Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- CEROK_Jahodova_Kleckova

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Ríša Macků



Založen(a): 3.2.2007
Příspěvky: 401
Město: Č. Budějovice CZ

PříspěvekZaslal(a): 23. 03. 2015 14:31:05    Předmět: 2014/2015 - ZPRÁVY Z PRAXE- CEROK_Jahodova_Kleckova Citovat

Hezky den, zde prosim vkladejte prispevky o Vasich jednotlivych filozofickych setkanich. Prispevky by mely mit nasledujici strukturu:

- datum a info o tom o kolikate setkani/hodinu jde
- cil setkani
- struktura setkani - planovana vcetne casove dotace
- struktura setkani - skutecna vcetne casove dotace
- Co se podarilo, co se naopak nepodarilo a chci pred tim varovat.

Strukturou se rozumi strucny popis aktivit - jejich zamereni, didakticky/filozoficky/... cil.
V pripade, ze doslo k zformulovani nejakych otazek (na zaklade precteni pribehu), pak by soucasti prispevku mel byt i soupis techto otazek.

Bylo by dobre strukturu prispevku dodrzovat nejen obsahove, ale i graficky - aby to nebyl dlouhy jednolity text, ale pekne rozdelene a oznacene jednotlive casti.

V pripade, ze byste meli nejakou otazku do diskuse zde na foru, pak je nejlepsi ji polozit v sekci "2014/2015 praxe - všeobecná diskuse". Tato sekce je určená pro sdílení dojmů všech letosnich praktikantu. Je to i sekce, kde se budeme snazit pravidelne odpovidat ja s Petrem, popř. Ludmila Muchova a další.

PRO ZASLÁNÍ NOVÉHO PŘÍSPĚVKU KLIKNĚTE NA TALČÍTKU "ZASLAT ODPOVĚĎ" (NIKOLIV NOVÉ TÉMA)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Tituly Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:45:12    Předmět: 1.setkání 10.12.2014 Citovat

1. setkání – 10.12.2014
Praxi ve spolku CEROK,z.s. jsme absolvovaly s Kateřina Klečkovou od prosinec 2014 - února 2015. Protože se jednalo o volnočasovou aktivitu – literární kroužek, praxi jsme vykonávaly v odpoledních hodinách v čase od 16: 00 – 16:45 hodin. Pro vedení praxe ve dvou jsme se rozhodly z důvodu, že se jednalo o skupinku dětí, u kterých bylo velice obtížné udržet pozornost, dětem dělalo problém už jen samotné čtení – pro velmi špatnou čtenářskou gramotnost.
Vedení: Kateřina Klečková
Dohled: Dana Jahodová
Účast: 10 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu , seznámení se s tím, jakým způsobem a proč lidé mezi sebou komunikují (5 minut),
- Čtení příběhu - (10 minut)
- Motivace: po přečtení příběhu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)
Skutečná struktura setkání a časová dotace (50 minut)
- Přivítání se, představení se a představení tématu – Vánoce: 5min.
- Přečtení příběhu k danému tématu: 5 min.
- Motivace: zjištění porozumění příběhu 10 minut
- Přemýšlení + tvorba otázek: 10 min.
- Diskuze – 15 minut
Uzavření a reflexe: 5 min.

Co se nám povedlo: Na téma ,,Vánoce“ děti napadaly moc hezké otázky.
Co se nám nepovedlo: Nepodařilo se nám dodržet časový harmonogram, pro děti tato aktivita byla nová, proto jsme jim musely hodně „napovídat“. Nedařilo se nám zapojovat všechny zúčastněné. Někteří se stydí a někteří se naopak předvádí před svými vrstevníky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:47:30    Předmět: 2.setkání - 6.1.2015 Citovat

Vedení: Dana Jahodová
Dohled: Kateřina Klečková
Účast: 16 dětí

Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu , seznámení se s tím, jakým způsobem a proč lidé mezi sebou komunikují (5 minut),
- Čtení příběhu - (5 minut)
- Motivace: po přečtení příběhu ( 10 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (45 minut) :
Přivítání a představení tématu: 5 min.
Čtení příběhu,,Proč má hranostaj v zimě bílý kožíšek“: 5 min.
Motivace: po přečtení příběhu 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek 10 minut: otázka Je bába Příroda všemocná ?
Diskuze 15 minut
Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení: 5 min.

Co se nám povedlo: Do diskuze se postupně zapojilo více lidí než minule, bylo to podle nás tím, že se jim příběh hodně líbil, dobře mu rozuměli.
Co se nám nepovedlo: ke konci diskuze se utrhla vlna překřikování, která se nám nakonec ale podařila usměrnit. Hodně jsme bojovaly s časovým harmonogramem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:48:44    Předmět: 3. setkání - 14.1.2015 Citovat

Vedení: Kateřina Klečková
Dohled: Dana Jahodová
Účast: 11 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu (5 minut),
- Čtení příběhu - (5 minut)
- Motivace: po přečtení příběhu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
Přivítání: 3 min.
Přečtení pohádky O dvanácti měsíčkách 7 min.
Motivace: po přečtení příběhu, shrnutí všech postav ( 5 minut)
Přemýšlení + tvorba otázek (5 minut)
Diskuze: Proč jsou macecha a Holena na Marušku tak zlé? 15 min
Uzavření a reflexe: 3 min.

Co se nám povedlo: Všichni shodně označili, kdo je zlý hrdina v pohádce a kdo dobrý, a shodně se všichni vyjádřili,že by chtěli být v životě „ hodní hrdinové“
Co se nám nepovedlo: Nedaří se nám zapojovat všechny zúčastněné. Někteří se stydí a někteří se naopak předvádí a jsou nepozorní
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:50:05    Předmět: 4. setkání - 27.1.2015 Citovat

Vedení: Kateřina Klečková
Dohled: Dana Jahodová
Účast: 10 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu (5 minut),
- Zazpívání písničky - (5 minut)
- Motivace: po zpěvu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (45 minut) :
Přivítání: 5 min.
Zazpívání písničky ,,Když se zamiluje kůň“: 5 min.
Motivace: shrnutí tématu písničky 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 10 minut
diskuze: Jak poznáme, že nás má někdo rád 15 min
Uzavření a reflexe: 5 min.
Co se nám povedlo: Jelikož jsme opustili od čtení, které zúčastněným moc nejde, věnovalo se diskuzi více lidí
Co se nám nepovedlo: Tuto variantu jsme aplikovali až na místě, takže jsme se trochu zdrželi výběrem písní. Pokud v tomto budeme chtít pokračovat, musíme dopředu vybrat píseň.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:51:59    Předmět: 5.setkání - 5.2.2015 Citovat

Vedení: Kateřina Klečková
Dohled: Dana Jahodová
Účast: 10 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu (5 minut),
- Přečtení příběhu - (5 minut)
- Motivace: shrnutí příběhu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (45 minut) :
Přivítání: 5 min.
Přečtení příběhu z Bible pro děti : 5 min.
Motivace: shrnutí tématu : 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 10 minut
Diskuze: Jak vznikl svět? 15 min
Uzavření a reflexe: 5 min.
Co se nám povedlo: Přes počáteční „ odpor“ děti příběh zaujal a rozpoutal velkou diskuzi.
Co se nám nepovedlo: Bohužel některé děti čtení nebaví, nudí se, jsou nepozorné, chtěly raději zpívat než číst. Problém je, že je mezi dětmi velká věková rozdílnost, ty starší se hodně stydí mluvit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:54:59    Předmět: 6.setkání - pořízen zvukový záznam – 12.2.2015 Citovat

Vedení: Dana Jahodová
Dohled: Kateřina Klečková
Účast: 13 dětí (deset dětí ve věku 7 – 11 let a tři děti 15 let)
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
Přivítání a představení tématu: 5 min.
Přečtení příběhu: 5 min.
Motivace: shrnutí tématu příběhu 10 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 5 minut
Diskuze: 15 minut
Uzavření a reflexe: 5 min.

Skutečná struktura setkání a časová dotace (35 minut) :
Přivítání a shrnutí minulé hodiny 5 min.
Přečtení příběhu Anička z 1.A: 10 min.
Motivace- vysvětlení : 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 5 minut
Diskuze: ,,Proč se musí připravit do školy“ 10 minut
Uzavření a reflexe: 5 min.

Co se nám povedlo: Zapojily se téměř všechny děti do diskuze.Ty děti, které nechtěly povídat, malovaly obrázek - co je napadlo,při čtení příběhu.
Co se nám nepovedlo: Děti při výběru otázky odbíhaly od tématu. Děti se chvílemi dost předváděly, což narušovalo pozornost ostatních dětí Děti se překřikovaly jeden přes druhého. Opět velká věková rozdílnost(7 let x 14 let).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:56:35    Předmět: 7. setkání – pořízen hlasový záznam – 17.2.2015 Citovat

Vedení: Dana Jahodová
Dohled: Kateřina Klečková
Účast: 10 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
Přivítání a představení tématu: 5min.
Přečtení příběhu: 5 min.
Motivace: shrnutí tématu písničky 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 10 minut
Diskuze: 15 minut
Uzavření a reflexe: 5 min.

Skutečná struktura setkání a časová dotace (35 minut) :
Přivítání a shrnutí minulé hodiny 5min.
Zazpívání romské písničky: 10 min.
Motivace: vysvětlení písničky :5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 5 minut
Diskuze: ,,Proč se mu líbila“ 10 minut
Uzavření a reflexe: 5 min.

Co se nám povedlo: Při vymýšlení otázek se zapojily i děti, které většinou byly ostýchavé. Zpěv děti baví více než čtení pohádek či příběhů.
Co se nám nepovedlo:. Děti se chvílemi dost předváděly, což narušovalo pozornost ostatních dětí, je to ale způsobeno, že do kroužku chodí jak nejmenší, tak starší děti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:57:51    Předmět: 8. setkání – 24.2.2015 Citovat

Vedení: Kateřina Klečková
Dohled: Dana Jahodová
Účast: 11 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu (5 minut),
- Přečtení příběhu - (5 minut)
- Motivace: shrnutí příběhu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (45 minut) :
Přivítání: 5 min.
Přečtení příběhu Pohádky z mechu a kapradí – Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko: 5 min.
Motivace: shrnutí tématu : 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 10 minut
Diskuze: Proč byli tak malí? 15 min
Uzavření a reflexe: 5 min.
Co se nám povedlo: Výborně zvolená pohádka,všechny děti jí znají, například z televize
Co se nám nepovedlo: Bohužel některé děti čtení nebaví - neudrží dlouhodobě pozornost,ale u této pohádky to bylo lepší .Proto pro příště musíme volit podobně jednoduché příběhy. Problém nám dělá dodržovat časový plán.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 22:59:57    Předmět: 9. setkání – 10.3.2015 Citovat

Vedení: Dana Jahodová
Dohled: Kateřina Klečková
Účast: 12 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu (5 minut),
- Přečtení příběhu - (5 minut)
- Motivace: shrnutí příběhu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (45 minut) :
Přivítání: 5 min.
Přečtení příběhu O Kohoutkovi a slepičce
Motivace: shrnutí tématu : 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 10 minut
Diskuze: proč slepička pomohla kohoutkovi? 15 min
Uzavření a reflexe: 5 min.
Co se nám povedlo: Na základě předchozí zkušenosti s výběrem pohádky i tato byla dobře zvolená ,všechny děti jí znají,zapojily se do diskuze skoro všichni.
Co se nám nepovedlo: Dnes bylo horší udržet kázeň, děti sice diskutovaly, ale křičely jeden přes druhého. I když jsme usoudily, že se tak chovají, protože mají radost, že umí splnit úkol – diskuze a tvorba otázek. Opět jsme byly "na hraně" s časem, protože jsme musely děti dost usměrňovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 23:01:23    Předmět: 10. setkání - 17.3.2015 Citovat

Účast: 8 dětí
Plánovaná struktura setkání a časová dotace (45 minut)
- Přivítání a představení tématu (5 minut),
- Přečtení příběhu - (5 minut)
- Motivace: shrnutí příběhu ( 5 minut)
- Přemýšlení + tvorba otázek (10 minut)
- Diskuze (15 minut)
- Uzavření a reflexe - shrnutí, rozloučení (5 minut)

Skutečná struktura setkání a časová dotace (50 minut) :
Přivítání: 5 min.
Přečtení příběhu O Perníkové chaloupce 10 minut
Motivace: shrnutí tématu : 5 minut
Přemýšlení + tvorba otázek : 5 minut
Diskuze: proč je nehledali rodiče? 15 min
Uzavření a reflexe: 10 min.
Co se nám povedlo: Dětem se hodina líbila, byly hodné a pozorné
Co se nám nepovedlo: Nepodařilo se dodržet časový plán. Děti byly smutné z toho, že Jeníček a Mařenka zabloudili, otázky padaly na téma „ proč je chtěla ježibaba sníst?proč je rodiče nehledali. V závěru jsme museli děti nechat zazpívat jejich oblíbenou písničku – romskou, aby přišly na jiné myšlenky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Jahodová, Klečková



Založen(a): 22.3.2015
Příspěvky: 20
Město: Písek

PříspěvekZaslal(a): 25. 03. 2015 23:02:37    Předmět: evaluace praxe Citovat

Ve všech hodinách jsme se snažily dětem vysvětlit, proč musí přemýšlet, co to znamená mít myšlenku . Také jsme kladly důraz na to, aby děti měly prostor se vyjádřit, snažily jsme se ,aby pochopily, že mluvit by měl jeden a ostatní by měly vnímat, o čem se mluví. V této skupince ale musíme přiznat, to byla dřina, většinou se snažily děti mluvit jeden přes druhého. Ale shrneme li první a poslední hodinu, je v nich velký rozdíl, především v kázni dětí, a i my, jako vedoucí jsme uměly pohotověji reagovat a vzbudit u dětí zájem. První hodiny jsme dokonce chtěly změnit cílovou skupinu, při poslední hodině jsme byly rády, že jsme to nevzdaly. Rozhodně je pro nás důležitá příprava na každou hodinu, což jsme hlavně v počátku praxe podcenily. Nevhodným výběrem pohádek vzhledem k mentalitě této cílové skupiny jsme si udělaly celý úkol o trochu složitější – výsledek pak byl nepozornost dětí . Naštěstí jsme si s tím uměly poradit a cítily zlepšení naší práce každou další hodinu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> FPD v neformálním vzdělávání: praxe studentů JU Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign