Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ZS_O_Nedbala_Ottaviani_Miksova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 28. 11. 2014 23:51:08    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ZS_O_Nedbala_Ottaviani_Miksova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 12. 2014 08:52:25    Předmět: Citovat

Setkání: 1.
Datum: 10. 12. 2014
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 9

Cíl setkání:
Seznámit se s dětmi
Přiblížit dětem pojem filozofie

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Představení sebe dětem (5 min)
Přiblížení pojmu filozofie (10 min)
Tvorba jmenovek a seznámení s dětmi (15 min)
Námět pro diskuzi: Jména a pojmenování (10 min)
Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (5 min)

Skutečná struktura setkání s časovou dotací:
Představení sebe dětem (5 min)
Řekli jsme dětem kdo jsme, odkud jsme, kam chodíme na školu a co s nimi budeme do konce školního roku dělat.

Přiblížení pojmu filozofie (5 min)
Dětem jsme krátce přiblížili pojem filozofie.

Tvorba jmenovek a seznámení s dětmi (10 min)
Děti jsi vytvořili svoje jmenovky, pak se nám postupně představovaly (jméno, třída a věk) a měly za úkol o sobě říci alespoň dvě věty.

Námět pro diskuzi: Jména a pojmenování (20 min)
Dále jsme dětem zadali dvě otázky a svoje odpovědi musely děti odůvodňovat. Na druhé otázce začaly děti více přemýšlet a objevily se nám dvě myšlenky.
Co se vám líbí víc: jméno, které vám dali rodiče, nebo přezdívka? Děti se shodly, že je se jim to líbí půl na půl, protože je obojí pro ně pěkné.
Mohli byste pojmenovat svého pejska „pes“? 1. myšlenka zněla: Pes musí mít jméno, protože je to přece náš miláček a jinak by to bylo smutné. 2. myšlenka zněla: Pes nemusí mít jméno a klidně se může jmenovat „pes“, protože to záleží na majiteli a klidně to může být jen velký pes na hlídání. Sedm dětí z devíti spíše souhlasili s první myšlenkou, že by svého psa „pes“ nepojmenovaly.

Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (5 min)
Po ukončení diskuze jsme si na dětech všímali chyb a řekli jim základní pravidla, aby nám diskuze dobře fungovala. Děti neposlouchaly řečené myšlenky druhého a tak jsme jim řekli, že příště přineseme maskota – plyšáka myšku, kterou bude držet ten, co bude mít slovo a ostatní budou potichu.
Při rozloučení jsme dětem řekli, že se mohou těšit na další setkání, kde si budeme číst z knihy Nemocnice pro panenky.

Co se podařilo:
Podařilo se nám v dětech vytvořit nadšení a těšení se na další setkáni, tak snad jim to vydrží. Dále se nám povedlo na druhou diskuzní otázku trochu rozpoutat diskuzi a přemyšlení mezi dětmi.

Co se nepodařilo:
Nepodařilo se nám plně uklidnit všechny děti. Když nějaké dítě mělo slovo, tak někteří nedávali pozor.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 24. 12. 2014 14:32:36    Předmět: Citovat

Setkání: 2.
Datum: 17. 12. 2014
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 9

Cíl setkání:
Vytvoření si pravidel
Naučit se naslouchat ostatní

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
Tvorba pravidel (8 min)
Výběr otázek (5 min)
Hlasování (2 min)
Samotná diskuse (20 min)
Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (5 min)

Skutečná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5min)
- Seznámení se s plyšovým myšákem
Tvorba pravidel (5 min)
- Navrhli jsme pravidla, která budeme na našich setkání dodržovat. Na pravidlech se všichni musíme dohodnout. Nakonec je všichni podepsali.

Tvorba otázky (10min)
– Tvoření otázek na téma ,,Jaké otázky nejvíce v životě zajímají a chtěli bychom na ně znát odpověď“
- Navrhované otázky: Proč jsme tady (Proč existuje člověk), Jak dlouhý je vesmír?,
Proč lidé stárnou?, Proč umíráme?, Proč existuje škola? Atd.

Zapsání otázek na tabuli, hlasování a výběr otázky (5 min)

Samotná diskuse (15 min) – Děti si vybrali otázku: Jak dlouhý je vesmír?
- Padl návrh, že vesmír je nekonečný.
- Dále že může existovat i něco většího než je vesmír a tak je vesmír malinký
- Jeden chlapec argumentoval, že je vědecky dokázáno, že je vesmír nekonečný (odkazoval na černou díru)
-
Rozloučení a shrnutí (5min)
- Děti došli k závěru, že je vesmír nekonečný.
- Domluva příštího setkání. Děti už na toto téma dále nechtějí pokračovat.

Co se nám podařilo:
- Děti předkládali různé hypotézy
- Sami začali odůvodňovat svoje odpovědi

Co se nám nepodařilo:
- Nedokázali jsme do diskuse zapojit všechny děti a trochu ji oživit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 01. 2015 09:37:25    Předmět: Citovat

Setkání: 3.
Datum: 7. 1. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 5

Cíl setkání:
Zapojit do diskuze všechny děti

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
Čtení z knihy Nemocnice pro panenky (10 min)
Promyšlení a napsání otázky na tabuli (5 min)
Výběr otázky a hlasování (5 min)
Samotná diskuze (15 min)
Shrnutí diskuze a rozloučení s dětmi (5 min)

Skutečná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
- Přivítali jsme děti po dlouhých prázdninách a zopakovali jsem to, co jsme doposud s dětmi dělali.
- Připomenuli jsme také pravidla a k čemu máme myšku Lenku.

Čtení z knihy Nemocnice pro panenky (5 min)
- Dětem jsme představili knihu, z které budeme číst.
- Děti měly za úkol, aby každý četl po jednom odstavci až na str. 11 k čárkám.

Promyšlení a napsání otázky na tabuli (10 min)
- Děti si znovu prošly samostatně text a měly za úkol vymyslet alespoň jednu otázku.
- Kdo měl otázku hotovou, odložil psací potřeby a mohl se pohodlně usadit.
- Tři děti měly hotovo, ale dvě nevymyslely nic a my jsme kvůli nedostatku času museli pokračovali dál.
- Děti, které měly otázku, ji mohly napsat na tabuli.
otázky:
Proč existují panenky?
Proč má vůbec někdo nějaké jméno?
Proč nejsou panenky živé?


Výběr otázky a hlasování (2 min)
- Děti měly za úkol vybrat si pouze jednu otázku, která se jim líbí, zavřít oči a pak mohly hlasovat.
vyhrála otázka: Proč nejsou panenky živé?

Samotná diskuze (20 min)
- Motivovali jsme děti k diskuzi tak, že když se zapojí všichni do diskuze, tak pro ně nachytáme při příštím setkání hru.
- Jako první jsme poprosili autora otázky, aby nám řekl něco více o otázce.
- Dále se do diskuze postupně přidávaly další děti.
- Definovali jsem co je pro nás panenka a jak by měla být živá, jestli jako člověk nebo by měla mít jen nějaké funkce atd.
- V diskuzi se nedošlo k úplné odpovědi otázky, ale i tak, byla velice bohatá.

Shrnutí diskuze a rozloučení s dětmi (3 min)
- Diskuzi jsme na závěr shrnuli a řekli jsme dětem, že mohou popřemýšlet a příště nám přinést svojí odpověď na tuto otázku.
- Rozloučili jsme se s dětmi a poděkovali jim za pěknou spolupráci.


Co se podařilo:
Tři děti z pěti byly velice akční a povedlo se nám je skvěle zapojit do tvorby otázky a do diskuze, kde se snažily odůvodňovat své myšlenky.
Podařilo se nám také dodržení pravidel, opravdu mluvil jen ten, kdo měl myšku v ruce a ostatní děti poslouchaly.

Co se nepodařilo:
Pro dvě děti z pěti byla tvorba vlastní otázky těžká, nic je prý nenapadlo. Do diskuze se tyto dvě děti také nezapojovaly, ale alespoň poslouchaly ostatní. K závěru diskuse jsme je proto požádali, aby se taky vyjádřily, pokud chtějí. Jedno z nich se vyjádřilo, ale druhé nechtělo nic říct. Takže se nám nepodařilo rozmluvit jedno z dětí.
Časově jsme nestíhali vést diskuzi, příště si na ni naplánujeme více času.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 21. 01. 2015 09:45:30    Předmět: Citovat

Setkání: 4.
Datum: 14. 1. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
Rozvoj slovní zásoby
Zapojit všechny děti do diskuse (aktivit)

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
Rekapitulace minulé hodiny (připomenutí otázky a body ke kterým jsme došli 5 min.)
Pokračování v diskusi (15 min.)
Hraní hry na skutečnost (15 min)
Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (5 min)


Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (4min)

Rekapitulace minulé hodiny (6 min)
– dětem jsme připomněli minulou hodinu. Bohužel nechtěli v diskusi pokračovat

Hraní hry na skutečnost (10 min)
– děti hra moc nebavila, tak jsme museli přejít k jiné.

Vyhlášení soutěže (20 min.)
– Děti se rozdělili do dvojic. V prvním úkolu museli co nejoriginálnějším způsobem vyjádřit nesouhlas. Ve druhém malovali nejděsivějšího mimozemšťana. Jednotlivé dvojice se hodnotili navzájem. Na všechny pak čekala sladká odměna.

Rozloučení (5 min)

Co se nám podařilo
- Dokázali jsme motivovat děti na příští setkání
- Zapojení všech dětí do aktivit

Co se nám nepodařilo
- Bohužel děti už nechtěli pokračovat v diskusi z minulé hodiny
- Také jsme neměli dostatečně připravenou soutěž, jelikož jsme s tím nepočítali
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 25. 01. 2015 18:08:49    Předmět: Citovat

Setkání: 5.
Datum: 23. 1. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
zapojit všechny děti do aktivit a diskuze
přiblížit dětem téma: Odvaha

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
Divadelní hra: O Honzovi (15 min)
Úkol: zamyšlení jaký byl Honza, jakou měl vlastnost (5 min)
Cvičeni: Odvážní lidé (15 min)
Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (5 min)

Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání (5 min)

Divadelní hra: O Honzovi (10 min)
- Rozdělili jsme role a děti si zahrály krátké divadlo, kde byl hlavní hrdina Honza.

Úkol k zamyšlení: Jaký byl Honza? (10 min)
- Dětem jsme dali úkol k zamyšlení a každý musel říci, jakou měl podle nich hlavní hrdina vlastnost a odůvodnit svoje tvrzení, např. Honza byl …
1) hodný, protože zachránil princeznu.
2) statečný a odvážný, protože se nebál zabít draka.
- Dětem jsme položili otázku, co je podle nich odvaha, odvážný člověk. Děti říkaly názory jako, že to je někdo, kdo někoho zabije, aby někoho jiného mohl zachránit. V této otázce si nebyly jisti a tak jsme přešli k dalšímu cvičení.

Cvičeni: Odvážní lidé (18 min)
- Vybrali jsme cvičená z knihy od P. Baumana ze str. 74
- Dětem jsme vysvětlili, co mají dělat, názorně předvedli a tak začaly lístečky skládat a odůvodňovat svoje myšlenky.
- Nakonec se děti jako skupina shodly, že už by to seřazení nechaly a byly spokojené.

Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (2 min)
- Na závěr jsme cvičení shrnuli, děti pochválili a poděkovali jim.


Co se podařilo:
Zapojili jsme všechny děti do aktivit a diskuze. Dokonce se rozmluvily i ty děti, které nebyly před tím moc aktivní. Děti jako skupina si udělaly obrázek o tom, co je to odvaha.

Co se nepodařilo:
Nepodařilo se nám plně uklidnit jedno hodně aktivní dítě, které chtělo mít vždy slovo a nedávalo pozor, když jeho spolužák říkal svůj názor. Museli jsme ho neustále napomínat a vysvětlovat, že je důležité druhého poslouchat. Na začátku hodiny nám přispíval do diskuze hloupými názory, prý aby byla sranda a teprve ke konci hodiny se již uklidnil a říkal opravdu zajímavé názory, tak jsme ho za ně pochválili a doufáme, že se pro příště zlepší.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 03. 02. 2015 19:10:04    Předmět: Citovat

Setkání: 6
Datum: 28. 1. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 11 dětí

Cíl setkání:
Rozvoj myšlení
Motivovat děti k tvorbě otázek

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (3 min)
Připomenutí a úprava pravidel (7 min)
Zhlédnutí vybraného úseku pohádky (25 min.)
Tvorba otázek (7 min.)
Rozloučení s dětmi (3 min)


Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (5min)
- Několik dětí přišlo poprvé. Museli jsme jim vysvětlit, jak to na našich setkání probíhá.
Zhlédnutí vybraného úseku ,,Růženka“ z pohádky Tři bratři (30 min)
Tvorba otázek (7 min)
Rozloučení s dětmi (3 min)


Co se nám podařilo:
Podařilo se nám děti zaujmout. Zhlédnutí filmu i tvorba otázek jim šlo lépe než při minulých setkání. Jedna nová dívka dokonce vymyslela i více jak 6 otázek.

Co se nám nepodařilo:
Bohužel pár nových dětí to nebavilo a ostatní děti to rušilo.

Renata Mikšová
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2015 09:35:11    Předmět: Citovat

Setkání: 7.
Datum: 4. 2. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 11

Cíl setkání:
zapojit všechny děti do diskuze

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání a opakování z minulého setkání (5 min)
Napsání otázek na tabuli a jejich vysvětlení (5 min)
Výběr otázky a hlasování (2 min)
Samotná diskuze (28 min)
Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (5 min)


Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání a opakování z minulého setkání (2 min)

Napsání otázek na tabuli a jejich vysvětlení (6 min)
- Vybrali jsme z minulého setkání sedm otázek:
1) Proč je vlk zlý?
2) Může být zapomínání špatné?
3) Proč tatínek pořád křupe prsty?
4) Proč Růženku před zlou babou z močálu nikdo nevaroval?
5) Proč jsou lidé někdy zlý?
6) Vítězí vždy dobro?

Výběr otázky a hlasování (3 min)
- Děti si vybraly otázku: Proč tatínek pořád křupe prsty?

Samotná diskuze (33 min)
- Poprosili jsme autora otázky, aby nám řekl něco více o otázce.
- Ptali jsme se dětí, zda znají někoho, kdo také křupe prsty.
- Dále se do diskuze postupně přidávaly další děti.
- Také jsem se zeptali dětí, co dělal tatínek, než křupnul prsty, zda to nesouviselo.
- Děti přišly na tyto odpovědi:
1) líbilo se mu to a dělal to při významných událostech nebo v situacích, kdy byl třeba naštvaný
2) bolely ho prsty od práce a tak si křupnul

- Děti k této otázce již neměly co říct a tak jsme se rozhodli diskuzi ukončit a vybrat jinou otázku do nové diskuze. Vysvětlili jsme dětem, aby výbýraly otázku, která je bude bavit, aby k ní měly co říct a mohly tak víc diskutovat, že je to lepší.
- Dětem jsme dali za úkol vybrat, jaké otázky by vyřadily a které by nechaly. Jeden chlapec se ozval, že nerozumí jedné otázce, i když na začátku všechny děti tvrdily, že otázkám rozumí. Tak jsme prošli všechny otázky znovu a vysvětlili je. Děti nakonec chtěly nechat tři otázky a z toho jsme my vybrali jednu do nové diskuze: Proč jsou lidé někdy zlý?
- Zeptali jsme se dětí, jak vypadá „zlý člověk“. Dali jsme dětem úkol, aby každý napsal alespoň dvě vlastnosti nebo jak se chová a jaký je „zlý člověk“.
„zlý člověk“ prý je: zákeřný, chová se hnusně, ošklivý, nesnesitelný, škodlivý, drsňák, chce všechno pro sebe, namyšlený, mlátí lidi atd.
- Také jsme se ptali, zda se v jejich okolí vyskytuje nějaký „zlý člověk“ a proč si myslí, že je zlý.
- Děti přišly na to, že lidé jsou zlý, protože byl na ně někdo zlý. Třeba rodiče jsou zlý na dítě a dítě je pak také zlé. Nebo dítě šikanují ve škole spolužáci a pak je také zlé.Také, že je někdo zlý, protože žárlý nebo že se chce pomstít.


Shrnutí průběhu hodiny a rozloučení s dětmi (1 min)
- V diskuzi jsme nemohli dále pokračovat kvůli času a tak jsme řekli dětem, že pokud budou chtít, budeme pokračovat příště.
- Rozloučili jsme se s dětmi a poděkovali jim za pěknou spolupráci.


Co se podařilo:
Dětem se diskutování nad pohádkou líbilo. Pět dětí se nám podařilo zapojit do diskuze. Ostatních jsme se museli doptávat, zda nám také nechtějí něco říct. Někdo z nich se rozmluvil, ale nové děti moc nechtěly.

Co se nepodařilo:
Bohužel šest dětí bylo málo aktivních a nechtěly nic moc říct do diskuze a byly mezi nimi nové děti, které ještě nediskutovaly, ale alespoň poslouchaly. Jeden hodně aktivní chlapec vůbec neposlouchal ostatní a chtěl mít vždy slovo, nepodařilo se nám ho plně uklidnit.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 02. 2015 09:38:54    Předmět: Citovat

Setkání: 8.
Datum: 11. 2. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 10

Cíl setkání:
zapojit všechny děti do tvorby otázky a diskuze

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
Čtení z knihy (5 min)
Promyšlení a napsání otázky na tabuli (10 min)
Výběr otázky a hlasování (2 min)
Samotná diskuze (20 min)
Shrnutí diskuze a rozloučení s dětmi (3 min)


Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)

Čtení z knihy (7 min)
- Představili jsme novou knihu: František jde do školy od Christine Nöstlingerové.
- Děti četly po jednom odstavci od str. 7 – 9.

Promyšlení a napsání otázky na tabuli (15 min)
- Děti měly za úkol, aby nám řekly, o čem byl úryvek z knihy, měly si projít samostatně text a vymyslet alespoň jednu otázku.
- Kdo měl otázku hotovou mohl se pohodlně usadit.
- Děti, které měly otázku ji mohly napsat na tabuli.
otázky:
Proč se nedá zbořit škola?
Proč se ve škole učí?
Proč Marie Terezie založila školu?
Je učení nudné?
Proč je paní učitelka hodná?
Proč chtěl František chodit do stejné třídy jako Gábina a pak ne?
Jak se vyhnout hádce?
Proč se hádáme?


Výběr otázky a hlasování (5 min)
- Děti měly za úkol vybrat si jednu otázku, zavřít oči a pak hlasovat.
vyhrála otázka:
Proč se nedá zbořit škola?

Samotná diskuze (0 min)
- K diskuzi se již nedostalo, jelikož bylo málo času.

Shrnutí diskuze a rozloučení s dětmi (3 min)
- Motivovali jsme děti k dalšímu setkání, kdy budeme diskutovat nad zajímavou vybranou otázkou.
- Zeptali jsme se dětí, co je nejvíc na setkáních baví a prý jsou to aktivity, rádi vymýšlí otázky z filmů a nejraději mají kriminálky Very Happy
- Dětem jsme poděkovali za pěkné otázky a rozloučili se.


Co se podařilo:
Podařilo se nám motivovat děti k tvorbě otázek pomocí knihy, která byla na téma škola. Chtělo to více času a děti vymýšlely více otázek.

Co se nepodařilo:
Děti se tak moc vžily do vymýšlení otázek, že nezbyl čas na samotnou diskuzi. Opět přibyly nové děti, které se nám nepodařilo zapojit do vymýšlení otázek. Dokonce tři nové děti nechtěly ani číst a byly takové plaché.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 25. 02. 2015 16:33:21    Předmět: Citovat

Setkání:9
Datum: 26. 2. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 11 dětí

Cíl setkání:
Rozvoj myšlení
Rozvoj komunikačních dovedností


Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min.)
Diskuse (20 min.)
Hra (15 min.)
Rozloučení (5 min.)

Hra: Jeden hráč se schoulí na zemi uprostřed kruhu. Je šnekem, zalezlým ve své ulitě. Dostane instrukci, že má zůstat schoulený, dokud bude chtít. Ostatním hráčům vedoucí navrhne, aby šneka zkusili z ulity vylákat.

Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (7 min)
- Přivítali jsme děti po prázdninách. Povídali jsme si o tom, jak je kdo trávil.

Zopakování minulé hodiny (3 min)
- Jedna dívka ostatním připomněla, že jsme četli z knihy: František jde do školy.
Diskuse (20 min)
- Děti diskutovaly nad otázkou - Proč se nedá zbořit škola?
- Děti přišly na tyto odpovědi:
a) Byli bychom hloupý
b) Stát by to nedovolil
c) Škola se dá zbořit
Hra (10 min)
- Dětem se šneka nepodařilo vylákat
Rozloučení (5 min)
- Domluvili jsme se na tom, co budeme dělat příště

Co se nám podařilo:
Podařilo se nám zapojit úplně všechny děti do diskuse. Díky tomu byla diskuse velmi ,,živá“. I díky tomu, že jsme hráli tuto hru, jsme si splnili naše dané cíle.

Co se nám nepodařilo:
Bohužel se děti během diskuse často překřikovali a poté nevěděli, kdo co říkal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 06. 03. 2015 08:51:14    Předmět: Citovat

Setkání: 10.
Datum: 5. 3. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 10

Cíl setkání:
zapojit všechny děti do tvorby otázky
rozvoj myšlení

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
Film (30 min)
Tvorba otázek (9 min)
Shrnutí a rozloučení (1 min)

Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
- Motivovali jsme děti k tvorbě otázek a zopakovali jim, jak tvořit otázky.

Film (30 min)
- Představili jsme jim film Koralína a svět za tajemnými dveřmi, který režíroval Henry Selick podle knižní předlohy Neila Gaimana.
- Na jejich přání jsme vybrali film a pokusíme se je motivovat spíše ke čtení a to tak, aby si další pokračování filmu přečetli příště s námi z knihy Smile

Tvorba otázek (7 min)
- Znovu jsme připomněli dětem, jak tvořit otázky a vysvětlili jim to na příkladě.
- Pomáhali jsme dětem postupně formulovat otázky, na některá témata, která je zaujala ve filmu.
otázky:
Proč jsou lidé zvědaví?
Proč děti někdy neposlouchají své rodiče?
Proč se lidé stěhují?
Proč nás někdy rodiče neposlouchají?
Proč je starší byt záhadný?
Proč se bojíme?
Proč máme strašidelné sny?


Shrnutí a rozloučení (3 min)
- Motivovali jsme děti k dalšímu setkání, kdy si vyberou jednu z otázek a budou nad ní diskutovat a také, že si zahrajeme hru na dvojice, které si zkusí zahrát na nás a budou vést diskuzi s naší pomocí.
- Dětem jsme poděkovali za pěkné otázky a rozloučili se.


Co se podařilo:
Podařilo se nám děti motivovat k tvorbě otázek pomocí krásného filmu, který je zaujal a nad kterým přemýšlely. Děti, jenž chodí pravidelně, vymýšlely otázky samy, ale novým dětem, jsme s formulací otázek museli pomát.

Co se nepodařilo:
Nové děti měly problém s tvorbou otázky.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 11. 03. 2015 08:38:02    Předmět: Citovat

Setkání:11
Datum: 11. 3. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7 dětí

Cíl setkání:
Rozvoj myšlení
Rozvoj komunikačních dovedností


Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (2 min)
Hra (10 min)
Výběr otázek (5 min)
Diskuse (25 min)
Rozloučení (3 min)

Hra: Hráčům rozdáme kartičky se jmény známých dvojic z pohádek. Na každé kartě je jen jedno jméno.: Čert – Káča, Jeníček – Mařenka, Rumcajs – Manka… Každý se s kartou prochází a hledá partnera ze své pohádky. Vhodnými otázkami si zjišťuje, kdo je kdo. Nikdo nesmí rovnou prozradit, koho představuje, jedině když se ho někdo přímo zeptá („Jsi vlk?“). Otázky a odpovědi mají být věcné a jasné.

Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (5 min)
- Děti jsme přivítali a všichni jsme si zopakovali, co jsme dělali minulou hodinu
Hra (10 min)
- Všechny děti našly svou pohádkovou dvojici. Ten kdo se našel jako poslední, vedl dnešní hodinu. Jednalo se o dvě dívky.
Výběr otázek (5 min)
- Hlasovat jsme museli na 2x, jelikož jeden chlapec zapomněl, že má hlasovat
Diskuse (30 min)
- Děti si vybraly otázku: Proč je starší byt záhadný?
- Odpovědi:
1) něco se tam stalo, je to spojené s historií
2) Záhadné může být něco pozitivního i negativního
3) Záhada je nevyřešitelná, pokud se vyřeší, už se nejedná o záhadu.
Rozloučení (5 min)
- Shrnuli jsme si dnešní hodinu. Dále jsme se s domlouvali na programu dalších hodin.

Co se nám podařilo:
- Dnešní diskuse byla velmi živá. Děti byly velmi aktivní.
Co se nám nepodařilo:
- Bohužel jsme nedodrželi časové rozvržení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 19. 03. 2015 13:24:47    Předmět: Citovat

Setkání: 12.
Datum: 18. 3. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 10

Cíl setkání:
motivovat děti ke čtení
zapojit všechny děti do tvorby otázky
rozvoj myšlení

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
Čtení z knihy (15 min)
Tvorba otázek (10 min)
Hra (10 min)
Shrnutí a rozloučení (5 min)

Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání a opakování (5 min)
- Připomněli jsme si, o čem byl příběh o Koralíně a kde jsme skončili s filmem.

Čtení z knihy (15 min)
- Další pokračování příběhu musely děti číst z knihy. Představili jsme knihu Koralína od Neila Gaimana, kterou jsme uvedli jako důležitou součást, bez které by nevznikl ten krásný film o Koralíně. Motivovali jsme děti ke čtení tím, že jsme o knize vyprávěli a řekli, že skrývá spoustu věcí, jenž ve filmu ani nebyly.

Tvorba otázek (10 min)
- Zopakovali jsme dětem, jaké otázky mají vymýšlet a uvedli jsme příklad z minulého setkání (minule je zaujalo téma starého bytu a vymyslely otázku: Proč je starší byt záhadný?)
otázky:
Proč si děti občas vymýšlejí (Koralína říkala mamince, že jí unesli mimozemšťané, ale nebyla to pravda)?
Existují mimozemšťané?
Proč se lidé občas nudí?
Poznáme, že nám hrozí nebezpečí?
Proč si s některými dětmi jejich rodiče nemůžou hrát?
Proč nás někdy rodiče neposlouchají?
Proč nás lidé oslovují např. broučku?
Jaké by to bylo, kdyby lidé uměli procházet zdí?
Proč nám rodiče, někdy nechtějí koupit to, co si přejeme?
Proč občas dospělým nerozumíme?


Cvičení (10 min)
- str. 72 CVIČENÍ: Čeho se bojíme
- Většina dětí se bála např. hadů, pavouků, tmy nebo mimozemšťanů.
- Proč se bojí např. tmy: Protože bych mohl do něčeho narazit. Protože se mi v ní zdají strašidelné sny. Protože je černá a nevidím v ní.

Shrnutí a rozloučení (5 min)
- Závěrem jsme se zeptali dětí, zda chtějí pokračovat v čtení knihy nebo sledování filmu a řekli jsme, že příště si vyberou opět jednu z otázek, co dnes vymyslely.
- Dětem jsme poděkovali za pěkné otázky a rozloučili se.


Co se podařilo:
Děti zaujal krátký příhěh o autorovi, co napsal Koralínu a zaujalo je, že je v knize spousta jiných věcí, než ve filmu. Jedna holčička řekla, že ráda čte a že si knihu dokonce koupí. Děti, co chodí pravidelně, měly otázky hned hotové a nepotřebovaly pomoci. Cvičení je bavilo, rádi vyprávěly čeho bojí a proč.

Co se nepodařilo:
Bohužel mnoho dětí nechtělo pokračovat ve čtení knihy a chtělo raději film. Děti neradi čtou, neví ani o čem čtou a příběh, který četly, jsme jim museli převyprávět. Měly se čtením větší problém, než s tvorbou otázek. Při čtení byly neklidné a odcházely na WC nebo se napít (u filmu seděly až do konce).
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 01. 04. 2015 07:32:14    Předmět: Citovat

Setkání:13
Datum: 26. 3. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 5 dětí

Cíl setkání:
Děti dokážou společně spolupracovat


Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (2 min)
Hra (15 min)
Výběr otázek (5 min)
Diskuse (20 min)
Rozloučení (3 min)

Hra: Děti vytvořili jednu dvojice. Jeden z dvojice byl žák, druhý učitel. Učitel dostal papír, na kterém byl obrázek hrušky nebo banánu. Jeho úkolem bylo popsat ho žákovi. Žák obrázek neviděl a nesměl se na nic zeptat. Poté se dvojice vyměnily.

Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (2 min)
- Děti jsme přivítali a všichni jsme si zopakovali, co jsme dělali minulou hodinu
Hra (15 min)
Výběr otázek (5 min)
Diskuse (20 min)
- Děti si vybraly otázku: Jaké by to bylo, kdyby lidé uměly procházet zdí?
- Odpovědi:
1) Bylo by to nevhodné
2) Bylo by to výhodné
3) Možnost zabezpečení
Rozloučení (3 min)
- Shrnuli jsme si dnešní hodinu.

Co se nám podařilo:
- Dnešní diskuse byla velmi živá. Děti byly velmi aktivní. Podařilo se nám naplnit náš cíl. Děti během hry spolu dokázali dobře spolupracovat.
Co se nám nepodařilo:
- Bohužel jsme měli příliš otázek a dětí bylo málo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 01. 04. 2015 07:54:50    Předmět: Citovat

Setkání:14.
Datum: 1. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 8 dětí

Cíl setkání:
Děti dokážou společně spolupracovat
Rozvoj představivosti

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
Pohádka + Diskuse (35 min)
Rozloučení (5 min)

Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (2 min)
- Děti jsme přivítali a vysvětli plán dnešní hodiny.
Pohádka + Diskuse.
- Dětem jsme během 35 minut četli pohádku: Jak princ poznal bídu z knihy Čarodějná mošna od Jiřího Horáka. Před zahájením četby jsme rozdali dětem papíry. Během četby měli malovat to, co je v pohádce zaujme. Po určitém úseku jsme děti zastavili a papíry si vyměnily s jiným spolužákem, který v malování pokračoval. Takto si je vyměnily 4x. Poté si každý vzal svůj původní obrázek a diskutovali jsme nad nimi.
Rozloučení (5 min)
- S dětmi jsme se rozloučili a domluvili jsme se na příští hodině.

Co se nám podařilo:
- Dnešní hodina se nám povedla. Panovala v ní dobrá atmosféra. Děti dnešní program bavil a dokonce došli pro své kamarády, aby se k nám přidali.
Co se nám nepodařilo:
- Potřebovali bychom více času, jelikož děti aktivita bavila a měli k tomu hodně co říci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 12. 04. 2015 16:21:10    Předmět: Citovat

Setkání: 15.
Datum: 9. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 9

Cíl setkání:
rozvoj myšlení

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (2 min)
Film a tvorba otázek (36 min)
Výběr otázek (5 min)
Shrnutí a rozloučení (2 min)


Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání (2 min)

Film a tvorba otázek (36 min)
- Dodívali jsme se na film Koralína a svět za tajemnými dveřmi, který režíroval Henry Selick podle knižní předlohy Neila Gaimana.
- U filmu k nám mohly děti, které chtěly, chodit a říkat, co je zaujalo a my jim pomáhali formulovat to do otázky.
otázky:
Existují duchové?
Jaké by to bylo, kdyby zvířata uměli mluvit?
Jak poznáme, že nás má někdo opravdu rád?
(Druhá máma: „Vždyť víš, že tě mám ráda.“ Koralína: „Ale dáváš to najevo podivným způsobem.“)
Bylo by lepší žít tam, kde dostaneme vše, co se nám zachce? (Koralina: „Já nechci, cokoliv se mi zachce. Nikdo to nechce. Co by to bylo za legraci, kdybych jednoduše dostala, co chci. Jen tak, jako nic. To by přece byla samozřejmost, vůbec nic by to neznamenalo. Co z toho?)

Výběr otázek (6 min)
- Otázky jsme si vysvětlili a děti vybraly otázku k příští diskuzi:
Bylo by lepší žít tam, kde dostaneme vše, co se nám zachce?

Shrnutí a rozloučení (1 min)
- V krátkosti jsme shrnuli dnešní hodinu a řekli jsem dětem, co budeme dělat příště.


Co se podařilo:
Podařilo se nám zaujmout děti filmem a některé motivovat k přemýšlení nad otázkami.

Co se nepodařilo:
Ne všechny děti dokázaly říci, co je na filmu zaujalo nejvíc nebo nedokázaly vymyslet otázku.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 15. 04. 2015 08:07:44    Předmět: Citovat

Setkání:16
Datum: 15. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 8 dětí

Cíl setkání:
Děti dokáží vytvořit hypotézu
Rozvoj představivosti

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (2 min)
Aktivita Krokodýlí slzy (20 min)
Diskuse (20 min)
Rozloučení (3 min)

Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (2 min)
- Děti jsme přivítali a vysvětli plán dnešní hodiny.
Aktivita: Krokodýlí slzy (25 min)
- Aktivita str. 66. Děti kreslili zvířata, které pláčou, událost jež tomu předcházela a následovala. Poté měli obrázek okomentovat a říci, proč si to zvířátko vybrali a jaké to pro ně bylo malovat plačící zvíře.
- Nejčastěji děti malovali své oblíbené zvířátko. Také to pro ně bylo zvláštní malovat plačící zvíře.
Diskuse. (15 min)
- Dnešní otázka k diskusi zněla: Bylo by lepší žít tam, kde dostaneme vše, co se nám zachce?
Děti se rozdělili na dva týmy. V jednom byli ti, pro které by to bylo lepší a ve druhém ti co by tam žít nechtěli.
- Každý tým si měl připravit tři argumenty, aby zdůvodnil proč je lepší tam buď žít/nežít.
Rozloučení (3 min)
- S dětmi jsme se rozloučili a domluvili jsme se, že příště budeme pokračovat v diskusi.

Co se nám podařilo:
- Děti se naučili zdůvodňovat své odpovědi.
Co se nám nepodařilo:
- Děti často vůbec nepochopili zadání či úkol.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Renata Mikšová



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 9
Město: Tábor

PříspěvekZaslal(a): 22. 04. 2015 07:44:22    Předmět: Citovat

Setkání:17
Datum: 16. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 10 dětí

Cíl setkání:
Děti dokáží vytvořit hypotézu
Děti dokáží argumentovat

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
Aktivita + Diskuse (35 min)
Rozloučení (5 min)

Skutečná struktura s časovou dotací
Přivítání (5 min)
- Děti jsme přivítali a zopakovali jim, co sme dělali minulou hodinu
Aktivita + Diskuse: Otázka z minulé hodiny Bylo by lepší žít tam, kde dostaneme vše, co se nám zachce? Děti byli rozděleni na dvě skupiny, podle toho jestli ano nebo ne. Děti měli argumentovat proč ano/ ne a získat ostatní na svou stranu.
Dále děti pomyslně pluli lodí na opuštěný ostrov a měli si s sebou vzít pouze 5 věcí, během cesty věci ztráceli a oni se museli se domluvit na pořadí věcí jež ztratí. (35 min)
Rozloučení (5 min)
- S dětmi jsme se rozloučili a zhodnotili dnešní hodinu.

Co se nám podařilo:
- Děti se naučili argumentovat.
Co se nám nepodařilo:
------
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 04. 2015 18:36:01    Předmět: Citovat

Setkání: 18.
Datum: 22. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 7

Cíl setkání:
rozvoj empatie a komunikačních dovedností

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
AKTIVITA: Herci a diváci (35 min)
Shrnutí a rozloučení (5 min)

Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání (5 min)

AKTIVITA: Herci a diváci (37 min)
- Zahráli jsme si podobnou aktivitu jako na str. 82 (cestovalo se v autobuse MHD).
- Rozdělili jsme děti do postav a herců a vysvětlili jim pravidla hry. Herci: revizor, cestující (zapomněl označit lístek), cestující (schválně cestuje na černo), dědeček/ babička, záchranář, bezdomovec a krásná mladá slečna.
- Děti herci měly tedy hlavně za úkol vžít se do role, aby se staly postavami, které musí napodobit, zahrát scénku bez příprav a děti diváci musely sledovat scénku. Pak si role prohodily a každý, kdo chtěl si na něco zahrál nebo byl divák.
- Cellem si děti zahrály 3 scénky a skoro každý si vyzkoušel dvě různé role. Diváci nám vyprávěli, jak herci jednali v každé ze scén, jaká se jim líbila nejvíce a proč. Herci nám řekli, jak se cítili v dané postavě a jaká z dvou různých postav se jim nejvíce líbila a proč.
- Děti se shodly, že 3 scéna byla nejvíce povedená, jelikož v ní hrály zajímavé postavy jako bezdomovec. U 1 scény děti byly nejisté, ale u 2 scény vymýšleli více věcí, např.:
Jedna holčička jako v roli cestujícího vymyslela, že autobus nestihne a zakopne. Chlapec, jenž byl v roli dědečka vymyslel, že dostane v autobuse infarkt a na to jeden z diváků dostal roli záchranáře.
- Děti se shodly, že nejépe se jim hrála role revizora, protože si připadaly důležité a mohly dávat pokuty. Nejmíň se jim hrála role cestujícího, který cestuje na černo, protože by neradi cestovaly na černo i ve skutečnosti. Chlapec, co hrál dědečka tvrdil, že ten se mu hrál nejlépe, jelikož tak mohl napodobit svého dědečka.

Shrnutí a rozloučení (3 min)
Shrnuli jsme dnešní hodinu a řekli dětem, co budeme dělat příště.


Co se podařilo:
Podařilo se nám děti zaujmout hrou na role, kterou po druhé scénce hrály lépe a bylo vidět, že se rádi vžily do rolí revizorů a scénku si užívaly. Také aktivně popisovaly roli, jenž hrály a odůvodňovaly, proč se jim role líbila.

Co se nepodařilo:
Děti byly dnes tak akční, že občas rušily a chvílemi neposlouchaly ostatní děti, co vyprávějí.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 26. 04. 2015 18:36:45    Předmět: Citovat

Setkání: 19.
Datum: 23. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 6

Cíl setkání:
rozvoj představivosti a komunikačních dovedností

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
AKTIVITA: Mé myšlenky (35 min)
Shrnutí a rozloučení (5 min)

Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání (2 min)

AKTIVITA: Mé myšlenky (42 min)
- Děti měly za úkol, bez povídání, sepsat všechny své myšlenky, které se jim „honí“ hlavou v průběhu 10 minut. V půlce psaní jsme dětem pustili hudbu.
- Poté děti měly nakreslit své myšlenky kamkoliv do předem nakresleném obrysu hlavy na papíře.
- Děti odevzdaly obrázky, vytáhli jsme jeden a položili ho před děti a každé dítě, kromě autora mělo říci, co měl podle nich autor za myšlenky a proč. Autor pak sám řekl, co nakreslil a odůvodnil svůj výtvor.
- Děti myslely např. na: školu, svojí rodinu, zvířátka, svoje přání, písničku, co bude k jídlu v jídelně, na vysvědčení, co to hraje za hudbu, kde se budou fotit při dešti, strach z pětky z matematiky, na okolní předměty ve třídě, jak vypadají myšlenky atd.
- Děti kreslily např.: konkrétní věci, na které myslely nebo i jak vypadala písnička, které hrála a taky jak vypadají myšlenky atd.

Shrnutí a rozloučení (1 min)
Shrnuli jsme dnešní hodinu a řekli dětem, že příště bude naše poslední setkání.

Co se podařilo:
Děti dokázaly napsat hromadu myšlenek, namalovat je a odůvodnit proč na ně myslely. Některé děti i uhádly, z obrázků svých spolužáků, na co asi mysleli.

Co se nepodařilo:
Dlouhé mlčení (10 min), při úkolu sepsat své myšlenky, děti znepokojovalo a některé nevydržely mlčet.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Michaela Ottaviani



Založen(a): 4.12.2014
Příspěvky: 11
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 04. 2015 12:43:19    Předmět: Citovat

Setkání: 20.
Datum: 29. 4. 2015
Časová dotace: 45 minut
Počet dětí: 8

Cíl setkání:
děti dokáží odůvodňovat svá tvrzení

Plánovaná struktura setkání s časovou dotací:
Přivítání (5 min)
Udělení pochval (10 min)
Úkol (15 min)
Hra (10 min)
Shrnutí a rozloučení (5 min)


Skutečná struktura s časovou dotací:
Přivítání (2 min)
Udělení pochval (5 min)
- Pochválili jsme všechny děti za jejich krásné myšlenky a spolupráci s námi a dali jsme jim medaile a sladkosti.

Úkol (10 min)
- Děti dostaly úkol, aby sepsaly: 1) co se jim líbilo na našich setkání, 2) co se jim nelíbilo na našich setkání a 3) co si myslí, že se naučily.
- Poté jsme si povídali o tom, co napsaly a odůvodnily nám, proč si to myslí.
- shrnutí:
1) Nejvíce se jim líbilo dívání na film, někomu hry a diskuze. Z diskzí se jim líbila diskuze nad otázku: Jaké by to bylo, kdyby lidé uměli procházet zdí?
2) Nejvíce se jim nelíbilo čtení. Děti prý neradi čtou nahlas, ale čtení od nás jim nevadí.
3) Děti si myslí, že se naučily více přemýšlet a tvořit otázky.

Hra (25 min)
- Děti vybraly hru, kterou si s námi mohly zahrát na rozloučenou.
- Vybraly hru, kterou jsme s nimi hráli a to na Herce a diváky.
- Děti si vylosovaly role, zahrály si a lépe se do rolí vžily, než když jsme tuto aktivitu hráli poprvé.

Shrnutí a rozloučení (3 min)
- Shrnuli jsme naše setkání, řekli jsme dětem, co se všechno naučily a jaký udělaly pokrok. Ještě jsme je pochválili, poděkovali a rozloučili se.


Co se podařilo:
Dětem se rozdávání medailí, udělování pochval a poslední hra líbila. Všechny děti byly akční a zapojovaly se a při úkolu odůvodňovaly svoje názory. Na dětech jsme hodnotili jejich velký pokrok z prvního setkání až po poslední. Děti také ohodnotily naše setkání.

Co se nepodařilo:
Nic- vše proběhlo v pořádku.
_________________
Michaela Ottaviani
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign