Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-Vltava_Neuhöferová,Lichtenbergová

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 23. 11. 2014 21:57:31    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE-Vltava_Neuhöferová,Lichtenbergová Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 13. 12. 2014 15:57:37    Předmět: Citovat

DATUM: 11.12.2014.
DÉLKA: 60 minut
PRVNÍ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 35 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Seznámení se s dětmi. Seznámení dětí s filozofií pro děti.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
představení se -2 minuty
děti napíší své jméno na lepící kartičky- 5minut
sednutí do kroužku a hraní hry (jaké chci být zvíře) 15minut
vymýšlení pravidel, jejich zapsání na tabuli a rozprava o nich – 20 minut
rozloučení – 2 minuty

Skutečnost:
představení se (+vysvětlení pojmu filozofe a hledajícího společenství) -5 minut
děti napíší své jméno na lepící kartičky a představí se- 8minut
sednutí do kroužku a hraní hry (jaké chci být zvíře) 20minut
vymýšlení pravidel, jejich zapsání na tabuli a rozprava o nich (důležitost pravidel...)– 25 minut
rozloučení – 2 minuty

DAŘILO SE:
Děti si na začátku skákaly do řeči, ke konci se již hlásily a nevykřikovaly.
NEDAŘILO SE: Dětí je příliš mnoho, lepší by bylo děti rozdělit do alespoň dvou skupin, ale na to je malý prostor…
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 20. 12. 2014 16:08:30    Předmět: Citovat

DATUM: 18.12.2014.
DÉLKA: 60 minut
DRUHÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 28 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Rozvoj dovednosti vyjádření myšlenky pomocí kresby. Vymezení pojmových kategorií „naše rodina“. Rozvinutí diskuse na téma rozdílnost.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Zadání úkolu – 2 minuty
Malování „Kdo patří do naší rodiny?“– 15 minut
Diskuse o namalovaném obrázku – 15 minut
Přesunutí do kroužku na zemi, donesení podobných věcí (papírová ozdoba, časopis, kniha, kapesníček….) – diskuse na téma rozdílnosti – 10 minut

Skutečnost:
Zadání úkolu – 2 minuty
Malování „Kdo patří do naší rodiny?“– 25 minut
Diskuse o namalovaném obrázku – 15 minut
Přesunutí do kroužku na zemi, donesení podobných věcí (papírová ozdoba, časopis, kniha, kapesníček….) – diskuse na téma rozdílnosti – 15 minut

DAŘILO SE: Do diskuse v kroužku o rozdílnosti nám vychovatelka nevstupovala, povedlo se s dětmi zdařile diskutovat o podobnosti a rozdílnosti daných předmětů.
NEDAŘILO SE: Diskuse na téma – „Kdo patří do naší rodiny?“ se příliš nepovedla, po malování obrázku byly děti rozjívené, každé chtělo něco říci, vychovatelka je příliš umravňovala a zasahovala nám do děje. Na takovouto diskusi bylo dětí příliš mnoho, rozdělily jsme je tedy do dvojic až čtveřic a povídaly si o obrázcích mezi sebou, my jednotlivé skupiny procházely a korigovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 01. 2015 15:45:49    Předmět: Citovat

DATUM: 8.1.2015
DÉLKA: 60 minut
TŘETÍ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ:35 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Podpora spolupráce mezi dětmi. Rozvinutí diskuse na téma hodnoty dárku.

STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Pohádka o koze Líze- 5minut
Diskuse o pohádce - hodnota dárku - 10 minut
Hra fax (tichá pošta s obrázkem - překreslování na záda druhému) - 5 minut
Pauza na záchod a pití
Hra - podej mi ty obrázky (Každý má jinou barvu pastelky, na svůj výkres maluje jen chvilku a potom se prohazuje...- co tím ten druhý myslel? - kdo dotvářel a kdo kazil? -->následná diskuse o tom - 25minut


Skutečnost:
Pohádka o koze Líze 8 minut
Diskuse o pohádce - hodnota dárku - (Může být i objetí dárek? Jeden chlapec řekl, že láska je také dárek. - 5 minut
Hra fax (tichá pošta s obrázkem) - 7minut
Pauza na záchod a pití
Hra - podej mi ty obrázky -25minut


DAŘILO SE: Aktivity se líbily, děti diskutovaly a zapojovaly se. Dokonce chtěly, abych pokračovala déle a nechtěly činnost ukončit.
NEDAŘILO SE: Hra fax se u chlapců příliš nedařila (rozdělení do skupin), přerozdělila jsem je tedy do více skupin, aby tak byla jednodušší... Nakonec obrázek všem skupinám vyšel. U malování obrázků se prohazovalo i mimo skupiny, což se nemělo, ale děti si pamatovaly kdo co namaloval, takže to nakonec nevadilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 01. 2015 16:06:09    Předmět: Citovat

DATUM: 15. 1. 2015
DÉLKA: 60 minut
ČTVRTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 28 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Hledání logických souvislostí.

STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace (5 minut)
Pohádka o červené karkulce (10 minut)
Diskuse o pohádce (10 minut)
Pauza na toaletu a pití (7 minut)
Skládání pořadí obrázku: "jak šla karkulka" za sebou (8 minut)
Vybarvení obrázku (10 minut)
Tichá pošta 3D (10 minut)


Skutečnost:
Asociace (8 minut)
Pohádka o červené karkulce (10 minut)
Diskuse o pohádce (5 minut)
Pauza na toaletu a pití (10 minut)
Skládání pořadí obrázku: "jak šla karkulka" za sebou (5 minut)
Vybarvení obrázku (12 minut)
Tichá pošta 3D (10 minut)


DAŘILO SE: Děti pochopily princip asociací.
NEDAŘILO SE: Diskuse se plně nerozvinula. Do diskuse se zapojilo asi pouze kolem deseti dětí, ostatní děti vyrušovali, proto jsem byla nucena diskusi předčasně ukončit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2015 18:18:26    Předmět: Citovat

DATUM: 20. 1. 2015
DÉLKA: 60 minut
PÁTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 15 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Schopnost vyjádřit gesty své pocity a umět o nich promluvit.

STRUKTURA SETKÁNÍ:

Plán:
Asociace (10 minut)
Opakování tlesknutí (5 minut)
Saša a Markétka - přečtení (10)
Povídání o příběhu (10 minut)
Pauza na toaletu a pití (5 minut)
Řeč těla – předvádění pomocí pantomimy (10 minut)
Kdo je kdo (10 minut)
Protažení (10 minut)


Skutečnost:
Asociace (15 minut)
Opakování tlesknutí (5 minut)
Saša a Markétka - přečtení (7 minut)
Povídání o příběhu (4 minut)
Pauza na toaletu a pití (5 minut)
Řeč těla – předvádění pomocí pantomimy (10 minut)
Kdo je kdo (10 minut)
Protažení (5 minut)


DAŘILO SE: Děti již lépe vytvářely asociace a také vymýšlely vlastní otázky k úkolu: Kdo je kdo.
NEDAŘILO SE: Během této hodiny děti odcházely na mnoho kroužků a také přicházeli rodiče pro děti, což vedlo k roztříštěnosti hodiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2015 18:20:07    Předmět: Citovat

DATUM: 22. 1. 2015
DÉLKA: 60 minut
ŠESTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 30 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Naučit se odůvodnit svoje názory.

STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace (15 minut)
Pohádka o veliké řepě (5 minut)
Diskuse o důležitosti spolupráce, a že i ti malí mohou mnoho zvládnout (10 minut)
Pauza na pití, toaletu a převlečení na sport (10 minut)
Seřadit obrázky, jak šla pohádka za sebou a vybarvení (10 minut)
Jak pomoci (10 minut)


Skutečnost:

Asociace (19 minut)
Pohádka o veliké řepě (6 minut)
Diskuse o důležitosti spolupráce, a že i ti malí mohou mnoho zvládnout (5 minut)
Pauza na pití, toaletu a převlečení na sport (10 minut)
Seřadit obrázky, jak šla pohádka za sebou a vybarvení (10 minut)
Jak pomoci (11 minut)

DAŘILO SE: Do cvičení: Jak pomoci se děti zapojovali krásně a vymýšlely vlastní příklady.
NEDAŘILO SE: Opět bylo velké množství dětí, takže se do diskusí zapojovala jen část.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 02. 2015 18:42:30    Předmět: Citovat

DATUM: 29. 1. 2015
DÉLKA: 60 minut
SEDMÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 30 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Děti ví, že vztek je přirozená emoce.

STRUKTURA SETKÁNÍ:

Plán:
Zjištění co již vědí o ptácích + napodobení zvuku ptáků (10minut)
Pohádka o špačkovi (5 minut)
Jak vyjádřit vztek? (5 minut)
Když se kohout zlobí (5 minut)
Přestávka (5 minut)
Malování - barva vzteku (10minut)
Diskuse o obrázku (10minut)
Napodobujeme let ptáčka (5 minut)
Asociace (5 minut)



Skutečnost:
Zjištění co již vědí o ptácích + napodobení zvuku ptáků (-pštros - zahrabe hlavu do písku - je hloupé se tak schovávat? Jak by se měl schovat lépe?....) (7minut)
Pohádka o špačkovi (děti pískají do pohádky jako špaček) (6minut)
Jak vyjádřit vztek? (3minuty)
Když se kohout zlobí (2minuty)
Přestávka (10minut)
Malování - barva vzteku (společné roztřídění vzteklých X veselých pastelek a následná kresba) (12minut)
Diskuse o obrázku (15minut)
Napodobujeme let ptáčka (2minuty)
Asociace (3minuty)

DAŘILO SE: Navázali jsme na týdenní aktivitu družiny - povídání o ptácích. Děti se zapojovaly do diskuse.
NEDAŘILO SE: Děti byly trochu neposedné díky pololetnímu vysvědčení. Pár dětí nechtělo malovat zlostný obrázek ani po vysvětlení, dostaly tedy jinou práci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2015 16:54:45    Předmět: Citovat

DATUM: 3. 2. 2015
DÉLKA: 60 minut
OSMÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 14 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Objasnění pojmu autorita

STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace (15 minut)
Pohádka o neposlušných kůzlátkách (5minut)
Diskuse o pohádce, vysvětlení pojmu autorita (5minut)
Scénická ztvárnění různých autorit (10 minut)
Pauza (5 minut)
Nakresli svoji autoritu (15 minut)
Povídání o obrázku (5 minut)


Skutečnost:
Asociace (13 minut)
Pohádka o neposlušných kůzlátkách (4 minut)
Diskuse o pohádce, vysvětlení pojmu autorita (7 minut)
Scénická ztvárnění různých autorit (10 minut)
Pauza (3 minut)
Nakresli svoji autoritu (15 minut)
Povídání o obrázku (5 minut)


DAŘILO SE: Děti pochopily význam autority.
NEDAŘILO SE: Opět bylo velké množství děti, takže se do diskusí zapojovala jen část.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2015 16:56:05    Předmět: Citovat

DATUM: 5. 2. 2015
DÉLKA: 50 minut
DEVATÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 25 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Odůvodnění důležitosti štěstí

STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace (15 minut)
Pohádka o štěstí (10 minut)
Diskuse o tom, co přinášelo baličce štěstí (10 minut)
Pauza (5 minut)
Výběr šťastných pastelek a nakreslení šťastného obrázku (15 minut)
Povídání o obrázku (5 minut)


Skutečnost:
Asociace (15 minut)
Pohádka o štěstí (10 minut)
Diskuse o tom, co přinášelo baličce štěstí (6 minut)
Pauza (3 minut)
Výběr šťastných pastelek a nakreslení šťastného obrázku (15 minut)
Povídání o obrázku (nezdařilo se)


DAŘILO SE: Pěkné povídání o babiččinu štěstí.
NEDAŘILO SE: Neustále se měnil počet dětí. Děti byly neposlušné a byla jsem nucena zkrátit naše setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 02. 2015 17:24:07    Předmět: Citovat

DATUM: 12. 2. 2015
DÉLKA: 60 minut
DESÁTE SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 26 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Logická argumentace

STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace (10 minut)
Pohádka o malém zeleném mimozemšťánkovi (5 minut)
Diskuse o pohádce (Je dobré měnit se podle situace?) (5 minut)
Je to člověk? (logická argumentace) (10 minut)
Pauza (5 minut)
Obrázek: jak si představuji mimozemšťana (10minut)
Povídání o svém mimozemšťanovi na obrázku a o jeho životě – rozvoj fantazie (15 minut)


Skutečnost:
Asociace (11 minut)
Pohádka o malém zeleném mimozemšťánkovi (4 minut)
Diskuse o pohádce (Je dobré měnit se podle situace?) (4 minut)
Je to člověk? (logická argumentace) (11 minut)
Pauza (4 minut)
Obrázek: jak si představuji mimozemšťana (6minut)
Povídání o svém mimozemšťanovi na obrázku a o jeho životě – rozvoj fantazie (15 minut)


DAŘILO SE: S p. vychovatelkou již máme dobré vztahy a zapojuje se do naší činnosti jakou pouhý účastník. (předchozí 3 schůzky byla paní vychovatelka nemocná, měli jsme náhradu)
NEDAŘILO SE: Na začátku schůzky děti vyrušovaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 03. 03. 2015 17:53:53    Předmět: Citovat

DATUM: 3.3.2015
DÉLKA: 60 minut
JEDENÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 16 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Představit si, co prožívá člověk, který musí z minuty na minutu opustit svůj domov. Rozlišit s dětmi možná pozitiva, či negativa útěku.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace - 10minut
Pohádka o Koblížkovi - 5minut
Diskuse o pohádce+ útěk - 15 minut
Pauza - 10minut
Hra -Vžij se do role uprchlíka
obrázek - 10minut
diskuse - 10minut

Skutečnost:
Asociace - 12minut
Pohádka o Koblížkovi - 3minut
Diskuse o pohádce+ útěk - 11 minut
Pauza - 6minut
Hra -Vžij se do role uprchlíka
obrázek (namaluj pět věcí, které by sis vzal s sebou do kufru, kdybys musel ihned opustit domov) - 12minut
diskuse - 9minut

DAŘILO SE:
Děti již plně chápaly, jak probíhá asociace a navzájem si dokázaly poradit. Všechny se zapojovaly do diskuse a s chutí malovaly a následně diskutovaly nad svým obrázkem. U následné diskuse o obrázku nakonec některé děti přehodnotily své priority a místo neživých věcí (hraček) si chtěly s sebou vzít raději domácí mazlíčky.
NEDAŘILO SE: Paní vychovatelka občas rušila probíhající aktivitu vlastní intervencí nesouvisející s naším programem a nahlas se bavila s rodiči během čtení pohádky, což trochu rušilo. Byly s námi dvě cizí starší děti, které si hrály na koberci a tak, když jsme tam měly s našimi dětmi kroužek, trochu to odvracelo jejich pozornost od diskuse.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 10. 03. 2015 17:51:39    Předmět: Citovat

DATUM: 10.3.2015
DÉLKA: 60 minut
DVANÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: cca 15 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Uvědomit si důležitost naslouchání v životě člověka.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace - 10minut
Nacvičování naslouchání - 5minut
Pohádka (O zlobivém skřítkovi) - 10minut
Diskuse o pohádce - 5minut
Pauza - 5minut
Malba obrázku (děj pohádky)- 10minut
Diskuse o obrázku- 10minut
Tlesknutí na stejná slova při básničce - 5minut

Skutečnost:
Asociace - 15minut
Nacvičování naslouchání - děti byly rozjívené a tak jsme přešli rovnou k pohádce
Pohádka (O zlobivém skřítkovi) - 10minut
Diskuse o pohádce - 5minut
Pauza - 5minut
Malba obrázku (děj pohádky)- 10minut
Diskuse o obrázku- 10minut
Seřazení namalovaných obrázků podle posloupnosti příběhu - 5minut

DAŘILO SE: Rozbor obrázku a následná práce. Upoutat pozornost dětí.
NEDAŘILO SE: Od jedné aktivity jsme museli upustit, ale byla nahrazena jinou, spontánně vymyšlenou v reakci na podněty dětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 03. 2015 17:09:56    Předmět: Citovat

DATUM: 17.3.2015
DÉLKA: 60 minut
TŘINÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 25 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Děti pochopí co znamená respektovat odlišnosti.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace - 15minut
Pohádka o ošklivém Káčátku - 5minut
Diskuse - 5 minut
Hra - podobnost - 10minut
Pauza -5 minut
Obrázky povolání - co je to za povolání, jakou mají vlastnost lidé na obrázku, v čem jsou si podobní X rozdílní - 10minut
Básnička - tlesknutí na stejné slovo, poté podobné - 10minut

Skutečnost:
Asociace - 22minut
Pohádka o ošklivém Káčátku - 7minut
Diskuse - 4 minuty
Pauza -4 minuty
Hra - podobnost - 16minut
Obrázky povolání - co je to za povolání, jakou mají vlastnost lidé na obrázku, v čem jsou si podobní X rozdílní - 6minut
Básnička - tlesknutí na stejné slovo -4minuty


DAŘILO SE: U asociace děti dokázaly i vysvětlit podobnost s předchozím.
NEDAŘILO SE: Děti byly dnešní den hyperaktivní, holčičku bolel zub, chlapečka břicho (jela pro něj maminka) a další děti si také stěžovaly na zdravotní stav.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 24. 03. 2015 21:48:59    Předmět: Citovat

DATUM: 24.3.2015
DÉLKA: 60 minut
ČTRNÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 19 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Dítě si uvědomí hodnotu lidského pláče.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace - 10minut
Pohádka o panence, která tence plakala -5minut
Diskuse -10minut
Pauza - 5minut
Malování obrázku - 15minut
Diskuse o obrázku -10minut
Scénka - pláč vzdoru, smutku, vzteku... - 5minut



Skutečnost:
Asociace - 15minut
Pohádka o panence, která tence plakala -5minut
Diskuse -5minut
Pauza - 5minut
Malování obrázku (zvíře které pláče a příběh k tomu) - 20minut
Diskuse o obrázku -10minut



DAŘILO SE: Děti aktivně spolupracovaly, náš program byl p. vychovatelkou pochválen.
NEDAŘILO SE: Špatně jsme odhadli časový plán, na poslední aktivitu nedošlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2015 16:18:18    Předmět: Citovat

DATUM: 31.3.2015
DÉLKA: 60 minut
PATNÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 24
CÍL SETKÁNÍ: Vysvětlení hodnot Velikonoc. Dítě je schopno vytvořit souvislosti mezi jednotlivými objekty.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace -10minut
Co si vybavíte, když se řeknou Velikonoce -následní namalování na kartičky -10minut
Propojit souvislosti mezi těmito obrázky, vytvořit vztahovou síť pomocí provázků a kolíčků -10 minut
Pauza -5minut
Přidat další obrázky, zda najdou další souvislosti, pokud nějaké jsou. -10 minut
Třídění: bez čeho z těchto obrázků, by se Velikonoce obešly a bez čeho ne- 15minut


Skutečnost:
Asociace -10minut
Co si vybavíte, když se řeknou Velikonoce -následní namalování na kartičky -10minut
Propojit souvislosti mezi těmito obrázky, vytvořit myšlenkovou mapu pomocí provázků a kolíčků. -16minut
Pauza - 5minut
Nakreslení obrázku: Moje Velikonoce. -12minut
Na koberci rozloženy další velikonoční i nevelikonoční obrázky - vytřídit, co do velikonoc patří a co ne. -6minut
Zpětná vazba, co tam skutečně patří. -5minut
Krátké převyprávění velikonočního příběhu od Květné neděle po Zmrtvýchvstání. -10minut


DAŘILO SE: Převyprávění příběhu o smrti Ježíše Krista.
NEDAŘILO SE: Děti vyžadovaly malování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 04. 2015 17:10:30    Předmět: Citovat

DATUM: 7.4.2015
DÉLKA: 60 minut
ŠESTNÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 14 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Dítě dokáže rozpoznat jednotlivé znaky neverbální komunikace a správně je zařadit.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Vysvětlení pojmu neverbální komunikace - 5minut
Obrázky s emocemi - co znamenají?; co si asi myslí?; příběh ... - 15 minut
Hra - můj pohyb/emoce - 5minut
Co podle vás znamená, když někdo...? - 5minut
Pauza -5minut
Malování obrázku - jak ses cítil ráno? jak teď? a následná diskuse -25minut


Skutečnost:
Asociace -8minut
Vysvětlení pojmu neverbální komunikace - 4-minuty
Obrázky s emocemi - co znamenají?; co si asi myslí?; příběh ... - 14minut
Hra - můj pohyb/emoce -8 minut
Co podle vás znamená, když někdo...? -9 minut
Pauza -5minut
Malování obrázku - jak ses cítil ráno? jak teď? a následná diskuse -12minut


DAŘILO SE: Děti chtěly sami od sebe hrát asociace na začátku setkání. Učitelka již vůbec nevstupovala do aktivit, dokonce nás nechala část hodiny samotné a odešla. Děti se na naše setkání velmi těší. Jelikož bylo dětí málo, lépe se s nimi diskutovalo.
NEDAŘILO SE: -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 14. 04. 2015 17:50:25    Předmět: Citovat

DATUM: 14.4.2015
DÉLKA: 60 minut
SEDMNÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 18
CÍL SETKÁNÍ: Vysvětlení hodnoty pomoci druhým.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace -15minut
Pohádka o zapomenuté vlaštovičce - 5minut
Diskuse o pohádce - 5 minut
Pauza - 5minut
Nakreslit kdy jsi pomohl druhému + diskuse - 15minut
Jak pomoci? Diskuse s knížky - 10minut
Hra - 5minut



Skutečnost:
Asociace -24minut
Pauza - 2minuty
Pohádka o zapomenuté vlaštovičce - 6minut
Diskuse o pohádce - 5 minut
Pauza - 5minut
Nakreslit kdy jsi pomohl druhému + diskuse - 13minut



DAŘILO SE:
Děti už bravurně zvládají asociace i vysvětlení jejich souvislostí a na naše setkání se vždy moc těší.
NEDAŘILO SE: Děti byly příliš rozjívené, protože chtěly jít ven, bylo krásné počasí, takže jsme nedodrželi náš plán a spíše se řídili danou situací. Ukončili jsme také o něco dříve.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 04. 2015 20:43:33    Předmět: Citovat

DATUM: 21. 4. 2015
DÉLKA: 60 minut
OSMNÁCTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 10
CÍL SETKÁNÍ: Hledání logických souvislostí
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace – 10 minut
Pohádka O perníkové chaloupce - 10 minut
Charakterizování jednotlivých postav -10 minut
Přestávka – 5 minut
Poskládání příběhu na kartičkách - 5 minut
Vybarvení kartiček 10 minut
Povídání o závisti 10minut



Skutečnost:
Asociace – 13 minut
Pohádka O perníkové chaloupce – 7 minut
Charakterizování jednotlivých postav – 8 minut
Přestávka – 5 minut
Poskládání příběhu na kartičkách – 4 minut
Vybarvení kartiček – 10 minut
Povídání o závisti – 13 minut



DAŘILO SE
: Bravurně zvládnuté asociace.
NEDAŘILO SE: Byly nutné častější přestávky na pití, jelikož bylo velké horko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 28. 04. 2015 17:50:13    Předmět: Citovat

DATUM: 28.4.2015
DÉLKA: 60 minut
DEVATENÁCTÉ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 16 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Děti pochopí význam slova kritérium a dokážou s ním pracovat.
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace - 15minut
Zvířata (sestav obrázky zvířat od nejvíce nebezpečných k těm nejméně) - 20minut
Přestávka - 5minut
Nebezpečné situace - scénky - 20minut

Skutečnost:
Asociace - 8minut
Zvířata (sestav obrázky zvířat od nejvíce nebezpečných k těm nejméně) - 23minut
Přestávka - 3 minuty
Nebezpečné situace - scénky - 18minut


DAŘILO SE: Děti se na nás již těšily a celé setkání proběhlo v pohodovém duchu.
NEDAŘILO SE: Paní vychovatelka potřebovala třídu na svůj kroužek a tak jsme museli ukončit naši činnost o chvíli dříve.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Lenka Neuhöferová



Založen(a): 9.12.2014
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 05. 2015 17:33:02    Předmět: Citovat

DATUM: 5.5.2015
DÉLKA: 60 minut
DVACÁTÉ SETKÁNÍ
POČET ÚČASTNÍKŮ: 14 dětí z první třídy
CÍL SETKÁNÍ: Společná reflexe našich setkání
STRUKTURA SETKÁNÍ:
Plán:
Asociace - 15minut
Pohádka - 5minut
Diskuse o pohádce - 5minut
Pauza - 5minut
Diskuse o tom co se jim líbilo X nelíbilo - 10minut
Hra - na prověření toho, co jsme se o sobě dozvěděli a zapamatovali si... - 10minut
Předání medailí a rozloučení - 10minut

Skutečnost:
Asociace - 12minut
Pohádka - 7minut
Diskuse o pohádce - 4minut
Pauza - 3minuty
Diskuse o tom co se jim líbilo X nelíbilo - 12minut
Pauza - 3minuty
Hra - na prověření toho, co jsme se o sobě dozvěděli a zapamatovali si... - 7minut
Předání medailí a rozloučení - 12minut


DAŘILO SE: Příjemně jsme se rozloučili s dětmi i paní vychovatelkou.
NEDAŘILO SE: Bylo nutné více pauz v průběhu, protože bylo velké horko a děti chtěly často pít. U pohádky jsme byli vyrušeni učitelkou a dalšími dětmi, nedařilo se tak plynulé přečtení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign