Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor(ka) |
Zpráva |
Ríša Macků
Založen(a): 3.2.2007 Příspěvky: 401 Město: Č. Budějovice CZ
|
Zaslal(a): 04. 03. 2015 21:53:35 Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-DDM_Strakonice_Šuláková |
|
|
Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:
- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.
Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.
Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.
V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.
PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 10. 03. 2015 16:36:35 Předmět: |
|
|
Datum: 3.3. 2015
První setkání
Cíl setkání: Seznámení se s dětmi, seznámení s pojmem filozofie, první seznámení se s diskuzí
Struktura setkání (plánovaná)
Seznámení se - 5 minut (jména, koníčky)
Seznámení s pojmem filozofie - 2 minuty (vzhledem k věku dětí delší seznámení s pojmem filozofie nebylo vhodné)
Utvoření pravidel – 5 minut
Čtení příběhu z knihy Nemocnice pro panenky – 10 minut
Diskuze na vybrané téma - 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Seznámení se – 5 minut
Seznámení se s pojmem filozofie 2 minuty
Utvoření pravidel – 5 minut
Čtení příběhu – 5 minut
Diskuze na vybrané téma – 10 minut
Co se podařilo: Děti dávaly pozor a samy daly najevo, že chtějí abych se příště vrátila a zase jsme spolu mohly „přemýšlet“.
Co se nepodařilo: Tvorba otázek – ale vzhledem k věku dětí, to bylo očekáváno. Skákání si do řeči – nerespektování myšLenky.
Naposledy upravil Tereza Suláková dne 10. 03. 2015 16:51:26, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 10. 03. 2015 16:50:57 Předmět: |
|
|
Datum 10.3. 2015
Druhé setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu neverbální komunikace, rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení příběhu z knihy Saša a Markétka – 10 minut
Aktivity spojené s neverbální komunikací – 15 minut
Diskuze na vybrané téma - 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Ohlédnutí za minulým setkáním – 5 minut
Čtení příběhu z knihy Saša a Markétka - 10 minut
Aktivity spojené s neverbální komunikací – 20 minut
Diskuze na vybrané téma – 8 minut
Co se podařilo: Děti se více zapojovaly do aktivit a diskuze. Nebály se mluvit a vyjádřit svůj názor.
Co se nepodařilo: Jedna holčička neustále narušovala diskuzi povídáním o své plyšové hračce. Pokaždé, když se skupina dostala na nějaký zajímavý bod diskuze, vrátila se ke své hračce a ostatní děti tím odradila od aktuálního tématu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 30. 03. 2015 11:05:01 Předmět: |
|
|
Datum 17.3. 2015
Třetí setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "jména" , rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení příběhu z knihy Saša a Markétka – 5 minut
Aktivity spojené se jmény, přezdívkami apod. – 15 minut
Diskuze na vybrané téma - 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Ohlédnutí za minulým setkáním – 7 minut
Čtení příběhu z knihy Saša a Markétka - 5 minut
Aktivity spojené se jmény, přezdívkami apod. – 15 minut
Diskuze na vybrané téma – 10 minut
Co se podařilo: Děti se stále více zapojovaly do aktivit a diskuze. Samy bez vyzvání odůvodňovaly svoje názory.
Co se nepodařilo: Dvě nově příchozí děti nebyly podle mého názoru dostatečně uvedeny do děje.
Naposledy upravil Tereza Suláková dne 15. 04. 2015 13:32:21, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 30. 03. 2015 11:23:28 Předmět: |
|
|
Datum 24.3. 2015
Čtvrté setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Co dělat, když si nevíme rady", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení příběhu z knihy Nemocnice pro panenky – 10 minut
Otázky na téma "Když si nevíme rady" – 10 minut
Jak poznáme, co je pro nás dobré? (seznam různých věcí - co je z věcí pro nás užitečné a proč? ) - 10 minut
Diskuze na vybrané téma - 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Ohlédnutí za minulým setkáním – 5 minut
Čtení příběhu z knihy Nemocnice pro panenky - 7 minut
Otázky na téma "Když si nevíme rady" – 12 minut
Jak poznáme, co je pro nás dobré? (seznam různých věci - co je z věcí pro nás užitečné a proč? ) - 10 minut
Diskuze na vybrané téma – 7 minut
Co se podařilo: Děti toto téma opravdu zaujalo. Samy vymýšlely další věci, které jsou pro nás důležité a proč. Nepřekřikovaly se a neskákaly si do řeči.
Co se nepodařilo: Kvůli vlakovému zpoždění jsem přišla pozdě a děti již měly něco rozdělaného a musely svoji aktivitu přerušit a tak ze začátku nebyly úplně soustředěné, ale brzy se dostaly do "formy". |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 15. 04. 2015 13:19:35 Předmět: |
|
|
Datum 31.3. 2015
Páté setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Být příliš malý", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Diskuze o tom, jestli už nám někdy někdo řekl, že jsme na určitou „věc“ moc malí -10 min.
Otázky na téma "Být moc malý" – 10 minut
„Kdyby nám někdo řekl, že na určitou věc jsme příliš malí, byl by to dobrý důvod? - 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Ohlédnutí za minulým setkáním – 3 minuty
Diskuze o tom, jestli už nám někdy někdo řekl, že jsme na určitou „věc“ moc malí - 10 min.
Otázky na téma "Být moc malý" – 10 minut
„Kdyby nám někdo řekl, že na určitou věc jsme příliš malí, byl by to dobrý důvod? - 10 minut
Co se podařilo: Děti toto téma opět zaujalo. Někteří samy dokázaly vymyslet, situace, kdy jim někdo řekl, že jsou příliš malí, aby určitou věc dělaly. Při diskuzi se hlásily a vyčkávaly, až na ně přijde řada.
Co se nepodařilo: Děti si samy vymyslely systém hlášení a tak diskuze neprobíhá samovolně, ale s vyvoláváním. Ale myslím, že to není takový problém, alespoň se nepřekřikují a žádný názor nezapadne.
Naposledy upravil Tereza Suláková dne 02. 05. 2015 17:37:22, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 15. 04. 2015 13:34:06 Předmět: |
|
|
Datum 7.4. 2015
Šesté setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Jak působí mé tělo? ", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení z knihy Saša a Markétka-10 min.
Aktivita – „Různé polohy“ – 7 minut
Aktivita – „Jak držíme své tělo“ - 10 minut
Diskuze – „Jak působí mé tělo?“ – 5 minut
Struktura setkání (skutečná)
Ohlédnutí za minulým setkáním – 3 minuty
Čtení z knihy Saša a Markétka-10 min.
Aktivita – „Různé polohy“ – 7 minut
Aktivita – „Jak držíme své tělo“ - 15 minut
Diskuze – „Jak působí mé tělo?“ – 5 minut
Co se podařilo: Děti vymýšlely spoustu různých způsobů, co by mohlo vyjadřovat jejich tělo, když sedí v určité poloze. Aktivity je velice bavily a po mých připravených polohách ukazovaly ještě další a další a vymýšlely, co by mohly znamenat.
Co se nepodařilo: Děti se do aktivit moc vžily a bylo docela těžké je uklidnit. Když jsme si sedly do kolečka k diskuzi, neměly po aktivitách náladu si povídat.
Naposledy upravil Tereza Suláková dne 02. 05. 2015 17:37:45, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 02. 05. 2015 17:19:28 Předmět: |
|
|
Datum 14.4. 2015
Sedmé setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Narozeniny ", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky -10 min.
Aktivita – „Malování své vysněné narozeninové oslavy – co tam rozhodně nesmí chybět? “ – 7 minut
Aktivita – „Porovnávání obrázků“ - 10 minut
Diskuze – „Narozeniny"– 5 minut
Struktura setkání (skutečná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky - 8 min.
Aktivita – „Malování své vysněné narozeninové oslavy – co tam rozhodně nesmí chybět? “ – 7 minut
Aktivita – „Porovnávání obrázků“ - 4 minuty
Diskuze – „Narozeniny"– 10 minut
Co se podařilo: Děti se soustředily na čtení příběhu i při malování obrázků svých narozenin, někdy se i zastavily při zajímavé části příběhu a jen poslouchaly.
Co se nepodařilo: Děti se sice soustředily na čtení příběhu, ale často mé čtení bylo rušeno hledáním pastelek, škrtáním a gumováním obrázků.
Naposledy upravil Tereza Suláková dne 02. 05. 2015 17:38:12, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 02. 05. 2015 17:35:31 Předmět: |
|
|
Datum 21.4. 2015
Osmé setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Pravidla", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Cvičení- „Jaká máme pravidla ve škole, na kubíčku, doma, v družině apod.“ – 10 minut
Cvičení – „Dobrá a špatná pravidla “ – 5 minut
Cvičení– „Nerespektování pravidel“ - 5 minut
Diskuze – „Pravidla“– 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Pravidla", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Cvičení- „Jaká máme pravidla ve škole, na kubíčku, doma, v družině apod. – 10 minut
Cvičení – „Dobrá a špatná pravidla “ – 5 minut
Cvičení– „Nerespektování pravidel“ - 5 minut
Diskuze – „Pravidla“– 10 minut
Co se podařilo: Děti samy dokázaly vymyslet, jaká pravidla musí dodržovat v různých organizacích. Při cvičení „dobrá a špatná pravidla“ okamžitě vymýšlely důvody, proč jsou pravidla špatná a proč dobrá. Tentokrát tato situace probíhala bez vyzvání a to beru jako veliký úspěch.
Co se nepodařilo: Jedna holčička přišla až na konci diskuze, ale chtěla se také zapojit, tak jsem vymyslela ještě jednu otázku, aby mohla odpovědět i ona, ale byla jsem zaražena vychovatelkami, protože už vypršel můj čas a ony by nestihly svůj program. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 03. 05. 2015 12:10:07 Předmět: |
|
|
Datum 28.4. 2015
Deváté setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Peníze", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení z knihy „Blanka a Jirka“ – 10 minut
Cvičení- „Kdybych měl tolik peněz, kolik chci“ – 10 minut
Diskuze – „Peníze“– 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Pravidla", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 3 minuty
Čtení z knihy „Blanka a Jirka“ – 10 minut
Cvičení- „Kdybych měl tolik peněz, kolik chci“ – 10 minut
Diskuze – „Peníze“– 10 minut
Co se podařilo: Cvičení „Kdybych měl tolik peněz, kolik chci“ děti opravdu zaujalo a bavilo, smály se během celého cvičení, byla skvělá atmosféra.
Co se nepodařilo: Přišla jsem o pět minut déle (vlakové zpoždění) a děti již měly rozdělané papírové čarodějnice a tak při úvodním čtení nedávaly moc pozor. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tereza Suláková
Založen(a): 3.3.2015 Příspěvky: 10 Město: Strakonice
|
Zaslal(a): 31. 05. 2015 08:06:50 Předmět: |
|
|
Datum 2.5. 2015
Desáté setkání
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Láska", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení z knihy „Saša a Markétka“ – 10 minut
Cvičení- „Jaký je rozdíl mezi "mít rád" a "milovat" – 10 minut
Diskuze – „Co je to láska“– 10 minut
Reflexe našich setkání - 10 minut
Struktura setkání (skutečná)
Cíl setkání: Přiblížení tématu "Láska", rozvíjení kritického myšlení
Struktura setkání (plánovaná)
Ohlédnutí za minulým setkáním - 5 minut
Čtení z knihy „Saša a Markétka“ – 7 minut
Cvičení- „Jaký je rozdíl mezi "mít rád" a "milovat" – 10 minut
Diskuze – „Co je to láska?“– 5 minut
Reflexe našich setkání - 10 minut
Co se podařilo: Děti zhodnotily všech našich deset setkání velmi kladně. Když jsem se zeptala, co se jim nejvíce líbilo, tak si pamatovaly většinu témat a to mě velmi potěšilo. Nejvíc je zaujalo téma peníze a jména. A také se jim líbilo čtení příběhů z knížek.
Co se nepodařilo: Na závěrečnou hodinu přišlo jen 5 dětí a tak jsem se pořádně nerozloučila s ostatními a neslyšela jsem jejich hodnocení na tuto praxi. Ale většinu dětí z klubíčka potkávám i při jiných aktivitách, tak budu schopna si s nimi o tom individuálně promluvit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|