Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zprávy z průběžné praxe_ZŠ Rudolfovská_náboženství s páťáky

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD a náboženská výchova
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Lenka Macků



Založen(a): 4.2.2007
Příspěvky: 30
Město: Třeboň

PříspěvekZaslal(a): 05. 03. 2010 09:52:05    Předmět: Zprávy z průběžné praxe_ZŠ Rudolfovská_náboženství s páťáky Citovat

Sem vkládejte reflexi své praxe s hodin náboženství na ZŠ Rudolfovská
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MirkaSandova



Založen(a): 9.3.2010
Příspěvky: 8
Město: Obora

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2010 14:09:53    Předmět: 1.hodina Citovat

První hodina byla seznamovací. Představili jsme se a seznámili jsme děti s průběhem našich příštích společných setkání.

Naposledy upravil MirkaSandova dne 10. 03. 2010 14:15:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MirkaSandova



Založen(a): 9.3.2010
Příspěvky: 8
Město: Obora

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2010 14:15:28    Předmět: 2. hodina Citovat

V této hodině jsme měly nastarosti program na 15 minut. V tomto čase jsme se opět představili a požádaly jsme o představení i děti. Během tohoto představování nám měly sdělit svoje jména a ve zkratce i svoje zájmy.
Aktivita: Namalovaly jsme na tabuli dvě tečky a děti měly za úkol je spojit - jakkoliv. Aktivita byla zaměřena na kreativitu dětí. Různé spojení měly značit různost našich názorů, přičemž všechny byly správné. (= motivace dětí vyjádřit svůj názor).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Brožová



Založen(a): 17.10.2009
Příspěvky: 114
Město: Rožnov pod Radhoštěm

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2010 19:49:57    Předmět: Citovat

To jsem zvědavá, jak také 15-timinutovky budou fungovat ;-)
_________________
Terka :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Kracmarova



Založen(a): 10.3.2010
Příspěvky: 5
Město: Šternberk

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2010 11:52:47    Předmět: 3. hodina Citovat

v této hodině jsme se věnovali poznávání sebe a druhých navzájem. Na začátku jsme zkusili aktitku, kdy si měl každý na záda přilepit papír a napsat všem ostatním jednu z vybraných pozitivních vlastností. Poté jsme si papíry sundali a diskutovali o tom, co tam máme napsáno, zda s tím souhlasíme a proč jsme tuto vlastnost napsali pravě tomu člověku. Největším problémem pro nás nejspíš byla otázka spolupráce a kázně. Nejspornějším bodem byla vlastnost "chytrý" - byla nejvíckrát napsaná a nejvíce dětí se s ní neztotožňovalo. Proto jsme se rozhodli věnovat se tomuto tématu příště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ludmila Muchová



Založen(a): 7.2.2007
Příspěvky: 7
Město: Brno

PříspěvekZaslal(a): 18. 03. 2010 20:31:07    Předmět: Citovat

Milé studentky,
můžu se zeptat, jaké máte vlastně téma? Tedy, proč jste zkusili tu aktivitku s pozitivními vlastnostmi, jakému cíli to sloužilo (tedy já to už sice vím, ale z Vašeho příspěvku to neplyne Laughing ). Druhá otázka je, co si myslíte, že se vám podařilo rozvinout filosofického? Toho nemusí být mnoho, důležitější je, že to vy budete vědět! Takže bych měla takový návrh. Když budete psát zprávy z praxe v hodinách, napište vždycky, co bylo vaše didaktické téma (např. dary Ducha svatého) a co jste chtěli rozvinout filosofického.
Zdravím a těším se na další příspěvky. Ludmila
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 02. 04. 2010 21:18:44    Předmět: Citovat

Taky se primlouvam ke strukture, kterou navrhla Ludmila Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Kracmarova



Založen(a): 10.3.2010
Příspěvky: 5
Město: Šternberk

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2010 09:02:46    Předmět: doplnění 3. hodiny Citovat

v té třetí hodině bylo naším didaktickým tématem zaměřit se na dary Ducha svatého. Snažily jsme se rozvinout pozitivní vnímání sama sebe u jednotlivých dětí - v tomhle spočívala naše filozofická náplň hodiny. Stačí takto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Kracmarova



Založen(a): 10.3.2010
Příspěvky: 5
Město: Šternberk

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2010 09:16:13    Předmět: 4. hodina Citovat

Tuto hodinu jsme se zaměřily na pozornost a rozdíly mezi jednotlivými dětmi - měly na sobě hledat věci, které je spojovaly nebo odlišovaly. Naše filozofická aktivitka byla na 15 minut, snažily jsme se rozvinout u dětí vnímavost na detaily, a zároveň je tímto připravit na naši další hodinu, kde se mimo jiné budeme zabývat také rozdíly mezi zpodobňováním Boha.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Tereza Brožová



Založen(a): 17.10.2009
Příspěvky: 114
Město: Rožnov pod Radhoštěm

PříspěvekZaslal(a): 11. 05. 2010 08:42:40    Předmět: Otázky Citovat

Otázky z tej hodiny, co jsem se na Vás byla podívat.
1. Co to bylo za netvora?
2. Proč chtěl Bůh zničit město; proč 40 dní?
3. Kdo to byl Elíša?
4. Proč si Bůh vybral Jonáše?
5. Co by bylo s Jonášem, kdyby ho Bůh neosvobodil?
6. Proč se Bůh zlobil na Jonáše, když se ho Jonáš bál?
_________________
Terka :)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Kracmarova



Založen(a): 10.3.2010
Příspěvky: 5
Město: Šternberk

PříspěvekZaslal(a): 17. 05. 2010 15:05:18    Předmět: diskuze nad příběhem o Jonášovi - 1. část Citovat

otázky, který tu terka dala se týkají hodiny P4C, kterou jsme měli na téma biblického příběh o Jonášovi. Tento text jsme dělali na dvakrát - příběh jsme rozdělili do dvou částí - dvou hodin, aby nebyl moc dlouhý. Udělali jsme to klasickým způsobem. Přečetli příběh, děti navrhli otázky a pak jsme jednu odhlasovali. Musím říct, že sem měla z této diskuze dobrý dojem, udržet kázeň nebyl takový problém a většina dětí měla zájem se zapojit do diskuze. vybrala se nakonec otázka poslední: Proč se Bůh zlobil a Jonáše, když se ho Jonáš bál. rešili jsme vztah mezi strachem a zlobou. jinak za didaktické téma bych považovala asi Poslušnost vůči autoritám. to jsme taky naťukli ve vztahu ke školským autoritám, tj. učitelům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Martina Kracmarova



Založen(a): 10.3.2010
Příspěvky: 5
Město: Šternberk

PříspěvekZaslal(a): 17. 05. 2010 15:15:12    Předmět: příběh o Jonášovi - 2. část Citovat

během této praxe jsme dočetli příběh o Jonášovi. otázku si vybrali: Jak si mohl Jonáš dovolit nadávat Bohu. Diskuze se točila kolem toho, co všechno si můžeme dovolit k autoritě - opět jako minule jsme se točili kolem autority učitelů. zamýšleli jsme se nad tím, jaký je rozdíl nadávat přímo Bohu a nebo nadávat na Boha. pracovali jsme i s tabulí, což velmi pomohlo zpřehlednit a zpomalit diskuzi. jak do této, tak i do té předchozí diskuze se zapojila většina třídy, takže to vnímám jako uspěch a závěrečného shodnocení se chopila jedna holčina ze třídy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MirkaSandova



Založen(a): 9.3.2010
Příspěvky: 8
Město: Obora

PříspěvekZaslal(a): 24. 05. 2010 15:12:33    Předmět: 13. 4. 2010 Citovat

Během této praxe jsme se zabývali otázkou zpodobňování Boha. Jak asi může vypadat. Jakými způsoby ho zpodobňují věřící.
Proběhla diskuze, zda je správné Boha zpodobňovat. Tato diskuze proběhla na základě tabulky, kterou jsme rozdali každému dítěti. V tabulce se nacházeli různé formy zpodobňování (od obrazů, soch po žalmy a básně).
Poté jsme dikutovali o tom jaký je rozdíl v různých formách zpodobňování nebo naopak co je tam stejné či podobné. Mezi dětmi nastali i rozepře.
Nakonec jsme diskuzi utnuli a rozdali každému dítěti prázdný papír. Každé dítě mělo zpodobnit Boha. Některé děti (většina) ho namalovali, některé napsali báseň, některé ho popisovali (př. je veliký a každý popis je nesprávný, protože je nedokonalý, protože vždy když to napíší, zjistím, že by to šlo ještě jinak, lépe, Bůh je nepopsatelný - toto je jen přibližné, přesně si to nepamatuji). Jedno dítě nechalo prázdný papír, protože v něj nevěřilo.
Bohužel se nám nepovedlo celou hodinu s dětmi shrnout, jelikož již byl konec a rozprchli se
Dali jsme si tedy za úkol toto pro příští hodiny napravit a lépe si hlídat čas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
MirkaSandova



Založen(a): 9.3.2010
Příspěvky: 8
Město: Obora

PříspěvekZaslal(a): 24. 05. 2010 15:19:59    Předmět: 18. 5. 2010 Citovat

Tento týden jsem měla jen 15 min., tak jsem si připravila hru. Týkala se věty kterou jsem napsla na papír (Bůh má rád všechny živé tvory), na tuto větu měla navazovat další věta dítěte, to pak mělo tuto první větu přehnout aby ji nikdo neviděl a tak dále. Jistě tuto hru všichni znáte Smile
Překvapilo mě, jak moc se dětem líbila, místo 15 minut jsme ji hráli půl hodiny. Věty si vymýšlely i sami děti. Nakonec jsme si vzniklé dílo společně přečetli a zasmáli se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eva Křenková



Založen(a): 31.10.2009
Příspěvky: 24
Město: Praha/České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 05. 2010 20:28:31    Předmět: k zápisu z 18. 5. 2010 Citovat

Mirko, máš schovaný papírek z této hry? mohla bys sem napsat celý Váš výsledek? Moc by mě to zajímalo Smile Dík!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zobrazit WWW stránky Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD a náboženská výchova Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign