Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

PROVÁZEK - filozofování hrou na Rožnově

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: filozofické kroužky, tábory aj.
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 20. 01. 2008 00:26:20    Předmět: PROVÁZEK - filozofování hrou na Rožnově Citovat

Rád všem oznamuji, že na www.p4c.cz je základní pojednání o kroužku, na kterém filozofujeme hrou (clanek je v sekci aktuality). Přiloženy najdete přípravy i reflexe jednotlivých setkání.

Naposledy upravil Ríša Macků dne 20. 01. 2008 11:32:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 20. 01. 2008 00:43:43    Předmět: otazky Citovat

Nikde na webu ani na foru zatim nejsou nase otazky (tedy otazky nasich deti..) Objevi se snad zacatkem pristiho tydne, az je prevedeme do elektronicke podoby Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2008 16:42:49    Předmět: otazky Citovat

Tak 22. ledna se kroužek myslim velmi vydaril.. Je tedy fakt, že jsme "vyradili" nejvetsi zlobily... viz knihovna.

posilam slibene OTAZKY Z UVODU a 1. a 2. KAPITOLY:
Úvod
Už jste si někdy všimli ručiček hodin co visí u vás ve třídě? (Terča)
Zajímalo by mně jaké mají hodiny (Kristýna)
Rád školu (Jiří Řuchař)
Nic mi není jasný (Škorpi)
Proč mají hodiny rádi školu? (Saiky)
Že by měl čas rád školu? (Marťa)
Proč paní učitelka zadala žákům úkol? (Daniela)
Jsou hodiny to samé jako čas (Ríša) *
Proč hodiny mají rádi školu? (Klára)
Ruce na začátku ZŠ spomalí a na konci se proberou? (Patyna)
Že bi čas měl rád školu? (Vlaďka)
Proč se tam mluví o hodinách? (Daniela)
O čem jsou příběhy? Proč slova jsou korálky? (Honza = Lišák)
..Zany hody .. mate stejny .. (Karel = Katka Hanusová)
Že by měl čas rád školu? (Soňa)
Proč hodiny mají rádi školu? (Klára)

1. kapitola
Proč se děti v zrcadle neviděly (TH)
Proč ten trpaslík ty děti pouštěl po jednom, ne všechny najednou? (Vlaďka)
Proč zrcadlo neukazuje? (Terča)
Proč byl Filip mladčí????? (TH)
Proč Filip sahal na to zrcadlo? (Bart)
Celý příběh je o čase přestože to není vidět. Žejo? (Patyna)
Proč se v tom příběhu mluví o poutí? Nemohli to s tím zrcadlem přeskočit? (Patyna)
Proč se děti sešli před kostelem? (Dani)
Je skřítek doopravdový? (Dani)
Co je za zvláštním zrcadlem?(Saik)
Nejsou náhodou zhulení??? Všich až na Filipa (Saik)
Kouří zrcadlo cigáro? (Lišák)
Má skřítek železné cigáro? (Lišák)
Je za zrcadlem hora marihuani? (Lišák)
Kouří skřítek (Lišák)
Je to masakr (Lišák)
Je příběh fikce? (Saik)
Myslíte, že ten chlapík jak měl zrzavé vlasy byl zlí? Já nevím, třeba jo! Ne? (Patyna)
Proč v zrcadle byl vidět jen Filip? (Terka)
Proč Filip sahal na to zrcadlo? (Daniela)
Za zrcadlem smrdí tráva a hulí tam zhulenec a běhá tam biftek? (Lišák)
Proč byla Romana nemocná zrovna když byla pouť? (Patyna)
Proč Filipa vhltlo zrcadlo? (Patrik)
Proč Ema vykřikla? (Vlaďka)
Proč zmizel? (Terča)
Proč oni nebyli vidět a on ten Filp byl vidět jako mladší?? (Vlaďka)
A proč se sešli zrovna před kostelem? (Patyna)
Za zrcadlem prožívá Filip to, co si představí (Bart)
Najednou se Ema před jedním zrcadlem zarazila (Karel)
Co je za zrcadlem a co se stalo Filipovi? (Bart)

2. kapitola
Proč se před Vincentem oběvil noví obraz? (Danča, Vláďa)
Jakto že za zrcadlem viděl svůj pokoj a ne třeba přírodu? (Danča, Vláďa)
Co viděl Vincent v zrcadle? (Bart, Patrik)
Jaktože Filip byl znovu v zrcadlovém paláci? (Kika)
Jakto že ty děti viděli, co prožívá Filip? (Vlaďka, Dani)
Jakto že ty chodby teď byly všechny stejné a předtím né? (Vlaďka, Dani)
Jakto že Filip teď nebyl vidět jako ostatní? (Vlaďka, Dani)
Jakto že když Filip vyšel ze zrcadla nikdo nevěděl kde je východ (Evka)
Jaktože panenka >>Penelopa<< v zrcadle mluví a když vyjdou tak ne? (Patyna, Evka)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Cimr



Založen(a): 15.11.2007
Příspěvky: 62
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 24. 01. 2008 22:59:23    Předmět: Citovat

Jé, ty otázky jsou moc pěkné a je velmi zajímavé srovnat si to s otázkami od našich dětí, které jsou zase úplně jiné Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 28. 01. 2008 16:11:26    Předmět: Citovat

Ale "Že by měl čas rád školu" u Vas taky nezklamalo Smile Shodou okolnosti jsme se na poslednim krouzku stocili od otázky tykajici se toho, proc se pred Vincentem objevil novy obraz opet k casu - tentokrat k cestovani v case...

Vsimete si, jak dvojice Danca a Vladka (ale i ostatni) uvozuji otazky "Jaktoze..." Zase je zaujal vic dej pribehu a ptaji hlavne na to - teda alespon mi to tak prijde. Co s tim?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sabina Koubková



Založen(a): 7.3.2007
Příspěvky: 73
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2008 17:57:33    Předmět: Citovat

Ríša..
.. A proč bys ty otázky chtěl "měnit"?
.. Podle mého se očekává, že se děti budou ptát na ten příběh, nebo od nich očekáváš něco jiného?
_________________
ťuňťa .o)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit WWW stránky Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 17. 02. 2008 14:58:50    Předmět: Citovat

No, prijde mi, ze kdyz jsme parkrat se skauty zkouseli jine pribehy, tak ty otazky byly "vic filozoficke" - ale samozrejme tezko soudit, co se skryva za temito. Jen jsem tim chtel rict, ze mi prijde, ze se potvrzuje to co rikal Michel a ja tomu neveril a Romana me pripadala jako ten nejuzasnejsi pribeh pro filozofovani s detmi ve volnem case...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sabina Koubková



Založen(a): 7.3.2007
Příspěvky: 73
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 02. 2008 08:42:26    Předmět: Citovat

Ríša..
.. Tak mne Romana moc nezaujala (jsme se o tom bavily s Lídou Muchovou) - já mám jiné "lásky". Ale zase na druhou stranu mi vyhovuje to, že jsou tu dva rozdílné "kroužky", které vychází ze stejného příběhu, stejně starých dětí, atp... A stejně tak si myslím, že u těchto dětí prostě není nejdůležitější to, aby tvořily hluboké filosofické otázky.
_________________
ťuňťa .o)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit WWW stránky Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 19. 02. 2008 21:20:29    Předmět: Citovat

Do knihovny P4C.cz jsem vlozil dalsi dve pripravy a reflexe, ale zatim se mi nezobrazuji. Uvidime zitra Smile

Jinak dnes jsem detem oznamili, ze pristi sobotu je zveme na vylet - prijali to docela nadsene, tak doufejme, ze se nam tu skupinu podari trochu stmelit... Vychazi to na mou oblibenou kapitolu, ve ktere se objevuje strasny Zeurg Smile Nechcete nekdo behat po lese a delat nam na vylet Zeurga? Smile

Tady jsou otazky ze 3. kapitoly - pokusil jsem se je převést do „svého“ jazyka, schválně jestli je tak také vidíte; vím, že taková interpretace dětských otázek vedoucími není úplně košér, ale vzhledem k tomu, že na základě těch otázek vymýšlíme hry, tak to ani jinak nejde (otázky je třeba chápat pod dojmem třetí kapitoly Romany, reformulace otázky je vytvořena také na základě toho, jak děti své otázky vysvětlovaly)

- Co je Ragů? (Terča) – …tady bych potřeboval pomoci, vysvětlit nebo diskutovat a rozvíjet fantazii?
- Kam zmizel Kuba? (Patrik) - Kam mizí věci, které už nejsou?
- Proč Kuba je pokladač? (Terča) – Jak vznikají názvy?
- Proč se ocitl v nějakého pole? (Terča) - Proč se někdy ocitáme na zvláštních místech?
- Jaktože toho králika ten viking Zeürg zabil a von se tam zase objevil? (Vlaďka) - Může to samé, co někdy skončilo opět začít?
- Neměl Vincent schovanej samopal? (Bart) – Existuje vždy nějaký „trumf v rukávu“?
- Proč se s Vintem neobjevil Kuba za zrcadlem? (Bart) – Proč musí mít fantazie své hranice?
- Proč čuměl na obrazovku? (Saik) – Proč se nemůžeme odtrhnout od obrazovky při hraní PC her?
- Jakto že na zdi bili zbraně? (Saik) - ?

Následující otázky by se daly shrnout: Proč nás tak ovlivňuje cyber-prostor televize, filmů, her…?
- Kopírujete z filmu Craizi Movie 1,2,3 (Saik)
- Já vím, že ty postavy jsou z filmu Hrdinové, který dávají na Primě v 22:00 ve čtvrtek (Saik)
- Proč se králík nejmenoval Karlík a továrna na čokoládu? (Lišák)
- Tyto filmy nejsou pro děti: Králik v.s predátor, Rambo králík 3, Děsnej byják s králikem, Kruh králík, Kill králík(Lišák)
- Patří králík k inazy? (Lišák) (=invazi)
- Dokázal králík zabít predátora? (Lišák)
- Proč králík není s Matrixem? (Lišák)
- Hry s králíkem: Street králík, F.E. Králík, Indian králík (Lišák)
- Je králík muž v černém? (Lišák)

a co s tímhle?
- Proč nemá králík háro? (Lišák)
- Kupte si samopali (Bart)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sabina Koubková



Založen(a): 7.3.2007
Příspěvky: 73
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 02. 2008 16:41:00    Předmět: Citovat

Ríša..
.. Jsem taky uvažovala o výletě, ale pak jsem si to rozmyslela (asi trošku ze strachu), takže chci poděkovat, že jste se do toho vy vrhli .o)
(Nemůžu vám tam místo Zeurga vypustit psiska? Nebo Domíse? .o)) )

"Co je Ragů" - osobně bych to přiřadila k té otázce "Proč je Kuba pokladač" a oboje směřovala na to, kde se berou jména (názvy)

"Proč nemá králík háro" - tohle bych dala k otázce "Proč se s Vincentem za zrcadlem neobjevil Kuba?" .... Ale řekla bych, že by pak chtěla trošku předělat ta Tvoje otázka... Poněvadž u toho "hára" fantazie hranici "nemá" (i když...)

"Kupte si samopaly" ... tohle bych vedla do násilí, kde se bere zlo, jsou zbraně pomocníkem člověka (obživa) a nebo jeho "prokletím"

(btw... zase soutěžili v tom, kdo bude mít nejvíce otázek? Sad ... bych měla dotaz - nevíte, jakými otázkami kluci začali? Jako které položili jako první?)

PS: Až nyní jsem koukala na 13. hodinu ( Embarassed ) a zjistila, že jste také došli k "odchodům do družiny". Jen hlásím, že u nás se to osvědčilo jak u koho. Někomu to prospělo, někomu to bylo jedno a naopak to začal (dle našeho) brát trošku jako hru - "schválně, jestli mne odvedou" ...

14. a 15. hodina nejdou - řekla bych, že tam bude problém s tím tříděním, které se tam dodávalo dodatečně Sad
Pro nedočkavce jako jsem já .... 14. hodina http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-13-setkani_4798b32e90e1f.doc a 15. hodina http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-15-setkani_47bb355804798.doc
... Koukala jsem, že v plánu 14. hodiny máte, že otázky tvoří ve dvojicích, ale tady jsou otázky vždy s jedním jménem. Se to neujalo? Nebo jste je nechali tvořit otázky samostatně?
... Co je "plácaná - opice" Very Happy
... Vy máte diskusi ve chvíli, kdy tvoříte otázky? (14. hodina) - Co jste v té diskusi stihli? Na co jste tu diskusi měli?
... Tak nejen, že jste měli stejný nápad s výletem, vy jste měli stejný nápad aj s hledáním Penelopy Sad A přitom my to s Jančou vymýšlely ještě než vůbec děti začaly na kroužek chodit Sad ... ach jo...
_________________
ťuňťa .o)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit WWW stránky Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 22. 02. 2008 19:57:51    Předmět: Citovat

Tak vylet se z technickych duvodu o tyden odklada Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petr Bauman



Založen(a): 29.1.2007
Příspěvky: 288
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 02. 2008 19:10:13    Předmět: Citovat

Pár drobtů, co mě napadlo:
Co je Ragů? Proč Kuba je pokladač?
– Jak vznikají názvy? jména?
- Jak jinak by se mohly jmenovat... (např. názvy oblíbených/neoblíbených jídel apod. jak promítáme do názvů (po)city? Jaké pocity v nás naopak vyvolávají neznámá slova? (zkusit ať třeba hádají významy slov z jiného jazyka nebo staročeštiny nebo slovenštiny...)
- Bylo by možné vymyslet jiné jméno pro příběh, co čteme? (+možná by šly použít nějaké nápady k úvodu, co jsem psal do Májové diskuze...)

Kam zmizel Kuba?
- Kam mizí věci, které už nejsou? S tím mám osobně "problém" Jak víte, že to, co zmizí, už není?
- Může být něco "nikde"? (někdy říkáme, že něco nikde není; dalo by se říct, že něco nikde je?)
- Když říkáme, že něco nikde není, znamená to, že by to mohlo být ještě někde jinde než "nikde"?
- Logické cvičení na rozdíly mezi: je to všude, je to nikde, je to někde, není to všude, není to nikde, není to někde

Proč se ocitl v nějakého pole?
- Proč se někdy ocitáme na zvláštních místech? Tady je možná zádrhel dvojí: co je "zvláštní místo"? A je na té otázce filozoficky zajímavé to "pole", nebo to "proč"? Pár následujících věcí jsem zkopíroval z Máje:
- Je možné u všech věcí, které se stanou, zjistit proč se staly?
- A když nezjistíme, proč se staly, znamená to, že se staly "jen tak"?
- Může se někdy něco stát "jen tak" (bez příčiny)?
- Může se někdy něco stát "naschvál"?
- Může se někdy něco stát a nic dalšího nezpůsobit (nemít žádné následky)?
(určitě by tu stálo za to naučit děti (svičení, aktivitka?) rozlišovat mezi příčinou, následkem a důsledkem... (naučit je používat i tato slova + možná slovo "důvod"...)

Jaktože toho králika ten viking Zeürg zabil a von se tam zase objevil? - Může to samé, co někdy skončilo opět začít?
Neměl Vincent schovanej samopal? – Existuje vždy nějaký „trumf v rukávu“?

Obecně řečeno, otázky zjišťovací (ano/ne) jsou ty nejmíň dobré. Důležité je, co s nimi pak dál. U té první otázky by mohlo být zajímavé nejen "skončit x začít", "umřít x dál žít", ale taky třeba "Jak víte, že ten, co se objevil, byl znovu ten stejný Králík? Protože tak vypadal, protože sám říkal, kdo je?" Troška epistemologie nikoho nezabije Smile

Jakto že na zdi bili zbraně?
Propojil bych to s tou předchozí: jak víme, že to byly zbraně? Protože tak vypadaly? Co když to byly jen hračky? A mohly to vůbec být zbraně, když to byla jen videohra?

Proč čuměl na obrazovku?
– Proč se nemůžeme odtrhnout od obrazovky při hraní PC her?
Tohle je dooost dobré. Co třeba ještě: nutí nás nějaké věci něco dělat? Nutí cigarety kuřáky kouřit? A když nás nutí - můžou za to, co děláme, ty věci (monitor, cigarety,písnička, co si pořád broukáme...), nebo my?

Kopírujete z filmu Craizi Movie 1,2,3 (Saik)
Já vím, že ty postavy jsou z filmu Hrdinové, který dávají na Primě v 22:00 ve čtvrtek (Saik)

- Co to znamená "být originální"?
- Je možné, aby se dva filmy jmenovaly stejně, hráli v nich stejní herci a přitom to byly jiné filmy?
- Jste originální, když se jmenujete stejně jako někdo jiný?
- Jste originální, když máte stejnou přezdívku jako někdo jiný?
- Jste originální, když se chováte jako někdo jiný?
- Je originální ten, kdo se předvádí?
- Je originální ten, kdo po někom opakuje?
- V čem je kopie jiná než originál?
- A když je jiná, je to kopie?
- Je vůbec možné být neoriginální?

Proč se králík nejmenoval Karlík a továrna na čokoládu? (Lišák)
to bych spojil s těmi jmény viz výše

Tyto filmy nejsou pro děti: Králik v.s predátor, Rambo králík 3, Děsnej byják s králikem, Kruh králík, Kill králík
- Proč některé filmy a jiné věci nejsou pro děti?
- Existují nějaké věci, které nejsou pro dospělé, ale jsou pro děti?
- Existují nějaké věci, které nejsou ani pro dospělé, ani pro děti?

Patří králík k inazy? (Lišák) (=invazi)
- Co je to invaze? Je dobrá, nebo špatná? Proč?
- Když nám něco "vleze do hlavy", i když nechceme, je to invaze?
- Když nám něco "vypadne z hlavy" (zapomeneme to), i když nechceme, je to invaze?
- Když nám z pusy vypadne něco, co jsme říct nechtěli, je to invaze?
- Když někomu uděláme neco, co mu není příjemné, je to invaze?
- Když někomu uděláme neco, co mu je příjemné, ale nechtěl to po nás, je to invaze?
- Když někomu uděláme něco, co mu nijak neublíží, ale výslovně nám řekl, ať to neděláme, je to invaze?
- Když se někdo někomu vláme do bytu, je to invaze?
- Když se někdo někomu vláme do bytu, který hoří, a zachrání z něj lidi, je to invaze?

Dokázal králík zabít predátora? (Lišák)
Proč králík není s Matrixem? (Lišák)
Hry s králíkem: Street králík, F.E. Králík, Indian králík (Lišák)
Je králík muž v černém? (Lišák)
Proč nemá králík háro? (Lišák)
Kupte si samopali (Bart)

Nevím, ale teď zrovna jsem v rozpoložení, že bych položil otázky typu:
- Jak se pozná otázka?
- Existují otázky, na které je víc než jedna odpověď? Jak se to pozná?
- Existují otázky, na které není odpověď? Jak se to pozná?
- Existují otázky, které se na nic neptají? Jak se to pozná?
- Jak se pozná dobrá otázka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petr Bauman



Založen(a): 29.1.2007
Příspěvky: 288
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 02. 2008 19:23:11    Předmět: Citovat

K té technické chybě: teprve teď jsem na to koukal. Závada je v systému. Při předělávání některých věcí nedopatřením zmizel výběr, ve které rubrice knihovny se má příspěvek zobrazit (texty, AV, foto). Takže se to pro jistotu nezobrazuje nikde Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 26. 02. 2008 16:32:19    Předmět: Citovat

No panejo, co my ted s tim budeme delat... Na tu kapitolu uz mame jen 1,5 setkani.. Smile A ted vazne - moc diky, urcite to v tech 2 setkanich pouzijeme...

Ale musim rict, ze se nam to dnes taky povedlo.. (alespon jsem z toho mel ten veledulezity "dobry pocit"). Ale to az v nekterem z dalsich prispevku..

Jinak tech nekolik otazek, se kterymi ma Petr "problem" - ja bych si je treba taky vykladal jinak (a kdyz vidim Tve navrhy, tak by to pro me asi bylo i zajimavejsi), ale snazil jsem se to jeste za cerstva sepsat podle toho, jak o svych otazkach deti mluvily = jak je vysvetlovaly... (konkretne u te otazky s tim, ze neco zmizi to tak nejak bylo a snad Petra potesi, ze mame v planu delat aktivitu - "co se stane, kdyz ted zhasneme - kam zmizelo svetlo? Az rozvitime bude to to same svetlo?" atd...)

Cili radeji jeste jednou, aby nedoslo k nejakemu omylu. Ty transformace otazek neni jen pochybny pokus o preklad detske reci, ale - a to predevsim - pokus o zachyceni toho, jak deti sve otazky chapou, nebo alespon kterym snerem se ubira to jejich uvazovani...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 26. 02. 2008 17:21:15    Předmět: Citovat

Jeste bych asi preci jen potreboval poradit. Petr tu kazdou z otazek deti tak krasne rozpracoval, ze je mi ted opravdu skoro lito, ze jsme se rozhodli "jet" rychleji...
Jani, Tunto jake mate zkusenosti vy? Zapominaji take "Vase" deti to, proc ty otazky pokladaly a ztraci tim "angazovanost v hledani"? My jsme se po te pauze pres jarni prazdniny opet presvedcili, ze tomu tak je, a ze na jednu kapitolu se nevyplati nechavat vice nez 3 setkani... Tohle mne totiz prijde jako ten nejzasadnejsi problem, ktery pro me z praxe s detmi vyplynul - na vsech intenzivnich kurzech si to zkousime co diskuse, to jedna kapitola a ja v tomhle proste porad vaham kdy dat prednost otazkam deti (projit je vsechny) a kdy tomu, aby je to jeste trochu bavilo a zajimalo... Zatim nam vzdycky proslo naprosto bez problemu to, ze na nektere otazky holt nedoslo (asi protoze uz na ne samy zapomnely). Pevne verim, ze "nase" deti by se ozvaly, kdyby jim to vadilo. Ale jake by mohlo byt obecne doporuceni pro deti, kterym by se tim neviditelne zvetsoval jakysi sram nekde uvnitr?

A dalsi vec, ktera souvisi s timhle rozepisovanim otazek deti do mini-planu diskuse... Zatim nam vzdy pro naplanovani tech filozofickych hratek stacila ona otazka deti, ktera obsahovala jakousi "hlavni myslenku" a na tu jsme pak vymysleli tu hru. Mozna by bylo lepsi vzdy si zkusit udelat to, co nam tu pomaha delat Petr a ty aktivity pak budou mozna mnohem propracovanejsi a budou v sobe mit jeste vice dimenzi, nez maji (coz uz snad ani neni mozne Smile ). Co myslite?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Brepta Skuhrovcová



Založen(a): 3.1.2008
Příspěvky: 32
Město: Karlovy Vary/Č. Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 02. 2008 01:48:50    Předmět: Citovat

No nemam zkušenost z praxe s dětmi, ale mě to přecházení otázek dětí nepřijde jako prohřešek..
Já když mi nějaká otázka nedala spát, tak jsem ji na tu tabuli napsala při dvou diskuzích, bylo to pro mě důležité..
Řekla bych že u dětí to nebude nepodobné. Nebo jak jsi říkal se ozvou..
Myslím, že kdybych se s nějakou otázkou (nebo s podobnými) setkala vícekrát, pak bych se snažila je řešit určitě. Ale pokud by to byla jen nahodilá otázka, která se jim náhodou honila hlavou a dávno už není aktuální, zdá se mi zbytečné dodržovat pravidlo "musí být vyřešeny všechny otázky".. Já vím že nepoznáš která je nahodilá a která ne, ale možná by se dalo něco vysledovat, když si k sobě dáš otázky jednoho autora- třeba jestli je tam určitá tendence, téma apod.. Když tam nějaké najdeš, můžeš objevit zasutou otázku, která se dítěti honí hlavou dlouhodobě..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sabina Koubková



Založen(a): 7.3.2007
Příspěvky: 73
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 02. 2008 09:21:15    Předmět: Citovat

Ríša..
.. příklad ... 0. týden děti četly 1. kapitolu a tvořily otázky, 1. týden děti četly "vymyšlené pokračování" jednoho z nich, tvořily otázky, diskutovaly o nich, 2. týden diskutovaly nad částí otázek, které tvořily 1. týden, 3. týden prázdniny, 4. týden diskutovaly nad další částí a při otázce, jestli ví, proč tu otázku napsaly, nám řekly, co bylo v tom příběhu, proč to napsaly, atp... Možná to byla náhoda, ale fakt si to pamatovaly - možná, kdyby tam ta otázka nebyla, tak by si na to ani nevzpomněly, nevím...
První otázka byla "Někdo poutě nemá rád"... Původně jsem si říkala, že když děláme "hru" - co máme rádi, co nemáme rádi, bez čeho se neobejdeme, takže tuto otázku tak trošku "přeskočíme", prostě jen zběžně projedeme. Ale když jsem zaslechla, jak jedna holčina nadšeně hlásí jiné "naše otázka je první", tak jsem to srdce neměla...
Takže z toho plyne i to ohledně otázek... nesouhlasím... Dle mého se mají udělat všechny otázky... Ale o tom jsme se spolu již bavili dříve .o)
_________________
ťuňťa .o)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit WWW stránky Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 27. 02. 2008 11:27:31    Předmět: Citovat

Tunto, to byla nahoda Smile
Jinak jak rikam, nejde mi udelat ten krouzek nezajimavy na ukor toho, ze projdeme uplne vsechny otazky ... A zaroven detem uz dopredu rikame, ze ty otazky slouzi k tomu, abychom mohli pripravovat program Provazku podle toho, co je zajima... a u jednotlivych aktivit pak rikame, ze jsme se inspirovali temi a temi otazkami toho a toho cloveka... Pri tomhle pristupu je vsak nutne, aby se alespon vsichni vystridali...

Nemyslim si, jak psala Aja, ze by "nase" deti napsaly nejakou otazku opakovane, protoze jim opravdu hloda v hlave... Bohuzel jsme se zatim do takove hloubky nedostali...

Celkove si myslim, ze u nas neprevlada takovy zajem "hledat", jako na Maji... Jo, jsou tam jedinci (jak je zensky rod od "jedinec"??), kteri tam opravdu chodi kvuli tomu hledani... Ale vetsinou je pretlucou ti, co tam chodi hrat si, radit, zlobit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 27. 02. 2008 11:39:34    Předmět: Citovat

Takze jsem do knihovny pridal pripravu a reflexi 16. setkani, primy odkaz http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-16-setkani_47c5376e52bba.doc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sabina Koubková



Založen(a): 7.3.2007
Příspěvky: 73
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 02. 2008 11:48:40    Předmět: Citovat

Ríša..
.. Oki, tak ve čtvrtek je čekají ještě dvě otázky, tak schválně jestli si vzpomenou, o čemže ten příběh byl a proč to napsaly Razz Ti dám náhodu Razz Takhle mi kazit iluze Smile
.. Naše děti nejsou jiné než vaše .o) Taky si hrajou, taky zlobí, atd... Jen spíš jde o to, jak se jim daná otázka podá, jak je zaujmou následné otázky, atp... Pokud je otázky od nás nechytnou (což jsme si zažili), tak máme smůlu ... Možná je to i tím, že u nás se děti naučily nějakému "průběhu" hodiny, takže ví, kdy je co čeká, kdy budou hry, kdy budou diskuse, atp...
_________________
ťuňťa .o)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit WWW stránky Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jana Cimr



Založen(a): 15.11.2007
Příspěvky: 62
Město: Plzeň

PříspěvekZaslal(a): 29. 02. 2008 22:22:07    Předmět: Citovat

Ahojky jen se chci připojit k vaší debatě o tom zda si děti svoje otázky pamatují a zda jim nevadí, když se jejich otázka vynechá. Naše děti si nejen pamatují, že měly nějakou otázku, která ještě nezazněla, ale velice dobře si pamatují i to jak ji napsaly a proč což se nám ověřilo tento čtvrtek, kdy jsem nedopatřením nenapsala část otázky a i přestože dávala smysl tak její autorka se hned ozvala, že ona to přece napsala jinak a jak je to možné. Jinak jsme také vyzkoušely zda si děti pamatují to co čteme a i přestože některé z dětí na první pohled nedávají pozor tak nám dopodrobna vyprávěly co se v příběhu stalo a to i detaily, které třeba nám ani neutkvěly.
Takže tímto naše děti z kroužku veřejně chválím a také veřejně končím se svojí filosofickou krizí a depresí Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2008 15:36:27    Předmět: Citovat

Tunta:
No, ja mam prave asi problem s tim, ze u nas si taky deti navykly na urcity styl... Smile Nejak jsme mysleli, ze od her budeme cim dal vic prichazet k diskusim a bude to cim dal vic a vic filozoficke atd. a ono to nejde.. Ale to nevadi, myslim, ze i tak jak jsme to nastavili, to docela funguje...

Ale co me zaujalo na Tvem prispevku - "ví, kdy je co čeká, kdy budou hry, kdy budou diskuse, atp..." - tzn. ze ma kazda hodinu uplne stejnou strukturu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Sabina Koubková



Založen(a): 7.3.2007
Příspěvky: 73
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 03. 2008 17:12:01    Předmět: Citovat

Ríša..
.. Částečně je to tak...
Začínáme hrou, končíme deníčkem, uprostřed je příběh. Když se dají židle (deky) do kroužku, jde se diskutovat - to, že se to třeba doplní nějakou aktivitkou, cvičením, je jen zpestřením diskuse.
_________________
ťuňťa .o)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit WWW stránky Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Brepta Skuhrovcová



Založen(a): 3.1.2008
Příspěvky: 32
Město: Karlovy Vary/Č. Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 04. 03. 2008 19:16:50    Předmět: Citovat

Nevím Ríšo jak je to u vás (jestli děláte něco podobného), ale tohle mi přijde jako důležitá část. Jakési rituály které rámují celek, dávají mu stabilitu.. Pomáhají účastníkům se zorientovat..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2008 21:54:10    Předmět: Citovat

Ritualu myslim mame pomerne dost - uvodni rozcvicka, kterou mohou uvadet deti; aktivita "kdo ma micek, mluvi"; hledani Penelopy po kazde kapitole; zvuk zvonecku oddelujici aktivity... Presto se chci - a to kdyby nic jineho - vyvarovat toho, aby nase setkani mela "jizdni rad" (krome posloupnosti na setkani, kdy se cte pribeh a formuluji otazky...).

Tady se opet projevuje to, co asi citim rozdilne oproti Tunte (a shodou okolnosti jde opet o "zajimavost".. Smile ). Myslim, ze volnocasova jednotka (= hodina, setkani, schuzka...) by mela byt pro jeji ucastniky zajimava (ne vsak pouze zajimava, ne pouhe zabavne zaplacnuti casu) - je to jeden z aspektu, ktery ji odlisuje od skolni hodiny. No a k zajimavosti myslim prispiva neocekavatelna struktura te jednotky.

ALE: myslim, ze v pripade FPD jsou to dve rovnocenne varianty. Jak uz jsem rikal (a porad si za tim stojim), myslim ze na Roznove je to "vic volnocasove" nez na Maji... (vic her, nestala struktura jednotky, volnejsi disciplina i dochazka...)

Diskuse k tomuto příspěvku pokračuje v sekci "porovnávání"...


Naposledy upravil Ríša Macků dne 12. 03. 2008 14:19:30, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 12. 03. 2008 14:09:15    Předmět: Citovat

Otazky ke 4. kapitole:

Proč si Elišky nikdo nevšímal? (Bart)
Proč ji rodiče neviděli !!!!! (Pařmen = Škorpy)
Nepoužila náhodou cheat na neviditelnost? (Lišák)
Proč její pokojíček zmizel? (Petr)
Ale proč se jí nikdo nešímal? (Tereza)

Ta holka bila ADOPTOVANÁ!!! (MR= Saik)
Proč ji chtěli adoptovali? (?-nečitelný podpis)
Proč chtěli Elišku adoptovat (Kiki)
Proč chtěla Elišku aduptovat? (J. Bicha = Jiřuchař)


Když Eliška zakopla o knížku „Adopce dítěte“, souvisí to s tím že tam nebyl její pokoj? (Patyna)

Ostatni postrehu budou opet casem v knihovne...


Naposledy upravil Ríša Macků dne 25. 03. 2008 21:18:33, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Petr Bauman



Založen(a): 29.1.2007
Příspěvky: 288
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 03. 2008 15:14:47    Předmět: Citovat

Pár možná "pofunusových" nápadů k otázkám:

Proč ji rodiče neviděli !!!!!
- co všechno je/není možné vidět? (od konkrétních po abstraktní: např. ořech, barvu ořechu, chuť ořechu, tvrdost ořechu, strom, který z ořechu teprve může vyrůst, když jej zasadíme,...; to, že někdo někoho bije, to, že se někdo někomu posmívá, to, že někdo někomu ubližuje... apod.)
- co je vidět jen někdy?
- dokážete najít něco, co nevidíme, i když se na to díváme?
- dokážete najít něco, co vidíme, i když se na to nedíváme?
- když zavřete oči: vidíte něco, nebo nic? Je možné nic nevidět? Je možné vidět nic?
- jaký je rozdíl mezi nevidět a nevnímat?

Proč si Elišky nikdo nevšímal?
Ale proč se jí nikdo nešímal?

- jaký je rozdíl mezi nevidět a nevšimnout si?
- jaký je rozdíl mezi nevidět a nevšímat si?
- je nějaký rozdíl mezi nechtít vidět a nevšímat si?
- je možné nevšímat si něčeho, co se nám líbí?
- je možné nevšímat si něčeho, co máme rádi?
- je možné nevšímat si něčeho, co nemáme rádi?
- je možné nevšímat si něčeho, co nám ubližuje?
- je možné nevšímat si něčeho, co ubližuje někomu jinému?

Proč její pokojíček zmizel?
- a zmizel opravdu?
- jak se pozná, že něco zmizí?
- je nějaký rozdíl mezi zmizet a přemístit se?
- je nějaký rozdíl mezi zmizet a změnit se?
- když se z dětí stanou dospělí, znamená to, že ty děti zmizely?
- když se z dětského pokojíčku stane obývací pokoj, znamená to, že pokojíček zmizel?
- když horká polévka vychladne, znamená to, že to horko zmizelo? Kam?
- když se zhasne, znamená to, že tma zmizela? Kam?
- existují nějaké věci, které nikdy nemizí?
- existují nějaké věci, které se nikdy nemění?
- znamená to, že když nějakou věc nevidíme, že ta věc zmizela?
- znamená to, že když nějakou věc nikdo nevidí, že ta věc zmizela?
- když zavřeme oči, zmizí svět?
- kdyby všichni lidé na celém světě najednou zavřeli oči, zmizel by svět?

Nepoužila náhodou cheat na neviditelnost?
- může člověk nějak způsobit, aby jej nikdo neviděl?
- může člověk nějak způsobit, aby si jej nikdo nevšímal?

- jsou cheaty v hrách fér? (pozn. AJ cheat = podvádět)
- jaký je rozdíl v tom hrát hru bez cheatů a hrát hru s použitím cheatů? máme ze hry/vítězství stejný pocit? (proč ano, proč ne?)
- pokud používání cheatů není podvádění, je možné v počítačové hře podvádět nějak jinak?
- když hrajeme třeba vybíjenou, dá se při ní podvádět?
- je to podvod, když nás nevidí ani rozhodčí?
- když nad někým zvítězíme podvodem, znamená to, že jsme jej "obehráli", nebo "podvedli", nebo obojí? Zvítězili jsme v takovém případě, nebo to vítězství není?
- když někdo podvádí a přijde se na to až po vyhlášení výsledků (např. cyklistovi odeberou medaili, když se dodatečně zjistí, že dopoval), je pořád vítěz? Byl by vítěz kdyby se na to nepřišlo?

Ta holka bila ADOPTOVANÁ!!!
Proč ji chtěli adoptovali?
Proč chtěli Elišku adoptovat
Proč chtěla Elišku aduptovat?

- může někdo adoptovat rodiče/babičku/dědečka/kamaráda/panenku/...?
- jaký je rozdíl mezi "vlastní" a "adoptovaný"?
- v čem je lepší být adoptovaný než být vlastní? je to v něčem horší?
- když je někdo adoptovaný, znamená to, že se k němu musí/určitě budou/nesmí/určitě nebudou rodiče/kamarádi/cizí lidé chovat stejně jako kdyby byl vlastní, nebo jinak?
- je možné být něčí dítě a přitom nebýt ani vlastní, ani adoptovaný?

Když Eliška zakopla o knížku „Adopce dítěte“, souvisí to s tím že tam nebyl její pokoj?
- cvičení: co a jak spolu souvisí (např. dva sloupce pojmů na tabuli, nastříhané lístečky... uvádět dvojice od konkrétnějších po abstraktnější, od zřejmějších po méně zřejmé); pojmenujte vztah, na základě kterého myslíte, že spolu ty věci souvisí
- cvičení: zkuste vymyslet, jak spolu souvisí: (vymyslet nějaké hodně "ujeté" dvojice)
- nebo soutěž: zadejte protějšímu týmu dvě věci, do minuty musí vymyslet, jak spolu souvisí
- vrátit se k pův. otázce až po cvičení
- jak se pozná, že něco s něčím souvisí?
- je možné vymyslet dvě věci, které spolu vůbec nijak nesouvisí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2008 21:16:24    Předmět: Citovat

Dekujeme, jeste jsme z toho stihli neco vyuzit (orech Smile )

A tady jsou otazky z 5. kapitoly (alespon doufam):
Kde našla Penelopovou pravou ruku? (Petr)
Proč našla Penelopu ruku. (Katka=Karel)
Proč se žába přeměnila za prynce? (Katka=Karel)
Nevim o co se jedna. (Petr F. = Škorpy)
Neprdla si náhodou když našla penelopinu nožičku? Mislimže si krůpla 50x za sebou. (Bart)
Kdo bila ve skutečnosti ta žába? (Bart)
Proč následovala tu žábu? (Danička Dolejší)
A proč šla do vody? (Dana Dolejší)
Proč se Eliška stala žabkou? A pak když našla Penelopi ručku se znova stala člověkem? (Evka)
Jaktože Eliška našla na dně zrovna Penelopu ručku? (Evka)
A proč se penelopi ručku třpitila? (Evka)
A Bart je asi trefenej. (Evka)

No, myslim ze jsme se tentokrat prilis nepredvedli...

No jinak pripravy a reflexe nekolika predchozich setkani jsou v knihovne, odkazy:
http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-17-setkani_47e95c0335f67.doc

http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-18-setkani_47e95ca1dc443.doc

http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-19-setkani_47e95d0f6f099.doc

http://www.p4c.cz/repository/provazek-priprava-a-reflexe-20-setkani_47e95d771d633.doc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2008 17:26:37    Předmět: Citovat

A mam tu dalsi otazky, tentokrat z 6.=7. kapitoly (mame nejak posunute cislovani, proste je to takova ta shrnujici kapitola na jejimz konci Ema ZMIZI! Smile)

Proč musí najít všechny části Penelopi? (Bart, Petr)
Je Penelopa něco míň než panenka? (Jirka, Dáša, Kiki)
Proč jsou v paláci zavřený? (Gogo=Lišák, A-andy=Saik, Škorpi)
Proč Emu pohltilo zrcadlo? (Petr, Bart)
V tom okamžiku za ní znovu ožilo zazračne zrcadlo a než se kdokoliv stihl pohnout, Emu pohltilo (Káťa, Terča). = Proč to tak bylo?


A pak ma jeden takovy zcela konkretni dotaz - jak byste pokracovali v nasledujici diskusi?
DÍTĚ: Proč jsou uvězněni v paláci?
VEDOUCI: Co tě zajímá – proč jsou uvězněni, nebo proč jsou v paláci?
DÍTĚ: Nooo, mě zajímá, proč jsou jakoby uvězněni v paláci.
VEDOUCI:????

To je totiz situace, na ktere se dost casto zadrhneme..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Alena Brepta Skuhrovcová



Založen(a): 3.1.2008
Příspěvky: 32
Město: Karlovy Vary/Č. Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2008 17:42:13    Předmět: Citovat

mozna to je hloupe, ale prvni odpoved co me napadla je:
Co myslis ty?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 22. 04. 2008 16:25:22    Předmět: Citovat

A mame tu otazky z kapitoly "Kimono"..

Dnes bylo pomerne malo deti a vsichni to byli kluci.. Meli tedy dovoleno napsat "maximalne tri" otazky (kazdy) - nekteri to tedy opet vzali jako zavod a z hecu se snazili napsat "prave tri" otazky - ty, ktere jsou "navic" jsou oznaceny kurzivou...

Tucne je oznaceno to, cemu bychom se chteli venovat priste. Tak pokud by Vas k tomu neco napadlo, budeme radi..

Proč týto holce to viklouzlo! Nevim! Nevim. Cha jo! (O.R.O.E = Jiřuchař)
Asi budu mrtvá. Tak ahoj. (Jiřuchař)
Řeš Ty. Neum. Né. Né. (Jiřuchař)

Jaké to je cítit dotek? (Dáša)
Proč Ema udělala karate když nic z toho neuměla? (Petr)
Čí to byl ve skutečnosti hlas? (Ríša, Bart)
Proč se oběvila zrovna v této uličce? (Bart)
Proč tam bylo zrovna karate? (Bart)
Koho se Ema ve skutečnosti bála? A. Kolára? (Ríša)
Cuki znamená pěst (Pikonjo)
Proč za Penelopu mluvilo radio? (Pikonjo)
V příběhu znamenalo přilepit jako že je teplý? (Pikonjo)


Dasa a Risa jsou vedouci, pravdepodobne rovnez z hecu na tomto setkani poprve napsali svoje otazky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 28. 07. 2008 22:21:15    Předmět: Citovat

Hezký den všem!

Omlouvam se, že se tu už od dubna neobjevilo nic nového. Za všechno můžou státnice... Už mám ale připraveny článeček na hlavní stránku - takové shrnutí celého Provázku. Zde se samozřejmě objeví i zbývající otázky dětí a v knihovně zbývající přípravy. Bohužel, státnice jsou sice za mnou, ale i přede mnou, proto to vše až v průběhu září... asi.

Hezké léto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 28. 07. 2008 22:41:05    Předmět: JAK DÁL? Citovat

Sice jsme se o tom ještě nebavili závazně, ale s Provázkem možná bude pokračovat Lenka, pokud se k ní někdo přidá. Mým zájmem je cca za dva roky, možná už za rok, odchytit ty starsi holky, ktere nam z Provazku odpadly, a utvorit s nimi novou skupinu- vekove homogenni. Chtel bych se s nimi pustit treba do Harryho Stotlemaierea. To by znamenalo nasledujici:

Sk. rok 2008/2009
- Lenka Silhackova + 1 nadsenec / 1 + 1 nadsenci pro pokracovaci lekce Provazku (deti se tesi na Lano, ja myslim, ze by byl na rade Provaz)

Sk. rok 2009/2010
- Richard Macku + 1 nadsenec - filozofie pro deti, ktere odpadly z Provazku, ale nechceme je ztratit
- ? MOZNA 2 nadsenci - treti rocnik Provazku (zeby konecne to Lano?)
- ? MOZNA 2 nadsenci - prvni rocnik Provazku pro deti ve 2.-3. tride

A jak to bude na Maji? Bude se pokracovat se stavajicimi detmi? Budou dva krouzky - tzn. pro stavajici i pro nove? Jak to bude do budoucna?

Pokud vim, Petr by chtel alespon pet pracovist pro vykon "filozofickych praxi". Myslim, ze bychom ted meli vymyslet, jestli se bude pokracovat s "jednema detma" az "do konce", jestli se budou nabirat nove rocniky atd. Zalezi na tom to, jestli je treba hledat dalsi druziny nebo jestli nam budou stacit tyhle dve a jeste nebude dost lidi Sad

Rok experimentovani je za nami, vime co muzeme cekat, meli bychom tomu dat system. Pojdte o tom diskutovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: filozofické kroužky, tábory aj. Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign