Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ŠD_Roznov_Klimeková_Zemanová

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 09. 11. 2014 22:17:51    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- ŠD_Roznov_Klimeková_Zemanová Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 12. 2014 11:14:22    Předmět: Citovat

Malá poznámka na začátek: nakonec jsme v ŠD Církevní základní školy Rudolfovská. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 12. 2014 11:22:43    Předmět: Citovat

1. SETKÁNÍ

Datum: 21. 11. 2014
Časová dotace: 30 minut
Počet: 9

Cíl setkání:
- Děti dokáží jednoduše vlastními slovy říct, co je filozofování.
- Děti umí vymýšlet důvody proč je nebo není důležité mít jméno.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání, představení filozofování – 3 min.
2. Seznámení: Jmenuji se... a cítím se jako... – 5 min. (Každé dítě řekne své jméno a k němu přiřadí nějaké zvíře, jako které se cítí, nebo si připadá stejné jako ono.
3. Proč je dobré mít jméno?
a) vymýšlení pro a proti – 5 min.
b) diskuze – 5 min.
4. A co přezdívky? - diskuze – 10 min.
5. Shrnutí, rozloučení – 2 min.

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání, představení filozofování – 3 min.
2. Seznámení: Jmenuji se... a cítím se jako... – 5 min.
3. Proč je dobré mít jméno?
a) vymýšlení pro a proti – 7 min. - Děti se shodly na tom, že je důležité a dobré mít jméno. Kromě běžných důvodů, bylo zvláštní, že se shodly na tom, že ten, kdo nemá jméno je ostuda (nemít jméno není normální, je to špatné, s tím, kdo nemá jméno bychom se neměli bavit)
b) diskuze – 10 min.
4. A co přezdívky? - diskuze – 3 min. - Přezdívky jsou dobré, ale jen když nemají hanlivý podtext.
5. Shrnutí, rozloučení – 2 min.

Co se podařilo:
Podařilo se děti zaujmout. Živě diskutovaly, ale zároveň mělo vše svůj řád.

Co se nepodařilo:
Na setkání máme jen půl hodiny, což je opravdu krátký čas, ale s tím nic udělat nejde.


Naposledy upravil Eliška Zemanová dne 02. 01. 2015 13:50:24, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 12. 2014 11:51:52    Předmět: Citovat

2. SETKÁNÍ

Datum: 28. 11. 2014
Časová dotace: 30 minut.
Počet: 9

Cíl setkání:
- Děti dokáží přemýšlet nad tím, co je pro ně statečné a proč.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se...a cítím se jako... – 5 min.
3. Co je statečné? - vymýšlení činností – 5 min.
4. Řazení vymyšlených činností od méně po nejvíce statečné – 15 min.
5. Shrnutí, rozloučení – 3 min.

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se...a cítím se jako... – 5 min.
3. Co je statečné? - vymýšlení činností – 5 min. (Hasič, Doktor, Sanitář, Pilot, Cirkusák, Zachránce, Podat ruku kocourovi, Být sám doma)
4. Řazení vymyšlených činností od méně po nejvíce statečné – 19 min. ( Pro děti byly nejvíce statečné povolání jako doktor a hasič, poté pro ně bylo statečné být sám doma, hned za to zařadily pilota, cirkusáka a zachránce. S podáním ruky kocourovi jsme měli trochu problém – holčička, která si toto vymyslela, si opravdu pevně stála za tím, že je to „ta nejstatečnější věc na světě“ Smile Překvapilo nás, že děti za statečného zase tak moc nepovažují zachránce (myšleno, člověka, který vidí nešťastnou událost a pomůže), braly to spíše jako samozřejmost.)
5. Shrnutí, rozloučení – 1 min.

Co se podařilo:
Děti opět skvěle spolupracovaly, bavilo je diskutovat, navazovaly jedno na druhé

Co se nepodařilo:
Děti se nad škálou statečnosti, tak rozpovídaly, že jsme téměř nestihli setkání shrnout a udělat závěr.


Naposledy upravil Eliška Zemanová dne 02. 01. 2015 13:51:32, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 08. 12. 2014 11:56:16    Předmět: Citovat

3. SETKÁNÍ
Datum: 5. 12. 2014
Časová dotace: 30 min.
Počet: 11

Cíl setkání:
- Děti se umí zamyslet nad významem slov. Chápou, že některá věc má více pojmenování.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se.... a cítím se jako... – 5 min.
3. Co si přejeme k Vánocům? – 5 min.
4. Cvičení: Ten kdo....je_____ – 15 min. (př.: Ten kdo chytá zloděje je___)
5. Shrnutí, rozloušení – 2 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se.... a cítím se jako... – 5 min.
3. Co si přejeme k Vánocům? – 5 min.
4. Cvičení: Ten kdo....je_____ – 15 min. ( Zajímavá odpověď přišla na otázku: Ten, kdo chytá zloděje je_____ - policista, strážník, fízl – poslední odpověď děti sice braly jako hanlivou, ale prý jen podle toho, jak to použijeme. Pojem fízl ztotožňovaly s policistou z Ameriky a také kupodivu ho měli spojený s politiky z komunistického režimu)
5. Shrnutí, rozloučení – 2 min

Co se podařilo:
Dařilo se nám děti držet u tématu o kterém se zrovna mluvilo. Podařilo se nám dostat se do hloubky řešení toho, proč může mít jedna věc více pojmenování nebo pojmenování více významů.

Co se nepodařilo:
Nestihli jsme celé cvičení, ale možná to ani tak není neúspěch, protože děti diskutovaly, takže by bylo škoda je přerušovat kvůli tomu, že my „chceme stihnou celé cvičení“.


Naposledy upravil Eliška Zemanová dne 02. 01. 2015 13:52:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 01. 2015 13:45:13    Předmět: Citovat

4. SETKÁNÍ
Datum: 12. 12. 2014
Časová dotace: 30 min.
Počet: 12

Cíl setkání:
- Děti dokáží říct z čeho a proč mají strach.
- Děti pochopí rozdíl ve významech slov děsivý a vyděšený.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se_____ a cítím se jako_____. 5 min.
3. Otázky na téma STRACH – 10 min.
a) Co je to strach?
b) Jak poznáte, že máte strach?
c) Kde se strach bere?
d) Je strach k něčemu dobrý?
e) Co je opakem strachu?
4. Rozdíl mezi děsivým a vyděšeným mimozemšťanem – děti budou kreslit na půlku papíru děsivého mimozemšťana a na druhou mimozemšťana vyděšeného, potom každý představí svůj obrázek a řekne jak se rozdíl děsivý x vyděšený v postavách rozpozná. - 10 min.
5. Shrnutí, rozloučení – 3 min.

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se_____ a cítím se jako_____. 5 min.
3. Otázky na téma STRACH – 5 min.
4. Co je to strach?
a) Jak poznáte, že máte strach?
b) Je strach k něčemu dobrý?
c) Rozdíl mezi děsivým a vyděšeným mimozemšťanem. - 15 min.
5. Shrnutí, rozloučení – 3 min.

Co se podařilo:
Děti bavilo kreslením vyjadřovat rozdíl děsivý a vyděšený a dokázaly pěkně vysvětlit proč to tak je.

Co se nepodařilo:
Děti tentokrát moc nebavilo komunikovat. Diskuzi na téma strach jsme zkrátili, protože děti nezajímala a nemohly jsme najít způsob jak se hnout z místa. Proto jsme přešly dříve k dalšímu bodu programu. Celkově jsme neměly z tohoto setkání dobrý pocit, komunikace opravdu vázla. Snad to příště bude opět lepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 01. 2015 12:42:23    Předmět: Citovat

5. SETKÁNÍ
Datum: 19. 12. 2014
Časová dotace: 30 min.
Počet: 11

Cíl setkání:
- Děti dokáží spolupracovat.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se_____ a cítím se jako_____. 5 min.
3. Co si přejeme k vánocům? - Děti sedí v kroužku a každý říká, co by si přál od Ježíška. - 3 min.
4. Vánoční příběh
a) Děti zavřou oči, doprostřed kroužku se dá polštář, který má připomenout horu, na tu se postaví Ježíšek na saních a kolem se pochází kamínky, které představují dárky.
b) Děti otevřou oči a vidí před sebou něco nového - řekne se příběh:
Je 24. 12. ráno a Ježíšek má za úkol obdarovat všechny děti na světě dárky. Protože se mu ale porouchaly saně, musel naléhavě přistát na jednom z ostrovů, a protože přistání nebylo jednoduché, dárky se mu po ostrově rozsypaly. Z ostrova vede jen jedna cesta do nedaleko vzdáleného města, tu ale hlídá velký obr. Kolem ostrova plavou krokodýli.
Je Štědrý večer v ohrožení?
Co budeme dělat?
Pomůžeme Ježíškovi?
Jak? - 3 min.
c) Modelová situace jak by se dal problém řešit (všichni děti se zapojí). - 14 min.
d) hrnutí, popřání hezkých Vánoc a každý si může odnést 1 kamínek domů – 3 min.


Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se_____ a cítím se jako_____. 5 min.
3. Co si přejeme k Vánocům? - 3 min
4. Vánoční příběh. - 3 min.
Je Štědrý večer v ohrožení?
Co budeme dělat?
Pomůžeme Ježíškovi?
Jak?
5. Modelová situace jak by se dal problém řešit (všichni děti se zapojí). - 14 min.
Dva nejstarší žáci ihned vymysleli strategii, jak se zachrání Štědrý večer. Rozdali všem dětem úkoly (Ty budeš odlákávat obra, vy zabavíte krokodýly, my zatím půjdeme pomoci Ježíškovi s opravou, vy zatím posbíráte rozsypané dárky….)
Děti skutečně dokázaly zachránit Vánoce.
6. Shrnutí, rozloučení, děti si odnesou kamínek domů – 3 min.

Co se podařilo:
Děti dokázaly pomocí spolupráce zachránit Vánoce. Wink Navíc ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním dětem.

Co se nepodařilo:
Ve skupině byli i žáci nejmladších ročníků. Když se dva druháci ujali rozdávání úkolů, kdo co bude dělat, aby se zachránili Vánoce, nejmladší žáci nejprve nevěděli, co mají dělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 16. 02. 2015 13:30:57    Předmět: Citovat

6. SETKÁNÍ
Datum: 9. 1. 2015
Časová dotace: 30 min.
Počet: 10

Cíl setkání:
Děti dokáží společně spolupracovat.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se_____ a cítím se jako_____. 5 min.
3. Děti sedí v kroužku a k výročí Juliuse Caesara se dětem čte příběh.
 Byl  to římský vojevůdce a politik a jeden z nejmocnějších mužů antické historie. Sehrál klíčovou roli v procesu zániku římské republiky a její transformace v monarchii.
49 př. n. l. – Julius Caesar překročil řeku Rubikon se slovy „Kostky jsou vrženy“, čímž začala další občanská válka. 2 min
4. S dětmi sehrajeme scénku 5 min
5. Diskuse - 8 min
Chtěli byste být jako Julius Caesar?
Chtěli byste mít nad lidmi moc? Proč ano, proč ne.
Jak byste se zachovali, kdyby nad vámi měl někdo moc a diktoval by vám, co máte dělat.
6. Modelová situace jak by se dal problém řešit (všichni děti se zapojí). - 5 min
7. Shrnutí, rozloučení - 3 min


Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání – 2 min.
2. Jmenuji se_____ a cítím se jako_____. 5 min.
3. Děti sedí v kroužku - příběh k výročí Juliuse Caesara - 2 min.
4. S dětmi sehrajeme scénku - 5 min.
5. Diskuse. - 8 min.
Chtěli byste být jako Julius Caesar?
Chtěli byste mít nad lidmi moc? Proč ano, proč ne.
Jak byste se zachovali, kdyby nad vámi měl někdo moc a diktoval by vám, co máte dělat.
6. Modelová situace jak by se dal problém řešit (všichni děti se zapojí). - 5 min.
7. Shrnutí, rozloučení - 3 min.


Co se podařilo:

Při tomto cvičení se ukázalo, jaký mají děti charakter a zda by se jim líbilo, mít nad někým moc. Ukázalo se, které děti jsou dominantní a které jsou raději v ústraní.

Co se nepodařilo:
Tato činnost nebyla příliš vhodná pro filozofické myšlení a pro děti byl příběh hodně náročný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 02. 2015 12:32:38    Předmět: Citovat

7. SETKÁNÍ
Datum: 16. 1. 2015
Časová dotace: 30 minut
Počet dětí: 11

Cíle setkání:
1. Děti dokáží uvažovat nad tím, co je/není bezpečné.
2. Dokáží vymyslet, kdy se daná bezpečná situace může stát nebezpečnou a naopak.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min.
2. Jmenuji se___a cítím se jako____ - 5 min.
3. JE TO NE/BEZPEČNÉ? - 20 min.
a) rozdání kartiček s obrázkem nějaké situace
b) postupné předvádění (pantomimou) situace na kartičce, kdy ostatní hádají
c) pak zařazení na škálu bezpečnosti
4. Shrnutí, rozloučení - 3 min.

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min.
2. Jmenuji se___a cítím se jako____ - 5 min.
3. JE TO NE/BEZPEČNÉ? - 20 min.
a) rozdání kartiček s obrázkem nějaké situace
b) postupné předvádění (pantomimou) situace na kartičce, kdy ostatní hádají
c) pak zařazení na škálu bezpečnosti
4. Shrnutí, rozloučení - 3 min.

Co se podařilo:
Podařilo se děti zaujmout, některým dětem pantomima nešla, nebo se styděly, ale navzájem se pomohly.

Co se nepodařilo:
Nezvládli jsme dětem vysvětlit, že každý tuto škálu může vidět trochu jinak a že v některých bezpečných situacích můžeme najít nebezpečné a naopak. Rozhodly jsme se k tomu ještě příští schůzku vrátit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 02. 2015 12:50:47    Předmět: Citovat

8. SETKÁNÍ
Datum: 30. 1. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 9

Cíle setkání:
1. Děti dokáží vymyslet, kdy se daná bezpečná situace může stát nebezpečnou a naopak.
2. Děti chápou rozdíl mezi důvěrou v někoho jiného a důvěrou samy v sebe (sebedůvěrou)

Plánovaná struktura schůzky:
1. Přivítání - 2 min.
2. Jmenuji se___a cítím se jako____ - 5 min.
3. JE TO NE/BEZPEČNÉ? - 10 min.?
- přeřazování škály bezpečnosti z minulé schůzky a vymýšlení situací, kdy se bezpečné může stát nebezpečným a naopak
4. Otázky na téma SEBEDŮVĚRA 10 min.?
- Je nějaký rozdíl mezi tím, kdy důvěřujete někomu jinému a když důvěřujete sami sobě?
- Je důležité důvěřovat si?
- Je možné zklamat sám sebe?
- Může se stát, že někdo sebedůvěru ztratí?
5. Shrnutí, rozloučení - 3 min.

Skutečná struktura schůzky:
1. Přivítání - 2 min.
2. Jmenuji se___a cítím se jako____ - 5 min.
3. JE TO NE/BEZPEČNÉ? - 10 min.
- přeřazování škály bezpečnosti z minulé schůzky a vymýšlení situací, kdy se bezpečné může stát nebezpečným a naopak
4. Otázky na téma SEBEDŮVĚRA - 10 min
- Je nějaký rozdíl mezi tím, kdy důvěřujete někomu jinému a když důvěřujete sami sobě?
- Je možné zklamat sám sebe?
5. Shrnutí, rozloučení - 3 min.

Co se podařilo?
Podařilo se dořešit téma bezpečnosti, které děti minule zaujalo.

Co se nepodařilo?
Docela jsme se "zasekli" u pojmu sebedůvěra, možná to bylo pro děti moc těžké téma. Moc je nebavilo a ani se o něm nechtěli bavit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 02. 2015 13:17:22    Předmět: Citovat

9. SETKÁNÍ
Datum: 6. 2. 2015
Časová dotace: 30 minut
Počet dětí: 10

Cíle setkání:
1. Děti umí vysvětlit, jak se pozná, že je někdo smutný.
2. Dokáží říct proč je nějaká situace dělá smutnými.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min.
2. Jmenuji se___a cítím se jako____ - 5 min.
3. Otázky na téma SMUTEK 10 min
- Byli jste už někdy smutní? Jaké jste k tomu měli důvody?
- Jak se pozná, že je někdo smutný?
- Můžeme se rozhodnout, jestli budeme nebo nebudeme smutní?
4. Děti nakreslí každý na svůj papír kruh, ten rozdělí na 4 části a do každé nakreslí (napíšou.....) situaci kdy se cítili nejvíc šťastní, šťastní, smutní, nejvíc smutní. Pak diskuze nad obrázky. 10 min
5. Shrnutí, rozloučení - 3 min.

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min.
2. Jmenuji se___a cítím se jako____ - 5 min.
3. Otázky na téma SMUTEK 10 min
- Byli jste už někdy smutní? Jaké jste k tomu měli důvody?
- Jak se pozná, že je někdo smutný?
- Můžeme se rozhodnout, jestli budeme nebo nebudeme smutní?
4. Obrázek, diskuze nad obrázky. 10 min
5. Shrnutí, rozloučení - 3 min.

Co se podařilo:
Vyjadřovat důvody smutku (radosti) v podobě obrázku se dětem líbilo, bylo to pro ně snazší než slovně.

Co se nepodařilo:
Nenapadá mě nic, co by se úplně nepodařilo Laughing Snad jen diskuze nad obrázky trochu vázla, povídal jen někdo. Pro příště musíme přijít na nějaký lepší systém Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 18. 02. 2015 09:58:02    Předmět: Citovat

10. SETKÁNÍ
Datum: 13. 2. 2015
Časová dotace: 30 minut
Počet dětí: 6

Cíle setkání:
Děti umí vlastními slovy popsat osamělost, umí dát příklady, kdy se cítí osamělé.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 5 min
3. Téma samota a osamělost
a) vysvětlení pojmu osamělost 2 min
b) otázky: Je možné být sám a necítit se osamělý?
Je možné nebýt sám, ale cítit se osaměle? - 5 min.
4. Hra Zajíček ve své jámce
a) hraní hry - 5 min
b) Jak jsme se cítili jako zajíčci uprostřed kruhu? Jak jsme se cítili spolu s ostatními v kruhu? - 5 min
5. Jaké by to bylo žít ve světě, kde bychom se k sobě nemohli přiblížit víc jak na 10 metrů?
a) Jaké by to bylo?
b) Vyzkoušení situace, jak si předat dárek, když se k sobě nemůžeme přiblížit? - 5 min
6. Shrnutí, rozloučení - 2 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 3 min
3. Téma samota a osamělost
a) vysvětlení pojmu osamělost 2 min
b) otázky: Je možné být sám a necítit se osamělý?
Je možné nebýt sám, ale cítit se osaměle? - 5 min.
4. Hra Zajíček ve své jamce
a) hraní hry - 5 min
b) Jak jsme se cítili jako zajíčci uprostřed kruhu? Jak jsme se cítili spolu s ostatními v kruhu? - 5 min
5. Jaké by to bylo žít ve světě, kde bychom se k sobě nemohli přiblížit víc jak na 10 metrů?
a) Jaké by to bylo?
b) Vyzkoušení situace, jak si předat dárek, když se k sobě nemůžeme přiblížit? - 8 min
6. Shrnutí, rozloučení - 2 min

Co se podařilo:
Myslím, že se tentokrát dobře podařilo střídání různých činností, tak aby děti stále držely pozornost.

Co se nepodařilo:
Tentokrát se moc nedařilo zapojit všechny děti, hlavně jeden kluk moc nespolupracovat, ale myslím, že nutit do diskuze každého za každou cenu by také nebyl nejlepší nápad. Třeba jen měl špatný den a k tomu se také musí přihlížet. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 03. 2015 10:09:18    Předmět: Citovat

11. SETKÁNÍ
Datum: 6. 3. 2015
Časová dotace: 30 minut
Počet dětí: 19

Cíle setkání: Děti chápou význam ticha. Rozlišují k v čem je ticho prospěšné a v čem naopak může být nepříjemné.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 5 min
3. Tichá pošta, pak otázka: Bylo opravdu ticho? - 5 min.
4. Zkusíme vytvořit ticho - 1 min
5. Otázky s klubíčkem: Bylo dokonalé ticho? Je možné vytvořit dokonalé ticho? co slyšíme, když je ticho? Vydává nic nějaký zvuk? - 5 min
6. Ve skupinkách kreslení ticha. - 6 min
7. Otázky: K čemu je ticho dobré? Máte rádi ticho? V čem je ticho nepříjemné? - 5 min
8. Shrnutí, rozloučení - 2 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 5 min
3. Tichá pošta, pak otázka: Bylo opravdu ticho? - 5 min
4. Zkusíme vytvořit ticho - 1 min
5. Otázky s klubíčkem: Bylo dokonalé ticho? Je možné vytvořit dokonalé ticho? co slyšíme, když je ticho? Vydává nic nějaký zvuk? - 2 min
6. rozdělení na 2 skupinky - 1 řeší k čemu je ticho dobré, 2. v čem je ticho špatné, pak jedna skupinka sdělí 2. k čemu dospěla - 10 min
7. Shrnutí, rozloučení - 2 min
+ hodně času dnes zabralo utišování a usměrňování toho, co děláme

Co se nepodařilo:
Na tomto setkání bylo o hodně víc dětí než obvykle. Zároveň se sešlo dost dětí, které ještě s námi "nefilozofovaly" - tyto děti neměly moc zájem o to, co děláme a vyrušovaly. Některé činnosti jsme zkrátili, vypustili, nebo pozměnili.

Co se podařilo:
Podařilo se nám zvládnout nečekanou událost Very Happy Přizpůsobit činnosti tak, aby alespoň částečně nakonec byl splněn cíl setkání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 09. 03. 2015 10:38:05    Předmět: Citovat

12. SETKÁNÍ
Datum: 9. 3. 2015
Časová dotace: 30 minut
Počet dětí: 10

Cíle setkání: Děti dokáží vnímat čtený text a zamyslet se nad tím, co je na něm zaujalo.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 5 min
3. Čtení 1. kapitoly příběhu Saša a Markétka (2 krát) - 5 min
4. Krátká diskuze nad příběhem (kdo je hlavní postava? kdo příběh vypráví?) - 5 min
5. Rozdělení do dvojic a vymýšlení otázek. - 5 min
6. Přečtení a vyjasňování otázek - 5 min.
7. Shrnutí (o čem kapitola byla, jaké máme otázky), co budeme dělat příště (výběr otázky, diskuze), rozloučení, 4 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 5 min
3. Čtení 1. kapitoly příběhu Saša a Markétka (2 krát) - 5 min
4. Krátká diskuze nad příběhem (kdo je hlavní postava? kdo příběh vypráví?) - 5 min
5. Rozdělení do dvojic a vymýšlení otázek. - 7 min
- Proč připadal Sašovi Kulíšek jiný?
- Proč si Saša s Kulíškem už nehrál? (3krát)
- Proč ležel Kulíšek na skříni?
- Proč Saša Kulíška nevyhodil, když měl zničenou hlavu?
- Bylo od Saši správné, že si přestal Kulíška všímat zrovna, když se Kulíšek vrátil z nemocnice?
- Jak vypadá Saša?
- Jak vypadá Kulíšek?
- Jak se stal Kulíškovi úraz?
6. Přečtení a vyjasňování otázek - 5 min.
7. Shrnutí (o čem kapitola byla, jaké máme otázky), co budeme dělat příště (výběr otázky, diskuze), kdo chce příště přinese obrázek, jak si představuje Sašu a Kulíška, rozloučení, 4 min

Co se nepodařilo:
Na začátku vysvětlit o co vlastně jde. Děti nejprve nechápaly, proč jim to vlastně čtu a co po nich chci. Některé otázky nebyli filozofické (Jak vypadá Kulíšek? Jak vypadá Saša? Jak se stal Kulíškovi úraz?), ale i tak jsme je použili - kdo chce ať příště přinese obrázek, jak si představuje Sašu a Kulíška)

Co se podařilo:
Zaujmout děti do přemýšlení o příběhu a vymýšlení otázek. Vymýšlení otázek je opravdu bavilo - původně měli vymyslet 1 do dvojice, ale vymysleli jich víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2015 16:55:08    Předmět: Citovat

13. SETKÁNÍ
Datum: 13. 3. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 12

Cíle setkání: Děti se umí hlouběji zamyslet nad danou otázkou.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se a cítím se jako - 5 min
3. Připomenutí , co jsme dělali minule - 2 min
4. Otázka k diskuzi - výběr: 4 otázky každá v jednom rohu, postupné hlasování, kdo chce jakou otázku, přeběhne k ní (může i k více) - 3 min
5. Diskuze nad vybranou otázkou - 15 min
6. Shrnutí, závěr - 3 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se a cítím se jako - 5 min
3. Připomenutí, co jsme dělali minule - 3 min
4. Otázka k diskuzi - vybraná otázka: Proč si Saša s Kulíškem už nehrál? - 5 min
5. Diskuze nad vybranou otázkou 13 min
6. Shrnutí, závěr - 2 min

Co se podařilo: Dětem se líbila možnost vybrání otázky, to se projevilo i v následné diskuzi - měli o ní opravdu zájem, téměř všechny se opravdu aktivně zapojily.

Co se nepodařilo: Stále mám pocit, že čekají, kdy my jim dáme na tu otázku "opravdovou" odpověď. Když říkají vlastní teorie, čekají, jestli jim řekneme, že jsou dobré nebo špatné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2015 17:21:03    Předmět: Citovat

14. SETKÁNÍ
Datum: 16. 3. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 13

Cíle setkání: Děti se dokáží zamyslet nad přečteným textem. Děti dokáží položit otázku, která je napadne v souvislosti s přečteným textem.


Plánovaná struktura setkání:
1.Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se a cítím se - 5 min
3. 2. kapitola z knížky Saša a Markétka:kapitola přepsaná po odstavcích, každý odstavec na svůj papír
a) děti si vylosují číslo
b) podle čísla čtou odstavce se stejným číslem 10 min
4. rozdělení do dvojic, vymýšlení otázek - 5 min
5. přečtení a ujasnění otázek - 5 min
6. shrnutí, rozloučení - 3 min

Skutečná struktura setkání:
1.Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se a cítím se - 5 min
3. 2. kapitola z knížky Saša a Markétka: losování odstavce a čtení - 7 min
4. rozdělení do dvojic, vymýšlení otázek (+znova přečtení) - 7 min
5. přečtení a ujasnění otázek - 6 min
- Kdo byl lepší učitel, když Alena je dobrá učitelka a pan Kováčik byl dobrý učitel?
- Proč mohly říkat paní učitelce Trnkové Aleno? (myšleno, jaký pro to měla Alena důvod, že si tak nechala říkat?)
- Proč Saša pana Kováčika kritizoval a potom řekl, že byl skvělý učitel?
- Proč on byl skvělý učitel a ona skvělá učitelka?
6. shrnutí, rozloučení - 3 min

Co se podařilo:
Zaktivizovat na začátku děti - losování a hledání přiřazeného odstavce.

Co se nepodařilo:
Tím, že jsou ve skupině děti z první až třetí třídy, byl trochu problém u čtení. Menším to trvalo déle, než svoji část přečetly a větší to chtěly číst za ně (ukázat, že jsou lepší)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 22. 03. 2015 17:44:34    Předmět: Citovat

15. SETKÁNÍ
Datum: 20. 3. 2015
Časová Dotace: 30 min
Počet dětí: 15

Cíle setkání: Děti se dokáží zamyslet nad tím jestli 2 otázky jinak položené neznamenají to samé.

Plánovaná struktura:
1. Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se a cítím se - 5 min
3. Připomenutí příběhu z minule - 3 min
4. Výběr otázky - nejdříve přečtení všech a zjištění jestli nějaké nejdou sloučit, pak hlasování - 5 min
5. Diskuze - 12 min
6. Shrnutí, závěr - 3 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se a cítím se - 5 min
3. Připomenutí příběhu z minule - 5 min
4. Výběr otázky - nejdříve přečtení všech a zjišťování jestli nějaké nejdou sloučit - z otázek: Kdo byl lepší učitel, když Alena je dobrá učitelka a pan Kováčik byl dobrý učitel? Proč Saša pana Kováčika kritizoval a potom řekl, že byl skvělý učitel? Proč on byl skvělý učitel a ona skvělá učitelka? vznikla otázka Proč byli Alena i pan Kováčik dobří učitelé? + sama zůstala otázka Proč mohly říkat paní učitelce Trnkové Aleno?
- hlasování vyhrála otázka Proč mohly říkat paní učitelce Trnkové Aleno? - 7 min
5. Diskuze - 10 min
6. Shrnutí, závěr - 3 min

Co se podařilo:
Dětem se podařilo hledat souvislosti v otázkách a nakonec vymyslet jinou otázku, která v sobě měla hlavní myšlenku těch předchozích.

Co se nepodařilo:
Diskuze vázla. Hlavně asi mojí vinou, neměla jsme plán diskuze nijak připravený, nedokázala jsem dostatečně reagovat na to, když se děti "zasekly" a nevěděly jak dál,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2015 08:46:34    Předmět: Citovat

16. SETKÁNÍ
Datum: 23. 3. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 13

Cíle setkání: Děti zlepší schopnost spolupráce. Děti dokáží vnímat čtený text a zamýšlet se nad ním.

Plánovaná struktura:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se a cítím se jako (tentokrát pohádkové postavy) - 5 min
3. Hra uzel ((spojení rukou v kruhu a rozmotávání)) - 5 min
4. Po kruhu čtení 3. kapitoly z knížky Saša a Markétka - 10 min
5. Vymýšlení otázek - 7 min
6. Shrnutí, rozloučení - 2 min

Skutečná struktura:
1. Přivítání - 1 min
2. Jmenuji se a cítím se jako - 7 min
3. Hra uzel - 5 min
4. 3. kapitola Saša a Markétka - 12 min
5. Vymýšlení otázek - 5 min
- Proč se Kristýna cítila jako, že má v těle malého skřítka? (+Proč má Kristýnka pocit, že v ní je skřítek, který jí radí?)
- Proč se Radka cítila špatně, když vedle ní seděly?
- Proč se někdo bojí ve výtahu?( Proč se Radek v malém výtahu potí a buší mu srdce?)
- Jak jsme se cítili při čtení příběhu?
- Snažíme se my naše názory zdůvodnit?
- Proč si říkali, jak se cítí v jejich těle?
- Proč se nemohly shodnout, když si povídali o tom, co je dobré a co špatné?
- Někdy si povídají o svých problémech, ale co když je to můj problém, který vím jen já?
6. Shrnutí, rozloučení - 1 min

Co se podařilo:
Díky malé hře na začátek, byly děti více probuzené a měly více chuti do další práce. A jako už se stalo pravidlem, opět je hodně bavilo vymýšlení otázek.

Co se nepodařilo:
Na tomto setkání bylo spoustu dětí, které na našem "filozofování" ještě nebyly, bylo těžké je zatáhnout do dění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 03. 2015 09:38:53    Předmět: Citovat

17. SETKÁNÍ
Datum: 27. 3. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 11

Cíle setkání: Děti dokáží vyjádřit jakou mají náladu a co jí způsobilo. Děti rozvinou fantazii při kreslení "neexistující" postavy.

Plánovaná struktura:
1. Přivítání - 1 min
2. Dobrá/špatná nálada - 5 min
3. Otázka: Proč má Kristýna pocit, že je v ní skřítek, který jí radí, co má dělat?
- kdo má taky takový pocit? - 2 min
4. Nakreslíme, jak si takového skřítka, kterého máme v hlavě, představujeme. - 10 min.
+ každý svého popíše, proč ho nakreslil tak, jak ho nakreslil - 5 min.
5. Zpátky k otázce: Proč má Kristýna pocit, že je v ní skřítek, který jí radí, co má dělat? - diskuze - 5 min
6. Shrnutí, rozloučení - 2 min

Skutečná struktura:
1. Přivítání - 1 min
2. Dobrá/špatná nálada - Mám dobrou/špatnou náladu, protože... 5 min.
3. Otázka: Proč má Kristýna pocit, že je v ní skřítek, který jí radí, co má dělat?
- kdo má taky takový pocit, stoupne si (měla ho polovina) - 2 min
4. Nakreslíme, jak si takového skřítka, kterého máme v hlavě, představujeme. - 10 min.
+ každý svého popíše, proč ho nakreslil tak, jak ho nakreslil - 5 min.
5. Zpátky k otázce: Proč má Kristýna pocit, že je v ní skřítek, který jí radí, co má dělat?
- znova, kdo má takový pocit, stoupne si (už ho neměl nikdo! - takže jsme řešili, jak je to možné - děti říkaly, že tím, jak ho kreslily, tak je napadlo, že skřítci vlastně neexistují, že si je jen vymýšlí, takže jim vlastně v hlavě mluvit nemůžou, ale zároveň se shodli na tom, že něco jim v té hlavě "mluví" - příště zkusíme do diskuze zapojit, jestli to náhodou není svědomí...) - diskuze - 5 min
6. Shrnutí, rozloučení - 2 min

Co se podařilo:
Kreslení skřítka děti bavilo. Když pak skřítka představovaly bylo vidět, že nad tím opravdu přemýšlely - např. můj skřítek má chapadla, těma se přichytí k mozku a předává mi tak ty myšlenky.

Co se nepodařilo:
Vlastně jsme se ani nedostali, ke skutečné diskuzi o otázce, kterou jsme chtěli ke konci začít. Bylo to díky tomu, že jsme si všimly, že děti během kreslení úplně přehodnotily svůj názor na skřítka v hlavě, takže to vlastně ani není nepodařená věc. K diskuzi se vrátíme příště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 30. 03. 2015 10:40:12    Předmět: Citovat

18. SETKÁNÍ
Datum: 30. 3. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 6

Cíle setkání: Děti si uvědomí, jak se cítí v podřízené/nadřízené roli.
Děti zvládnou navázat na již jednou řešenou diskuzi.

Plánovaná struktura setkání:
1. přivítání, upozornění na změnu času - 2 min
2. Připomenutí otázky z minulého setkání: Proč má Kristýna pocit, že je v ní skřítek, který jí radí, co má dělat? 1 min
3. Já jsem skřítek... (každé dítě si vymyslí jaké by měl jméno jako skřítek) - 5 min
4. Potom ve dvojicích - 1 je skřítek a dává příkazy, druhý je musí provést (zvedni levou ruku, udělej 2 kroky dopředu apod.), po chvíli se role vymění
+ reflexe: Jak jsme se cítili jako skřítci, kteří dávají příkazy a naopak jak jsme se cítili, jako ti, kdo musí poslouchat? 10 min
5. diskuze k otázce - 10 min
6. Shrnutí, závěr - 2 min

Skutečná struktura setkání:
1. přivítání, upozornění na změnu času - 2 min
2. Připomenutí otázky z minulého setkání: Proč má Kristýna pocit, že je v ní skřítek, který jí radí, co má dělat? 1 min
3. Já jsem skřítek... - 5 min
4. Potom ve dvojicích - "hru" trochu pozměnily samotné děti - ptaly se jestli mohou místo příkazů, dělat "zrcadla", takže to nakonec bylo tak, že skřítci předváděli a a druzí ve dvojici dělaly zrcadlo
+ reflexe: Jak jsme se cítili jako skřítci, kteří dávají příkazy a naopak jak jsme se cítili, jako ti, kdo musí poslouchat? 10 min
5. diskuze k otázce - 10 min
6. Shrnutí, závěr - 2 min

Co se podařilo:
Podařilo se aktivní zapojení dětí - mile překvapily, když je samotné napadlo hru pozměnit tak, aby je víc bavila. I reflexe po této aktivitě, byla dobrá - někteří kluci přiznali, že radši byli skřítci, podle kterých druhý musí opakovat, holky většinou neměly problém ani s jednou pozicí.

Co se nepodařilo:
Shrnout nějak "rozumě" diskuzi. Řešili jsme, že Kristýnin skřítek by mohl být její svědomí. Pak jsme přešli k tomu, jak se pozná, že někdo v sobě má hodného nebo zlého skřítka. A do toho jsme se tak zamotali, že už bylo těžké to rozmotat. Přesto si myslím, že diskuze byla přínosná, hlavně proto, že jsme dospěli k tomu, že skřítek, který nám mluví v hlavě, by mohlo být svědomí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 28. 04. 2015 20:10:59    Předmět: Citovat

19. SETKÁNÍ
Datum: 10. 4. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 14

Cíle setkání: Děti zlepší schopnost práce ve skupině.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___(tentokrát téma rostlina) - 5 min
3. 4. kapitola Saša a Markétka - děti rozdělíme do 2 skupin, každá dostane rostříhanou 1 část příběhu a složí jí (jako puzzle) - 8 min
4. Nejdříve 1. a pak 2. skupina přečtou svou část příběhu - 5 min
5. Vymýšlení otázek (už každý sám) - 5 min
6. Přečtení a ujasnění otázek - 3 min
7. Shrnutí, závěr - 2 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - 2 min
2. Jmenuji se___a cítím se jako___ - 5 min
3. puzzle 10 min
4. čtení příběhu - 8 min
5. Vymýšlení otázek - 5 min
otázky:
Proč říká že má kůži jako mléčnou čokoládu když mléčna čokoláda je hnědá?
Proč dotyčný seděli vedle sebe?
Jak teda Markétka vypadá?
Jak se vidí ona sam?
Proč sedí Saša vždycky vedle Markétky?
Proč má Markétka hepkou kůži?
Proč sedí v kroužku když si povídají?
Proč Markétka chodí jako princezna?
6. Shrnutí, závěr - 2 min

Co se podařilo: Zaujmout děti pro příběh tím, že si ho museli nejprve "složit"

Co se nepodařilo: Na půl hodiny jsme měly naplánováno moc věcí a tak jsme nestihli přečíst otázky, aby děti navzájem viděli, co vymysleli ostatní. Vzhledem k tomu, že máme na každém setkání trochu jiné složení asi je ani příště číst nebudeme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Eliška Zemanová



Založen(a): 7.12.2014
Příspěvky: 21
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 29. 04. 2015 12:52:53    Předmět: Citovat

20. SETKÁNÍ
Datum: 13. 4. 2015
Časová dotace: 30 min
Počet dětí: 9

Cíle setkání: Děti dokáží vlastními slovy zhodnotí, co jim setkání přinesly (a co je bavilo, nebo nebavilo) Děti si uvědomí rozdíl mezi slovy radost a štěstí.

Plánovaná struktura setkání:
1. Přivítání - upozornění, že se dnes vidíme naposledy - 2 min
2. Po kruhu, co se komu na setkání líbilo, nelíbilo, co si pamatuje... - 8 min
3. cvičení RADOST x ŠTĚSTÍ x NĚCO JINÉHO - do jednoho rohu list papíru s nápisem radost, do druhého rohu s nápisem štěstí, třetí roh obojí, čtvrtý roh něco jiného - děti přebíhají podle toho kam by zařadili prožívání v situacích:
Jonáš sní tři kornouty zmrzliny najednou.
Petra může jít spát kdy chce.
Filip je pohlednější než Petr.
Honza se usmívá.
Alena má všechno na co si vzpomene.
Marek roní slzy. - 10 min
4. cvičení BÝT ŠTASTNÝ - podle toho, zda souhlasí s tvrzeními zůstanou sedět nebo se postaví:
Budu šťastný, když mě budou mít všichni rádi.
Mám právo na štěstí.
Budu šťastný, až budu velký.
Mohu být ˇšťastný i nešťastný zároveň.
Budu šťastný až nikdo kome mne nebude smutný.
Budu šťastný až mi nikdo nebude říkat, co mám dělat. -5 min
7. Shrnutí, závěr (dotaz, zda někdo chce doplnit své vyjádření k setkáním ze začátku) - 5 min

Skutečná struktura setkání:
1. Přivítání - upozornění, že se dnes vidíme naposledy - 2 min
2. Po kruhu, co se komu na setkání líbilo, nelíbilo, co si pamatuje... - 8 min
3. cvičení RADOST x ŠTĚSTÍ x NĚCO JINÉHO - do jednoho rohu list papíru s nápisem radost, do druhého rohu s nápisem štěstí, třetí roh obojí, čtvrtý roh něco jiného - děti přebíhají podle toho kam by zařadili prožívání v situacích:
Jonáš sní tři kornouty zmrzliny najednou.
Petra může jít spát kdy chce.
Filip je pohlednější než Petr.
Honza se usmívá.
Alena má všechno na co si vzpomene.
Marek roní slzy. - 10 min
4. cvičení BÝT ŠTASTNÝ - podle toho, zda souhlasí s tvrzeními zůstanou sedět nebo se postaví:
Budu šťastný, když mě budou mít všichni rádi.
Mám právo na štěstí.
Budu šťastný, až budu velký. - 5 min
7. Shrnutí, závěr (dotaz, zda někdo chce doplnit své vyjádření k setkáním ze začátku) - 5 min

Co se podařilo:
Podařilo se zhodnocení - děti pěkně říkaly, co se jim na setkáních líbilo i nelíbilo - například se jim líbilo se čtení příběhu, bavilo je vymýšlet otázky, ale nebavilo je o nich pak diskutovat.
Co se nepodařilo: Nic mě nenapadá Razz Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign