Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - MŠ Blovice - Šárka Č.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 07. 11. 2012 22:14:44    Předmět: 2012/2013 - ZPRÁVY Z PRAXE - MŠ Blovice - Šárka Č. Citovat

Ahoj, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2011 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2012 14:38:13    Předmět: Filozofie - praxe 7.11. 2012 - Setkání první Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 1.

Struktura setkání:
Cílová skupina - 20 dětí, předškoláci
Seznámení se skupinou 10 min.
Čtení příběhu 2 min.
Filozofování - Identita 10 min.
Filozofování - Co je opravdové 10 min.
Filozofování - je Kulíšek stále Kulíšek? 10 min.
Filozofování - Co to znamená být opuštěný? 10 min.
Ukončení hodiny - 5 min.

Struktura setkání:
Seznámení se skupinou - Aktivita z metodické příručky 10 min.
Přečtení příběhu - 2 min.
Proč se panenka jmenuje Kulíšek? - 5 min.
Je Kulíšek jiný, když má jinou hlavu? - 2 min.
Cítí se Kulíšek opuštěný? - 5 min.
Co to znamená, být opuštěný? - 6 min.

Povedlo se:
Děti si myslí, že už Kulíšek není Kulíšek, když má novou hlavu.
Deniska by už nebyla stejná, kdyby byla ostříhaná na krátko, ale Vaneska by byla stejná, kdyby si převlékla tepláky. Když jsem se ptala proč, děti mi řekli, že je to tím, že je to na hlavě (změna vzhledu).

Nepovedlo se:
Děti už semnou po půl hodině moc nespolupracovali a bylo na nich vidět, že se trochu nudí, někteří moc nerozumí a někteří se hrozně vrtí a jsou nesoustředěný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2012 15:56:16    Předmět: Filozofie - praxe 8.11. 2012 - Setkání druhé Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 2.

Struktura setkání:
Cílová skupina - 7 dětí, předškoláci
Čtení příběhu 2 min.
Filozofování - Přátelství 5 min.
Filozofování -,,Dobrá paní učitelka" 10 min.
Aktivita - z metodické příručky, svalení se na zem 5 min.
Kreslení - já a moje tetování 15 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 2 min.
Je přátelství důležité? 10 min.
Může být maminka kamarádka? 2 min.
Je paní učitelka, dobrá paní učitelka? 5 min.
Aktivita - z metodické pomůcky 5 min.

Co se povedlo:
Děti vyjmenovali dobré vlastnosti paní učitelky, ale i špatné vlastnosti, se kterými se setkali.

Co se nepovedlo:
Nesoustředěnost dětí, odbíhání od otázek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2012 16:45:12    Předmět: Filozofie - praxe 9.11.2012 - Setkání třetí Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 3.

Struktura setkání:
Cílová skupina - 7 dětí, předškoláci
Čtení příběhu 2 min.
Filozofování - Pravidla 5 min.
Hra z metodické pomůcky - vymyšlení příběhu 15 min.
Filozofování - Dobrý/Špatný konec příběhu 10 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 2 min.
Co to jsou pravidla? 5 min.
Vymyšlení příběhu 15 min.
Co je dobrý konec? 10 min.
Co je špatný konec? 10 min.

Co se povedlo:
Děti krásně poznali dobrý konec a špatný konec příběhu.

Co se nepovedlo:
Dva kluci vyrušovali a tak jsem je musela postavit mimo kroužek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 11. 2012 15:02:43    Předmět: Filozofie - praxe 12.11. 2012 - Setkání čtvrté Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 4.

Struktura setkání:
Cílová skupina - 15 dětí, předškoláci
Čtení příběhu 2 min.
Co znamená být šťastný? 5 min.
K čemu všemu můžeme použít ruce? 2 min.
Aktivita - hraní rolí - smutný, veselý, vyděšený, ustaraný 10 min.
Filozofování - Jak se vidím já? 10 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 5 min. (po odstavci, děti lépe porozumněli příběhu)
Otázka:
Proč sedí Saša vedle Markétky? (Šimon)
Proč se drží za ruce? (Danielka)
Co to jsou skleněné kuličky? (Markétka)
Proč má Markétka kudrnaté vlasy? (Martínek)

Aktivita - hraní rolí 10 min.
Filozofická otázka Proč sedí saša vedle Markétky? 15 min.
Jak se vidím já? 5 min.

Co se povedlo:
Děti vymysleli alespoň dvě otázky s kterými se dalo pracovat.
Aktivita děti moc bavila.

Co se nepovedlo:
Jedna holčička položila otázku co to je lemové prstýnky. V textu je psáno: lemují prstýnky dlouhých hnědých kudrnatých vlasů)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 11. 2012 22:17:33    Předmět: Filozofie - praxe 13.11. 2012 - Setkání páté Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 5.

Struktura setkání:
Čtení příběhu - po odstavcích
Mít radost - 5 min.
Co to znamená být osamělý? 10 min.
Aktivita - vymyšlení příběhu z metodické pomůcky (osamělost) - 5 min.
Rodina - 10 min.
Cizí lidé - 10 min.
Aktivitka z metodické pomůcky 5 min.
Ubližování jiným tvorům - 10 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu - po odstavcích
Jak se cítíme, když máme radost? 5 min.
Co to znamená být osamělý? 5 min.
Aktivita příběh - 5 min.
Kdo všechno patří do rodiny a proč? - 5 min.
Kdo je cizí člověk? 10 min.
Ubližování živým tvorům 10 min.

Co se povedlo:
U některých otázek jsme se dobrali k odpovědi.

Co se nepovedlo:
Zdá se mi, že děti nejsou schopné filozofovat v tom pravém slova smyslu, ikdyž nějaké světlé chvilky se objeví.


Naposledy upravil Sárka Capkova dne 23. 11. 2012 21:34:15, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 19. 11. 2012 11:20:29    Předmět: Filozofie - praxe 19.11.2012 - Setkání šesté Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 6.

Struktura setkání:
Čtení příběhu - po odstavcích
Láska - 10 min.
Žárlivost - 10 min.
Mít rád - 10 min.
Přestat mít rád - 5 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu - po odstavcích
Láska - 10 min.
Můžeme mít rádi věc?
Co je to láska?
Koho máme rádi?
Jak se cítíme, když máme někoho rádi?

Žárlivost - 10 min.
Co je to žárlivost?
Jak se cítíme, když žárlíme?
Proč Saša žárlí?

Mít rád - 10 min.
Co znamená Mít rád?
Co děláme, když máme někoho rádi?
Jak se cítíme, když máme rádi?
Má saša rád Markétku? Proč?
Má Saša rád Kulíška? Proč?

Přestat mít rád - 10 min.
Co jste přestali mít rádi?
Přestal Saša mít rád Kulíška? Proč?

Co se povedlo:
Musím dětem vždy ten pojem přiblížit. Např. při žárlivosti se mi zdálo, že úplně nechápou co to ta žárlivost je. Každý si teda přinesl hračku z domova a měli ji dát kamarádovi vedle. Pak jsem řekla, ať si každý tu cizí hračku nechá a stará se o ni. Dětem se to nelíbilo Smile

Co se nepovedlo:
Ikdyž jsme po domluvě s vychovatelkou zavedli mezi ,,filozofováním pohybové aktivity" děti jsou stále dost neposedný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 11. 2012 16:10:16    Předmět: Filozofie - praxe 20.11.2012 - Setkání sedmé Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 7.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 5 min.
Proč se Markétka chová k Sašovi ošklivě? 2 min.
co se děje se Sašou? 2 min.
Jak rozeznáme dobrý/špatný dotyk? 2 min.
Hra na dotyky 10 min.
Je správné mlátit nějakého člověka? 2 min.
Je správné říct to paní učitelce? 10 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 5 min.
Co se stalo v příběhu? 2 min.
Proč je Markétka zlá na Kulíška?
Je správné mlátit člověka?
Je správné mlátit panenku?
Co má Jirka dělat?
Říct to = žalování?

Co se povedlo:
Nevím proč, ale děti tento příběh velmi zaujal v tom smyslu, že okamžitě začli reagovat. Jeden chlapeček těsně před koncem čtení příběhu řekl, že už to nechce poslouchat, že je ten příběh ošklivý. Děti hned poznali, že se děje něco špatného.Schodli jsme se na tom, že se to nesmí a děti našli společné řešení a to takové, že by si to Jirka neměl nechat líbit a s klukama si promluvit. Když jsem se ptala co dál, když to nepomůže, děti nevěděli. Pak jsme se dostali k tomu co je žalování a co už žalování není. Bohužel už jsme to nestihli dodělat.

Co se nepovedlo:
Zdá se mi, že mají děti zafiksované určité vzory jak by to mělo být, nemělo být. Když po nich chci, aby přišli na něco nového je to dost těžké.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 11. 2012 21:31:48    Předmět: Filozofie - praxe 21.11.2012 - Setkání osmé Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 8.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 5 min.
Můžou být dotyky ošklivé? 5 min.
Může být sen opravdový? 5 min.
Aktivita - hra 10 min.
Existují duchové? 2 min.
Může se tajemství vyzradit? 5 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu 5 min.
Můžou být dotyky ošklivé? 10 min.
Aktivita - hra 10 min.
Může se tajemství vyzradit? 10 min.

Co se povedlo:
Děti velmi zaujala debata o tajemství. Snažili jsme se řešit kdy se může tajemství vyzradit a kdy ne.

Co se nepovedlo:
Zdálo se mi, že děti ten příběh úplně tak nepochopili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2012 16:54:25    Předmět: Filozofie - praxe 22.11.2012 - Setkání deváté Citovat

Cíl setkání:
Čtení z knihy Saša a Markétka - kapitola 9.

Struktura setkání:
Čtení příběhu - 5 min.
Aktivita z metodické příručky, Hrát si na.. - 15 min.
Co je to slib? - 5 min.
Můžeme porušit slib? - 5 min.
Za co se stydíme? - 5 min.
Lze číst myšlenky? - 5 min.

Struktura setkání:
Čtení příběhu - 5 min.
Aktivita z metodické příručky, hrát si na.. - 15 min.
Co je to slib? - 5 min.
Můžeme porušit slib? - 5 min.
Porušíme slib, když víme, že to někomu pomůže? 5 min.

Co se povedlo:
Děti hrozně bavila hra z metodické příručky - Hrát si na...
Osvědčilo se mi, když je dětem mnoho věcí ukazováno názorně nebo jim je to předvedeno tak, aby si to mohli sami vyzkoušet.

Co se nepovedlo:
Děti se schodli na tom, že slib se neporušuje a hotovo. Snažila jsem se s nima trochu diskutovat na téma A co kdyby..ale moc jsem neuspěla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sárka Capkova



Založen(a): 7.11.2012
Příspěvky: 10
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2012 17:13:46    Předmět: Filozofie - praxe 23.11.2012 - Setkání desáté Citovat

Cíl setkání:
- vrácení se v čase k otázkám, které byly zajímavé a nestihli jsme je více rozvést
- Hra na Všeználka

Struktura setkání:
Žalování - 5 min.
Čtení myšlenek - 5 min.
Tajemství - 5 min.
Mít rád - 5 min.
Hra na Všeználka - 15 min.

Struktura setkání:
Lze číst myšlenky? - 5 min.
Můžeme někdy vyzradit tajemství? - 5 min.
Co to znamená mít rád? - 5 min.
Hranice žalování/pomoc - 5 min.
Hra na Všeználka - 20 min.

Co se povedlo:
Úžasná byla hra na všeználka. Děti to skvěle pochopili a já jsem zjistila, že se umí ptát a umí i odpovídat. Hodně záleží na tom o čem se bavíme. Musí to děti zaujmout.

Co se nepovedlo:
Zdá se mi, že až ke konci se děti otevřeli. Jeden chlapeček mi řekl, že ho nebaví se bavit o žalování, že žalovat se nemá a hotovo. Neberu to úplně, že se nepovedlo, právě se mi povedlo, že děti začali říkat, co si myslí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign