečná >> Skutečný časový rozsah: celkem - 60 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Čtení textu (úvod). – 10 minut
3. Kontrola porozumění textu – 5 minut
4. Tvorba a vypisování otázek na tabuli – 20 minut
5. Rozbor položených otázek /Co je jimi míněno./ - 10 minut
6. Vyčlenění otázek s jasnou odpovědí, o kterých se nedá diskutovat - 5 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


- Co se podařilo:
Děti se učí tvořit otázky tak, aby se o nich následně dalo diskutovat. Pomocí úkolů se během setkání naučily oddělovat otázky s krátkou jednoznačnou odpovědí od těch, které vyžadují hlubší zamyšlení.

- Co se naopak nepodařilo:
Cíle jsme dosáhli a děti byly hodné – nevím tedy o žádném zásadním problému.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 14. 01. 2011 11:16:29    Předmět: 6. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 7 dětí.

- Datum: 7. leden 2011 – 6. setkání

- Cíl setkání: Děti si při diskusi procvičí navazování na myšlenky ostatních a rozvíjet je tak, aby samotná diskuse zasahovala více „do hloubky“.


- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>
Plánovaná časová dotace: celkem – 60 - 65 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Stručné zopakování poslední hodiny, dějové linky příběhu a v předcházející hodině vytvořených a již vytříděných otázek – 5 minut
3. Výběr konkrétní otázky, která děti nejvíce zaujala /Proč tatínek říkal Ali, aby se neptala Kia, jak vypadá – 5 minut
4. Úkol – každý si sám promyslí co mu připadá hezké a co naopak ne. – 5/10 minut
5. Diskuse na konkrétní téma – 30/35 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


b/ skutečná >> Skutečný časový rozsah: celkem - 70 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 10 minut /chyběla vychovatelka/
2. Stručné zopakování poslední hodiny, dějové linky příběhu a v předcházející hodině vytvořených a již vytříděných otázek – 5 minut
3. Výběr konkrétní otázky, která děti nejvíce zaujala /Proč tatínek říkal Ali, aby se neptala Kia, jak vypadá – 5 minut
4. Úkol – každý si sám promyslí co mu připadá hezké a co naopak ne. – 5 minut
5. Diskuse na konkrétní téma – 30 minut
6. Hra – Jak krásu vidí slepí člověk – 10 minut ( hra byla zařazena v průběhu diskuse, v momentě, kdy jsme se dostali do „mrtvého bodu“)
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo:
Děti si začali mezi sebou naslouchat a tudíž se učí navazovat na myšlenky druhých, které následně obohacují o svůj originální myšlenkový pohled.


- Co se naopak nepodařilo:
Stále se nám nedaří dosáhnout toho, aby na sebe děti svými názory navazovaly tak, aby se dosáhlo hlubší úrovně diskuse. Děti stále sklouzávají k tomu, že na sebe navazují pouze povrchně.
Poprvé se u nás dostavuje pocit vyhoření.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 14. 01. 2011 11:17:22    Předmět: 7. setkání Citovat

- Datum: 14. ledna 2011 – 7. setkání

- Cíl setkání: Děti budou rozvíjet svou schopnost sociálního a kreativního a kritického myšlení pomocí tvorby otázek. A již při jejich tvorbě se budou pomocí jednotlivých zadaných úkolů, snažit diskutovat o jednotlivých, pro ně zajímavých poznatcích, které získaly během četby příběhu Kio & Ali.

- Struktura setkání: časová dotace: celkem – 60 minut
a/ plánovaná >> 1. Přivítání + úvodní organizace. - 5 minut
2. Připomenutí minulé hodiny. - 5 minut
3. Četba příběhu. - 15 minut
4. Kontrola porozumění textu + povídání o tom, co děti zaujalo.
- 5 minut
5. Zadání úkolů k zamyšlení a jejich řešení + z toho odvíjející se diskuse
- 15 minut
6. Tvorba otázek + jejich výběr - 10 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

časová dotace: celkem – 65 minut
b/ skutečná>> 1. Přivítání + úvodní organizace. - 15 minut
2. Připomenutí minulé hodiny. - 5 minut
3. Četba příběhu. - 10 minut
4. Kontrola porozumění textu + povídání o tom, co děti zaujalo.
- 5 minut
5. Zadání úkolů k zamyšlení a jejich řešení + z toho odvíjející se diskuse
- 15 minut
6. Tvorba otázek + jejich výběr - 10 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

Otázky:
Může Bětky maminka vědět všechno?
Jak může Ali udělat bliznu, když ji nikdy neviděla?
Z jakého důvodu se Kio a Ali hádali, jak vymodelovat lavu?
Proč Kio vyprávěl o zlatých lvech?

- Co se podařilo:
Děti se učí tvořit otázky tak, aby se o nich následně dalo diskutovat. Pomocí úkolů se během setkání naučily oddělovat otázky s krátkou jednoznačnou odpovědí od těch, které vyžadují hlubší zamyšlení.

- Co se naopak nepodařilo:
Cíle jsme dosáhli a děti byly hodné – nevím tedy o žádném zásadním problému.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 14. 03. 2011 18:17:15, celkově upraveno 5 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2011 11:26:13    Předmět: 8. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 7 dětí.

- Datum: 28. leden 2011 – 8. setkání

- Cíl setkání: Děti si při diskusi nad vybranou otázkou procvičí kritické myšlení a komunikační schopnosti.


- Struktura setkání:
a/ plánovaná >> Plánovaná časová dotace: celkem – 60 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Stručné zopakování poslední hodiny, dějové linky příběhu a vytvořených otázek – 5 minut
3. Výběr konkrétní otázky, která děti nejvíce zaujala /Může Bětky maminka vědět všechno?/ – 5 minut
4. Úkol – každý si sám promyslí: konkrétní otázku– 5 minut
5. Diskuse na konkrétní téma – 35 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


b/ skutečná >> Skutečný časový rozsah: celkem - 65 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Stručné zopakování poslední hodiny, dějové linky příběhu a vytvořených otázek – 5 minut
3. Výběr konkrétní otázky, která děti nejvíce zaujala /Může Bětky maminka vědět všechno?/ – 5 minut
4. Rozbor zvolené otázky? – 5 minut
5. Úkol – každý si sám promyslí: Jak by vypadal svět, kde by všichni lidé věděli vše? – 5 minut
6. Diskuse na konkrétní téma – 35 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo:
Podařilo se nám děti vést, takovým způsobem, aby na sebe navazovaly a aby se v diskusi držely aktuálně řešeného problému.


- Co se naopak nepodařilo:
Ne že by se nám něco nepodařilo, spíše nám začíná komplikovat hodiny to, že děti, které s námi nechodí na P4C, odcházejí sledovat DVD s pohádkami do vedlejší místnosti, odkud je velmi zřetelně slyšet i co sledují. To naši skupinku vyrušuje, ale co je horší našel se i jedinec v naší skupince, který neustále řeší to, co ve vedlejší místnosti ostatní sledují a že to chce také sledovat, atd.. Tím ostatní vyrušuje a zároveň i značně demotivuje. Naštěstí se nám daří tyto situace řešit, ale obávám se toho, aby se nám nezačalo bouřit více dětí.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 14. 03. 2011 18:18:24, celkově upraveno 4 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2011 11:28:38    Předmět: 9. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 5 dětí.

- Datum: 11. února 2010 – 9. setkání

- Cíl setkání: Děti se budou věnovat aktivitám zaměřeným na rozvoj tvořivého a angažovaného myšlení. K rozvoji angažovaného myšlení by měly děti společně v malých skupinkách tvořit otázky, které pak tvůrci otázky vysvětlí a budou se snažit svou otázku prosadit, uvést co je na otázce zajímá a proč by bylo dobré o otázce diskutovat.

- Struktura setkání:
a/ plánovaná >> skutečná:
Plánovaná časová dotace: celkem – 60 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Čtení textu (úvod). – 10 minut
3. Kontrola porozumění textu + převyprávění příběhu dětmi. – 5 minut
4. Aktivita na kreativní myšlení a podporu představivosti. (Kresba A rozbor Leviatana) – 15 minut
4. Tvorba otázek ve skupinkách + psaní na tabuli – 15 minut
5. Rozbor položených otázek /Co je jimi míněno./ a jejich obhajoba. - 5 minut
6. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

Otázky:
Proč velrybí mládě zachránilo dědovi život?
Co se stalo dědovi?
Proč bylo všechno po čtyřech?
Může být všechno v číslech?
Jak se pokládá správná otázka? (Lukáš)


- Co se podařilo:
Podařilo se nám z větší míry splnit cíle, které jsme si stanovili a zárovň do hodiny zapojit i úkoly na rozvoj tvořivého myšlení a zároveň dodržet připravený plán i časovou dotaci.


- Co se naopak nepodařilo:
Zbytečně často jsme se zapojovali do diskuse, příště se pokusíme vzájemně více hlídat.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 14. 03. 2011 18:19:34, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2011 11:31:31    Předmět: 10. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 7 dětí.

- Datum: 18. únor 2011 – 10. setkání

- Cíl setkání: Děti si při diskusi nad vybranou otázkou procvičí kritické myšlení a budou se soustředit na navazování myšlenek tak, aby si procvičily schopnost společného řešení problému. Navíc si při zadaném úkolu procvičí i kreativní myšlení.


- Struktura setkání:
a/ plánovaná >> Plánovaná časová dotace: celkem – 60 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Výběr konkrétní otázky, která děti nejvíce zaujala /?/ – 5 minut
3. Rozbor vybrané otázky. – 2, 5 minuty
4. Úkol – každý si sám promyslí: konkrétní otázku – 2, 5 minuty
5. Diskuse na konkrétní téma – 25 minut
6. Úkol – Děti budou vyprávět smyšlený příběh o zvíraznovači. - 15 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


b/ skutečná >> Skutečný časový rozsah: celkem - 65 minut
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Výběr konkrétní otázky, která děti nejvíce zaujala / Jak se tvoří správná otázka?/ – 5 minut
3. Rozbor vybrané otázky – 2, 5 minuty
4. Úkol – každý si sám promyslí: Jak by měla vypadat správná otázka? – 2, 5 minuty
5. Diskuse na konkrétní téma – 25 minut
6. Děti si vymýšlely příběh o životě zvýrazňovače, přitom musely brát zřetel na to, co již předchozí děti vymyslely. – 15 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo: Děti na sebe navazovaly a zároveň do diskuse přinášely zajímavé nápady k tvorbě správných otázek.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 14. 03. 2011 18:20:45, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2011 11:32:41    Předmět: 11. setkání Citovat

-Základní informace: setkání se zúčastnilo 14 dětí

- Datum: 3. března 2011 – 11. setkání

- Cíl setkání: Nové děti se seznámí s vedoucími diskusí a předmětem našeho setkávání, dále se budou děti podílet na tvorbě nových pravidel, které budeme při schůzkách dodržovat, stávající děti nám budou pomáhat při vysvětlování toho, čím jsme se doposud zabývali.

časová dotace: celkem – 60 minut
- Struktura setkání a/ plánovaná >> 1. Výroba cedulky se jménem – 5 minut
2. Seznamování – 15 minut
3. Seznámení dětí s náplní našich společných setkání - 10 minut
4. Společné zopakováni a dotváření pravidel našich setkání - 5 minut
5. Četba příběhu - 10 minut
6. Rozbor příběhu a kontrola pochopení příběhu - 10 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


skutečný časový rozsah: celkem - 65 minut
b/ skutečná >> 1. Výroba cedulky se jménem – 10 minut
2. Seznamování – 15 minut
3. Seznámení dětí s náplní našich společných setkání - 10 minut
4. Společné zopakováni a dotváření pravidel našich setkání - 5 minut
5. Četba příběhu - 10 minut
6. Rozbor příběhu a kontrola pochopení příběhu - 10 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut


- Co se podařilo:
Částečně dětem osvětlit co budeme společně při setkáváních dělat. Děti, které se účastnily i našich předchozích 10 setkáních, se velmi aktivně zapojily a pomáhaly nám utvářet hodinu.

- Co se naopak nepodařilo:
Částečně nás zaskočilo to, že místo toho abychom začleňovali jen 4 nové jedince, jak bylo původně domluveno. Tak jsme museli začít v podstatě od začátku, neboť se nám totálně změnilo složení naší skupiny, přibylo nám 10 nových dětí a zůstaly nám pouze 4 dosavadní členové skupiny.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 17. 03. 2011 11:58:31, celkově upraveno 5 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Brožová



Založen(a): 17.10.2009
Příspěvky: 114
Město: Rožnov pod Radhoštěm

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2011 18:46:09    Předmět: Asi tu něco chybí! Citovat

...ale chtělo by to taky nějaké info o tom, co se dělo.
_________________
Terka :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2011 17:17:26    Předmět: Citovat

je to fakt, posledni kompletni zaznam je z hodiny, ktera se konala 7. ledna.. Tak na tom zpracujte.. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 17. 03. 2011 11:48:29    Předmět: 12. setkání Citovat

Úvodní informace: dnešního setkání se zúčastnilo 13 dětí

Datum: 17. března 2011

Cíle: Upevnění společenství, odstranění zábran, zapojení všech dětí do diskuse - rozvoj kritického a kreativního myšlení.

Struktura setkání:

a/ plánovaná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Hra - Já jsem zvíře. Mám rád zvíře a nemám rád zvíře a z jakého důvodu. - 15 minut / pantonima
3. Diskuse: Oblíbená zvířata - 35 minut
4. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo:



- Co se naopak nepodařilo:


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 17. 04. 2011 16:29:52, celkově upraveno 6 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2011 17:26:51    Předmět: 13. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 8 dětí.

- Datum: 24. března 2011

- Cíl: - Děti budou rozvíjet svou komunikaci.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Vymýšlení příběhu o kamínku. - 10 minut
3. Čtení příběhu Kio & Ali. - 10 minut
4. Kontrola porozumění textu pomocí diskuse. - 5-10 minut
5. Vytváření otázek. - 20 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Otázky:
Jsou otázky, které pokládá Bětka zvláštní?
Z jakých důvodů se převlékáme?
Proč si Bětka chtěla vzít Kia?
Proč přijeli Suki a Kio za Ali?

- Co se podařilo:



- Co se naopak nepodařilo:


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 17. 04. 2011 16:04:31, celkově upraveno 6 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 17. 04. 2011 15:15:09    Předmět: 14. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 11 dětí.

- Datum: 31. března 2011

- Cíl: Děti se během diskuse naučí uvádět příklady.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Aktivita - Do čeho se můžeme převléct./uvádění příkladů - 10 minut
3. Diskuse na téma: Z jakých důvodů se převléháme. - 40 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo:
Děti se naučily uvádět příklady. Vzhledem k tomu, že deti více zlobí, tak začal Lukáš využívat černou listinu - \Kdo bude nejhodnější, tak nakonci našeho setkávání dostane odměnu, (kterou ovšem dostanou všichni, jen ti nejhodnější dostanou "speciální" odměnu). cca na 85% dětí to dnes fungovalo, efektivitu zhodnotíme později.

- Co se naopak nepodařilo:
Nepodařilo se pevně dodržovat lini diskuse. Děti začínají pri setkáních více zlobit.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 17. 04. 2011 16:20:13, celkově upraveno 5 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 17. 04. 2011 15:19:36    Předmět: 15. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 7 dětí.

- Datum: 7. dubna 2011

- Cíl: Děti budou rozvíjet své angažované myšlení a spolupráci.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Vymýšlení příběhu o černém fixu. - 10 minut
3. Čtení příběhu Kio & Ali. - 10 minut
4. Kontrola porozumění textu pomocí diskuse. - 5-10 minut
5. Vytváření otázek. - 20 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Otázky:
Co by se stalo, kdyby nebyla válka?
Proč si Ali myslela, že ji má Kio raději než dříve?
Proč se zabíjejí zvířata? - 2x
Proč Kio a Ali zkoušeli stát na hlavě?
Co by se stalo, kdyby zabili Flipa?
Proč lidi zabíjejí velryby a nosorožce?
Proč zachránili severoamerickou bílou labuť?

- Co se podařilo:
Vymyšlení příběhu o černém fixíku a listině.
Společné vymýšlení otázek ve skupinkách.¨

- Co se nepodařilo:
Dnes ném začalo gradovat zlobení jednoho našeho člena, budeme se muset věnovat tomu, jak ho zklidnit - jak ho zapojit do diskuse tak, aby nerušil ostatní při diskusi, tvoř. otázek, apod..


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 17. 04. 2011 16:36:35, celkově upraveno 6 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 17. 04. 2011 15:30:00    Předmět: 16. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 11 dětí.

- Datum: 14. dubna 2011

- Cíl: Děti si budou rozvíjet spolupráci na společném úkolu, kritické a angažované myšlení.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>
1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Obhajoba vytvořených otázek ve skupinkách. -Proč by bylo vhodné řešit zrovna tuto otázku? - 15 minut
3. Výběr otázky - 5 minut
4. Diskuse: Proč zachránili severoamerickou bílou labuť? . - 30 minut
5. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

-Co se podařilo:
Děti při přípravě obhajoby svých vytvořených otázek mezi sebou velmi dobře spolupracovaly, dokonce mezi sebou začali ve skpinkách diskutovat.

- Co se nepodařilo:
Dodržování kázně. Jeden z členů nás začal ignorovat a rozhodl se, že se bude chovat jako pes a vůbec s ním nešlo nic udělat. V souvislosti s tímto jeho chováním se ostatní děti nedařilo udržet dostatečně v klidu. Pro příště bych volila spolupráci pouze ve dvojicích.


Naposledy upravil Tereza Langerová dne 09. 05. 2011 09:52:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 18. 04. 2011 12:25:25    Předmět: Citovat

Te kazni bych se dnes rad venoval na kolokviu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2011 11:16:04    Předmět: 17. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 9 dětí.

- Datum: 28. dubna 2011

- Cíl: Děti budou dodržovat pravidla, která jsme si určili. Dále se budeme s dětmi věnovat vizualizaci, jako metodě pomáhající v ukládání informací do paměti a schopnosti spolupráce při tvorbě otázek k diskusi.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>

1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Čtení příběhu Kio & Ali. - 10 minut
3. Vizualizace příběhu při čtení vedoucími diskuse. - 5 - 10 minut
4. Kontrola porozumění textu pomocí diskuse. - 5 minut
5. Kresba zajímaného prvku v příběhu. - 5 minut
6. Vytváření otázek. - 15 minut
3. Výběr otázky - 5 minut
5. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo:
Děti lépe porozuměly textu, díky opětovnému přečtení příběhu a využití metody vizualizace, kdy měly možnst se lépe na text soustředit a představovat si ho.
Velmi dobře se jeví tvoření otázek ve dvojicích, neboť se zapojí i děti, v jiných hodninách méně výrazné. Během dopisování otázek většinou nastala doba, kdy polovina dětí měla vytvořeny i více než 2 otázky a polovina dětí už svou otázku napsala na tabuli - tyto děti se ve většině připadech nudily, případně více či méně vyrušovaly. Proto jsme tuto dobu využili k tomu, aby si děti chvíli odpočinuly při kresbě a zároveň při této aktvitě mohly vytvořit další otázku.
Postupně se snažíme pracovat s nejproblematičtějším chlapcem tak, abychom se vyvrovali konfliktům, vyrušování ostatních dětí a také jeho mírným fyzickým výpadům mířeným do řad svých vrsteníků a zároveň abychom ho nijak nevyčleňovali a zapojili ho do všech aktivit.

- Co se nepodařilo:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 09. 05. 2011 10:17:25    Předmět: 18. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 9 dětí.

- Datum: 5. května 2011

- Cíl: Děti se budou učit odůvodňovat svá tvrzení argumenty.

- Struktura setkání:

a/ plánovaná >>

1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Diskuse: Z jakého důvodu si Ali myslela, že světluška pálí? - 35 minut
3. Diskuse: jak se pozná, že nám na někom záleží? - 15 minut
4. Zadání DÚ. - 1 minuta
4. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. - 5 minut

- Co se podařilo: Děti částečně odůvonoval svá tvrzení - uváděli agrumenty.

- Co se nepodařilo:
Udržet klid ve třídě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 09. 06. 2011 16:56:01    Předmět: 19. setkání Citovat

Úvodní info: dnešního setkání se zúčastnilo 7 dětí

Datum: 17. května 2011

Cíl: Zapojení všech dětí do diskuze a vymýšlení otázek, snaha o kritické myšlení dětí.

Struktura setkání:

a/ plánovaná >> skutečná
14:00 – začátek, přivítání
14:00 – 14:17 čtení příběhu
14:30 – 14:45 diskuze: Je tráva v noci zelená?

Co se nepodařilo?

Udržet ve třídě klid – absolutní nekázeň. Některé děti se snažily otázky vymýšlet, větší část z nich ale jen seděla a zlobila. Přistoupili jsme k tomu, že otázku, o které se budeme bavit, jsme vybírali my. Dětem se to z počátku moc nelíbilo, později se někteří „chytli“ a o otázce diskutovali, někteří se ale bohužel nechali strhnout jedincem a nadále zlobily. Ke konci se to vyhrotilo v téměř absolutní nezájem ze strany dětí.

Ivet Morová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Langerová



Založen(a): 12.11.2010
Příspěvky: 21
Město: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal(a): 09. 06. 2011 18:06:56    Předmět: 20. setkání Citovat

- Úvodní informace: Dnešního setkání se zúčastnilo 10 dětí.

- Datum: 19. května 2011

- Cíl: Děti se budou věnovat promyšlené diskusi na téma, které si měly předem prodiskutovat se staršími sourozenci, rodiči či prarodiči (co je to úcta). Pokusí se kriticky zhodnotit uplynulý rok a budeme se společně věnovat reflexi našich setkání. Děti odpoví na otázky: Co se jim líbilo/nelíbylo?, Co se během našich setkání naučily? Zda by se znovu zúčastnili příštím v roce?,..

- Struktura setkání:
a/ plánovaná >> 60+65 minut

1. Přivítání + nezbytná organizace. - 5 minut
2. Kontrola "domácího úkolu". + krátká diskuse - 5 minut
3. Aktivita - Jak se pozná, když se někdo 1.)k nám/ 2.)nebo mi k němu chováme s úctou? - 5 minut
4. Diskuse na téma: Co je to úcta? - 30 minut
5. Reflexe - 15 minut
7. Zakončení, shrnutí hodiny, rozloučení. + rozdání odměn (sladkostí, bonbónů,... - 5 minut

- Co se podařilo:
Poprvé jsem využila toho, že jsem v momentu, kdy děti opravdu neúnosně zlobily, využila emocionálního nátlaku a do jisté míry jsem je psychologicky donutila k tomu, aby si uvědomili, že se vůči nám (vedoucím diskusí) chovají neuctivě a že nám svým chováním ubližují a stěžují nám práci kterou jim věnujeme dobrovolně. A v momentě, kdy už bylo naprosto zřetelné, že je to dětem líto a že se za své chování stydí, jsem toto své umravňování ukončila a navrhla jsem jim, abychom začali odznovu s tím, že budeme pevně dodržovat pravidla, která si děti sami určily (na začátku 1. a 11. setkání). Tímto jsme započali diskusi, která nepostrádala jakékoli kvality. Děti se naprosto soustředily, neskákaly si do řeči, poslouchaly se navzájem a navíc vše, co bylo řečeno opravdu dokonale promýšlely, reagovaly na sebe, šli poprvé skutečně do hloubky a byly i schopné autokorekce.
Dokonce jsme zklidnili i toho nejzlobivějšího chlapce a donutili ho přemýšlet nad důsledky svého chování. A zároveń jsme na konci setkání zdůraznili kvality každého jednotlivého jedince, jeho silné stránky atd.
Během reflexe jsme došli k velmi pozitivním odezvám ze strany dětí na filozofii pro děti, až na jednoho chlapce, který se nevyjádřil, se všichni nechali slyšet, že by příští rok chodily znovu.

- Co se naopak nepodařilo:
Na začátku dodržovat pravidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Brožová



Založen(a): 17.10.2009
Příspěvky: 114
Město: Rožnov pod Radhoštěm

PříspěvekZaslal(a): 11. 06. 2011 12:56:43    Předmět: kázeň a respekt Citovat

Jak to vypadá, taký emocionální nátlak?

Myslím, že podobný problém řešily i Lenka s Ludmilou (viz. 12. hodina praxe na Rudolfovské, sekce Náboženská výchova), tak by jste u nich třeba mohli najít nějakou inspiraci.
_________________
Terka :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign