Logo P4C
Filozofie pro děti
v centru pozornosti … myšLenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
    

 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

2013/2014- Zprávy z praxe- MŠ T.G.Masaryka, Č.B.- Romana K.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor(ka) Zpráva
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 12. 2013 14:22:32    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe- MŠ T.G.Masaryka, Č.B.- Romana K. Citovat

25.11.
17 dětí, věk 5- 6 let
Cíl: Povzbudit děti k zamýšlení se nad tím, jakým způsobem a proč mezi sebou komunikujeme

Plánovaná časová dotace
Úvod: seznámení se s tím, jakým způsobem a proč lidé mezi sebou komunikují - 5min.
Motivace: po přečtení příběhu Nemocnice pro panenky- str. 9-10 děti navést k vymýšlení otázek
Tvorba otázek: 5 min
Diskuze: 10min.
Uzavření a reflexe: 10min.

Skutečná časová dotace
Úvod: seznámení se s myšlenkou a myší Lenkou
Motivace: přečtení Příběhu Nemocnice pro panenky- str. 9-10
Tvorba otázek :
Co, kdo je panenka? Je Kulíšek panenka?Jak se potkal Saša s Kulíškem? Jask může člověka napadnout vyrobit hračku? 10min
Odpovědi na otázky: diskuze 20min.
Uzavření a reflexe- nakreslení své ,,panenky“(nejmilejší hračky): 10min.

Seznámili jsme se, co to znamená mít myšlenku, kdo jí může mít a když ji má, tak přivítáme, když nám jí sdělí. Také jsme kladli důraz na to, aby se děti nechaly navzájem mluvit(kolující plyš.Lenka) a dokončit myšlenku během odpovědí a diskuze nad otázkami. V kolektivu 17 dětí to byla docela fuška, takže většinou mluvily ty děti, které namají problém mluvit. Na další den si děti měly přinést svou hračku, kterou si každý po skončení diskuze nakreslil s tím, že ji na dalším setkání porovnáme se skutečnou. Přiznávám, že skutečnou časovou dotaci jsem během vedení dětí nestíhala registrovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 05. 12. 2013 14:36:53    Předmět: Citovat

27.11.
17 dětí, věk 5-6 let
Cíl: Ověřit si, zda děti pochopily principy diskuze nad myšlenkou- otázkou

Plánovaná časová dotace
Úvod: zopakování si principů dialogu 5min
Motivace: přinesená hračka a porovnání s obrázkem(pouze děti, které chtějí obrázek ukázat ostatním)10min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 5min

Skutečná časová dotace
Úvod: připomněli jsme si pravidlo, že mluví jen ten, kdo má myšlenku(myš Lenku)a tu myšlenku se snažit mít s ohledem na téma diskuze
Motivace: porovnali jsme hračku s obrázkem
Tvorba otázek a odpovědí:20 min- položila jsem ledoboreckou otázku ,,Je nás teď opravdu dvakrát tolik?“, jak tvrdí vypravěč příběhu. Tímto jsme dospěli k otázce, jestli můžeme do počtu lidí zahrnout i hračky, pak se krátce řešilo kdo je to člověk a na závěr jaké by to bylo, být chvíli svojí hračkou. Na to přišly celkem vtipné odpovědi, např.že by to bylo fajn, celý den ležet na gauči.
Uzavření a reflexe: děti se snažily, aby mluvil jen ten, kdo se přihlásil o slovo, ale někteří odbíhaly od tématu, jak jsem uvedla, na otázku někteří docela vtipně reagovaly, myslím, že vůbec tento styl povídání je pro ně nezvyklý, že se povídá o tom, co je zajímá a ještě k tomu, je dovoleno popustit uzdu své fantazii……
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 16. 12. 2013 21:14:37    Předmět: 2013/2014- Zprávy z praxe- MŠ T.G.Masaryka, Č.B.- Romana K. Citovat

16.12.
13 dětí, věk 5-6 let
Cíl: diskuze na téma porušování pravidel
Plánovaná časová dotace
Úvod: jakými způsoby lidé porušují pravidla a co z toho vše plyne- 5min.
Motivace: přečtení příběhu o neposlušném klukovi, z knížky ,, Povídejme si děti“ od J.Čapka
Tvorba otázek: 5 min
Diskuze: 10min.
Uzavření a reflexe: 10min.

Skutečná časová dotace
Úvod: otázka - proč je důležité dodržovat pravidla - 10min
Motivace: přečtení příběhu o neposlušném klukovi – 5min
Otázky a odpovědi: 30min
Uzavření a reflexe: 10min

Dnes se zapojili i děti, které se při prvních povídáních moc nevyjadřovaly. Daří se celkem i to, že si moc neskáčou do hovoru i to, což je podle me docela posun, držet se tématu. Myslím, že příště vyzkouším předávat slovo bez myšky. Děti přišly na to, že když se porušují pravidla, může to uškodit nejen jim samým, ale že můžou uškodit kamarádům a dokonce i zvířecím kamarádům. Toto téma je opravdu moc zaujalo. Po půl hodině jsem musela naše povídání ukončit a bylo vidět, že by překvapivě vydržely i mnohem déle.


Naposledy upravil Romana Kostalova dne 02. 01. 2014 17:55:59, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 01. 2014 17:51:51    Předmět: Citovat

19.12.
12 dětí, věk 5-6 let
Cíl: navést děti k myšlence, že oproti očekávání, se můžou situace v životě z různých důvodů měnit

Plánovaná časová dotace
Úvod: zdůvodnění si, proč budeme povídat o tomto tématu 5min
Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti – O vánocích, které se nekonaly - 10min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 5min

Skutečná časová dotace
Úvod: přečetli jsme příběh
Motivace: přicházející vánoční čas, na který se děti moc těší, ale co kdyby to vypadalo jinak, než na co jsou děti zvyklé……5min
Tvorba otázek a odpovědí: 30 min - po přečtení příběhu, jsem dětem pokládala otázky, jakým způsobem se u nich doma chystají na vánoce, jestli si myslí, že předvánoční čas probíhá všude stejně, jak by se cítily, kdyby se vánoce nekonaly, vymýšlely různé důvody, které by mohly zabránit přípravám a oslavám, tak, jak jsme zvyklí, zajímavá reakce dětí byla na otázku, jestli si dovedou představit, že by se nenarodil Ježíš, kvůli kterému vánoce, a co by se dělo….
Uzavření a reflexe: 10 min - vzhledem k aktuálnosti tohoto tématu a k tomu, že děti se opravdu na vánoce těší, zapojovaly se i méně komunikativní děti, i když jejich příspěvek mnohokrát nekorespondoval s tím, o čem jsme povídali.


Naposledy upravil Romana Kostalova dne 03. 02. 2014 16:48:09, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 02. 01. 2014 17:53:48    Předmět: Citovat

20.12.
13 dětí, věk 5-6 let
Cíl: vymyslet dárek mamince a tatínkovi pod stromeček, který by jim udělal radost

Plánovaná časová dotace
Úvod: 5 min
Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti – Vánoční povídání báby Povídajdy….10 min
Tvorba otázek: 5 min
Diskuze: 15 min
Uzavření a reflexe: 5 min

Skutečná časová dotace
Úvod: přečetli jsme příběh - 5 min
Motivace: 5 min - co by se stalo,jak by se chovali dospělí, kdyby dostali dárky, které patří dětem
Tvorba otázek a odpovědí: 30 min - tento příběh je opravdu pobavil, vymýšlely další situace, ve kterých by bylo zajímavé vidět dospělé, jak se chovají
Uzavření a reflexe: 15 min - v závěru příběhu se píše, že dárek, který je úplně zadarmo, je radost, to motivovalo děti zase k dalšímu vymýšlení dárků, které se nedají koupit. jako radost, láska, pohlazení, úsměv, táta s mámou…..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 27. 01. 2014 19:33:30    Předmět: Citovat

27.1.
16 dětí, věk 5-6 let
Cíl: přivést děti k zamyšlení se nad tím, proč chodíme do školy

Plánovaná časová dotace
Úvod: 5min
Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti – O klukovi, který se nechtěl učit – 2 min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 5min

Skutečná časová dotace
Úvod: přečetli jsme příběh 2 min
Motivace: předškoláci byli pobídnuti k vyprávění jejich čerstvých zážitků ze zápisu do školy kamarádům, na které tato zkušenost teprve čeká – 10min
Tvorba otázek a odpovědí: dětem jsem musela klást otázky sama, neboť se jim do vymýšlení moc nechtělo, ale povídání je celkem bavilo, nejméně polovina dětí se aktivně podílela . Co to znamená být hloupý - pro někoho, protože mu tak říká kamarád, občas maminka, někdo je zase hloupý, když rozbije hrnek, pověděli jsme si o tom, co je být hloupý když něco neumím protože nechci a nebo proto, že to ještě neumím…..25min
Uzavření a reflexe: pověděli jsme si, že neznamená, když je někdo malý a něco ještě nedovede, že to neznamená, že je hloupý a že se mu budeme proto smát, že i já ač jsem dospělá spoustu věcí neumím, že dospělí stejně jako děti si sami občas také připadají hloupě z různých důvodů a celé povídání jsme uzavřeli dohodou, když se někomu něco nepříjemného stane,nebo něco pokazí, nebudeme se mu posmívat – 10min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 31. 01. 2014 10:02:03    Předmět: Citovat

28.1.
17 dětí, věk 5-6 let
Cíl: povzbudit děti, aby se nebály obhájovat svůj názor i když bude v rozporu s názorem druhého

Plánovaná časová dotace
Úvod: 5min
Motivace: přečtení příběhu z knížky J. Čapka – Povídejme si děti –Hraní - 2min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 20min

Skutečná časová dotace
Úvod: přečetli jsme příběh - 2 min
Motivace: děti jsem povzbudila k myšlence z příběhu nad tím, jak a s čím si můžou hrát děti např. v Africe, Číně, Indii……. - 5min
Tvorba otázek : nabízela jsem různé příklady lidsk. konání a děti se měly vyjádřit, jestli to či ono považují za hru a měly vysvětlit své stanovisko – 15min


Uzavření a reflexe: děti byly na závěr rozděleny do 3 skupin, každá skupina dostala jednu věc(myš Lenku, míč a kostku s domečkem a zvířátky, na kterém trénujeme orientaci) a měla vymyslet a říct pravidla hry. Dvěma skup. se to celkem podařilo, na závěr jsme si jednu z her vyzkoušeli - 30min
Co se mi vůbec nedaří a zatím to moc nemůžu aplikovat je to, přivést děti k rozporuplným myšlenkám, okamžitě se nechají zvyklat, je to asi věkem a tím, že nejsou zvyklé samostatně uvažovat a raději se drží instantních návodů, kterými je zahrnujeme(např. když za mnou dítě přijde s tím, že chce čůrat, tak si s otázkou ,,co s tím uděláme“ vůbec neví rady)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 02. 2014 19:40:14    Předmět: Citovat

30.1.
18 dětí, věk 5-6 let
Cíl: pokusit se správně formulovat nesouhlas

Plánovaná časová dotace
Úvod: 5min
Motivace: připomenutí si naší třídní dohody ohledně řešení konfliktů- 2min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 10min

Skutečná časová dotace
Úvod: přečetli jsme příběh o dětech, které se hádaly až došlo na fyzickou potyčku - 2 min
Motivace: s dětmi jsme si připomněli některé konflikty v naší třídě, kdy se někdo nemohl s někým dohodnout - 5min
Tvorba otázek : ptala jsem se dětí, co si myslí že by mohlo být příčinou konfliktů, jestli např. to, že si každý chce hrát podle svého, nebo nepochopení úmyslu, děti potom zkoušely vymýšlet důvody samy – 10min
Uzavření a reflexe: připomněli jsme si opět důležitost pravidel, která je třeba dodržovat ve všech lidských činnostech, co vadí jednomu, nemusí vadit druhým, jsme každý jiný, když se nám nelíbí jednání kamaráda nemusíme se bát mu to říct a hlavně se konflikty mezi lidmi neřeší ručně – 20min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 02. 2014 19:37:12    Předmět: Citovat

17.2.
16 dětí, věk 5-6 let
Cíl: přivést děti k zamyšlení se nad tím, jak se můžeme nechat zmást smysly
Plánovaná časová dotace
Úvod: 5min
Motivace: přečtení příběhu- 2min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 10min

Skutečná časová dotace
Úvod: pověděli jsme si o zážitcích dětí z jarních prázdnin- 10 min

Motivace: přečetli jsme příběh z mé oblíbené knížky, kde se lidé v Africe baví vyprávěním nemožných příběhů- 2 min

Tvorba otázek : děti neuvěřitelné příběhy zaujaly a technicky řešily možnosti uskutečnění záměrů panů z příběhu, potom jsem navedla děti kladením různých otázek tomu, že ne vždy co vnímáme našimi smysly, může být všemi shodně interpretováno, prožito a pochopeno – 20min


Uzavření a reflexe: zahráli jsme si hry, tu na slepou bábu při jednom předchozím filozofování děti vymyslely, s menší úpravou se hodila k našemu tématu, poznávaly se zavázanýma očima kamaráda pohmatem, další hra u stolků, kde podle návodu vyzkoušely nakreslit vše se zavřenýma očima – 15 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 19. 02. 2014 17:30:32    Předmět: Citovat

18.2.
14 dětí, věk 5-6 let
Cíl: rozvinout dětskou fantazii

Plánovaná časová dotace
Úvod: 5min
Motivace: přečtení příběhu z knihy J. Čapka ,, Příběh“ - 10min
Tvorba otázek: 5min
Diskuze: 15min
Uzavření a reflexe: 10min

Skutečná časová dotace
Úvod: pověděli jsme si co nás čeká, na co se mají děti připravit – 5 min
Motivace: přečetli jsme ,, Příběh“ a pověděli jsme si kdo to je spisovatel a co dělá – 10min
Tvorba otázek : děti po přečtení velice živě reagovaly na děj příběhu, na to, jak maminka potrestala svého nezbedného synka rákoskou, ten ji přelstil tím, že se vycpal tak, aby ho nářez nebolel, to se dětem moc líbilo, připojovaly své zkušenosti proč, kdy, kde, jak a kdo od rodičů dostal, potom se děti rozdělily do skupinek po třech a čtyřech, vybraly si nějakou věc, hračku, postavu ve třídě , o kterých vymýšlely příběh, vznikly 4 příběhy, které máme zapsané – 20min

Uzavření a reflexe: na závěr jsme si příběhy přečetli a děti je doplnily obrázky, velká motivace napříště je pro děti výroba knížky z jejich příběhů a to, jak budeme vymýšlet její název(o tom budeme hlasovat )– 10min
Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 05. 2014 13:38:48    Předmět: Citovat

23. 4.
17 dětí, 5-6 let

Plánovaná časová dotace
Úvod: 5min
Motivace: přečtení příběhu z knihy Opravdu velké otázky o životě, vesmíru… - 2min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20min

Skutečná časová dotace
Úvod: přečetli jsme příběh - 2 min
Motivace: připomněli jsme si, že tento den se slaví jako Den Země.. – 5 min
Tvorba otázek a diskuze : zvolila jsem tento motivační příběh, který dětem nabízí zamyšlení se nad tím, jak Země mohla vzniknout, příběh nabídl možnosti Božího stvoření nebo velkým třeskem a postupnou evolucí tak, jak ji předkládají vědecké teorie , ty děti , které se do našeho povídání zapojily, se přikláněly k teorii evoluce, představa Boha je pro ně příliž abstraktní, což je adekvátní jejich věku, ale i teorie vzniku člověka z opice, jim připadala nemožná – 20 min
Uzavření a reflexe: většina dětí si s tímto tématem neví vůbec rady, možná, že se k tomuto tématu nebo podobnému ještě vrátíme někdy v dalších diskuzích….


Naposledy upravil Romana Kostalova dne 11. 05. 2014 13:40:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 11. 05. 2014 13:39:49    Předmět: Citovat

25. 4.
16 dětí, předškoláci

Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: přečtení příběhu Dlouhý zobák a jiné nadávky - 5min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20min

Skutečná časová dotace
Úvod a motivace: přečetli jsme příběh - 2 min
Tvorba otázek a diskuze : po přečtení příběhu, ve kterém vyznívalo hlavní téma to, že se někdy dostáváme do situací, kdy nás někdo bez příčiny slovně napadá, myslím, děti moc zajímalo, takže se hlavně řešily situace, kdy se dětem stalo něco podobného a zkoušeli jsme vymýšlet jak bysme měli nebo mohli reagovat – 20 min

Uzavření a reflexe: přestože jsem se domnívala, že je toto téma dětem blízké, byla jsem překvapená, že děti samostatně nebyly schopné domyslet , jak se v různých situacích zachovat, možná je to tím, že ještě namají dostatek vlastních zkušeností - 10 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 17. 05. 2014 13:07:24    Předmět: Citovat

15.5.
16 dětí, předškoláci
Cíl: obsahem příběhu děti navést k podobnostem z jejich života

Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: přečtení příběhu Lev Kazimír- 5 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace
Úvod a motivace: přečetli jsme příběh - 5 min
Tvorba otázek a diskuze : k tomuto tématu mě přivedla ranní situace, kdy se při skupinové práci dvě holčičky spikly proti třetí, ta si s jejich chováním nevěděla rady a protože je to častý problém konkrétně tohoto dítěte, nevím jestli to zase byla moje chyba nebo nevědomost, ale zdálo se mi, že děti v těchto příbězích nejsou schopny samy najít podobnosti s jejich problémy, proto jsem je musela docela ,,polopatycky“ navádět k tomu co asi Kazimír prožíval a jestli se jim to už také někdy stalo a když, tak jak s tím naložily -20 min

Uzavření a reflexe: opět jsem využila našeho týdenního tématu o hmyzu spojeného s návštěvou Objevária – mraveniště a použila jsem podobnost důležitosti spolupráci mravenců s podobností a důležitostí spolupráce v lidském společenství – 10 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 06. 2014 20:37:27    Předmět: Citovat

2.6.
17 dětí, předškoláci
Cíl: uvědomit si různost povah lidí
Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: přečtení příběhu - Nemocnice pro panenky- 5min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20min

Skutečná časová dotace

Úvod a motivace: přečetli jsme příběh - 2 min
Tvorba otázek a diskuze po přečtení vyvstala diskuse o chlapečkovi, který měl panenku,děti zvláště kluci byli pobaveni tím, že si kluk může hrát s panenkami, vymýšlení otázek je stále nad jejich síly, takže je většinou musím pokládat já, otázka – jestli je možné, že se všem všechno líbí stejně, většina moc nedomýšlela, chápou, že ano, ale proč už nejsou schopni říct -20 min

Uzavření a reflexe: – 10 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 06. 2014 20:39:18    Předmět: Citovat

3.6.
17 dětí, předškoláci
Cíl: uvědomit si, že z toho, jak se člověk tváří, nemůžeme soudit, jaký je
Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: fotografie dětí z jejich raného dětství- 10 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace

Úvod a motivace: prohlížení fotografíí – 25 min
Tvorba otázek a diskuze: nad fotkami jsme zkoušeli hádat, co si asi zrovna které mimino nebo děcko myslí, co za emoce prožívá a co všechno mohou znamenat různé výrazy v lidských tvářích-20 min

Uzavření a reflexe: vše se může ve skutečnosti jevit jinak, než se zdá, krásně oblečený a na pohled sympatický člověk, může být ve své pravé podobě zlý a nepřátelský – 10 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 06. 2014 20:41:04    Předmět: Citovat

4.6.
17 dětí, předškoláci
Cíl: definovat, kdo je to kamarád
Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: příběh – Tom jde do školy- 10 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace

Úvod a motivace: přečtení příběhu - 5 min
Tvorba otázek a diskuze: na otázky zda mají kamaráda a jaký je, někteří odpověděli a popisovali jak vypadá, někteří povahové vlastnosti, otázka proč mají rádi svého kamaráda odpovídali povahovými vlastnostmi, ty jsme potom dále zkoušeli domýšlet, kamaráda by nechtěli ani proměňovat ani vyměnit -30 min

Uzavření a reflexe: děti zkoušely vymýšlet překvapení pro jejich kamarády – 10 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 07. 06. 2014 20:42:15    Předmět: Citovat

5.6.
16 dětí, předškoláci
Cíl: prodiskutovat téma strach, který máme pociťujeme občas všichni
Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: příběh – Honzík a obrovský strach- 10 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace

Úvod a motivace: přečtení příběhu - 5 min
Tvorba otázek a diskuze: na otázky, opět vycházející ode mne, zda se děti teď v současné době nebo dříve něčeho bály, docela rozpovídaly, některé příběhy nás hodně pobavily -25 min

Uzavření a reflexe:děti měly za úkol, pokusit se nakreslit svoji příhodu se strachem– 15 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 06. 2014 16:20:07    Předmět: Citovat

16.6.
16 dětí, předškoláci
Cíl: promyslet jaké emoce může člověk prožívat
Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: ukázka obrázků z Feuersteinových instrumentů – EMOCE, s lidmi různě se tvářících- 10 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace
Úvod a motivace: seznámení se s obrázky - 30 min
Tvorba otázek a diskuze: pověděly jsme si, co to jsou emoce, jaké druhy emocí můžeme prožívat, děti se během prohlížení obrázků snažily určit, co lidé na nich mohou prožívat, rozvinula se velké diskuse na toto téma, neboť děti okamžitě napadaly jejich vlastní zkušenosti a prožité situace, kam mohly probírané emoce zařazovat
Uzavření a reflexe: děti ve dvojicích vymyslely příběh, měly na výběr ze 4 zákl. emocí – radost, strach, smutek a vztek a ostatní hádaly, co za emoci předvádí– 25 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 06. 2014 16:21:23    Předmět: Citovat

18.6.
17 dětí, předškoláci
Cíl: prodiskutovat úmysly lidí dotýkat se navzájem

Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: ukázka obrázků z Feuersteinových instrumentů – EMOCE, s lidmi různě se tvářících- 10 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace
Úvod a motivace: opět jsem použila FIE obrázky - 10 min
Tvorba otázek a diskuze: pomocí obrázků Feuersteinových obrázků jsme si opět připomněli emoce, oproti předchozímu cíli, jsem ale s dětmi rozvinula diskuzi o tom, jaký dotyk či fyzický kontakt, mohl emoci způsobit, povídali jsme si i o dotecích, které jsou třeba myšleny jinak, než ten druhý pochopí, takže záleží na nastavení očekávání člověka a zkoušely jsme si vybavit situace u nás ve třídě - 30 min

Uzavření a reflexe : děti zkusily nakreslit 2 situace, první kdy je dotýkání se v pořádku a druhý, kde to v pořádku není – 25 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Romana Kostalova



Založen(a): 26.11.2013
Příspěvky: 20
Město: České Budějovice

PříspěvekZaslal(a): 21. 06. 2014 16:22:50    Předmět: Citovat

19.6.
17 dětí, předškoláci
Cíl : promyslet situace v neznámém prostředí s cizími lidmi

Plánovaná časová dotace
Úvod a motivace: připomenutí si těchto situací – 15 min
Tvorba otázek a diskuze : 20 min
Uzavření a reflexe: 20 min

Skutečná časová dotace
Úvod a motivace: navedla jsem děti k vyprávění nad otázkou, jestli si vzpomenou, když přišly poprvé někam, kde nikdy předtím nebyly a co si vybaví za vzpomínky - 10 min
Tvorba otázek a diskuze: děti se rozpovídaly o svých zkušenostech a zážitcích, své emoční prožitky nejsou moc schopné popisovat, dá jim práci si vůbec situace vybavit – 30 min

Uzavření a reflexe : kdo je pro nás vlastně cizí, jaké lidi, se kterými se potkáváme jsou cizí a s kým by mohly nebo naopak neměly mluvit, natož někam odcházet – 20 min
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi/autorce Odeslat soukromou zprávu Zaměstnavatel / Škola Souhlasím se zveřejněním těchto údajů na stránce Kontakty
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra -> Mateřská škola Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
tvorba webu webových stránek webdesign